Vammaispalvelulaki poistettava

Anonyymi

Vammaispalveluja koskevaa lainsäädäntöä uudistetaan. Uusi vammaispalvelulaki sisältäisi säännökset vammaisille henkilöille järjestettävistä sosiaalihuollon erityispalveluista.

Koko laki on monia muita tahoja syrjivä, kuten lapsia, vanhuksia ja terveitä ihmisiä. Lisäksi se asettaa vammaiset eri asemaan muiden kanssa eli on yasa-arvolakia ja yhdenvertaisuuslakia rikkoa kokonaisuudessaan.

Oikea ratkaisu olisi poistaa koko laki.

11

812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se ei tosiaankaan ole yhdenvertaisuutta, kun yhtä ryhmää palvotaan kuin kuninkaallisia.

      • Anonyymi

        Milloin saadaan lukea että mamuilta otetaan monta monta miljoonaa. Vammaisilta on helppo riistää ilmankos rasismi leviää. Jeeeeee. Näin hyvinvointi suomessa. Miks mamut on tärkrimpiä. Miks. Miks.


    • Anonyymi

      Entä kun väärin laitettua Lievää älyllistä kehitysvammaa ei kukaan lääkäri suostu purkaa ohjaajat sanoo että minulla nykyään pitäisi oikeasti olla muka joku Epämääräinen Autismin kirjo Autismi liiton soitin ja kysyin onko totta jota ohjaaja sanoi minulle 30-60% Lievän älyllisen kehitysvamman saaneista Autismiliitto on todennut että ei koskaan saa oikeaa diagnoosia. Ja ehkäpä tuo on syy vammais lakiin. Ja minun yksi tuttu sai nyt 46 vuoden iässä vasta vaikean ADHD ja lääkärit eivät osaa päättää onko lisäksi sillä Lievä älyllinen kehitysvamma, koska Palikka testit mennyt kaverilla Lievän älyllisen kehitysvamman tasolle. Se ei osaa hoitaa omia raha asioita kun taas itselläni ei ole koskaan mennyt myöhässä laskut. Ja nyt ohjaajat sanoo että minua saa ohjattua ainoastaan silloin kun olen saanut kissan hoitoon. Vammaissosiaali työntekijä keskustelu oli kaksi viikkoa sitten sano vammaissosiaali työntekijä minun kohdallani ei mene ohjattu ryhmäkoti asuminen läpi. Vammaissosiaali työntekijä perusteli, koska en tarvitse ohjausta. En ymmärrä miksi Alimitoitettua lievää älyllistä kehitysvammaa ei tänä päivänä suostu kukaan purkaa. Ja jos minulla ei ole ohjaukseen tarvetta niin miksi meillä joilla on pelkästä ihmistaidot nolla tasolla täytyy laittaa Kehitysvamma diagnoosi. Jos ei ole ohjauksen tarve ja ei ole koskaan ollut edunvalvontaa eli on todettu minulla on matemaattinen lahjakkuus ja vanhemmat eivät ole koskaan myöskään sitten 18 vuoden iästä enää tilejä hoitaneet. Jos Lievän älyllisen kehitysvamman saaneet ihmiset on todettu olevan 30-60% nykyään pitäisi olla Autismin kirjon ihmisiä niin meille pitäisi myös alkaa kouluttaa Kehitysvamma koiria ja kissoja kuten Autismi koiria on alettu kouluttaa. Tietenkin minulla on helpompi toimia ohjatusti heti kun kissa on ollut yökylässä ei ole Kaavamainen käyttäytyminen. Taas kolmas Kehitysvamma puolella oleva taho vaatii palveluiden lopettamista. Tuntuu, että diagnoosi työntekijät ajattelee omia rahojaan. Tietenkin ne menettää työt ja palkat jos yli puolet Lievän älyllisen kehitysvamman saaneista pitäisi olla nyt 2020 luvulla Epämääräinen Autismin kirjo

    • Anonyymi

      Keskustelu on vääristynyt, kun mietitään erioikeuksia, vammaisille, homoille, transuille ja muille friikeille. Ei heillä pidä olla mitään enempää kuin muillakaan.

