Alotin uudessa työssä

Anonyymi

Alotin uudessa työssä tammikuussa ja tammikuun palkka tuli täytenä.

Helmikuun lopussa on taas palkkapäivä eikä ainakaan vielä ole tullut päätöstä tulojen ulosmittauksesta.
Ennättääkö vielä tälle kuulle uo tulla tilipussille?

30

1376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toivottavasti ennättää. Eihän ne rahat sinulle kuulu vaan velkojillesi.

      • Anonyymi

        Kiitos tiedosta


      • Anonyymi

        Kyllä normaalit elämiseen liittyvät menot tulisi huomioida.


      • Anonyymi

        Eikä koko asia kuulu sinulle. Ihme hyypiö.


    • Anonyymi

      Olitko aiemmin töissä ja uo vei palkasta, tästähän ei nyt tule uutta ilmoa vaan uo hoitaa homman itsekseen. Voit kyllä käydä katsomassa uo:n sivuilta pankkitunnuksilla onko tehty päätöstä, siellä kyllä näkyy jos näkyy.

      • Anonyymi

        Olin joo. Vuoden ennättivät periä jo vanhassa työssä. Vaihdoin vain firmaa


    • Anonyymi

      Kysy ulosottajalta

      • Anonyymi

        Ei ei ei! Anna niiden itse ottaa selvää, älä missään nimessä avusta niitä kyselemällä asiaa joka saa ne heräämään ja samalla viemään heti rahaa!


    • Anonyymi

      Jos on jo aikaisemmin peritty, niin tyhmää pakoilla, koska jos velkaa on vielä niin UO pääsee kyllä jäljille..

      • Anonyymi

        Ai pääsee. Aika amatöörimainen kommentti. Pystyy täysin lain puitteissa kiertään vaikka loppuelämän. Ja kun joku viisas täällä sanoi että rahat kuuluu velkojille. Samaa mieltä MUTTA kun ulosoton kautta pienellä lyhennyksellä melkeen kaikki menee valtion pussiin eikä velkojille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai pääsee. Aika amatöörimainen kommentti. Pystyy täysin lain puitteissa kiertään vaikka loppuelämän. Ja kun joku viisas täällä sanoi että rahat kuuluu velkojille. Samaa mieltä MUTTA kun ulosoton kautta pienellä lyhennyksellä melkeen kaikki menee valtion pussiin eikä velkojille

        "Samaa mieltä MUTTA kun ulosoton kautta pienellä lyhennyksellä melkeen kaikki menee valtion pussiin eikä velkojille"

        Höpsis. Valtio perii taulukkomaksuja vain kaksi vuotta. Jos velan lyhennys on 50 euroa, niin 7 euroa menee kahden ensimmäisen vuoden aikana joka kuukausi valtiolle, loput 43 euroa menevät velkojalle. Ja kahden vuoden jälkeen koko 50 euron satsi menee velkojalle.


    • Anonyymi

      Ei tosiaan vieneet helmikuussakaan vielä palkasta. Sattu tuurillaan tulemaan vielä hyvän kokoinen palkka.
      Katsellaan miten käy maaliskuussa.

    • Anonyymi

      Kerrohan miten kävi ja koska uo löysi. Tuliko sanktioita?

      • Anonyymi

        Maaliskuun lopulla tuli vaan ilmoitus palkan perinnästä muttei sekään ennättänyt palkanlaskentaan niin sain maaliskuun tilinkin vielä täytenä.
        Nyt huhtikuussa pitäisi kaiken järjen mukaan lähteä jo ulosottoon.

        Eli kolmen kuukauden palkan ennätin saada.
        Sellaiselle jolla palkka tulee kaksi kertaa kuussa voi olla, että uo jatkuu nopeammin


    • Anonyymi

      Yleensä jos on pitkään työttömänä, niin ulosotto ei ota palkasta kahteen ensimmäiseen kuukauteen ''kannustuksena'' jatkaa töitä. Kolmannen kuun kohdalla rupeavat ottamaan.

    • Anonyymi

      Jestas, kariutuessa se vaihtuu vain uudempaan. Vankeus on oma luontonsa kuten mm yksinäisyys ja vikaisuuskin.

    • Anonyymi

      saat 3kk normipalkan ja sitte ne vähentää sen 1/3 osan palkasta.

    • Anonyymi

      Ei muuta kuin vaihtamaan työpaikkaa 3 kk:n välein.

    • Anonyymi

      Viiden kuukauden palkan sain kokonaisuudessaan. Seuraavasta tilistä näyttäisi sitten menevän ulosottoon.

      T. Aloittaja

    • Anonyymi

      Hei AP!

      Minulla on sama tilanne.
      Eli eikö niin että et myöskään itse lyhentänyt tänä aikana ulosottoon velkoja?
      Eikä sinulta viety esim omaisuutta ikäänkuin ”kostoksi” siitä ettei työnantaja tilittänyt ulosottoon?
      Itsellä tässä tosiaan sama homma ja vähän alkaa jännittää että koskahan asia hoituu.

      • Anonyymi

        Ulosotto ei peri rahoja kostoksi. Mutta jos vakituisia maksuja ei saada ja näin ollen uo:n näkökulmasta et ole palkkatyössä, byrokratia edellyttää seuraavaksi omaisuuden realisoimista.


      • Anonyymi

        En tietenkään lyhentänyt. Enkä omista mitään ainakaan omissa nimissäni eli reaalisoitavaa ei ole. Tai on mulla halpa auto.

        Eli aloitin uudessa työssä, sain 5kk täyttä palkkaa ja ulosotto jatkuu sitten normaalisti. Mistään ei kuulunut mitään koko aikana.


    • Anonyymi

      Kaikki perintä ym. ulosotto eli rosvopaskasakki on ansainnut helvetin.
      Ja mistä se rosvobisnes on peräisin ja kuka sen on hyväksynyt samoin ne joutuvat helvettiin.

      • Anonyymi

        Sen jokainen itse hyväksyy kun jättää laskunsa maksamatta. Jos ei ole varaa maksaa laskuja, ei ehkä kannattaisi väkisin ostaa sitä isoa taulu-tv:tä tai lomamatkaa luotolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen jokainen itse hyväksyy kun jättää laskunsa maksamatta. Jos ei ole varaa maksaa laskuja, ei ehkä kannattaisi väkisin ostaa sitä isoa taulu-tv:tä tai lomamatkaa luotolla.

        Eikä nakkikioskin jonossa kannata aukoa päätään jos huomaa että toinen osapuoli on sen kokoinen karju että voi päätellä muuttuvansa lihamurekkeeksi jos se vetää sua tauluun.


    • Anonyymi

      Ei työnteko takana

      • Anonyymi

        työttömänä paras !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        työttömänä paras !

        Taidat kannattaa vasemmistoa, joka ajaa teidän etuanne.


    • Anonyymi

      Ei työnteko kannata. Parempi olla työttömänä niin jää enemmän vapaa-aikaa :D

    • Anonyymi

      Palkanmaksajalla on nykyään 5 vrk aikaa ilmoittaa tulorekisteriin maksetut palkat.
      Ulosotto saa sieltä automaattisesti tiedon jos velalliselle tulee palkkaa. Tietokone antaa sen tiedon automaattisesti.

      Max 1-2 palkkaa saa ilman, että uo ehtii väliin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      130
      9962
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2901
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      178
      2690
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1518
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe