Norjan eniten myyty maasturi on Toyota RAV4

Anonyymi

Norjan eniten myyty maasturi oli jälleen tammikuussa Toyota RAV4 PHEV hybridi, kuten koko viime vuonna 2021 Toyota oli ykkönen. Kuten myös Ruosissa ja Suomessakin.

Onhan se Norja hiukan Suomea jäljessä kun täällä RAV4 on ollut piikkipaikalla jo viimeiset 10 vuotta.

71

1146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nooh, olihan Suomessakin vain neljä ykkössijaa Toyotalla.

      • Anonyymi

        Mutta VW:n autoja myytiin viime vuonna yli 10.000kpl enemmän kuin bulkki Toyotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta VW:n autoja myytiin viime vuonna yli 10.000kpl enemmän kuin bulkki Toyotaa.

        Volkswagen-konserni valmistaa 11 eri automerkkiä. Nekö sinä lasket yhteen yhtä Toyotaa vastaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkswagen-konserni valmistaa 11 eri automerkkiä. Nekö sinä lasket yhteen yhtä Toyotaa vastaan?

        Toyotankin kaikki täällä myydyt lasketaan myös mukaan.
        Coca Cola myydään sokeriliemenä ja sokerittomana ja kyllä ne molemmat lasketaan mukaan ja myös muut Coca cola companyn vedet ja juomat.


    • Anonyymi

      Myynti putosi 60% viime vuoden tammikuusta.

    • Anonyymi

      Tosin RAV4 myi Norjassa paljon vähemmän kuin Tesla Model 3. Tesla Model 3 oli viime vuoden ylivoimaisesti myydyin auto Norjassa viime vuonna. Voit toki ottaa maasturit erikseen omaksi luokakseen, mutta tätä faktaa ei se muuta.

      • Anonyymi

        Lisään... Lisäksi kyseessä oli RAV4:n plug-in-hybridi. Itselataavaa hybridiä ei tilastossa näy.


      • Anonyymi

        Tammikuussa ei myyty ainuttakaan Teslaa. Aikansa kutakin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tammikuussa ei myyty ainuttakaan Teslaa. Aikansa kutakin !

        Kuten varmasti tiedät niin Teslaa myydään lähinnä kvartaalin lopussa, kun laivat tulevat Kiinasta (kaikki Model 3:t ja Y:t ovat vielä kiinalaisia). Lisäksi olet väärässä, koska Norjassa myytiin tammikuussa 56 Teslaa. Tämä kaava luultavasti muuttuu kun Teslan Berliinin tehdas aukeaa pian.


    • Anonyymi

      Ja vain linkki puuttuu.
      Toiseksi RAV ei ole kuin surkea ja vaivainen suv joka ei pysy tiellä.

      • Anonyymi

        Toyota RAV4 on kiistatta paras katumaasturi. Ei ihme, että se on monessa maassa myydyin suv luokassa. Se on huippuhyvä ajo-ominaisuuksiltaan. Harva katumaasturi yltää lähellekään samaa. Myös C-HR on tunnettu hyvistä ajo-ominaisuuksista, kuten Toyotat yleesäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota RAV4 on kiistatta paras katumaasturi. Ei ihme, että se on monessa maassa myydyin suv luokassa. Se on huippuhyvä ajo-ominaisuuksiltaan. Harva katumaasturi yltää lähellekään samaa. Myös C-HR on tunnettu hyvistä ajo-ominaisuuksista, kuten Toyotat yleesäkin.

        Missä testissä CHR on valittu parhaaksi ajoominaisuuksien perusteella?
        Vaikka RAV4 olisi eniten myyty se ei tarkoita sitä että se olisi paras.
        Se on ehkä paras kompromissi mutta ei millään ominaiksuusiltaan paras missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä testissä CHR on valittu parhaaksi ajoominaisuuksien perusteella?
        Vaikka RAV4 olisi eniten myyty se ei tarkoita sitä että se olisi paras.
        Se on ehkä paras kompromissi mutta ei millään ominaiksuusiltaan paras missään.

