Peltosaari

Heimopäällikkö

Minkälainen paikka riihimäen peltosaari on? Kannattaako lapsiperheen muuttaa sinne? Asunnot aika halpoja,onko spurgukylä?

34

7036

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riksu

      Älä vie lapsiasi lähellekään... 97% Riihimäen narkkareista asuu siellä. Ja niitähän tunnetusti on paljon. Yleisesti tiedossa likaisena ghettona. Varo!!!

    • Samanlainen

      kerrostalolähiö kuin muuallakin riihimäellä olevat, joukkoon mahtuu kaikenlaista, niinkuin muuallakin.
      Puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä, aikanaan viisi vuotta peltosaaressa asuneena kuin myös useammassa muussakin kerrostalokompuusissa asuneena.
      Tuo maininta että siellä asuu melkein kaikki paikkakunnan narkkarit ei kylläkään pidä paikkaansa.

      • PELTOSAARELAINEN 35 VUOTTA

        Kyllä näin vain on! Onse ihme kun ihmiset uskovat kaikkea juorua mitä kuulevat esim joltain hyvinkääläiseltä, Mutta itse peltosaaressa asuavia ei uskota.. NAURETTAVAA!! =)


    • Peltsiin

      Asuin vuosia sitten pienen lapseni kanssa Peltosaaressa jonkin aikaa ja täytyy kyllä sanoa, että ei kannata lapsiperheen muuttaa sinne.
      Ihan ennakkoluulottomasti muutin sinne tietäen paikan maineen. Kauhistuin, vuoden mittaiseksi jäi kokeilu. Keväällä varsinkin rapajuopot tulee jostain luolistaan örisemään kaduille.
      Sinkuille ja syrjäytyneille hyvä paikka.

    • peltsiläinen äiti

      riippuu ihan mihin päin peltsiä.karkeasti ajateltuna peltsin ala-asteessa kulkee raja.sen "takapuoli" on paljon rauhallisempaa kuin "etu".mutta en kyllä varmaankaan lastani tuonne kaupoille päästäisi yksin kulkemaan,varsinkaan kun on lämpimät säät.kyllähän se totta on,että peltsissä kauheasti juoppoja ja nistejä.jostain kumman syystä viihtyvät peltsissä vaikka eivät asuisikaan täällä...mutta ei meidän pihapiirissä ainakaan ole ollut häiriöitä sen kummemmin kuin muissakaan kaupungin kerrostaloissa.varsinkaan jos ostaa asunnon sellaisseesta talosta jossa paljon omistusasuntoja niin on aika rauhallista.nuorempana asuin tuolla seiskarissa jne ja siellä meno oli ihan toista luokkaa...

    • Jiku

      Itse asun Peltsissä tyttöystäväni kanssa ja ainakin minä viihdyn täällä hyvin. Juna-asema lähellä ja kaupungillekin lyhyt matka.

      Juoppoja ja narkkareita on, mutta ei niistä minulle ole koskaan haittaa ollut. Keskenään nahistelevat ja poliisi niitä aina häätelee matkoihinsa useita kertoja päivässä, mutta aina ne takaisin palaavat.. Eikä poliiseilla ole rajattomasti resursseja valvoa yhtä kaupunginosaa.

      Mutta lapsiperheelle en kyllä missään nimessä paikkaa suosittele. Lapset saavat täällä aivan vääriä vaikutteita, enkä usko että lasten olisi täällä kovinkaan turvallista olla pihalla yksin.

    • meitsi

      Itse olen asunut Peltsissä parisen vuotta, ns. rauhallisemmalla alueella ja ihan hyvin oon viihtynyt. Itellä ei ole lapsia, joten omia kokemuksia siltä osin ei ole, mutta paljon täällä tuntuu lapsiperheitä olevan. Meidänkin takapihan leikkikentällä lapset leikkii usein keskenään, ja vieressä on päiväkoti ja koulu, eli siltä osin ihan jees.

      Onhan täällä niitä spurguja sun muita, mutta jos ei niiden anna häiritä itseään niin mikä jottei. Ja nekin yleensä roikkuu tuolla asemanpuoleisella laidalla.

      Mitähän muuta... Toissailtana naapuritalon pihalla oli kolme poliisiautoa, kai siellä oli jokin perheriita ollut tai jotain... Ja eilen illalla paloi taas kerran roskakatos tai joku muu pömpeli.

