Joudutteko selittämään samaa asiaa montakin kertaa?

Anonyymi

Tässäpä olen parin viikon aikana taas turhautunut selittämiseen ja selittämiseen.
Kyse useimmiten asiakaspalvelusta.
Beng

79

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen kolme viikkoa yrittänyt päästä lääkärin vastaanotolle rajun kuumesairauden iskettyä. Koronatestejä on otettu 72-tunnin
      välein vaikka tiedän ne negatiivisiksi. Eilen tilasin ajan ykityiselle erikoislääkärille, vyyhti alkoi heti selvitä.
      Julkinen terveydenhoito on koronajumissa.

      • Anonyymi

        Se on tiedetty pari vuotta eli koronan ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tiedetty pari vuotta eli koronan ajan.

        Mielestäni tässä on kyse isommasta toimimattomuudesta.
        Korona alkaa olla tekosyy, jos vaikka tosiaan varaa aikaa.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni tässä on kyse isommasta toimimattomuudesta.
        Korona alkaa olla tekosyy, jos vaikka tosiaan varaa aikaa.
        Beng

        Korona ei todellakaan ole tekosyy. Muutama päivä sitten olivat ylilääkäri
        ja ministeri Linden selostamassa tilannetta A-Studiossa. Varmaan katsoit ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona ei todellakaan ole tekosyy. Muutama päivä sitten olivat ylilääkäri
        ja ministeri Linden selostamassa tilannetta A-Studiossa. Varmaan katsoit ?

        Osahan on tietenkin omasta kokemattomuudestakin kiinni.
        Esim. Halusin varata ajan labraan. Soitin trk:n omahoitajalle. Hän ei saa varata puolestani aikaa. Kyse hus.labrasta. Soitin sinne ajanvaraukseen. Sain ajan. Kysyin saako syödä. Hän ei saa nähdä asiaa, mutta kertoi pyytävänsä asiakaspalvelijaa soittamaan minulle. Soitti. Asia selvisi.
        Järkyttävän kankeaa. Johtuuko ohjelmista - erillisiä?, mitkä eivät puhu keskenään.
        Minusta olisi fiksua, että omahoitajani voisi valtuutuksellani tehdä ko. varausasiat, koska kyse on sairaalan jälkeisestä kontrollista. Parasta olisi, jos ulosajava lääkäri tekisi tarpeelliset kontrollivaraukset itse.
        Että tällaista uutta vanha taas sai tietää ja ihmetellä.
        Ylen kankiaa.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osahan on tietenkin omasta kokemattomuudestakin kiinni.
        Esim. Halusin varata ajan labraan. Soitin trk:n omahoitajalle. Hän ei saa varata puolestani aikaa. Kyse hus.labrasta. Soitin sinne ajanvaraukseen. Sain ajan. Kysyin saako syödä. Hän ei saa nähdä asiaa, mutta kertoi pyytävänsä asiakaspalvelijaa soittamaan minulle. Soitti. Asia selvisi.
        Järkyttävän kankeaa. Johtuuko ohjelmista - erillisiä?, mitkä eivät puhu keskenään.
        Minusta olisi fiksua, että omahoitajani voisi valtuutuksellani tehdä ko. varausasiat, koska kyse on sairaalan jälkeisestä kontrollista. Parasta olisi, jos ulosajava lääkäri tekisi tarpeelliset kontrollivaraukset itse.
        Että tällaista uutta vanha taas sai tietää ja ihmetellä.
        Ylen kankiaa.
        Beng

        Mutta kun, sillä omahoitajalla ja lääkärillä on monia muitakin potilaita.
        Ei siitä mitään tule, jos yhdelle pitäisi tilata, niin sitten kaikille muillekin.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Mutta kun, sillä omahoitajalla ja lääkärillä on monia muitakin potilaita.
        Ei siitä mitään tule, jos yhdelle pitäisi tilata, niin sitten kaikille muillekin.

        Eliaana.
        Nyt oli kyse ihan järjestelmästä ja valtuuksista, ei mitä töitä o.hoitajalla ja lääkärillä on määrällisesti, vaanmitä tietoja saa viedä järjestelmään ja mitä tietoja saa nähdä.
        Ei ole kyse työajasta. Samaa mieltä kanssani oli asiakaspalvelija, koska samanmoisia puheluita tulee jatkuvasti. Eli työ kasaantuu kuitenkin jossakin ja sen työn pitää tehdä jonkun.
        Netissä voi tehdä ko. varauksen ilmeisesti myös.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eliaana.
        Nyt oli kyse ihan järjestelmästä ja valtuuksista, ei mitä töitä o.hoitajalla ja lääkärillä on määrällisesti, vaanmitä tietoja saa viedä järjestelmään ja mitä tietoja saa nähdä.
        Ei ole kyse työajasta. Samaa mieltä kanssani oli asiakaspalvelija, koska samanmoisia puheluita tulee jatkuvasti. Eli työ kasaantuu kuitenkin jossakin ja sen työn pitää tehdä jonkun.
        Netissä voi tehdä ko. varauksen ilmeisesti myös.
        Beng

        ´´Että omahoitajani voisi valtuutuksellani tehdä ko. varausajat´´ ja ´jos ulosajava lääkärikin tekisi tarpeelliset kontrollivaraukset itse.´´
        Jos hoitaja tai lääkäri rupeaisi kaikille politaille varaileen tutkimusajat, niin kyllä siinä myös heidän työajastaan on kyse.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        ´´Että omahoitajani voisi valtuutuksellani tehdä ko. varausajat´´ ja ´jos ulosajava lääkärikin tekisi tarpeelliset kontrollivaraukset itse.´´
        Jos hoitaja tai lääkäri rupeaisi kaikille politaille varaileen tutkimusajat, niin kyllä siinä myös heidän työajastaan on kyse.

        Heillä on järjestelmä auki kierroksellaan. Päivyri on taatusti. Klikkaus 2 päivälle. Aikaa vievää?
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heillä on järjestelmä auki kierroksellaan. Päivyri on taatusti. Klikkaus 2 päivälle. Aikaa vievää?
        Beng

        Ei se nyt ihan noin ´´klik´´ yksinkertaista ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osahan on tietenkin omasta kokemattomuudestakin kiinni.
        Esim. Halusin varata ajan labraan. Soitin trk:n omahoitajalle. Hän ei saa varata puolestani aikaa. Kyse hus.labrasta. Soitin sinne ajanvaraukseen. Sain ajan. Kysyin saako syödä. Hän ei saa nähdä asiaa, mutta kertoi pyytävänsä asiakaspalvelijaa soittamaan minulle. Soitti. Asia selvisi.
        Järkyttävän kankeaa. Johtuuko ohjelmista - erillisiä?, mitkä eivät puhu keskenään.
        Minusta olisi fiksua, että omahoitajani voisi valtuutuksellani tehdä ko. varausasiat, koska kyse on sairaalan jälkeisestä kontrollista. Parasta olisi, jos ulosajava lääkäri tekisi tarpeelliset kontrollivaraukset itse.
        Että tällaista uutta vanha taas sai tietää ja ihmetellä.
        Ylen kankiaa.
        Beng

        Hohhoijaa taas, Beng

        Jos jokin tässä on "järkyttävän kankeaa" ja "ylen kankiaa" niin se on sinun oma järjenjuoksusi ja kykysi ajatella sekä kulloistenkin tilanteiden ja olosuhteiden mukaan.