    • Anonyymi

      Entä kun yli puolet Lievän älyllisen kehitysvamman saaneilla Lievä älyllinen kehitysvamma diagnoosi on laitettu väärin. Eli ovat Alimitoitettu kehitysvamma diagnoosi suhteen eli selvittämättä ADHD ja Autismi diagnoosi. Niin siksi tämä laki tulee

    • Anonyymi

      Ja ne Lievän älyllisen kehitysvamman saaneet joilla on Lievä älyllinen kehitysvamma diagnoosi laitettu väärin ne eivät saa taksikorttia, avustajaa,eivät saa maksusitoumusta leiriin. Uusi vammaisten laki tulee koska ADHD liitto ja Autismiliitto on todennut yli puolet Lievän älyllisen kehitysvamman saaneilla on Lievä älyllinen kehitysvamma diagnoosi nykyään väärä diagnoosi. Siksi minun käsitykseni mukaan tämä uusi laki tulee. Koska itselläni ei ole koskaan myönnetty avustajaa ja ne kehitysvamman saaneet ihmiset joilla ei onnistu työtoiminta ryhmässä oleminen ohjattuna niin ADHD ja Autismi liitot on yhdessä vaatinut uutta vammaislaki juttua, koska ne joilla on Lievä älyllinen kehitysvamma diagnoosi väärin ne eivät saa niitä apuja jotka ADHD ja Autismi ihmisillä on välttämätöntä. Eli minulla pitäisi ADHD takia olla oikeus avustajaan koska en toimi ohjatusti kuten muut Lievästi älyllisesti kehitysvamman saaneet. Eli mitä mieltä olette jos yli puolet kehitysvamman saaneista on väärällä diagnoosilla ja kehitysvammma diagnoosi työntekijät eivät suostu purkaa väärin laitettua Lievää älyllistä kehitysvammaa. Ja se ei toimi ohjatusti ja avustajaa ei ole koskaan myönnetty vanhemmille sanottu että lapsi ei ole oikeasti Lievän älyllisen kehitysvamman diagnoosin saaneena vaan se on laitettu meille joilla on Heikkolahjaisuus joka ei ole oikea diagnoosi jolloin lääkärit ovat sitä mieltä että Lievä älyllinen kehitysvamma diagnoosi on lähellä koska jos yksi kohta menee kehitysvammma diagnoosi tasoon ja kaikki muut menee 71-84 äö eli katso Autismiliitto Otakoppi video. Ja jos mietit yli puolet kehitysvamman saaneista on väärällä diagnoosilla ja on todettu kykenee palkka työssä olemaan mutta te terveet ihmiset ette hyväksy meitä palkka töitä tekemään mieti jos sillä Lievän älyllisen kehitysvamman saaneena on diagnosoitu se väärin kehitysvamma.

    • Anonyymi

      Se on turha jo nyt. Ihminen joka on ns lain alueella ei aina ole saanut tietoa hänelle kuuluvista asioista tai siitä mitä ei kuulu! Vaikka asut samalla alueella vuosikymmeniä ei sinua koskaan kysytä miten menee! Ihan turhaan te näitä asioita mietitte! Kehitysvammaisten asioista en edes tiedä!

    • Anonyymi

      Täällä Olisi Ilkka Korhonen Fysios Kaarningonkatu 2 Turku Tykkään Pukeutua Naiseksi Ja Käyttää Hameita YM Kuten olla Kesäisin ilman housuja pelkkä hame vain päällä ja olisi todella upeaa päästä viemään teiltä keharit anaalineitsyys eli tulkaa vain vastaanotolleni Fysios Variaatio Kaarningonkatu 2 Turku

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe