Hypnotisoiminen

Silmiini ei sattunut tällaista aihetta, mutta jos tästä on jo minua mahdollisesti valaisevaa keskustelua käyty otan linkin mielelläni vastaan.

Eli siis, onko täällä kukaan koskaan hypnotisoinut ketään? Haluaisin kuulla kokeneiden kertomuksia, sillä hypnotisoiminen kiinnostaa ja tahtoisin joskus kenties itsekin kokeilla josko saisin jonkun vaipumaan hypnoosiin. Esimerkiksi voisin haluta tietää seuraavia asioita: miten koko prosessi etenee, kauanko mikin kestää, miten testaatte hypnoosin syvyyden ja käytättekö jotain välineitä kuten heiluria tai musiikkia. Kuulen mielelläni kokeneiden hypnotisoijien kokemuksia onnistuneista hypnotisointikerroista sekä myös asioita joita ei saa tehdä/jotka ovat haitaksi hypnoosin onnistumiselle.

49

24473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä

      Älä lähde tällaiseen puuhaan palstaneuvojen nojalla. Jos ala kiinnostaa, lue ensin jokin asiallinen kirja, Hildenin 80-luvulla kirjoittama tai Duodecimin uusi tieteellinen kirja. Kirjastoissa niitä on. Mieti sitten vielä jonkin aikaa.

      • Itse asiassa olen parhaillani lukemassa tuota Hildénin kirjaa, mikäli puhut siitä herrasta joka käytti sanaa "imbesilli". Kirja melkein kokonaan luettu. Muutamantoista internet-sivua aihetta sivuten on myös tutkailtua tullut.

        Miksi muuten puhut hypnoosista kuin se olisi vähintäänkin yhtä riskaaabelia osaamattoman käsissä kuin ydinpommin rakennus?


    • X-men

      Kyllä hypnotisointia voi oppia kirjoista, mutta parhaan mahdollisen hypnoosioppimisen saat eri liittojen tahoilta. Hypnotisoinnin taidon on helppo oppia, mutta.. Hyvä hypnoosinkäyttäjä osaa monia induktioteknikoita ja osaa muokata niitä istunnon aikana. Myös hyvään tekniikkaan kuuluu syventämistaidot...siis hypnoosin. Vaikeinta hypnoosissa on sitten koko istunto ja mitä siinä tehdään. Niin ja muuten kouluttamalla itsesi, saat varmuutta itseesi, mikä on yksi tärkeimpiä asioita hypnoosin kannalta...!

      • En kyllä ajatellut jaksaa mihinkään opetuksiin mennä että voisin kokeeksi kokeilla hypnotisoida kaverin tai pari.


      • X-men
        sadeyes kirjoitti:

        En kyllä ajatellut jaksaa mihinkään opetuksiin mennä että voisin kokeeksi kokeilla hypnotisoida kaverin tai pari.

        Voithan kokeeksi tietty hypnotisoida jonkun kaverin, mutta todennäköisesti tulisit pettymään. Jos nyt onnistuisit saamaan jonkun hypnoosiin ja vieläpä sellaiseen syvään, niin mistä tietäisit onko koehenkilö syvässä hypnoosissa ja mitä suggestioita voi antaa jne... Niin ja kun kaikella todennäköisyydellä et onnistu saamaan henkilöä somnabutolitilaan, alat epäillä omia taitojasi ja se näkuisi heti hypnoosikäyttäytymisessä. Jos tosiaan haluat vielä oppia hypnotisoinnin taidon, ota vaikka joku audienssi joltain hypnoosin ammattilaiselta, niin ei tule niitä pettymyksiä ja haavereita......?


      • X-men kirjoitti:

        Voithan kokeeksi tietty hypnotisoida jonkun kaverin, mutta todennäköisesti tulisit pettymään. Jos nyt onnistuisit saamaan jonkun hypnoosiin ja vieläpä sellaiseen syvään, niin mistä tietäisit onko koehenkilö syvässä hypnoosissa ja mitä suggestioita voi antaa jne... Niin ja kun kaikella todennäköisyydellä et onnistu saamaan henkilöä somnabutolitilaan, alat epäillä omia taitojasi ja se näkuisi heti hypnoosikäyttäytymisessä. Jos tosiaan haluat vielä oppia hypnotisoinnin taidon, ota vaikka joku audienssi joltain hypnoosin ammattilaiselta, niin ei tule niitä pettymyksiä ja haavereita......?

        Mutta kun tämä ei ole minulle niin tärkeää. Sama se jos en opi kirjojen avulla hypnotisoimaan. Mitään hintavia kursseja en ala opiskelijantuloillani kustantamaan jossain mitä todennäköisimmin satojen kilometrien päässä nähdäkseni osaanko vai enkö ja kiinnostaako yleensä niin paljoa.


      • vielä
        sadeyes kirjoitti:

        Mutta kun tämä ei ole minulle niin tärkeää. Sama se jos en opi kirjojen avulla hypnotisoimaan. Mitään hintavia kursseja en ala opiskelijantuloillani kustantamaan jossain mitä todennäköisimmin satojen kilometrien päässä nähdäkseni osaanko vai enkö ja kiinnostaako yleensä niin paljoa.

        Et halua siis muuta kuin kokeilla toisen ihmisen mielellä? Atomipommin rakentamisen ja hypnotisoinnin ero on siinä, että edellinen ei onnistu, jälkimmäinen taas usein onnistuu. Se on melkein aina vaaratonta kuten yleisanestesiakin. Nukutuslääkäkärin homma on aika uusi keksintö. Se on kuitenkin keksitty siksi, että tietylle aineelle/tilanteelle/yhdistelmälle herkälle ihmiselle voi käydä myös huonosti, ja toisaalta eri elementtejä tutkitusti hyödyntäen ihmisten invalidisoivia kipuja voi hoitaa todella hyvin, ja leikkauskelpoisuutta voi parantaa.

        Mieti millä kaikella haluat todella leikkiä.


    • Leksa

      vastuuntuntoinen hypnotisoija ei vastaa kysymykseesi.

    • Ihan vain uteliaisuudesta...
      Joko olet päässyt kokeilemaan mahdollisesti oppimaasi? Miten kävi? Saitko ketään hypnoosiin?

      =M=

    • vaaroja

      Herää kysymys, hypnoosissahan ihmisen mieli on hyvin avoin, onko siitä jotain vaaroja ihmiselle.. ei palaudukkaan normaalisti normaaliin tilaan?

      • mahdollista??

        Voiko itseään hypnotisoida?


      • haluaa oppia

        voiko itsensä hypnotisoida? mistä saa kusrseja? jos vastaat tähän laita otsikoks vastaus kiitos paljon


      • theNuke
        haluaa oppia kirjoitti:

        voiko itsensä hypnotisoida? mistä saa kusrseja? jos vastaat tähän laita otsikoks vastaus kiitos paljon

        Puhut itsesuggiosta..
        Laitappa googleen tämä itsesuggestio,
        niin saat linkkejä.
        Itse olen jotain tällästiä "itsesuggestio-rentoutumis-levyjä" koittanut kuunnella.


      • Kiinostunut
        theNuke kirjoitti:

        Puhut itsesuggiosta..
        Laitappa googleen tämä itsesuggestio,
        niin saat linkkejä.
        Itse olen jotain tällästiä "itsesuggestio-rentoutumis-levyjä" koittanut kuunnella.

        Hei!

        Olen lukenut monta kirjaa, ymmärrän hypnoosista paljonkin. Mutta, vaikka olen lukenut, mitään keinoja ei esitely. Voiko siis joku antaa jokun keinon miten saada ihmisen hypnoosiin (syvään sellaiseen). Sukulaiset olisivat kiinnostuneet.

        Kiitos vastenneille.

        P.S Luetelkaa 1,2,3,4...jne. Tyylillä, saan siitä eniten selvää.

        Kiitos.


      • tämäkin vastaus.
        Kiinostunut kirjoitti:

        Hei!

        Olen lukenut monta kirjaa, ymmärrän hypnoosista paljonkin. Mutta, vaikka olen lukenut, mitään keinoja ei esitely. Voiko siis joku antaa jokun keinon miten saada ihmisen hypnoosiin (syvään sellaiseen). Sukulaiset olisivat kiinnostuneet.

        Kiitos vastenneille.

        P.S Luetelkaa 1,2,3,4...jne. Tyylillä, saan siitä eniten selvää.

        Kiitos.

        Vastataan nyt tähän vaikkakin muutamaan muuhunkin viestiin tulee samalla vastaus.

        Eli ihmisen mieli on avoin ja altis hypnoosin alaisena. Tällöin esimerkiksi mikäli hypnotisoit (samankaltaista teoriaa on selitetty eräässä jo suositellussa kirjassa)ja annat kaverille jälkisuggestion, että vaikkapa seuraavana yönä pitää hänen soittaa keskiyöllä sinulle niin hän niin tulee todennäköisesti tekemään vaikkakin onkin itse häiriintynyt asiasta ja se saattaa vaivata tyyliin "En mä voi nyt sille soittaa tähän aikaan".
        Näin ollen toki aivot yrittävät keksiä ja täydentää "puuttuvia lausekkeita"... Eli pakottava tarve on soittaa ja ihmisen aivot koittavat keksiä miksi niin on. Lopulta käsky, joka on hypnoosilla annettu saakin näin ollen "luonnollisen selityksen"... Pian ystäväsi soittaakin keskellä yötä ihan oikeasti kysyäkseen tai kertoakseen jotakin esimerkiksi.

        Näin ollen siis voitaisiin ajatella, että ensimmäisenä vaarana olisi suggestio, jota ei muisteta purata. (Käden tunnottomattomuus etc.)
        Toisena vaarana ottaisin tämän, että aivot yrittävät selitellä asioita. Tuskinpa mitään kamalaa tai ainakaan kovinkaan korjaamatonta tapahtuu, mutta siltikin ottaisin tämänkin (aivojen lausekkeiden täyttämisen) joissakin tapauksissa huomioon vaarana.

        Kirjasta voi oppia ihan hyvin hypnotisoimaan ja samaten kannattaa lukemisen lisäksi etsiä videoita tai jokunen äänite käsiinsä... Kuunnella, katsella ja opiskella.
        Kun teoria on hallussa jotenkuten, kuulee vähän miten ihminen puhuu ja hypnotisoidunkin ulkonaisia vaihdoksia / merkkejä transsista (hengitys, lihasten rentoutuminen jne) niin sillä luulisi pärjäävän aikasta hyvin.
        Tämän lisäksi tietenkin seminaari tai hypnotisoijalla käynti ihan vain tarkkailijana voisi olla kova sana. Näkee mitä muut tekevät jne.

        Kannattaa kuitenkin lukea eri kantoja sillä silloin saa parhaimman kuvan kokonaisuudesta. Jotkut puhuvat alitajunnasta, toiset kieltävät koko alitajunnan olemassaoloa, kolmannet taas puhuvat transsista ja neljännet kieltävät koko hypnoosin sillä mitään sellaista ei tapahdu mihin ihmisen omat aivot eivät kykenisi koska tahansa.
        Toiset puhuvat hypnoosista unitilana, jotkut transsina ja niin edelleen taas kerran.

        Tähän samaan syssyyn sanoisin myös, että hypnoosi on osittain myöskin "henkimaailman" asioita... En nyt mitenkään uskontoa tai mystisyyttä tarkoita, mutta ihan psykologiaa ja vuorovaikutusta. ;) Näiltä saroilta voinette myöskin lukea ja opiskella.
        Tämän jälkeen uskoisin, että takataskussa on erinäisiä keksintöjä miten voi työskennellä hypnoosin kanssa esimerkiksi laihduttamisen, fobian tai tupakanpolton kanssa.

        Mitään 1,2,3 ja 4 tyylisiä vastauksia on hankala luetella eikä se olisi välttämättä järkevintä tällaisella palstalla, mutta jotakin vihiä voin sanoa toki.
        Eli siis olet lukenut jo monta kirjaa, ymmärrät paljonkin mutta et osaa siltikään yhtään keinoa hypnotisoida?
        Hypnoosihan on periaatteessa rentouden tila, jossa mieli on vastaanottavainen. Tähän tilaan päästään monella eri vaihtoehdolla eikä niiden pitäisi olla kovinkaan epäselvää mikäli monta kirjaa on lukenut.
        Sitä on mielestäni hankala ymmärtää hypnoosista paljoa mikäli ei osaa lukea vaikkapa suoraan paperille etukäteen kirjoitettua litanjaa miten käydään lihaksia läpi rentouttaen ja siitä jatkaen vaikkapa porraskertomuksella ja numeroilla miten rentous syvenee... riippuen toki miten syvä tila on tarkoitus saada aikaiseksi.


      • joppii
        mahdollista?? kirjoitti:

        Voiko itseään hypnotisoida?

        voi


      • No ei!
        mahdollista?? kirjoitti:

        Voiko itseään hypnotisoida?

        Ei voi et pysty ite hypnotisoimaan itseäsi ethän pystyisi heräämään hypnoosista tai mitää


    • Eduak

      Jonnewebissä ainaki on joku hypnotisointi opas. En tiedä toimiiko

    • Joop...

      Ei kevyeen hypnotisoimiseen kirjaa tarvitse! Ja te, jotka ette usko hypnoosiin, miettikää esim. Sitä, kun luette hyvää kirjaa! Keskitytte TARINAAN, ette siihen, että tulkitsette sivun kirjaimia tai luette sanoja. Ihminen pystyy sulkemaan mielestä osan - kyky sulkea mieltä on kuitenkin rajallista ja katkeaa helposti. Hypnoosissa ihminen sulkee toisen ihmisen neuvoessa mieltään, sitä kannattaa harjoitella. Taitava hypnotisoija pystyy myös koordinoimaan mielen osa-alueita ja sitä mukaa "hallitsemaan" hypnotisoitavaa ihmistä. Varsin loogista, eikö? Mm. fyysiset ärsykkeet saavat kevyessä hypnoosissa olevan henkilön yleensä havahtumaan tästä mystisestä tilastaan. Oikeaa hypnotisointia ei ole ne leffojen " katso silmiini... Tunnet olosi väsyneeksi. Olet vallassani " - tyyppiset moskat, eikä ihmistä voi hypnotisoida vasten tämän tahtoa. Myöskään tilanteet, joissa joku "hypnotisoidaan" olemaan " apina " eivät ole totta. Käyttäkää aivojanne!

      • näin on

        syvässä hypnoosissa, johon voidaan johdatella about 5-10 prossaa ihmisistä, voi ihminen saada uskomaan olevansa esim. toi apina. syvässä hypnoosissa ihminen samaistuu roolileikkeihin, mutta kuitenkin hyvin erilaisesti.
        ja vielä..ihminen voidaan saada hetkellisesti hypnoosiin vasten tahtoaan käyttäen hämmennykseen perustuvaa induktiomenetelmää (esim. Derren Brown). itsekin joskus käytän tietyissä tilanteissa ko. menetelmää hyvällä menestyksellä..

        Suggeri, jolla kokemusta jo yli 20 vuotta


    • Hypnotisoija

      Hypnoosin avulla sain kaverini lopettamaan 30 vuoden tupakanpolton. Nykyään hän vihaa tupakaa eikä koske siihen pitkällä tikullakaan. Hypnoosi saa aikaan "ihmeitä"

    • suggge....

      hypnoosi ei saa aikaan ihmeitä.. vaikka joku suggeri tai lapinmies niin väittää..
      terapiamenetelmänä ei yllä ihmetekoihin..
      suggerit kyllä kehuvat, koska heillä siinä on myös rahatuloja ja messias-syndrooma painaa päälle.
      jos hypnoosi olisi ihmejuttu, niin miksi se ei ole suosittua ??
      vastaus on, koska se ei ole mikään autuuksi tekevä menetelmä.

      • Lapin mies

        Vihjailetkos jotain?

        Se on kuule just niin, että keskivertoihminen käyttää kytettävissäolevista henkisistä voimavaroistaan hyväkseen vain noin 10 % ja fyysisistä voimistaankin vain 30 - 40 %. Eli milteipä jokaise ihisen sisikuntaan kätkeytyy valtavia mahdollisuuksia kunhan ihiset oppisivat hyödyntämään näitä mahdollisuuksiaan.

        Lapin erämaissa kasvaneille nämä henkiset ja fyysiset voimavarat ovat itsestäänselvyys sen vuoksi, että ankarissa olosuhteissa ei ole ollut muuta mahdollisuutta. Joko voittaa tai tuhoutua.

        Nykyinen kehitys suomalaisessa yhteiskunnassa kulkee kohti täydellistä henkistä ja fyysistä avuttomuutta, joka näkyy konkreettisesti mm. varusmiesikäisten nuorten miesten henkisenä ja fyysisenä kyvyttömyytenä varusmiespalveluun. Eli ei hyvältä näytä - kansakunnan tulevaisuus.


      • sugge....
        Lapin mies kirjoitti:

        Vihjailetkos jotain?

        Se on kuule just niin, että keskivertoihminen käyttää kytettävissäolevista henkisistä voimavaroistaan hyväkseen vain noin 10 % ja fyysisistä voimistaankin vain 30 - 40 %. Eli milteipä jokaise ihisen sisikuntaan kätkeytyy valtavia mahdollisuuksia kunhan ihiset oppisivat hyödyntämään näitä mahdollisuuksiaan.

        Lapin erämaissa kasvaneille nämä henkiset ja fyysiset voimavarat ovat itsestäänselvyys sen vuoksi, että ankarissa olosuhteissa ei ole ollut muuta mahdollisuutta. Joko voittaa tai tuhoutua.

        Nykyinen kehitys suomalaisessa yhteiskunnassa kulkee kohti täydellistä henkistä ja fyysistä avuttomuutta, joka näkyy konkreettisesti mm. varusmiesikäisten nuorten miesten henkisenä ja fyysisenä kyvyttömyytenä varusmiespalveluun. Eli ei hyvältä näytä - kansakunnan tulevaisuus.

        ootkos oikein laskenut mittatikulla noi prossat. jotkut jaksaa vetää hatusta kummallisia prossalukuja ja toiset jopa uskoo niihin.
        mut tää on niitä hypnoosihemmojen vedätyksiä, että saadaan ihmiset uskomaan hypnoosin suureen voimaan


      • Lapin mies
        sugge.... kirjoitti:

        ootkos oikein laskenut mittatikulla noi prossat. jotkut jaksaa vetää hatusta kummallisia prossalukuja ja toiset jopa uskoo niihin.
        mut tää on niitä hypnoosihemmojen vedätyksiä, että saadaan ihmiset uskomaan hypnoosin suureen voimaan

        Kaikki se, mitä pidän esillä, on itse koetua todellisuutta kovaakin kovemmissa elämänvaiheissa. "Voita itsesi - voita elämä", on ollut mottoni jo 49 vuotta ja sen turvin vielä elän.

        Nuo prosentit ovat amerikkalaisissa tutkimuksissa esiintuotuja. Ei siis minun hatustani tempaamia.


      • su.....
        Lapin mies kirjoitti:

        Kaikki se, mitä pidän esillä, on itse koetua todellisuutta kovaakin kovemmissa elämänvaiheissa. "Voita itsesi - voita elämä", on ollut mottoni jo 49 vuotta ja sen turvin vielä elän.

        Nuo prosentit ovat amerikkalaisissa tutkimuksissa esiintuotuja. Ei siis minun hatustani tempaamia.

        älä nyt taas ala niitä samoja virsiä kertomaan..ei kukaan jaksa täällä lukea


      • Lapin mies
        su..... kirjoitti:

        älä nyt taas ala niitä samoja virsiä kertomaan..ei kukaan jaksa täällä lukea

        Asiahan ei sinulle mitenkään kuulu, joten jätä sinä lukematta.

        Todelliset ja asiansa osaavat hypnoterapeutit lähtevät aina siitä todellisuudesta, jossa itse kukin elää; ja mitä itse kukin on joutunut kokemaan.

        Mutta näitä asiansa osaavia hypnoterapeutteja ei tältä foorumilta löydy ainuttakaan.


      • voi voi
        Lapin mies kirjoitti:

        Asiahan ei sinulle mitenkään kuulu, joten jätä sinä lukematta.

        Todelliset ja asiansa osaavat hypnoterapeutit lähtevät aina siitä todellisuudesta, jossa itse kukin elää; ja mitä itse kukin on joutunut kokemaan.

        Mutta näitä asiansa osaavia hypnoterapeutteja ei tältä foorumilta löydy ainuttakaan.

        ei kait niitä virsiä taas, miten henkiset voimavarat hyötykäyttöön..
        voi ei, kun jotkut jaksaa


      • Lapin mies
        voi voi kirjoitti:

        ei kait niitä virsiä taas, miten henkiset voimavarat hyötykäyttöön..
        voi ei, kun jotkut jaksaa

        No jos sinä haluat välttämättä olla avuton reppana, se on sinun vapautesi, mutta älä sitten rienaa niitä, jotka kulkevat voittojen tietä voimasta voimaan.


      • koobra

        Hypnoosi ei oo suosittua koska moni eiosaa sitä!!!! Joilleii hypnoosi voi olla todella haastavaa.!!


    • sugge....

      moni lopettaa tupakoinnin ilman mitään vippaskonsteja ja ei se ole mikään ihme..

    • Voihan sylvi.....

      Onpa pitkä viestiketju turhasta asiasta, sori vaan...

      • Jo entinen

        Olen samaa mieltä. Tätä ketjua voisi vielä täydentää yhdellä tyhjänpäiväisellä kommentilla. Moni ei lopeta koskaan tupakanpolttoa ja kuolee siihen. Eikä sekään ole mikään ihme.


