Sain postia jossa toivottiin minun vastaavan kyselyyn mahdollisesta paluumuutosta ja kerrottiin työllisyystilanteesta kainuussa.En vastannu.Muutin pois 16v sitten,eiköhän se kerro tarpeeksi mielipiteestäni.
Kiva et joku siellä viihtyy-minä en sitä tehnyt.
Gallup paluumuutosta
26
1313
Vastaukset
- Anonyymi
Paltamoon muuttoa ei kyllä voi suositella kellekkään...
- Anonyymi
Joo,ei niin...pois muuttoa voi kyllä suositella kelle vaan
- Anonyymi
Mielenterveyspalveluista säästäminen näkyy. Ongelmat ulkoistetaan. Aina on jonkun muun vika
- Anonyymi
Nuorille pitää saada lisää särkemistä ja hajottamista ja kahvila, joka on koko yön auki eikä siellä saa olla valvojia
- Anonyymi
Kannatetaan ja valituskuoro itkemään sitä että miten paskaa on kun ei itse viitsi elämässä mitään tehdä.
- Anonyymi
Tosiasiassa Paltamo on fiksu paikka. Jotkut yrittää mustamaalata..esim huippuhyvää lukiota. Täältä löytyy kaikkea mitä tarvitsee. Harvemmin tarve käydä Kajaanissa asioilla. Harrastusmahdollisuudet huippua niin lapsille kuin aikuisille. Edullinen kansalaisopisto jne .
- Anonyymi
Kiusaajien paratiisi...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiusaajien paratiisi...
Älä kehtaa sotkea joka paikkaan höpötystäsi . Se on lapsellista.
- Anonyymi
Lukiossa itsessään ei mitään vikaa, mutta sen kiusaamiskulttuurissa kyllä. 2006 kirjoitin ylioppilaaksi ja sen koommin ei ole tarvinnut Paltamossa huonojen muistojen vuoksi käydä kuin muutaman kerran vuodessa sukulaisia moikkaamassa. Sama meno kuulostaa lukiossa olevan nykyäänkin, paitsi entistä pahempana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukiossa itsessään ei mitään vikaa, mutta sen kiusaamiskulttuurissa kyllä. 2006 kirjoitin ylioppilaaksi ja sen koommin ei ole tarvinnut Paltamossa huonojen muistojen vuoksi käydä kuin muutaman kerran vuodessa sukulaisia moikkaamassa. Sama meno kuulostaa lukiossa olevan nykyäänkin, paitsi entistä pahempana.
Tikulla silmään jne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä kehtaa sotkea joka paikkaan höpötystäsi . Se on lapsellista.
Tosiasia, et voi sivuuttaa tätä. Kiusaajien paratiisi, turha esittää parempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tässä kehtaa esittää mitään,eletään vaan ja annetaan toisten ihmisten elää. Jos joku haluaa piehtaroida itsesäälissä niin omapa on valinta. Mulla ei valittamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tässä kehtaa esittää mitään,eletään vaan ja annetaan toisten ihmisten elää. Jos joku haluaa piehtaroida itsesäälissä niin omapa on valinta. Mulla ei valittamista.
Vaikuttaa pienen piirin ulinalta, puhutaan toisista pahaa ja opetetaan omat lapset puhumaan toisista pahaa, mutta heti itketään, kun itsestä puhutaan. Mutta eiköhän se elämä opeta tai on tainnut jo opettaakin. Minullakaan ei ole ollut paikkakunnasta ja palveluista mitään valittamista. Nämä samat ihmiset jotka valittavat,enpä ole tainnut kuulla positiivista asiaa mistään. Jaksavat rymytä paskassa ja siitähän se haju tarttuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvi piehtaroida itsesäälissä kun oman kiusaamisasian yli olen jo päässyt, mutta tosiasian voi aina sanoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikuttaa kiusaajatyypiltä. Näitä kiusaajia on valitettavasti yhteiskunnassa. Työpaikoillakin. Ihan tavallisista nuorista voi tulla luonnevikaisia aikuisia. Kyllä se on ihan kotikasvatuksesta kiinni. Paltamossa ei ole kiusaajia enempää kuin muuallakaan. Mutta sisäsiittoisuutta kyllä esiintyy. Juna tuomia lisää kiitos. Ihmiset kaivelevat vanhoja asioita eivätkä pääse niistä yli. Mutta jos joku haluaa elää elämänsä valitellen ja voivotellen, niin se on valinta kysymys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hupata omiasi. Et vaan viitsinyt kokeisiin lukea, kun piti kaljaa opetella juomaan ja nuuskaa imemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hupata omiasi. Et vaan viitsinyt kokeisiin lukea, kun piti kaljaa opetella juomaan ja nuuskaa imemään.
