Kelakorvaukset.

Anonyymi

Nyt on hallitus asian ytimessä. Kelakorvaukset pois. Juuri näin pienennetään sotemenoja kun mummot kuolee ilman lääkkeitä. Menee Hitlerin malliin tämä puhdistus. Vielä kun vihreät keksii laittaa säästyvät miljoonat kehitysapuun joka tosin lehtitietojen mukaan menee suoraa veroparatiisiin rikkaiden salaisille tileille. Sitten kun maksamme vielä ne EU tukimiljoonat Italialle ja Espanjalle jotta voivat siirtyä 4 päiväiseen työäviikkoon ja Italiassa maksetaan lapsilisät kohta jo eläkkeelle asti.
Sitten olemme tyytyväisiä kun maaseudulta ei nouse savu yhdestäkään pirtin piipusta. Kaupasta saadaan maukasta Espanjalaista mineraalivillassa kasvatettua tomaattia ja kurkkua kun oma tuotanto on tapettu. Kaikki tämä yhden hallituskauden aikana. Loistavaa.

33

1080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja Kyyjärven yrittäjille . Äläkä kitise vastaan lue netistä jos osaat.

    • Anonyymi

      Yksinhuoltajat saavat jopa 5500 euroa kaikenlaisia tukia Kelasta. Eihän se nyt kovin huonosti ole.

      • Anonyymi

        Kantaväestöön kuuluvat eivät oikein osaa hyödyntää sossun luukkua. Ottakaa oppia mamuilta. Siinä on yrittämisen meininkiä joo.


    • Anonyymi

      Valtiohan se maksaa hakijoille asianajajat ja tulkit maahanmuuttovirastossa.

      • Anonyymi

        Eikös kantaväestöllä ole samat oikeudet .. Puhuu vaikka rantaruotsia niin sitähän ei kukaan ymmärrä.
        Tulkki ja lakimies paikalle. Näin se menee. Ilmaisen oikeusavustajan kyllä lainmukaan saa aina.


    • Anonyymi

      Varaton suomen kansalainen saa ilmaisen oikeusavustajan valtion piikkiin. Tulojen määrästä riippuu joudutko maksamasn kokonaan itse. Lasten lukumäärä , mahdollinen puoliso ym. vaikuttaa myös prosenttimäärään, minkä verran joudut oikeusavustajasta maksamaan.

      • Anonyymi

        Tai olet suurperheellinen maahanmuuttaja


    • Anonyymi

      Kelakorvausten kadotessa joutuvat asuinkunnat maksajaksi.
      Eläkeläiskunnat joutuvat ahtaalle.Hitlerilltä on varmasti otettu mallia tässä korona-sodassakin,saadaan jonkin sortista puhdistusta aikaiseksi.
      Närpiölainen omaatitarhatkin ovat siirtyneet "Robotti" aikaan,ei tarvita enää maahanmuutaja tomaatin kerääjiä.Tomaatin kilohinta alkaa olemaan jo 6,00 euroa.
      Toivotaan että valtiovalta ymmärtää laittaa Roboteille veron, eikä antaa vähennyksiä
      laitehankintoihin.

      • Anonyymi

        Parikin Kyyjärvistä kusemassa kuntalaisia silmään


    • Anonyymi

      Jyväjusseille maksetaaan yli 40000 e joka vuosi tukiaisia per pää keskimäärin.

      • Anonyymi

        Ja muutama yrittäjä myös matavilla tukiaisilla pyörittää yrityksiään.


      • Anonyymi

        Mikä muu ammattiryhmä saa yhteiskunnalta noin suuria sosiaalitukia?


    • Anonyymi

      laskisanko tyhjätään sinne kela paikkaa joka päivä

    • Anonyymi

      Kiertotie on. Varaa aikoja nun alliaiin lääkäreihin, he kyllä laittavat jatkotutkimuksiin yksityisille, erkä maksa juurikaan mitään. Oikotie onneen.

      • Anonyymi

        Kunnallisiin lääkäreihin...


    • Anonyymi

      Jo on typerää ja lapsellista keskustelua jälleen ! Tääl on liiankin hyvin asiat ,katsokaa maailmalle päin ,vaik itään ,valittakaa sitten vasta joutavista.Nauttikaa elämästä,kun se on mahollista meillä.

      • Anonyymi

        Joo nautitaan elämästä niin kauan kun sitä on hengissä. Jos kelakorvaus poistuu en saa lääkkeitä ja kuolen pois. Siis posotiivista ajattelua vai? No nautitaan sitten ne loppuhetket kuten edellinen kehottaa.


    • Anonyymi

      Kelallahan ne käytännössä maajussitkin ovat töissä. Maksajina vain Eu ja suomalaiset töitä tekevät veronmaksajat.

      • Anonyymi

        Maajussit sentään yrittää tehdä töitä toisin kuin sinä joka lojut äitisi passattavana peräkammarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maajussit sentään yrittää tehdä töitä toisin kuin sinä joka lojut äitisi passattavana peräkammarissa.

        Arvasit kaikki väärin. Koetapa uudestaan. Luettelepa kaikki maataloustuet ja tukiprosentit rakennuksiin ja työkoneisiin. Katsotaan sitten uudestaan, oletko luetteloinut oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvasit kaikki väärin. Koetapa uudestaan. Luettelepa kaikki maataloustuet ja tukiprosentit rakennuksiin ja työkoneisiin. Katsotaan sitten uudestaan, oletko luetteloinut oikein.

        Nämä kelakorvaukset ketään perikatoon aja , vaan nämä ns yrittäjät , jotka käsi suorana joka luukulla . Sit ollaan muka yrittäjiä . Tehkää lista tuki yrittäjistä . Niitä on Kyyjärvelläkin kymmeniä.


    • Anonyymi

      On sitä monenlaista eläjä' tänäpäivänä meijänkin pikku-kunnassa , kun mielipiteitä lukee. Se on totta ,että ikinä,ei koskaan tuu asiat menemään kaikilla yhtähyvin-pitäisi kyllä , mutta se ei vaan ole mahollista. On niin monista eri asioista ja tilanteista johtuvaa ja siitäkin huolimatta kaikkien on pärjättävä jollain lailla. Kyllä maailma on liian ihmeellinen ! Kunhan edes ihmiset keskenään pärjäisivät, mutta kun sekään ei ole mahollista??! Pitäisi olla,mutta ei.

      • Anonyymi

        Kapitalistinen valtio,ihanoi "natoa!"
        Keskustalainen valta,jota on pyritty vahvistamaan suur-tilallisilla,samalla ajettu
        jälkipolvet kyliltä Kaupunkeihin ja Kelan asiakkaiksi. Nyt sitten tultu siihen pisteeseen,
        ettei suur-tilat kannata.On tehty liikaa velkaa ja samalla robotit tekevät työt.Eli veronmaksajat ovat kunnista poistuneet jäljelle jää vain laitehankintojen poistot.EU:N liitymisen takia tukijullit
        vaativat 40 centin päivä korotusta jokaiselle päivälle /V pärjätäkseen.
        Nämä Robotit eivä riitele.!Eikä Torpparit valita!siirtyvät valittamatta vasemmalle.


    • Anonyymi

      Jos joku pellintaivuttaja saa yli miljoonan tuki ni pitää olla monta kelan asikasta jotta samaan pääsee.

    • Anonyymi

      Maatalousden kaikki tuet tulee puolittaa, Suomen talous ei kestä tällaista jemmarien hyysäämistä. Yrittäjän tulee pärjätä itse työnteollaan tai lopettaa kannattamaton toiminta, se on niin yksinkertaista.

      • Anonyymi

        Joku viisas olikin sitä mieltä, että tuki politiikka ollut liian höyliä. Ja maatalouteen pitäisi saada markkinatalous niin kuin muuhunkin maailmaan. Elikkä "se pellintaivuttaja" joutuu tarjoamaan tuotettaan tiettyyn hintaan ja jos se on riittävän halpa se saa valmistaa sen. Nyt ropotit tekee rahaa ja isännät täytättää tukihakemuksia ja itkee kun ei saa ostettua viidettä traktoriaan pihalle seisomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku viisas olikin sitä mieltä, että tuki politiikka ollut liian höyliä. Ja maatalouteen pitäisi saada markkinatalous niin kuin muuhunkin maailmaan. Elikkä "se pellintaivuttaja" joutuu tarjoamaan tuotettaan tiettyyn hintaan ja jos se on riittävän halpa se saa valmistaa sen. Nyt ropotit tekee rahaa ja isännät täytättää tukihakemuksia ja itkee kun ei saa ostettua viidettä traktoriaan pihalle seisomaan.

        Ruokatuotannossa , hyvä tietyt tukemiset ja omavaraisuus . Mutta jokin pientuotanto , esim metallialalla on järjen köyhyyttä . Jos yrityksen pitää toimia tukien varassa vois miettiä muita toimia . Kierrän kaukaa nämä tuki yritykset .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokatuotannossa , hyvä tietyt tukemiset ja omavaraisuus . Mutta jokin pientuotanto , esim metallialalla on järjen köyhyyttä . Jos yrityksen pitää toimia tukien varassa vois miettiä muita toimia . Kierrän kaukaa nämä tuki yritykset .

        Et taida sitten kotimaista ruokaa syödäkkään??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida sitten kotimaista ruokaa syödäkkään??

        Nimenomaan kotimaista tuettava . Väännänkö rautalangasta mallin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan kotimaista tuettava . Väännänkö rautalangasta mallin.

        Viljavuoret ja Voivuoret odottavat ulkoistettuna.Maidollakaan ei enää saada vienti eikä tuonti tukia vaikka niitä kuljetettaisiin kuinka naapurimaihin ja takaisin.
        Perunakin tekee kuolemaa.Kaikki mitä tarvitaan ulkoistetaan.
        Häkäpönttö-autot valmiustilaan.
        Mitäs silloin tapahtui kun Venäjä oli Kuubassa 1962 ohjuksineen?
        Ei tainnut Suomi poika olla antamassa yya:ta.Suomi vaihtoi Pystykorvat/Rynnäkökivääreihin,nyt niitä ollaan viemässä maan tapaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokatuotannossa , hyvä tietyt tukemiset ja omavaraisuus . Mutta jokin pientuotanto , esim metallialalla on järjen köyhyyttä . Jos yrityksen pitää toimia tukien varassa vois miettiä muita toimia . Kierrän kaukaa nämä tuki yritykset .

        Katsos hyvikseen paljonko S ja K-kauppa vetelee tukia.


    • Anonyymi

      Tuet pitäisi jakaa investointi kohteisiin eikä sen mukaan paljonko peltoa on tai kuka osaa täyttää parhaiten paperit.
      Jos ei pärjää saadulla tuotteen hinnalla silloin pitää lopettaa. Niin se toimii muuallakin.

    • Anonyymi

      Kyllä keinot löytyy. Ensin kunnalliselle lääkärille, joka määrää sinut yksityiselle kunnan piikkiin. Näin maksat vain kunnan potilasmaksun ja kunta maksaa kalliin ja hyvän yksityisen lääkäri- ja tutkimuskäynnit. Itse et maksa yksityisistä mitään ja valtio eli veronmaksajat maksavat sitten osan siitä kunnalle.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe