marsun kakka...

sammakonnäköinentyttö

tämmösstä marsun kakka-asiaa....:D
kun sirkkaliisa tuli meille niin sen kakka oli ihan tumman ruskeaa ja pehmeää..;) (oon repiny niitä meinaan matoista ja sohvalta aika paljon..että pakko sen on tuntee kuinka soft ne on...xD) niin mutta nykyään se on vaalean ruskeaa ja vähän niinku kovaa...eli maha on kovalla?eniten sirkkaliisa syö jyrsijän ruokaa ja porkkanaa ja kurkkua ja salaatinlehtiä.olisiko se kurkku tässä syynä?kun oon kuullut että se jotakin kuivattaa...?mutta kun en raaski olla antamatta kurkkua kun se niin tykkää siitä!:D kun se ei oikeen noita herkkupaloja joita saa kaupasta ole syönyt niin kurkku on ollut sille sitä makupalaa jolla palkitaan...:/ pitäisiköhän lopettaa kurkun anto kokonaan vai vain vähentää? :)

9

5101

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • za-za

Marsulle ei kannata antaa kurkkua päivittäin eikä paljon kerralla, muutama palanen silloin tällöin on hyvä satsi ainakin meikäläisen mielestä :)

• Susanne

Hei! Marsun kakan kuuluu olla papanamaista eli ei pehmeää tai kovaa, vaan ikäänkuin "jauhomaista" eli se hajoaa kuivaksi puruksi. Vetelät papanat ovat yhtä huono asia kuin kivikovat papanat.

Marsun ravinnosta: salaatti ja kurkku ovat huonoja säännölliseksi ravinnoksi, koska ovat ravintoarvoltaan huonoja. Suosittelen porkkanaa, persiljaa, päärynää ja hyvin vähän parsakaalia.

Jos marsun papanat ovat epämääräisiä, kannattaa pitää kaveria heinä-vesi-dieetillä, kunnes vatsan toiminta on kunnossa.

• guinean possu

Moi!
      Meidän marsulla menee papanat vaaleiksi, jos se saa extra määriä porkkanaa. Tavallisesti tummia ja irtonaisia, ei liiskaannu esim mattoon tai sohvaan.
      Kun pitää päivän tauon porkkanasta, niin on papanat taas normaaleja.

• sammakonnäköinentyttö

kiitti kaikille:)

• jenjon

olen samaa mieltä kyllä meidän kaverin kin marsulla on tummia ja vaaleita papanoita..ei ole mitään syytä pelätä koska se on normaalia...

• Anonyymi

mahtava juttu kun kerrot kakasta

• Anonyymi

Mulla oisi yksi kysymys kun meillä on kaksi marsua ja toiselta tuli vähän haaleenpaa kakkaa ja ollaan syötetty viime aikoina aika paljon kurkkua pitäisikö pitää taukoa siitä ja olisiko joku vaihto ehtoinen valinta joka olisi parempi

• Anonyymi

Ja siis olin toi joka kysy tosta haaleasta kalasta se on myös vikissy sillein hieman oudosti silloin kun on tehnyt tarpeitaan

• Anonyymi

Tarkoitin tossa kun sanoi kalasta niin kakasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      120
      2542
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      40
      1832
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      710
      1230
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      108
      1042
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      72
      1018
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      98
      976
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      905
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      88
      874
    9. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      101
      852
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      34
      781
    Aihe