Meidän kaikkien Kokkolapalsta

Helmikuu on lähtenyt mukavasti käyntiin, ja tämän viikonkin olemme saaneet aloittaa lupsakkaassa säässä. Nyt ei ole liian kylmä, ei tuule, eikä ole liukastakaan. Kuulin muutes ku tipunenkin päästeli suustaan titityytä, niin siitä tuli keväinen olo, vaikka onhan siihen vielä vähän matkaa :)

Otsikosta sen verran, että jokin raja kannattaa kaikelle vetää, ettei ihan mitä tahansa vetele sieltä näppäimiltä. Minusta se antaa jotenkin sellaisen epätoivoisen ihminen kuvan. Katsellaan ennemmin kaikki sovussa eteenpäin. Kauna ja katkeruus myrkyttää ihmisen mielen, eikä se koskaan tee ihmisestä sellaista, jota tahtoo lähestyä. Yksi nätti sana toiselle saa kaikki iloisiksi 😊

Olettekos vaikkapa tänään tehneet ketään iloiseksi?

45

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mukava kirjoitus kyllä kevättä kohti mennään ja auringon paiste saa hymyn huulille.Ikävä talvi kohta takana.

      • Anonyymi

        Lempeää suhtautumista elämään ja lähimmäisiin kannattaa ainakin yrittää, me tarvitsemme toisiamme, koska olemme mitä olemme.Kiitos aloittajalle.

        Itse en kyllä pane talvea enkä lunta pahakseni, vaikka en tänään löytänyt yhtään aurattua luontopolkua, ulkoilin sitten hyvin auratuilla kävelyteillä ja vedin happea keuhkot täyteen.


      • Kyllä se paljon piristää jo pelkkänä ajatuksena, että kevättä kohti mennään.
        Jo se, että päivä on pidentynyt, niin on upea juttu :)
        Oli se pikkasen ankeaa, kun aamulla oli pimeää ku lähti töihin, ja pimeää kun pääsi kotiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lempeää suhtautumista elämään ja lähimmäisiin kannattaa ainakin yrittää, me tarvitsemme toisiamme, koska olemme mitä olemme.Kiitos aloittajalle.

        Itse en kyllä pane talvea enkä lunta pahakseni, vaikka en tänään löytänyt yhtään aurattua luontopolkua, ulkoilin sitten hyvin auratuilla kävelyteillä ja vedin happea keuhkot täyteen.

        Kannattaa sitä ainakin kokeilla, miten toiseen myönteisemmin suhtautuminen tuo itsellekkin mukavan fiiliksen.

        Talvessakin on omat puolensa. Ei ole kuuma nukkua ja ilma on raikas :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lempeää suhtautumista elämään ja lähimmäisiin kannattaa ainakin yrittää, me tarvitsemme toisiamme, koska olemme mitä olemme.Kiitos aloittajalle.

        Itse en kyllä pane talvea enkä lunta pahakseni, vaikka en tänään löytänyt yhtään aurattua luontopolkua, ulkoilin sitten hyvin auratuilla kävelyteillä ja vedin happea keuhkot täyteen.

        Aurattu luontpolku🤔 mikä se semmoinen on?


    • Anonyymi

      Kyllähän positiiviset kirjoitukset lisäävät omaakin hyvinvointia.Syvissä vesissä itsensä mielialojen kanssa uiminen sairastuttaa ja masennuttaa ihmisen.Tiedotusvälineiden jatkuva seuraaminen näinä aikoina ei kyllä tuota ilonpilkahduksia.Pitäs olla viikko seuraamatta ja katsoa sen jälkeen minkämoinen ajatusmaailman muutos itsellä tapahtuu.

      • Voi sanos muuta...
        Olen itsekkin usein ajatellut, että pitäisi olla avaamatta nuo iltapäivälehdet, kun niin usein on masentavia uutisia. Täytyy silloin vaan yrittää unohtaa ne, eikä hirveästi alkaa niissä vellomaan.
        Mun tsemppijuttu on, kun ajattelen, että kyllä elämä kantaa ❤


    • Anonyymi

      Noita voimalauseita kannattaa käyttää ihan joka päivä.Herra on minun paimeneni ei minulta mitään puutu on minun yksi voimalauseeni.

      • Selvä...

        Jokainen todellakin voi laittaa itselleen oman maun mukaan jonkun tsemppilauseen, kun meinaa maailma murjoa :)


    • Anonyymi

      Mikä ihana asia mitä enemmän luet niin löydät uusia.Meitä ennen tai meidän ajassa elävät ihmiset ovat käyneet samoja tunne-elämän aaltoja lävitse ja löytäneet upeita ajatuksia mistä voimme ammentaa.

