Onko kenelläkään kokemusta aikuisten kielikursseista Britanniassa? Minkälaisia kurssit ovat?
Olen suunnitellut meneväni tällaiselle kielikurssille noin kuukaudeksi, jotta voisin harjaannuttaa englannin kielitaitoa ja ennen kaikkea saada rohkeutta puhua työelämässä englantia. Suunnitelmissa on siis mennä todennäköisesti STS:n Business-englannin kursseille. Olisi kiva jos laittaisitte kommentteja ja kokemuksianne aikuisten kielikursseista ja kertoisitte oppiiko niillä todella tehokkaasti. Tietenkin olisi myös mukava kuulla minkäikäistä porukkaa noilla kursseilla yleensä oikeasti on. Itsellä on ikää muutama vuosi yli kaksikymmentä...
Aikuisten kielikurssit Britanniassa
6
1173
Vastaukset
- käynyt 2x
Olen ollut EF:n aikuiskursseilla Hastingissa ja Brihtonissa. Eka kerta olin n. 3 kk ja toista kertaa 2 vko.
Osallistuin ns. kesäkurssille. Rehellisesti pitin opetuksesta ja opettelin paljon, enimmäkseen joka päiväistä kieltä. Opeteltiin myös paljon sen yhteiskunnasta ja elämäntavoista.
Etelässä on halvempi asua, upeat rannat, upea maisema ja pienet kuapunkit sekä vähemmän siirtolaisväkeä.
Jos on rahaa, suosittelen enemmän EF:iä, yleis- tai intensiivikurssia. EF on myös isompi kuin STS. Vertailin silloin etukäteen molempia keskenään ja tulin tulokseen, että EF olikin etullisempi silloin.- matkaan lähtevä?
Kiitos vastauksestasi!!
Minkä tasoisia noi kurssin oli? Minkälaiset oli ihmisten pohjatiedot? eli oliko ihmiset lukion käyneitä tai kenties jopa yliopiston käyneitä? Itse olen opiskellut yliopistossa, joten taso saisi siis olla suhteellisen korkea, eli mitään peruskieliopin vääntöä mielellään..
Entä mikä oli ihmisten ikähaitari? Onko siellä myös nuoria aikuisia?
Olen myös miettinyt johonkin etelän kaupunkiin menoa, kenties Bournemounth, mutta minulle sopivampi ajankohta on talvi. Missä muuten asuit matkoillasi? olitko tyytyväinen majoitukseen?
En ole vielä päättänyt järjestöstä muuta kuin, että EF:lle en varmasti mene! Sukulaistyttö sai tämän järjestön reissuilta niin huonot kokemukset, että totesin, että tälle firmalle en rahojani anna. Sen vuoksi harkitsenkin STS:ää ja muita mahdollisia vaihtoehtoja. - vastaaja,
matkaan lähtevä? kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi!!
Minkä tasoisia noi kurssin oli? Minkälaiset oli ihmisten pohjatiedot? eli oliko ihmiset lukion käyneitä tai kenties jopa yliopiston käyneitä? Itse olen opiskellut yliopistossa, joten taso saisi siis olla suhteellisen korkea, eli mitään peruskieliopin vääntöä mielellään..
Entä mikä oli ihmisten ikähaitari? Onko siellä myös nuoria aikuisia?
Olen myös miettinyt johonkin etelän kaupunkiin menoa, kenties Bournemounth, mutta minulle sopivampi ajankohta on talvi. Missä muuten asuit matkoillasi? olitko tyytyväinen majoitukseen?
En ole vielä päättänyt järjestöstä muuta kuin, että EF:lle en varmasti mene! Sukulaistyttö sai tämän järjestön reissuilta niin huonot kokemukset, että totesin, että tälle firmalle en rahojani anna. Sen vuoksi harkitsenkin STS:ää ja muita mahdollisia vaihtoehtoja.Tutki myös yliopistoja ja niillä voi varmastikin olla englannin kielen opetusta ulkomaalaisille eli nettistä tai kysyä yliopistolta englannin kielen laitokselta. Heillä voi olla esitteitä.
itse asuin perheissä ja oli ihan ok!
STS on enimmäkseen käisttääkseni koululaisten kursseja.
Eli yliopistojen kurssit olisivat sinulle oikeita.
EF on kyllä isompi ja siellä olisi kaikenikäisiä.
Se on myös sattuma, että joskus kurssi menee pieleen, etc. ongelmia. Itse kyllä viihtyin ja menisin vieläkin. Minusta oli mukavaa ja leppoisaa. Toinen perhe oli mun ikäinen nuori pariskunta koirineen ja kylmäkaapissa oli vaikkapa mitään ja tyttö osasi erittäin hyvää ruokaa laittaa ja meillä oli muutenkin hauskaa, kun se koira oli vielä nasty!
- epäselvyyksiä
Olin kaksi vuotta sitten EF:n kautta aikuisten kielikurssilla Bournemouthissa. Paikka on ehdottomasti brittein paras! Kaupunki on kuuluisa puistoistaan ja uskomattoman kauniista hiekkarannasta - kesäkaupunki.
Koulu on suht viihtyisä, turha odottaa ilmastointia tai vast, ja lähellä kaupungin palveluita. Oppitunnit on järjestetty hyvin ja opetus on pitkälti "ryhmätyöskentelyä" eli oppiminen riippuu myös omista motiiveista. Oppitasoja on muistaakseni 8, aloittelijasta edistyneeseen, ja jokainen sijoitetaan varmasti oikealle tasolle. Opettajat ovat kivoja ja heidän kanssa tulee helposti toimeen. Lukujärjestys luodaan pitkälti omien kiinnostusten pohjalta, jos et halua lausumi- tai kielioppia, voit valita esim. business-englantia. Viikkotuntien määrä riippuu kurssityypistä (intensiivi,...). Koulun henkilökunta auttaa mielellään missä tahansa asiassa.
Opiskelija tulevat ympäri maailmaa. Koulu ei vaadi mitään kielitaitopohjaa, joten joidenkin kanssa on hieman vaikea tulla aluksi toimeen. Yleisesti ottaen kaikki opiskelijat ovat avoimia, positiivisia ja ulospäin suuntautuneita sekä halukkaita oppimaan kaikkea mahdollista muista kulttuureista.
Perheet ovat perus englantilaisia perheitä. He eivät odota oppilailta mitään ihmeellistä, ei kannata itsekään olla rima liian korkealla. Voit tietenkin valita myös asuntolan. Oma perheeni tarjosi aamupalan ja lounaan sekä la-su kaikki ateriat.
Kannattaa varata kurssi jo hyvissä ajoin niin ei tule mitään viimehetken ongelmia. Viime hetken varauksissa usein joutuu pettymään perheeseen tai matkalippuihin.
Ehdottomasti Bournemouth jo täksi kesäksi!
Vastaan mielellään epäselvyyksiin. - kysyvä
Onko kenelläkään konemusta Lisa kielimatkoista? Nimenomaan briteissä? Lisalla näyttää olevan edullisemmat kurssihinnat kuin muilla?
- kielikurssi
ups
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019