    • asunut aikoinaan

      Käy hyvä ihminen kattomassa ennenku ostat asunnon slummista,jo alueen arkkitehtuurista näkee,et on vähä ( tai paljo ) niinku Tampereen Hervannan tyyliä.
      Mitäs luulet,et miks asunnot on halpoja siellä???Älä iske kättäs,ja lapsies käsiä,paskaan.Juoppoja,knarkkareita,smukuja ja siirtolaisia täynnä,vuokra-asuntoja alueella=pohjasakkaa.

      • Heimopäällikkö

        käyn kattomassa asuntoa/aluetta ennenku ostan kämpän!Olin nyt vaan alustavasti selannut myynti-ilmotuksia ja peltosaaren kämppä erottui joukosta halvan hintansa takia,siks epäilinkin että täytyy olla alueessa jotain vikaa,kun asunto ihan jees.Välittäjä vielä kehui että paikka on rauhallinen ja lapsiystävällinen,hah se vois tulla lukemaan näitä viestejä...


      • moikka
        Heimopäällikkö kirjoitti:

        käyn kattomassa asuntoa/aluetta ennenku ostan kämpän!Olin nyt vaan alustavasti selannut myynti-ilmotuksia ja peltosaaren kämppä erottui joukosta halvan hintansa takia,siks epäilinkin että täytyy olla alueessa jotain vikaa,kun asunto ihan jees.Välittäjä vielä kehui että paikka on rauhallinen ja lapsiystävällinen,hah se vois tulla lukemaan näitä viestejä...

        Mä oon kanssa asunu siellä rauhallisemmalla puolella. Kyllä mä voisin asua siellä lasteni kanssa. Niitä juoppoja ja narkkareita näkyy mun mielestä enempi siellä kauppojen luona. Kokemusta löytyy yli kahdenkymmennen vuoden ajalta. Ja mikä mun mielestä on hyvä niin peltsikassa löytyy monen maalaista, oppii lapset kansainvälisiksi. Ja yöllä siellä ei kävele yleensä ristin sielua. Ei oo ikinä tarvinnu pelätä. Tais tulla vähän positiivinen kirjotus, mutta se vaikuttaa hirveesti missä päin siellä asuu. Ihmiset ihan mukavia. Käy ihmeessä kattomassa paikkaa. Siellä lammen lähellä on rauhallisia taloja.


      • vai rauhallinen
        moikka kirjoitti:

        Mä oon kanssa asunu siellä rauhallisemmalla puolella. Kyllä mä voisin asua siellä lasteni kanssa. Niitä juoppoja ja narkkareita näkyy mun mielestä enempi siellä kauppojen luona. Kokemusta löytyy yli kahdenkymmennen vuoden ajalta. Ja mikä mun mielestä on hyvä niin peltsikassa löytyy monen maalaista, oppii lapset kansainvälisiksi. Ja yöllä siellä ei kävele yleensä ristin sielua. Ei oo ikinä tarvinnu pelätä. Tais tulla vähän positiivinen kirjotus, mutta se vaikuttaa hirveesti missä päin siellä asuu. Ihmiset ihan mukavia. Käy ihmeessä kattomassa paikkaa. Siellä lammen lähellä on rauhallisia taloja.

        Eikös siellä murjottu joku postiljooni tässä muutama vuosi sitten sairaalakuntoon? Että sellasia liikkuu öisin. Rappukäytäviin saattaa tulla yöllä jotain spugeja nukkumaan. Jos pari taloa siellä on rauhallisia, niin se ei takaa turvallisuutta. Joutuuhan sitä kuitenkin asioimaan siellä kaupan kulmilla. Ei oo lasten paikka.


      • ........
        vai rauhallinen kirjoitti:

        Eikös siellä murjottu joku postiljooni tässä muutama vuosi sitten sairaalakuntoon? Että sellasia liikkuu öisin. Rappukäytäviin saattaa tulla yöllä jotain spugeja nukkumaan. Jos pari taloa siellä on rauhallisia, niin se ei takaa turvallisuutta. Joutuuhan sitä kuitenkin asioimaan siellä kaupan kulmilla. Ei oo lasten paikka.

        Postiljoonia ei murjottu varsinaisesti Peltsissä, vaan VR:n alueella. Itsekin olen täällä muutaman kuukauden varhaisjakelua hoidellut, ja kyllä öisin törmäsi useammin rusakoihin kuin ihmisiin.


    • Otsolan asukki

      Itse asuin jokunen vuosi takaperin jonkin aikaa Peltosaaressa siinä kauppojen kupeessa eli vuokrakämpässä. Vieressä talossa oli ilmeisesti opiskelija-asuntoja, jotka ei todellakaan niitä kaikista rauhallisimpia olleet, ei sitä tosin ollut omakaan talomme. Kahdeksan kuukauden aikana ehti joku tulla useampaan otteeseen alaoven lasista läpi ryminällä ja rappukäytävässä nukkujiakin löytyi. Mutta todettakoon, että samaa on tapahtunut myös täällä Otsolassa, joka on olevinaan varsin rauhallista seutua.

      Toisaalta useampi tuttuni asuu toisella puolella Peltsiä, siis siellä ns. rauhallisemmalla alueella, ja viihtyy varsin hyvin. Kenelläkään heistä ei ole ollut valittamista. Ainoa haittapuoli lienee se, että sielläpäin oli viime kesänä melko kosteat tunnelmat. Ja mitä nyt muutaman kerran on roskiskatos tmv. roihunnut ilmiliekeissä. Haittana myös se, ettei kukaan kovin mielellään kävele esim. baarista kotiin assan ja Peltsikan läpi, ainakaan yksin.

      Oli miten oli, minä ainakin tulin sen verran ennakkoluuloiseksi omien kokemuksieni perusteella, että harkitsisin kahteen kertaan muuttamista Peltsikkaan lasteni kanssa.

      • Kävellä

        Asemalla ne kaikki idiootit aina pyörii! Peltosaaressa illalla rauhallista


    • kommentti

      Välillä tuntuu, etteivät Peltosaaresta valittavat ole ikinä asuneet suuremmassa kaupungissa. Ei täältä pikkukylän rauhallisuutta löydä, mutta jos on asunut Helsingissä tai vaikka Tampereella, ei tämä ainakaan pahempi paikka ole.

      Riihimäellä on lehteen pääsevä uutinen, jos autoon on yöllä murtauduttu.

      En ole kuullut, että Peltosaari olisi lapsille jotenkin turvaton paikka. Kadutkin ovat suurimmaksi osaksi kävelyteitä. Tyypillinen kerrostalolähiö, jossa lapset ulkoilevat vapaasti, kuten muuallakin.

      • minä

        No omia lapsiani en kyllä peltosaareen pistäis asumaan. Nytkin sieltä eilen oli hypitty ikkunasta niinku varmaan moni on jo kuullu. ja jos lapset menee pihalle leikkimään ja on just muuttanu ja lähtee pois pihasta ni aika helposti sinne voi eksyy jos ei tunne peltosaarta oon ite asunu siellä joskus kolme vuotta enkä vieläkään tunne peltosaarta kokonaan :/


      • Hugo

        Joo..Olen täysin samaa mieltä kanssasi Peltosaaresta ja siellä asumisesta.Itse asunut liki 20 vuotta siellä,eikä ollut mitään ongelmia..Ja toiseksi kaikkihan saa käyttää tervettä maalaisjärkeä.Esim,ei ole pakko lähteä kymmenen jälkeen hillumaan enään pihoille yms..Kyllähän siellä saa harmia aikaan,jos väkisin haluaa..Loppujenlopuks ihan ok paikka.


      • Anonyymi
        Hugo kirjoitti:

        Joo..Olen täysin samaa mieltä kanssasi Peltosaaresta ja siellä asumisesta.Itse asunut liki 20 vuotta siellä,eikä ollut mitään ongelmia..Ja toiseksi kaikkihan saa käyttää tervettä maalaisjärkeä.Esim,ei ole pakko lähteä kymmenen jälkeen hillumaan enään pihoille yms..Kyllähän siellä saa harmia aikaan,jos väkisin haluaa..Loppujenlopuks ihan ok paikka.

        Riihimäen prisman puolella tosi rauhallista peltosaareen verrattuna.


    • kiertäjä

      Riksussa asuin reilut 20-vuotta ja kyllä Peltsikka tuli tutuksi. Olihan se kova paikka aikoinaan, mutta nyt kun elän toisaalla, on sanottava, että jopa naapurikaupungista ( Hyvinkää) löytyy pahempi alue. Ja ei Peltosaari ole sellainen, kuin esim. Jakomäki, Mellunmäki ja Kontula tuolla pääkaupunkiseudulla. Ja jos lähemmäs hesaa haluaisi mennä - hyppää ainakin Keravan ohi!!!!!
      Eli, onhan siellä omat haittatekijänsä, mutta jos asunnon varsinkin vanhemmasta osaa aluetta saat - ei siis aivan kuitenkaan "tornitalojen" kupeesta, niin kyllä siellä elää voi.

    • Joskus pois...

      Kriisimäkeläiset ovat jo käsite sinänsä! Kun joskus muutan pois Peltosaaresta, ei se johdu asuinalueesta vaan IHMISISTÄ. Eikä rajoitu Peltosaareen vaan näitä negatiivisen suhtautumisen joka saatanan asiaan omaavia ihmisiä löytyy koko kaupungin alueelta. Peltosaaren perällä on mahtavaa asua!

      • Peltsiläinen

        Peltosaarta pidetään jotenkin paskana paikkana aina.. jos jossain muualla tapahtuu jotain ei siitä yleensä ilmoiteta, mutta jos peltosaaressa tapahtuu jotain niin heti on lehdessä isolla tekstillä. Ennen vanhaan Patastenmäki oli paska paikka ja sen jälkeen Sipusaari, joka on mielestäni selvästi pahempi ja slummimman näköinen alue kuin Peltosaari. Se on jotenkin niin helvetin mielenkiintoista, kun tuo ns. paska paikka aina vaihtuu. Nyt Räätykänmäki tekee tuloaan tuolle listalle, koska sielläkin asuu vähemmistö porukkaa. Ei kannata tuomita Peltosaarta ja lammen seutu on todella kaunis paikka, sekä hyvä asua. Peltosaari on selvästi rauhallisempi, kuin ennen ja uskon, että kyllä se tästä vielä paranee.


    • -<

      Kukaan tervejärkinen ei mene peltosaaren ja assan läpi minään kellonaikana.

    • tsande

      Peltosaari ei ole pelkkää spurgu aluetta vaan kyllä täältä hyvää ja rauhallista aluetta löytyy... mutta olen sitä mieltä ettei kannata kyllä muuttaa!!! Halpoja ja hyväkuntoisia asuntoja kyllä voi löytyä.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Joo, tuo autiotalo on hieno. Näkyy siellä jotain työukkoja pyörivän, jospa ne saavat sen lopulta purettua.


    • Anonyymi

      Peltosaaressa on edullisten asuntojen lisäksi hyvää myös se että, Prisma on heti radan toisella puolella kävelyetäisyyden päässä.

      • Anonyymi

        Suurella jännityksellä odottelen miten sen radan alittavat oikotien kanssa käy. Vetiseltä näyttää, luiska menee suoraan Vantaanjokeen, ja katuvalotkin jo reunastavat.


    • Anonyymi

      Ja just siel taas torstaina puukotettiin jotain. Ihan hyvä paikka 🤣

      • Anonyymi

        Veikkaan silti, että tuollaiset keissit ovat sellaisia joihin ns. normaalikansalainen (= henkilö joka ei pyöri rikollisten tai päihdeaddiktien porukoissa jne.) ei joudu osalliseksi millään tavalla, asui sitten lähiössä tai missä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan silti, että tuollaiset keissit ovat sellaisia joihin ns. normaalikansalainen (= henkilö joka ei pyöri rikollisten tai päihdeaddiktien porukoissa jne.) ei joudu osalliseksi millään tavalla, asui sitten lähiössä tai missä tahansa.

        On se noinkin ehkäpä mutta tämä taisi ollakin ulkomaalaisten keissi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se noinkin ehkäpä mutta tämä taisi ollakin ulkomaalaisten keissi

        Joo, tekijöiden kuvauksessa tummahiuksisia ja 170-senttisiä, lisäksi olivat löytyneet Espoosta. Linnunradankadun vuokrakämpissä asuu etnistä porukkaa muutenkin, eli olikokohan tosiaan jotain jäsentenvälisiä.


    • Anonyymi

      Spugein perhe spuguperheiden kunnassa.

    • Anonyymi

      näitä ketjuja olisi vielä sivutolkulla

      • Anonyymi

        olen nostanut ketjuja parin sivun verran eli vielä 15 sivullista olisi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2752
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      92
      2063
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1012
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      883
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe