Kannattaako enää opiskella? Löytyykö töitä? Onko fyysisesti pienestä koosta haittaa (175cm mies)? Voimaa kyllä löytyy ja kuntoa.
Metsuriksi 2022?
23
1383
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä kannattaa. Metsureille on kyllä töitä tarjolla. Toivon opiskeluintoa Sinulle!
- Anonyymi
Metsurina 20 v työskennelleenä, kannattaa harkita ainakin pariin otteeseen. Taksoja poljetaan jatkuvasti, kuitenkin vakuutukset ja polttoaineet nousee jatkuvasti. Saman tai paremman palkan saa nykyisin helpommalla, jää vapaa aikaa vaikka harrasteluun.
Suosittelen ainakin jonkun toisen koulutuksen hankkimista jo ennakkoon, mikäli näihin töihin on hinku. - Anonyymi
Halpa työvoimaa tulee riittämiin rajan takaa, eipä kotimaista opiskelijaa tarvita kouluja ylläpitämään siihen touhuun. Itsellä 30v erisortin metsätöitä takana
- Anonyymi
Jospa rupeat arboristimetsuriksi. Kaupunkien pienillä tonteilla kasvaa isoja puita joista asukkaat haluavat toisinaan eroon. Näitä hommia varmaan piisaisi ja itse voi laskuttaa sopivan hinnan. Pitää vain opetella kiipeilyä ja tekniikkaa.
- Anonyymi
Se on tuo pihapuu hommakin erittäin kilpailua nykyään, kun moni metsuri on niihin töihin siirtynyt. Näkyy myös taksoissa, toki on vielä kannattavaa, mutta kilpailua on todella paljon.
- Anonyymi
177 vaaditaan....
- Anonyymi
Kahden sentin takiako se haave nyt jää?
- Anonyymi
Kokemusta voimaa koulutusta ym.
- Anonyymi
Pituusvaatimus tosiaan 177 cm
- Anonyymi
Muistelen, että hauiksen ympärys mitataan myös.
- Anonyymi
Pätkän ei kannata
- Anonyymi
Poliisiksi pääsee jo 175 sentin varrella, eikä älyä tarvita niin kuin metsätöissä. Kannattaa vielä harkita alaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poliisiksi pääsee jo 175 sentin varrella, eikä älyä tarvita niin kuin metsätöissä. Kannattaa vielä harkita alaa.
Itse olen kolmesti käynyt poliisin pääsykokeissa ja olen jäänyt yleistieto-osiossa rannalle.Pääsykeessa mitataan tietoa!Nyt olen motokuski ja tämä ala on hyvä henkilölle joka nauttii rauhasta ja luonnosta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen kolmesti käynyt poliisin pääsykokeissa ja olen jäänyt yleistieto-osiossa rannalle.Pääsykeessa mitataan tietoa!Nyt olen motokuski ja tämä ala on hyvä henkilölle joka nauttii rauhasta ja luonnosta!
Täytyy olla psykopaatti, jotta tuossa hommassa voi luonnosta nauttia, kun samalla tuhoat lintujen pesiä ja metsää?
- Anonyymi
Lähivuosina vähenee reilusti raivaus sahurien tarve, taas onkivapojen keruu buumi koittaa houkutella uutta ja ennakkoluulotonta koneyrittäjää leveän leivän äärelle,sopii vanhemmallekin kone kalustolle
- Anonyymi
Nykyän naisetkin rupeavat metsuriksi:
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/a173e84f-9c3d-47a8-8d87-6c4221b8e641 - Anonyymi
Metsäalaa tullaan kurittamaan rajulla kädellä lähivuosina, niin Suomen kuin EU:n toimesta. Metsurin työt alkaa olla rinnastettavissa marjanpoiminta, ei siellä Suomalaisia kaivata.
- Anonyymi
Kun venäjän rajat menivät kiinni suomen metsät nousi arvoon arvaamattomaan. Nyt ei venäjämielisten vihreiden metsäsosialisoinnit yms metsien käyttökiellot enää lyö läpi kun suomi tarvii energiaa.
- Anonyymi
polttopuuta menee paljo, yrittäjäksi.
lomat keskitalvella, maaliskuussa töihin kun aurinko paistaa.
yes - Anonyymi
Metsäyhtiöt valittivat työvoimapulaa julkisesti ja samaan aikaan potkivat viimeisetkin miehet kortistoon. Nyt täysin kouluttamattomat siirtotyöläiset tekevät samat työt nälkäpalkalla. Niiden kanssa jos haluaa kilpailla,niin siitä vaan.
- Anonyymi
Tämä onkin jännä, miten Suomessa metsurin työ on kuin alinta kuraa.
Itse olen työskennellyt Saksassa, Itävallassa ja USA/Kanadassa metsurina. Näissä maissa metsurit ovat äärimmäisen arvostettuja, työ on mielenkiintoista ja palkka 2-3 kertainen mitä Suomessa tienasi. Tosin Suomessahan näihin oikeisiin töihin metsuritöihin ei enää pääse. Risuja raivaillaan.
Kyllä en tekisi enää päivääkään Suomi taksoilla töitä. - Anonyymi
Jos pituutta ja painoa liikaa menee selkä paskaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822