3-vuotiaiden jalan koko

apua tarvitaan

hei!
ajattelin ostaa kummitytölleni kunnon kumisaappaat syntymäpäivälahjaksi. kummityttö ei asu suomessa,joten en näe häntä usein. nyt tarvitsisinkin teidän tietävien neuvoa.. eli minkä kokoiset saappaat kannattaa ostaa,että eivät ole ihan jumbo-kokoa,mutta mahtuisivat vielä seuraavana vuonnakin? onko jalan kasvu hirmuisen nopeaa tuossa iässä? kummityttö täyttää siis kolme vuotta.
kiitos kaunis!

13

3532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

Ei kai sitä voi tietää. Se on niin yksilöllistä. Mikset kysy suoraan vanhemmilta. Esimerkiksi minun 6-vuotiaalla tyttärelläni on koon 30 jalka ja siskoni 8-vuotiaalla samankokoinen, serkkuni 6-vuotiaalla 27 ja ystäväni 6-vuotiaalla pojalla 28, eli sitä on aika paha arvailla.

• tarja

3 täyttävällä tytöllä on nyt jalka 23-24,eli pikkukengät saa olla 23,mutta esim. jotkut talvikengät oli 24...en tiedä uskaltaisinko itse ostaa kysymättä....

• Riina

mun pojalla 2v on jo 24 koon kenkä!Hyvin erikokoisia voi lasten jalat olla,kannattaa kysästä vanhemmilta jotta selviää.

• joka maassa

Moi !

Vaikka kysyt minkä kokoinen jalka, ei siitä välttämättä ole paljon apua, jos muksu käyttää oman maansa kenkiä. Niissä kun voi olla koot erilaiset kun meillä Suomessa... Ainoa varma keino saada oikea jalan koko tietoon on pyytää lapsen vanhempia laittamaan lapsi paperin päälle seisomaan ja piirtää jalan kuva paperiin. Faxaavat sen sitten sulle... Näin selviää jalan koko !!! Ja vinkiksi myös muille, errä kun lähdette reissuun ja aiotte ostaa lapsille kenkiä, tehkää samanlainen malli jalasta mukaan, niin varmasti tulee oikean kokoiset kengät !

• Mariam

ulkomailla, mutta eikai sillä ole merkitystä onko koot ulkomailla erilaiset kuin suomessa, jos kysyjä ostaa suomesta kengät kummitytölleen. Oletettavasti hän tarkoitti yleensäkin suomalaisia kokoja, kun kengät täältä ostaa.
        Eriasia jos hän ostaisi kengät ulkomailta, niin täältä tuskin olisi turha kysellä suomalaisia kokoja.
        Yleensäkin 3v:lla saattaa vaihdella kengän koko useammankin numeron.

• Mariam

että turha on kysyä nimenomaan VAHEMMILTA kengän numeroa, koska koot ovat ulkomailla erilaisia kuin suomessa.

• Sama
        Mariam kirjoitti:

että turha on kysyä nimenomaan VAHEMMILTA kengän numeroa, koska koot ovat ulkomailla erilaisia kuin suomessa.

VANHEMMILTA ;)

• ilona
        Sama kirjoitti:

VANHEMMILTA ;)

okei..kiitos kaikille. olisin vaan halunnut antaa ne yllätyksenä,mutta täytynee kysyä vanhemmilta.

• sisko

Ostin kerran 9v pikkusiskolleni tuliaisiksi kengät. Kysyin kaupassa myyjältä, minkä kokoiset kannattaa sen ikäiselle ostaa. Hän kertoi koon, ja kun menin kotiin, todettiin, että kengät olivat auttamattomasti liian pienet. Eipä niitä siitä lähdettykään toiselle puolelle maapalloa vaihtamaan. En tiedä, kunpi oli enemmän pettynyt, minä vai siskoni.

Eli kenkien ostamisessa yllätyslahjana on aina oma riskinsä. On todella kurjaa saada lahjaksi kengät, jotka olisivat olleet sopivat viime kesänä.

• .............

meidän 3v, pojalla on 26-27 kanootti....

• vipi

meillä 3v.pitää numeron 26 kenkää

• ilona

juu..kyllä pitää tosiaan hylätä se yllätyslahja ja kysyä suoraan vaan. en viitsisi koko ideaa paljastaa vanhemmille.. eli että ostan kumisaappaat (ja marjakorin jotka tulevat varmasti tarpeeseen) ..mutta kun kysyn jalan kokoa,luulen että sieltä tulee automaattisesti vastaukseksi että ei meille nyt tarviste mitään ostaa ja on tytöllä aika paljon vaatteita ja kenkiä (en tarkoita että sanoisivat törkeällä tavalla..)

mutta kiitos kaikille teille hyvistä vinkeistä!

• zek

meillä 3v pojan kengän koko on 25 ja tytöillä yleensä vähän pienempi,luulisin että 24 olisi sopiva

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      163
      3056
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      372
      2087
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1861
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1836
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      985
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      113
      968
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe