Metsuriksi 2022?

Anonyymi

Kannattaako enää opiskella? Löytyykö töitä? Onko fyysisesti pienestä koosta haittaa (175cm mies)? Voimaa kyllä löytyy ja kuntoa.

23

1252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä kannattaa. Metsureille on kyllä töitä tarjolla. Toivon opiskeluintoa Sinulle!

    • Anonyymi

      Metsurina 20 v työskennelleenä, kannattaa harkita ainakin pariin otteeseen. Taksoja poljetaan jatkuvasti, kuitenkin vakuutukset ja polttoaineet nousee jatkuvasti. Saman tai paremman palkan saa nykyisin helpommalla, jää vapaa aikaa vaikka harrasteluun.
      Suosittelen ainakin jonkun toisen koulutuksen hankkimista jo ennakkoon, mikäli näihin töihin on hinku.

    • Anonyymi

      Halpa työvoimaa tulee riittämiin rajan takaa, eipä kotimaista opiskelijaa tarvita kouluja ylläpitämään siihen touhuun. Itsellä 30v erisortin metsätöitä takana

    • Anonyymi

      Jospa rupeat arboristimetsuriksi. Kaupunkien pienillä tonteilla kasvaa isoja puita joista asukkaat haluavat toisinaan eroon. Näitä hommia varmaan piisaisi ja itse voi laskuttaa sopivan hinnan. Pitää vain opetella kiipeilyä ja tekniikkaa.

      • Anonyymi

        Se on tuo pihapuu hommakin erittäin kilpailua nykyään, kun moni metsuri on niihin töihin siirtynyt. Näkyy myös taksoissa, toki on vielä kannattavaa, mutta kilpailua on todella paljon.


    • Anonyymi

      177 vaaditaan....

      • Anonyymi

        Kahden sentin takiako se haave nyt jää?


    • Anonyymi

      Kokemusta voimaa koulutusta ym.

    • Anonyymi

      Pituusvaatimus tosiaan 177 cm

      • Anonyymi

        Muistelen, että hauiksen ympärys mitataan myös.


    • Anonyymi

      Pätkän ei kannata

      • Anonyymi

        Poliisiksi pääsee jo 175 sentin varrella, eikä älyä tarvita niin kuin metsätöissä. Kannattaa vielä harkita alaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisiksi pääsee jo 175 sentin varrella, eikä älyä tarvita niin kuin metsätöissä. Kannattaa vielä harkita alaa.

        Itse olen kolmesti käynyt poliisin pääsykokeissa ja olen jäänyt yleistieto-osiossa rannalle.Pääsykeessa mitataan tietoa!Nyt olen motokuski ja tämä ala on hyvä henkilölle joka nauttii rauhasta ja luonnosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kolmesti käynyt poliisin pääsykokeissa ja olen jäänyt yleistieto-osiossa rannalle.Pääsykeessa mitataan tietoa!Nyt olen motokuski ja tämä ala on hyvä henkilölle joka nauttii rauhasta ja luonnosta!

        Täytyy olla psykopaatti, jotta tuossa hommassa voi luonnosta nauttia, kun samalla tuhoat lintujen pesiä ja metsää?


    • Anonyymi

      Lähivuosina vähenee reilusti raivaus sahurien tarve, taas onkivapojen keruu buumi koittaa houkutella uutta ja ennakkoluulotonta koneyrittäjää leveän leivän äärelle,sopii vanhemmallekin kone kalustolle

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Metsäalaa tullaan kurittamaan rajulla kädellä lähivuosina, niin Suomen kuin EU:n toimesta. Metsurin työt alkaa olla rinnastettavissa marjanpoiminta, ei siellä Suomalaisia kaivata.

      • Anonyymi

        Kun venäjän rajat menivät kiinni suomen metsät nousi arvoon arvaamattomaan. Nyt ei venäjämielisten vihreiden metsäsosialisoinnit yms metsien käyttökiellot enää lyö läpi kun suomi tarvii energiaa.


    • Anonyymi

      polttopuuta menee paljo, yrittäjäksi.

      lomat keskitalvella, maaliskuussa töihin kun aurinko paistaa.

      yes

    • Anonyymi

      Metsäyhtiöt valittivat työvoimapulaa julkisesti ja samaan aikaan potkivat viimeisetkin miehet kortistoon. Nyt täysin kouluttamattomat siirtotyöläiset tekevät samat työt nälkäpalkalla. Niiden kanssa jos haluaa kilpailla,niin siitä vaan.

    • Anonyymi

      Tämä onkin jännä, miten Suomessa metsurin työ on kuin alinta kuraa.
      Itse olen työskennellyt Saksassa, Itävallassa ja USA/Kanadassa metsurina. Näissä maissa metsurit ovat äärimmäisen arvostettuja, työ on mielenkiintoista ja palkka 2-3 kertainen mitä Suomessa tienasi. Tosin Suomessahan näihin oikeisiin töihin metsuritöihin ei enää pääse. Risuja raivaillaan.
      Kyllä en tekisi enää päivääkään Suomi taksoilla töitä.

    • Anonyymi

      Jos pituutta ja painoa liikaa menee selkä paskaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5584
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2383
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2322
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1059
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1044
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      950
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      877
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      793
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      773
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      771
    Aihe