PuPe 2/2022

Anonyymi

Hain kaupasta lehden ja ratkoin muutaman ristikon. Tähän voi laittaa tunnelmia, paljastuksia, ruusuja ja risuja. Toivon kommentteja VAIN lehden hankkineilta.

61

1952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Miksi tänne kaivataan kommentteja toisilta sivustoilta?


    • Anonyymi

      Arvaan, että ensimmäinen kommentti tuli Keisarilta - eikä hänellä ole lehteä.

      • Anonyymi

        On muuten kiva ratkoa lehteä, kun ei tarvitse pelätä Keisarin sitä hankkivan.


    • Anonyymi

      Sivun 26 Holopainen/Kurkela on taas lehden helmi. Jos sitä vertaa Vuokilan tusinakakkosiin, ero on valtava. Saisipa näitä kerran kuussa.

    • Anonyymi

      Sivu 29
      Vihje törmäävältä. Sain siihen sanan (siri), joka saattaa jopa olla oikein, mutta en ymmärrä yhteyttä vihjeeseen. Saa opastaa ja nöyryyttää tyhmää vapaasti.

      • Anonyymi

        Oliskohan toinen kitjain väärin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskohan toinen kitjain väärin?

        No tietenkin - kiitos! Kuppi olikin kippo.


    • Anonyymi

      Olen nyt ratkonut kaikki ristikot lukuunottamatta äklöä os-itt-elu-ri-sti-kko-a täysin. Haluan vain ja ainoastaan auttaa muita ratkojia paljastamalla ratkaisusanoja haluamallani tavalla kysyttäessä.

      • Anonyymi

        No, kysykää nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kysykää nyt.

        Kerro s.30-31 kuvista lähtevät lauseet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro s.30-31 kuvista lähtevät lauseet.

        Myöhemmin tänään. On tehtävä ruokaa, juotava kaljaa ja katsottava lätkää pappalätkän jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro s.30-31 kuvista lähtevät lauseet.

        luulee samoissa maisemissa käyneen helen munkin

        antamassa herkuttelemiseen helen munkin

        ottaa toruttavaksi kenties munkin

        toisen mielipide kenties munkin

        tietää käyneen helen munkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luulee samoissa maisemissa käyneen helen munkin

        antamassa herkuttelemiseen helen munkin

        ottaa toruttavaksi kenties munkin

        toisen mielipide kenties munkin

        tietää käyneen helen munkin

        Ihanko vitsillä kirjoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko vitsillä kirjoitat?

        Olen ratkonut koko lehden täysin oikein. En ymmärrö kömmenttiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko vitsillä kirjoitat?

        Vitseitsihän nuo oli tarkoitettukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ratkonut koko lehden täysin oikein. En ymmärrö kömmenttiö.

        s. 30-31 lauseet on ratkottu väärin. Ei tule sanaa HELEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        s. 30-31 lauseet on ratkottu väärin. Ei tule sanaa HELEN.

        Ei niin. Tulee hyvän. Ilmeisesti. Ehkä. Toivottavasti. Luulisin.


    • Anonyymi

      Tuntuu hyvältä kun on ratkonut lehden täysin oikein ja muut ihmettelevät.

      • Anonyymi

        Jos laitoit 09.03.2022 22:45 ei siitä voi kehua, koska siinä on virheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos laitoit 09.03.2022 22:45 ei siitä voi kehua, koska siinä on virheitä.

        Tätä onkin odotettu. Onko se Huuhaa, joka otti tosissaan?


    • Anonyymi

      Mikä on sivun 26 punaisten numeroiden idea?

      • Anonyymi

        Niillä on eri tarkoituksia. Esim. 4 on duot ja 7 on juorulehti.


    • Anonyymi

      Joku voisi taas kertoa kaikkien ristikoiden värilliset sanat ja ratkaisusanat, ne auttoivat tosi paljon viime lehdessä tällaista aloittelijaa. Silti jäi itselle ratkottavaa.

      • Koska minusta tässä kommentissa loukkaavalla tavalla on kirjoitettu, katson velvollisuudekseni kertoa, miten asian koen.

        Kun paljastetaan kaikkien mahdollisten ristikoiden pääkuvista johdetut sanat sekä avainsanat (numeroiduista ruuduista koostuvasta sanasta käytetään lehdessä nimitystä "avainsana"), olen kokenut sen vain ylimielisenä oman osaamisen esille tuomisena.

        En voinut edes kuvitella, että joku voisi kaivata sellaista listaa, mutta näemmä yllätyksekseni joku sitä erityisesti pyytää näin:

        "Joku voisi taas kertoa kaikkien ristikoiden värilliset sanat ja ratkaisusanat, ne auttoivat tosi paljon viime lehdessä tällaista aloittelijaa. Silti jäi itselle ratkottavaa."

        Olen itse ollut joskus aloitteleva PuPe:n ratkoja. Minulle ei aloittelevana ratkojana olisi koskaan tullut mieleeni esittää tuollaista pyyntöä. Syy on se, että itse koen pääkuvista johdetut sanaketjut ristikoiden antoisimmiksi asioiksi ja haluan tehdä "salapoliisityötä" niiden selvittämisdksi. Niiden kertomisen suoraan kokisin törkeänä spoilaamisena. Minusta on todella outoa, jos joku ne ihan alkuun haluaa tietää.

        En pysty kysyjää ymmärtämään. Lehden alkupäässä on melko helppoja ristikoita - mksi niihinkin pitäsi saada suuri helpotus?

        Asentun nyt aloittekevan kovisratkojan asemaan. Miten itse haluaisin saada sanaketjuihin apua, on saada jonkin pieni vinkki sanaketjujen ideasta. Lisäksi voisin pyytää apuja risteäviin sanoihin, että itse voisin mahdollisimman itsenäisesti keksiä sanaketjujen sanat.

        Kun joku minulta kysyy ristikoissa neuvoa, annan neuvoa tavalla, jonka itse voisin hyväksyä. Annan yleisluonteisia vinkkejä pääkuvista sekä autan risteävissä. Koen iloa siitä, että minulta apua kysynyt itse oivaltaa pääkuvista johdettujen sanojen merkityksen. Vaikka palkintokilpailuihin lähettämisen aika on päättynyt, senkin jälkeen auttaisin mieluummin antamalla vinkkejä kuin kertomalla ratkaisusanat.

        Olen vastustanut litanioista myös siksi, että Sanarisin toiveita ei litanioilla kunnioiteta lainkaan. Tosin ei Eki minunkaan vinkkiapua korkealle arvosta. Taloudellisessa mielessä Eki kyllä hyötyisi kaikesta annetusta avusta. Mutta Eki ei julkaise lehteä bisnesmielessä vaan intohimosta. Bisnesmielessä lehti kannattaisi välittömästi lopettaa.

        Tämän sivuston moderaattori on poistanut paljasteluja pitäen niitä tekijänoikeuksien loukkauksena. Listat ovat moderaattorin tahdon uhmaamista. Moderaattori on s-postilla 3/2020 kertonut pitäneensä paljasteluja tekijäoikeuksien rikkomisena.

        Mielestäni auttaa voisi vähemmön paljadtavalla tavalla. Näin suurta paljastelya en pudä edes aloittevaa ratkojaa ajatellen oikeana tapana, mutta en käy asiadta enempää kiistelemään.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Koska minusta tässä kommentissa loukkaavalla tavalla on kirjoitettu, katson velvollisuudekseni kertoa, miten asian koen.

        Kun paljastetaan kaikkien mahdollisten ristikoiden pääkuvista johdetut sanat sekä avainsanat (numeroiduista ruuduista koostuvasta sanasta käytetään lehdessä nimitystä "avainsana"), olen kokenut sen vain ylimielisenä oman osaamisen esille tuomisena.

        En voinut edes kuvitella, että joku voisi kaivata sellaista listaa, mutta näemmä yllätyksekseni joku sitä erityisesti pyytää näin:

        "Joku voisi taas kertoa kaikkien ristikoiden värilliset sanat ja ratkaisusanat, ne auttoivat tosi paljon viime lehdessä tällaista aloittelijaa. Silti jäi itselle ratkottavaa."

        Olen itse ollut joskus aloitteleva PuPe:n ratkoja. Minulle ei aloittelevana ratkojana olisi koskaan tullut mieleeni esittää tuollaista pyyntöä. Syy on se, että itse koen pääkuvista johdetut sanaketjut ristikoiden antoisimmiksi asioiksi ja haluan tehdä "salapoliisityötä" niiden selvittämisdksi. Niiden kertomisen suoraan kokisin törkeänä spoilaamisena. Minusta on todella outoa, jos joku ne ihan alkuun haluaa tietää.

        En pysty kysyjää ymmärtämään. Lehden alkupäässä on melko helppoja ristikoita - mksi niihinkin pitäsi saada suuri helpotus?

        Asentun nyt aloittekevan kovisratkojan asemaan. Miten itse haluaisin saada sanaketjuihin apua, on saada jonkin pieni vinkki sanaketjujen ideasta. Lisäksi voisin pyytää apuja risteäviin sanoihin, että itse voisin mahdollisimman itsenäisesti keksiä sanaketjujen sanat.

        Kun joku minulta kysyy ristikoissa neuvoa, annan neuvoa tavalla, jonka itse voisin hyväksyä. Annan yleisluonteisia vinkkejä pääkuvista sekä autan risteävissä. Koen iloa siitä, että minulta apua kysynyt itse oivaltaa pääkuvista johdettujen sanojen merkityksen. Vaikka palkintokilpailuihin lähettämisen aika on päättynyt, senkin jälkeen auttaisin mieluummin antamalla vinkkejä kuin kertomalla ratkaisusanat.

        Olen vastustanut litanioista myös siksi, että Sanarisin toiveita ei litanioilla kunnioiteta lainkaan. Tosin ei Eki minunkaan vinkkiapua korkealle arvosta. Taloudellisessa mielessä Eki kyllä hyötyisi kaikesta annetusta avusta. Mutta Eki ei julkaise lehteä bisnesmielessä vaan intohimosta. Bisnesmielessä lehti kannattaisi välittömästi lopettaa.

        Tämän sivuston moderaattori on poistanut paljasteluja pitäen niitä tekijänoikeuksien loukkauksena. Listat ovat moderaattorin tahdon uhmaamista. Moderaattori on s-postilla 3/2020 kertonut pitäneensä paljasteluja tekijäoikeuksien rikkomisena.

        Mielestäni auttaa voisi vähemmön paljadtavalla tavalla. Näin suurta paljastelya en pudä edes aloittevaa ratkojaa ajatellen oikeana tapana, mutta en käy asiadta enempää kiistelemään.

        Eräs Sanarisin foirumiin kirjoittanut kertoo, että hön piti siitä että upeat pääkuvusta johdetut lauseet avautuivat vasta loppusuoralla.

        Minusta, kuten eräästoisestakin on nimittäin tylsää jos päälauseet ratkeavat liian aikaisin, jolloin usein seurauksena puolet ristikosta on selvinnyt.

        Tästä juuri on kyse enkä voi ymmärtää ihmisiä, jota heti kättelyssä haluavat pilata ratkaisunautintonsa sanaketjuja kyselemällä.

        En ymmärrä "auttajia" jotka osallustuvat spoilaamiseen. Auttajien pitäisi mieluummin saada autettava 'itse pohtimaan ratkaisua mahdollisimnan paljon. Niin toimin itse koskaan mene auttamisessa siitä, mistä aita on matalin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Koska minusta tässä kommentissa loukkaavalla tavalla on kirjoitettu, katson velvollisuudekseni kertoa, miten asian koen.

        Kun paljastetaan kaikkien mahdollisten ristikoiden pääkuvista johdetut sanat sekä avainsanat (numeroiduista ruuduista koostuvasta sanasta käytetään lehdessä nimitystä "avainsana"), olen kokenut sen vain ylimielisenä oman osaamisen esille tuomisena.

        En voinut edes kuvitella, että joku voisi kaivata sellaista listaa, mutta näemmä yllätyksekseni joku sitä erityisesti pyytää näin:

        "Joku voisi taas kertoa kaikkien ristikoiden värilliset sanat ja ratkaisusanat, ne auttoivat tosi paljon viime lehdessä tällaista aloittelijaa. Silti jäi itselle ratkottavaa."

        Olen itse ollut joskus aloitteleva PuPe:n ratkoja. Minulle ei aloittelevana ratkojana olisi koskaan tullut mieleeni esittää tuollaista pyyntöä. Syy on se, että itse koen pääkuvista johdetut sanaketjut ristikoiden antoisimmiksi asioiksi ja haluan tehdä "salapoliisityötä" niiden selvittämisdksi. Niiden kertomisen suoraan kokisin törkeänä spoilaamisena. Minusta on todella outoa, jos joku ne ihan alkuun haluaa tietää.

        En pysty kysyjää ymmärtämään. Lehden alkupäässä on melko helppoja ristikoita - mksi niihinkin pitäsi saada suuri helpotus?

        Asentun nyt aloittekevan kovisratkojan asemaan. Miten itse haluaisin saada sanaketjuihin apua, on saada jonkin pieni vinkki sanaketjujen ideasta. Lisäksi voisin pyytää apuja risteäviin sanoihin, että itse voisin mahdollisimman itsenäisesti keksiä sanaketjujen sanat.

        Kun joku minulta kysyy ristikoissa neuvoa, annan neuvoa tavalla, jonka itse voisin hyväksyä. Annan yleisluonteisia vinkkejä pääkuvista sekä autan risteävissä. Koen iloa siitä, että minulta apua kysynyt itse oivaltaa pääkuvista johdettujen sanojen merkityksen. Vaikka palkintokilpailuihin lähettämisen aika on päättynyt, senkin jälkeen auttaisin mieluummin antamalla vinkkejä kuin kertomalla ratkaisusanat.

        Olen vastustanut litanioista myös siksi, että Sanarisin toiveita ei litanioilla kunnioiteta lainkaan. Tosin ei Eki minunkaan vinkkiapua korkealle arvosta. Taloudellisessa mielessä Eki kyllä hyötyisi kaikesta annetusta avusta. Mutta Eki ei julkaise lehteä bisnesmielessä vaan intohimosta. Bisnesmielessä lehti kannattaisi välittömästi lopettaa.

        Tämän sivuston moderaattori on poistanut paljasteluja pitäen niitä tekijänoikeuksien loukkauksena. Listat ovat moderaattorin tahdon uhmaamista. Moderaattori on s-postilla 3/2020 kertonut pitäneensä paljasteluja tekijäoikeuksien rikkomisena.

        Mielestäni auttaa voisi vähemmön paljadtavalla tavalla. Näin suurta paljastelya en pudä edes aloittevaa ratkojaa ajatellen oikeana tapana, mutta en käy asiadta enempää kiistelemään.

        No niin, ulina alkoi ennen yhtään paljastusta. Koen nyt vain ja ainoastaan velvollisuudekseni koota ja julkaista tuon listan, koska Keisari ohjeistaa ja päsmäröi taas kuin omistaisi tämänkin palstan. Lista tulee myöhemmin tänään - kiitos Keisarin.

        PS. Oletteko muuten huomanneet toistuvan kaavan. Herättyään Keisari suoltaa muutaman pitkän provokatiivisen viestin ja palaa sitten iltapäivällä ihmettelemään, selittelemään ja paheksumaan saamiaan vastauksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niin, ulina alkoi ennen yhtään paljastusta. Koen nyt vain ja ainoastaan velvollisuudekseni koota ja julkaista tuon listan, koska Keisari ohjeistaa ja päsmäröi taas kuin omistaisi tämänkin palstan. Lista tulee myöhemmin tänään - kiitos Keisarin.

        PS. Oletteko muuten huomanneet toistuvan kaavan. Herättyään Keisari suoltaa muutaman pitkän provokatiivisen viestin ja palaa sitten iltapäivällä ihmettelemään, selittelemään ja paheksumaan saamiaan vastauksia.

        Kirjoiti juuri käyttäytyväsi uhmakkaan pikkulapsen tavoin, sillä kirjoittelusi on pikkulapsimaista kiukuttelua, ei aikuisen käytöstä.

        Et kunnioita oikeasti ratkojia vaan haluat vain uhmata moderaattorin toivettaa olla paljastamatta ratkaisusanoja. Pelkäsit vain sitä, että huomautan toiminnastasi moderaattorille.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kirjoiti juuri käyttäytyväsi uhmakkaan pikkulapsen tavoin, sillä kirjoittelusi on pikkulapsimaista kiukuttelua, ei aikuisen käytöstä.

        Et kunnioita oikeasti ratkojia vaan haluat vain uhmata moderaattorin toivettaa olla paljastamatta ratkaisusanoja. Pelkäsit vain sitä, että huomautan toiminnastasi moderaattorille.

        Kyllä täällä on kyse myös siitä, että HP pyrkii ohi moderaattorin määrittämään sen, miten sivustolla toimitaan. Se, jos mikä on pahimman laadun päsmäröintiä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kyllä täällä on kyse myös siitä, että HP pyrkii ohi moderaattorin määrittämään sen, miten sivustolla toimitaan. Se, jos mikä on pahimman laadun päsmäröintiä.

        Useimmiten, kun on syvällä kuopassa, kannattaa lopettaa kaivaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmiten, kun on syvällä kuopassa, kannattaa lopettaa kaivaminen.

        "Olen vastustanut litanioista myös siksi, että Sanarisin toiveita ei litanioilla kunnioiteta lainkaan. Tosin ei Eki minunkaan vinkkiapua korkealle arvosta. Taloudellisessa mielessä Eki kyllä hyötyisi kaikesta annetusta avusta. Mutta Eki ei julkaise lehteä bisnesmielessä vaan intohimosta. Bisnesmielessä lehti kannattaisi välittömästi lopettaa."

        Eki, Eki, Eki, Eki... missä hän on? Ainsin Huuhaan puheessa koko ajan.

        Tuo viimeinen lausekin on hyvin asiantuntematon. Ajatellaanpa maailmaa ilman Pupea. Ekin bisnes viimein kukoistaa?

        Bisnes on kokonaisvaltaista ja muutoksilla iso vaikutus KAIKKEEN.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Olen vastustanut litanioista myös siksi, että Sanarisin toiveita ei litanioilla kunnioiteta lainkaan. Tosin ei Eki minunkaan vinkkiapua korkealle arvosta. Taloudellisessa mielessä Eki kyllä hyötyisi kaikesta annetusta avusta. Mutta Eki ei julkaise lehteä bisnesmielessä vaan intohimosta. Bisnesmielessä lehti kannattaisi välittömästi lopettaa."

        Eki, Eki, Eki, Eki... missä hän on? Ainsin Huuhaan puheessa koko ajan.

        Tuo viimeinen lausekin on hyvin asiantuntematon. Ajatellaanpa maailmaa ilman Pupea. Ekin bisnes viimein kukoistaa?

        Bisnes on kokonaisvaltaista ja muutoksilla iso vaikutus KAIKKEEN.

        Voit olla oikeassa. Eki on kertonut PuPen olevan tappiollinen. Ainakin sen kuvan olen Eki kirjoituksista saanut. Lehden pitäisi olla selvästi kalliimpi. Toki jos sinänsä tappiollisen lehden tuotannon lopetus voisi aiheuttaa seurannaisvaikutuksia, joiden takia myös Sanarisin muuhun tuotantoon suhtauduttaisiin karsaasti. Siitä voisi seurata tappioita.