      • Kaikki keinot kannattaa käyttää, kun tsemppausta tarvii.


    • Anonyymi

      Vaimolle toin kimpun kukkia kauppareissulta ja jälkeläistä kehaisin peukun näytöstä. Ilahtuivat toki molemmat. Armolliselle kuningattarellemme sanoisin, että olette palstan sielu:)

      Uskollinen alamaisesi

      • Oi, rakas alamainen on tehnyt tänään monta ihmistä iloiseksi :)

        Oot kyllä aikamoinen huippujäbä ;)

        Minutkin sait iloiseksi tuolla pienellä, mutta kuitenkin niin suurella lauseella :)


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Oi, rakas alamainen on tehnyt tänään monta ihmistä iloiseksi :)

        Oot kyllä aikamoinen huippujäbä ;)

        Minutkin sait iloiseksi tuolla pienellä, mutta kuitenkin niin suurella lauseella :)

        Kuin myös:) Toki vaimokin kehuu silloin tällöin, mutta huippujäbäksi hän ei alamaista kutsu. Voisi olla pienoisen ihmettelyn aihe;)

        Uskollinen alamaisesi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuin myös:) Toki vaimokin kehuu silloin tällöin, mutta huippujäbäksi hän ei alamaista kutsu. Voisi olla pienoisen ihmettelyn aihe;)

        Uskollinen alamaisesi

        Kehuuko, että oot hyvä tamppaamaan mattoja? ;)


    • Anonyymi

      S24 on nyt sitten keksinyt ihan uudenn tavan lähestyä käyttäjiä paikallisesti.tällä Kokkola palstalla keksittiin Tinttu-liina voi ei

      • No voi ei, hetikö jäin kiinni...


    • Iloista helmikuuta! Päivänvalo lisääntyy ja kevättä kohti mennään.

      • Anonyymi

        Lukutaito hoi! Kevättä 'kohti' mennään. Kevätkuukaudet: maalis, huhti, touko
        Kesäkuukaudet: kesä, heinä, elo
        Syyskuukaudet: syys, loka, marras
        Talvikuukaudet: joulu, tammi, helmi.


      • Näin tekee :)

        Juuri satoi isoja lumihiutaleita, mutta kyllä se tästä viikkojen myötä alkaa mennä sitten pikkuhiljaa kevään puolelle.

        Mä odotan sitä, kun tunnen ensimmäistä kertaa, että aurinko jo vähän lämmittää :)


      • Kun kaikesta pitää jotain keksiä sanottavaa, vaikkakin se antaisi typerän kuvan.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Näin tekee :)

        Juuri satoi isoja lumihiutaleita, mutta kyllä se tästä viikkojen myötä alkaa mennä sitten pikkuhiljaa kevään puolelle.

        Mä odotan sitä, kun tunnen ensimmäistä kertaa, että aurinko jo vähän lämmittää :)

        Lunta riittää täälläkin, mutta sen vaan tuntee että kevättä kohti mennään.. Ihanaa!

        Naurattaa välillä ulkona koiran kanssa, kun se yrittää löytää sopivan paikan tarpeiden tekoon, kun meinaa upota lumihankeen.. 😆


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Lunta riittää täälläkin, mutta sen vaan tuntee että kevättä kohti mennään.. Ihanaa!

        Naurattaa välillä ulkona koiran kanssa, kun se yrittää löytää sopivan paikan tarpeiden tekoon, kun meinaa upota lumihankeen.. 😆

        Niin tuntee. Niinku tuossa aloituksessa kerroin, niin pikkutipusen titityy-viserrys löi samantien kevättä rintaan :)

        Voi sessulia, ku saat lunta päälleen. Siitä onkin mukava sitten mennä sisälle lämpimään :)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Niin tuntee. Niinku tuossa aloituksessa kerroin, niin pikkutipusen titityy-viserrys löi samantien kevättä rintaan :)

        Voi sessulia, ku saat lunta päälleen. Siitä onkin mukava sitten mennä sisälle lämpimään :)

        Tänään ei koiru kauan viihtynyt ulkona, vissiin liian kylmää.. Äkkiä teki tarpeet ja kiskoi minut sisälle... 😆


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Tänään ei koiru kauan viihtynyt ulkona, vissiin liian kylmää.. Äkkiä teki tarpeet ja kiskoi minut sisälle... 😆

        :))
        No mitäpä sitä suotta pikkusia jalkoja siellä paleluttamaan. Mukavampihan se on sisällä lämpimässä, varsinkin ku tarpeet on tehtynä :))


      • tinttu-liina kirjoitti:

        :))
        No mitäpä sitä suotta pikkusia jalkoja siellä paleluttamaan. Mukavampihan se on sisällä lämpimässä, varsinkin ku tarpeet on tehtynä :))

        Näinpä! Saa se sisällä myös liikuntaa leikkiessä.


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Näinpä! Saa se sisällä myös liikuntaa leikkiessä.

        Juu, ei tuollaset vipeltäjät ilman liikuntaa jää...
        Samahan se on missä sitä harrastaa.

        Välillä ku katsoo näiden karvajalkojen villiä menoa, niin oikein kadehtii niiden energiaa :))


    • Mietittekö te koskaan sitä elämää, jonka olette jo eläneet, ja mitä on vielä edessä?
      Meillä ihmisillä kun on monenlaisia elämänvaiheita takana, on ylä- ja alamäkeä, seesteistä aikaa, iloa ja surua.
      Joskus jotku tapahtumat saattaa jäädä mörköilemään mieleen ja haittaa nykyelämää. Vaihtoehtoisesti on myös onnenhetkiä, joita kaiholla muistelee...

      Sitä sanotaan, ettei menneitä kannata surra, vaan katse pitää olla suoraan tulevaisuudessa. Mennyttä kun ei voi muuttaa, niin sitä on turha murehtia.

      On sitä itsekkin sortunut moiseen, vaan en enää. Turhaa stressata itseään vanhoilla asioilla, kun nykyajassakin on omat haasteensa. Toive vain on, että sitä terveenä saisi olla, samoin tietty läheiset ihmiset. Joka tapauksessa on pidettävä lippu korkealla :)

      • Anonyymi

        Erittäin hyvin ja tyhjentävästi sanottu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin hyvin ja tyhjentävästi sanottu.

        No kiitos kohteliaisuudesta :)
        Kirjoitin vain asiasta, jota tulee väliajoin ajateltua.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        No kiitos kohteliaisuudesta :)
        Kirjoitin vain asiasta, jota tulee väliajoin ajateltua.

        Minä nautin TALVESTA. On puhdasta, rauhallisen kaunista silti hämmästyttävän monipuolinen bäritys on luonnossa.

        Toivottavadti emme koskaan menetä talvea ja KEVÄTHANKIA !


      • Anonyymi

        Tässä murehtimista ihan riittävästi kun lunta jokapaikasa pohjanmaan poliisia tässä odotellu jos ne tulisivat auttamaan tuon lumen kanssa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä nautin TALVESTA. On puhdasta, rauhallisen kaunista silti hämmästyttävän monipuolinen bäritys on luonnossa.

        Toivottavadti emme koskaan menetä talvea ja KEVÄTHANKIA !

        No tuskin ainakaan meidän elinaikanamme talvi ja hanget mihinkään katoaa.

        Tulipa tuosta mieleen, kun aurinko alkaa lämmittämään ja lumi vähän vetäytyy kasaan, niin silloin metsässä on mukavaa kulkea :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä murehtimista ihan riittävästi kun lunta jokapaikasa pohjanmaan poliisia tässä odotellu jos ne tulisivat auttamaan tuon lumen kanssa

        **** *** ******* *****ä.


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        **** *** ******* *****ä.

        Niin siellä on vetreitä poliisipoikia ja tyttöjä kunhan heidän johtajansa saa heidät vain liikkeelle lunta lapioimaan,mutta kyllä minullekin kelpaisi työ jossa ei tarvitse palkkansa eteen kuinn syödä ja istua autossa ei oikeastaan muuta pääsee vähällä siinä työssä


    • Oon tuhansista jutuista täällä kirjoittanut, mutta oonko koskaan kysyny teiltä teidän lempi/ inhokkiruokaa?

      Ja juu, ei saisi sanoa, että joku ruoka on inhokki, kun maailmassa on nälkää näkeviä ja Suomessakin monilla ihmisillä on niukkaa ruoan kanssa.
      Siltikin kaikki ei tykkää kaikesta ruoasta ja sille ei vaan voi mitään.
      Tietty jos joutuis olemaan viikon ilman ruokaa, niin se inhokkikin uppois kevyesti.

      • Lempparia on aasialainen ruoka, kana ja vihannekset, sekä kevätrullat.

        Inhokki on maksalaatikko..


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        Lempparia on aasialainen ruoka, kana ja vihannekset, sekä kevätrullat.

        Inhokki on maksalaatikko..

