Yllänkö ajaa mopolla :((??

Anonyymi

Heips, oon kohta 15-vuotias tyttö ja oon pyytäny mopoa synttärilahjaksi kun saan kortinki, mutta äiti kieltää, koska ajattelee, että en yllä jamaaan ja että en osaa käyttää vaihteita - _- oon n. 170cm pitkä, olisko jotai muuta mopoa kun manki tai pv suositella?

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Säästä rahat autoon ja painosta vanhempia edesauttamaan kortin hankinta 17-vuotiaana.

      Mopot on rahanhukkaa, kuluttaa saman sadalla kilometrillä. kuin pieni auto, turvattomia ja paskalla kelillä täysin käyttökelvottomia.

      Keskitien vaihtoehto on traktorimönkijä, joka on katsastettu 80km/h nopeusluokkaan. Mopolla et pääse kuin 40km/h ja ehkä hengestäsi.

      • Anonyymi

        nyt meni yli yhtä lailla kaikella hengestäs pääset


      • Anonyymi

        Mopollq pääset vaikka satasta hos vaan osaat lqittaa kulkemqan.


    • Anonyymi

      170cm pystyy ajamaan mitä tahansa moottoripyörää

      • Anonyymi

        pystyy pystyy mutta ei se mukavaa ole


    • Anonyymi

      Yllät hyvin ajamaan isommillakin mopoilla, niitähän voi madaltaa, ja pysähdyksissä tarttee muutenkin olla vain toinen jalka maassa.
      Tosiaanhan trollit jotka vihaavat mopoja saattavat laittaa harhatietoa täällä, mopoilu on hyvä harrastus, missä oppii hyvin pienkone huoltoa ja sen sellaista mekaaniikasta. Itse opin vaihteet noin puolessa tunnissa, oppii ajamalla parkkipaikalla. Itseäkin ahisti vaihteet ja ajattelin että siinä menee kuukausia jne jne, eipä mennyt. Itse suosittelen uusia euromopoja aprilia gilera, derbin sähköviat eivät enään näytä olevan ongelma. Tietoa rassaukseen löytyy paljon, myös osia ja kun eivät ole mitään maailman vanhimpia niin ei ongelmiakaan tule miljoonaa. Myös 15vuotiaana liikenne sääntöjen oppiminen on hyvä niin ei tartte auton kanssa hölmöillä, kalliimpaa vahinkoa.
      Viritetyt mopot vie sen 5-6L/100km, vakiot 2-4L jos puhutaan 2 tahdeista.
      Itse olen ajanut kaatosateessa ja ei ollut mahdotonta tai ongelmallista, talvenkin läpi hyvin toimi.

      • Anonyymi

        Ei kannata kuunnella tylsistyneitä trolleja jotka vittuilevat, haluavat vain kääntää sinut pois mopoista.


        ps . tyttöjä jotka ajavat mopoilla skoottereiden sijasta arvostetaan.


    • Anonyymi

      Noin iso typy pystyy jo ajelemaan skootterilla kummasti, lähi-idässä on tuon ikäiset jo morsiamena!

    • Anonyymi

      Jos välttämättä endurolla haluaa ajaa niin voihan niitä iskareita alentaa, kätevästi tämä käy kun kiikutat sen mekaanikolle ja kerrot ongelman, toinen on että hankkii skootterin jolla helposti ylettyy jalat alustalle. Esim Yamaha aerox on monen mielestä komea malli jos maalaa vielä vaikka musta-limeksi

    • Anonyymi

      Aloittaja kun mopon hankkii niin takapuoli vaan leviää. Parempi kun liikut polkupyörällä tai kävellen niin pysyt timminä ja pojat tykkää.

    • 170-senttinen tyttöhän on aika pitkä, jolle sopii kaikenlaiset mopot ehkä niitä kaikkein korkeimpia krossimopoja lukuunottamatta. Krossimopot ovat kaupungissa ja maantiellä aivan hanurista muutenkin.

      PV:ille ja mankeillehan olet jo turhan pitkä. ; )

      • Anonyymi

        Kyllä helposti mun 185 serkuksetkin pvllä ajelee :D ei vaan kovin mukavalta mahda tuntua


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4435
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      242
      2196
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1620
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1423
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      277
      1256
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1117
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1074
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      969
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      953
    Aihe