Osa asunnoista on täysin homeessa ja näissä asuu ihmisiä. Asuntojen homeen haju haisee jopa talon ulkopuolella.
Kaupungin vuokra-aunnot homeessa
40
1113
Vastaukset
- Anonyymi
Totta pitäisi purkaa pois ne röksät tai myydä sijoittajille.
- Anonyymi
Miksi ne pitää myydä sijoittajille? Home on sellainen veitikka, että sitä ei saa pois rakenteista edes sijoittaja. Jos ne myydään sijoittajille, niin se on suuri rikos ihmisyyttä vastaan. Sijoittaja tekee niihin "pilipaliremontin" ja myy ne toisille sijoittajille. Eli vahinko laitetaan kiertämään. JA SE ON VÄÄRIN. Ei muuta kuin purkuun vain - se olisi ainoa oikea ratkaisu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ne pitää myydä sijoittajille? Home on sellainen veitikka, että sitä ei saa pois rakenteista edes sijoittaja. Jos ne myydään sijoittajille, niin se on suuri rikos ihmisyyttä vastaan. Sijoittaja tekee niihin "pilipaliremontin" ja myy ne toisille sijoittajille. Eli vahinko laitetaan kiertämään. JA SE ON VÄÄRIN. Ei muuta kuin purkuun vain - se olisi ainoa oikea ratkaisu.
Väärin. Kyllä ne sijoittajat sitten myy ne pintaremontoituna jolloin homekin poistuu.
- Anonyymi
Teltta majoitus lohtajalle olisi toimiva ratkaisu..Mitenkähän ne vanhan kaatopaikan päästöt tuppaa nousemaan pintaan lohtajalla?
- Anonyymi
Ei mitenkään. Ne valuu ojavesiin ja varmaan osittain pohjavesiin. Kuten Terrafamella...
- Anonyymi
Entisen kaatopaikan läheisyyteen on rakennettu omakotitaloja. Siinä ei ole vuokra-asuntoja.
- Anonyymi
Kuolemansairaille vanhuksille vuokraavat.
- Anonyymi
No niin ne on osa noista 50-80 luvun omistus omakoti- ja rivitaloistakin. Eri alueilla kun liikkuu kävelleen niin haisee joillain kohdin niin perkeleen pahalle homeelle ettei voi kuin ihmetellä että miten niissä ihmiset voi asua.
- Anonyymi
Näin on ainakin Oksatie 43-49 ja Lehtokuja 47 rivitaloissa. Home haisee ulos asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on ainakin Oksatie 43-49 ja Lehtokuja 47 rivitaloissa. Home haisee ulos asti.
Jos asuu ilmaiseksi, on tyydyttävä siihen, minkä yht.kunta tarjoaa.
On myös mahdollisuus rakentaa itselleen vaikka millainen palatsi kaikilla herkuilla. Turha valittaa. Pistäkää toimeksi vain, pian on katujen varret täynnä uutuuttaan kiiltäviä palatseja, omistajina entiset ilmaiseksi asujat. - Anonyymi
Joo, 70 ja 80 -luku on pahimmat. SInällään en tiedä 50-luvun taloja, joissa olisi homeongelmaa, ellei niitä ole jotenkin väärin remontoitu vuosien varrella.
Mutta kyllä joo, vuokra-asunnoissa erityisesti "joenrantataloissa" tuntuu olevan enemmän tai vähemmän tätä ongelmaa ja haisee joissakin taloissa jo rappukäytävissä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On myös mahdollisuus rakentaa itselleen vaikka millainen palatsi kaikilla herkuilla. Turha valittaa. Pistäkää toimeksi vain, pian on katujen varret täynnä uutuuttaan kiiltäviä palatseja, omistajina entiset ilmaiseksi asujat.Olipa katkera kommentti - kukaan ei taida ilmaiseksi asua?!
Ja valittaa saa aiheesa, olipa asumismuoto mikä tahansa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On myös mahdollisuus rakentaa itselleen vaikka millainen palatsi kaikilla herkuilla. Turha valittaa. Pistäkää toimeksi vain, pian on katujen varret täynnä uutuuttaan kiiltäviä palatseja, omistajina entiset ilmaiseksi asujat.Eläkeläistuttavani ei asu ilmaiseksi. Hän maksaa pienestä eläkkeestään vuokraa liki 13 euroa neliöltä. Se on enemmän kuin yksityisellä olevien vuokra-asuntojen vuokra. Hänen asuntonsa on huonossa kunnossa ja minun mielestäni siellä haisee home. Ja ikävä kyllä, se kämppä on juuri tuolla Oksatie-Lehtokuja -vuokra-asuntoalueella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa katkera kommentti - kukaan ei taida ilmaiseksi asua?!
Ja valittaa saa aiheesa, olipa asumismuoto mikä tahansa!Hyvin monet asuvat ilmaiseksi. Osa maksaa satasen- pari, vaikka vuokra voi olla 500€. Jos ei ole rahaa, niin sossu maksaa, näinhän se menee.
Täällä meillä matulauma asusteli nelisen vuotta talossa, jonka vuokra oli 2500€/kk. Kaupunki maksoi takuuvuokran 5000€.
Vuokra on niin iso, että sillä saisi Hesasta lähes millaisen luukun hyvänsä. 30000€/vuosi, 120000€ neljä vuotta. Ei kukaan usko matujen maksaneen talosta mitään. Meillä on varaa maksaa omille ja vieraille mitä vain.
Muuten, matut pistivät talon sisustuksen uuteen uskoon, parinkymmenentuhannen remontti odottaa maksajaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin monet asuvat ilmaiseksi. Osa maksaa satasen- pari, vaikka vuokra voi olla 500€. Jos ei ole rahaa, niin sossu maksaa, näinhän se menee.
Täällä meillä matulauma asusteli nelisen vuotta talossa, jonka vuokra oli 2500€/kk. Kaupunki maksoi takuuvuokran 5000€.
Vuokra on niin iso, että sillä saisi Hesasta lähes millaisen luukun hyvänsä. 30000€/vuosi, 120000€ neljä vuotta. Ei kukaan usko matujen maksaneen talosta mitään. Meillä on varaa maksaa omille ja vieraille mitä vain.
Muuten, matut pistivät talon sisustuksen uuteen uskoon, parinkymmenentuhannen remontti odottaa maksajaa.Niin, olen kuullut, että näillä meidän "tulevilla veronmaksajilla" edut ovat kokonaan toista luokkaa, kuin meillä kantaväestöön kuuluvilla. Muutaman kerran olen löytänyt vuokra-asuntoalueeni roskista Kelan kirjeitä, joista olen saanut lukea melko huikeista avustussummista. Tämäkin asia yritetään virkavallan toimesta vaieta kuoliaaksi, mutta pakko kai se on uskoa, kun omin silmin pääsee lukemaan Kelan päätöksen. Eikä ollut ainoa kirje, jonka olen lukenut. Kauheaa rahojen haaskaamista velkaiselta valtiolta!
- Anonyymi
Oletko varma, ettei nenäsi limakalvoilla oe poskionteloista vuotanutta mätää? Saattaa haista homeelle.. koulutettu koirakaan ei haista hometta ulkoilmassa, vaikka on moniverroin parempi hajuaisti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, olen kuullut, että näillä meidän "tulevilla veronmaksajilla" edut ovat kokonaan toista luokkaa, kuin meillä kantaväestöön kuuluvilla. Muutaman kerran olen löytänyt vuokra-asuntoalueeni roskista Kelan kirjeitä, joista olen saanut lukea melko huikeista avustussummista. Tämäkin asia yritetään virkavallan toimesta vaieta kuoliaaksi, mutta pakko kai se on uskoa, kun omin silmin pääsee lukemaan Kelan päätöksen. Eikä ollut ainoa kirje, jonka olen lukenut. Kauheaa rahojen haaskaamista velkaiselta valtiolta!
Juu,näistähän suurista tuista ei saa Suomessa puhua....velkarahalla ja työntekijöiden verorahat tuppaa katoamaan elätteihin. Tuo kelakirje systeemi tuli tänne asuntooni usein ,kun muutin. Laskuja ym.päätöksiä ilmeisesti,vein käytävälle ilmoitustaululle postin vietäväksi. Olivat Somaleja ,ei mitään väliä mitä eläminen maksoi,kun eivät sitä itse maksaneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko varma, ettei nenäsi limakalvoilla oe poskionteloista vuotanutta mätää? Saattaa haista homeelle.. koulutettu koirakaan ei haista hometta ulkoilmassa, vaikka on moniverroin parempi hajuaisti
On selvää, että jokainen ei reagoi samalla tavalla esim. homeeseen. Ihmisistä löytyy sellaisia, jotka eivät saa mitään oireita. Tiedän erään tuttavani, joka oli yhden yön homeisessa Pietarin asunnossa. Aamulla häneltä ei lähtenyt ääntä ja silmät olivat muurautuneet umpeen, sekä hengenahdistus oli voimakas. Kyseessä oli Oksatien varressa oleva homeinen kämppä. Luulen, että nuorella, urheilevalla ja terveellä ihmisellä ei liene poskionteloissa mätää, kuten joku näkyy epäilevän. Olen kuullut, että niitä rivitaloja ruvetaan Pietarin toimesta purkamaan lähiaikoina. Ja se on ainoa oikea ratkaisu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu,näistähän suurista tuista ei saa Suomessa puhua....velkarahalla ja työntekijöiden verorahat tuppaa katoamaan elätteihin. Tuo kelakirje systeemi tuli tänne asuntooni usein ,kun muutin. Laskuja ym.päätöksiä ilmeisesti,vein käytävälle ilmoitustaululle postin vietäväksi. Olivat Somaleja ,ei mitään väliä mitä eläminen maksoi,kun eivät sitä itse maksaneet.
Totta on, että kun olet muunmaalainen sinua varten on virkailija, joka opastaa ja kertoo, mitä kaikkea on mahdollista saada, siis tukia ja jos et muista/osaa/viitsi hakea, saat varmasti armoa ja takautuvasti kaiken mitä sinulle kuuluu. Velvollisuuksia ei ole, ei tarvitse opetella kieliä, lomakkeetkin täyttää joku avustaja, ei tarvitse oikeastaan tehdä mitään muuta kuin olla joku muu kuin kantasuomalainen.
Suomitytön ja pojan tulee kiltisti jonottaa Kelan palveluita ja kysellä sekä onkia tietoja ja siitä huolimatta päätökset venyvät ja usein olet ilman rahaa useamman viikon ellet kuukausia; olipa tilanne mikä tahansa, akuutti tai toistuva.
Eli ei ole laki sama kaikille! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nekin myytiin sijoittajille. Eli se on tapana täälläpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osan näistä haistaa kun olet vaikkapa kaupassa jonossa ja siinä lähistöllä on ihminen jonka vaatteet haisee.
Olen varma koska se haju ei haise aina vaan tietyillä kohdin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nekin myytiin sijoittajille. Eli se on tapana täälläpäin.
Oksatie 50-51 ja Oksatie 57 on myyty sijoittajille. Ei siis Oksatie 43-49 ja Lehtokuja 47 asuntoja. Ne ovat edelleen Kajaanin Pietarin homeloukkuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osan näistä haistaa kun olet vaikkapa kaupassa jonossa ja siinä lähistöllä on ihminen jonka vaatteet haisee.
Olen varma koska se haju ei haise aina vaan tietyillä kohdin.Kyllä jokainen, jolla on kunnossa oleva hajuaisti, haistaa homeen hajun. Ilmeisesti asukkaat itse tottuvat hajuun ja pitävät sitä normaalina. Olen joskus joutunut siirtymään kassajonosta pois, kun jonossa on ollut homeelle haiseva henkilö. Niin paha se haju on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, olen kuullut, että näillä meidän "tulevilla veronmaksajilla" edut ovat kokonaan toista luokkaa, kuin meillä kantaväestöön kuuluvilla. Muutaman kerran olen löytänyt vuokra-asuntoalueeni roskista Kelan kirjeitä, joista olen saanut lukea melko huikeista avustussummista. Tämäkin asia yritetään virkavallan toimesta vaieta kuoliaaksi, mutta pakko kai se on uskoa, kun omin silmin pääsee lukemaan Kelan päätöksen. Eikä ollut ainoa kirje, jonka olen lukenut. Kauheaa rahojen haaskaamista velkaiselta valtiolta!
Tämä sama ansiotulo on hankalilla kantapeikoillakin, tuommoinen 2500-3000 euroa kuussa avustuksia tekemättä mitään muuta kuin, että osaa hakea niitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa katkera kommentti - kukaan ei taida ilmaiseksi asua?!
Ja valittaa saa aiheesa, olipa asumismuoto mikä tahansa!Minä asun ilmaiseksi enkä häpeä. Kela maksaa vuokran ja sosiaalihuolto veden, sähkön, vakuutukset, netin ja puhelimen. Nautin elämästäni näin teidän piikkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oksatie 50-51 ja Oksatie 57 on myyty sijoittajille. Ei siis Oksatie 43-49 ja Lehtokuja 47 asuntoja. Ne ovat edelleen Kajaanin Pietarin homeloukkuja.
En kyllä sijoittajiksi tituuleeraisi niitä ostajia :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä asun ilmaiseksi enkä häpeä. Kela maksaa vuokran ja sosiaalihuolto veden, sähkön, vakuutukset, netin ja puhelimen. Nautin elämästäni näin teidän piikkiin.
Nettimaksut eivät kuulu toimeentulotukilaskelmassa menojen piiriin. Ei ainakaan kantaväestöön kuuluvalla. Yksinäiselle kuuluva toimeentulotuen perusosa on jotain vähän yli 500 euroa kuukaudessa. Siitä kun maksat alkoholin, tupakan, ruuan, vaatteet, netin, autoilun, puhtauden, käsikauppalääkkeet, lehdet ja muut mahdolliset menot, niin ei sillä herroiksi eletä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nettimaksut eivät kuulu toimeentulotukilaskelmassa menojen piiriin. Ei ainakaan kantaväestöön kuuluvalla. Yksinäiselle kuuluva toimeentulotuen perusosa on jotain vähän yli 500 euroa kuukaudessa. Siitä kun maksat alkoholin, tupakan, ruuan, vaatteet, netin, autoilun, puhtauden, käsikauppalääkkeet, lehdet ja muut mahdolliset menot, niin ei sillä herroiksi eletä.
Sulla on väärää tietoa. 2200€ joka kuukausi yhteiskunnan piikkiin. Kannattaako mun edes harkita töitä? Ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä asun ilmaiseksi enkä häpeä. Kela maksaa vuokran ja sosiaalihuolto veden, sähkön, vakuutukset, netin ja puhelimen. Nautin elämästäni näin teidän piikkiin.
Niin kulunut provo!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä sama ansiotulo on hankalilla kantapeikoillakin, tuommoinen 2500-3000 euroa kuussa avustuksia tekemättä mitään muuta kuin, että osaa hakea niitä.
Tästä haluan kyllä ihan oikeaa faktaa, mistä tuo summa muodostuu? Ilmaan voi heitellä mitä summia tahansa mutta pitäisi olla jotain oikeaakin tietoa väitteen pohjaksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on väärää tietoa. 2200€ joka kuukausi yhteiskunnan piikkiin. Kannattaako mun edes harkita töitä? Ei.
Olen nähnyt yksinään elävän, työttömän ystäväni toimeentulotukilaskelman. Siitä olen tietoni ottanut. Hän yritti saada menoksi nettimaksua, mutta sitä ei hyväksytty. Laskelmassa oli tuloina työttömyyskorvauksen nettosumma ja asumistuki. Sitten oli vähennetty asunnon vuokra, sähkölasku, kotivakuutusmaksu ja toimeentulotuen perusosa (jotain 500 e). Laskelma jäi muutaman kympin plussalle, joten hän ei saanut toimeentulotukea. Tämä ystäväni on kantasuomalainen ja näin ainakin hänelle kävi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nähnyt yksinään elävän, työttömän ystäväni toimeentulotukilaskelman. Siitä olen tietoni ottanut. Hän yritti saada menoksi nettimaksua, mutta sitä ei hyväksytty. Laskelmassa oli tuloina työttömyyskorvauksen nettosumma ja asumistuki. Sitten oli vähennetty asunnon vuokra, sähkölasku, kotivakuutusmaksu ja toimeentulotuen perusosa (jotain 500 e). Laskelma jäi muutaman kympin plussalle, joten hän ei saanut toimeentulotukea. Tämä ystäväni on kantasuomalainen ja näin ainakin hänelle kävi.
Vuokra men ja kokonaisuudessaan kelan kautta. Mutta vuokranantaja vaati vakuutusta laajaa sellaista niin en pysty maksamaan itse. Se menee valtiolta 30€/ku, ruokaan 400€, sähkö 200€, vesi 20€, netti 50€, se vuokra 900€, harrastukset 50€, lääkkeet 100€, lainan lyhennys ja ulosotto 400€, ja avot. 2200€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin monet asuvat ilmaiseksi. Osa maksaa satasen- pari, vaikka vuokra voi olla 500€. Jos ei ole rahaa, niin sossu maksaa, näinhän se menee.
Muuten, matut pistivät talon sisustuksen uuteen uskoon, parinkymmenentuhannen remontti odottaa maksajaa.Tästä pitäisi nostaa haluaa - jos tämä on totta! Voisi ottaa kajaanilaisiin päättäjiin yhteyttä ja kertoa tämä tilanne.
- Anonyymi
Olen täyttä vuokraa maksava vuokralainen, en saa asumistukia. Mieluummin menen nyt näin kun ei voi vakiintua paikkaan enkä halua jäädä omistusasunnon kanssa loukkuun. Mökkikin minulla on, oma, se on pysyvä kiintopiste.
- Anonyymi
JOkainen tyylillään ja Kajaanissa on todella hyväkuntoisiakin keskusta-asuntoja vuokralla. Ei tarvitse mennä Pietarille vuokralle vaan yksityisillä markkinoilla on ihan kohtuuhintaisia ja hyvätasoisia esim. keskustakaksioita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JOkainen tyylillään ja Kajaanissa on todella hyväkuntoisiakin keskusta-asuntoja vuokralla. Ei tarvitse mennä Pietarille vuokralle vaan yksityisillä markkinoilla on ihan kohtuuhintaisia ja hyvätasoisia esim. keskustakaksioita
On ja jokainen kohtuullisen itsetunnon omaava henkilö haluaa tulla omillaan toimeen. Luuserit kävelee sossuun, me kunnian miehet emme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta yksityiselle vuokralle mennessä, ei voi tietää miten kauan saa asua siinä eli saattaa yhtäkkiä tulla lähtö kun omistaja möi asunnon :) ja asunnon ostaja ehdokkaita saattaa käydä tutustumassa asuntoon vähän väliä.. kaupungin vuokralla taasen saa asua niin pitkään kuin haluaa, ja hyvällä tuurilla saattaa osua kohdalle rauhallinen paikka asua ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta yksityiselle vuokralle mennessä, ei voi tietää miten kauan saa asua siinä eli saattaa yhtäkkiä tulla lähtö kun omistaja möi asunnon :) ja asunnon ostaja ehdokkaita saattaa käydä tutustumassa asuntoon vähän väliä.. kaupungin vuokralla taasen saa asua niin pitkään kuin haluaa, ja hyvällä tuurilla saattaa osua kohdalle rauhallinen paikka asua ;)
Näinhän se on mutta ei kait ihan noin vain voi irtisanoa vaan muistaakseni se on peräti 6 kk se irtisanomisaika vuokranantajalla. Eikä sitä asuntoakaan voi ihan milloin vain käydä katsomassa, kyllä siitä pitää erikseen sopia.
Asioilla on puolensa ja puolensa. Minulle on aina sattunut todella hyvä yksityinen vuokranantaja ja olen asunut huippupaikoilla hyväkuntoisissa asunnoissa.
- Anonyymi
Eikös olekin outoa että muun muassa työttöminä notkuvilla mustalaisilla on yleensäkin autot ja yleensä ne eivät ole ihan halvimpia, joskus jopa arvokkaita. Näille myös annetaan joka muutossa asuntoon uudet huonekalut eikä nekään ole mitään Sotkan halvinta vaan oikeastaan melkeinpä kalleinta mitä huonekaluliikkeitä löytyy.
Nyt kun polttoaineiden ja oikeastaan kaiken hinta jatkaa nousuaan, me työssäkäyvät maksamme tämän kaiken vielä kalliimmalla. Pitäisikö tehdä jotain? - Anonyymi
Meneekö se Kajaanin Pietarin menestystarina kuitenkin niin että Pietarin asunnoilla Kajaanin kaupunki rahastaa Kelan maksamia asumistukia.
Kelan asumistuet pitäisi valtion porrastaa asunnon laatujärjestelmään sidotusti, eikä maksaa pelkkiin neliöihin sidottua asumistukea vuokralaisen kautta asunto sijoittajille tai tässä tapauksessa kunnalle jolla ei ole haluakaan ylläpitää vuokra asuntojaan säädyllisessä kunnossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle312562Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362541Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532534Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt921956Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle331845Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3121688- 1501506
- 731358
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231108Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.271093