Elikkä minulla on ollut jo pitkän aikaa vasemmassa korvassa outo tykytys joka reagoi erityisesti ihmisten puheen sorinaan ja tykyttää aina sen puheen rytmin mukaan. Olen yrittänyt löytää netistä tietoa tästä mutta mitään vastaavaa en ole löytänyt, puhutaan vain huminasta ja särinästä joita minulla ei esiinny ollenkaan. En löytänyt tietoa edes englanniksi. Olenko todella joku poikkeus tapaus, vai onko muita joilla tämän kaltainen tinnitys on?
Ääneen reagoiva, rytminen tinnitys?
2
231
Vastaukset
- Anonyymi
Se johtuu hermoissa olevasta poikkeavasta tilanteesta, joka voi johtua mistä tahansa... väsymys, stressi, alkoholi, hermovaurio jne jne jne. Kun tärykalvo liikuttaa kuuloluita ja niistä menee mekaaninen värinä kohti simpukkaa, niin siinä matkalla jokin hermoista voi reagoida fyysiseen värinään poikkeavalla tavalla ja aiheuttaa mitä erilaisempia tuntemuksia tai kokemuksia. Ongelma voi olla myös simpukassa, jossa mekaaninen värinä muutetaan sähköimpulsseiksi. Jokin hermo voi ylireagoida ja aiheuttaa erilaisia tuntemuksia korvassa. Jos se tykytys rytmittyy puheen mukaan, niin kuulostaa siltä, että ongelma olis välikorvassa, jossa ääni on vielä fyysisenä värinänä ja liikkeenä. Tuo ei ole tinnitusoire kuitenkaan.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä siitä, että kyseessä ei ole tavallinen tinnitus, vaan tärykalvon toimintahäiriö tai joku vastaava. Kannattaisi antaa silti lääkärin tai hoitajan kurkata korvaan. Siellä voi olla vaikkua tai muuta vastaavaa häiritsemässä tärykalvon toimintaa. Aito tinnitus häiritsee monilla myös hiljaisuudessa, eli jotkut meluvaurioita saaneet tykkäävät nukkuakin radio päällä, koska se vähän peittää tinnitusääniä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393860Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3412993Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91892Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23761- 65751