        Kysymyksessä lienee (taas kerran) julkisten palveluiden 'kokemusasiantuntijana' mielellään esiintyvän piitkään (väkisin pitkitettyyn) ketjuun tähtäävä sepitelmä?

        Ellei kysymyksessä ole sepitelmä ja jos tosissaan et pysty itse hoitamaan yksinkertaisia asioita kuten ajanvarauksia, vaan haluat valtuuttaa jonkun muun niitä tekemään puolestasi, niin kyselepä ensimmäiseksi josko läheisistäsi löytyisi halukkaita. Kuka tahansa terveydenhuollon työntekijä, olkoonkin vaikka "omahoitaja" ei tietenkään voi olla sinun valtuutettusi. Taisit unohtaa tai et tullut ajatelleeksi että sen kieltää jo laki?

        Suosittelen sinulle myös isoa, koko ajan näkyvillä olevaa paperikalenteria, sellaista josta näkyy vaikkapa koko vuosi kerralla ja joka päivälle pystyy kirjoittamaan ymmärrettävän merkinnän tai pari. Netistä löydät ilmaisia tulostettavia kalentereita, valitse sellainen missä on joka kuukaudelle myös tehtävälista ja tilaa muistiinpanoille.

        Bessie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eliaana.
        Nyt oli kyse ihan järjestelmästä ja valtuuksista, ei mitä töitä o.hoitajalla ja lääkärillä on määrällisesti, vaanmitä tietoja saa viedä järjestelmään ja mitä tietoja saa nähdä.
        Ei ole kyse työajasta. Samaa mieltä kanssani oli asiakaspalvelija, koska samanmoisia puheluita tulee jatkuvasti. Eli työ kasaantuu kuitenkin jossakin ja sen työn pitää tehdä jonkun.
        Netissä voi tehdä ko. varauksen ilmeisesti myös.
        Beng

        Se Apotti -järjestelmä tökkii, tökkii aina vain. Isolla rahalla sekin runnottiin hankittavaksi. Vie todella paljon aikaa, kun ohjelma ei toimi.
        Minkä ihmeen takia niitäkin ollaan aina uusimassa, ihmettelen vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa taas, Beng

        Jos jokin tässä on "järkyttävän kankeaa" ja "ylen kankiaa" niin se on sinun oma järjenjuoksusi ja kykysi ajatella sekä kulloistenkin tilanteiden ja olosuhteiden mukaan.

        Kysymyksessä lienee (taas kerran) julkisten palveluiden 'kokemusasiantuntijana' mielellään esiintyvän piitkään (väkisin pitkitettyyn) ketjuun tähtäävä sepitelmä?

        Ellei kysymyksessä ole sepitelmä ja jos tosissaan et pysty itse hoitamaan yksinkertaisia asioita kuten ajanvarauksia, vaan haluat valtuuttaa jonkun muun niitä tekemään puolestasi, niin kyselepä ensimmäiseksi josko läheisistäsi löytyisi halukkaita. Kuka tahansa terveydenhuollon työntekijä, olkoonkin vaikka "omahoitaja" ei tietenkään voi olla sinun valtuutettusi. Taisit unohtaa tai et tullut ajatelleeksi että sen kieltää jo laki?

        Suosittelen sinulle myös isoa, koko ajan näkyvillä olevaa paperikalenteria, sellaista josta näkyy vaikkapa koko vuosi kerralla ja joka päivälle pystyy kirjoittamaan ymmärrettävän merkinnän tai pari. Netistä löydät ilmaisia tulostettavia kalentereita, valitse sellainen missä on joka kuukaudelle myös tehtävälista ja tilaa muistiinpanoille.

        Bessie

        Voi Bessie.
        Kylläpä olet väärässä.
        Alempana joku kommentoi Apottia, mistä eräskin lääkäri sanoi, että se on p:siitä, mikä ilmaus jo kuvaa jotakin.
        Ei ole sepitelmää. Miksi olisi? Jos asiakaspalvelija s.yhteisöstä tämän totesi minulle myös.
        Monia kalentereita löytyy.
        Käsitätkös Bessie, että sairaan tai toipilaan pitäisi saada hoidettua kaikki helposti.
        Tämä ei koske vain minua vaan muitakin.
        Bessie: kerropas miten varaat hussin alueelta kontrollia varten erityisnäytteen labra-ajan viikkojen päähän. Kerro nyt malliksi itse.
        Minä voisin vallan hyvin rajoituksin antaa valtuudet omahoitajalle. Olenhan tässä antanut terveyspuolen asioissa monelle jo luvan. Ei minulla ole salattavaa.
        Beng
        Ainahan sinä näykit minua. Nyt nimimerkilläsi.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Ei se nyt ihan noin ´´klik´´ yksinkertaista ole.

        Eliaana.
        Senhän pitää olla noin yksinkertaista. Klikkaa.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi Bessie.
        Kylläpä olet väärässä.
        Alempana joku kommentoi Apottia, mistä eräskin lääkäri sanoi, että se on p:siitä, mikä ilmaus jo kuvaa jotakin.
        Ei ole sepitelmää. Miksi olisi? Jos asiakaspalvelija s.yhteisöstä tämän totesi minulle myös.
        Monia kalentereita löytyy.
        Käsitätkös Bessie, että sairaan tai toipilaan pitäisi saada hoidettua kaikki helposti.
        Tämä ei koske vain minua vaan muitakin.
        Bessie: kerropas miten varaat hussin alueelta kontrollia varten erityisnäytteen labra-ajan viikkojen päähän. Kerro nyt malliksi itse.
        Minä voisin vallan hyvin rajoituksin antaa valtuudet omahoitajalle. Olenhan tässä antanut terveyspuolen asioissa monelle jo luvan. Ei minulla ole salattavaa.
        Beng
        Ainahan sinä näykit minua. Nyt nimimerkilläsi.

        Missä asiassa minä olen väärässä?
        Eihän se, että sinä ressukka et edes ymmärrä mitä pidin sepitelmänä, tarkoita sitä että minä olisin väärässä. Apotista en kirjoittanut yhtään mitään. Varmaankaan kukaan ei ole välttynyt kuulemasta tai lukemasta jotain jostain Apotista ja että sen kanssa on ollut ongelmia. Enemmistö 'keskiverto kansalaisista' varmaan tietää sanotaan nyt vaikka 'perustiedot' Apotista; historia, kilpailutukset, mihin tarkoitukseen, miksi, mitä tavoitellaan jne., jne.. Aika paljon on meitäkin, jotka syystä jos toisestakin tiedämme Apotista keskimääräistä enemmän.

        Ei ole ensimmäinen kerta kun kirjoitat tänne muka tapahtuneina tosiasioina tarinoita omakohtaisista kokemuksistasi terveydenhuollossa tai vaikkapa palveluasumisessa. Niitä minä pidän sepitelminä ensinnäkin siksi, että ne nyt vain ovat niin epäuskottavia (käsittämätöntä tietämättömyyttä, suuria ja pieniä asiavirheitä, ilmiselviä valheita ym. ym.) ja toisekseen siksi, että käytät samaa, minun mielestäni typerää ja kyllästyttävää konseptia vuodesta toiseen, nimimerkit vain vaihtuvat aika ajoin. Vähän epämääräinen tai ympäripyöreä aloitus, jatkossa tietoa ja yksityiskohtia tipoittain, uutteraa 'OMAN ketjun hoitamista' joutavilla omilla ja omien 'tukinikkien' hölöhölökommenteilla ja siihen tyyliin. Näytösluonteinen 'päteminen' ja oman ketjun sivullisesta väkinäinen ja kyllästyttävä pidentäminen omilla kommenteilla on minusta tylsää ja vähän luulen, että monesta muustakin.

        Sairaita ja toipilaita on monenlaisia. Toisille mikään ei ole koskaan tarpeeksi helppoa.
        Jokaisen joka suinkin pystyy olisi kuitenkin syytä ottaa itsekin vastuuta oman sairautensa/terveydentilansa seuraamisesta, toipilaana pyrkiä omatoimisuuteen ja sitoutua kuntoutukseen jne.. Onneksi järjestelmiä uusitaan ja kehitellään paremmin yhteensopiviksi tai yhdistellään , tehdään helppokäyttöisemmiksi ja käyttäjäystävällisemmiksi, järkevimmiksi ja turvallisemmiksi, kehitellään, korjaillaan ja kehitellään ja kehitellään.

        Jaa kuinka varaisin labra-ajan viikkojen päähän? No, ei minulla ole valmista yhtä mallia. Jos saamani lähete on HUS-laboratorioon, niin miettisin mikähän niistä sopisi parhaiten omaan oletettuun tilanteeseeni suunnilleen sinä ajankohtana kun laboratoriossa olisi käytävä. Tai niin päin, että katselisin netissä vapaita aikoja ja niiden mukaan valitsisin laboratorion. Todennäköisimmin varaisin ajan netissä, mutta jos k.o. näytteen voisi ottaa ilman ajanvarausta niin voisin niinkin tehdä, menisin lähimpään? laboratorioon ja ottaisin vuoronumeron. Tilanteen mukaan.

        Sinä voisit ja sinä voisit, hohhoijaa taas. Et sinä voi. Täysivaltaisen aikuisen puolesta-asiointi valtuutettuna tietenkin on mahdollista, mutta ei se nyt sentään ihan niin mene, että sinä voit valtuuttaa sairaanhoitajan sihteeriksesi.

        Ai että "näykin"?! Omasta mielestäni en ole "näykkinyt", vaan kirjoittanut kommentteja keskustelupalstalle, aina nimimerkillä Bessie. Montaakohan nimimerkkiä sinä olet käyttänyt niiden vuosien aikana jolloin minä olen käyttänyt vain ja ainoastaan tätä yhtä ja samaa?

        Bessie


    • Viime kesänä kunnassa oli kesätohtori, jonka vastaanotolle jouduin.
      kaatumisen takia istuin siinä ja selostin useaan kertaan vaivani,
      Hän tutki ja pyöritteli jalkaani, taas selostin missä olin kompuroinut jne.
      sitten ykskaks sanoi, että tarkistetaanpas tämä sinun lääkkeesi.
      On tullut niin hyviä uusia lääkkeitä.
      Lopuksi kun reseptit oli kirjoitettu,
      hän tokaisi, että miten tämä vaiva tulikaan,
      se oli jo aika mones selostus samasta vaivasta.

      Vaiva parani ajan kanssa ja
      olin tyytyväinen uuteen lääkkeeseen,
      voin paremmin ja on pilleri halvempikin,

      Eli lääkärissä sitä saa selostaa,
      joskus tulee tunne, että kuunteleeko tohtori lainkaan...

      • Anonyymi

        Olipa outo kesätohtori.
        Olen miettinyt, ovatko sairaalalääkärit tilastonikkareita vai todennäköisyyslaskijoita; eivät koske ihmiseen. Lukevat isolta screeniltä. Vain kirurgi koskee.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa outo kesätohtori.
        Olen miettinyt, ovatko sairaalalääkärit tilastonikkareita vai todennäköisyyslaskijoita; eivät koske ihmiseen. Lukevat isolta screeniltä. Vain kirurgi koskee.
        Beng

        Ei tulisi maallikolle mieleen kyseenalaistaa sairaalalääkäreitten pätevyyttä,
        mutta lääketieteen koulutusta saanut voi tietysti tehdä sen.
        On ilman muuta selvää, että koneilla ja laitteilla useat tutkimukset tehdään
        ja laboratoriokokeet diagnoosien tukena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tulisi maallikolle mieleen kyseenalaistaa sairaalalääkäreitten pätevyyttä,
        mutta lääketieteen koulutusta saanut voi tietysti tehdä sen.
        On ilman muuta selvää, että koneilla ja laitteilla useat tutkimukset tehdään
        ja laboratoriokokeet diagnoosien tukena.

        Elämäni kokemuspohjaan nojaten lääkäreiden ammattitaito on joutunut jo useamman kerran kyseenalaiseksi. Olen kokenut mm. seksuaalista häirintää lääkärin vastaanotolla.

        Oletko lukenut erään lääkärinaisen vapaa-ajan harrastuksesta, Artek-huonekalujen ja arvoesineiden varkauskeikoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tulisi maallikolle mieleen kyseenalaistaa sairaalalääkäreitten pätevyyttä,
        mutta lääketieteen koulutusta saanut voi tietysti tehdä sen.
        On ilman muuta selvää, että koneilla ja laitteilla useat tutkimukset tehdään
        ja laboratoriokokeet diagnoosien tukena.

        Tottakai saa miettiä, mitä lääkäri puuhaa. Jos ääneen esim. puhutaan kahdesta erilaisesta diagnoosista. Miten tiputettu vaihtoehto on varmasti poistettava?
        Sen verran kokemuksia, että en mitenkään yliarvostettua lääkäreitä.
        Eikö se ole heillekin parempi, että vain tekevät työtään.
        Sitten. Laboratorio ja hoitajat välittävät tietoja laitteen tiedostoon.
        Entäs, jos joku kirjaa minun tietoni jonkun toisen tietoihin?
        Beng


    • Anonyymi

      Täällä on näitä joiden päähän ei uppoa kuin sormi korvaan
      ei kannata selittää

      palveluissa raha puhuu joten siellä ei tarvitse selitää

      jos käyttää tuettuja palveluja julkisia
      on aina lähdettävä siitä että

      olet jonossa
      vastaaja sekoilee ja yrittää siirtää asiaa jollekin muulle että joudut
      lenkkiin ja tunnin soittelun päästä huomaat soittavasi takaisin ensimmäiselle vastaajalle neuvosta soittaa hänelle
      maksu on edullinen jos palvelua saa

      eli tämä on kaupankäyntiä halvalla heikkoa ja hyvät hermot
      niin siitä vain

      • Älä turhaa selitä, minulla on jo korvat täynnä sormia...
        On ihanaa, että on valinnanvaraa.
        Käytetään palveluja tarpeen ja tilanteen mukaan.
        Nyt tämä typykkähallitus yrittää sote-uudistuksellaan murtaa valinnanvapautta.

        Ensimmäinen askel on kelauudistus.'


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Älä turhaa selitä, minulla on jo korvat täynnä sormia...
        On ihanaa, että on valinnanvaraa.
        Käytetään palveluja tarpeen ja tilanteen mukaan.
        Nyt tämä typykkähallitus yrittää sote-uudistuksellaan murtaa valinnanvapautta.

        Ensimmäinen askel on kelauudistus.'

        Niin mutta moni ei tunne politiikkaa eikä seuraa mutta äänesti sosdemia jotta saisi rahaa eli mahdollisimman maksutonta hoitoa vaikka de Marin jakaa kehitysapua ja Italia-tukea jotka ottaa äänestäjiensä laskuun lainana markkinoilta
        ja tietenkin ilmoittaa ettei lainaa tarvi maksaa takaisin
        mutta tietenkin ottaa pois kelakorvauksia ja lisää jonoja ja myy valtion omaisuutta solidiumin kautta käyttörahaksi

        näin se homma etenee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta moni ei tunne politiikkaa eikä seuraa mutta äänesti sosdemia jotta saisi rahaa eli mahdollisimman maksutonta hoitoa vaikka de Marin jakaa kehitysapua ja Italia-tukea jotka ottaa äänestäjiensä laskuun lainana markkinoilta
        ja tietenkin ilmoittaa ettei lainaa tarvi maksaa takaisin
        mutta tietenkin ottaa pois kelakorvauksia ja lisää jonoja ja myy valtion omaisuutta solidiumin kautta käyttörahaksi

        näin se homma etenee

        Olen aika puolueeton eli en siksi puolustele nyt esim. Marinia mutta ihmetteln usein täällä kirjoittavien loogisen ja realistisen ajattelun puutetta.
        Nykyinen hallitus ei ole kehitysavun maksua aloittanut, sitä on maksettu monen monituisten hallitusten aikana jo tätä ennen.
        Kukkan ei myöskään ole väittänyt ettei valtionvelkaa tarvitse maksaa takaisin, miksi jankuttaa aina vaan näitä hevosmiesten tietotoimiston uutisia?


      • Anonyymi

        Ikävää on, jos lupausajasta ei pidetä kiinni ja joutuu itse soittamaan perään ja onneksi joku tarttuu puhelimeen.
        Beng


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Älä turhaa selitä, minulla on jo korvat täynnä sormia...
        On ihanaa, että on valinnanvaraa.
        Käytetään palveluja tarpeen ja tilanteen mukaan.
        Nyt tämä typykkähallitus yrittää sote-uudistuksellaan murtaa valinnanvapautta.

        Ensimmäinen askel on kelauudistus.'

        Kela-uudistuksesta seuraa sokeutta! Tämä on sloganini, kunnes toisin todistetaan.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta moni ei tunne politiikkaa eikä seuraa mutta äänesti sosdemia jotta saisi rahaa eli mahdollisimman maksutonta hoitoa vaikka de Marin jakaa kehitysapua ja Italia-tukea jotka ottaa äänestäjiensä laskuun lainana markkinoilta
        ja tietenkin ilmoittaa ettei lainaa tarvi maksaa takaisin
        mutta tietenkin ottaa pois kelakorvauksia ja lisää jonoja ja myy valtion omaisuutta solidiumin kautta käyttörahaksi

        näin se homma etenee

        Kuulepa. Ihan palkatut ihmiset voisivat miettiä, kehittää ja tehdä muutoksia siellä organisaatiossa.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aika puolueeton eli en siksi puolustele nyt esim. Marinia mutta ihmetteln usein täällä kirjoittavien loogisen ja realistisen ajattelun puutetta.
        Nykyinen hallitus ei ole kehitysavun maksua aloittanut, sitä on maksettu monen monituisten hallitusten aikana jo tätä ennen.
        Kukkan ei myöskään ole väittänyt ettei valtionvelkaa tarvitse maksaa takaisin, miksi jankuttaa aina vaan näitä hevosmiesten tietotoimiston uutisia?

        Nuo ovat niitä puoluepoliittisia ja kuja.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta moni ei tunne politiikkaa eikä seuraa mutta äänesti sosdemia jotta saisi rahaa eli mahdollisimman maksutonta hoitoa vaikka de Marin jakaa kehitysapua ja Italia-tukea jotka ottaa äänestäjiensä laskuun lainana markkinoilta
        ja tietenkin ilmoittaa ettei lainaa tarvi maksaa takaisin
        mutta tietenkin ottaa pois kelakorvauksia ja lisää jonoja ja myy valtion omaisuutta solidiumin kautta käyttörahaksi

        näin se homma etenee

        Ei kait kukaan odota täysin maksuttomia palveluita.
        Mutta tietyistä palveluista korvauksen poisto on todella sydämetöntä.
        Milloin mennään sadismin puolelle menojen karsinnassa, kuten Sipilän aikaan.
        Miksi hänen naamansa näkyy lehdissä harva se päivä? Bumerangiksiko?
        Anteeksi. Nyt sanon: en pidä hänen nassustaan.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää on, jos lupausajasta ei pidetä kiinni ja joutuu itse soittamaan perään ja onneksi joku tarttuu puhelimeen.
        Beng

        Mistä lupausajasta ?
        Omat tutkimukseni ovat siirtyneet kaksi kertaa ja ymmärrän
        sen oikein hyvin tässä tilanteessa. Ihmisiä on hengenvaarassakin, heidän asiansa
        hoidetaan luonnollisesti minua ennen, minulla ei ole välitöntä hengenvaaraa, toivon,
        vaikka sydäntutkimuksesta onkin kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait kukaan odota täysin maksuttomia palveluita.
        Mutta tietyistä palveluista korvauksen poisto on todella sydämetöntä.
        Milloin mennään sadismin puolelle menojen karsinnassa, kuten Sipilän aikaan.
        Miksi hänen naamansa näkyy lehdissä harva se päivä? Bumerangiksiko?
        Anteeksi. Nyt sanon: en pidä hänen nassustaan.
        Beng

        Mikä on sydämetöntä ? Että varakkaalta, joka menee yksityiselle lääkärille,
        vähennetään lääkärikäynnin Kela-korvauksesta neljä euroa ?
        On se kauheaa, itken rikkaan puolesta :)))))))

        Ei kela-korvauksen nipistys kirpaise tavistakaan, jos yksityisellä lääkärillä käy.
        Yksityiset tutkimukset ovat niin kalliita, ettei tavis menisi niihin missään nimessä.
        On oltava vähän pätäkkää, jos niihin menee eikä niittenkään kela-korvaukset
        suurensuuria ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulepa. Ihan palkatut ihmiset voisivat miettiä, kehittää ja tehdä muutoksia siellä organisaatiossa.
        Beng

        Kelan työntekijä voi tuskin vaikuttaa toimintatapoihin. Kelassa on muuten todella ystävälliset ja avuliaat ihmiset vastaamassa, kun Kelasta tietoa tarvitsee. Erittäin hyvä palvelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä lupausajasta ?
        Omat tutkimukseni ovat siirtyneet kaksi kertaa ja ymmärrän
        sen oikein hyvin tässä tilanteessa. Ihmisiä on hengenvaarassakin, heidän asiansa
        hoidetaan luonnollisesti minua ennen, minulla ei ole välitöntä hengenvaaraa, toivon,
        vaikka sydäntutkimuksesta onkin kyse.

        Kyse oli trk:n takaisinsoittoajasta. Ja tuli minullekin kiire....jos en olisi kontaktia saanut, tiedä, olisiko kiirettä koskaan tullut vaan the end.
        Älä mitätöi.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelan työntekijä voi tuskin vaikuttaa toimintatapoihin. Kelassa on muuten todella ystävälliset ja avuliaat ihmiset vastaamassa, kun Kelasta tietoa tarvitsee. Erittäin hyvä palvelu.

        Tiedossa on, että Kelan viimeisimmästä taksiuudistuksesta on vain tullut sotkuja, viiveitä, virheitä...kuljettajat syyttävät valtiota...
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelan työntekijä voi tuskin vaikuttaa toimintatapoihin. Kelassa on muuten todella ystävälliset ja avuliaat ihmiset vastaamassa, kun Kelasta tietoa tarvitsee. Erittäin hyvä palvelu.

        On vanhakantaista ajattelua, ettei tekijä voi osallistua kehittämiseen tai sitten organisaatiossa on vikaa.
        Beng


    • En minä oikeassa elämässä.
      Mutta tällaisissa Mielien Kuvitus-palstoissa olen yrittänyt korostaa.
      Korostaa yli-leveän rulla-tuolin merkitystä vastoin-käymisissä ja kädettömyyksissä.
      Tuoli autaa yli-turvonneita vahhuksia, kuviteltuja sairauksia, mielen-terveyttäkin toisinaan.
      Tuoli nimittäin voi tehdä hulluksikin.
      Kokeilkaapa tuolia.
      Se opettaa ihmisille oikean-puoleista liikennettä.
      Sekä että pientä ei pida suureksi kuvitella.
      Jos pienen on vain ansainnut.

      H.

      • ...pidä

        H.


      • Anonyymi

        Olisipa mielenkiintoista kuulla kuinka tilaisit invataksia Kela-keskuksesta.
        Saat selittää 3 x saman asian. 20 /- v titityy sitten 'toimittaa' asiaa. Pitkän kiertelyn ja tietenkin peräänsoiton jälkeen taksi tulee, siis se he.vetin iso tila-auto, joka yrittää kapeista reiteistä ovelle. Kun ilahdun pyörätuolista, niin hänpä napauttaa, että sine ei ole tilanut ja pistää sinut tulppasi kanssa istumaan ahtaasti. Mine väitän, että olen tilannut.....
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisipa mielenkiintoista kuulla kuinka tilaisit invataksia Kela-keskuksesta.
        Saat selittää 3 x saman asian. 20 /- v titityy sitten 'toimittaa' asiaa. Pitkän kiertelyn ja tietenkin peräänsoiton jälkeen taksi tulee, siis se he.vetin iso tila-auto, joka yrittää kapeista reiteistä ovelle. Kun ilahdun pyörätuolista, niin hänpä napauttaa, että sine ei ole tilanut ja pistää sinut tulppasi kanssa istumaan ahtaasti. Mine väitän, että olen tilannut.....
        Beng

        "Anonyymi"

        Minä en tilaa koskaan KELA-Taksia.
        Vaikka minulla lupa onkin.
        Minä menen kun on tarve, ja tulen takaisin samasta syystä.
        Minulla ei ole tarve haukkua elämää ja sen elementtejä.
        Ihan vaan päästä keksien.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Minä en tilaa koskaan KELA-Taksia.
        Vaikka minulla lupa onkin.
        Minä menen kun on tarve, ja tulen takaisin samasta syystä.
        Minulla ei ole tarve haukkua elämää ja sen elementtejä.
        Ihan vaan päästä keksien.

        H.

        Ts. Sinulla ei ole kokemuksia. Ja kun muilla niitä on ja kertovat rehellisesti ja totuudenmukaisesti, torjut sen elämän haukkumiseksi. Sinusta epämiellyttävää.🙈
        Ehei.
        Minä arvostelen yleistä toimimattomuutta, jos ja kun niitä käyttää.
        Toisekseen, jos on maksanut verojakin velvollisena, on luonnollista, että on oikeus kuitatakin niitä.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ts. Sinulla ei ole kokemuksia. Ja kun muilla niitä on ja kertovat rehellisesti ja totuudenmukaisesti, torjut sen elämän haukkumiseksi. Sinusta epämiellyttävää.🙈
        Ehei.
        Minä arvostelen yleistä toimimattomuutta, jos ja kun niitä käyttää.
        Toisekseen, jos on maksanut verojakin velvollisena, on luonnollista, että on oikeus kuitatakin niitä.
        Beng

        Mikä "Yleinen toimimattomuus" ? Oletko aina tyytymätön kaikkeen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisipa mielenkiintoista kuulla kuinka tilaisit invataksia Kela-keskuksesta.
        Saat selittää 3 x saman asian. 20 /- v titityy sitten 'toimittaa' asiaa. Pitkän kiertelyn ja tietenkin peräänsoiton jälkeen taksi tulee, siis se he.vetin iso tila-auto, joka yrittää kapeista reiteistä ovelle. Kun ilahdun pyörätuolista, niin hänpä napauttaa, että sine ei ole tilanut ja pistää sinut tulppasi kanssa istumaan ahtaasti. Mine väitän, että olen tilannut.....
        Beng

        Mikset heti lähtiessäsi tilannut uutta taksia, jos ei pyörätuolia ollut ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä "Yleinen toimimattomuus" ? Oletko aina tyytymätön kaikkeen ?

        Tässäpä kerroin tutulle hoitsulle parin kuukauden tapahtumien sarjan, niin hän sanoi, että varsinainen sketsisarja.
        Minä odotan jouhevaa, sujuvaa palvelutasoa ja sellaista, ettei jokaista asiaa tarvitse perään soittaa.
        Miksi mitätöit?
        Kerro omista älyttömän onnistuneista kokemuksistasi ja toimivuuksista.
        Vai oletko mitäänsanomaton lapanen?
        Olen kriittinen ja tulen olemaan. Ajattelen. En ole vielä dementoitunut.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset heti lähtiessäsi tilannut uutta taksia, jos ei pyörätuolia ollut ?

        Onko sinulla kokemusta Kela-taksista? Jos ei. Älä kysy tyhmiä.
        Molempien taksien maksut olisivat tulleet minulle. Tiedot keskuksen kannassa.
        Että olisin jättänyt menemättä. Olisin voinut toki tilata lanssinkin, mutta suomalainenhan kestää.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäpä kerroin tutulle hoitsulle parin kuukauden tapahtumien sarjan, niin hän sanoi, että varsinainen sketsisarja.
        Minä odotan jouhevaa, sujuvaa palvelutasoa ja sellaista, ettei jokaista asiaa tarvitse perään soittaa.
        Miksi mitätöit?
        Kerro omista älyttömän onnistuneista kokemuksistasi ja toimivuuksista.
        Vai oletko mitäänsanomaton lapanen?
        Olen kriittinen ja tulen olemaan. Ajattelen. En ole vielä dementoitunut.
        Beng

        Kriittisyys ja ainainen valittaminen kaikesta on kaksi eri asiaa.
        Luulenpa, että kaipaat vain sympatiaa, lohdutusta ja päänsilitystä,
        lämpöä, rakkautta ja huomiota osaksesi.
        Kun sitä saa ei valita, vaikka ei prinsessana joka paikassa kohdellakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kriittisyys ja ainainen valittaminen kaikesta on kaksi eri asiaa.
        Luulenpa, että kaipaat vain sympatiaa, lohdutusta ja päänsilitystä,
        lämpöä, rakkautta ja huomiota osaksesi.
        Kun sitä saa ei valita, vaikka ei prinsessana joka paikassa kohdellakaan.

        En todellakaan kaipaa. Minulle löytyy silittelijöitä, jos niitä kaipaan.
        Beng
        Faktaa on se, että toimimattomuutta, aloitekyvyttömyyttä ja suoranaista tyhmyyttä on todella p a l j o n.
        Oli sellaista omassa työyhteisössäni aikoinaan: jotkut tekevät laput silmillä työtä käskettyä kuin ei olisi omia aivoja ollenkaan. Sitoutunut henkilö oppii ajattelemaan ja arvioimaan osaa kokonaisuudesta ja pyrkii kehittämään sitä.
        Tässä on eräs hoitsuryhmä, joiden kanssa olen keskustellut. Eivät ole kiinnostuneita kehittämisestä. Asiakkaiden pitäisi kehittää palautelaatikon kautta. Oma aloitekyky on sammunut tai sammutettu hierarkiassa täysin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En todellakaan kaipaa. Minulle löytyy silittelijöitä, jos niitä kaipaan.
        Beng
        Faktaa on se, että toimimattomuutta, aloitekyvyttömyyttä ja suoranaista tyhmyyttä on todella p a l j o n.
        Oli sellaista omassa työyhteisössäni aikoinaan: jotkut tekevät laput silmillä työtä käskettyä kuin ei olisi omia aivoja ollenkaan. Sitoutunut henkilö oppii ajattelemaan ja arvioimaan osaa kokonaisuudesta ja pyrkii kehittämään sitä.
        Tässä on eräs hoitsuryhmä, joiden kanssa olen keskustellut. Eivät ole kiinnostuneita kehittämisestä. Asiakkaiden pitäisi kehittää palautelaatikon kautta. Oma aloitekyky on sammunut tai sammutettu hierarkiassa täysin.

        Kaikki muut ovat siis tyhmiä paitsi sinä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki muut ovat siis tyhmiä paitsi sinä ?

        Tätä älykästä johtopäätöstäsi odotinkin. Syötti.😇
        Beng


    • Anonyymi

      Tarvitsen taksia niin harvoin, että maksan itse taksini, varsinkin kun
      kaupungissa suht'lyhyitten välimatkojen takia ei ole rahallisesti mitään hyötyä
      käyttää Kelataksia, omavastuu on suurinpiirtein sama kuin taksikyyti muutenkin
      ja tavallinen taksi tulee heti. Ei kahden tunnin päästä.
      Eikä tavallinen taksi kiertele hakemassa muita kyytiintulijoita.
      Jos tarvitsisin pyörätuolitaksia maksaisin senkin itse,
      sellaisen voi kai tilata ilman Kelaa ?
      Ymmärrän pitkämatkalaisia, kun kyyti tulisi kalliiksi, Kelataksi on ykkösvaihtoehto.

    • Anonyymi

      Omaishoitajana ole tilaillut paljonkin Kelataxeja. Ei ole ollut ongelmia.
      Olen jo itsekin vanha enkä kovin terve. Sekä itselläni että hoidettavallani on ollut leikkauksia sekä Kelakuljetuksia että ambulanssilla päivystykseen lähtöjä.
      Ei ole tullut mieleen kitistä. Olen kiitollinen kaikesta, että olemme vielä hengissä.

      • Anonyymi

        No missä itse olet noilla peleillä ajellut? Missäpäin Suomea?
        Epäkohtien esilletuominen on siis kitinää. Minä en liitä tähän yhteyteen kiitollisuutta hengissäolemisesta, koska täpärällä sekin oli.
        En ole lapanen enkä sellaiseksi halua.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No missä itse olet noilla peleillä ajellut? Missäpäin Suomea?
        Epäkohtien esilletuominen on siis kitinää. Minä en liitä tähän yhteyteen kiitollisuutta hengissäolemisesta, koska täpärällä sekin oli.
        En ole lapanen enkä sellaiseksi halua.
        Beng

        Minä en valita, vaikka kaikki ei täydellistä olekaan. Elämä ei ole.
        Minulle ei ole päässyt tulemaan "prinsessa-syndroomaa".
        Ei ole ollut koskaan hernettä selän alla yöllä niinkuin sadun prinsessalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No missä itse olet noilla peleillä ajellut? Missäpäin Suomea?
        Epäkohtien esilletuominen on siis kitinää. Minä en liitä tähän yhteyteen kiitollisuutta hengissäolemisesta, koska täpärällä sekin oli.
        En ole lapanen enkä sellaiseksi halua.
        Beng

        Täpärällä oli minullakin.
        5 viikkoa sairaalan eri tehoilla intubaatiossa ja kotiin kuntouttamatta,
        heitettiin kuin sika sänkyyn.
        Itse aloin hankkia apua itselleni, kun jalat ei alla pitäneet,
        kun eivät olleet viiteen viikkoon lattiaan koskettaneet,
        pääosin sedaatiossa meni viisi viikkoa.
        Olen kaikesta kiitollinen. En valita, olen oppinut ettei se kannata,
        "jumala" voi kohta "parantaa" pikku murheet suuremmilla.
        Kaikkea sattuu, kun elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en valita, vaikka kaikki ei täydellistä olekaan. Elämä ei ole.
        Minulle ei ole päässyt tulemaan "prinsessa-syndroomaa".
        Ei ole ollut koskaan hernettä selän alla yöllä niinkuin sadun prinsessalla.

        20:48
        Sinulta puuttuvat kokemukset.
        Väännät ja mitätöit minun kokemukseni aika mielivaltaisesti.
        Saitko tyydytystä?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täpärällä oli minullakin.
        5 viikkoa sairaalan eri tehoilla intubaatiossa ja kotiin kuntouttamatta,
        heitettiin kuin sika sänkyyn.
        Itse aloin hankkia apua itselleni, kun jalat ei alla pitäneet,
        kun eivät olleet viiteen viikkoon lattiaan koskettaneet,
        pääosin sedaatiossa meni viisi viikkoa.
        Olen kaikesta kiitollinen. En valita, olen oppinut ettei se kannata,
        "jumala" voi kohta "parantaa" pikku murheet suuremmilla.
        Kaikkea sattuu, kun elää.

        "Itse aloin hankkia apua...."
        Minusta kuullostaa hurjan surulliselle.
        Miksi olet oppinut, ettei valittaa kannata?
        Ajattelen, etten soisi muiden kokevan niitä epäkohtia, mitä itse kävin lävitse ja edelleen.
        Minusta pitäisi voida keskittyä toipumiseen eikä puolikuntoisena valvomaan, että asiat sujuvat.
        Beng
        Se, että kaikkea sattuu, voi tulla niin puun takaa. Jos on 65 v elänyt tervettä elämää ja sairastellut todella vähän (mistä toki työnantaja hyötyi), järkyttyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20:48
        Sinulta puuttuvat kokemukset.
        Väännät ja mitätöit minun kokemukseni aika mielivaltaisesti.
        Saitko tyydytystä?
        Beng

        Kokemukseni on kommentissa 20:55.
        Sinähän mitätöit minun kokemukseni aika mielivaltaisesti.
        Saitko tyydytystä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse aloin hankkia apua...."
        Minusta kuullostaa hurjan surulliselle.
        Miksi olet oppinut, ettei valittaa kannata?
        Ajattelen, etten soisi muiden kokevan niitä epäkohtia, mitä itse kävin lävitse ja edelleen.
        Minusta pitäisi voida keskittyä toipumiseen eikä puolikuntoisena valvomaan, että asiat sujuvat.
        Beng
        Se, että kaikkea sattuu, voi tulla niin puun takaa. Jos on 65 v elänyt tervettä elämää ja sairastellut todella vähän (mistä toki työnantaja hyötyi), järkyttyy.

        Soitin yhden puhelun kotihoitoon. Asiat järjestyivät sillä.
        Ei minulla ole valittamista.
        Miksi valittaisin ?
        Valittajia on ihan tarpeeksi.

        Olen realisti, niillä resursseilla, joita yhteiskunta verorahoillamme pystyy järjestämään,
        olen erittäin tyytyväinen hoitoon ja muuhun "palveluun" (kotihoidon käynnit)
        Ei minua tarvitse paapoa
        enkä heittäydy paapottavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse aloin hankkia apua...."
        Minusta kuullostaa hurjan surulliselle.
        Miksi olet oppinut, ettei valittaa kannata?
        Ajattelen, etten soisi muiden kokevan niitä epäkohtia, mitä itse kävin lävitse ja edelleen.
        Minusta pitäisi voida keskittyä toipumiseen eikä puolikuntoisena valvomaan, että asiat sujuvat.
        Beng
        Se, että kaikkea sattuu, voi tulla niin puun takaa. Jos on 65 v elänyt tervettä elämää ja sairastellut todella vähän (mistä toki työnantaja hyötyi), järkyttyy.

        Joku yksi sattuma ei ole toistuva epäkohta, josta kannattaa valittaa.
        Tekevälle sattuu. Tekemätön ei virheitä tee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemukseni on kommentissa 20:55.
        Sinähän mitätöit minun kokemukseni aika mielivaltaisesti.
        Saitko tyydytystä ?

        Hei. Anteeksi. Kommenttini sinulle oli tuo 7:14.
        Myötäelin kokemasi.
        Olen pahoillani.
        8:32 meni 20:48.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soitin yhden puhelun kotihoitoon. Asiat järjestyivät sillä.
        Ei minulla ole valittamista.
        Miksi valittaisin ?
        Valittajia on ihan tarpeeksi.

        Olen realisti, niillä resursseilla, joita yhteiskunta verorahoillamme pystyy järjestämään,
        olen erittäin tyytyväinen hoitoon ja muuhun "palveluun" (kotihoidon käynnit)
        Ei minua tarvitse paapoa
        enkä heittäydy paapottavaksi.

        Käpykylässäni ei suju noin. Kahdesti sairaala on velvoittanut toipumisajalle käyntejä.
        Nämä kinaavat ja yrittävät mitätöidä ohjeita. Olen näyttänyt potilaan kuntoutusohjeet.
        Minulle ovat auktoriteetteja vain lääkärit ja heidän hoito-ohjeensa.
        Tutuiltani olen kuullut vastahankaisuudesta, joten en ole ollut ainut.
        Tilanne on minulle uusi.
        Maksan noin 600 € kk:sta. Ja veroissa ikinä.
        Toki haluaisin heistä eroon niin pian kuin mahdollista.
        Pari 50-vuotiasta suhtautuu tilanteeseen toisin kuin iästäni puolikkaat.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku yksi sattuma ei ole toistuva epäkohta, josta kannattaa valittaa.
        Tekevälle sattuu. Tekemätön ei virheitä tee.

        Noinko vähän tiedät?
        Lue sinäkin Iltalehden taksitilauksesta.
        Beng
        Oletko käynyt lääkärissä ja kysynyt, mitä tykkäät apotista?
        Terveyshoidossa ei saa tapahtua virheitä.


    • Anonyymi

      Johtuneeko aloittajan vaikeudet omasta kehnosta kielellisestä ulosannista?
      Selittää sekavia täälläkin.

      • Anonyymi

        Voi. Voi. Äidinkielestä paras arvosana. Se siitä ja sen jälkeen ilmaisen, miten huvittaa.
        Se, mikä minua hämää, että kommentit eivät mene niihin kohtiin, kun kommentoin jotakuta.
        Tulee pitkä letku, joita lukien saattaa olla vaikeaa.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi. Voi. Äidinkielestä paras arvosana. Se siitä ja sen jälkeen ilmaisen, miten huvittaa.
        Se, mikä minua hämää, että kommentit eivät mene niihin kohtiin, kun kommentoin jotakuta.
        Tulee pitkä letku, joita lukien saattaa olla vaikeaa.
        Beng

        Eipä ole äidinkieli auttanut pikku ongelmien ohittamiseen ja niitten yli pääsemiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole äidinkieli auttanut pikku ongelmien ohittamiseen ja niitten yli pääsemiseen.

        Taas mitätöintiä.
        Olet hyvin ilkeä ihminen ja saat siitä tyydytystä.
        Ilmeisesti kirjoittamistani asioista sinulla ei ole kokemusta.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas mitätöintiä.
        Olet hyvin ilkeä ihminen ja saat siitä tyydytystä.
        Ilmeisesti kirjoittamistani asioista sinulla ei ole kokemusta.
        Beng

        Kirjoitin sinulle kokemukseni:

        "Täpärällä oli minullakin.
        5 viikkoa sairaalan eri tehoilla intubaatiossa ja kotiin kuntouttamatta,
        heitettiin kuin sika sänkyyn. (Kelataksista ja so what ?)
        Itse aloin hankkia apua itselleni, kun jalat ei alla pitäneet,
        kun eivät olleet viiteen viikkoon lattiaan koskettaneet,
        pääosin sedaatiossa meni viisi viikkoa.

        Olen kaikesta kiitollinen. En valita, olen oppinut ettei se kannata,
        "jumala" voi kohta "parantaa" pikku murheet suuremmilla.
        Kaikkea sattuu, kun elää."


    • Anonyymi

      Jos olisin saanut yhteiskunnalle mahdollisesti yli 10000 euron maksavan lonkan leikkauksen en kehtaisi valittaa ja tehdä suurta numeroa Kelataksista,
      kun olisin joka tapauksessa sillä päässyt kotiin.
      Miulle ihan sama istunko pyörätuolissa vai penkillä ja lonkkaleikkauspotilas
      laitetaan jo heti sairaalassa kävelemään jos se ei onnistu hyvin, leikkaus on epäonnistunut eikä pääse kotiin.

      • Anonyymi

        Luepa tämän päivän iltalehdestä vihtijärveläisen kokemuksista.
        Ilmeisesti 15. pvä oli K.taksien musta päivä. Tosin uutisen tekstissä vähäteltiin sekaannuksia.
        Voi niitä oli monta, kun kotiin lähdin.
        Beng


      • Anonyymi

        Ai. Noinko nöyräksi pitäisi heittäytyä? No. Hah hah.
        Olen maksanut veroja useita satoja tuhansia yli 40 vuoden ajalta ja edelleen maksan. Noina 40 vuotena olen sairastellut ja käyttänyt palveluita todella vähän, joten säästöä on tullut.
        En ole laiskotellut, alkoholisoitunut, elänyt yhteiskunnan kustannuksella , istunut karaokebaarissa, jne.
        Ei.
        Istuisitko missä vaan veritulppasi kanssa?
        Pöhköä ajattelua.
        Beng


    • Anonyymi

      Ei ole kysymys nöyryydestä. Suhteellisuudentaju on hyvä säilyttää :)

      • Anonyymi

        13:05
        Minähän kerroin omasta suhteellisuudentajustani.
        Ja.
        Velvollisuudet = maksetut verot. Oikeudet = operaatio hoito ( aina on omavastuuta), mikä on mikro-osa maksamistani veroista.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        13:05
        Minähän kerroin omasta suhteellisuudentajustani.
        Ja.
        Velvollisuudet = maksetut verot. Oikeudet = operaatio hoito ( aina on omavastuuta), mikä on mikro-osa maksamistani veroista.
        Beng

        Otan osaa.
        Vaikeeta on sinulla ollut.
        Löytyisköhän täältä apua?

        https://www.terveyskyla.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa.
        Vaikeeta on sinulla ollut.
        Löytyisköhän täältä apua?

        https://www.terveyskyla.fi/

        Kiitos linkistä. Tutustun tuohon.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        13:05
        Minähän kerroin omasta suhteellisuudentajustani.
        Ja.
        Velvollisuudet = maksetut verot. Oikeudet = operaatio hoito ( aina on omavastuuta), mikä on mikro-osa maksamistani veroista.
        Beng

        Jos yhdestä Kelataksista tulee lopunikäinen trauma onko suhteellisuudentaju tallella ?
        Ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yhdestä Kelataksista tulee lopunikäinen trauma onko suhteellisuudentaju tallella ?
        Ei ole.

        En kirjoittaisi todellakaan yhdestä tapauksesta. Sen voisi unohtaa.
        Niitä järkkyjä kokemuksia on useampi: tökeryys tai firman sekoilu.
        On ikävää, jos vanhuksia tai sairaita kohdellaan huonosti.
        Jos rahoittaja ei tiedä, miten kentällä asiakkaita kohdellaan, huono homma.
        Täälläpäin ihmisten kanssa jutellessa ihmetellään, mitä tämä on.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kirjoittaisi todellakaan yhdestä tapauksesta. Sen voisi unohtaa.
        Niitä järkkyjä kokemuksia on useampi: tökeryys tai firman sekoilu.
        On ikävää, jos vanhuksia tai sairaita kohdellaan huonosti.
        Jos rahoittaja ei tiedä, miten kentällä asiakkaita kohdellaan, huono homma.
        Täälläpäin ihmisten kanssa jutellessa ihmetellään, mitä tämä on.
        Beng

        Lisäys.
        Olen poikkeuksellisesti joutunut käyttämään ko.kyytejä muutaman kuukauden aikana.
        Tänä aikana reklamoitavaa on kertynyt.
        Tämä on kuitenkin Kelan tukemaa toimintaa, joten ei se voi olla mitä sattuu.
        Eräs ajaja saanee potkut, kun hänestä on tullut useammalta henkilöltä valituksia.
        Beng
        Muutoin käytän normitakseja, jos tarvis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kirjoittaisi todellakaan yhdestä tapauksesta. Sen voisi unohtaa.
        Niitä järkkyjä kokemuksia on useampi: tökeryys tai firman sekoilu.
        On ikävää, jos vanhuksia tai sairaita kohdellaan huonosti.
        Jos rahoittaja ei tiedä, miten kentällä asiakkaita kohdellaan, huono homma.
        Täälläpäin ihmisten kanssa jutellessa ihmetellään, mitä tämä on.
        Beng

        Hyvä, että selvensit asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että selvensit asiaa.

        Lopetan ketjun.
        En ole satuilija. Tunteilija kyllä.
        Beng
        Harmittaa kun ketjun kommentit menivät minne sattui.
        Kiitos osanotoistanne😎


    • Anonyymi

      Selitän vain kerran.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      43
      2095
    2. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      130
      1629
    3. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      82
      1551
    4. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      87
      1175
    5. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      22
      1098
    6. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      97
      1070
    7. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      16
      1044
    8. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      64
      907
    9. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      236
      849
    10. Miksi väitätte, että vihaamme homoseksuaaleja?

      Sääli ja suru on ne tunteet joita koemme homoseksuaaleja kohtaan.
      Luterilaisuus
      254
      815
    Aihe