        Okei, kevyttä sapuskaa :)

        Tiiäkkö, mulla alkaa tulemaan tuo kana jo korvista, kun joka viikko oon siitäki laittanu ruokaa, siis yhtenä päivänä :}
        Tuo maksalaatikko on kyllä herkkua. Siinä pitää ehdottomasti olla myös niitä rusinoita.

        Tuli tässä muistinpalautus, että on varmaan mulla ollukki tää aiheena. Muistin tuon Artsin verisen pihvin :×


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Okei, kevyttä sapuskaa :)

        Tiiäkkö, mulla alkaa tulemaan tuo kana jo korvista, kun joka viikko oon siitäki laittanu ruokaa, siis yhtenä päivänä :}
        Tuo maksalaatikko on kyllä herkkua. Siinä pitää ehdottomasti olla myös niitä rusinoita.

        Tuli tässä muistinpalautus, että on varmaan mulla ollukki tää aiheena. Muistin tuon Artsin verisen pihvin :×

        No en tiedä onko se kevyttä, mutta tykkään.. Sinun pitää kokeilla tehdä itse wokkia kanasta? Se on myös hyvää.

        Toiset tykkää maksalaatikosta, minä en vaan välitä siitä.. Teetkö itse sen vai ostatko kaupan?


      • Kittiechihuen kirjoitti:

        No en tiedä onko se kevyttä, mutta tykkään.. Sinun pitää kokeilla tehdä itse wokkia kanasta? Se on myös hyvää.

        Toiset tykkää maksalaatikosta, minä en vaan välitä siitä.. Teetkö itse sen vai ostatko kaupan?

        Onhan kana vähärasvaista lihaa.

        Mä olen laittanu tuota kanaa kasviksien kanssa ja riisillä. Muunnellu noitakin vielä milloin mitenkin, mutta tökkii kumminkin :{

        Joskus tein itse maksalaatikkoa, mutta nyt olen kaupasta ostanut valmiina. Tuon maksalaatikon lisänä puolukkasosetta, niin on todella namia :)

        Mun lemppariruoka on kyllä uunimakkara ja perunamuusi. Lihapullat kans uppoaa sukkelaan :P
        Kaikki uuniperunaruoat on kans lemppareita. Mikään ei ole niin hyvää, ku perunaa, sipulia, jauhelihaa ja meetwurstia heittää uuniin. Kippasee reilulla kädellä siihen päälle vielä aurajuustoa ja emmentaljuustoraastetta. Ei ole kevyttä ehkä, mutta hyvää se on.
        Kerran täällä vaa eletään ;)


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Onhan kana vähärasvaista lihaa.

        Mä olen laittanu tuota kanaa kasviksien kanssa ja riisillä. Muunnellu noitakin vielä milloin mitenkin, mutta tökkii kumminkin :{

        Joskus tein itse maksalaatikkoa, mutta nyt olen kaupasta ostanut valmiina. Tuon maksalaatikon lisänä puolukkasosetta, niin on todella namia :)

        Mun lemppariruoka on kyllä uunimakkara ja perunamuusi. Lihapullat kans uppoaa sukkelaan :P
        Kaikki uuniperunaruoat on kans lemppareita. Mikään ei ole niin hyvää, ku perunaa, sipulia, jauhelihaa ja meetwurstia heittää uuniin. Kippasee reilulla kädellä siihen päälle vielä aurajuustoa ja emmentaljuustoraastetta. Ei ole kevyttä ehkä, mutta hyvää se on.
        Kerran täällä vaa eletään ;)

        Minä taas en niin perunoiden perään ole, toki välillä syön, mutta enemmän tykkään riisistä ja pastasta.


    • Nauretaan ja ollaan iloisia. Elämä hymyilee kun talvi on pian ohi ja keväät saapuu..

      Runo Lahonnut puu

      Kevät saapuu
      ja lahonnut puu kaatuu.
      Lahonnut puu uuden elämän antaa
      ja keväällä linnut pesään oksia kantaa.

      Lahonnut puu ei hukkaan mee,
      kun lintu siitä pesän tekee.
      Lahonnut puu ei ole surullinen,
      koska sen aika oli olla mennä pois.

      Lahonnut puu on iloinen,
      kun pois, pois,
      pääsi ja saa uuden mahdollisuuden...

      Lahonnut puu saa elämän uuden
      ja pitää huolen ettei juuret mätäny enää
      eikä maailmaa pelkää.

      Vanha oma keksimäni runo.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1907
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1277
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1214
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      979
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      858
    9. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      851
    Aihe