Moi. Minulla on ongelma minun kotelossa ei ole pohjassa ilma aukkoa eli kummin päin virtalähde tulee tuuletin ylös vai alas puhaltaa pölysuodatinta joka on kotelon pohjalla eikä oo ilmaaukkoa
Miten päin virtalähde
5
378
Vastaukset
- Anonyymi
Joitakin kuvia
https://seasonic.com/how-to-position-your-power-supply
Olisko normaalisti jos ei aukkoa pohjassa, niin tuuletin ylöspäin.
Tuuletin imaa ilmaa kotelon sisältä ja puhaltaa takaa.
Mutta pitäisikö powerin imeä ilma suodattimen läpi??
Löytyisikö kotelon manuaalista. Tai sitten joku tietävämpi vastaa, kun ole tullut aikoihin kasattua, vanhat systeemit mielessä :)- Anonyymi
Kun kuvassa punainen nuoli nousee poweristä poispäin, se tarkoittaa ettei tuuletin silloin pyöri ja lämmin ilma nousee itsestään ylöspäin.
Tuuletttimen pyöriessä se imee ilmaa sivusta ja puhaltaa takaa ulos. Ilman suunta on päinvastainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kuvassa punainen nuoli nousee poweristä poispäin, se tarkoittaa ettei tuuletin silloin pyöri ja lämmin ilma nousee itsestään ylöspäin.
Tuuletttimen pyöriessä se imee ilmaa sivusta ja puhaltaa takaa ulos. Ilman suunta on päinvastainen.Kylläpäs vaan nämäkin kehittyy vielä! Aika fiksu idea imeä poweriin kylmempää huone ilmaa sen sijaan että imettäisiin kotelon läpi emolevyltä ja prosessorilta valmiiksi lämmitettyä ilmaa.
Näen tuossa kuitenkin myös mahdollisen ongelman: Liian nopea jäähdytys ja lämpötilat jää pomppimaan kahden tilan välille tasoittumatta koskaan vakiotasolle. Eli suomeksi: puhallin menee rallia on-off-on-off eikä saavuta PWM-ohjauksen väliä, jolla puhallusteho voidaan pitää vakiona ja tehdä hienosäätöä. Tällainen on ehkä hiukan vähemmän rasittavaa koneen komponenteille? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpäs vaan nämäkin kehittyy vielä! Aika fiksu idea imeä poweriin kylmempää huone ilmaa sen sijaan että imettäisiin kotelon läpi emolevyltä ja prosessorilta valmiiksi lämmitettyä ilmaa.
Näen tuossa kuitenkin myös mahdollisen ongelman: Liian nopea jäähdytys ja lämpötilat jää pomppimaan kahden tilan välille tasoittumatta koskaan vakiotasolle. Eli suomeksi: puhallin menee rallia on-off-on-off eikä saavuta PWM-ohjauksen väliä, jolla puhallusteho voidaan pitää vakiona ja tehdä hienosäätöä. Tällainen on ehkä hiukan vähemmän rasittavaa koneen komponenteille?Ja mulla on siinä välissä näytön ohjain
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mulla on siinä välissä näytön ohjain
Voi sinne koteloon irto-tuulettimiakin ripotella: Imet ilmaa alaosasta ja puhallat sitä ulos ylhäältä. Mille tasolle lämpötilat asettuu? Omassa koneessani näyttää tällä hetkellä tältä:
MB temp: 28.0°C (high = 36.0°C, hyst = 33.0°C) sensor = thermistor
CPU temp: 47.5°C (high = 62.0°C, hyst = 60.0°C) sensor = thermistor
temp3: 37.0°C (high = 80.0°C, hyst = 75.0°C) sensor = thermistor
-Mikähän tuo temp3 mahtaisi olla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla372651- 382467
- 951779
Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861321Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511320Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51205Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2871132- 561048
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi38799- 27770