Sentraalinen uniapnea77

Anonyymi

Hei.sain viimeviikolla uniapnea tutkimuksen tulokset ahi90h apneoita yön aikana 510kpl,on tässä ollut 3-4vuotta veto poissa aivan täysin kaikki harrastukset jääneet kun ei vaan jaksa mitään muuta kuin nippanappa käydä töissä olen käynyt lääkärissä valittamassa sieltä tullut monenlaisia ohjeita lepää,syörautaa,sulla on masennus yms.vuoden vaihteen jälkeen havahduin et fyysiset voimat on heikentyneet merkittävästi ei edes seistä jaksanut kuin maks minuutin.hakeuduin lääkäriin ja sanoin et nyt ei pysty oleen töissä no viikko saikkua ja lepäile ei helpottanut sitten arvottiin kuukauden kaikkea mahdollista jona aikana saikku jatkui mm keuhkoveritulppaa tutkittiin fyysiset voimat palasi tuona aikana vähän suunnittelin jo töihin palaamistta kun syy tähän väsymykseen ja voimattomuuteen ei selvinnyt kuvittelin jo välillä et olenko nykyään näin helvetin laiska.pomon kanssa soittelin ja ihmeteltiin siinä syytä pomo sitten omasta kokemuksestaan ehdotti et käy se uniapnea testi vielä ennen kuin lähdet töihin.tuumasta toimeen ja parin päivän päästä nukuin kokeen ja siitä 5päivää menin lääkärin luo kuuntelemaan tulokset olin 100% varma että minulla ei voi olla uniapnea olen hoikka 190cm 80kg 44v.lääkäri oli aika vakavana pöytänsä takana ja sanoi että sinulla on vakava uniapnea josta sentraalisen osuus82% ja loppu osa 18% obstruktiivistä apneaa ja ton sentraalisen apnean takia pitää seuraavaksi selvittää mistä se johtuu ennen kuin päätetään miten sitä ruvetaan hoitamaan.ammatti ajokortti otettiin heti siinäpaikassa hyllylle on mahdollisuudet saada takas jos hoito rupeaa tehoamaan nytten tässä sitten odotellaan et tulis kutsu lisätutkimuksiin.mieliala kohosi kyllä ihan hirveesti kun tälle väsymykselle vihdoin löytyi syy vaikkakin nytten kelan sairauspäivä rahoilla kitkutan eteen päin,kannustan kaikkia ikään ja ruumiinrakenteeseen katsomatta hakeutumaan tutkimuksiin ajoissa jos yhtään tuntuu et vedot on hävinnyt itsenikin olisi pitänyt tajuta jo vuosia sitten mennä tutkimuksiin mutta kun se uniapnea on vaan lihavien vanhojen ukkojen tauti

2

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä että syy selvisi. Onko sinulle aloitettu bipap-hoito vai CPAP? Miten on toiminut? Itselläni CPAP aina käytössä, enkä nuku ilman sitä edes lyhyitä päiväunia.

    • Anonyymi

      Ei ole vielä aloitettu mitään hoitoa lääkärit sanoivat et koska sentraalinen uniapnea kyseessä pitää selvittää mistä se johtuu jotenkin keskushermosto siihen vaikuttaa vis
      siin sydäntä rupeevat tutkiin ekaks kunpa nyt pian pääsis tutkimuksiin rupeaa tää väsymys jo vi......... .minkä tyypin uniapnea sulla on?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2246
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2074
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      168
      1854
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      168
      1679
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    6. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      19
      1305
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1178
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      14
      1178
    Aihe