    • moderator-1

      Olkaa hyvät ja älkää kirjoittako turhia kommentteja, joissa "latistatte" muiden teorioita hypnoosin käytöstä.

      Asiattomat kommentit poistetaan.

      Muistathan noudattaa sääntöjä! Jos et ole lukenut sääntöjä, ole hyvä ja lue ne nyt.

      -Moderator-1

    • Jebulis....

      Luulertko että kukaan vastuuntuntoinen ammattilainen vastaisi tuohon kysymyklseesi!

    • Alottelija

      Voisko joku kertoo mite vois hypnotispida jonku?

    • Alottelija

      Minäki haluaisin oppia joen onks ketää joka vois kertoo?

    • qawww

      Osta kirja Hypnoosin tekniikka ..Fahlerin kirja tai eräs myös vanha kirja, nimeltä Hypnoosi autaa. Kirja on vanha, mutta eipä ole haalistunut ajan saatossa.
      Kirjaa Hypnoosi auttaa löytyy esim. huuto:netistä.
      Ja siiten harjoittelemaan ja yritä saada monia henkilöitä, koska ihmiset ovat erilaisia hypnoosikohteita. siis älä lannistu.
      ja työ tekijäänsä opettaa..siis varmuutta saat vain tekemällä ja tämä varmuus tekee sinusta taitavamman suggerin, jolloin saat useampia hypnoosiin.


      t. suggeri

    • Hyppon

      Itte oon hypnotisoinu omia kavereita niitten pyynnöstä. Se ei oo monimutkasta. Sun pitää vaa verrata jotakin asioita jotka rupee väsyttää. Ja ollennaista on että saat kaveris rentoutumaan. Niitten pitää myös ite suostua siihen, muute siit ei tuu mitään.

      ESIM

      1) Sulje silmäs ja uvittele mielessäs hissi. Hissi menee alas mielees. Koko ajan kun se menee alemmas ja alemmas sä rentoudut ja sun raajoistas tulee painavemmat.

      • Hyppon

        Osaan hypnotisoia, mutta en oo lukenu mitää kirjoja ja mua kiinnostais, että saisko näitähypnoosi oppaita kirjastosta lainaks tai mistä kirjakaupasta niitä sais. Oon hoksannu hypnoosi taidon ihan ite eikä kukaa oo opettanu mua. Mut jos luisin niit kirjoi saattaisin oppii jotai uuttaa esim hypnotisoimaa jonun nopeemmi.


      • Hyppon
        Hyppon kirjoitti:

        Osaan hypnotisoia, mutta en oo lukenu mitää kirjoja ja mua kiinnostais, että saisko näitähypnoosi oppaita kirjastosta lainaks tai mistä kirjakaupasta niitä sais. Oon hoksannu hypnoosi taidon ihan ite eikä kukaa oo opettanu mua. Mut jos luisin niit kirjoi saattaisin oppii jotai uuttaa esim hypnotisoimaa jonun nopeemmi.

        mut kannattaa kyl varoo koska hypnotisoiminen saattaa olla vaarallista!!!


      • Hypnotisoija
        Hyppon kirjoitti:

        Osaan hypnotisoia, mutta en oo lukenu mitää kirjoja ja mua kiinnostais, että saisko näitähypnoosi oppaita kirjastosta lainaks tai mistä kirjakaupasta niitä sais. Oon hoksannu hypnoosi taidon ihan ite eikä kukaa oo opettanu mua. Mut jos luisin niit kirjoi saattaisin oppii jotai uuttaa esim hypnotisoimaa jonun nopeemmi.

        KIrjastossa on monia hypnoosista kertovia kirjoja. Ei kannata hypnotisoida, jos ei tiedä sen vaaroja.


    • Just.juu.

      Jepp. vaarallista on. Voi saada venäjän mafian jepet ovelle.

    • Keijo Turku

      Martti Paloheimo Hypnoosi lääketieteelisenä hoitomuotona 1989

      Kirjassa on seikkaperäisesti lueteltuna kaavat itsesuggestio,hypnoosi rentoutus, hypnoosin merkitys. Valitettavasti kirja oli omakustanne ja näin muodoin ei ole saatavana kirjastossa.
      T. Keijo Turku
      ps. voin antaa kyllä ohjeita hypnoosin menettelyyn ennen kaikkea rentoutumiseen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7681
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4576
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3231
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1488
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      15
      1442
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1129
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1080
    Aihe