        Paras on hyvän pahin vihollinen. Eniten myydyt eivät koskaan parhaita, niitä vaan myydään eniten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras on hyvän pahin vihollinen. Eniten myydyt eivät koskaan parhaita, niitä vaan myydään eniten.

        Rav4:n aika oli ja meni Norjassa. Uutuuden viehätyksen voimalla möi hyvin muutamia kuukausia. Nyt ei kelpaa kenellekään kun Norjassa halutaan ostaa täyssähköautoja.
        https://elbilstatistikk.no/


    • Anonyymi

      Akkulavetilla en kyllä lähtis jäiselle vuoristo baanalle, kyllä hummeri tarttis olla alla?

    • Anonyymi

      audii mersuu bemarii!

    • Anonyymi

      RAV4 on ollut USA:ssa myydyin vuosikausia.

      • Anonyymi

        Ja Hidustan Intian myydyin
        Onko noilla myyntimäärillä mitään merkitystä autoilijalle tai Suolen selaajalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Hidustan Intian myydyin
        Onko noilla myyntimäärillä mitään merkitystä autoilijalle tai Suolen selaajalle?

        Vai olisko kyseessä Hindustan ? Klassikko !

        www.hindmotor.com


    • Anonyymi

      Miksi vw hävisi Toyotalle vuonna 2021 melkein viiden tuhannen yksikön verran myydyissä autoissa?

      • Anonyymi

        Niimutku veveen autot kaikki yhdessäkään kuitenkaan eivät pärjää Toyotalle tässä maailmassa?


      • Anonyymi

        Toyota RAV4 ja muut citymaastureina myytävät ajoneuvot Mitsut, Skodat, Volkkarit ovat City maastureita joita myydään elämys autoina city-Junteille. Ah.. ihanaa minulla on maasturi nyt on hienoa ajella mökille. Mennään varmasti perille asti. Kun työhön suunnataan niin iha sama homma kehä 1 tai 3 minulla on maasturi niin painetaan 10 km ylinopeutta oli keli mitä tahansa kyllä nyt kelpaa painella menemään nasta laudassa ja sitten pamahtaa.
        Kun halutaan puhua todellisista maastureista työkoneista niin perus perheen isä ei sellaista halua ostaa. Työjuhdalla on todella tylsä ajella omia reissuja. Olen täysin samaa mieltä. Jos aloitus otsikko on Toyota RAV 4 maasturi niin se on täyttä puppua. Toyota RAV 4 on varmasti todella hyvä perheauto,istutaan hieman ylempänä mökille päästään huonoissa olosuhteissa ,mutta täysiveriseksi maastoautoksi sitä on on turha kutsua. Maastoauto on karu työkalu.


      • Anonyymi

        Tosin Toyota hävisi Teslalle ainakin myydyimpien autojen kohdalla. Tesla Model 3 oli ylivoimaisesti myydyin auto vuonna 2021, EI RAV4. RAV4 oli myydyin maasturi, mutta ei myydyin auto. Ja tietenkin tuo RAV4 oli plugari, itseladattavaa ei listalla ole.


      • Anonyymi

        "Miksi vw hävisi Toyotalle vuonna 2021 melkein viiden tuhannen yksikön verran myydyissä autoissa?"

        Dieselgate !


      • Anonyymi

        Mutta VW voitti valmistajien tilaston yli 10.000kol verrattuna Toyotaan.
        Tuosta ei omapoika ole vielä selvinnyt.


    • Anonyymi

      Ravistin ei ole maasturi vaan sitymaasturi.

      • Anonyymi

        Mies tuli puoli tuntia sitten ravistimella. Tutisee vieläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies tuli puoli tuntia sitten ravistimella. Tutisee vieläkin.

        Tyypillisiä oireita Toyotan kyydistä kärsineille.


    • Anonyymi

      Riippuu miten autot luokitellaan, mutta RAV4 ei siis ollut myydyin auto Norjassa vuonna 2021, ei edes lähelle sitä. Ja Norjassa myytiin lähes pelkästään RAV4:n plugaria, Toyota-fanien mainostama itseladattava hybridi ei Norjassa myy.

      • Anonyymi

        Suomalaisten on vaikea käsittää mikseivät kaikki halua itselataavia.


      • Anonyymi

        Sinulla nyt ainakin näkyy olevan hätä ja tuska Kun maailman ykkösmerkki Toyota on näyttänyt suunnan ja vauhdin koko maailmassa toisten vikinästä ja kitinästä huolimatta. En ymmärrä mikä kauhea tarve sinulla on venkoilla ja yrittää jo naurettavuuteen asti mollata maailman yklösbrändiä?Jos Toyota on ykkönen niin silloin se on. Kitinät pois, kansa on puhunut! Kateus ainakin näin etäältä seurattuna näyttäisi olevan päällimmäisenä voimavarana tuskassasi. Onko päivän selvää asiaa jotenkin vaikea ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla nyt ainakin näkyy olevan hätä ja tuska Kun maailman ykkösmerkki Toyota on näyttänyt suunnan ja vauhdin koko maailmassa toisten vikinästä ja kitinästä huolimatta. En ymmärrä mikä kauhea tarve sinulla on venkoilla ja yrittää jo naurettavuuteen asti mollata maailman yklösbrändiä?Jos Toyota on ykkönen niin silloin se on. Kitinät pois, kansa on puhunut! Kateus ainakin näin etäältä seurattuna näyttäisi olevan päällimmäisenä voimavarana tuskassasi. Onko päivän selvää asiaa jotenkin vaikea ymmärtää?

        Joo, ykkösbrändi. Saudiprinssitkin kilpailevat kellä on hienoin Toyota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ykkösbrändi. Saudiprinssitkin kilpailevat kellä on hienoin Toyota.

        Ajelkoot saudiprinssit ja filmitähdet noilla ykkösbrändeillä kun haluavat jatkuvasti esiintyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla nyt ainakin näkyy olevan hätä ja tuska Kun maailman ykkösmerkki Toyota on näyttänyt suunnan ja vauhdin koko maailmassa toisten vikinästä ja kitinästä huolimatta. En ymmärrä mikä kauhea tarve sinulla on venkoilla ja yrittää jo naurettavuuteen asti mollata maailman yklösbrändiä?Jos Toyota on ykkönen niin silloin se on. Kitinät pois, kansa on puhunut! Kateus ainakin näin etäältä seurattuna näyttäisi olevan päällimmäisenä voimavarana tuskassasi. Onko päivän selvää asiaa jotenkin vaikea ymmärtää?

        Tuliko tehtyä huono valinta?


    • Anonyymi

      Voiko etuvetoa maasturiksi kutsua?

      • Anonyymi

        Takavetoa nyt ei ainakaan !


    • Anonyymi

      Tammikuun myydyin maasturi Norjassa oli kyllä Skoda Enyaq 389 kpl. Rav4 myytiin 271 kpl.

      • Anonyymi

        Terolle Ravistin on se eniten myyty.


      • Anonyymi

        Skoda Enyaq ei ole katumaasturi, mutta Toyota RAV4 sitä on. Pienen maavaran takia sillä ei voi mennä edes heikkokuntoiselle mökkitielle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda Enyaq ei ole katumaasturi, mutta Toyota RAV4 sitä on. Pienen maavaran takia sillä ei voi mennä edes heikkokuntoiselle mökkitielle.

        Enyaq maavara 186 mm, Rav4 190 mm !!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enyaq maavara 186 mm, Rav4 190 mm !!!!

        Maavarassa ei ole suurta eroa, mutta Toyota RAV4:ssä on kunnon neliveto. Skoda Enyaqissa se neliveto on lähinnä liikkeellelähtöavustin. Enyaqilla ei huonosti auratulle pidä lähteä. Se jää lähes yhtä herkästi kiinni kuin kaksivetoinen. RAV4:ssä on markkinoiden ylivoimaisesti paras neliveto. Sillä voi mennä vähän huonommallekin tiellä. Paras katumaasturi Suomen talveen.


    • Anonyymi

      Tuoko muka maastoauto, hah hah hah haaa! 🤣🤣🤣🤣
      Se ole mikään muu kuin ylisuuren kömpelön henkilöauton ja huonon maastoauton risteytys.

    • Anonyymi

      RAV4 on itselataava nelivetohybridi, optiona PHEV seinälataus mahdollisuus jota juuri kukaan ei viitsi käyttää. Helpompaa on vaan ajella ja antaa automatiikan hoitaa hommat.

      • Anonyymi

        Onpas upeaa tekniikkaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas upeaa tekniikkaa!

        Ei se mitään ihmeellistä ole , 1000 km 2 min tankkauksella ja luotettavasti 10v takuulla. Kyl kelppa ajel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitään ihmeellistä ole , 1000 km 2 min tankkauksella ja luotettavasti 10v takuulla. Kyl kelppa ajel.

        Nin oikke juu, kyl kelppa ajel.


    • Anonyymi

      Tästä voi katsoa miten surkea RAV on.

      https://youtu.be/so8JLIYc1yU

      Tuota ei voi kutsua nelivedoksi edes hyvällä tahdolla. Täysin surkea suoritus.

    • Anonyymi

      Rav 4 on parhaita citymaastureita.
      Kansa ostaa aina haluttavinta ja parasta.
      Etevin neliveto luokassaan maailman pienimmillä kulutuksella!

      • Anonyymi

        "Etevin neliveto luokassaan maailman pienimmillä kulutuksella!"

        Sinua ei ole siunattu kovin suurella määrällä maalaisjärkeä.
        Katso tuosta miten RAV jää kiinni.

        https://youtu.be/so8JLIYc1yU


      • Anonyymi

        RAV4 on maailman eniten myyty cittari. Ollut jo aika pitkään.

        Ei se kyllä täydellinen ole mutta ihan käypäinen kompromissi. Voimalinja on kyllä aivan huippu.
        Aika monessa videossa missä verrataan neliveto-ominaisuuksia ne kytkeytyvät nelivedot (yleensä VW) antautuu jonkin ajan päästä jakovaihteiston ylikuumenemisen vuoksi. Sitten pitääkin jäähdytellä vaihteistoa enne kuin neliveto on taas mukana kuviossa.
        Tämä siis jos oikeasti mennään möyrimään.
        Muutenhan noita videoita löytyy joka merkistä puolesta ja vastaan.

        Kadulla kaikki nelivedot ihan käypäisiä ja paljon parempia kuin yksikään vajaavetoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RAV4 on maailman eniten myyty cittari. Ollut jo aika pitkään.

        Ei se kyllä täydellinen ole mutta ihan käypäinen kompromissi. Voimalinja on kyllä aivan huippu.
        Aika monessa videossa missä verrataan neliveto-ominaisuuksia ne kytkeytyvät nelivedot (yleensä VW) antautuu jonkin ajan päästä jakovaihteiston ylikuumenemisen vuoksi. Sitten pitääkin jäähdytellä vaihteistoa enne kuin neliveto on taas mukana kuviossa.
        Tämä siis jos oikeasti mennään möyrimään.
        Muutenhan noita videoita löytyy joka merkistä puolesta ja vastaan.

        Kadulla kaikki nelivedot ihan käypäisiä ja paljon parempia kuin yksikään vajaavetoinen.

        Kyllä, RAV4 AWD-i ei ole mikään maastomöyrijä mutta arjessa neliveto on siinäkin erinomainen, mukava, mahdollistaa sujuvan liikkeellelähdön ja etenee auraamattomilla kaduillakin hyvin. Lisäetuna kardaanitoteutuksiin on se, että ei ole huoltojuttuja (öljyt, mahdollinen suodatin kute vag-haldex) eikä kardaanin nivelet tai "perä" kulu.

        Uskomattoman hyvin nelivetoiset hybridi-Ravit pitävät hintansa, vielä 2019-malliset nettiautossakin n. 42-43 tonnia (active) kun uutena silloin maksoi (active) n. 45 tonnia! Toyota on edullinen vaihtaa aikanaan taas uuteen samanmerkkiseen, hyvä maine ja kestävyyys sen tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, RAV4 AWD-i ei ole mikään maastomöyrijä mutta arjessa neliveto on siinäkin erinomainen, mukava, mahdollistaa sujuvan liikkeellelähdön ja etenee auraamattomilla kaduillakin hyvin. Lisäetuna kardaanitoteutuksiin on se, että ei ole huoltojuttuja (öljyt, mahdollinen suodatin kute vag-haldex) eikä kardaanin nivelet tai "perä" kulu.

        Uskomattoman hyvin nelivetoiset hybridi-Ravit pitävät hintansa, vielä 2019-malliset nettiautossakin n. 42-43 tonnia (active) kun uutena silloin maksoi (active) n. 45 tonnia! Toyota on edullinen vaihtaa aikanaan taas uuteen samanmerkkiseen, hyvä maine ja kestävyyys sen tekee.

        Kuka idiootti maksaa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka idiootti maksaa???

        Toyota Rav 4 on parhaita citymaastureita.
        Kansa ostaa aina haluttavinta ja parasta.
        Etevin neliveto luokassaan maailman pienimmillä kulutuksella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, RAV4 AWD-i ei ole mikään maastomöyrijä mutta arjessa neliveto on siinäkin erinomainen, mukava, mahdollistaa sujuvan liikkeellelähdön ja etenee auraamattomilla kaduillakin hyvin. Lisäetuna kardaanitoteutuksiin on se, että ei ole huoltojuttuja (öljyt, mahdollinen suodatin kute vag-haldex) eikä kardaanin nivelet tai "perä" kulu.

        Uskomattoman hyvin nelivetoiset hybridi-Ravit pitävät hintansa, vielä 2019-malliset nettiautossakin n. 42-43 tonnia (active) kun uutena silloin maksoi (active) n. 45 tonnia! Toyota on edullinen vaihtaa aikanaan taas uuteen samanmerkkiseen, hyvä maine ja kestävyyys sen tekee.

        Taka-akselille voimaa on tarjolla max jotain 10 hv ja sitäkäämn ei osaa käyttää silloin kun etupäässä ei ole pitoa. Ehkä huonoin markkinoilla oleva neliveto.

        ID.4 tarjoaa takarenkaille 200hv ja edessä 100hv. On vähän eri aseet edetä kun jonkun pyörän alla on liukasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, RAV4 AWD-i ei ole mikään maastomöyrijä mutta arjessa neliveto on siinäkin erinomainen, mukava, mahdollistaa sujuvan liikkeellelähdön ja etenee auraamattomilla kaduillakin hyvin. Lisäetuna kardaanitoteutuksiin on se, että ei ole huoltojuttuja (öljyt, mahdollinen suodatin kute vag-haldex) eikä kardaanin nivelet tai "perä" kulu.

        Uskomattoman hyvin nelivetoiset hybridi-Ravit pitävät hintansa, vielä 2019-malliset nettiautossakin n. 42-43 tonnia (active) kun uutena silloin maksoi (active) n. 45 tonnia! Toyota on edullinen vaihtaa aikanaan taas uuteen samanmerkkiseen, hyvä maine ja kestävyyys sen tekee.

        On myynnissä ja pysyykin noilla pyynneillä.


    • Anonyymi

      Rav4 maasturi! Älä naurata!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        No mutta, sehän myy kuitenkin kuin siimaa. Eli viedään käsistä. Ostajissako taas yhtä paljon vikaa kuin volkkareissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta, sehän myy kuitenkin kuin siimaa. Eli viedään käsistä. Ostajissako taas yhtä paljon vikaa kuin volkkareissa?

        Nämä ne myyvät Euroopan markkinoilla.

        Top models in 2021

        Tesla Model 3 - 142,905
        Renault ZOE - 72,562
        Volkswagen ID.3 - 69,567
        Volkswagen ID.4 - 55,006
        Kia Niro EV (e-Niro) - 46,705
        Ford Kuga PHEV - 46,448
        Fiat 500 electric - 44,492
        Skoda Enyaq iV - 44,402
        Hyundai Kona Electric - 43,415
        Volvo XC40 PHEV - 42,492


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä ne myyvät Euroopan markkinoilla.

        Top models in 2021

        Tesla Model 3 - 142,905
        Renault ZOE - 72,562
        Volkswagen ID.3 - 69,567
        Volkswagen ID.4 - 55,006
        Kia Niro EV (e-Niro) - 46,705
        Ford Kuga PHEV - 46,448
        Fiat 500 electric - 44,492
        Skoda Enyaq iV - 44,402
        Hyundai Kona Electric - 43,415
        Volvo XC40 PHEV - 42,492

        Minua kyllä kiinnostaa suomen markkinat enemmän kuin jotkut eteläeuroopan markkinat. Tarvitsen autoani vain pääasiassa Suomessa niinkuin muutkin suomalaiset. Maailman ykkönen kertoo paremmuudesta ja haluttavuudesta. Huijarivalmistajan jätökset jätän suosiolla koekaniinien kokeiluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kyllä kiinnostaa suomen markkinat enemmän kuin jotkut eteläeuroopan markkinat. Tarvitsen autoani vain pääasiassa Suomessa niinkuin muutkin suomalaiset. Maailman ykkönen kertoo paremmuudesta ja haluttavuudesta. Huijarivalmistajan jätökset jätän suosiolla koekaniinien kokeiluun.

        On se tuo Toyota vaan hyvä.


    • Anonyymi

      Rav4:n kahden ja puolen litran bensamoottori on erittäin pitkäiskuinen ja äärimmäisen luotettava. Ja ... 10 vuoden takuulla.

      • Anonyymi

        Onhan se, jos 10 vuodessa ei tule edes 160 tkm mittariin!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se, jos 10 vuodessa ei tule edes 160 tkm mittariin!!!

        Joillakin tulee 80000 km ja joillakin 800000 km. Onko sulla henkisiä ongelmia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin tulee 80000 km ja joillakin 800000 km. Onko sulla henkisiä ongelmia?

        Onnea! Et käytäkään enää sloganiasi " Mikä on ongelmasi! " . Edistystä!


    • Anonyymi

      Mestari kaikkialla maailmassa.

    • Anonyymi

      Joka kuukausi 2022 Norjan myydyin maasturi on RAV4 Plug-In Hybrid AWD. Piste.

      • Anonyymi

        Onko näin? Minähän jo vähän mietin että mikä nyt taas on saanut vw myyjän takajaloilleen?


    • Anonyymi

      Norjalaiset ymmärtää hyvän päälle siksi RAV4 on siellä maastoautojen ykkönen. Kaupunkilaiset ostaa sähköpotkulautoja ja muita sähkökulkineita ja maalla asuvat ostaa Toyotan hybridiautoja.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyota on nopeimmin kasvava maastoautomerkki Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa. Tanskassa se on ollut ykkönen jo 4 vuotta peräjälkeen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      212
      7460
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      57
      2912
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      190
      2327
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1733
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      159
      1694
    6. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      20
      1386
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      74
      1240
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      38
      1173
    9. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      27
      1155
    10. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      50
      1029
    Aihe