Mikä on ettei kelpaa?

Anonyymi

Mikä ravintola-alan työnantajia vaivaa, kun ei oteta todella motivoituneita alan pitkäaikaisia konkareita töihin ja kuitenkin vingutaan että on pulaa tekijöistä.
Olen hakenut Sodexolle, Compassille, Palmialle, ravintoloihin ja yksityisille, mistään ei ole tullut vastausta.
Onko kyseessä ikä vai palkka vai mistä tämä johtuu, jos taas menee ekstraamaan vuokrafirman kautta, niin töitä riittää hamaan tulevaisuuteen ja kehutaan maasta taivaaseen.
Ihmettelen myöskin näiden firmojen työhönottoa, eivät he ole sellaisia keittiön ammattilaisia, jotka näkevät minkälainen tekijä on todella kyseessä, yleensä heillä ei ole mitään kokemusta keittiötyöstä.
Mistä löytyy sellainen nuori kokki jota oletettavasti haetaan ja jolla on todella kova motivaatio ja tuhansien ruokien reseptiikka päässä.
Kuitenkin aina työpaikkailmoituksissa on korulauseita että seuraat aktiivisesti alan trendejä, olet hyvä vuorovaikutustaidoiltasi ym. ym. sitten kun menet paikalle niin kerrotaan että tääsä on reseptiikka sinun pitää seurata sitä, avaa pussi ja pistä uuniin se siitä tredien seuraamisesta ja motivaatiosta.

6

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      pitäisi saada puoliilmaiseksi ja nollatunti sopimuksella,siinä sitä on yrittäjän riskiä

    • Anonyymi

      Ylempänä Suomessa saa töitä ja palkka jopa 4t, kun on puutetta; oli juuri uutisissa, lehdessä.

    • Anonyymi

      Selvää ikärasismia, mitenhän tuohon liitto pääsisi kiinni?

    • Compassilla ainakin on ihan selvä ikärsismi, ja pitäisi maksaa pienin mahdollinen palkka ja ylityöt ilmaiseksi. Ei niitä oikeasti kiinnosta ja niiden rekry on ihan vitsi, ei mitään ammattilaisia siellä rekryssä, ihan jotain pellejä joilla ei mitään ravintola kokemusta. kerran hain ja vastattiin kolme kuukautta myöhemmin etten saanut paikkaa, vastasin vain että olen jo muualla töissä kuin ette saa mitään aikaiseksi. Ihan turha firma, kyykyttää, uhkailee, temppuilee duunareita koko ajan. Hyvät osaavat esimiehet ja duunarit saa lähteä ja skeidaa puhuvat ja osaamattomat esimiehet saa jäädä. Ja kyllä siellä tietyt tyypi saa aika kovaa liksaa vaikka eivåt osaa edes riisiä keittää; esim UPM mesu 4000/kk.... turhaan itkeväät etteivä pysty maksaa kunnon liksaa.

      • Anonyymi

        4000€ ????? mää olisin menny 3500€ ja osaan vielä riisinkin keittää.


    • Anonyymi

      pistä ravintola goglemapsiin sen hakuun tai vastaava ja katso jos löydät sitä kautta eatereitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe