Meillä vedettiin vanhaan OK-taloon uudet käyttö- ja lämmitysvesijohdot. Kylppärissä ne "kulkevat" kaakeloitujen seinien yläosassa; tosi kauniit. Miten ne saa piiloon; onko hyviä ehdotuksia.
Kylppärin putket piiloon
13
9553
Vastaukset
- turha
piilottaa, mutta lastulevykotelolla ne sais pois silmistä.
- mikseri
Tehdä uusi remontti ja pistää putket seinän sisään. Miksi et puuttunut asiaan remonttia suunnitellessa?
- brunette
Kiitos ehdotuksista. Talo on ns. täystiilitalo. Huono niitä on seinän väliin piilottaa. Vanhathan juuri oli seinän sisässä,jonne ne jätettiinkin.
Siksihän ne juuri vedettiin pinnassa, että mahd. vesivuodot huomataan.
Se panelikotelo on hyvä ehdotus. Sitä on jo käytetty asunhuoneissa. Mutta miten kaakeliseinään kiinnitetään se kotelo. Poraanko kiviporaterällä reiät; kosteus?
Kiitos vastauksista. - reijät seinää
brunette kirjoitti:
Kiitos ehdotuksista. Talo on ns. täystiilitalo. Huono niitä on seinän väliin piilottaa. Vanhathan juuri oli seinän sisässä,jonne ne jätettiinkin.
Siksihän ne juuri vedettiin pinnassa, että mahd. vesivuodot huomataan.
Se panelikotelo on hyvä ehdotus. Sitä on jo käytetty asunhuoneissa. Mutta miten kaakeliseinään kiinnitetään se kotelo. Poraanko kiviporaterällä reiät; kosteus?
Kiitos vastauksista.Putkethan menevät siellä katon rajassa, ajatteleppa tilanne että vesi nousisi sinne katonrajaan asti, luulen että silloin niistä kiinnitysreijistä seinän sisään päässyt kosteus on pienin murheesi...
- Brunette
reijät seinää kirjoitti:
Putkethan menevät siellä katon rajassa, ajatteleppa tilanne että vesi nousisi sinne katonrajaan asti, luulen että silloin niistä kiinnitysreijistä seinän sisään päässyt kosteus on pienin murheesi...
Siispä kiinnitän "juoksun" putkirivin yläpuolelle ja toisen alapuolelle ja pätkin panelista sopivan mittaisia pätkiä, jotka ruuvaan ylä- ja alapuihin. Sehän on kuin alta suljettu verholauta. Jospa vielä tunkisin porausreikään (seinään) vähän silikoonia kosteutta ajatellen, niin enköhän voi nukkua yöni rauhassa. Ei kai 70-luvulla rakennetuissa täystiilitaloissa mitään kosteussulkua ole? Luulen, että tiiliseinään on kiinnitetty kaakelit jollan sementillä samoin lattiassa on mosaiikkikaakeli laitettu sementin päälle. En ole havainnut kosteusvaurioita.
- kotelo
Katto on ilmeisesti paneloitu? Tee samasta panelista siisti kotelo putkille. Ei mitään lastulevyviritystä, niin kuin joku ehdotteli.
Tai anna olla. Tyhmä ei niitä putkia huomaa ja viisas ei virka mitään.- brunette
Kylppärin /pesuhuoneen katto on panelista, jotenka se panelikotelo on käynyt mielessä.
Mutta kun on se kaakeliseinä ja alla tiili. Se kiinnitystapa askarruttaa. Tuntuu, että sulla on asiallisia ehdotuksia,kaikilla ei tunnu olevan.
- Jaska
Jos ne eivät miellytä silmää niin ne voi ottaa kokonaan pois.
Mitä sillä vedelläkään tekee ja toisaalta se vesihän voisi ehkä hypätä sen loppumatkan jostain sieltä varaajasta sinne hanaan.- brunette
Ei tarvi vastata, jos ei todellakaan keksi parempaa. Tosissani minä apua kyselen, en kuullakseni puujalkavitsejä. Meillä sattuu olemaan vesikiertoinen keskuslämmitys, jotenka kyllä ne putken on oltava paikoillaan.
- Jaska
brunette kirjoitti:
Ei tarvi vastata, jos ei todellakaan keksi parempaa. Tosissani minä apua kyselen, en kuullakseni puujalkavitsejä. Meillä sattuu olemaan vesikiertoinen keskuslämmitys, jotenka kyllä ne putken on oltava paikoillaan.
Minun mielestäni tuo oli aika hyvä.
No onhan niitä kouruja tai listakoteloita joilla piiloonkin saa.
Monasti tuntuu että teknisten laitteiden pitäisi tehdä mitä ihmeellisimpiä asioita mutta niitä ei silti pitäisi lainkaan olla.
Paras mitä olen kuullut oli sellainen että pihalla talon seinässä oli ns. vesipostiventtiili. Siinä oli kiinni kasteluletku. Henkilö esitti että nurmikko pitää pystyä kastelemaan ilman että hanassa on kiinni ruma letku...
En tiedä tämän asian lopputulosta.
Myös liian korkeasta savupiipusta olen kuullut. Sen olisi pitänyt ulottuja juuri ja juuri kattopinnan yläpuolelle jotta se sopii talon profiiliin. - tahvo
brunette kirjoitti:
kyllä niihin putkiin silmä tottuu. Täällä meilläkin on putkia pitkin ja poikin ja vielä nuo keskuslämmityspatteritkin ovat jääneet näkyviin!
Työpaikallani ilmalämmitys ja jäähdytys. Lämpötila kesät talvet 22C eikä putkista haittaa. - brunette
tahvo kirjoitti:
kyllä niihin putkiin silmä tottuu. Täällä meilläkin on putkia pitkin ja poikin ja vielä nuo keskuslämmityspatteritkin ovat jääneet näkyviin!
Työpaikallani ilmalämmitys ja jäähdytys. Lämpötila kesät talvet 22C eikä putkista haittaa.Kiitos vastauksesta. Kyllä minäkin ne patteri-
putken hyväksyn. Ne on kuparia ja maalasin ne Miranolilla, peittelin vähän isompia verhoilla. Mutta kun ne kylppärin putket on eristetty harmailla putkieristeillä ja niitä kulkee neljä rinnan (siis kylmä- ja lämminvesi sekä patterin meno- ja paluuvesi. Pannuhuone on kylppärin takana, jotenka ne tulevat sieltä seinän läpi kylppäriin ja siitä taas edelleen koko huusholliin. Kylppärin seinät on vaaleat; siis todella kaameat.
On kiva vaihtaa mielipiteitä (asiallisia), vaikka ne putket olisivat vielä ensi kesänäkin "ihailta-
vina".
- Talkkari vaan
piilottaa, jos jotain ongelmia tulee, ei ole tarvis repiä paikkoja auki, toisaalta eikö tullut mielee piilottaa, kun remppa oli päällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot193345Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe92744- 282374
- 421707
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola91384- 411301
- 81275
- 521223
- 371133
Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta
Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule2581080