        Arvostan kyllä Ekiä siitä, että hän julkaisee lehteä tappiollisena ihan puhtaasti intohimosta ja palvellakseen osaa ratkojakuntaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Voit olla oikeassa. Eki on kertonut PuPen olevan tappiollinen. Ainakin sen kuvan olen Eki kirjoituksista saanut. Lehden pitäisi olla selvästi kalliimpi. Toki jos sinänsä tappiollisen lehden tuotannon lopetus voisi aiheuttaa seurannaisvaikutuksia, joiden takia myös Sanarisin muuhun tuotantoon suhtauduttaisiin karsaasti. Siitä voisi seurata tappioita.

        Arvostan kyllä Ekiä siitä, että hän julkaisee lehteä tappiollisena ihan puhtaasti intohimosta ja palvellakseen osaa ratkojakuntaa.

        "Eki on kertonut PuPen olevan tappiollinen. Ainakin sen kuvan olen Eki kirjoituksista saanut."

        Onko hän käyttänyt sanaa "tappiollinen"? Jos ei, tulkitset tapasi mukaan ja tuppaat tulkintaasi muille Suurena Totuutena. Todellakin siis tuppaat, vaikka onhan Eki saattanut asiaa värittää tai muita huijata, vaikkapa jalouttaan korostaakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eki on kertonut PuPen olevan tappiollinen. Ainakin sen kuvan olen Eki kirjoituksista saanut."

        Onko hän käyttänyt sanaa "tappiollinen"? Jos ei, tulkitset tapasi mukaan ja tuppaat tulkintaasi muille Suurena Totuutena. Todellakin siis tuppaat, vaikka onhan Eki saattanut asiaa värittää tai muita huijata, vaikkapa jalouttaan korostaakseen.

        En muista Ekin kurjoittamia sanoja. Siksi kirjoitin, että sain vaikutelman, että lehti olisi tappiollinen. Koska en sanamuotoja muista, en asiaa mitenkään varmana totuutena esittänyt. Ainakin hän on kirjoittanut siitä, että kannattuvuus on vähän siinä ja siinä. Mainitsi joskus siitä, että lehtien hinnoissa on nousupaineita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En muista Ekin kurjoittamia sanoja. Siksi kirjoitin, että sain vaikutelman, että lehti olisi tappiollinen. Koska en sanamuotoja muista, en asiaa mitenkään varmana totuutena esittänyt. Ainakin hän on kirjoittanut siitä, että kannattuvuus on vähän siinä ja siinä. Mainitsi joskus siitä, että lehtien hinnoissa on nousupaineita.

        Tutkin asiaa haulla. Huomasin, että lehden kannattavuutta on spekuloitu ja jotkut ovat arvelleet lehden olevan tappiollinen. Ekiltä itseltään en kuitenkaan löytänyt vahvistusta asialle. Voi olla että liitin muiden kommentoijien spekuloinnit Ekin kommenteiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkin asiaa haulla. Huomasin, että lehden kannattavuutta on spekuloitu ja jotkut ovat arvelleet lehden olevan tappiollinen. Ekiltä itseltään en kuitenkaan löytänyt vahvistusta asialle. Voi olla että liitin muiden kommentoijien spekuloinnit Ekin kommenteiksi.

        Tai sitten muistelemani Eki kommentti oli ajalta, jossa tietokanta tuhoutui täysin. N. kahden vuoden kommentit puuttuvat kokonaan. Asiaa ei voi vahvistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten muistelemani Eki kommentti oli ajalta, jossa tietokanta tuhoutui täysin. N. kahden vuoden kommentit puuttuvat kokonaan. Asiaa ei voi vahvistaa.

        Et saisi päässäsi alkaa rakentaa totuuksia ohimennen kuultujen kommenttien perusteella ja etenkään niitä ei saisi levittää suurella nettialustalla. Sinua on useasti varoitettu tästä. Kukaan siteeraamistasi oikeista ihmisistä tai nimimerkeistä ei ole puolustamassa oikeuksiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et saisi päässäsi alkaa rakentaa totuuksia ohimennen kuultujen kommenttien perusteella ja etenkään niitä ei saisi levittää suurella nettialustalla. Sinua on useasti varoitettu tästä. Kukaan siteeraamistasi oikeista ihmisistä tai nimimerkeistä ei ole puolustamassa oikeuksiaan.

        Ei minusta itse asia ole ainakaan nyt mikään salaisuus. Virhe oli se, että en voi todistaa asiaa oikeaksi, koska löysin vain joidenkin kommentoijien arveluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minusta itse asia ole ainakaan nyt mikään salaisuus. Virhe oli se, että en voi todistaa asiaa oikeaksi, koska löysin vain joidenkin kommentoijien arveluja.

        Eli keksit taas ihan itse kotonasi näitä ja laittelet sanoja muiden suuhun. Eki sitä Eki tätä, Kolmiokirja tätä ja sitä - eikö tämä koskaan lopu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli keksit taas ihan itse kotonasi näitä ja laittelet sanoja muiden suuhun. Eki sitä Eki tätä, Kolmiokirja tätä ja sitä - eikö tämä koskaan lopu.

        Huuhaata ajaa varmaan ihan aito halu kertoa ihmisille totuuksia ristikkomaailmasta. Silti menee pahasti metsään, kun ei ole sordiinoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli keksit taas ihan itse kotonasi näitä ja laittelet sanoja muiden suuhun. Eki sitä Eki tätä, Kolmiokirja tätä ja sitä - eikö tämä koskaan lopu.

        Kolmiokirjan kommentti on tallessa, mutta tosiaan ei pitäusi viitata mihinkään, mitä ei voi todentaa kunnoll.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmiokirjan kommentti on tallessa, mutta tosiaan ei pitäusi viitata mihinkään, mitä ei voi todentaa kunnoll.

        Toivon, että et ikinä viittaa täällä mihinkään, vaan poistut tältä kuten jokainen täyspäinen tekisi nöyryytyksesi jälkefn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivon, että et ikinä viittaa täällä mihinkään, vaan poistut tältä kuten jokainen täyspäinen tekisi nöyryytyksesi jälkefn.

        En suostu mylskäön minä toisten päsmäröintiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaata ajaa varmaan ihan aito halu kertoa ihmisille totuuksia ristikkomaailmasta. Silti menee pahasti metsään, kun ei ole sordiinoa.

        Tuo on sikäli varsin totta, että tulee kirjoitettua helpisti mitä mieleen tulee ajattelematta riittävästi seurauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivon, että et ikinä viittaa täällä mihinkään, vaan poistut tältä kuten jokainen täyspäinen tekisi nöyryytyksesi jälkefn.

        PuPeen saan kyllä ihan riittävästi kommentteja omalkakin foorumilla. Yhteen minulta kysyttyyn ristikkoon jäi vähän ongelmakohtia, mutta ei minun niistä tässä säikeessä kannata kysyä. Kysyn s-postilla joltakulta, jos ei muuten selviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PuPeen saan kyllä ihan riittävästi kommentteja omalkakin foorumilla. Yhteen minulta kysyttyyn ristikkoon jäi vähän ongelmakohtia, mutta ei minun niistä tässä säikeessä kannata kysyä. Kysyn s-postilla joltakulta, jos ei muuten selviä.

        Se on se lehti, jota et missään tapauksessa hanki, joten on hyvä pysyä oman mukavan joukon suojissa, päsmäröintiä tämä ei ole, maalaisjärkeä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on se lehti, jota et missään tapauksessa hanki, joten on hyvä pysyä oman mukavan joukon suojissa, päsmäröintiä tämä ei ole, maalaisjärkeä vaan.

        Oli muuten naurussa pitelemistä kun ilmoitit Ekille haluavasi lopettaa PuPen tilauksen kesken kestotilausta, jos hän palauttaa rahat lopputilauksesta. Kuka aikuinen ihminen edes ehdottaa tuollaista? Silloin koko ristikkomaaima nauroi täysin avoimesti sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivon, että et ikinä viittaa täällä mihinkään, vaan poistut tältä kuten jokainen täyspäinen tekisi nöyryytyksesi jälkefn.

        Et voi ketään näin päsmöröidä.


    • Anonyymi

      Keisarin pyynnöstä

      etusivu kukka, kaunis, vaasi - rasil
      s. 3 viinitilkka, ukon mielipaha - luokka
      s. 4 maailman vanhin palindromi, aatami esittäytyy eevalla - yletön
      s.5 pöyristynyt, pyöristynyt - purske
      s. 6 ratikan takana on kauppahalli - unkari
      s. 7 kauhistelee kookasta kuvaristikkoa, taitaa omata pitkän muistin -
      seiväs
      s. 8 lämmittävä, ollut tarpeellinen - pentti
      s. 9 valpas, aidalle lensi, eleli, oleilla - ilkkua
      s. 10 aktivoinnit, vakiotulo - murros
      s. 11 jääpuikkomuodostelmat - ylämaa
      s. 12 ylemmältä kannelta alaspäin, peräkanaa portaita pitkin - robert
      s. 13 vaikuttajayksilö - pääoma
      s. 14 elmon tuli virukseen tuohtunut, koronapurkaukset, taakse jäänyt -
      rokote
      s. 15 koivukuu kevätasussa - tunari
      s. 18 kookas tötterö, keltainen väri, koulubussi tuunattu jäätelöautoksi,
      pantu kahdeksan kirjainta katolle - punkki
      s. 21 alanko soittaa, hiukkasen kiihdytin, itse veit sen veitsen, otitko
      keksin - listat
      s. 22 komea kevys, korea kukka - kaista
      s. 23 nuorelle porolle nimetty, vasen kanalinnulle nimetty - lämpiö
      s. 24 vappu taipaleella - cupido
      s. 25 erkki vuokilan anagrammi piirroksina, korkki, laivue - soundi
      s. 26 rexona
      s. 27 apocalyptica, kansainvälinen menestystarina - soitot
      s. 28 chicxulubin kraatteri, tain, järkälemäinen spektaakkeli - käänne
      s. 29 kesän loppuilla ja kaiken aikaa - vuoksi

    • Anonyymi

      Holopaisen ristikossa vihjeestä WEEDEJÄ olen ihan pihalla, sillä sana ei kuulu tietämyspiiriini. Olisi kiva itsekin ymmärtää, mihin viitataan.

      • Anonyymi

        (t)weedejä - (t)akit lienee mitä haetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (t)weedejä - (t)akit lienee mitä haetaan.

        Ok, kiitos.


    • Anonyymi

      S.14 Kuivanen, valokuva vasemmalla keskellä, linnun yläpuolella en pysty saamaan selvää. Mitähän se esittää?

      • Anonyymi

        Tähän tulikin selvyys. Kuva esittää majoituspaikkaa.


    • Anonyymi

      S. 25 nuottiviivastokuva, jossa D-nuotti on ruksattu. Miksi ratkaisusanaksi tulee se, mikä tulee, vaikka ratkaisusana ei liity D-nuottiin?

      • Anonyymi

        Vihjehän on aivan mainio ja erittäin osuva ja looginen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihjehän on aivan mainio ja erittäin osuva ja looginen.

        Tuo ei auttanut vihjeen ymmärtämisessä lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei auttanut vihjeen ymmärtämisessä lainkaan.

        D-nuotti, ruksi, nuoli. Kaikki olennaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        D-nuotti, ruksi, nuoli. Kaikki olennaisia.

        Ruksi ruksaa D-nuotin, sen keskikohta on F-nuotin kohdalla ja nuolen kärki on G-nuotin kohdalla. Nuotti on toki eri kuin D, mutta E-nuottiin viittausta en keksi millään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruksi ruksaa D-nuotin, sen keskikohta on F-nuotin kohdalla ja nuolen kärki on G-nuotin kohdalla. Nuotti on toki eri kuin D, mutta E-nuottiin viittausta en keksi millään.

        Keksin idean. D-nuotti pitää ajatella toisin.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe