Valokuvaajien matemaattiset taidot

Anonyymi

Nyt en ymmärrä!
Sosiaalisessa mediassa itseään ammattikuvaajaksi kutsuvia henkilöitä/yrittäjiä tarjoilee kuvauksia ilmaiseksi tai kuvapankista kuvia.
Miten voi olla ammattikuvaaja jos ei ole tuloja?

24

1393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ne ovat kännykkäkuvaajia.
      Ammattilaiset eivät tee työtään kännyköillä

    • Anonyymi

      Tätä ihmettelee moni muukin. Välillä tällä alalla näkee niin kummallisia ”markkinointi” temppuja et päätä huimaa. Seuraava askel on varmaan et asiakkaalle maksetaan että se tulee kuvaan.

    • Anonyymi

      yleensä ne häviää markkinoilta muutamassa vuodessa.

    • Anonyymi

      Suomi on siitä omituinen maa, että täällä on ihan laillista kutsua itseään muusikoksi kun hakkaa kynällä pöydän reunaa. Samoin on luvallista kutsua itseään ammatti valokuvaajaksi jos omistaa kasan menneisyyden romppeita vaikka ei tietäisi valokuvauksen alkeellisinpiakaan lainalaisuuksia.

      Valelääkärit ja valepoliisit joutuvat vankilaan.

      • Anonyymi

        Sama se on kansanedustajienkin kanssa. Kaikenmaailman päiväkodin hoitajat ja postinkantajat kuvittelevat omaavansa niin paljon yhteiskunnallista tietoa, että voivat toimia kansanedustajina.


      • Anonyymi

        Ammatikseen kuvaavat käyttävät ammattilaitteita eli oikeita kameroita.

        Yksikään ammattikuvaaja ei tee työtään kännykkä lelukameralla.


      • Anonyymi

        Suomessa ei myöskään ymmärretä, että mitä ammattilaisuus tarkoittaa. Minun mielestäni ammattivalokuvaaja on käynyt esim, nelivuotisen taideteollisen korkeakoulun valokuvauslinjan. Noin niinkuin esimerkiksi.

        Ei sellainen ole mikään ammattikuvaaja joka vaan kuvaa työkseen tai työn lomassa mutta ei ole saanut koulutusta asiaan.

        Ja sitten nämä historiaan jämähtäneet rompekeisarit jotka ovat pelkkiä sossunrahoilla eläviä peräkamarin poikia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei myöskään ymmärretä, että mitä ammattilaisuus tarkoittaa. Minun mielestäni ammattivalokuvaaja on käynyt esim, nelivuotisen taideteollisen korkeakoulun valokuvauslinjan. Noin niinkuin esimerkiksi.

        Ei sellainen ole mikään ammattikuvaaja joka vaan kuvaa työkseen tai työn lomassa mutta ei ole saanut koulutusta asiaan.

        Ja sitten nämä historiaan jämähtäneet rompekeisarit jotka ovat pelkkiä sossunrahoilla eläviä peräkamarin poikia.

        Taideteollisen korkeakoulun valokuvauslinja ei tee kenestäkään ammattikuvaajaa. Pitää myös toimeentulokseen valokuvata. Itse hankin toimeentuloni ja perheelleni elatuksen yksistään valokuvauksella n.45vuotta. Nyt saatan kuvata enää harrastukseksi silloin tällöin. On sen verran ikää, että olen eläkkeellä. Kuvasin hyvin monenlaisia asioita. Perhe tapahtumista mainoksiin. Ihan kaikkea mitä asiakkaani kulloinkin halusivat.

        Korkeakoulu opintoja minulla ei ole. On vain lyhyt valokuvauskurssi ja lukenut paljon alan kirjallisuutta. Niillä sain oppini. Kemerani olivat hyvin monenlaisia palkkikamerasta digijärkkäriin. Kalustoni vaihtui muutaman vuoden välein, koska ne kuluivat käytössä. Nykyisin minulla on vain tuo digijärkkäri, koska en tarvi muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taideteollisen korkeakoulun valokuvauslinja ei tee kenestäkään ammattikuvaajaa. Pitää myös toimeentulokseen valokuvata. Itse hankin toimeentuloni ja perheelleni elatuksen yksistään valokuvauksella n.45vuotta. Nyt saatan kuvata enää harrastukseksi silloin tällöin. On sen verran ikää, että olen eläkkeellä. Kuvasin hyvin monenlaisia asioita. Perhe tapahtumista mainoksiin. Ihan kaikkea mitä asiakkaani kulloinkin halusivat.

        Korkeakoulu opintoja minulla ei ole. On vain lyhyt valokuvauskurssi ja lukenut paljon alan kirjallisuutta. Niillä sain oppini. Kemerani olivat hyvin monenlaisia palkkikamerasta digijärkkäriin. Kalustoni vaihtui muutaman vuoden välein, koska ne kuluivat käytössä. Nykyisin minulla on vain tuo digijärkkäri, koska en tarvi muita.

        On ihan eri asia "kuvata työkseen" ja olla ammattikuvaaja hyvällä koulutustaustalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei myöskään ymmärretä, että mitä ammattilaisuus tarkoittaa. Minun mielestäni ammattivalokuvaaja on käynyt esim, nelivuotisen taideteollisen korkeakoulun valokuvauslinjan. Noin niinkuin esimerkiksi.

        Ei sellainen ole mikään ammattikuvaaja joka vaan kuvaa työkseen tai työn lomassa mutta ei ole saanut koulutusta asiaan.

        Ja sitten nämä historiaan jämähtäneet rompekeisarit jotka ovat pelkkiä sossunrahoilla eläviä peräkamarin poikia.

        "Ja sitten nämä historiaan jämähtäneet rompekeisarit jotka ovat pelkkiä sossunrahoilla eläviä peräkamarin poikia"

        Eiköhän se ole niin, että sossurahoilla elävät juurikin ne räkänokat ja märkäkorvat, joiden tulot ja varallisuus eivät riitä oikeiden kameroiden sekä objektiivien hankintaan.

        Niinpä he joutuvat tyytymään halpoihin ja huonoihin kännykkä lelukameroihin ja siitä huolimatta he luulevat olevansa valokuvaajia. Se on osoitus suunnattoman suuresta lapsellisuudesta sekä typeryydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihan eri asia "kuvata työkseen" ja olla ammattikuvaaja hyvällä koulutustaustalla.

        Ammatti kuvaus on paljon muutakin kuin taidekuvaamista. Monasti ne arkisista asioista kertovat kuvat ovat merkityksellisempia kuin ne taiteeliset kuvat. Hyvän kuvat ottamiseen tarvitset hyvät laitteet, mutta se ei yksin riitä. Tarvitaan sitä ammattitaitoa myös rutkalti. Harrastelijoilla vain harvoilla on jonkinlainen taito ottaa hyviä kuvia, eikä kaikilla valokuvaus taiteilijoillakaan sitä ole.


    • Anonyymi

      Kannattava valokuvaustoimi ei onnistu jos kuvaus tarjotaan ilmaiseksi ja myyntitulot odotetaan tulevan pelkästään jälkitilauksista.

    • Anonyymi

      Valitettavan moni käy kokeilemassa alalla ja häipyy kun huomaa ettei toimeentulo riitä.

      • Anonyymi

        Se on juuri näin. Valikuvaajan ammatti, (jos sitä voi edes ammatiksi kutsua) on siis aivan Last Season. Hyvällä ja laadukkaalla kännykällä voi kuka tahansa täysijärkinen luoda laadukasta jälkeä.


    • Anonyymi

      Toki voi tehdä, mut vaikeinta on saada myytyä se kuva,

      • Anonyymi

        Ettekö te älykääpiöt vieläkään ymmärrä edes sitä, että kännykkä on kamerana AINA pelkkä mitätön lelu.


    • Anonyymi

      Sosiaalisessa mediassa pyörii mainos jossa tarjotaan - 20 % alennusta hääkuvauksesta. Harvoin millään muulla alalla laitetaan tarjoukseen tuote kun on sesonki menossa, voi onko joku nähnyt ruusuja tarjouksessa ylioppilaspäivänä :-).

      • Anonyymi

        Katsoin ko. mainoksen firman työnäytteet.
        Niillä kuvilla pärjää alalla muutaman vuoden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin ko. mainoksen firman työnäytteet.
        Niillä kuvilla pärjää alalla muutaman vuoden.

        Eli nykyaikana normaalin valokuvausalan firman toiminta-ajan (ennen konkurssia).
        Sääli sinänsä, hyviä kuvia, mutta aika on ajanut tällaisten palveluiden tarjoamisen ohi. Passikuville toki lienee tarvetta jatkossakin.


    • Anonyymi

      Räpellystarjous on tuota luokkaa. Asiakas päättää maksaako räpeltäjälle vai kuvaajalle.

      • Anonyymi

        Kuvaajat ovat räpeltäjiä. Yhtä hyvin voi kuvata itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvaajat ovat räpeltäjiä. Yhtä hyvin voi kuvata itse.

        Paitsi ne passikuvat.


    • Anonyymi

      Valokuvaus ei ole ruudinkeksijän työtä.

      • Anonyymi

        Eikä moni muukaan ammatti.

        Monelle valitettavasti hinta on ainoa kilpailukeino.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe