Eikö vielä maksamattomat lomapäivät korota ansiosidonnaista päivärahaa?
Vai huomioidaanko vain kuukausipalkka?
Kiitos asiallisista kommenteista!
Lomapäivät
13
150
Vastaukset
- Anonyymi
Eivät korota.
- Anonyymi
Vai että lomakorvauksella rahakkaammat anssit. EI kuule tokkiinsa mene niin. Kaikenlaista...
167-176- Anonyymi
Et sinä millekää mitää voi
- Anonyymi
Lomapäivät ovat myös ansaittua palkkaa...siksi tulisi huomioida anssissa mut anssit kai normi kuukausipalkan mukaisia :) Jotkut perusteet noillekin löytyvät....
- Anonyymi
No, niitä ei kyllä lasketa ansiosidonnaiseen eli perustana on se kk ansio ylityöt, jotka on tehty tietyllä ajanjaksolla ja saldot jotka on maksettu rahana ja tehty tiettynä aikana.
Lomarahoja ei siis käytetä perustana ansiosidonnaisen laskussa vaan ylempänä olevat.
Myöskään tulospalkkiota ja rahasto-saannit eivät kuulu perustaan.
- Anonyymi
Liittosi tai KELA tietää kertoa tarkoista päivärahoistasi.
- Anonyymi
Ei kela ansiosidonnaisille mitään voi!
- Anonyymi
juu. ei Kela ansseista tiedä. Anssi Kela hyvä muusikko, heh hee.
Normi kuukausipalkat olivat 2420 kk joten kai siletä hyvä anssi tulee....
Toivottavasti.
Peruspäivärahalle joutuminen on syvältä. Silloin ei pärjää....- Anonyymi
Kyllä pärjää mutta joutuu tyhjät (pantilliset) tölkit noukkimaan talteen jos moisia ihmeellisyyksiä sattuu näkemään.
- Anonyymi
"Sinulla saattaa työsuhteen päättyessä olla pitämättömiä lomia. Jos et ehdi lomia pitää ennen työsuhteen päättymistä, työnantaja maksaa sinulle lomakorvausta pitämättömistä lomista. Tällainen lomakorvaus ei vaikuta ansiopäivärahan maksamiseen, mutta lomakorvausta ei myöskään huomioida päivärahan määrää laskettaessa."
(lähde https://ytk.fi/ohjeet-ja-tuki/tietopankki/ansiosidonnainen-paivaraha/miten-loma-vaikuttaa-tyottoman-ansiopaivarahaan-) - Anonyymi
Itselläni ainakin oli niin, että vaadittu palkkatodistus sisälsi myös lomakorvauksen, jota ei tarvinnut eritellä - vain lomaraha on se, jota ei huomioida anssin määrässä.
- Anonyymi
Vuosiloma huomioidaan mutta lomaltapaluuraha eli lomarahaa ei.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede16572- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 40428
- 47427