Jeesus ei saarnannut Ristinryövärille hänen syntejään anteeksi!

Eikä ristinryöväri edes halunnut uskoa syntejä anteeksi, vaan hän halusi ilmaista uskonsa Jeesukseen, luvattuun Messiaaseen, pyytäen:

Muista minua kun tulet valtakuntaasi!

Joku kysyikin oivaltavasti:Millä sanoilla Jeesus saarnasi synnit anteeksi, kun hän ei ollut vielä kuollut, eikä vuodattanut vertaan sovitukseksi synteimme edestä.?

Opetus: Jeesus sovitti syntimme ja pääsemme osallisiksi siitä anteeksiannosta USKOMALLA JEESUKSEEN, -ei syntiin!

Luku.
23:37 ja sanoivat: "Jos sinä olet juutalaisten kuningas, niin auta itseäsi."
23:38 Oli myös hänen päänsä päällä kirjoitus: "Tämä on juutalaisten kuningas.
23:39 Niin toinen pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
23:40 Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
23:41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
23:42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa

223

1072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joh. 3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

      Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
      4Moos. 21:9 Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
      Joh. 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
      Joh. 12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni.

      • Anonyymi

        Täyttä paskaa tämä käärmejuttu!
        Jos musta mamba puraisee ihmistä, ei siinä vaskikäärmeen katselu enää auta.
        Australiassa on ns. kolmen askeleen käärme. Purema on kohtalokas- aina. Loppu tulee todella äkkiä.
        Siinä ei jeesuskaan ennätä tehdä yhtään mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä paskaa tämä käärmejuttu!
        Jos musta mamba puraisee ihmistä, ei siinä vaskikäärmeen katselu enää auta.
        Australiassa on ns. kolmen askeleen käärme. Purema on kohtalokas- aina. Loppu tulee todella äkkiä.
        Siinä ei jeesuskaan ennätä tehdä yhtään mitään.

        Noin sanoivat nekin israelilaiset, jotka kuolivat epäuskonsa tähden telttoihinsa, kun eivät uskoneet että Mooseksen ylös nostama vaskikäärme parantaa heidät ,kun he vaan katsovat siihen.

        Vaskikäärme oli vertaususkuva tulevalle parantajalle, Jeesukselle Kristukselle, joka nostettiin ristille.

        Häneen katsomalla paranemme siitä käärmeen tuomasta synnin myrkystä, joka tuli paratiisin käärmeen viekottelusta ,tottelemattomuudesta Jumalaa kohtaan. Seurauksena synnistä on kuolema. Kuolema tuli Aadamin kautta ja kuolemattomuus Jeesuksen kautta niille ,jotka uskovat paranevansa katsomalla yösnostettua Kristusta syntimyrkkynsä voittajana.

        Ei Mooseskaan kehottanut israelilaisia uskomaan käärmeenmyrkkynsä anteeksi, vrt vellujen juttu. Vaan Mooses kehotti katsomaan käärmeeseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä paskaa tämä käärmejuttu!
        Jos musta mamba puraisee ihmistä, ei siinä vaskikäärmeen katselu enää auta.
        Australiassa on ns. kolmen askeleen käärme. Purema on kohtalokas- aina. Loppu tulee todella äkkiä.
        Siinä ei jeesuskaan ennätä tehdä yhtään mitään.

        En usko ,että olisit niin hölmö ,että käsität tuon Mooseksen vaskikäärme- teon, olevan joku yleisohje, tänäkin päivänä käärmeenpureman saaneelle.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Noin sanoivat nekin israelilaiset, jotka kuolivat epäuskonsa tähden telttoihinsa, kun eivät uskoneet että Mooseksen ylös nostama vaskikäärme parantaa heidät ,kun he vaan katsovat siihen.

        Vaskikäärme oli vertaususkuva tulevalle parantajalle, Jeesukselle Kristukselle, joka nostettiin ristille.

        Häneen katsomalla paranemme siitä käärmeen tuomasta synnin myrkystä, joka tuli paratiisin käärmeen viekottelusta ,tottelemattomuudesta Jumalaa kohtaan. Seurauksena synnistä on kuolema. Kuolema tuli Aadamin kautta ja kuolemattomuus Jeesuksen kautta niille ,jotka uskovat paranevansa katsomalla yösnostettua Kristusta syntimyrkkynsä voittajana.

        Ei Mooseskaan kehottanut israelilaisia uskomaan käärmeenmyrkkynsä anteeksi, vrt vellujen juttu. Vaan Mooses kehotti katsomaan käärmeeseen.

        Ei se kyllä mikään iso rike ollut syödä jostain kielletystä omenapuusta. En ymmärrä en sitten parhaalla tahdollakaan, miksi paratiisiin piti laittaa Jumalalla itse Paholainen Aatamin ja Eevan seuraksi. Oli aivan selvää, että ennemmin tai myöhemmin he olisivat syöneet siitä puusta, vaikka eivät ihan heti olisikaan kuunnelleet tai uskoneet käärmettä. Jossain vaiheessa kuitenkin nämä kaksi olisivat erehtyneet, koska eihän heillä ollut ymmärrystä. He ei tajunneet edes sitä, että olivat alastomia. Tämä paratiisi satu on vaan satu, ei sen kummempaa ja kymmenen pinnaa sen sadun keksijälle.
        Koko raamattu on vaan täynnä vertauskuvallisia asioita niinkuin tämäkin vaskikäärme juttu. Olen huomannut, että uskovaiset saarnamiehet pelkistävät lopussa kaikkia asiat vain siihen yhteen ja samaan liturgiaan, usko syntisi anteeksi. Onko sitten niin, ettei välttämättä tarvi kuulla omalle kohdalleen sitä Jeesuksen nimessä ja veressä vaan voi uskoa ilman jonkun hokemista. On tosi turhauttavaa kuunnella jatkuvasti vaan sitä yhtä ja samaa litaniaa, usko ja usko ja usko. Lestadiolaisen uskonkäsityksen mukaan uskossa ei pysy, jos ei kuuntele sitä samaa litaniaa, usko ja usko vähintään kerran viikossa ja mieluusti useamminkin.


    • Anonyymi

      Pitää muistaa että Jeesuksella oli valta antaa syntejä anteeksi. Raamattu kyllä mainitsee ne tapaukset jossa Jeesus antoi synnit anteeksi. Ristillä hän ei sanonut ryövärille että sinun syntisi ovat annettu anteeksi.
      Paratiisi tarkoittaa uutta maata jossa vanhurskas asuu eikä se ole vielä tullut. Siten ryöväri ei mennyt paratiisiin " tänään" vaan tuonelaan.

      • Jeesuksella on yhä tänä päivänä valta antaa synnit anteeksi, sille JOKA USKOO HÄNEEN! Hän on verellään ostanut meidät. Olisitko sinä vl-puhveli valmis luopumaan edes kilometrikorvauksistasi?

        Jos menetät uskosi Jeesukseen, silloin menetät myös anteeksiantosi -ikuisesti.

        Voi sitä herjaa ja julkeuden määrää ,mitä vl-synninpoispano-tahranpoisto-oppi onkaan!
        Hebr.
        6:4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        6:5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        6:6 ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jeesuksella on yhä tänä päivänä valta antaa synnit anteeksi, sille JOKA USKOO HÄNEEN! Hän on verellään ostanut meidät. Olisitko sinä vl-puhveli valmis luopumaan edes kilometrikorvauksistasi?

        Jos menetät uskosi Jeesukseen, silloin menetät myös anteeksiantosi -ikuisesti.

        Voi sitä herjaa ja julkeuden määrää ,mitä vl-synninpoispano-tahranpoisto-oppi onkaan!
        Hebr.
        6:4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        6:5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        6:6 ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät

        Mutta sinä sisar/veli, joka olet menettänyt vl-uskosi.

        OLE TURVALLISIN MIELIN, jos olet säilyttänyt uskosi Jeesukseen ja Vapahtajaasi

        Jes. 54:10 Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mutta sinä sisar/veli, joka olet menettänyt vl-uskosi.

        OLE TURVALLISIN MIELIN, jos olet säilyttänyt uskosi Jeesukseen ja Vapahtajaasi

        Jes. 54:10 Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot, mutta minun armoni ei sinusta väisty, eikä minun rauhanliittoni horju, sanoo Herra, sinun armahtajasi

        Joh.
        10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
        10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
        10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä


      • Paratiisissa on kaksi osiota, pahoille ja Pyhille, sinne juuri Tänään menivät Jeesus ja muutaman tunnin jälkeen RR.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Paratiisissa on kaksi osiota, pahoille ja Pyhille, sinne juuri Tänään menivät Jeesus ja muutaman tunnin jälkeen RR.

        Paratiisi tarkoittaa alkuperäistä maan päällä ollutta paikkaa jonka Jumala tarkoitti ensimmäisten ihmisten asuinpaikaksi. Uudessa paratiisissa on asuinpaikka vain vanhurskaille, ei siellä ole jumalattomia eikä pahoja. Se tarkoittaa uutta maata.
        Tuonelassa ei ole osastoja eikä paratiiseja vaikka Jeesuksen vertauksesta rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta joku voi luulla.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Paratiisissa on kaksi osiota, pahoille ja Pyhille, sinne juuri Tänään menivät Jeesus ja muutaman tunnin jälkeen RR.

        Ota huomioon että Jeesus oli kuolleena kolme päivää kunnes Jumala herätti hänet kuolleista. Ei ole mahdollista että sekä Jeesus että ryöväri olisivat olleet " tänään" paratiisissa. Molemmat olivat kuolleita, tiedottomassa tilassa tuonelassa.
        Jeesus oli todellakin kuollut koska Jumala herätti hänet kuolleista? Apt. 10:40.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paratiisi tarkoittaa alkuperäistä maan päällä ollutta paikkaa jonka Jumala tarkoitti ensimmäisten ihmisten asuinpaikaksi. Uudessa paratiisissa on asuinpaikka vain vanhurskaille, ei siellä ole jumalattomia eikä pahoja. Se tarkoittaa uutta maata.
        Tuonelassa ei ole osastoja eikä paratiiseja vaikka Jeesuksen vertauksesta rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta joku voi luulla.

        Niin, - tänä päivänä olet kanssani paratiisissa?
        Kerro Sinä mihin Hän sitten RR:n vei?
        Siteerasin vain Jeesusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ota huomioon että Jeesus oli kuolleena kolme päivää kunnes Jumala herätti hänet kuolleista. Ei ole mahdollista että sekä Jeesus että ryöväri olisivat olleet " tänään" paratiisissa. Molemmat olivat kuolleita, tiedottomassa tilassa tuonelassa.
        Jeesus oli todellakin kuollut koska Jumala herätti hänet kuolleista? Apt. 10:40.

        Olen ottanut sen huomioon jo -50 luvulla.
        Mutta kerrotko lukioille, miksi Hän siellä oli?
        Jos se ei ole Sinun mielestä madollista, että olla Paratiisissa tänään, kerro missä? Ajatuksia on minullakin, mutta julki on hyvä tuoda vain Jumalan sanaa, eikä ihmisen rajallisuutta.
        Kysyn toisen kerran, oliko Hän siellä toimettomana ja kuolleena?

        Kerro mihin näkemykseesi perustuu?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niin, - tänä päivänä olet kanssani paratiisissa?
        Kerro Sinä mihin Hän sitten RR:n vei?
        Siteerasin vain Jeesusta.

        Kaksi kuollutta jotka haudattiin. Kuolleet menevät tuonelaan niin rr kuin Jeesuskin. Tuonela on kuolleitten paikka, Tästä kai olemme samaa mieltä. Saarn. 9:5.
        Jakeen tekstiä on tutkittu ja se " mustetahra" muuttaa jakeen sisällön, eli se on tulkittu pilkuksi jota kreikankieli ei käytä.
        Pitäisi olla koko Raamattu huomioiden... Minä sanon sinulle tänään tulet olemaan kanssani paratiisissa.
        Niinkuin kokenut kaveri kuin Pinna tietää että paratiisi tulee olemaan maan päällä vasta sitten kun on uusi maa ja se on ennallistettu paratiisiksi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olen ottanut sen huomioon jo -50 luvulla.
        Mutta kerrotko lukioille, miksi Hän siellä oli?
        Jos se ei ole Sinun mielestä madollista, että olla Paratiisissa tänään, kerro missä? Ajatuksia on minullakin, mutta julki on hyvä tuoda vain Jumalan sanaa, eikä ihmisen rajallisuutta.
        Kysyn toisen kerran, oliko Hän siellä toimettomana ja kuolleena?

        Kerro mihin näkemykseesi perustuu?

        Kyllä. Jeesus oli kuollut. Vasta kolmantena päivänä Jumala herätti hänet kuolleista. Hän lepäsi kallioluolassa joka oli tyhjä naisten tullessa sapatin jälkeen haudalle.

        Ilm.2.7 ilmoittaa että elämän puu on Jumalan paratiisissa, se ei ole tuonelassa.
        Tämä ei ole näkemys vaan raamatullinen totuus.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Joh.
        10:7 Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.
        10:8 Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
        10:9 Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.
        10:10 Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
        10:11 Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä

        Saaleminpastori kirjoittamasi raamatun kohta on sinulle tarkoitettu.
        Herra Jeesuskin vaikeni, hän oli kuin lammas keritsijäin edessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi kuollutta jotka haudattiin. Kuolleet menevät tuonelaan niin rr kuin Jeesuskin. Tuonela on kuolleitten paikka, Tästä kai olemme samaa mieltä. Saarn. 9:5.
        Jakeen tekstiä on tutkittu ja se " mustetahra" muuttaa jakeen sisällön, eli se on tulkittu pilkuksi jota kreikankieli ei käytä.
        Pitäisi olla koko Raamattu huomioiden... Minä sanon sinulle tänään tulet olemaan kanssani paratiisissa.
        Niinkuin kokenut kaveri kuin Pinna tietää että paratiisi tulee olemaan maan päällä vasta sitten kun on uusi maa ja se on ennallistettu paratiisiksi.

        Saarnaaja on kuitenkin VT;n tekstiä, joten annetaan sen olla.
        Olen varmaan 100 kertaa pannut tämän tekstin Paratiisi/ Jumalan Valtakunta, mutta laitetaan vielä kerran, vaikka alkutekstillä;
        Ilm 21;1. Ja minä näin uudet taivaat ja uuden maan, sillä ensimmäiset taivaat ja ensimmäinen maa olivat poissa, eikä merta enää ollut.
        2. Ja pyhimmän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan taivaista, Jumalan vierestä, valmistettu kuin morsian, sulhaselleen kaunistettu.
        3. Ja minä kuulin taivaista suuren äänen, joka sanoi, ”katso, Jumalan lepopaikka ihmislasten kanssa! Ja hän lepää heidän kanssaan, ja tämä on oleva hänen kansansa, ja hän, Jumala, on heidän kanssaan, ja hän on oleva heille Jumala.”
        4. Ja hän on pyyhkivä kaikki kyyneleet heidän silmistään, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä surua, eikä vanhuutta, eikä sairautta ole enää oleva, hänen ansiostaan.
        5. Ja minä kuljin, ja valtaistuimen yllä istuva sanoi minulle, ”katso, minä teen uudeksi kaiken.” Ja hän sanoi minulle, ”kirjoita, nämä sanat ovat luotettavat ja totuudet.”
        6. Ja hän sanoi minulle, ”Se on tehty. Minä olen alef, ja minä olen tav. Alkulähde ja täyttymys. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä ilmaiseksi.”

        Siitä Saarnaajasta;5 Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu.

        Missä se levinnyt muste on?
        Minä kuulen tästä muuten eka kertaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Jeesus oli kuollut. Vasta kolmantena päivänä Jumala herätti hänet kuolleista. Hän lepäsi kallioluolassa joka oli tyhjä naisten tullessa sapatin jälkeen haudalle.

        Ilm.2.7 ilmoittaa että elämän puu on Jumalan paratiisissa, se ei ole tuonelassa.
        Tämä ei ole näkemys vaan raamatullinen totuus.

        Jäi kertomatta, mitä Hän siellä teki?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Jäi kertomatta, mitä Hän siellä teki?

        Tarkoitat varmaan 1. Piet. 3. 18-19. Kun Jeesus oli tehty eläväksi hengessä hän julisti tuomion vankilassa oleville hengille. Nämä henget olivat pahoja henkiä joita oli ennen vedenpaisumusta. Ne eivät olleet ihmisiä vaan henkiolentoja. 1. Moos.6:2, Juud. 1:6

        Kun Jeesus herätettiin kuolleista niin jäikö rr yksin paratiisiin ja on yhä vieläkin yksin siellä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan 1. Piet. 3. 18-19. Kun Jeesus oli tehty eläväksi hengessä hän julisti tuomion vankilassa oleville hengille. Nämä henget olivat pahoja henkiä joita oli ennen vedenpaisumusta. Ne eivät olleet ihmisiä vaan henkiolentoja. 1. Moos.6:2, Juud. 1:6

        Kun Jeesus herätettiin kuolleista niin jäikö rr yksin paratiisiin ja on yhä vieläkin yksin siellä?

        En vaan sitä, että Jeesus meni Jumalan ohjaamana Tuonelaan kertomaan ennen tulvaa oleville ihmisille evankeliumia, josta heillä ei ollut tietoa.
        1. Piet. 3:19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        Ja se, että kaikki saa tietoon, niin siitä ohje; Matt. 24:14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.

        Tämä siksi, koska ennen Jumalan Valtakunnan tuloa, Ilm 21;1-6 on kaikkien kuultava evankeliumia.
        Jumala pysyy sanassaan aina.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        En vaan sitä, että Jeesus meni Jumalan ohjaamana Tuonelaan kertomaan ennen tulvaa oleville ihmisille evankeliumia, josta heillä ei ollut tietoa.
        1. Piet. 3:19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        Ja se, että kaikki saa tietoon, niin siitä ohje; Matt. 24:14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.

        Tämä siksi, koska ennen Jumalan Valtakunnan tuloa, Ilm 21;1-6 on kaikkien kuultava evankeliumia.
        Jumala pysyy sanassaan aina.

        Ihminen ei muutu henkiolennoksi tuonelassa. Eikä kyse ollut tuonelasta vaan vankeudessa (tartaroksessa) olevista pahoista hengistä. Henkiolennot ovat taivaasta, ei maasta.
        !
        Kyse oli hengistä jotka eivät totelleet Jumalaa ja liittoutuvat saatanan kanssa ennen vedenpaisumusta. Nämä olivat niitä jumalan tosi poikia jotka yhtyivät ihmisten tyttäriin.
        Heille Jeesus julisti tuomion, ei saarnannut evankeliumia saatanalle ja hänen mukana oleville hengille. Jeesus oli tehty eläväksi hengessä jolloin tämä tuomion julistaminen tapahtui jälkeen ylösnousemuksen. Huomaa aikamuoto saarnasi.

        2. Piet. 2. 4-5. Selvittää mitä mistä hengistä oli kysymys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen ei muutu henkiolennoksi tuonelassa. Eikä kyse ollut tuonelasta vaan vankeudessa (tartaroksessa) olevista pahoista hengistä. Henkiolennot ovat taivaasta, ei maasta.
        !
        Kyse oli hengistä jotka eivät totelleet Jumalaa ja liittoutuvat saatanan kanssa ennen vedenpaisumusta. Nämä olivat niitä jumalan tosi poikia jotka yhtyivät ihmisten tyttäriin.
        Heille Jeesus julisti tuomion, ei saarnannut evankeliumia saatanalle ja hänen mukana oleville hengille. Jeesus oli tehty eläväksi hengessä jolloin tämä tuomion julistaminen tapahtui jälkeen ylösnousemuksen. Huomaa aikamuoto saarnasi.

        2. Piet. 2. 4-5. Selvittää mitä mistä hengistä oli kysymys.

        Älä häksää sen tuomion kanssa.
        Tuomioita on vain yksi, jonka Jeesus järjestää tuomion Tuomion päivänä, ja kaikkien pitää saada tietää, mistä heitä tuomitaan, jotta voivat tehdä parannuksen.
        Tämä tapahtuma on aivan eri, mitä Hoitokokoukset, siellä sai aina tuomion, kuten Neuvosliitossa aikoinaan, jos ajattelin edes toisella tapaa.
        Jumala haluaa Jeesuksessa, että kaikki pelastuu.
        Oli Henki, henkiruumis, tai elävä ihminen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä häksää sen tuomion kanssa.
        Tuomioita on vain yksi, jonka Jeesus järjestää tuomion Tuomion päivänä, ja kaikkien pitää saada tietää, mistä heitä tuomitaan, jotta voivat tehdä parannuksen.
        Tämä tapahtuma on aivan eri, mitä Hoitokokoukset, siellä sai aina tuomion, kuten Neuvosliitossa aikoinaan, jos ajattelin edes toisella tapaa.
        Jumala haluaa Jeesuksessa, että kaikki pelastuu.
        Oli Henki, henkiruumis, tai elävä ihminen.

        Kehotan kuitenkin miettimään. Henkiolennot ovat taivaassa, ihminen ei ole henkiolento. Evankeliumia ei saarnata enää kuolleille, ratkaisu on tehtävä elinaikana.
        Tuomiolla ei tehdä enää parannusta, sinut tuomitaan sen perusteella oletko elänyt Jeesuksen sanan mukaan. Saat leiviskäsi mukaan.
        Minä en puhu lestoista enkä hoitokokouksista, ne ovat ihmisten keksimiä epäraamatullisia tekoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kehotan kuitenkin miettimään. Henkiolennot ovat taivaassa, ihminen ei ole henkiolento. Evankeliumia ei saarnata enää kuolleille, ratkaisu on tehtävä elinaikana.
        Tuomiolla ei tehdä enää parannusta, sinut tuomitaan sen perusteella oletko elänyt Jeesuksen sanan mukaan. Saat leiviskäsi mukaan.
        Minä en puhu lestoista enkä hoitokokouksista, ne ovat ihmisten keksimiä epäraamatullisia tekoja.

        >>Kehotan kuitenkin miettimään. Henkiolennot ovat taivaassa, ihminen ei ole henkiolento. *** Meni hieman pieleen, eikä saatana ole henkiolento, ja kiertää maata ja rikkoo harmoniaa.

        Sama koskee enkeleitä? Mietippä hieman.

        Ei enään, mutta Jeesus saarnasi evankeliumia; 1. Kor. 10:20
        Tarkoitan sitä, että epäjumalien palvelijat uhraavat pahoille hengille eivätkä Jumalalle, enkä halua teidän joutuvan yhteyteen pahojen henkien kanssa.
        1. Piet. 3:19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        Sielu elää, ja se on Jumalan omaisuutta.
        Nyt ratkaisu on tehtävä eläessään, sillä on Uusi Liitto Jeesuksessa ja kaikki elävä tulee kunnioittaa Häntä.
        Paavalikin teki parannuksen Teokratiasta Jeesuskaan.

        Tämä sama juttu olisi VL:ien hyvä toteuttaa, että löytää totisen Jumalan.

        Ellei parannusta tehdä, Jeesus sanoo heille; -menkää pois, en tunne teitä.
        Se tie ja jono vie kadotukseen.

        >>Tuomiolla ei tehdä enää parannusta, sinut tuomitaan sen perusteella oletko elänyt Jeesuksen sanan mukaan. Saat leiviskäsi mukaan.** Ei aivan riitä, pitää tunnustaa Jeesus ihmisten edessä ja seurata Häntä, niin on mahdollisuus pelastua.

        >>Minä en puhu lestoista enkä hoitokokouksista, ne ovat ihmisten keksimiä epäraamatullisia tekoja. ** Tosi hyvä. Mm Pyhä Henki lähti silloin lahkosta, ja estää pelastumisen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        >>Kehotan kuitenkin miettimään. Henkiolennot ovat taivaassa, ihminen ei ole henkiolento. *** Meni hieman pieleen, eikä saatana ole henkiolento, ja kiertää maata ja rikkoo harmoniaa.

        Sama koskee enkeleitä? Mietippä hieman.

        Ei enään, mutta Jeesus saarnasi evankeliumia; 1. Kor. 10:20
        Tarkoitan sitä, että epäjumalien palvelijat uhraavat pahoille hengille eivätkä Jumalalle, enkä halua teidän joutuvan yhteyteen pahojen henkien kanssa.
        1. Piet. 3:19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        Sielu elää, ja se on Jumalan omaisuutta.
        Nyt ratkaisu on tehtävä eläessään, sillä on Uusi Liitto Jeesuksessa ja kaikki elävä tulee kunnioittaa Häntä.
        Paavalikin teki parannuksen Teokratiasta Jeesuskaan.

        Tämä sama juttu olisi VL:ien hyvä toteuttaa, että löytää totisen Jumalan.

        Ellei parannusta tehdä, Jeesus sanoo heille; -menkää pois, en tunne teitä.
        Se tie ja jono vie kadotukseen.

        >>Tuomiolla ei tehdä enää parannusta, sinut tuomitaan sen perusteella oletko elänyt Jeesuksen sanan mukaan. Saat leiviskäsi mukaan.** Ei aivan riitä, pitää tunnustaa Jeesus ihmisten edessä ja seurata Häntä, niin on mahdollisuus pelastua.

        >>Minä en puhu lestoista enkä hoitokokouksista, ne ovat ihmisten keksimiä epäraamatullisia tekoja. ** Tosi hyvä. Mm Pyhä Henki lähti silloin lahkosta, ja estää pelastumisen.

        Ei muuten sinullakaan ole Pyhää Henkeä. Ei ole koskaan tullutkaan. Eikä luultavasti tulekaan.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        >>Kehotan kuitenkin miettimään. Henkiolennot ovat taivaassa, ihminen ei ole henkiolento. *** Meni hieman pieleen, eikä saatana ole henkiolento, ja kiertää maata ja rikkoo harmoniaa.

        Sama koskee enkeleitä? Mietippä hieman.

        Ei enään, mutta Jeesus saarnasi evankeliumia; 1. Kor. 10:20
        Tarkoitan sitä, että epäjumalien palvelijat uhraavat pahoille hengille eivätkä Jumalalle, enkä halua teidän joutuvan yhteyteen pahojen henkien kanssa.
        1. Piet. 3:19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        Sielu elää, ja se on Jumalan omaisuutta.
        Nyt ratkaisu on tehtävä eläessään, sillä on Uusi Liitto Jeesuksessa ja kaikki elävä tulee kunnioittaa Häntä.
        Paavalikin teki parannuksen Teokratiasta Jeesuskaan.

        Tämä sama juttu olisi VL:ien hyvä toteuttaa, että löytää totisen Jumalan.

        Ellei parannusta tehdä, Jeesus sanoo heille; -menkää pois, en tunne teitä.
        Se tie ja jono vie kadotukseen.

        >>Tuomiolla ei tehdä enää parannusta, sinut tuomitaan sen perusteella oletko elänyt Jeesuksen sanan mukaan. Saat leiviskäsi mukaan.** Ei aivan riitä, pitää tunnustaa Jeesus ihmisten edessä ja seurata Häntä, niin on mahdollisuus pelastua.

        >>Minä en puhu lestoista enkä hoitokokouksista, ne ovat ihmisten keksimiä epäraamatullisia tekoja. ** Tosi hyvä. Mm Pyhä Henki lähti silloin lahkosta, ja estää pelastumisen.

        Sielu on elävä olento. Et kai sinä Pinna yritä selittää niinkuin anekaupalla rahastaneet että maksamalla " sielu" menee kiirastulen läpi. Ihmisellä eikä eläimillä ole erillistä sielua vaan ELÄESSÄÄN ne ovat eläviä olentoja=sieluja.
        Kreikankielen sana psy-khe tarkoittaa hengittävää luomusta.

        Saatana on henkiolento, siitä ei ole epäilystäkään. Lihallinen olento se ei ole? Se on taivaasta ulos heitetty Jumalan vastustaja joka tekee pahojaan par aikaa.

        Ja sitten. Ei pidä sotkea sielua henkiolentoihin. Kannattaisi tutkia mitä luomiskertous kertoo ihmisen luomisesta, sielusta ja elämän henkäyksestä.
        KR 1992 kääntää oikein sanan sielu olennoksi. 1. Moos. 2:7

        Tässä ei ole epäselvyyttä, vastaus löytyy mutta vaatii perusteellista etsimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten sinullakaan ole Pyhää Henkeä. Ei ole koskaan tullutkaan. Eikä luultavasti tulekaan.

        Se on sinun ikioma mielipide, siihen sinulla on oikeus 😆


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten sinullakaan ole Pyhää Henkeä. Ei ole koskaan tullutkaan. Eikä luultavasti tulekaan.

        Kuka minulle mielestäsi on antanut armolahjoja? Ne toimii ja ihmiset parantuu?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sielu on elävä olento. Et kai sinä Pinna yritä selittää niinkuin anekaupalla rahastaneet että maksamalla " sielu" menee kiirastulen läpi. Ihmisellä eikä eläimillä ole erillistä sielua vaan ELÄESSÄÄN ne ovat eläviä olentoja=sieluja.
        Kreikankielen sana psy-khe tarkoittaa hengittävää luomusta.

        Saatana on henkiolento, siitä ei ole epäilystäkään. Lihallinen olento se ei ole? Se on taivaasta ulos heitetty Jumalan vastustaja joka tekee pahojaan par aikaa.

        Ja sitten. Ei pidä sotkea sielua henkiolentoihin. Kannattaisi tutkia mitä luomiskertous kertoo ihmisen luomisesta, sielusta ja elämän henkäyksestä.
        KR 1992 kääntää oikein sanan sielu olennoksi. 1. Moos. 2:7

        Tässä ei ole epäselvyyttä, vastaus löytyy mutta vaatii perusteellista etsimistä.

        Meniköhän nyt senat sakasin?

        Sielu ei ole elävä olento, vaan Jumalan omaisuutta ihmisessä, oli Hän elossa tai kuollut. Se mahdollistaa tuomion myös kuolleille.
        Laitan tartuntapintaa. Gen 1. Moos. 2:7 Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.
        Sitä ei tarvitse selitellä, ja en muutenkaan juuri selittele, - lääkärille selitellään.
        Milloin olen Israelin heimoon ja Huoneeseen kuullut tehdä anekauppoja, se on tuon "porttokirkon", eli Rooman juttuja, jonka siipien alla myös SRK toimii lahkona.
        Älä pane sanoja minun suuhuni.
        Kerron jo alussa, että sama sielu on ihmisellä, jossa ei ole elämän henkeä, ja siksi abortti alkuvaiheessa ei ole edes elävä ihminen, jonka mahdollisuuden käyttöön suhtaudun kriittisesti.
        Ymmärrän nämä Isän raiskaamat tytöt, sekä heidän äidit, kun Isä panee ne pakolla paksuksi, ja äidin vaara on kuolla. Silloin pitää miettiä, onko Äidin paikka kotona kymmenen lapsen äitinä, vai haudassa 11 lapselle.
        Tunnen alkukielet. Olisi hyvä laittaa Koineen Kreikkaa, niin tukisi enemmän asiaa. En tunnista tuota oikein siksi.
        Miksi et pannut hepreaksi,tai arameaksi?
        Olen tutkinut hermeneuttisesti luomiskertomuksen jo -60 luvulla, ja koen ymmärtäväni sen.
        Tuon Gen 2; 7 laitoin jo alkuun, ennekuin huomasin sinun laittaneen sen.
        Siinä kai olemme yhtä mieltä, mutta miksi siitä tehdä Kekenämme niin tärkeä, jos molemmat sen sisältää itselleen.

        >>Tässä ei ole epäselvyyttä, vastaus löytyy mutta vaatii perusteellista etsimistä. ** Sain jo kotikasvatuksessa sen etsinnän melko päätökseen ja valitsin tien Jeesuksen seuraajaksi ja aikuisena hakeuduin babtizoon virvoitukseen ja sain Hengen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kuka minulle mielestäsi on antanut armolahjoja? Ne toimii ja ihmiset parantuu?

        Tällä palstalla sinun "armolahjat" näyttää olevan saatanasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla sinun "armolahjat" näyttää olevan saatanasta.

        Niin on, kaikkea se kateus teettää.
        Siksiköhän he ovat katkeria?

        Sama se on suhde muidenkin Pyhien armolahjoihin, joita oli myös Velluilla vielä -50- 60 luvun alussa.
        Hoidot vei Hengen koska siinä tuli myös Hengen pilkkaa ja ikuinen tuomio.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Meniköhän nyt senat sakasin?

        Sielu ei ole elävä olento, vaan Jumalan omaisuutta ihmisessä, oli Hän elossa tai kuollut. Se mahdollistaa tuomion myös kuolleille.
        Laitan tartuntapintaa. Gen 1. Moos. 2:7 Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.
        Sitä ei tarvitse selitellä, ja en muutenkaan juuri selittele, - lääkärille selitellään.
        Milloin olen Israelin heimoon ja Huoneeseen kuullut tehdä anekauppoja, se on tuon "porttokirkon", eli Rooman juttuja, jonka siipien alla myös SRK toimii lahkona.
        Älä pane sanoja minun suuhuni.
        Kerron jo alussa, että sama sielu on ihmisellä, jossa ei ole elämän henkeä, ja siksi abortti alkuvaiheessa ei ole edes elävä ihminen, jonka mahdollisuuden käyttöön suhtaudun kriittisesti.
        Ymmärrän nämä Isän raiskaamat tytöt, sekä heidän äidit, kun Isä panee ne pakolla paksuksi, ja äidin vaara on kuolla. Silloin pitää miettiä, onko Äidin paikka kotona kymmenen lapsen äitinä, vai haudassa 11 lapselle.
        Tunnen alkukielet. Olisi hyvä laittaa Koineen Kreikkaa, niin tukisi enemmän asiaa. En tunnista tuota oikein siksi.
        Miksi et pannut hepreaksi,tai arameaksi?
        Olen tutkinut hermeneuttisesti luomiskertomuksen jo -60 luvulla, ja koen ymmärtäväni sen.
        Tuon Gen 2; 7 laitoin jo alkuun, ennekuin huomasin sinun laittaneen sen.
        Siinä kai olemme yhtä mieltä, mutta miksi siitä tehdä Kekenämme niin tärkeä, jos molemmat sen sisältää itselleen.

        >>Tässä ei ole epäselvyyttä, vastaus löytyy mutta vaatii perusteellista etsimistä. ** Sain jo kotikasvatuksessa sen etsinnän melko päätökseen ja valitsin tien Jeesuksen seuraajaksi ja aikuisena hakeuduin babtizoon virvoitukseen ja sain Hengen.

        Ei sillä Pinna ole mitään väliä mitä kieliä hallitset. Se on vaan keino tehdä itsestään parempi kuin muut. Eikä silläkään ole merkitystä oletko tutkinut 50 tai 60 luvulla jotakin.

        Hyvin todennäköisesti tiedät että Jumala muovasi maan tomusta Aatamin josta puuttui tärkeä osa, elämä. Hän oli eloton.
        Kun Jumala puhalsi hänen sieraimiin elämän henkäyksen niin tekeleestä tuli elävä ihminen=olento (psy-khe) 1. Moos. 2:7. Job 33:4 . 1. Kor. 15:45, ( KR 1992)
        Oletko tästä samaa mieltä?
        Mutta sitten rikottiin Jumalaa vastaan ja sen seuraus oli järkyttävä. Tuli kuolema ja Aatami ja kaikki muutkin muuttuvat takaisin maan tomuksi josta he ovat lähtöisin.

        Mitä tapahtuu ihmisen kuollessa? Saarn.12:7 sen kertoo. Henki palaa Jumalan luo joka on sen antanutkin. Näin ihmisestä tuli kuollut olento=sielu. Hes.18:4
        Eli mitään erillistä sielua ihmisillä eikä eläimillä ole. Ne ovat itsessään eläessään eläviä sieluja=olentoja. Tämä lienee selvä, erillistä sielua ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä Pinna ole mitään väliä mitä kieliä hallitset. Se on vaan keino tehdä itsestään parempi kuin muut. Eikä silläkään ole merkitystä oletko tutkinut 50 tai 60 luvulla jotakin.

        Hyvin todennäköisesti tiedät että Jumala muovasi maan tomusta Aatamin josta puuttui tärkeä osa, elämä. Hän oli eloton.
        Kun Jumala puhalsi hänen sieraimiin elämän henkäyksen niin tekeleestä tuli elävä ihminen=olento (psy-khe) 1. Moos. 2:7. Job 33:4 . 1. Kor. 15:45, ( KR 1992)
        Oletko tästä samaa mieltä?
        Mutta sitten rikottiin Jumalaa vastaan ja sen seuraus oli järkyttävä. Tuli kuolema ja Aatami ja kaikki muutkin muuttuvat takaisin maan tomuksi josta he ovat lähtöisin.

        Mitä tapahtuu ihmisen kuollessa? Saarn.12:7 sen kertoo. Henki palaa Jumalan luo joka on sen antanutkin. Näin ihmisestä tuli kuollut olento=sielu. Hes.18:4
        Eli mitään erillistä sielua ihmisillä eikä eläimillä ole. Ne ovat itsessään eläessään eläviä sieluja=olentoja. Tämä lienee selvä, erillistä sielua ei ole.

        Miksi olet katkera?

        Eihän se Sinua häiritse, jos tutkimuksen Raamatusta ylettyy kauemmas, kun ilmeisesti Sinun koko elämä.
        Jatkuvan tutkimisen tarkoitus on syventää Jumalana tahtoa Jeesuksessa ja se tapahtuu vain alkutekstien, ja Rabbististen kirjoituksen kautta.
        Olen usein huomannut, että Jumalan sanaa käännetään väärin, ja sieltä löytyy totuus. Raamattuhan on kasattu n 5000 niteestä. Nytkin Cumrain luolien löydöt vahvistavat tiettyjä kirjoja sanasta sanaan, mutta tarkentavat toisia.
        Se on minun tie.
        Olen myös urheillut koko ikäni, siinäkin vain voittajat mainitaan, kuten Jeesuskin sanoo, joten oletko Sinä voittaja vai häviäjä tyyppejä.
        En ole vakuuttunut jos tyyli ei muutu, tulenko vastaamaan Sinulle. Turhan saa pyytämättäkin ja siellä niitettävää on Jeesukselle, ilman nälvijöitäkin.
        Olipa lapsenomainen viisautesi? Tietää että Adamin prosessi ihmiseksi? Sehän löytyy jo Genesiksestä, ensimmäiseltä sivulta.
        Todella suuri löytö, se tuo kaiketi Sinulle myös pelastuksen? Hallelujah.
        Olen sitä mieltä, mitä luen Raamatusta ko. asiasta (jo -50 luvulla).
        Samalla sain viisautta siitä, mitä lankeaminen merkitsi.
        Käsittämätöntä mantraa, kuten kirjoittaisit 10 vuotiaalle. Palaa vertaisesi seuraan.
        Mutta voin kommentoida tuon Saarnaajan 12 luvun. Panet jakeen 7, mutta miten se suhtautuu seuraavaan, jae 8?
        tutkipa sitä. - 8 Turhuuksien turhuus, sanoi Saarnaaja, kaikki on turhuutta
        Jäikö huomaamatta. Kirjoituksesi, ja snoppeilu on kun Yliopiston ensimmäisellä vuosikurssilla?? - Miksi minä en ole Johtaja?
        Et, ennen kuin opit pitämään erivärisiä hameita ei kirkkopäivinä. Niin "lienee selvää".
        Kaikesta tajuaa, että Sinut on pantu hiljentämään minut, mutta minä hiljennän osaltani Sinut.
        En ole tottunut pelleilyyn pienellä kompetenssilla.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miksi olet katkera?

        Eihän se Sinua häiritse, jos tutkimuksen Raamatusta ylettyy kauemmas, kun ilmeisesti Sinun koko elämä.
        Jatkuvan tutkimisen tarkoitus on syventää Jumalana tahtoa Jeesuksessa ja se tapahtuu vain alkutekstien, ja Rabbististen kirjoituksen kautta.
        Olen usein huomannut, että Jumalan sanaa käännetään väärin, ja sieltä löytyy totuus. Raamattuhan on kasattu n 5000 niteestä. Nytkin Cumrain luolien löydöt vahvistavat tiettyjä kirjoja sanasta sanaan, mutta tarkentavat toisia.
        Se on minun tie.
        Olen myös urheillut koko ikäni, siinäkin vain voittajat mainitaan, kuten Jeesuskin sanoo, joten oletko Sinä voittaja vai häviäjä tyyppejä.
        En ole vakuuttunut jos tyyli ei muutu, tulenko vastaamaan Sinulle. Turhan saa pyytämättäkin ja siellä niitettävää on Jeesukselle, ilman nälvijöitäkin.
        Olipa lapsenomainen viisautesi? Tietää että Adamin prosessi ihmiseksi? Sehän löytyy jo Genesiksestä, ensimmäiseltä sivulta.
        Todella suuri löytö, se tuo kaiketi Sinulle myös pelastuksen? Hallelujah.
        Olen sitä mieltä, mitä luen Raamatusta ko. asiasta (jo -50 luvulla).
        Samalla sain viisautta siitä, mitä lankeaminen merkitsi.
        Käsittämätöntä mantraa, kuten kirjoittaisit 10 vuotiaalle. Palaa vertaisesi seuraan.
        Mutta voin kommentoida tuon Saarnaajan 12 luvun. Panet jakeen 7, mutta miten se suhtautuu seuraavaan, jae 8?
        tutkipa sitä. - 8 Turhuuksien turhuus, sanoi Saarnaaja, kaikki on turhuutta
        Jäikö huomaamatta. Kirjoituksesi, ja snoppeilu on kun Yliopiston ensimmäisellä vuosikurssilla?? - Miksi minä en ole Johtaja?
        Et, ennen kuin opit pitämään erivärisiä hameita ei kirkkopäivinä. Niin "lienee selvää".
        Kaikesta tajuaa, että Sinut on pantu hiljentämään minut, mutta minä hiljennän osaltani Sinut.
        En ole tottunut pelleilyyn pienellä kompetenssilla.

        Huomenta. Minä en hiljennä ketään kun sellainen ei kuulu tapohini. Sitä minä en tee että muutan Raamatun sanaa, sinulla näyttää olevan sellainen taipumus. Kuten että Jeesus saarnasi tuonelassa oleville kuolleille evankeliumia. Niin ei tapahtunut mutta se oli sinun väännös.
        En tiedä millä tavalla hiljennät minut, et mitenkään. Huomaan että käämisi lämpiää melko helposti kun kertoo mielipiteen sinun käsityksistäsi. Sanon mielipiteeni ja perustelen sen.
        Jospa otetaan rauhallisemmin ja jätetään muut uskovat rauhaan. Keskustellaan ja pohditaan, se kai kuuluu jo hyviin ihmistapoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä Pinna ole mitään väliä mitä kieliä hallitset. Se on vaan keino tehdä itsestään parempi kuin muut. Eikä silläkään ole merkitystä oletko tutkinut 50 tai 60 luvulla jotakin.

        Hyvin todennäköisesti tiedät että Jumala muovasi maan tomusta Aatamin josta puuttui tärkeä osa, elämä. Hän oli eloton.
        Kun Jumala puhalsi hänen sieraimiin elämän henkäyksen niin tekeleestä tuli elävä ihminen=olento (psy-khe) 1. Moos. 2:7. Job 33:4 . 1. Kor. 15:45, ( KR 1992)
        Oletko tästä samaa mieltä?
        Mutta sitten rikottiin Jumalaa vastaan ja sen seuraus oli järkyttävä. Tuli kuolema ja Aatami ja kaikki muutkin muuttuvat takaisin maan tomuksi josta he ovat lähtöisin.

        Mitä tapahtuu ihmisen kuollessa? Saarn.12:7 sen kertoo. Henki palaa Jumalan luo joka on sen antanutkin. Näin ihmisestä tuli kuollut olento=sielu. Hes.18:4
        Eli mitään erillistä sielua ihmisillä eikä eläimillä ole. Ne ovat itsessään eläessään eläviä sieluja=olentoja. Tämä lienee selvä, erillistä sielua ei ole.

        "Mutta sitten rikottiin Jumalaa vastaan ja sen seuraus oli järkyttävä. Tuli kuolema ja Aatami ja kaikki muutkin muuttuvat takaisin maan tomuksi josta he ovat lähtöisin.

        Raamatun mukaan Aatami ja Eeva olisi pitänyt kuolla jo sinä päivänä kun söi sitä kiellettyä hedelmää mutta kuoli vasta paljon myhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta sitten rikottiin Jumalaa vastaan ja sen seuraus oli järkyttävä. Tuli kuolema ja Aatami ja kaikki muutkin muuttuvat takaisin maan tomuksi josta he ovat lähtöisin.

        Raamatun mukaan Aatami ja Eeva olisi pitänyt kuolla jo sinä päivänä kun söi sitä kiellettyä hedelmää mutta kuoli vasta paljon myhemmin.

        Voi sen noinkin ymmärtää. Käännöksissä on eroja.

        KR. 1992 kääntää jakeen loppuosan, sillä sinä päivänä jolloin siitä syöt, olet kuoleman oma.
        1. Moos. 2:17
        Saman jakeen loppuosa KR.33/38 kääntää...sillä sinä päivänä , jona sitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman.
        Ehkä 1992 käännös on oikeampi koska Aatami ei kuollut heti ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta. Minä en hiljennä ketään kun sellainen ei kuulu tapohini. Sitä minä en tee että muutan Raamatun sanaa, sinulla näyttää olevan sellainen taipumus. Kuten että Jeesus saarnasi tuonelassa oleville kuolleille evankeliumia. Niin ei tapahtunut mutta se oli sinun väännös.
        En tiedä millä tavalla hiljennät minut, et mitenkään. Huomaan että käämisi lämpiää melko helposti kun kertoo mielipiteen sinun käsityksistäsi. Sanon mielipiteeni ja perustelen sen.
        Jospa otetaan rauhallisemmin ja jätetään muut uskovat rauhaan. Keskustellaan ja pohditaan, se kai kuuluu jo hyviin ihmistapoihin.

        Mutta Pinnahan kirjoitti asiaa, mitä vaahtoat?
        1 Piet 3;19 sanoo; Ja hän julisti niille sieluille, joita pidettiin tuonelassa.

        Mitä Sinä vaahtoat selvästä sanomasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Pinnahan kirjoitti asiaa, mitä vaahtoat?
        1 Piet 3;19 sanoo; Ja hän julisti niille sieluille, joita pidettiin tuonelassa.

        Mitä Sinä vaahtoat selvästä sanomasta?

        Sinä väärensit tuon jakeen joka kuuluu:

        1. Piet.3:18-19.

        18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,

        Tästä on kysymys. 2. Piet.2:4

        4 Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.

        Näyttää olevan melkoisen heppoista tuo teidän ymmärrys. Kyse oli pahuuden hengistä jotka oli teljetty vankeuteen odottamaan tuomiota.
        Henget ovat henkiolentoja, ei kuolleita eikä varsinkaan ihmisiä. Huomaan myös että väärensit jakeen kun puhut tuonelasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi sen noinkin ymmärtää. Käännöksissä on eroja.

        KR. 1992 kääntää jakeen loppuosan, sillä sinä päivänä jolloin siitä syöt, olet kuoleman oma.
        1. Moos. 2:17
        Saman jakeen loppuosa KR.33/38 kääntää...sillä sinä päivänä , jona sitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman.
        Ehkä 1992 käännös on oikeampi koska Aatami ei kuollut heti ?

        Juuri noin minäkin asian ymmärrän.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Juuri noin minäkin asian ymmärrän.

        Kertomuksen mukaan Aatami kuoli 930 vuoden iässä. Minusta käännösten sisällössä on selvä ero.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä väärensit tuon jakeen joka kuuluu:

        1. Piet.3:18-19.

        18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,

        Tästä on kysymys. 2. Piet.2:4

        4 Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.

        Näyttää olevan melkoisen heppoista tuo teidän ymmärrys. Kyse oli pahuuden hengistä jotka oli teljetty vankeuteen odottamaan tuomiota.
        Henget ovat henkiolentoja, ei kuolleita eikä varsinkaan ihmisiä. Huomaan myös että väärensit jakeen kun puhut tuonelasta.

        Mielenkiintoinen huomio. Sinulla on myös rakkaus totuuteen. Pinna, toivon sinulta"pitkää pinnaa", älä ota tätä arvoltataisteluna. Mekin voimme olla myös oppijan paikalla.

        On epäkorrektia kysyä, mutta kysyn kuitenkin :Oletko vl?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mielenkiintoinen huomio. Sinulla on myös rakkaus totuuteen. Pinna, toivon sinulta"pitkää pinnaa", älä ota tätä arvoltataisteluna. Mekin voimme olla myös oppijan paikalla.

        On epäkorrektia kysyä, mutta kysyn kuitenkin :Oletko vl?

        Voin mielihyvin vastata, en kuulu mihinkään uskontoon enkä kirkkoon. Olen Jeesuksen seuraaja ja opetuslapsi. Ei minulla muuta totuutta ole, eikä muuta nimeä kuin Jeesus jossa on toivoni pelastuksesta. Näillä sitä mennään täällä maailmassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voin mielihyvin vastata, en kuulu mihinkään uskontoon enkä kirkkoon. Olen Jeesuksen seuraaja ja opetuslapsi. Ei minulla muuta totuutta ole, eikä muuta nimeä kuin Jeesus jossa on toivoni pelastuksesta. Näillä sitä mennään täällä maailmassa.

        Kiitos tiedosta, tosin tiesin jo siitä ettet ole kun en nähnyt vl-valheen myrkkykapselia kirjoituksessasi, mutta halusin varmistua asiasta.

        Sielunkuolemattomuusoppi on monen eksytyksen alku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta sitten rikottiin Jumalaa vastaan ja sen seuraus oli järkyttävä. Tuli kuolema ja Aatami ja kaikki muutkin muuttuvat takaisin maan tomuksi josta he ovat lähtöisin.

        Raamatun mukaan Aatami ja Eeva olisi pitänyt kuolla jo sinä päivänä kun söi sitä kiellettyä hedelmää mutta kuoli vasta paljon myhemmin.

        Miksi olisi pitänyt kuolla heti?
        Raamattu ei kerro niin, vaan Jumala määräsi tulevaisuutta; Gen 3;19 Otsa hiessä sinun on hankittava leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinut on otettu. Maan tomua sinä olet, maan tomuun sinä palaat?
        Rainnakaisliitteet kertovat vain sen, että tomuun palaat kuoltuasi.

        Ei siinä kiire painanut, piti perustaa perhe ja hoitaa suvun jatko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi sen noinkin ymmärtää. Käännöksissä on eroja.

        KR. 1992 kääntää jakeen loppuosan, sillä sinä päivänä jolloin siitä syöt, olet kuoleman oma.
        1. Moos. 2:17
        Saman jakeen loppuosa KR.33/38 kääntää...sillä sinä päivänä , jona sitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman.
        Ehkä 1992 käännös on oikeampi koska Aatami ei kuollut heti ?

        Samaa, kun .92 kirjoittaa septuaginta.
        Ihmis- sukuhan olisi kuollut silloin heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä väärensit tuon jakeen joka kuuluu:

        1. Piet.3:18-19.

        18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
        19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,

        Tästä on kysymys. 2. Piet.2:4

        4 Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.

        Näyttää olevan melkoisen heppoista tuo teidän ymmärrys. Kyse oli pahuuden hengistä jotka oli teljetty vankeuteen odottamaan tuomiota.
        Henget ovat henkiolentoja, ei kuolleita eikä varsinkaan ihmisiä. Huomaan myös että väärensit jakeen kun puhut tuonelasta.

        Tunnut Viisaalta, katso alkutekstistä, joka oli Jeesuksen kotikieli, Aramea.
        Se on kuitenkin kaiken sanoman perusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnut Viisaalta, katso alkutekstistä, joka oli Jeesuksen kotikieli, Aramea.
        Se on kuitenkin kaiken sanoman perusta.

        Jae 19 ei sano että Jeesus saarnasi tuonelassa oleville sieluille. Sen kirjoitti joku anonyymi, ei Pinna.
        Tänään klo 16.51. Voi tarkistaa ylempää.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mielenkiintoinen huomio. Sinulla on myös rakkaus totuuteen. Pinna, toivon sinulta"pitkää pinnaa", älä ota tätä arvoltataisteluna. Mekin voimme olla myös oppijan paikalla.

        On epäkorrektia kysyä, mutta kysyn kuitenkin :Oletko vl?

        En ole, mutta olen ollut liiankin sisällä Pappani kanssa.
        Silloin se seurakunta oli Raamatun mukainen, mutta Saaret ja "Oulun pojjaat" tekivät sopimuksen saatanan kanssa, siteessään Häneen iskeviä, syyttömiä ihmisiä.
        Kristitty ei tee saatanan kanssa mitään sopimuksia. eikä myönnytyksiä.
        Siinä rytäkässä lähti myös Pyhä Henki, ja kukaan ei sitä enää SRK;lle kukaan lanseeraa Jeesusta. Se tehtävä on minulla sydämessä, saada lisää ihmisiä pelastukseen.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        En ole, mutta olen ollut liiankin sisällä Pappani kanssa.
        Silloin se seurakunta oli Raamatun mukainen, mutta Saaret ja "Oulun pojjaat" tekivät sopimuksen saatanan kanssa, siteessään Häneen iskeviä, syyttömiä ihmisiä.
        Kristitty ei tee saatanan kanssa mitään sopimuksia. eikä myönnytyksiä.
        Siinä rytäkässä lähti myös Pyhä Henki, ja kukaan ei sitä enää SRK;lle kukaan lanseeraa Jeesusta. Se tehtävä on minulla sydämessä, saada lisää ihmisiä pelastukseen.

        Pyhä Henki on totuuden henki. Jos oppi ja saarnat eivät ole olleet totuutta niin ei siellä ole koskaan ollut Pyhää Henkeäkään?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        En ole, mutta olen ollut liiankin sisällä Pappani kanssa.
        Silloin se seurakunta oli Raamatun mukainen, mutta Saaret ja "Oulun pojjaat" tekivät sopimuksen saatanan kanssa, siteessään Häneen iskeviä, syyttömiä ihmisiä.
        Kristitty ei tee saatanan kanssa mitään sopimuksia. eikä myönnytyksiä.
        Siinä rytäkässä lähti myös Pyhä Henki, ja kukaan ei sitä enää SRK;lle kukaan lanseeraa Jeesusta. Se tehtävä on minulla sydämessä, saada lisää ihmisiä pelastukseen.

        Jos olet jo 50-luvulla käynyt seuroissa, niin tulitko tuntemaan maallikkopuhuja Matti Pylkästä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet jo 50-luvulla käynyt seuroissa, niin tulitko tuntemaan maallikkopuhuja Matti Pylkästä?

        Aivan outo mies.
        Vasta -50 luvun lopulla kun muutin tänne Pohjoiseen, tutustuin seuratoimintaan, Pappani johdosta, joten muistikuvat ovat hyvinkin Hämärät, toki meininki hieman puhutteli Ylistys- mummojen ja erikoisten puhujien olemus, se oli hienoa, verrattuna synnyin seutuuni Etelään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi kuollutta jotka haudattiin. Kuolleet menevät tuonelaan niin rr kuin Jeesuskin. Tuonela on kuolleitten paikka, Tästä kai olemme samaa mieltä. Saarn. 9:5.
        Jakeen tekstiä on tutkittu ja se " mustetahra" muuttaa jakeen sisällön, eli se on tulkittu pilkuksi jota kreikankieli ei käytä.
        Pitäisi olla koko Raamattu huomioiden... Minä sanon sinulle tänään tulet olemaan kanssani paratiisissa.
        Niinkuin kokenut kaveri kuin Pinna tietää että paratiisi tulee olemaan maan päällä vasta sitten kun on uusi maa ja se on ennallistettu paratiisiksi.

        Onko Valhalalla jotain tekoa Tuonelan kanssa?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Meniköhän nyt senat sakasin?

        Sielu ei ole elävä olento, vaan Jumalan omaisuutta ihmisessä, oli Hän elossa tai kuollut. Se mahdollistaa tuomion myös kuolleille.
        Laitan tartuntapintaa. Gen 1. Moos. 2:7 Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.
        Sitä ei tarvitse selitellä, ja en muutenkaan juuri selittele, - lääkärille selitellään.
        Milloin olen Israelin heimoon ja Huoneeseen kuullut tehdä anekauppoja, se on tuon "porttokirkon", eli Rooman juttuja, jonka siipien alla myös SRK toimii lahkona.
        Älä pane sanoja minun suuhuni.
        Kerron jo alussa, että sama sielu on ihmisellä, jossa ei ole elämän henkeä, ja siksi abortti alkuvaiheessa ei ole edes elävä ihminen, jonka mahdollisuuden käyttöön suhtaudun kriittisesti.
        Ymmärrän nämä Isän raiskaamat tytöt, sekä heidän äidit, kun Isä panee ne pakolla paksuksi, ja äidin vaara on kuolla. Silloin pitää miettiä, onko Äidin paikka kotona kymmenen lapsen äitinä, vai haudassa 11 lapselle.
        Tunnen alkukielet. Olisi hyvä laittaa Koineen Kreikkaa, niin tukisi enemmän asiaa. En tunnista tuota oikein siksi.
        Miksi et pannut hepreaksi,tai arameaksi?
        Olen tutkinut hermeneuttisesti luomiskertomuksen jo -60 luvulla, ja koen ymmärtäväni sen.
        Tuon Gen 2; 7 laitoin jo alkuun, ennekuin huomasin sinun laittaneen sen.
        Siinä kai olemme yhtä mieltä, mutta miksi siitä tehdä Kekenämme niin tärkeä, jos molemmat sen sisältää itselleen.

        >>Tässä ei ole epäselvyyttä, vastaus löytyy mutta vaatii perusteellista etsimistä. ** Sain jo kotikasvatuksessa sen etsinnän melko päätökseen ja valitsin tien Jeesuksen seuraajaksi ja aikuisena hakeuduin babtizoon virvoitukseen ja sain Hengen.

        Sinä kun tunnet luomiskertomuksen, niin kerro kuka oli kuulemassa Jumalan hihkaisi: Tulkoon valkeus!
        Aatamia ei oltu vielä luotu, Eeva oli tämän kylkiluussa.
        Toinen kohta: Aurinko, kuu ja tähdet luotiin neljäntenä! päivänä.
        Aurinko oli porotellut kolmena edellisenä täyttä häkää.
        Välissä oli aina yö.
        Aurinko on muuten tähti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kun tunnet luomiskertomuksen, niin kerro kuka oli kuulemassa Jumalan hihkaisi: Tulkoon valkeus!
        Aatamia ei oltu vielä luotu, Eeva oli tämän kylkiluussa.
        Toinen kohta: Aurinko, kuu ja tähdet luotiin neljäntenä! päivänä.
        Aurinko oli porotellut kolmena edellisenä täyttä häkää.
        Välissä oli aina yö.
        Aurinko on muuten tähti.

        Unohtuiko joku?
        1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja JUMALAN HENKI liikkui vetten päällä.
        3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.

        Eli Sinulta uupuu Pyhä Henki sekä Jeesus, Raamattua tuntemattomana; Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja SANA OLI JUAMALAN tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän OLI ALUSSA Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        Jeesuksen nimi oli Sana, ennen ihmiseksi syntymistä?

        Miten nuo kaksi jäi huomaamatta?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Aivan outo mies.
        Vasta -50 luvun lopulla kun muutin tänne Pohjoiseen, tutustuin seuratoimintaan, Pappani johdosta, joten muistikuvat ovat hyvinkin Hämärät, toki meininki hieman puhutteli Ylistys- mummojen ja erikoisten puhujien olemus, se oli hienoa, verrattuna synnyin seutuuni Etelään.

        Mainittava mies, tunnettiin nimellä "pohjanmatti", karjalankannaksella. Tietenkin ennen sotia.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Unohtuiko joku?
        1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja JUMALAN HENKI liikkui vetten päällä.
        3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli.

        Eli Sinulta uupuu Pyhä Henki sekä Jeesus, Raamattua tuntemattomana; Joh 1;1 Alussa oli Sana, ja SANA OLI JUAMALAN tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän OLI ALUSSA Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.

        Jeesuksen nimi oli Sana, ennen ihmiseksi syntymistä?

        Miten nuo kaksi jäi huomaamatta?

        Sana on Jumalan sana. Jeesus on Jumalan Poika ja Herra, muttei jumala. Se on sillä tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sana on Jumalan sana. Jeesus on Jumalan Poika ja Herra, muttei jumala. Se on sillä tavalla.

        Katsotaanpa, mitä alkuteksti sanoo, Jeesuksen sanomana;
        Joh 10; 28. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, eivätkä he tuhoudu, iankaikkisesti, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29. Sillä minun isäni, joka antoi heidät minulle, on kaikkia suurempi, eikä kukaan pysty tempaamaan heitä pois minun isäni kädestä.
        30. Minä ja minun isäni, ME OLEMME YKSI.

        Sitten kävi, niinkun SRK nyt tekee Jeesukselle!

        31. Ja juutalaiset poimivat taas kiviä, kivittääkseen hänet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sana on Jumalan sana. Jeesus on Jumalan Poika ja Herra, muttei jumala. Se on sillä tavalla.

        Miten osoitat sen todeksi?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Miten osoitat sen todeksi?

        Minä uskon mitä Jeesus itse ja Jumala ovat ilmoittaneet. En minä lähde seikkailemaan ihmisoppien ja käsitysten mukaan. Enkä juutu yhteen sanaan kuten jotkut tekevät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä uskon mitä Jeesus itse ja Jumala ovat ilmoittaneet. En minä lähde seikkailemaan ihmisoppien ja käsitysten mukaan. Enkä juutu yhteen sanaan kuten jotkut tekevät.

        Panetko ne näkyviin, voi olla aivan hyvin samoja kun minun näkemys.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Panetko ne näkyviin, voi olla aivan hyvin samoja kun minun näkemys.

        Olen aiemmin jo perustellut mutta näistä lähden.
        Luuk.1:35 Kun enkeli välitti Jumalan ilmoituksen Marialle, niin syntyvää lasta PITÄÄ kutsua Jumalan pojaksi. Kun Jumala sen ilmoitti, Jeesusta pitää kutsua Jumalan Pojaksi, en jumalaksi. Uskon Jumalan sanaan.

        Joh. 13:13 Jeesus sanoi opetuslapsilleen että te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        Minä puhuttelen Jeesusta Herraksi, sen hän itse todisti. Uskon Jeesusta.

        Room 10:9. Jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksi, ja uskot sydämessäsi että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.
        Suuni on tunnustanut Jeesuksen Herraksi. Se on ehto pelastukselleni.

        Apt. 2:36. Varmasti tietäköön koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen jonka te ristiinnaulitsitte.
        Jumala teki Jeesksen Herraksi, uskon mitä Jumala teki.

        1.Kor.8. 5-6 Meillä on yksi Jumala ja Isä, ja yksi Herra, Jeesus Kristus. ( lyhennetyt jakeet )

        Uskon mitä Paavali todisti. Siinä on perustelut joihin uskon ja joista en luovu. Ne ovat minun totuuten. Jeesus on Jumalan poika ja Herra, muttei jumala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen aiemmin jo perustellut mutta näistä lähden.
        Luuk.1:35 Kun enkeli välitti Jumalan ilmoituksen Marialle, niin syntyvää lasta PITÄÄ kutsua Jumalan pojaksi. Kun Jumala sen ilmoitti, Jeesusta pitää kutsua Jumalan Pojaksi, en jumalaksi. Uskon Jumalan sanaan.

        Joh. 13:13 Jeesus sanoi opetuslapsilleen että te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
        Minä puhuttelen Jeesusta Herraksi, sen hän itse todisti. Uskon Jeesusta.

        Room 10:9. Jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksi, ja uskot sydämessäsi että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.
        Suuni on tunnustanut Jeesuksen Herraksi. Se on ehto pelastukselleni.

        Apt. 2:36. Varmasti tietäköön koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen jonka te ristiinnaulitsitte.
        Jumala teki Jeesksen Herraksi, uskon mitä Jumala teki.

        1.Kor.8. 5-6 Meillä on yksi Jumala ja Isä, ja yksi Herra, Jeesus Kristus. ( lyhennetyt jakeet )

        Uskon mitä Paavali todisti. Siinä on perustelut joihin uskon ja joista en luovu. Ne ovat minun totuuten. Jeesus on Jumalan poika ja Herra, muttei jumala.

        Saanen minäkin panna lusikkani tähän soppaan?

        Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        Joh. 17:11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
        Joh. 17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt
        Joh. 17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Saanen minäkin panna lusikkani tähän soppaan?

        Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Joh. 14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        Joh. 17:11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.
        Joh. 17:21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt
        Joh. 17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä

        Ennenkuin alat vääntää Jeesuksesta jumalaa niin vastaahan minun perusteluihini kuka Jeesus on? Minä tiedän, tiedätkö sinä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ennenkuin alat vääntää Jeesuksesta jumalaa niin vastaahan minun perusteluihini kuka Jeesus on? Minä tiedän, tiedätkö sinä?

        Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala

        Ilm.19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ennenkuin alat vääntää Jeesuksesta jumalaa niin vastaahan minun perusteluihini kuka Jeesus on? Minä tiedän, tiedätkö sinä?

        Joh. 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala

        Ilm.19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.

        Täällä on niitä joitten raamatullinen tietämys rajoittuu kolmeen sanaan - YHTÄ, YKSI ja
        Saalemin pastori näyttää kuuluvan siihen joukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on niitä joitten raamatullinen tietämys rajoittuu kolmeen sanaan - YHTÄ, YKSI ja
        Saalemin pastori näyttää kuuluvan siihen joukkoon.

        Pastori. Et vastannut minun kysymykseen onko Jeesus Herra. Perustelin sen Jumalan ja Jeesuksen sanalla. Mitä vastaat ?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Joh. 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Onko Jeesus Herra ja Jumalan Poika ? Vastaa siihen niin katsotaan sitten enemmän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pastori. Et vastannut minun kysymykseen onko Jeesus Herra. Perustelin sen Jumalan ja Jeesuksen sanalla. Mitä vastaat ?

        1Kor. 12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

        Riittääkö Raamatun todistus?

        Jeesus on Herra!

        Mitä vielä vaadit minulta? Joudunko tekemään kärrynpyöriä ym. Että uskoisit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on niitä joitten raamatullinen tietämys rajoittuu kolmeen sanaan - YHTÄ, YKSI ja
        Saalemin pastori näyttää kuuluvan siihen joukkoon.

        Mikset sitten kerro omaa tietämystäsi kun tunnut paremmin tietävän?

        Väärin uskottu, sanoi vellu ja happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. Liekö ollut vl-kettu?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        1Kor. 12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.

        Riittääkö Raamatun todistus?

        Jeesus on Herra!

        Mitä vielä vaadit minulta? Joudunko tekemään kärrynpyöriä ym. Että uskoisit?

        Älä tee kärrynpyöriä, tämä on vain keskustelua. Olemme siis samaa mieltä että Jeesus on Herra. Ja niin hän on tietysti Jumalan poika, joksi häntä pitää kutsua.

        Oletko muuten perehtynyt mistä sana tuli ja kenen sanaa se oli jota Jeesus julisti? Se ei ollut hänen omaa sanaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä tee kärrynpyöriä, tämä on vain keskustelua. Olemme siis samaa mieltä että Jeesus on Herra. Ja niin hän on tietysti Jumalan poika, joksi häntä pitää kutsua.

        Oletko muuten perehtynyt mistä sana tuli ja kenen sanaa se oli jota Jeesus julisti? Se ei ollut hänen omaa sanaa.

        Käsitänkö väärin, mutta minusta tuntuu että tämä keskustelu kiertää kehää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota huomioon että Jeesus oli kuolleena kolme päivää kunnes Jumala herätti hänet kuolleista. Ei ole mahdollista että sekä Jeesus että ryöväri olisivat olleet " tänään" paratiisissa. Molemmat olivat kuolleita, tiedottomassa tilassa tuonelassa.
        Jeesus oli todellakin kuollut koska Jumala herätti hänet kuolleista? Apt. 10:40.

        Eivät he olleet tiedottomassa tilassa. Ruumis kuolee, mutta sielu ei kuole.

        1.Piet.3:
        18. Kärsihän Kristuskin kerran syntien tähden, vanhurskas väärintekijöiden puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Lihassa ollessaan hänet tosin surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi.
        Room. 5:6; 2. Kor. 13:4; Hepr. 9:15; Hepr. 9:28
        19. Hengessä hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        1. Piet. 4:6
        20. jotka muinoin olivat tottelemattomia, kun Jumala pitkämielisesti odotti Nooan päivinä, jolloin rakennettiin arkkia. Siinä pelastui veden kautta vain muutamia, yhteensä kahdeksan ihmistä.
        1. Moos. 6:1; 1. Moos. 6:3; Room. 2:4
        21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena. Se ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
        Mark. 16:16; Room. 6:4
        22. hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella. Hänen valtaansa on alistettu enkelit, vallat ja voimat.
        Ps. 110:1; Room. 8:34; Ef. 1:20-21


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niin, - tänä päivänä olet kanssani paratiisissa?
        Kerro Sinä mihin Hän sitten RR:n vei?
        Siteerasin vain Jeesusta.

        Siinähän lukee :

        Luuk. 23:
        42. Sitten hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi."
        43. Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä sinä olet minun kanssani paratiisissa."
        1. Moos. 2:8; 2. Kor. 12:4; Ilm. 2:7


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan 1. Piet. 3. 18-19. Kun Jeesus oli tehty eläväksi hengessä hän julisti tuomion vankilassa oleville hengille. Nämä henget olivat pahoja henkiä joita oli ennen vedenpaisumusta. Ne eivät olleet ihmisiä vaan henkiolentoja. 1. Moos.6:2, Juud. 1:6

        Kun Jeesus herätettiin kuolleista niin jäikö rr yksin paratiisiin ja on yhä vieläkin yksin siellä?

        Epäilen, että kyseessä ei olisi ollut pahat henget?? "Anonyymi 15.02.2022 22:09"

        En kuitenkaan tiedä.???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät he olleet tiedottomassa tilassa. Ruumis kuolee, mutta sielu ei kuole.

        1.Piet.3:
        18. Kärsihän Kristuskin kerran syntien tähden, vanhurskas väärintekijöiden puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Lihassa ollessaan hänet tosin surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi.
        Room. 5:6; 2. Kor. 13:4; Hepr. 9:15; Hepr. 9:28
        19. Hengessä hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        1. Piet. 4:6
        20. jotka muinoin olivat tottelemattomia, kun Jumala pitkämielisesti odotti Nooan päivinä, jolloin rakennettiin arkkia. Siinä pelastui veden kautta vain muutamia, yhteensä kahdeksan ihmistä.
        1. Moos. 6:1; 1. Moos. 6:3; Room. 2:4
        21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena. Se ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
        Mark. 16:16; Room. 6:4
        22. hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella. Hänen valtaansa on alistettu enkelit, vallat ja voimat.
        Ps. 110:1; Room. 8:34; Ef. 1:20-21

        Oletko yhä katolisen kirkon sielunvaellusoppiin uskova?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko yhä katolisen kirkon sielunvaellusoppiin uskova?

        Tarkoitit varmaan sielunkuolemattomuusoppi?

        Se on peräisin Kreikan helleeneiltä ja ympättiin roomalaiskatoliseen "kristinuskoon" muistaakseni vuonna 300 paikkeilla jkr.

        Oppi on kuin paha tauti, joka eksyttää yhä valitutkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saaleminpastori kirjoittamasi raamatun kohta on sinulle tarkoitettu.
        Herra Jeesuskin vaikeni, hän oli kuin lammas keritsijäin edessä.

        SelvenNäin, mitä tahdot sanoa?


      • Anonyymi

        Nyt sekoilet käsitteiden kanssa pahemman kerran. Puhut uudesta maasta, jossa vanhurskaus asuu, vaikka uskovaisena uskot pääseväsi heti taivaaseen kuolemasi jälkeen. Uskovaisten kuolinilmoituksissa lukee erheellisesti, että enkelit noutivat taivaaseen tai hän pääsi taivaan kotiin. Tietysti se on vain symboliikkaa, mutta eikö voi näitä hengellisiä asioita kuvailla oikeilla termeillä, eikä vain vertauskuvallisilla symboliikka sanoilla.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Paratiisissa on kaksi osiota, pahoille ja Pyhille, sinne juuri Tänään menivät Jeesus ja muutaman tunnin jälkeen RR.

        Ristin ryöväri ei ole vielä tänäkään päivänä missään paratiisissa, vaan olemattomina atomeina. Jos hänet joskus tullaan sinne saattamaan, niin kaiketi viimeisenä päivänä, jota ei kuitenkaan ole vielä edes ollut, vaan villi meno jatkuu. Jeesus ei mennyt suoraan taivaaseen kuoltuaan, vaan jonnekkin tuonelaan, joka oikeasti tarkoittaa hautaa. Hän saarnasi syntejä anteeksi kaikille siellä oleville epäuskoisille, joka sekin tuntuu kyllä käsitteenä melkoiselta sekokieleltä. Onko varmaa, että toinen näistä ristin ryöväreistä kuitenkin olisi saanut sen parannuksen armon siellä tuonelassa henkenä tai sieluna ollessaan ?
        Kertaan vielä, kuinka näitä käsitteitä uskomattoman paljon sekoitellaan keskenänsä.
        Saarnoissa saa vaan jatkuvasti kuulla näitä samoja toistoja, taivas, helvetti, usko evanKELJUMI, epäilykset, kiusaukset, äläKÄ saata meitä kiusaukseen jne..


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Niin, - tänä päivänä olet kanssani paratiisissa?
        Kerro Sinä mihin Hän sitten RR:n vei?
        Siteerasin vain Jeesusta.

        Ne sanat siellä ristillä olivat pelkkää vertauskuvallista symboliikkaa, jota viljellään myös lestadiolais saarnoissa. ristin ryöväri ei tietenkään Jeesus mihinkään voinut viedä, kun itsekkin heitti veivinsä. Ryöväri ei ole vieläkään missään paratiisissa, kun Jeesushan sanoi menevänsä tekemään sellaista, eli valmistamaan, jolla sanoilla hän sen sanoi. Kauanpa on mennyt aikaa sen uuden asuinsijan eli paratiisin valmistamisessa, kun ei vieläkään näy eikä kuulu. Olen käsittänyt, että Jumala loi eli taikoi maailman niin miksi Jeesuksen pitäisi taikoa uusi paratiisi jonnekkin avaruuden kätköihin ja millä vauhdilla Hän sen tänne oikein toisi, kun valon nopeuskin on mitättömän hidas vauhti avaruuden mittakaavassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ristin ryöväri ei ole vielä tänäkään päivänä missään paratiisissa, vaan olemattomina atomeina. Jos hänet joskus tullaan sinne saattamaan, niin kaiketi viimeisenä päivänä, jota ei kuitenkaan ole vielä edes ollut, vaan villi meno jatkuu. Jeesus ei mennyt suoraan taivaaseen kuoltuaan, vaan jonnekkin tuonelaan, joka oikeasti tarkoittaa hautaa. Hän saarnasi syntejä anteeksi kaikille siellä oleville epäuskoisille, joka sekin tuntuu kyllä käsitteenä melkoiselta sekokieleltä. Onko varmaa, että toinen näistä ristin ryöväreistä kuitenkin olisi saanut sen parannuksen armon siellä tuonelassa henkenä tai sieluna ollessaan ?
        Kertaan vielä, kuinka näitä käsitteitä uskomattoman paljon sekoitellaan keskenänsä.
        Saarnoissa saa vaan jatkuvasti kuulla näitä samoja toistoja, taivas, helvetti, usko evanKELJUMI, epäilykset, kiusaukset, äläKÄ saata meitä kiusaukseen jne..

        Kuolleille ei saarnata evankeliumia. Jeesus julisti vankeudessa oleville ( pahoille ) hengille tuomion kuten saatana ym.
        Mistä te sellaista olette saaneet päähänne että kuolleille julistetaan evankeliumia tuonelassa. Se on satua.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Saarnaaja on kuitenkin VT;n tekstiä, joten annetaan sen olla.
        Olen varmaan 100 kertaa pannut tämän tekstin Paratiisi/ Jumalan Valtakunta, mutta laitetaan vielä kerran, vaikka alkutekstillä;
        Ilm 21;1. Ja minä näin uudet taivaat ja uuden maan, sillä ensimmäiset taivaat ja ensimmäinen maa olivat poissa, eikä merta enää ollut.
        2. Ja pyhimmän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan taivaista, Jumalan vierestä, valmistettu kuin morsian, sulhaselleen kaunistettu.
        3. Ja minä kuulin taivaista suuren äänen, joka sanoi, ”katso, Jumalan lepopaikka ihmislasten kanssa! Ja hän lepää heidän kanssaan, ja tämä on oleva hänen kansansa, ja hän, Jumala, on heidän kanssaan, ja hän on oleva heille Jumala.”
        4. Ja hän on pyyhkivä kaikki kyyneleet heidän silmistään, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä surua, eikä vanhuutta, eikä sairautta ole enää oleva, hänen ansiostaan.
        5. Ja minä kuljin, ja valtaistuimen yllä istuva sanoi minulle, ”katso, minä teen uudeksi kaiken.” Ja hän sanoi minulle, ”kirjoita, nämä sanat ovat luotettavat ja totuudet.”
        6. Ja hän sanoi minulle, ”Se on tehty. Minä olen alef, ja minä olen tav. Alkulähde ja täyttymys. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä ilmaiseksi.”

        Siitä Saarnaajasta;5 Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu.

        Missä se levinnyt muste on?
        Minä kuulen tästä muuten eka kertaa.

        Mitä ihmettä varten tarvitaan kaupunki uuteen paratiisiin, eikö riitä pelkkä luonto, niinkuin oli Aatamilla ja Eevalla. Sekoilette taas pahemman kerran näiden käsitteiden kanssa. Lestadiolainen saarnaaja ei puhu mitään uudesta maasta, vaan taivas on aina se paikka, jonne pyritään, siis jonnekkin yläilmoihin ja kuitenkin toisaalta puhutaan uudesta maasta, jossa vanhurskaus asuu. Sanotaan siellä saarnaajan kirjassa näinkin; "se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"!, vaikka saarnoissa jatkuvasti puhutaan kuolemattomasta sielusta.
        Uskovaiset käsittää väärin, että kaikki kuolleet joutuvat heti joko helvettiin tai taivaaseen. Tietysti he selittää, ettei ruumis tiedä mitään, mutta sielu tietää. Koska emme voi tietää, mitä materiaa sielu on, on turhaa käräjöidä asialla, mitä sielu tuntee tai millainen henkiolento se on. Henkimaailmaa ei ole voitu vielä mitenkään todentaa, vaan ainoastaan siihen uskotaan. Eli meidän pitäisi uskoa kaikki raamatun sadut, jotta perisimme jonkin iankaikkisen elämän joko ruumiina tai sieluna. Mitä se sielu voi tehdä, onko se vaan jokin usvana leijuva aineeton henki ?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        En vaan sitä, että Jeesus meni Jumalan ohjaamana Tuonelaan kertomaan ennen tulvaa oleville ihmisille evankeliumia, josta heillä ei ollut tietoa.
        1. Piet. 3:19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        Ja se, että kaikki saa tietoon, niin siitä ohje; Matt. 24:14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.

        Tämä siksi, koska ennen Jumalan Valtakunnan tuloa, Ilm 21;1-6 on kaikkien kuultava evankeliumia.
        Jumala pysyy sanassaan aina.

        > En vaan sitä, että Jeesus meni Jumalan ohjaamana Tuonelaan kertomaan ennen tulvaa oleville ihmisille evankeliumia, josta heillä ei ollut tietoa.<
        Kas kun kirjoitettuna taidat oikein tuon evankeliumia, mutta puhuttaessa sanot aina evanKELJUMI. Oikein keljuttaa kuulla aina kun jokainen sanoo sen puhutulla tavalla evanKELJUMI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen ei muutu henkiolennoksi tuonelassa. Eikä kyse ollut tuonelasta vaan vankeudessa (tartaroksessa) olevista pahoista hengistä. Henkiolennot ovat taivaasta, ei maasta.
        !
        Kyse oli hengistä jotka eivät totelleet Jumalaa ja liittoutuvat saatanan kanssa ennen vedenpaisumusta. Nämä olivat niitä jumalan tosi poikia jotka yhtyivät ihmisten tyttäriin.
        Heille Jeesus julisti tuomion, ei saarnannut evankeliumia saatanalle ja hänen mukana oleville hengille. Jeesus oli tehty eläväksi hengessä jolloin tämä tuomion julistaminen tapahtui jälkeen ylösnousemuksen. Huomaa aikamuoto saarnasi.

        2. Piet. 2. 4-5. Selvittää mitä mistä hengistä oli kysymys.

        > Kyse oli hengistä jotka eivät totelleet Jumalaa ja liittoutuvat saatanan kanssa ennen vedenpaisumusta. Nämä olivat niitä jumalan tosi poikia jotka yhtyivät ihmisten tyttäriin.<
        Kas vain, tuollaista selitystä en ole ikinä kuullut seura saarnoissa. Tuossahan onkin hyvä selitys sille, että keiden kanssa Aatamin ja Eevan lapset avioituivat ja jatkoivat sukua. Kuuluiko Aatmi ja Eeva näihin henkiin, jotka saivat parannuksen arvon tuonelassa Jeesukselta., ja entä Kain, joka tappoi veljensä. Kenessäkään murhaajassa kun ei raamatun mukaan ole iankaikkista elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä varten tarvitaan kaupunki uuteen paratiisiin, eikö riitä pelkkä luonto, niinkuin oli Aatamilla ja Eevalla. Sekoilette taas pahemman kerran näiden käsitteiden kanssa. Lestadiolainen saarnaaja ei puhu mitään uudesta maasta, vaan taivas on aina se paikka, jonne pyritään, siis jonnekkin yläilmoihin ja kuitenkin toisaalta puhutaan uudesta maasta, jossa vanhurskaus asuu. Sanotaan siellä saarnaajan kirjassa näinkin; "se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"!, vaikka saarnoissa jatkuvasti puhutaan kuolemattomasta sielusta.
        Uskovaiset käsittää väärin, että kaikki kuolleet joutuvat heti joko helvettiin tai taivaaseen. Tietysti he selittää, ettei ruumis tiedä mitään, mutta sielu tietää. Koska emme voi tietää, mitä materiaa sielu on, on turhaa käräjöidä asialla, mitä sielu tuntee tai millainen henkiolento se on. Henkimaailmaa ei ole voitu vielä mitenkään todentaa, vaan ainoastaan siihen uskotaan. Eli meidän pitäisi uskoa kaikki raamatun sadut, jotta perisimme jonkin iankaikkisen elämän joko ruumiina tai sieluna. Mitä se sielu voi tehdä, onko se vaan jokin usvana leijuva aineeton henki ?

        Näytä Raamatusta kohta, missä siellä puhutaan kuolemattomasta sielusta?


        Sp-ko


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        >>Kehotan kuitenkin miettimään. Henkiolennot ovat taivaassa, ihminen ei ole henkiolento. *** Meni hieman pieleen, eikä saatana ole henkiolento, ja kiertää maata ja rikkoo harmoniaa.

        Sama koskee enkeleitä? Mietippä hieman.

        Ei enään, mutta Jeesus saarnasi evankeliumia; 1. Kor. 10:20
        Tarkoitan sitä, että epäjumalien palvelijat uhraavat pahoille hengille eivätkä Jumalalle, enkä halua teidän joutuvan yhteyteen pahojen henkien kanssa.
        1. Piet. 3:19 Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        Sielu elää, ja se on Jumalan omaisuutta.
        Nyt ratkaisu on tehtävä eläessään, sillä on Uusi Liitto Jeesuksessa ja kaikki elävä tulee kunnioittaa Häntä.
        Paavalikin teki parannuksen Teokratiasta Jeesuskaan.

        Tämä sama juttu olisi VL:ien hyvä toteuttaa, että löytää totisen Jumalan.

        Ellei parannusta tehdä, Jeesus sanoo heille; -menkää pois, en tunne teitä.
        Se tie ja jono vie kadotukseen.

        >>Tuomiolla ei tehdä enää parannusta, sinut tuomitaan sen perusteella oletko elänyt Jeesuksen sanan mukaan. Saat leiviskäsi mukaan.** Ei aivan riitä, pitää tunnustaa Jeesus ihmisten edessä ja seurata Häntä, niin on mahdollisuus pelastua.

        >>Minä en puhu lestoista enkä hoitokokouksista, ne ovat ihmisten keksimiä epäraamatullisia tekoja. ** Tosi hyvä. Mm Pyhä Henki lähti silloin lahkosta, ja estää pelastumisen.

        Sitä minä en tahdo käsittää, että miten hiivatin lailla taivaan tilikirjat tulee niin tarkoin kirjatuiksi ylös, että joka ainoan tuhansien miljoonien ihmisten elämää pystyisi joku taivaallinen henkiolento seuraamaan herkeämättä.
        Ja että vielä ajatuksetkin. Tuntuu, ettei paraskaan tietokone voisi tällaiseen pystyä.
        Siellä seurattaisiin jokaisen ihmisen elämää, tekeekö syntiä ja muistaako uskoa syntejään anteeksi. Sitten tulisi se viimeinen tuomio, jossa yhden tuomarin eteen koottaisiin tuhannet miljardit aikojen kuluessa eläneet ihmiset. Missä ne sopisi seisomaan ja miten kauan menee kunkin asian käsittelyssä ? Riittääkö tuhat vuotta, niin hän siellä puhutaan tutkivasta tuomiosta. Heh, sitten seisottaisiin joka sorkka tuhat vuotta ja kun tuomiot on puitu, joku tulee ja heittää sen suurimman porukan helvetin tulijärveen, joka sekin on vaan pelkkää symboliikkaa. Ja siellä sitten oltaisiin ikuisesti ja kaikkitietävä ja näkeväkö ei muka näkisi ja kuulisi sitä voivottelua sieltä. Miksi syntiset ja saatana sekä langenneet enkelit siellä samassa paikassa toisiaan vaivaisi, kun samaa porukkaa kerran ollaan. Ja heitä vaivataan siellä ikuisesti yöt ja päivät, sanotaan raamatussa. Kuka vaivaa ja millä tavalla. Taas tullaan samaan vertaus kuvallisiin symboliikka käsitteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sekoilet käsitteiden kanssa pahemman kerran. Puhut uudesta maasta, jossa vanhurskaus asuu, vaikka uskovaisena uskot pääseväsi heti taivaaseen kuolemasi jälkeen. Uskovaisten kuolinilmoituksissa lukee erheellisesti, että enkelit noutivat taivaaseen tai hän pääsi taivaan kotiin. Tietysti se on vain symboliikkaa, mutta eikö voi näitä hengellisiä asioita kuvailla oikeilla termeillä, eikä vain vertauskuvallisilla symboliikka sanoilla.

        Kuolleet menevät tuonelaan odottamaan ylösnousemusta!


        Sp-ko


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä varten tarvitaan kaupunki uuteen paratiisiin, eikö riitä pelkkä luonto, niinkuin oli Aatamilla ja Eevalla. Sekoilette taas pahemman kerran näiden käsitteiden kanssa. Lestadiolainen saarnaaja ei puhu mitään uudesta maasta, vaan taivas on aina se paikka, jonne pyritään, siis jonnekkin yläilmoihin ja kuitenkin toisaalta puhutaan uudesta maasta, jossa vanhurskaus asuu. Sanotaan siellä saarnaajan kirjassa näinkin; "se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"!, vaikka saarnoissa jatkuvasti puhutaan kuolemattomasta sielusta.
        Uskovaiset käsittää väärin, että kaikki kuolleet joutuvat heti joko helvettiin tai taivaaseen. Tietysti he selittää, ettei ruumis tiedä mitään, mutta sielu tietää. Koska emme voi tietää, mitä materiaa sielu on, on turhaa käräjöidä asialla, mitä sielu tuntee tai millainen henkiolento se on. Henkimaailmaa ei ole voitu vielä mitenkään todentaa, vaan ainoastaan siihen uskotaan. Eli meidän pitäisi uskoa kaikki raamatun sadut, jotta perisimme jonkin iankaikkisen elämän joko ruumiina tai sieluna. Mitä se sielu voi tehdä, onko se vaan jokin usvana leijuva aineeton henki ?

        >>Mitä ihmettä varten tarvitaan kaupunki uuteen paratiisiin, eikö riitä pelkkä luonto, niinkuin oli Aatamilla ja Eevalla.** Miksi He Sinun miestä eivät sitten jääneet sinne?, Vastaako siihen.

        >> Sekoilette taas pahemman kerran näiden käsitteiden kanssa. Lestadiolainen saarnaaja ei puhu mitään uudesta maasta, vaan taivas on aina se paikka, jonne pyritään, siis jonnekkin yläilmoihin ja kuitenkin toisaalta puhutaan uudesta maasta, jossa vanhurskaus asuu.>>>>>Jokainen puhuu, mihin tieto riittää, mutta wellu puhujilla on vain mahdollisuus puhua samoin kun edeltäjät. Tieto ei enempään kyllä riitäkään, ja 2/3 saarnoista on entisten kopiointia.
        Raamattu lupaa Uuden maan, joka on Uusi Jerusalem Isrelissa, Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        Kommentoipa sitä. Joh. 3:13Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        Missä Raamatussasi sanotaan, että sinne nousee myös pakanat? Paikka on Yksin Jeesuksen, kaikkivaltiaan.

        >>Sanotaan siellä saarnaajan kirjassa näinkin; "se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"!, vaikka saarnoissa jatkuvasti puhutaan kuolemattomasta sielusta.** Helpottaa, jos laitat paikan näkyviin?

        >>Uskovaiset käsittää väärin, että kaikki kuolleet joutuvat heti joko helvettiin tai taivaaseen. ** Mitä uskovaisia tarkoitat? Raamattu -92 ei tunne koko sanaa, Lahkot sinne ei pääse.

        Sielusta on kirjoitettu tuhansia vuosia, mm Raamatussa, katso siellä äläkä järjelläsi sekoita ajatuskiasi.

        >> Eli meidän pitäisi uskoa kaikki raamatun sadut, jotta perisimme jonkin iankaikkisen elämän joko ruumiina tai sieluna. Mitä se sielu voi tehdä, onko se vaan jokin usvana leijuva aineeton henki ? ** Kurtinkin Raamattu voittaa nekin lestadiolaisten sadut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne sanat siellä ristillä olivat pelkkää vertauskuvallista symboliikkaa, jota viljellään myös lestadiolais saarnoissa. ristin ryöväri ei tietenkään Jeesus mihinkään voinut viedä, kun itsekkin heitti veivinsä. Ryöväri ei ole vieläkään missään paratiisissa, kun Jeesushan sanoi menevänsä tekemään sellaista, eli valmistamaan, jolla sanoilla hän sen sanoi. Kauanpa on mennyt aikaa sen uuden asuinsijan eli paratiisin valmistamisessa, kun ei vieläkään näy eikä kuulu. Olen käsittänyt, että Jumala loi eli taikoi maailman niin miksi Jeesuksen pitäisi taikoa uusi paratiisi jonnekkin avaruuden kätköihin ja millä vauhdilla Hän sen tänne oikein toisi, kun valon nopeuskin on mitättömän hidas vauhti avaruuden mittakaavassa.

        Kaikki on sekulaareille vertauskuvallista, joka ainoa outoasia.
        Hieman järkeä, ei ruumista mihinkään viedä, ainoastaan Jumalan omaisuus ihmisestä, eli sielu, se oli mukana Heillä Tuonelan paremmalla puolella.

        Laita kohta, missä kerrotaan Jeesuksen menneen tekemään Paratiisia, saisit jotain rotia juttuusi.

        Jutuistasi saa sen käsityksen, että tuskin tulet sitä koskaan näkemäänkään, muuten kun kadotuksesta, jossa näet ihmisten iloista tanssia Jumalan kunniaksi, sitten vaan tulen ruoaksi.

        Ei Jeesus mitään Paratiiseja taijo, sen tekee Jumalan Taivaassa, laskien sen Herran päivinä Israeliin: Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Mutta sinne pääsee vain Jeesuksen omat, joten tuskin on Sinun paikkasi siellä.

        Jumala on luonnonlakien yläpuolella, joten se ei ole murhe.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Kaikki on sekulaareille vertauskuvallista, joka ainoa outoasia.
        Hieman järkeä, ei ruumista mihinkään viedä, ainoastaan Jumalan omaisuus ihmisestä, eli sielu, se oli mukana Heillä Tuonelan paremmalla puolella.

        Laita kohta, missä kerrotaan Jeesuksen menneen tekemään Paratiisia, saisit jotain rotia juttuusi.

        Jutuistasi saa sen käsityksen, että tuskin tulet sitä koskaan näkemäänkään, muuten kun kadotuksesta, jossa näet ihmisten iloista tanssia Jumalan kunniaksi, sitten vaan tulen ruoaksi.

        Ei Jeesus mitään Paratiiseja taijo, sen tekee Jumalan Taivaassa, laskien sen Herran päivinä Israeliin: Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

        Mutta sinne pääsee vain Jeesuksen omat, joten tuskin on Sinun paikkasi siellä.

        Jumala on luonnonlakien yläpuolella, joten se ei ole murhe.

        Miten käy eläimille kun niissäkin on sielu? Mihin ne menee?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ristin ryöväri ei ole vielä tänäkään päivänä missään paratiisissa, vaan olemattomina atomeina. Jos hänet joskus tullaan sinne saattamaan, niin kaiketi viimeisenä päivänä, jota ei kuitenkaan ole vielä edes ollut, vaan villi meno jatkuu. Jeesus ei mennyt suoraan taivaaseen kuoltuaan, vaan jonnekkin tuonelaan, joka oikeasti tarkoittaa hautaa. Hän saarnasi syntejä anteeksi kaikille siellä oleville epäuskoisille, joka sekin tuntuu kyllä käsitteenä melkoiselta sekokieleltä. Onko varmaa, että toinen näistä ristin ryöväreistä kuitenkin olisi saanut sen parannuksen armon siellä tuonelassa henkenä tai sieluna ollessaan ?
        Kertaan vielä, kuinka näitä käsitteitä uskomattoman paljon sekoitellaan keskenänsä.
        Saarnoissa saa vaan jatkuvasti kuulla näitä samoja toistoja, taivas, helvetti, usko evanKELJUMI, epäilykset, kiusaukset, äläKÄ saata meitä kiusaukseen jne..

        Tuonela tarkoittaa kuolleiden paikkaa tai olotilaa kuoleman ja Kristuksen paluun välillä. Se ei siis ole sama asia kuin helvetti eli kadotus.
        Jeesus ei koskaan saarnaillut syntejä Maan päällä anteeksi, vaan antoine syntiselle anteeksi, omalla vallallaan.
        Jeesus kertoi itsestään ennen Tulvaa kuolleille sieluille, alkutekstin mukaan; 1 Piet 3;19. Ja hän julisti niille sieluille, joita pidettiin tuonelassa.

        Synneistä siellä ei puhuttu, vaan pelastuksesta, joita Israel ei juuri miettinyt?

        Parannuksen armoa ei Raamattu tunne, se on pakanallista soopaa.

        >>Saarnoissa saa vaan jatkuvasti kuulla näitä samoja toistoja, taivas, helvetti, usko evanKELJUMI, epäilykset, kiusaukset, äläKÄ saata meitä kiusaukseen jne.. ** Siinäkin näkee, VL ei ole kristitty seurakunta, vaan uskonnollinen raha lahko, Jeesuksesta siellä ei puhuta, tai joutuu Hoitoihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten käy eläimille kun niissäkin on sielu? Mihin ne menee?

        Hyvin.
        Jesajan kirjassa ennustetaan uudesta taivaasta ja uudesta maasta:

        Susi ja karitsa käyvät yhdessä laitumella, leijona syö heinää kuin härkä, ja käärmeen ruokana on maan tomu. Kukaan ei tee pahaa, kukaan ei vahingoita ketään minun pyhällä vuorellani, sanoo Herra. (Jes. 65:25)


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hyvin.
        Jesajan kirjassa ennustetaan uudesta taivaasta ja uudesta maasta:

        Susi ja karitsa käyvät yhdessä laitumella, leijona syö heinää kuin härkä, ja käärmeen ruokana on maan tomu. Kukaan ei tee pahaa, kukaan ei vahingoita ketään minun pyhällä vuorellani, sanoo Herra. (Jes. 65:25)

        Sinun opin mukaan sielu on jumalan omaisuutta. Mitä enemmän kerrot epäraamatullisia juttujasi, sitä enemmän alat sekoilla. Alkaako ikä painaa.
        Elävä olento on itsessään elävä sielu, olento. Kun se kuolee se on kuollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun opin mukaan sielu on jumalan omaisuutta. Mitä enemmän kerrot epäraamatullisia juttujasi, sitä enemmän alat sekoilla. Alkaako ikä painaa.
        Elävä olento on itsessään elävä sielu, olento. Kun se kuolee se on kuollut.

        Ei minun, vaan Raamatun mukainen; Hes. 18:4 Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu-ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
        Iällä ei ole asiaan mitään sanan sijaa.
        Taas Sinua pidän liian nuorena puhumaan jollekin Raamatusta, se pitää ensin tukia läpi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei minun, vaan Raamatun mukainen; Hes. 18:4 Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu-ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
        Iällä ei ole asiaan mitään sanan sijaa.
        Taas Sinua pidän liian nuorena puhumaan jollekin Raamatusta, se pitää ensin tukia läpi.

        Minä puhun kuolleista, en elävistä. Siis mihin mielestäsi ihmisestä lähtenyt sielu menee.
        Jos ihmisestä jää eloon sielu niin miksi Jeesuksen täytyy herättää kuolleet tuonelasta jos on eloon jäänyt osa jossakin muualla kuin tuonelassa.
        Puhun kuolleista ettet sotke asioita!


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei minun, vaan Raamatun mukainen; Hes. 18:4 Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu-ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.
        Iällä ei ole asiaan mitään sanan sijaa.
        Taas Sinua pidän liian nuorena puhumaan jollekin Raamatusta, se pitää ensin tukia läpi.

        Nythän sinä Pinna otit tyhjentävän jakeen. Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava. Me kaikki olemme syntisiä sieluja ja kaikki sielut kuolevat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nythän sinä Pinna otit tyhjentävän jakeen. Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava. Me kaikki olemme syntisiä sieluja ja kaikki sielut kuolevat.

        Miksi vellut sitten kuolevat, hehän ovat omasta mielestään synnittömiä?
        Toinen vellu n uskonut syntiin ja yhtäsyntinen vellu on julistanut ne anteeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä puhun kuolleista, en elävistä. Siis mihin mielestäsi ihmisestä lähtenyt sielu menee.
        Jos ihmisestä jää eloon sielu niin miksi Jeesuksen täytyy herättää kuolleet tuonelasta jos on eloon jäänyt osa jossakin muualla kuin tuonelassa.
        Puhun kuolleista ettet sotke asioita!

        Sielu on elävässäkin ihmisessä Jumalan omistuksessa, Ihmisen kuollessa se jää Tuonelaan odottamaan Tuomion päivää.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sielu on elävässäkin ihmisessä Jumalan omistuksessa, Ihmisen kuollessa se jää Tuonelaan odottamaan Tuomion päivää.

        Onko sulla päässyt unohtumaan että ensimmäinen ihminen oli sielullinen=lihallinen, kuten Aatami ja hänen jälkeläiset. Se katoaa tuonelassa. 1.Kor. 15: 45
        Toinen ihminen on hengellinen, ei sielullinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nythän sinä Pinna otit tyhjentävän jakeen. Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava. Me kaikki olemme syntisiä sieluja ja kaikki sielut kuolevat.

        Näin se sana sanoo, mutta jatkaa, - Jeesuksen omilla on vain palkkatuomio.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla päässyt unohtumaan että ensimmäinen ihminen oli sielullinen=lihallinen, kuten Aatami ja hänen jälkeläiset. Se katoaa tuonelassa. 1.Kor. 15: 45
        Toinen ihminen on hengellinen, ei sielullinen.

        Ei. Sehän on Raamatussa.
        Alkutekstissäkin melko samoin; 45. Siten on myös kirjoitettu; Adam, se ensimmäinen ihminen, on elävä sielu, ja se toinen Adam tekee hengen eläväksi.

        Hyvä havainto.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Sielu on elävässäkin ihmisessä Jumalan omistuksessa, Ihmisen kuollessa se jää Tuonelaan odottamaan Tuomion päivää.

        Entäpä nämä sielut.
        Ilm. 6:9
        Kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin alttarin alla niiden sielut, jotka oli tapettu Jumalan sanan ja oman todistuksensa tähden. [2. Tim. 1:8; Ilm. 1:9, Ilm. 2:13


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä nämä sielut.
        Ilm. 6:9
        Kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin alttarin alla niiden sielut, jotka oli tapettu Jumalan sanan ja oman todistuksensa tähden. [2. Tim. 1:8; Ilm. 1:9, Ilm. 2:13

        Lusikka soppaan. Kyseessä olivat marttyyrikuoleman kokeneet ja verensä vuodattaneet.

        3.Moos. 17:14 sanoo että kaiken lihan veressä on sen sielu. Myös ihmisen.

        Kun Kain tappoi veljensä niin Herra kysyi missä on veljesi? Kain vastasi en tiedä.
        Silloin Herra sanoi Kainille, kuule veljesi veri huutaa minulle maasta.
        Myös marttyyri kuolemassa verensä vuodattaneiden veri=sielu huutaa maasta. Sen kuulee ja näkee Jumala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä nämä sielut.
        Ilm. 6:9
        Kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin alttarin alla niiden sielut, jotka oli tapettu Jumalan sanan ja oman todistuksensa tähden. [2. Tim. 1:8; Ilm. 1:9, Ilm. 2:13

        He saavat marttyyrin kohtalon, kuten säkkipukuiset miehet.

        Niistä säkkipukuisista;
        Ilm 11;3 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan."
        4 Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.
        5 Ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, lähtee tuli heidän suustaan ja kuluttaa heidän vihollisensa; ja jos joku tahtoo heitä vahingoittaa, on hän saava surmansa sillä tavalla.
        6 Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei sadetta tule heidän profetoimisensa päivinä, ja heillä on valta muuttaa vedet vereksi ja lyödä maata kaikkinaisilla vitsauksilla, niin usein kuin tahtovat.
        7 Ja kun he ovat lopettaneet todistamisensa, on peto, se, joka nousee syvyydestä, käyvä sotaa heitä vastaan ja voittava heidät ja tappava heidät.
        8 Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin.
        9 Ja ihmiset eri kansoista ja sukukunnista ja kielistä ja kansanheimoista näkevät heidän ruumiinsa kolme ja puoli päivää, eivätkä salli, että heidän ruumiinsa pannaan hautaan.
        10 Ja ne, jotka maan päällä asuvat, iloitsevat heidän kohtalostaan ja riemuitsevat ja lähettävät lahjoja toisilleen; sillä nämä kaksi profeettaa olivat vaivanneet niitä, jotka maan päällä asuvat.
        11 Ja niiden kolmen ja puolen päivän kuluttua meni heihin Jumalasta elämän henki, ja he nousivat jaloilleen, ja suuri pelko valtasi ne, jotka näkivät heidät.

        Jumala kuitenkin nosti nämä (Hanok ja Elia todennäköisesti) ylös, niin sitä sanotaan marttyyrikuolemaksi.
        12 Ja he kuulivat suuren äänen taivaasta sanovan heille: "Nouskaa tänne!" Niin he nousivat taivaaseen pilvessä, ja heidän vihollisensa näkivät heidät.

        Sama on vieläkin, jos kuolee Jeesuksesta todistamisen vuoksi mm. lähetystössä.


    • Anonyymi

      Ainoa kelvollinen synninpäästö on tämä: Jeesuksen nimessä ja maahan vuotaneessa sovintoveressä kaikki synnit anteeksi aina rauhaan, vapauteen ja iloon asti.
      Jeesus ei siis siellä ristinpuulla hyvissä sielun- ja ruumiinvoimissa roikkuessaan moisia sanoja ryövärille lausunut, joten ryöväri on nyt siellä helvetissä yhdessä ehkäsijöiden ja TV-katsojien kanssa.

      Sen pituinen se.

      • Anonyymi

        Kyllä noin voi tehdä mutta se on turhaa. Kukaan ihminen ei voi lunastaa toisen ihmisen syntejä Jumalalle. Vaikka kuinka hoetaan Jeesuksen nimessä ja veressä niin papilla taikka saarnamiehellä ei ole valtaa antaa syntejä anteeksi.
        Miksei. Koska kaikki ovat syntisiä eikä syntinen voi antaa toisen syntisen syntejä anteeksi. Kai te nyt sen tiedätte??


      • Antoiko Jeesus "nimessään" RR;lle Hänen syntinsä anteeksi?
        Eikö VL opin mukaan pidä olla AINA TOINEN IHMINEN, mukana?
        Taisi mennä palikat sekaisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä noin voi tehdä mutta se on turhaa. Kukaan ihminen ei voi lunastaa toisen ihmisen syntejä Jumalalle. Vaikka kuinka hoetaan Jeesuksen nimessä ja veressä niin papilla taikka saarnamiehellä ei ole valtaa antaa syntejä anteeksi.
        Miksei. Koska kaikki ovat syntisiä eikä syntinen voi antaa toisen syntisen syntejä anteeksi. Kai te nyt sen tiedätte??

        On siinä myös se asia, jota Vellut eivät ajatelleet.
        Kun Jeesus antoi synnit paikallisille anteeksi, kuten Vellut tekee, HÄN KÄTKI NE OMAAN SOVIYTUKSEENSA,OMAAN UHRIVEREEN, jota Vl pelleily saa sen aikaan, että synnin anteeksi antaja saa anteeksi annetavan synnit päällensä, eikä todellisuudessa annettavakaan saa muuta aikaan, kun helpon tien synnin uudelleen tekoon.
        Tätä on se se VL syntileikki.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Antoiko Jeesus "nimessään" RR;lle Hänen syntinsä anteeksi?
        Eikö VL opin mukaan pidä olla AINA TOINEN IHMINEN, mukana?
        Taisi mennä palikat sekaisin.

        Erittäin hyvä huomio Pinna!

        Sp-ko


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        On siinä myös se asia, jota Vellut eivät ajatelleet.
        Kun Jeesus antoi synnit paikallisille anteeksi, kuten Vellut tekee, HÄN KÄTKI NE OMAAN SOVIYTUKSEENSA,OMAAN UHRIVEREEN, jota Vl pelleily saa sen aikaan, että synnin anteeksi antaja saa anteeksi annetavan synnit päällensä, eikä todellisuudessa annettavakaan saa muuta aikaan, kun helpon tien synnin uudelleen tekoon.
        Tätä on se se VL syntileikki.

        Loistavaa julistusta!

        Sp-ko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loistavaa julistusta!

        Sp-ko

        Jeesus antoi yksin syntejä koska hänellä oli siihen valta Isältä. Ei siinä tarvittu pappeja eikä leviitoita.


      • Anonyymi

        Oletko ajatellut, että olet moukka.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        On siinä myös se asia, jota Vellut eivät ajatelleet.
        Kun Jeesus antoi synnit paikallisille anteeksi, kuten Vellut tekee, HÄN KÄTKI NE OMAAN SOVIYTUKSEENSA,OMAAN UHRIVEREEN, jota Vl pelleily saa sen aikaan, että synnin anteeksi antaja saa anteeksi annetavan synnit päällensä, eikä todellisuudessa annettavakaan saa muuta aikaan, kun helpon tien synnin uudelleen tekoon.
        Tätä on se se VL syntileikki.

        Kun kommentoit, niin älä huuda.


      • Oletko huomannut, että katsot omaa TV;tä vaatekaapissa, sehän on teille huonekalu, ja siellä on muutkin kaltaisiesi kuvainnollisesti.
        Helvettiä on elää ihmisen kehittämien lakien kurimuksessa, vailla toivoa.


      • Vaikka voimakkaalla huumorilla toikin aivoituksesi esille, niin vl-logiikalla asia on juuri noin.

        Pinna toi myös hyvän oivalluksen esille, sanomalla ettei rr voinut saada syntejään anteeksi ,kun ei ollut vl-ihmistä välikätenä jolle Jeesus olisi delegoinut synninpäästövaltuudet.

        Nämä olkoot herättämässä ajatuksia, ei niin että rienaisin velluja.


    • Anonyymi

      > Jeesus ei saarnannut Ristinryövärille hänen syntejään anteeksi!

      Ryöväri osoitti, että ymmärtää tehneensä väärin, katui sitä ja Jeesus antoi anteeksi. Jeesus voi antaa anteeksi vaikka sitä ei erikseen pyytäisi. Minun nähdäkseni ratkaisevaa on se, ymmärtääkö ihminen oikein, voidaanko hänet lukea vanhurskaaksi, koska:

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

      • Miten se on niin vaikea ymmärtää?

        Pääpointti oli se, että Ristinryöväri USKOI ETTÄ JEESUS ON LUVATTU MESSIAS, JOKA OTTAA POIS MAAILMAN SYNNIN?

        Vellut vääntävät focuksen koko ajan syntiin, kun sen pitää olla synnin voittajassa Jeesuksessa!

        Tuollaisen vääristelyn takana ON ITSE PERKELE!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Miten se on niin vaikea ymmärtää?

        Pääpointti oli se, että Ristinryöväri USKOI ETTÄ JEESUS ON LUVATTU MESSIAS, JOKA OTTAA POIS MAAILMAN SYNNIN?

        Vellut vääntävät focuksen koko ajan syntiin, kun sen pitää olla synnin voittajassa Jeesuksessa!

        Tuollaisen vääristelyn takana ON ITSE PERKELE!

        Jeesus ei ottanut ihmisiltä syntiä pois, vaan edelleen olemme syntisiä. Synti on se, joka meidät Jumalasta erottaa. Jeesus kuoli siksi, että meillä on mahdollisuus päästä taivaaseen kun uskomme omat syntimme anteeksi Jeesuksen pyhässä nimessä ja veressä. Ei riitä että uskoo Jeesukseen jos ei tee parannusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ottanut ihmisiltä syntiä pois, vaan edelleen olemme syntisiä. Synti on se, joka meidät Jumalasta erottaa. Jeesus kuoli siksi, että meillä on mahdollisuus päästä taivaaseen kun uskomme omat syntimme anteeksi Jeesuksen pyhässä nimessä ja veressä. Ei riitä että uskoo Jeesukseen jos ei tee parannusta.

        Ilmeisesti olet ehkä jo kolmannessa tai neljännessä polvessa vl, joka ei ole lukenut Raamattua.

        Jeesus on ottanut pois synnin, joka uskoo Jeesukseen ja hänen ylösnousemukseensa, sekä ottaa kristittyjen kasteen. pääsee osalliseksi anteeksiannosta.

        Näin tekevät Kristityt.

        Sp-ko


    • Anonyymi

      Jeesus julisti synnit anteeksi Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimessä. Näin minulle on ilmoitettu taivaasta.

      • Anonyymi

        Jeesus ei ollut lesta.


      • Näytätkö yhdenkään kohdan Raamatusta, missä oli tuo lesta- litania???


      • Jeesus voitti synnin vallan verellään, juolemallaan ja ylösnousemuksellaan, ei millään julistuksella!

        Kuolemalla Jeesus kuoleman voitti!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jeesus voitti synnin vallan verellään, juolemallaan ja ylösnousemuksellaan, ei millään julistuksella!

        Kuolemalla Jeesus kuoleman voitti!

        Ei Jeesus kuolemaa voittanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus kuolemaa voittanut.

        Vaan?

        Kerrotko perustelut väitteellesi ja mieluimmin Raamatulla todistaen?

        Vaikutat trollille, mutta aihe on mielenkiintoinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus kuolemaa voittanut.

        Lue Joh;11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut
        Käykö tämä?


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Vaan?

        Kerrotko perustelut väitteellesi ja mieluimmin Raamatulla todistaen?

        Vaikutat trollille, mutta aihe on mielenkiintoinen.

        Trollille.
        Ap. t. 2:24
        Mutta Jumala herätti hänet, päästi hänet kuoleman kidasta. Eihän edes ollut mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää häntä vallassaan, [Ap. t. 3:15; 1. Kor. 2:8; 2. Kor. 4:14]


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jeesus voitti synnin vallan verellään, juolemallaan ja ylösnousemuksellaan, ei millään julistuksella!

        Kuolemalla Jeesus kuoleman voitti!

        Kyllä. Viimeisenä kuolema ja tuonela heitetään tuliseen järveen. Jeesus pelastaa heidät jotka uskovat häneen. Heidät herätetään kuolleista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Trollille.
        Ap. t. 2:24
        Mutta Jumala herätti hänet, päästi hänet kuoleman kidasta. Eihän edes ollut mahdollista, että kuolema olisi voinut pitää häntä vallassaan, [Ap. t. 3:15; 1. Kor. 2:8; 2. Kor. 4:14]

        Juuri näin!


      • pinnasänky kirjoitti:

        Lue Joh;11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut
        Käykö tämä?

        Siinäpä pinna kertoi olennaisen. Uskomme olisi turha, ellei Kristus olisi edeltämme ylösnoussut. !


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Siinäpä pinna kertoi olennaisen. Uskomme olisi turha, ellei Kristus olisi edeltämme ylösnoussut. !

        Jeesus osoitti olevansa kuoleman voittaja jo eläessään herättämällä mm Lasaruksen ja monia muita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus osoitti olevansa kuoleman voittaja jo eläessään herättämällä mm Lasaruksen ja monia muita.

        Hyvä huomio!


    • Anonyymi

      Kyse on sydämen uskosta, silloin tiedostaa oman syntisyytensä ja haluaa synneistä vapautuksen. Jeesus ei tietenkään saarnannut Jeesuksen nimessä ja veressä, vaan kun joku tuli hänen luokseen vilpittömällä mielellä, Jeesus sanoi monesti esim. Uskosi on pelastanut sinut. Jeesus näki ihmisen sydämeen. Miksi sinulle on vaikea uskoa että Jeesus jätti tehtävän omilleen? Pelkäätkö syntiä niin paljon?

      • Anonyymi

        Pitää ymmrtää että jokainen vastaa itse omasta uskostaan. Ei siinä auta naapurin rouvan usko eikä lahkoon uskominen. Itse vastaat synneistäsi Jumalalle.
        Kuten Jeesus opetti sinun on sovittava rikkeet sinua vastaan rikkoneen kanssa henkilökohtaisesti. On annettava anteeksi jotta taivaallinen Isä antaisi sinulle anteeksi.
        Matt. 6: 14-15. Mark.11:25.
        Syntejä on rukouksessa pyydettävä anteeksi Jumalalta. Sanoohan Isä meidän rukous... Anna meille anteeksi syntimme niinkuin mekin annamme anteeksi meitä vastaan rikkoneille..
        Se rukous alkaa... Isä meidän joka olet taivaassa. Siis rukous on suunnattava Jumalalle.
        Siis kukaan ihminen ei voi antaa toisen syntejä anteeksi. On uskottava mitä Jeesus opetti, mitään muuta totuutta ei ole.
        Vaikka papit ja saarnaajat uskottelevat että heillä on valta antaa syntejä anteeksi, he valehtelevat. Ja valhe on perkeleestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää ymmrtää että jokainen vastaa itse omasta uskostaan. Ei siinä auta naapurin rouvan usko eikä lahkoon uskominen. Itse vastaat synneistäsi Jumalalle.
        Kuten Jeesus opetti sinun on sovittava rikkeet sinua vastaan rikkoneen kanssa henkilökohtaisesti. On annettava anteeksi jotta taivaallinen Isä antaisi sinulle anteeksi.
        Matt. 6: 14-15. Mark.11:25.
        Syntejä on rukouksessa pyydettävä anteeksi Jumalalta. Sanoohan Isä meidän rukous... Anna meille anteeksi syntimme niinkuin mekin annamme anteeksi meitä vastaan rikkoneille..
        Se rukous alkaa... Isä meidän joka olet taivaassa. Siis rukous on suunnattava Jumalalle.
        Siis kukaan ihminen ei voi antaa toisen syntejä anteeksi. On uskottava mitä Jeesus opetti, mitään muuta totuutta ei ole.
        Vaikka papit ja saarnaajat uskottelevat että heillä on valta antaa syntejä anteeksi, he valehtelevat. Ja valhe on perkeleestä.

        Olet oikeassa,toisen puolesta ei voi uskoa ja siksi omakohtainen usko on tärkeä. Toinen pointti, ihminen ei omassa voimassaan voi antaa syntejä anteeksi, vaan Pyhän Hengen kautta. Jumala on se, joka ne synnit anteeksi antaa, uskovaisen ihmisen kautta.

        "Tämä valta on kaikilla ihmisillä, jotka ovat kristityitä ja kastetut. Sillä niin he Kristusta
        kunnioittavat, ja heidän suuhunsa on laskettu sana, niin että he, koska tahtovat ja koska
        ikään tarve vaatii, taitavat ja saavat sanoa: katso, ihminen! Jumala tarjoo sinulle armoa,
        antaa sinulle kaikki syntis anteeksi; ole hyvässä turvassa, syntis ovat sinulle anteeksi
        annetut; se vain usko, niin se sinulla on! Tämä ääni ei ole lakkaava kristittyin kesken
        viimeiseen päivään asti: sinun syntis ovat sinulle anteeksi annetut, ole iloinen ja hyvässä
        turvassa! Sellaista on aina kristityn suussa, ja käyttää julkisesti sitä sanaa, jossa synnit
        anteeksi annetaan. Näin ja tällä tapaa on kristityllä valta syntiä anteeksi antaa. Siis, jos
        sanon sinulle: sinulle ovat syntis anteeksi annetut, niin usko se lujasti, kuin olisi Jumala sen sinulle sanonut. Sillä kukapa tohtisi tätä tehdä, jollei itse Kristus olisi astunut tänne alas, ja minun suuhuni pannut näitä sanoja, ja sanonut, että meidän pitää toinen toisellemme antaman synnit anteeksi."
        -Luther: Kirkkopostilla N:o 62.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa,toisen puolesta ei voi uskoa ja siksi omakohtainen usko on tärkeä. Toinen pointti, ihminen ei omassa voimassaan voi antaa syntejä anteeksi, vaan Pyhän Hengen kautta. Jumala on se, joka ne synnit anteeksi antaa, uskovaisen ihmisen kautta.

        "Tämä valta on kaikilla ihmisillä, jotka ovat kristityitä ja kastetut. Sillä niin he Kristusta
        kunnioittavat, ja heidän suuhunsa on laskettu sana, niin että he, koska tahtovat ja koska
        ikään tarve vaatii, taitavat ja saavat sanoa: katso, ihminen! Jumala tarjoo sinulle armoa,
        antaa sinulle kaikki syntis anteeksi; ole hyvässä turvassa, syntis ovat sinulle anteeksi
        annetut; se vain usko, niin se sinulla on! Tämä ääni ei ole lakkaava kristittyin kesken
        viimeiseen päivään asti: sinun syntis ovat sinulle anteeksi annetut, ole iloinen ja hyvässä
        turvassa! Sellaista on aina kristityn suussa, ja käyttää julkisesti sitä sanaa, jossa synnit
        anteeksi annetaan. Näin ja tällä tapaa on kristityllä valta syntiä anteeksi antaa. Siis, jos
        sanon sinulle: sinulle ovat syntis anteeksi annetut, niin usko se lujasti, kuin olisi Jumala sen sinulle sanonut. Sillä kukapa tohtisi tätä tehdä, jollei itse Kristus olisi astunut tänne alas, ja minun suuhuni pannut näitä sanoja, ja sanonut, että meidän pitää toinen toisellemme antaman synnit anteeksi."
        -Luther: Kirkkopostilla N:o 62.

        Lutherin uskovat ovat epäuskoisia. Heillä on ihmisoppi.


      • "Jätti tehtävänsä omilleen"

        Ai jaa, eipä ole kadehdittava tehtävä!

        Jeesuksen tehtävä oli kuolla ristillä synteimme puolesta!

        Onneksi en ole lesta, minusta ei olisi siihen. Tunnustan pelkuruuteni!


      • Hieman tarkennusta Jeesus antoi luvan OPETUSLAPSILLE, ei kaikille Hänen seuraajilleen.
        Kukaan ko, asiaa ei kuitenkaan käyttänyt ja vaikka Jeesus puhalsi heitä kohti, niin kielsi hetimiten lähtemisen, ennkuin saavat Pyhän Hengen.

        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Henki tuli vasta Helluntaina.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Hieman tarkennusta Jeesus antoi luvan OPETUSLAPSILLE, ei kaikille Hänen seuraajilleen.
        Kukaan ko, asiaa ei kuitenkaan käyttänyt ja vaikka Jeesus puhalsi heitä kohti, niin kielsi hetimiten lähtemisen, ennkuin saavat Pyhän Hengen.

        21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

        Henki tuli vasta Helluntaina.

        Asiaa kirjoitat pinna. Viittasin "tehtävällä" siihen, että moniko vellu olisi valmis menemään ristille, kun niin innokkaasti ovat omimassa synninpäästövaltuuksia Jeesukselta.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Asiaa kirjoitat pinna. Viittasin "tehtävällä" siihen, että moniko vellu olisi valmis menemään ristille, kun niin innokkaasti ovat omimassa synninpäästövaltuuksia Jeesukselta.

        Hienoa, Jeesuksen osuushan Häneen uskoville, tunnustaville antaa kaikille ne tarvittavat oikeudet tulla Hänen opetuslapiksi, jotka kertovat Hänen suuruudestaan ja kaikkivaltiaisuudestaan.
        Kaikkivaltiasuuttahan ei voi tunnustaa se ihminen, joka ei ole Hänelle elämäänsä antanut, eikä ole oksastettu Kristus- puuhun.
        Puu ei oksiaan kiellä ja ne on helposti nähtävillä, kuten olemme Palstalla huomanneet.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Hienoa, Jeesuksen osuushan Häneen uskoville, tunnustaville antaa kaikille ne tarvittavat oikeudet tulla Hänen opetuslapiksi, jotka kertovat Hänen suuruudestaan ja kaikkivaltiaisuudestaan.
        Kaikkivaltiasuuttahan ei voi tunnustaa se ihminen, joka ei ole Hänelle elämäänsä antanut, eikä ole oksastettu Kristus- puuhun.
        Puu ei oksiaan kiellä ja ne on helposti nähtävillä, kuten olemme Palstalla huomanneet.

        Miksi oksasi on kuiva?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi oksasi on kuiva?

        Älä edes kuvittele, en pidä mies rakastajia.
        Muutama vuosi sitten Iltalehti teki tutkimuksen Suomen homo vastaisimmasta miehestä ja ihmetyttää, kun jäin kuvan kassa kolmanneksi.
        Oksa toimii.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä edes kuvittele, en pidä mies rakastajia.
        Muutama vuosi sitten Iltalehti teki tutkimuksen Suomen homo vastaisimmasta miehestä ja ihmetyttää, kun jäin kuvan kassa kolmanneksi.
        Oksa toimii.

        Sinulla tuota repertuaalia riittää. Olisi tahdikasta pysyä asiassa, eikä antaa mielensä livauttaa esiin sitä, mikä näyttää sydämesi täyttävän.
        Joh. 15:6
        Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi. [Matt. 3:10 ]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla tuota repertuaalia riittää. Olisi tahdikasta pysyä asiassa, eikä antaa mielensä livauttaa esiin sitä, mikä näyttää sydämesi täyttävän.
        Joh. 15:6
        Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi. [Matt. 3:10 ]

        Älä tuomitse, ettei Sinua tuomita.
        Kuivat oksat ei tuo evankeliumia Jeesuksesta risuille, jotka on puun juurilla.
        Naurettavaa.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Älä tuomitse, ettei Sinua tuomita.
        Kuivat oksat ei tuo evankeliumia Jeesuksesta risuille, jotka on puun juurilla.
        Naurettavaa.

        Sinä kyllä olet naurettava ja kaksimielinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kyllä olet naurettava ja kaksimielinen.

        Älä välitä, jos loppuu paukut, voi siirtyä ihan seuraamiseen.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Asiaa kirjoitat pinna. Viittasin "tehtävällä" siihen, että moniko vellu olisi valmis menemään ristille, kun niin innokkaasti ovat omimassa synninpäästövaltuuksia Jeesukselta.

        Voi hyvänen aika sinun kanssas, ei kai uskovaisten tarvitse "uudestaan ristiinnaulita Jeesusta" niin kuin sellaiset jotka eivät usko mielellään tekevät. Mitä ihmettä sinä edes kirjoittelet täällä kun et vl-uskosta mitään näemmä tajua?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä välitä, jos loppuu paukut, voi siirtyä ihan seuraamiseen.

        Vaparaitten lakeija on hupaisa kommentoija. Jussin kanssako teillä on tapana ottaa paukut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi hyvänen aika sinun kanssas, ei kai uskovaisten tarvitse "uudestaan ristiinnaulita Jeesusta" niin kuin sellaiset jotka eivät usko mielellään tekevät. Mitä ihmettä sinä edes kirjoittelet täällä kun et vl-uskosta mitään näemmä tajua?!

        Ei sitä tarkoittanut. Kun te niin innokkaasti julistatte jatkavanne Jeesuksen tehtävää, niin huomautan että Jeesuksen kauhistuttava tehtävä oli kuolla ristillä.

        Milloin rykylle pystytetään ristejä? Ootta te urheita. No puheeksi se teilläkin jää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaparaitten lakeija on hupaisa kommentoija. Jussin kanssako teillä on tapana ottaa paukut.

        Jeesus teki viiniä ja joi viiniä. Hän sai tehdä niin kun ei ollut vellu.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Ei sitä tarkoittanut. Kun te niin innokkaasti julistatte jatkavanne Jeesuksen tehtävää, niin huomautan että Jeesuksen kauhistuttava tehtävä oli kuolla ristillä.

        Milloin rykylle pystytetään ristejä? Ootta te urheita. No puheeksi se teilläkin jää.

        Jeesus jätti omilleen tehtävän julistaa evankeliumia. Tiedät sen varmasti itsekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus jätti omilleen tehtävän julistaa evankeliumia. Tiedät sen varmasti itsekin.

        Suorastaan "itsemurhatehtävä" sekin.
        Matt.
        6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;

        6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Suorastaan "itsemurhatehtävä" sekin.
        Matt.
        6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;

        6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne

        Katuvalle annetaan aina synnit anteeksi. Sinulla on se ongelma että ajattelet uskosi lain tekojen kautta. Pelkäät ettei Jumala anna syntejä anteeksi, jos et toimi oikein?


      • Huomioi se, että Jeesus kertoi, että usko Häneen pelastaa, eikä vain uskominen, jota ei ole koko Kirjassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitää ymmrtää että jokainen vastaa itse omasta uskostaan. Ei siinä auta naapurin rouvan usko eikä lahkoon uskominen. Itse vastaat synneistäsi Jumalalle.
        Kuten Jeesus opetti sinun on sovittava rikkeet sinua vastaan rikkoneen kanssa henkilökohtaisesti. On annettava anteeksi jotta taivaallinen Isä antaisi sinulle anteeksi.
        Matt. 6: 14-15. Mark.11:25.
        Syntejä on rukouksessa pyydettävä anteeksi Jumalalta. Sanoohan Isä meidän rukous... Anna meille anteeksi syntimme niinkuin mekin annamme anteeksi meitä vastaan rikkoneille..
        Se rukous alkaa... Isä meidän joka olet taivaassa. Siis rukous on suunnattava Jumalalle.
        Siis kukaan ihminen ei voi antaa toisen syntejä anteeksi. On uskottava mitä Jeesus opetti, mitään muuta totuutta ei ole.
        Vaikka papit ja saarnaajat uskottelevat että heillä on valta antaa syntejä anteeksi, he valehtelevat. Ja valhe on perkeleestä.

        Mietippä mihin aikaan Johannes tuon rukouksen opetti, omille opetuslapsilleen?
        Ei ollut vielä Uusi Liitto voimassa, silloin oli Jumala Herra, UL aikana kaikkivaltias Herra on Jeesus.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mietippä mihin aikaan Johannes tuon rukouksen opetti, omille opetuslapsilleen?
        Ei ollut vielä Uusi Liitto voimassa, silloin oli Jumala Herra, UL aikana kaikkivaltias Herra on Jeesus.

        Minkäs takia Jeesus opetti tuon rukouksen opetuslapsilleen jos sillä ei ollut merkitystä. Se oli Jeesuksen antama mallirukous.
        Rukous voi olla vapaamuotoinen muttei tarvitse olla monisanainen niinkuin fariseukset rukoilivat.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mietippä mihin aikaan Johannes tuon rukouksen opetti, omille opetuslapsilleen?
        Ei ollut vielä Uusi Liitto voimassa, silloin oli Jumala Herra, UL aikana kaikkivaltias Herra on Jeesus.

        Pinna. Näytäppä Raamatusta missä Johannes opetti Isä meidän rukouksen. ? Sitä ei mainita vaan Jeesus sen opetti opetuslapsilleen mallirukouksena. Muualla Raamatussa sitä ei ole edes manittu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katuvalle annetaan aina synnit anteeksi. Sinulla on se ongelma että ajattelet uskosi lain tekojen kautta. Pelkäät ettei Jumala anna syntejä anteeksi, jos et toimi oikein?

        Kirjoitat viekkaasti valheellisen todistuksen minusta. Tiedät totuuden ja tahallaan väännät armon irstaudeksi. Palkkasi tulet saamaan Herralta.

        Jeesukseen uskominen ei ole lain teko!

        Jos et usko että Jeesus kuoli synteimme takia sovitukseksi ja jos et usko, että Jumala hänet kuolleista herätti, niin olet yhä synneissäsi!

        Sinun pitää suulla sanoa: Uskon Jeesukseen, luvattu Messiaaseen, joka otti pois koko maailman synnin ja Uskon että Jumala herätti hänet kuolleista". Jos Jeesus ei olisi ylösnoussut, uskomme Jeesukseen olisi turha.

        Paholainen käskee uskoa synnit anteeksi valehtelijalta. Syntejä ei uskota anteeksi, vaan Usko kohdistuu Jeesukseen, synnin kukistajaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pinna. Näytäppä Raamatusta missä Johannes opetti Isä meidän rukouksen. ? Sitä ei mainita vaan Jeesus sen opetti opetuslapsilleen mallirukouksena. Muualla Raamatussa sitä ei ole edes manittu.

        Etkö itse sitä löydä? Turhaa on Jeesuksettomalle sitä opettaa, jopa opetuslapsetkin sen tiesivät.
        Väitätkö etteivät tienneet, sillä Johanneksen opetus oli 5 kertaa pidempi, mitä Jeesuksen?

        On mennyt RY;llä oppi hukkaan?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Etkö itse sitä löydä? Turhaa on Jeesuksettomalle sitä opettaa, jopa opetuslapsetkin sen tiesivät.
        Väitätkö etteivät tienneet, sillä Johanneksen opetus oli 5 kertaa pidempi, mitä Jeesuksen?

        On mennyt RY;llä oppi hukkaan?

        No näytä se Raamatusta. Minun raamatussa sitä ei ole, eikä ole sinunkaan.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Kirjoitat viekkaasti valheellisen todistuksen minusta. Tiedät totuuden ja tahallaan väännät armon irstaudeksi. Palkkasi tulet saamaan Herralta.

        Jeesukseen uskominen ei ole lain teko!

        Jos et usko että Jeesus kuoli synteimme takia sovitukseksi ja jos et usko, että Jumala hänet kuolleista herätti, niin olet yhä synneissäsi!

        Sinun pitää suulla sanoa: Uskon Jeesukseen, luvattu Messiaaseen, joka otti pois koko maailman synnin ja Uskon että Jumala herätti hänet kuolleista". Jos Jeesus ei olisi ylösnoussut, uskomme Jeesukseen olisi turha.

        Paholainen käskee uskoa synnit anteeksi valehtelijalta. Syntejä ei uskota anteeksi, vaan Usko kohdistuu Jeesukseen, synnin kukistajaan.

        Uskot Jeesukseen mutta et usko Hänen sanoihinsa. Et halua uskoa yksinkertaista evankeliumia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskot Jeesukseen mutta et usko Hänen sanoihinsa. Et halua uskoa yksinkertaista evankeliumia.

        Tiedät itsekin että valhtelet Evankeliumi on ilosanoma ylösnousseesta Jeesuksesta.
        Eikä vl-taikauskoinen mantra, jossa häväistään Jeesus!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No näytä se Raamatusta. Minun raamatussa sitä ei ole, eikä ole sinunkaan.

        Mikä Raamattu Sinulla on?
        Vain opetuslasten vaatimus, josta Luuk11;1. Ja kun hän oli rukoilemassa siinä yhdessä paikassa, lopetettuaan yksi hänen oppilaistaan sanoi hänelle, ”meidän Herramme, opeta meidät rukoilemaan, samoin kuin Johannan myös opetti hänen oppilailleen”.
        Sinulle ymmärrettäväksi, jos tajuat, mutta luen sen itse ja käännän, Biblia hebrekasta?
        Käy varmaan Sinullekin.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tiedät itsekin että valhtelet Evankeliumi on ilosanoma ylösnousseesta Jeesuksesta.
        Eikä vl-taikauskoinen mantra, jossa häväistään Jeesus!

        Ei kuulu tapoihini valehella. Vl:t uskovat Jeesukseen vaikka yrität sepittää että emme. Kukahan tässä valehtelee. Mutta sun kanssa on ihan turha keskustella, Jumalan rauhaan vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulu tapoihini valehella. Vl:t uskovat Jeesukseen vaikka yrität sepittää että emme. Kukahan tässä valehtelee. Mutta sun kanssa on ihan turha keskustella, Jumalan rauhaan vaan.

        Avonantoni sille että kuitenki yritit .Pyydän anteeksi sitä että syytin sinua valehtelijaksi. Uskot vilpittömästi asiaasi, joka ei kuitenkaan kestä Raamatun totuuden valoa.
        Uskot valheeseen, olematta valehtelija.

        Shalom!


    • Anonyymi

      Kannattaisi siis kiinnittää huomiota liikennevaloista poistumiseen. Suojatiellä sen muistaminen voi olla pahasta ja jälkeenpäin.

    • Anonyymi

      Totisesti sanon minä teille: jokainen, joka ei Jumalan valtakuntaa ota vastaan niinkuin lapsi, ei hän suinkaan siihen tule sisälle

      9. Ja parantakaat sairaita, joita siinä on, ja sanokaat heille: Jumalan valtakunta on teitä lähestynyt. Mutta kuhunka kaupunkiin te tulette sisälle, ja ei he teitä ota vastaan, niin menkäät ulos sen kaduille, ja sanokaat: Tomunkin, joka teidän kaupungistanne tarttui meihin, me pudistamme teille: kuitenkin se tietäkäät, että Jumalan valtakunta oli teitä lähestynyt.

      Nämä Jeesuksen lähettiläät julistavat edelleen tuota samaa sanomaa, koska Jeesus sanoi heistä:

      23. Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.

      • Anonyymi

        Sanat oli tarkoitettu silloisille opetuslapsille. En ole nähnyt Kuopiossa, en Vantaalla enkä Kemissä julistamassa ilosanomaa. Kyse oli Israelin kaupungeista mutta. Jeesus ei tullut??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanat oli tarkoitettu silloisille opetuslapsille. En ole nähnyt Kuopiossa, en Vantaalla enkä Kemissä julistamassa ilosanomaa. Kyse oli Israelin kaupungeista mutta. Jeesus ei tullut??

        En tiedä onko mulla oikea käsitys tuosta jakeesta 23, mut uskon että siinä Jeesus viittaa siihen että evankeliumin julistaminen sirtyy Israelista muualle koska vainot tulevat.. ja niin tulee käymään että Ihmisen Poikaa tulee (maailman loppu) ennen kuin kaikissa Israelin kaupungeissa saarnataan. Mutta Kuopiossa ja Vantaalla edeleen parannetaan kaikki sairaat, vaikka ne alkaa olla vähissä


      • Tuosta 23 jakeesta;

        Jae on Jeesuksen sana opetuslapsilleen, ei muille, vaikka Israelin päällä oli Jumalan asettama rajoite, peite, mutta se ei kieltänyt Jeesusta, kaikkivaltiaana jakaa sanomaa Isänsä silmäterälle Israelille.
        Vasta Hänen kuoleman jälkeen, Helluntaista lähtien tie aukesi pakanoille, etupäässäPaavalin ja Pietarin kautta.
        Jeesus tiesi Jumalana, että Heidän saama sanoma viedä evankeliumia Hänestä, ensin Israeliin ja sittemmin pakanoille, ei tule toteutumaan Heidän osaltaan ja Heidän aikanaan loppuun. Siinä se sanoma, mutta mikä on se ongelma, se on seuraava.
        Vastustus tuli teokraattisessa Israelissa, jossa oli silloin 90% juutalaisia, että opuslapsia tapettiin ja vainotuin, näin kävi ja asia jäi keksien.
        Eikä se koskaan tule Israelilaisille eikä juutalaisille olemaan keskeinen asia, että Jeesus on luvattu Messias, sillä Jumala veti peitteen Heidän päälleen, joka poistetaan vasta Herran päivänä, ja silloin on koko Israel pelastuva.

        2 Moos 34; 34 Aina kun Mooses astui Herran eteen puhuakseen hänen kanssaan, hän riisui kasvoiltaan verhon ja oli ilman sitä, kunnes lähti pois. Tultuaan israelilaisten luo hän kertoi, mitä Herra oli käskenyt,
        35 ja silloin israelilaiset huomasivat, että hänen kasvonsa säteilivät. Sitten Mooses jälleen peitti kasvonsa ja poisti verhon vasta mennessään puhumaan Herran kanssa.

        Peite otetaan pois; 2. Kor. 3:16 Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois.

        Jolloin koko Israel on pelastuva;

        Lisää peitteestä; 2. Kor. 3:14 Heidän mielensä paatuivat. Sama peite pysyy edelleenkin paikoillaan, kun he lukevat vanhan liiton kirjoituksia, sillä vasta Kristus sen poistaa.
        2. Kor. 3:15 Yhä vieläkin heidän sydämensä päällä on peite Mooseksen lakia luettaessa.
        Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois.

        Sitten pelastuksesta; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä

        Nämä Tähtiryhmän jorinat Israelissa, jossa ihmiset ottivat vastaan lestadiolaisuuden, on täysin naurettavaa. Peite estää juuri tämän, väärän opetuksen.
        Turha Jumalaa vastaan on taistella, Hän huolehtii kansastaan ilman lahkojakin.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tuosta 23 jakeesta;

        Jae on Jeesuksen sana opetuslapsilleen, ei muille, vaikka Israelin päällä oli Jumalan asettama rajoite, peite, mutta se ei kieltänyt Jeesusta, kaikkivaltiaana jakaa sanomaa Isänsä silmäterälle Israelille.
        Vasta Hänen kuoleman jälkeen, Helluntaista lähtien tie aukesi pakanoille, etupäässäPaavalin ja Pietarin kautta.
        Jeesus tiesi Jumalana, että Heidän saama sanoma viedä evankeliumia Hänestä, ensin Israeliin ja sittemmin pakanoille, ei tule toteutumaan Heidän osaltaan ja Heidän aikanaan loppuun. Siinä se sanoma, mutta mikä on se ongelma, se on seuraava.
        Vastustus tuli teokraattisessa Israelissa, jossa oli silloin 90% juutalaisia, että opuslapsia tapettiin ja vainotuin, näin kävi ja asia jäi keksien.
        Eikä se koskaan tule Israelilaisille eikä juutalaisille olemaan keskeinen asia, että Jeesus on luvattu Messias, sillä Jumala veti peitteen Heidän päälleen, joka poistetaan vasta Herran päivänä, ja silloin on koko Israel pelastuva.

        2 Moos 34; 34 Aina kun Mooses astui Herran eteen puhuakseen hänen kanssaan, hän riisui kasvoiltaan verhon ja oli ilman sitä, kunnes lähti pois. Tultuaan israelilaisten luo hän kertoi, mitä Herra oli käskenyt,
        35 ja silloin israelilaiset huomasivat, että hänen kasvonsa säteilivät. Sitten Mooses jälleen peitti kasvonsa ja poisti verhon vasta mennessään puhumaan Herran kanssa.

        Peite otetaan pois; 2. Kor. 3:16 Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois.

        Jolloin koko Israel on pelastuva;

        Lisää peitteestä; 2. Kor. 3:14 Heidän mielensä paatuivat. Sama peite pysyy edelleenkin paikoillaan, kun he lukevat vanhan liiton kirjoituksia, sillä vasta Kristus sen poistaa.
        2. Kor. 3:15 Yhä vieläkin heidän sydämensä päällä on peite Mooseksen lakia luettaessa.
        Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois.

        Sitten pelastuksesta; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä

        Nämä Tähtiryhmän jorinat Israelissa, jossa ihmiset ottivat vastaan lestadiolaisuuden, on täysin naurettavaa. Peite estää juuri tämän, väärän opetuksen.
        Turha Jumalaa vastaan on taistella, Hän huolehtii kansastaan ilman lahkojakin.

        Edellenkin jotkut ovat nikealaisen ja kirkon opin kannattajia kuten Pinna. Hän näyttää tekevän Jeesuksesta kaikkivaltiaan jumalan. Niinhän ei asia ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edellenkin jotkut ovat nikealaisen ja kirkon opin kannattajia kuten Pinna. Hän näyttää tekevän Jeesuksesta kaikkivaltiaan jumalan. Niinhän ei asia ole.

        Mutta kuitenkin Jeesus on nyt koko maailman ylipäällikkö.

        Velluille se näyttää olevan vaikea pala niellä ja siksi he niin mielellään alentavat Hänet puhdistusrätiksi ja haluavat ohittaa "virkatien".
        Velluille Herramme on talon mölöpoika, jonka kanssa ei asioida.

        Otetaan vertaus keskustapuolueesta. Väyrynen oli kunniapuheenjohtaja ja sitten oli varsinainen pj. Oolrait ,huono vertaus jo siinäkin mielessä, että em. on kunnniaton ex nykyisin.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mutta kuitenkin Jeesus on nyt koko maailman ylipäällikkö.

        Velluille se näyttää olevan vaikea pala niellä ja siksi he niin mielellään alentavat Hänet puhdistusrätiksi ja haluavat ohittaa "virkatien".
        Velluille Herramme on talon mölöpoika, jonka kanssa ei asioida.

        Otetaan vertaus keskustapuolueesta. Väyrynen oli kunniapuheenjohtaja ja sitten oli varsinainen pj. Oolrait ,huono vertaus jo siinäkin mielessä, että em. on kunnniaton ex nykyisin.

        Kuka on sinun ylipäälikön yläpuolella, jolle ylipäällikkö osoittaa rukouksen vai mumiseeko itskseen.
        Room. 8:34
        Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme! [Mark. 12:36 | Hepr. 7:25; 1. Joh. 2:1]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on sinun ylipäälikön yläpuolella, jolle ylipäällikkö osoittaa rukouksen vai mumiseeko itskseen.
        Room. 8:34
        Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme! [Mark. 12:36 | Hepr. 7:25; 1. Joh. 2:1]

        Jospa tämä kysymys innostaisi velluja omakohtaiseen Raamatun tutkisteluun. Ottakaa itse selvää!

        2.Tim
        2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
        2:24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
        2:25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
        2:26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jospa tämä kysymys innostaisi velluja omakohtaiseen Raamatun tutkisteluun. Ottakaa itse selvää!

        2.Tim
        2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
        2:24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
        2:25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
        2:26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.

        Vastaa siihen, mitä kysytään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edellenkin jotkut ovat nikealaisen ja kirkon opin kannattajia kuten Pinna. Hän näyttää tekevän Jeesuksesta kaikkivaltiaan jumalan. Niinhän ei asia ole.

        Eikö Sinun Jeesus olekaan kaikkivaltias?
        Mainitse, missä olen samalla linjalla kun nikean sopimus, Nikean kirkkohan on eri asia.

        Laita näkyviin, sehän on ihmisoppia, jonka Sinä ja Wellut hyväksytte, ja olette ensin Katolisen kirkon Lahko, ja vielä pahempaa, Lut. kirkon lahko.

        Varmaan tuo luotettavuutta.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mutta kuitenkin Jeesus on nyt koko maailman ylipäällikkö.

        Velluille se näyttää olevan vaikea pala niellä ja siksi he niin mielellään alentavat Hänet puhdistusrätiksi ja haluavat ohittaa "virkatien".
        Velluille Herramme on talon mölöpoika, jonka kanssa ei asioida.

        Otetaan vertaus keskustapuolueesta. Väyrynen oli kunniapuheenjohtaja ja sitten oli varsinainen pj. Oolrait ,huono vertaus jo siinäkin mielessä, että em. on kunnniaton ex nykyisin.

        Niinhän Jeesus asian ilmaisee, mutta lisää; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ.
        Asia joka on vahvistettu 2 kertaa VT;ssä ja kolme kertaa UT;ssa.
        Mutta mikä puhuttelee, ei koskaan suvi seuroissa?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Eikö Sinun Jeesus olekaan kaikkivaltias?
        Mainitse, missä olen samalla linjalla kun nikean sopimus, Nikean kirkkohan on eri asia.

        Laita näkyviin, sehän on ihmisoppia, jonka Sinä ja Wellut hyväksytte, ja olette ensin Katolisen kirkon Lahko, ja vielä pahempaa, Lut. kirkon lahko.

        Varmaan tuo luotettavuutta.

        Kun Pinna alat näppäillä kommenttiasi niin sen sisältö tulee ajatuksistasi.. Se paljastaa mitä ajattelet, mitä uskot ja mitkä ovat käsityksiäsi. Sieltä ne tulevat.
        Kun kirjoitat että Jeesus on kaikkivaltias niin sinä uskot että asia on niin. Tunnustaako suusi Jeesuksen kaikkivaltiaaksi jumalaksi ? Mitä sanot?

        Minun suuni tunnustaa hänet Herraksi mitä hän onkin. Meissä on raamatullisesti selvä ero. Sinä uskot varhaisten kirkkoisien järjenpäätelmiin että Jeesus on jumala. Et usko Jeesuksen todistuksiin.

        Kuulut heihin joiden väittämät perustuvat kolmeen sanaan, YHTÄ, YKSI ja SANA.
        Niillä ei pitkälle potkita kun katsotaan mitä tekee kaksiteräinen miekka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun Pinna alat näppäillä kommenttiasi niin sen sisältö tulee ajatuksistasi.. Se paljastaa mitä ajattelet, mitä uskot ja mitkä ovat käsityksiäsi. Sieltä ne tulevat.
        Kun kirjoitat että Jeesus on kaikkivaltias niin sinä uskot että asia on niin. Tunnustaako suusi Jeesuksen kaikkivaltiaaksi jumalaksi ? Mitä sanot?

        Minun suuni tunnustaa hänet Herraksi mitä hän onkin. Meissä on raamatullisesti selvä ero. Sinä uskot varhaisten kirkkoisien järjenpäätelmiin että Jeesus on jumala. Et usko Jeesuksen todistuksiin.

        Kuulut heihin joiden väittämät perustuvat kolmeen sanaan, YHTÄ, YKSI ja SANA.
        Niillä ei pitkälle potkita kun katsotaan mitä tekee kaksiteräinen miekka.

        Olipa tyhmä kommentti? -Se paljastaa mitä ajattelet, mitä uskot ja mitkä ovat käsityksiäsi.
        Juuri siksi vastaan, että saisitte jonkinlaista rotia tuohon maallistuneen oppiinne, joka alkaa olla loppunsa edellä.
        Vieläkin on persoona kohtainen mahdollisuus pelastua, uskokaa pois ja se on vain Jeesuksessa, ei lahkoissa eikä opeissa.
        Minä panen itseni peliin, te ette uskalla, koska pelkäätte jopa toisianne???
        Ette uskalla, hoitojen pelossa myöntää edes Jeesuksen Herruutta, taivaassa ja maan päällä; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Asia joka on vahvistettu VT;ssä Dan 7/14.
        Minä uskallan ja kehtaan sen sanoa, siteeraten Raamattua.
        - Laita itse mitä ajattelet?
        Mitä Raamattu sanoo Jeesuksen jumaluudesta, tunnustan sen, kuten se on Raamatussa ilmoitettu;
        Nykyinen käännös, painotan käännös sanoo; Joh. 10:30
        Minä ja Isä olemme yhtä."
        Taas alkuteksti sanoo, kääntämätön, käännän sen suomeksi; - Minä ja Isä olemme yksi?
        - Miten Sinun kirjassasi se on ja mikä on näkemyksesi.
        Minun suu tunnustaa jopa saarnatessakin, että Raamattu on totta ja Jeesus on kaikkivaltias Herra, ja kuka ei sitä tunnusta on matkalla kadotukseen, koska Hänellä on valta pelastaa, mutta on myös valta määrätä tulimereen, johon Hän määrää ne, jotka eivät usko Häneen Sanan mukaan.
        - Kumman tien kulkija olet?
        - Etkö tunnusta Raamatun mukaan kaikkivaltiaaksi, vaikka se on siellä 4-5 kertaa, riippuen käännöksistä?
        Minun suuni myös tunnustaa sen, että Jumala (joka on yleisnimi), eli Adoni on Taivaan Isä, joka on myös Luoja.
        Tunnustan myös kysyttäessä sen, että Pyhä Henki on ikuisuusjumala, jolla on valta auttaa tai jättää huomioitta ihminen.
        Teillähän Lahkona se uupuu kokonaan, vain kastetuilla ja parannuksen tehneillä, kuten Paavali on Hengen osallisuus.
        - Mitä olet mieltä, mistä Saul teki parannuksen Jeesukseen ja mitä kaksi asiaa Hän sai?

        Älä määrittele minua, olen kastettu Jeesukseen, ja niin ollen Pyhä, Hän ei omiaan jätä, ellei oma Häntä. Jeesuksen omilla ei ole kadotustuomiota, vaan palkkatuomio.

        Pitemmälle ei maan päällä päästä, on hakeutua upotukseen, jos pystyt tunnustamaan suullasi Jeesuksen vahvuuden, Ap. t. 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        Sitten Sinulla vasta on Jumala, kun löydät Jeesuksen; Joh. 14:6

        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Ei Saulillakaan ollut Jumalaa, ennen Jeesusta.
        - Oletko samaa mieltä.
        Ymmärrän sen opettajana, että Jumalaa ei ole kenelläkään ennen Jeesuksen sisäistä tuntemusta, sitten vasta saat Sinäkin kohdata totisen Isän, Adonain.
        Henki on sitten osaltasi kasteen takana.
        Isä poika ja Pyhä Henki ovat Jeesuksen omille jokainen Jumaluus olentoja, Henkiä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olipa tyhmä kommentti? -Se paljastaa mitä ajattelet, mitä uskot ja mitkä ovat käsityksiäsi.
        Juuri siksi vastaan, että saisitte jonkinlaista rotia tuohon maallistuneen oppiinne, joka alkaa olla loppunsa edellä.
        Vieläkin on persoona kohtainen mahdollisuus pelastua, uskokaa pois ja se on vain Jeesuksessa, ei lahkoissa eikä opeissa.
        Minä panen itseni peliin, te ette uskalla, koska pelkäätte jopa toisianne???
        Ette uskalla, hoitojen pelossa myöntää edes Jeesuksen Herruutta, taivaassa ja maan päällä; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Asia joka on vahvistettu VT;ssä Dan 7/14.
        Minä uskallan ja kehtaan sen sanoa, siteeraten Raamattua.
        - Laita itse mitä ajattelet?
        Mitä Raamattu sanoo Jeesuksen jumaluudesta, tunnustan sen, kuten se on Raamatussa ilmoitettu;
        Nykyinen käännös, painotan käännös sanoo; Joh. 10:30
        Minä ja Isä olemme yhtä."
        Taas alkuteksti sanoo, kääntämätön, käännän sen suomeksi; - Minä ja Isä olemme yksi?
        - Miten Sinun kirjassasi se on ja mikä on näkemyksesi.
        Minun suu tunnustaa jopa saarnatessakin, että Raamattu on totta ja Jeesus on kaikkivaltias Herra, ja kuka ei sitä tunnusta on matkalla kadotukseen, koska Hänellä on valta pelastaa, mutta on myös valta määrätä tulimereen, johon Hän määrää ne, jotka eivät usko Häneen Sanan mukaan.
        - Kumman tien kulkija olet?
        - Etkö tunnusta Raamatun mukaan kaikkivaltiaaksi, vaikka se on siellä 4-5 kertaa, riippuen käännöksistä?
        Minun suuni myös tunnustaa sen, että Jumala (joka on yleisnimi), eli Adoni on Taivaan Isä, joka on myös Luoja.
        Tunnustan myös kysyttäessä sen, että Pyhä Henki on ikuisuusjumala, jolla on valta auttaa tai jättää huomioitta ihminen.
        Teillähän Lahkona se uupuu kokonaan, vain kastetuilla ja parannuksen tehneillä, kuten Paavali on Hengen osallisuus.
        - Mitä olet mieltä, mistä Saul teki parannuksen Jeesukseen ja mitä kaksi asiaa Hän sai?

        Älä määrittele minua, olen kastettu Jeesukseen, ja niin ollen Pyhä, Hän ei omiaan jätä, ellei oma Häntä. Jeesuksen omilla ei ole kadotustuomiota, vaan palkkatuomio.

        Pitemmälle ei maan päällä päästä, on hakeutua upotukseen, jos pystyt tunnustamaan suullasi Jeesuksen vahvuuden, Ap. t. 22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        Sitten Sinulla vasta on Jumala, kun löydät Jeesuksen; Joh. 14:6

        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        Ei Saulillakaan ollut Jumalaa, ennen Jeesusta.
        - Oletko samaa mieltä.
        Ymmärrän sen opettajana, että Jumalaa ei ole kenelläkään ennen Jeesuksen sisäistä tuntemusta, sitten vasta saat Sinäkin kohdata totisen Isän, Adonain.
        Henki on sitten osaltasi kasteen takana.
        Isä poika ja Pyhä Henki ovat Jeesuksen omille jokainen Jumaluus olentoja, Henkiä.

        Kuules Pinna. Sinä puhuttelet minua kuin olisin johonkin uskontoon kuuluva. Minä en kuulu kirkkoon enkä lahkoihin. Olen vapaa Jeesuksessa ja totuudessa.

        Toiseksi, sinä et tunne minua etkä minun hengellistä elämää joten älä osoita sormella, äläkä väitä sellaista minusta joka on sinun omia kuvitelmiasi. Sopiiko?
        Kutsut itseäsi opettajaksi. Kun olet opettaja niin älä opeta omia epäraamatulisia oppeja. Käyt vl uskovien kimppuun joka on vastoin rakkauskäskyä. Minä rakastan lähimmäisiäni, myös vl uskovia.
        Opetuslapset tunnetaan siitä että heillä on veljellinen rakkaus keskenään. Joh 13:35 ja Gal. 5:22
        Mitä tulee Jeesukseen niin hänellä on Isältä saatu valta taivaassa ja maan päällä.
        Matt.28:18
        Kyllä minä sen tiedän muttei se tee Jeesuksesta kaikkivaltiasta Jumalaa, niin kuin sinä " opetat".
        Kysyin tunnustaako sinun suusi Jeesuksen kaikkivaltiaaksi Jumalaksi?

        Vai uskotko todella häneen ja tunnustat suullasi hänen Herraksi. Minä tunnustan koska olen hänen opetuslapsi. Alla perustelut.
        Room. 10:9 ja Joh. 13:13


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuules Pinna. Sinä puhuttelet minua kuin olisin johonkin uskontoon kuuluva. Minä en kuulu kirkkoon enkä lahkoihin. Olen vapaa Jeesuksessa ja totuudessa.

        Toiseksi, sinä et tunne minua etkä minun hengellistä elämää joten älä osoita sormella, äläkä väitä sellaista minusta joka on sinun omia kuvitelmiasi. Sopiiko?
        Kutsut itseäsi opettajaksi. Kun olet opettaja niin älä opeta omia epäraamatulisia oppeja. Käyt vl uskovien kimppuun joka on vastoin rakkauskäskyä. Minä rakastan lähimmäisiäni, myös vl uskovia.
        Opetuslapset tunnetaan siitä että heillä on veljellinen rakkaus keskenään. Joh 13:35 ja Gal. 5:22
        Mitä tulee Jeesukseen niin hänellä on Isältä saatu valta taivaassa ja maan päällä.
        Matt.28:18
        Kyllä minä sen tiedän muttei se tee Jeesuksesta kaikkivaltiasta Jumalaa, niin kuin sinä " opetat".
        Kysyin tunnustaako sinun suusi Jeesuksen kaikkivaltiaaksi Jumalaksi?

        Vai uskotko todella häneen ja tunnustat suullasi hänen Herraksi. Minä tunnustan koska olen hänen opetuslapsi. Alla perustelut.
        Room. 10:9 ja Joh. 13:13

        Mitä sillä on merkitys, jollei pysty vastaamaan kysymyksiini?


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Mitä sillä on merkitys, jollei pysty vastaamaan kysymyksiini?

        Minäkin olen YHTÄ Isän ja Pojan kanssa Pyhän Hengen kautta, koska olen Jeesuksen opetuslapsi. Joh. 17. 18-23. Sieltä selviää vastaus mitä tarkoittaa YHTÄ.

        Se tarkoittaa paljon enemmän kuin jae Joh. 10:30. Kannattaa laajentaa Jumalan sanan tuntemista. Perustelen Jeesuksen sanalla.

        Vielä kerran ettei tarvitse kysellä samoja kysymyksiä. Jeesus on Jumalan poika ja Herra, muttei kaikkivaltias jumala.
        Jeesuksella on Jumalalta saatu valta taivaassa ja maan päällä. Isä on häntä suurempi.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Tuosta 23 jakeesta;

        Jae on Jeesuksen sana opetuslapsilleen, ei muille, vaikka Israelin päällä oli Jumalan asettama rajoite, peite, mutta se ei kieltänyt Jeesusta, kaikkivaltiaana jakaa sanomaa Isänsä silmäterälle Israelille.
        Vasta Hänen kuoleman jälkeen, Helluntaista lähtien tie aukesi pakanoille, etupäässäPaavalin ja Pietarin kautta.
        Jeesus tiesi Jumalana, että Heidän saama sanoma viedä evankeliumia Hänestä, ensin Israeliin ja sittemmin pakanoille, ei tule toteutumaan Heidän osaltaan ja Heidän aikanaan loppuun. Siinä se sanoma, mutta mikä on se ongelma, se on seuraava.
        Vastustus tuli teokraattisessa Israelissa, jossa oli silloin 90% juutalaisia, että opuslapsia tapettiin ja vainotuin, näin kävi ja asia jäi keksien.
        Eikä se koskaan tule Israelilaisille eikä juutalaisille olemaan keskeinen asia, että Jeesus on luvattu Messias, sillä Jumala veti peitteen Heidän päälleen, joka poistetaan vasta Herran päivänä, ja silloin on koko Israel pelastuva.

        2 Moos 34; 34 Aina kun Mooses astui Herran eteen puhuakseen hänen kanssaan, hän riisui kasvoiltaan verhon ja oli ilman sitä, kunnes lähti pois. Tultuaan israelilaisten luo hän kertoi, mitä Herra oli käskenyt,
        35 ja silloin israelilaiset huomasivat, että hänen kasvonsa säteilivät. Sitten Mooses jälleen peitti kasvonsa ja poisti verhon vasta mennessään puhumaan Herran kanssa.

        Peite otetaan pois; 2. Kor. 3:16 Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois.

        Jolloin koko Israel on pelastuva;

        Lisää peitteestä; 2. Kor. 3:14 Heidän mielensä paatuivat. Sama peite pysyy edelleenkin paikoillaan, kun he lukevat vanhan liiton kirjoituksia, sillä vasta Kristus sen poistaa.
        2. Kor. 3:15 Yhä vieläkin heidän sydämensä päällä on peite Mooseksen lakia luettaessa.
        Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois.

        Sitten pelastuksesta; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä

        Nämä Tähtiryhmän jorinat Israelissa, jossa ihmiset ottivat vastaan lestadiolaisuuden, on täysin naurettavaa. Peite estää juuri tämän, väärän opetuksen.
        Turha Jumalaa vastaan on taistella, Hän huolehtii kansastaan ilman lahkojakin.

        Kyse on hengellisestä Israelista ei poliittisesta maallisesta valtiosta.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Mitä sillä on merkitys, jollei pysty vastaamaan kysymyksiini?

        Taas sitä lestadiolaisten pakanallista huu haata. Ei ole kumma kun porukka katoaa.
        Gen 12; 1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Olet kirottu, kun uhmaat Israelia.

        Wellyistakin pelastuu joku, mutta ei kaikki, mutta koko Israel on kaikkineen Pyhää, ja pelastuu; Room 11;Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

        Lue; - niinkuin on kirjoitettu.
        Onko niin kirjoitettu VL;istä.