Jep
Taitaapa asia olla juuri näin. Ei oo järkevää tekemistä niin jauhetaan tyhjää. Jos oot jääny väärällä asemalla pois niin junaan vaan..niitä kulkee molempin suuntiin. Jos et sopeudu yhteisöön nii mitä tuota täällä teet itsesi onnettomaksi ...fakta on kuitenkin, että Paltamossa on hyvä meininki päällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiusaajien paratiisi...
Asuin Paltamossa noin 20 vuotta sitten. Muualta muuttaneena yritettiin savustaa työpaikasta koska tuttu sukulainen piti saada töihin. Ihan mielelläni lähdin lopulta ja viime kesänä ajellessani kylän läpi niin aika rähjäsen näkönen on. Ruokakaupat pärjää, se nyt olisi yllätys jos se puoli ei toimisi. Voitin ympäristössä ja sosiaalisessa ilmapiirissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asuin Paltamossa noin 20 vuotta sitten. Muualta muuttaneena yritettiin savustaa työpaikasta koska tuttu sukulainen piti saada töihin. Ihan mielelläni lähdin lopulta ja viime kesänä ajellessani kylän läpi niin aika rähjäsen näkönen on. Ruokakaupat pärjää, se nyt olisi yllätys jos se puoli ei toimisi. Voitin ympäristössä ja sosiaalisessa ilmapiirissä.
Höpö höpö.....paistaa läpi tämäkin mustamaalaus yritys. Muuallakin asuneena ja nyt paltamolaisena minulle ei tule mieleenkään että alkaisin morkata jotakin entistä asuinkuntaani. Paltamo on osoittautunut parhaimmaksi .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö.....paistaa läpi tämäkin mustamaalaus yritys. Muuallakin asuneena ja nyt paltamolaisena minulle ei tule mieleenkään että alkaisin morkata jotakin entistä asuinkuntaani. Paltamo on osoittautunut parhaimmaksi .
Missäpä se nyt kylän kermaan kuuluvalla huono olis olla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missäpä se nyt kylän kermaan kuuluvalla huono olis olla...
Kuuluu kermaan korkeintaan omasta mielestään jos on sama tyyppi joksi epäilen...pyrkyri.
- Anonyymi
Ehkä sulle paras,mut ei vaan kaikille,mä en löyt'ny mitään hyvää.
- Anonyymi
Oli aikomus muuttaa aikoinaan Paltamoon, kun sitä oli kehuttu, mutta huomasin (onnekseni) miten siellä harrastetaan nepotismia niin työpaikkojen kuin asunnon saamisen suhteen. Eli " jos et ole virkaatekeville sukua tai naamasi ei miellytä, älä tule Paltamoon" tyyliin. Haluaisin tietää, onko Paltamossa yhtään työpaikkaa, mihin olisi valittu ns. ulkopaikkakuntalainen, millä ei ole sukulaissuhteita sinne. Nyt kun olen seuraillu näitä keskusteluja tässä vuosien ajan, niin aika huonolta näyttää, joten kohta siellä ei tosiaan ole kuin kiusaajat ( iästä riippumatta) ja nuoret, millä ei ole minkäänlaista edellytystä päästä elämässä eteenpäin. Tervejärkiset muuttaa pois.
- Anonyymi
Kepu on vahvoilla, kyvyt eivät niinkään. Vinkkinä ;)
- Anonyymi
Eihän Pasi sukulaisiaan palkkaa, vaan entiset työkaverinsa.
- Anonyymi
Ja jos ei ole avoinna olevaa virkaa kunnalla, niin keksitään sellainen, että saadaan se sukulainen/entinen työkaveri töihin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1867772
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes933932- 672609
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se731660Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3921601- 641488
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201456Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171121Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791060Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841058