        Häpeä.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Taas sitä lestadiolaisten pakanallista huu haata. Ei ole kumma kun porukka katoaa.
        Gen 12; 1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Olet kirottu, kun uhmaat Israelia.

        Wellyistakin pelastuu joku, mutta ei kaikki, mutta koko Israel on kaikkineen Pyhää, ja pelastuu; Room 11;Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

        Lue; - niinkuin on kirjoitettu.
        Onko niin kirjoitettu VL;istä.

        Häpeä.

        Toisin sanoen Pinnan käsitys on se että kaikki ihmiset jotka asuvat Israelin rajojen sisäpuolella pelastuvat? Siellä asuu muslimeja ja jumalattomia. Hekö pelastuvat kaikki kunhan ovat lihallisen ja maallisen Israelin kansalaisia.
        Minä sanon etteivät pelastu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen Pinnan käsitys on se että kaikki ihmiset jotka asuvat Israelin rajojen sisäpuolella pelastuvat? Siellä asuu muslimeja ja jumalattomia. Hekö pelastuvat kaikki kunhan ovat lihallisen ja maallisen Israelin kansalaisia.
        Minä sanon etteivät pelastu.

        Et oikeasti voi olla noin hölmö, hämmennät tahallaan selvää sanomaa jota pinna tuo esiin Raamatusta.

        Jos oikeasti olet niin hölmö, parempi olla suu kiinni ja näyttää hölmöltä.

        Te hölmöt vl-ulkomainokset: Palvelisitte epäjumalaanne SRK,ta paremmin olemalla sen vihollisia. 😃


        Sp-ko


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Taas sitä lestadiolaisten pakanallista huu haata. Ei ole kumma kun porukka katoaa.
        Gen 12; 1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        Olet kirottu, kun uhmaat Israelia.

        Wellyistakin pelastuu joku, mutta ei kaikki, mutta koko Israel on kaikkineen Pyhää, ja pelastuu; Room 11;Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

        Lue; - niinkuin on kirjoitettu.
        Onko niin kirjoitettu VL;istä.

        Häpeä.

        Room. 9:27
        Mutta Israelista Jesaja huudahtaa: -- Vaikka Israelin kansa olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä pelastuu vain rippeet. [Jes. 10:22,23
        Room. 9:6
        Jumalan sana ei ole voinut raueta tyhjiin. Eivät kaikki israelilaiset kuulu tosi Israeliin, [Room. 2:28,29, Room. 3:3; Gal. 6:16; 2. Tim. 2:13]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et oikeasti voi olla noin hölmö, hämmennät tahallaan selvää sanomaa jota pinna tuo esiin Raamatusta.

        Jos oikeasti olet niin hölmö, parempi olla suu kiinni ja näyttää hölmöltä.

        Te hölmöt vl-ulkomainokset: Palvelisitte epäjumalaanne SRK,ta paremmin olemalla sen vihollisia. 😃


        Sp-ko

        Itse teet itsestäsi tosi hölmön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et oikeasti voi olla noin hölmö, hämmennät tahallaan selvää sanomaa jota pinna tuo esiin Raamatusta.

        Jos oikeasti olet niin hölmö, parempi olla suu kiinni ja näyttää hölmöltä.

        Te hölmöt vl-ulkomainokset: Palvelisitte epäjumalaanne SRK,ta paremmin olemalla sen vihollisia. 😃


        Sp-ko

        Eipä se auta kun maalliset valtiot tuhoaa Jumalan valtakunta. Ei siellä heiluteta Israelin lippuja kun sellaista lihallista valtiota ei ole olemassakaan. Ei ole Venäjää, ei Usaa, ei Ukrainaa eikä Suomeakaan.
        Mutta on hölmöjä jotka eivät tunne Jumalan suunnitelmaa ja elävät lihallisissa luuloissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen Pinnan käsitys on se että kaikki ihmiset jotka asuvat Israelin rajojen sisäpuolella pelastuvat? Siellä asuu muslimeja ja jumalattomia. Hekö pelastuvat kaikki kunhan ovat lihallisen ja maallisen Israelin kansalaisia.
        Minä sanon etteivät pelastu.

        Et tiedä minun käsityksestä kuule yhtään mitään, joten nauran kommentillesi.
        Israel on Israel, johon kuuluu myös Juuda, ja joka kantaa Israelin Geeniä, on israelilainen, ja kuuluu Israelin, sen 12 heimoon, minä Isaskarin heimoon ja Huoneeseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Room. 9:27
        Mutta Israelista Jesaja huudahtaa: -- Vaikka Israelin kansa olisi lukuisa kuin merenrannan hiekka, siitä pelastuu vain rippeet. [Jes. 10:22,23
        Room. 9:6
        Jumalan sana ei ole voinut raueta tyhjiin. Eivät kaikki israelilaiset kuulu tosi Israeliin, [Room. 2:28,29, Room. 3:3; Gal. 6:16; 2. Tim. 2:13]

        Lue eteenpäin, pari jaetta; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
        Samalla, se mitä Jesaja jatkaa; 59:20 Mutta Siioniin Herra tulee vapauttajana, Jaakobin jälkeläisten luo lunastajana, kun he luopuvat rikkomuksistaan, sanoo Herra


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Et tiedä minun käsityksestä kuule yhtään mitään, joten nauran kommentillesi.
        Israel on Israel, johon kuuluu myös Juuda, ja joka kantaa Israelin Geeniä, on israelilainen, ja kuuluu Israelin, sen 12 heimoon, minä Isaskarin heimoon ja Huoneeseen.

        Siis maassa asuvat islamilaiset ovat Jeesuksen opetuslapsia ja pelastuvat kun ovat Israelin kansalaisia. Niinkö tarkoitit


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Lue eteenpäin, pari jaetta; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
        Samalla, se mitä Jesaja jatkaa; 59:20 Mutta Siioniin Herra tulee vapauttajana, Jaakobin jälkeläisten luo lunastajana, kun he luopuvat rikkomuksistaan, sanoo Herra

        Room. 2:28

        Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa. [Matt. 3:9; Joh. 8:39; Room. 9:6-8; Gal. 6:15]
        Room. 2:29

        Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä. [5. Moos. 10:16; Jer. 4:4; Ap. t. 7:51


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis maassa asuvat islamilaiset ovat Jeesuksen opetuslapsia ja pelastuvat kun ovat Israelin kansalaisia. Niinkö tarkoitit

        Olet pakanallinen saivartelua. Kerroin sen, että tulee olla geneettinen Israelilainen, sitä verta ei ole arabeissa, mutta moni VL kantaa sitä tietämättään.
        Pelastus koskee Israelia kansana, siihen ei kuulu arabeja, asuvat he kuinka ja missä.
        Häpeä lurjus, en tarkoittanut muuta, kun se minkä kirjoitin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Room. 2:28

        Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa. [Matt. 3:9; Joh. 8:39; Room. 9:6-8; Gal. 6:15]
        Room. 2:29

        Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä. [5. Moos. 10:16; Jer. 4:4; Ap. t. 7:51

        Tutki ensin, mikä on asian konteksti?
        Jos osaat, sitten löytyy totuus.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Lue eteenpäin, pari jaetta; Room. 11:26 Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
        Samalla, se mitä Jesaja jatkaa; 59:20 Mutta Siioniin Herra tulee vapauttajana, Jaakobin jälkeläisten luo lunastajana, kun he luopuvat rikkomuksistaan, sanoo Herra

        Mitä sinä meuhkaat agressiivisesti, ota rauhallisesti. Kerro näkemyksesi , mikä on "tosi Israel" Room.9:6 ja mikä on "koko Israel" Room.11:26. Asiallista vastausta toivotaan ilman viittauksia vl:iin ja palstan kommentoijiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä meuhkaat agressiivisesti, ota rauhallisesti. Kerro näkemyksesi , mikä on "tosi Israel" Room.9:6 ja mikä on "koko Israel" Room.11:26. Asiallista vastausta toivotaan ilman viittauksia vl:iin ja palstan kommentoijiin.

        Mitä aggressiivisuutta?
        Olet kun alakoulun oppilas teologisesti. Israelin heimon lapset tietävät tuon asian jo 7 vuotiaana, joten tympii vastailla ihmiselle, joka itse ei näe vaivaa asiaan.

        Konteksti, kuka puhui, kenelle puhui, ja miksi puhui?

        1: Paavali puhui Roomaan, juutalaiseen seurakuntaan (Israel)
        2; Seurakuntaan johon tunki roomalaisia opetuksen perään sekä etujen perään.
        3; Juuri siksi, kun He yrittivät sekoittua seurakuntaan, ettei tarvitse mennä armeijaan.

        Siinä se, ei Israelilaisia ole kaikki, ainoastaan Abrahamin perilliset.


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Olet pakanallinen saivartelua. Kerroin sen, että tulee olla geneettinen Israelilainen, sitä verta ei ole arabeissa, mutta moni VL kantaa sitä tietämättään.
        Pelastus koskee Israelia kansana, siihen ei kuulu arabeja, asuvat he kuinka ja missä.
        Häpeä lurjus, en tarkoittanut muuta, kun se minkä kirjoitin.

        Sinun opin mukaan geneettinen israelilainen murhaaja pelastuu automaattisesti ilman uskoa Jeesukseen sekä ilman kastetta. Salli minun nauraa tuollaiselle joka kutsuu itseään opettajaksi. Niin, harhaopettaja ja eksyttäjä niin toimii.

        Jeesus ei eriarvoistanut ketään, eikä yksikään ole hänen valittu ilman uskoa ja kastetta. Pinna katselee sinivalkoisten Israelin piilolinssien läpi ja väittää että kaikki Israel pelastuu ilman uskoa ja kastetta kunhan tehdään DNA testi joka osoittaa että jumalaton murhaaja on juutalainen.
        Jospa Pinnalla on omat " alkutekstit ja kontekstit" joita muilla ei ole. Ainakin hän niitä vireästi viljelee ja haukkuu muut niinkuin fariseusten tapa on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun opin mukaan geneettinen israelilainen murhaaja pelastuu automaattisesti ilman uskoa Jeesukseen sekä ilman kastetta. Salli minun nauraa tuollaiselle joka kutsuu itseään opettajaksi. Niin, harhaopettaja ja eksyttäjä niin toimii.

        Jeesus ei eriarvoistanut ketään, eikä yksikään ole hänen valittu ilman uskoa ja kastetta. Pinna katselee sinivalkoisten Israelin piilolinssien läpi ja väittää että kaikki Israel pelastuu ilman uskoa ja kastetta kunhan tehdään DNA testi joka osoittaa että jumalaton murhaaja on juutalainen.
        Jospa Pinnalla on omat " alkutekstit ja kontekstit" joita muilla ei ole. Ainakin hän niitä vireästi viljelee ja haukkuu muut niinkuin fariseusten tapa on.

        Älä pakana avaa minulle >Abrahamin jälkeläisten elämää, et kuitenkaan tiedä siitä mitään.
        Jos katsomme Jeremista, niin vain ja ainoastaan Hän teki Liiton Israelin kanssa, ei pakanoiden; 31;31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
        Kun tämän kuuluu tähän liittoon ja siihen kansaa, niin asian meidän sydämessä, kuten Raamatuissa on, niin syvällä, ettei pakanat sitä tajua.
        Siihen vedoten en ala koko Raamattua tässä avaamaan.
        Kenen israelilainen on nyt murhannut? Laita nimi ja paikka.
        Mikä automaatti sinua puhuttelee? Muista, että ole pakana, jotka hekin pelastuvat, mutta ei siellä seurakunnat, joilla ei ole Jeesusta.
        Sinä voit tyhmyyttäsi nauraa vaikka Suomen Jääkiekon Olumpia- joukkueelle? Anna mennä vaan, lestojahan ei Suomen Jääkiekkoliiton sarjoissa olekaan.
        Etkö tajua, minultahan sinä aina sarkastisesti tinkaat pakanallisia asioita, koska pystyn opettamaan.
        Vähän naurattaa, vai mitä
        >>Jeesus ei eriarvoistanut ketään, eikä yksikään ole hänen valittu ilman uskoa ja kastetta. ** Siksi juuri olen kastettu ja uskon Hänet kaikkivaltiaaksi Herraksi? Miten Sinun laita?
        >>Pinna katselee sinivalkoisten Israelin piilolinssien läpi ja väittää että kaikki Israel pelastuu ilman uskoa ja kastetta kunhan tehdään DNA testi joka osoittaa että jumalaton murhaaja on juutalainen.** Minulla ei ole silmälaseja, ja meillä ei ole pelkkää "uskoa", meillä on Kristus,ja JUmalan sana siitä, että Jumalan silmäterä pelastuu kokonaan, mutta löydätkö siihen kohtaa Kirjasta?
        >>Jospa Pinnalla on omat " alkutekstit ja kontekstit" joita muilla ei ole. ** On, te olette pelkkiä sekulaareja, joku prosentti vain harrastelijoita.
        Mietihän, kuka se Suomen Farisealainen puolue on, se on SRK.


    • Anonyymi

      Saarnaamista ei tarvita, jos ihminen pyytää apua Jeesukselta.
      Jos ihminen ei uskoisi, niin hän ei voi huutaa avuksi Jumalaa.

      Toinen ryöväri ristillä tunnusti syntinsä ja tunnusti Jeesuksen.

      • Siinäpä se, Jeesus on ainut synnin sovitus, toisaalta pitää ottaa huomioon Paavalin kehotus; Hepr. 10:25 Me emme saa lyödä laimin seurakuntamme yhteisiä kokouksia, niin kuin muutamilla on tapana, vaan meidän tulee rohkaista toisiamme, sitä enemmän mitä lähempänä näette Herran päivän olevan

        Useaan probleemaan se on usein suuri apu.


    • Anonyymi

      Ryöväri sieltä ristinpuulta joutu helveddiin. Jeesus ei ollu vanhoillislestaadiolainen, ni se jeesuksen antama synninpäästö ei ollu pätevä
      Terv. Kyllikki- setä Kiiminmgistä

    • Anonyymi

      Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

      Hyvin monet henget kyllä tunnustavat että Jeesus on ollut lihassa, mutta kolmas uskonkappale tarkoittaa että Hän edelleen on lihassa Henkensä kautta. Tämä on hulluus ihmisjärjelle ja ei voi avautua muutoin kuin että "otta vastaan Jumalan valtakunnan niin kuin lapsi". Kyllä se toinenkin ristinryöväri uskoi mitä profeetat oli kirjoittanut, mutta sille ei avautunut se että Messias on (ihmisen silmissä) syntinen ihminen. On ihan eri asia uskoa omiin mielikuviin historiallisiin tapahtumien perustalla kuin uskoa että Jumala itse on läsnä ja lähestyy nyt minua hullun saarnan kautta.

      • Te vl-puhvelit olette selittelyinenne suoraan sielunvihollisen asiapoikia. Hämmästyttävää, että eräs toinen hullu lahko eksyttää samalla metodilla. Sama käskyttäjä. Nimi alkaa s kirjaimella.

        "Lihaan tulleeksi", tarkoittaa sitä kun Jeesus syntyi ihmiseksi. Ei sitä että Jeesus tulisi jonkun syntisen vl-ihmisen nahkoihin.
        VAIN LIHALLA ON VERI, JEESUKSEN VERI , Joka on sovituksena ja lunastusmaksuna synteimme edestä.

        Paholainen selittää mieluusti Jeesuksen hengeksi, mutta se on eksyttävää. Ylösnoustuaan Jeesusta saattoi käsin kosketella ja hän söi mm kalaa.

        1Joh. 4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        1Kor. 12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
        1Joh. 5:1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.


    • Anonyymi

      Jeesus julisti synnit anteeksi ristinryövärille Isän, Pojan ja Pyhän hengen nimessä. Näin minulle on ilmoitettu taivaasta. Ette voi kiistää täämän.

      • Jeesuksen ristinkuolema, verenvuodatus ja ylösnousemus, voitti synnin. SYNTI ON KUOLEMA!

        Kuolemalla Jeesus kuoleman voitti,- ei millään julistuksella!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jeesuksen ristinkuolema, verenvuodatus ja ylösnousemus, voitti synnin. SYNTI ON KUOLEMA!

        Kuolemalla Jeesus kuoleman voitti,- ei millään julistuksella!

        Room. 5:12
        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]
        Room. 6:23
        Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. [1. Moos. 2:17; Jaak. 1:15 | Room. 5:18; 1. Kor. 15:22]
        Luuk. 24:
        47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista. [Ap. t. 2:38, Ap. t. 3:19, Ap. t. 10:43, Ap. t. 13:38,39, Ap. t. 22:16]


      • Anonyymi kirjoitti:

        Room. 5:12
        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]
        Room. 6:23
        Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. [1. Moos. 2:17; Jaak. 1:15 | Room. 5:18; 1. Kor. 15:22]
        Luuk. 24:
        47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista. [Ap. t. 2:38, Ap. t. 3:19, Ap. t. 10:43, Ap. t. 13:38,39, Ap. t. 22:16]

        Totta. Jae 47 kuulu alkutekstiin mukaan näin;47. Ja että hänen nimessään on julistettava kääntymystä syntisten vapauttamiseksi kaikissa kansakunnissa, ja alku on oleva Jerusalemista.


    • Anonyymi

      > 23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa<
      -- Ensinnäkin. Kuka muka muistaisi sanatarkasti ristillä käydyt keskustelut satojen vuosien päästä, ennen kuin raamattu varsinaisesti kirjoitettiin ja käännettiin eri kielille. Tuleeko pieneen mieleen yhtään sellainen ajatus, että tuo sanonta; "tänä päivänä olet olevan kanssani paratiisis!" on väärällä tavalla muotoiltu eli huonoa käännöstä. Vasta viimeisenä päivänä kun Jeesus tulee takaisin, kuolleet herätetään, eli ei kukaan ole vielä taivaassa eikä helvetissäkään, koska eihän viimeistä tuomiota ole vielä edes ollut. Näin ne uskovaiset kuitenkin asian väärällä tavalla käsittää. Näin ollen tuo virheellinen virke olisi oikealla tavalla pitänyt kääntää näin: 23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: olet oleva minun kanssani paratiisissa. Ja miettikääpä nyt, että missä paratiisissa, kun olis pitänyt sanoa että taivaassa. Ja missä taivaassa, josta uskovaisetkin aina höpöttää, eivätkä ala edes selittämään taivaan sijaintia, vaikka kaiken järjen mukaan sen tulisi olla jossain avaruuden äärettömyyksissä.
      Paratiisia ei ole enää ja kun puhutaan uudesta maasta ja uudesta taivaasta, niin miksi pitäisi olla uusi taivaskin, mitä vikaa entisessä olisi. Käsitteet ovat melkoisen pahasti ristiriitaisia uskovaisten saarnoissa. Ketä varten uusi maa olisi, kun kerran uskovaiset ovat jo päässeet kukin vuorollaan taivaaseen, josta he höpöttävät lakkaamatta saarnoissaan., Jos haluaa uskoa Jeesukseen ,niin eikö se ole samaa kuin saada syntinsä anteeksi ilman, että siinä tilanteessa pitää lausua nämä tyypilliset taikasanat, Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä.

      • Anonyymi

        Jeesuksella oli valta maan päällä eläissään valta antaa syntejä anteeksi ja parantaa ihmisiä keitä hän tapasikin (syntinen nainen, sokea mies, lapset, ristinryöväri)

        Raamatussa parantaa ja pelastaa on sama sana.

        Mark. 2:9

        Kumpi on helpompaa, sanoa halvaantuneelle: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse, ota vuoteesi ja kävele'?

        Matt. 9:5

        Kumpi on helpompaa, sanoa: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja kävele'?

        Sotilas uskoi Jeesuksen kykyyn parantaa ja siksi sotilaan kotona oleva palvelija parani heti, vaikka ei kuullut sotilaan ja Jeesuksen välistä keskustelua ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksella oli valta maan päällä eläissään valta antaa syntejä anteeksi ja parantaa ihmisiä keitä hän tapasikin (syntinen nainen, sokea mies, lapset, ristinryöväri)

        Raamatussa parantaa ja pelastaa on sama sana.

        Mark. 2:9

        Kumpi on helpompaa, sanoa halvaantuneelle: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse, ota vuoteesi ja kävele'?

        Matt. 9:5

        Kumpi on helpompaa, sanoa: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja kävele'?

        Sotilas uskoi Jeesuksen kykyyn parantaa ja siksi sotilaan kotona oleva palvelija parani heti, vaikka ei kuullut sotilaan ja Jeesuksen välistä keskustelua ollenkaan.

        Jeesus tiesi että Hän on se, joka ottaa pois maailman synnin kuolemallaan ja tiesi olevansa Jumalan poika. Sillä valtuudella Hän toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus tiesi että Hän on se, joka ottaa pois maailman synnin kuolemallaan ja tiesi olevansa Jumalan poika. Sillä valtuudella Hän toimi.

        Niin teki.


      • Anonyymi

        Olet sangen oikeassa. Mikäli Jeesuksen sanat otetaan kirjaimellisesti niin ryöväri ja Jeesus menivät heti kuolemansa jälkeen paratiisiin. Raamattu todistaa että Jeesus oli tuonelassa kunnes Jumala herätti hänet kolmantena päivänä kuolleista. Siis Jeesus oli kuollut.
        Mikäli ryöväri meni paratiisiin jonka olinpaikkaa ei Raamattu tunne niin kävi mielenkiintoinen tapaus.
        Kun Jeesus jätti tuonelan kolmantena päivänä niin jäikö ryöväri paratiisiin ja on yhä vieläkin ainoana siellä. Missä on paratiisi jossa yksinään on kuollut ryöväri.
        Häntä ei ole herätetty kuolleista koska kuolleitten ylösnousemus ei ole tapahtunut.
        Tutkijoitten mukaan kyseessä on väärennös tai se kuuluisa mustetarha joka muuttaa jakeen sisällön sellaiseksi ettei se pidä paikkaansa.
        Raamatussa paratiisi on maanpäällinen kuten Aatamin aikana. Ei se tuonelassa ole.


    • Anonyymi

      Turha tässä on mitään veuruta ja vääristellä, kun asia on selvästi sanottu, ja sanojalla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

      23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
      Missä on vika?

      • Anonyymi

        Vika on siinä että missä on paratiisi jossa Jeesus oli kuolleena 3 päivää ja ryöväri on yhä kuolleena ja yksin paratiisissa. Muut kuolleet ovat tuonelassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vika on siinä että missä on paratiisi jossa Jeesus oli kuolleena 3 päivää ja ryöväri on yhä kuolleena ja yksin paratiisissa. Muut kuolleet ovat tuonelassa.

        "Mitä se sinulle kuuluu": Sanoi Jeesus.


      • Anonyymi

        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle tänä päivänä: pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
        Etkö tajua, että välimerkki kaksoispiste on pantu virkkeeseen väärään kohtaan. Kai tajuut, että raamatun kääntämisessä on tullut paljon virheitä juuri välimerkkien osalta ja että erehtyväiset ihmiset sen ovat kääntäneet, ei mikään Jumala.


    • Kaunis keskustelu ristillä.

      • Anonyymi

        Mutta oliko pätevä, kun ei ollut vellua välittämässä sanomaa?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe