Koko Jeesus taitaa olla huijausta

Anonyymi

Olen tulossa soutamisen ja huopaamisen jälkeen siihen tulokseen, että koko Jeesus-homma on maailmanhistorian suurin huijaus.

129

1711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joku kirjoitti saagan (VT) ja Jerusalemin draamateatteri esitti sen käsikirjoitusta (UT) mukaillen.

      • Tuollaisilla ihmisten kirjoituksilla ja draamateattereilla ei ole mitään katetta


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Tuollaisilla ihmisten kirjoituksilla ja draamateattereilla ei ole mitään katetta

        Näytelmä jatkuu tasan tarkkaan niin kauan kun hyväuskoiset ihmiset ostaa näytöksiin lipun ja istuu katsomossa, juoneltaan ja tapahtumiltaan ennalta arvattavaa satunäytelmää katsomassa.
        Ohjaajat, näyttelijät ja puvustajat elelee kohtuu duuneilla, palkoilla ja vakuuttaa yleisölle, että kyllä tämä näytelmä on uusintoinakin katsomisen ja maksamisen arvoinen, aina vaan ja ikuisesti.


    • Anonyymi

      Suuri aukko on Jeesuksen elämässä. Hänestä ei ole Raamatussa mitään kertomusta 12 ikävuoden ja 30 ikävuoden välillä. Mitä hän teki ja missä oli?

      • Ei se ole aukko. Jumala antoi Raamattuun kirjoitettavaksi sen mitä meidän ihmisten on tarpeen tietää.

        Molemmaat Uusi Testamaentti ja Vanha Testamentti ilmoittavat Jeesuksesta.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Ei se ole aukko. Jumala antoi Raamattuun kirjoitettavaksi sen mitä meidän ihmisten on tarpeen tietää.

        Molemmaat Uusi Testamaentti ja Vanha Testamentti ilmoittavat Jeesuksesta.

        Mutta missä tämä Jeesus oli nuo vuodet, että taivaassako briiffattavana ?


      • Välva kirjoitti:

        Ei se ole aukko. Jumala antoi Raamattuun kirjoitettavaksi sen mitä meidän ihmisten on tarpeen tietää.

        Molemmaat Uusi Testamaentti ja Vanha Testamentti ilmoittavat Jeesuksesta.

        Itseasiassa aukko on n. 90 vuoden mittainen laskien jeesuksen väitetystä syntymästä.

        Kukaan ei huomannut koko jeesusta ennenkuin hänet luotiin fiktiivisesti vuosikymmeniä hänen väitetyn kuolemansa jälkeen.


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Ei se ole aukko. Jumala antoi Raamattuun kirjoitettavaksi sen mitä meidän ihmisten on tarpeen tietää.

        Molemmaat Uusi Testamaentti ja Vanha Testamentti ilmoittavat Jeesuksesta.

        Missä päin taivasta tai avaruutta nämä jumalat asuvat?
        Tästä Raamattu vaikenee.


      • Anonyymi

        Raamattu kertoo Jeesuksen teoista ja opetuksista sen jälkeen, kun Hän alkoi täyttää tehtäväänsä Jumalan valtakunnan ilosanoman julistajana. Toisarvoista on se, mitä hän teki sitä ennen.


      • he-ma kirjoitti:

        Itseasiassa aukko on n. 90 vuoden mittainen laskien jeesuksen väitetystä syntymästä.

        Kukaan ei huomannut koko jeesusta ennenkuin hänet luotiin fiktiivisesti vuosikymmeniä hänen väitetyn kuolemansa jälkeen.

        Hän ei voinut olla fiktiivinen, koska ei sellainen olisi voinut tehdä niitä tekoja, mitä Hän teki. Eikä fiktiivistä olisi voitu tuomita ja toteuttaa tuomiota, niinkkuin Jeesukselle tehtiin.

        Tässä ei ole mitään aukkoa. Hän lähetti Pyhän Hengen niille, joille lupasikin lähettää.

        Pyhän Hengen vuodattaminen
        Apt.2:
        1. Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
        2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
        4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.


      • Välva kirjoitti:

        Hän ei voinut olla fiktiivinen, koska ei sellainen olisi voinut tehdä niitä tekoja, mitä Hän teki. Eikä fiktiivistä olisi voitu tuomita ja toteuttaa tuomiota, niinkkuin Jeesukselle tehtiin.

        Tässä ei ole mitään aukkoa. Hän lähetti Pyhän Hengen niille, joille lupasikin lähettää.

        Pyhän Hengen vuodattaminen
        Apt.2:
        1. Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
        2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
        4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.

        Huomauttaisin, että kaikki nuo teot on keksitty vasta vuosikymmeniä hänen väitetyn kuolemansa jälkeen.

        Eikö mielestäsi ole merkillistä, ettei kukaan aikalainen huomannut niita ihmetekoja?


      • Välva kirjoitti:

        Hän ei voinut olla fiktiivinen, koska ei sellainen olisi voinut tehdä niitä tekoja, mitä Hän teki. Eikä fiktiivistä olisi voitu tuomita ja toteuttaa tuomiota, niinkkuin Jeesukselle tehtiin.

        Tässä ei ole mitään aukkoa. Hän lähetti Pyhän Hengen niille, joille lupasikin lähettää.

        Pyhän Hengen vuodattaminen
        Apt.2:
        1. Kun helluntaipäivä oli tullut, he olivat kaikki yhdessä koolla.
        2. Yhtäkkiä tuli taivaasta humaus, niin kuin olisi käynyt raju tuulenpuuska, ja se täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. He näkivät ikään kuin tulisia kieliä, jotka jakautuivat ja laskeutuivat heidän itse kunkin päälle,
        4. ja he täyttyivät kaikki Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua muilla kielillä sen mukaan, mitä Henki antoi heille puhuttavaksi.

        Pöh, koko homma oli keksittyä, se jätkät oli olemassa mutta oli normaali ihminen siinä missä kuka tahansa muukin, ei kävellyt veden päällä eikä tehnyt muutakaan ihmeellistä ja nykypäivä sitä jätkää ei ainakaan ole olemassa koska muuttuu madon ruoaksi jo pari tuhatta vuotta sitten.


      • he-ma kirjoitti:

        Huomauttaisin, että kaikki nuo teot on keksitty vasta vuosikymmeniä hänen väitetyn kuolemansa jälkeen.

        Eikö mielestäsi ole merkillistä, ettei kukaan aikalainen huomannut niita ihmetekoja?

        Suuret joukot kansoja tulivat Jeesuksen luokse ja todistivat Jeesuksen teot.

        Nykyäänkin voimme tosistaa Jesuksen teot, joka puolela maailmaa.


      • Rakettiheppu kirjoitti:

        Pöh, koko homma oli keksittyä, se jätkät oli olemassa mutta oli normaali ihminen siinä missä kuka tahansa muukin, ei kävellyt veden päällä eikä tehnyt muutakaan ihmeellistä ja nykypäivä sitä jätkää ei ainakaan ole olemassa koska muuttuu madon ruoaksi jo pari tuhatta vuotta sitten.

        Jeesuksen isä on Jumala ja äiti on ihminen Maria. Siksi Jeesus on Jumalan Poika ja ihmisen poika.
        Jeesuksen ruumis ei jäänytnyt hautaan, vaan Hän nousi kuolleista kolmantena päivänä ja ilmestyi suurelle määrälle ihmisiä.
        Hän myös söi ihmisten edessä, sellaista ei pelkkä henki voi tehdä.

        Jeesus lähetti Pyhä Hengen olemaan meidän uskovien kanssa ikuisesti.

        Joh. 14:
        23. . Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan. Sananl. 8:17; 1. Kor. 3:16; 2. Kor. 6:16
        24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."
        Matt. 10:19-20; 1. Joh. 2:20; 1. Joh. 2:27


      • Välva kirjoitti:

        Jeesuksen isä on Jumala ja äiti on ihminen Maria. Siksi Jeesus on Jumalan Poika ja ihmisen poika.
        Jeesuksen ruumis ei jäänytnyt hautaan, vaan Hän nousi kuolleista kolmantena päivänä ja ilmestyi suurelle määrälle ihmisiä.
        Hän myös söi ihmisten edessä, sellaista ei pelkkä henki voi tehdä.

        Jeesus lähetti Pyhä Hengen olemaan meidän uskovien kanssa ikuisesti.

        Joh. 14:
        23. . Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan. Sananl. 8:17; 1. Kor. 3:16; 2. Kor. 6:16
        24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."
        Matt. 10:19-20; 1. Joh. 2:20; 1. Joh. 2:27

        Great story man, mutta olitkos itse todistamassa vai uskotko 2000 vuotta vanhaa IHMISTEN kirjoittamaa taru kirjaa?


      • Rakettiheppu kirjoitti:

        Great story man, mutta olitkos itse todistamassa vai uskotko 2000 vuotta vanhaa IHMISTEN kirjoittamaa taru kirjaa?

        Jumala itse on ilmoittanut ja todistanut Raamatun alkuperäisyyden.
        Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmiseille.


      • Välva kirjoitti:

        Suuret joukot kansoja tulivat Jeesuksen luokse ja todistivat Jeesuksen teot.

        Nykyäänkin voimme tosistaa Jesuksen teot, joka puolela maailmaa.

        Olitko itse todistamassa vai luetko kirjaa jossa niin väitetään?


      • Välva kirjoitti:

        Jumala itse on ilmoittanut ja todistanut Raamatun alkuperäisyyden.
        Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmiseille.

        Missä hän on sen todistanut?


      • Rakettiheppu kirjoitti:

        Olitko itse todistamassa vai luetko kirjaa jossa niin väitetään?

        Tosistan Jeesuksen armosta ja Pyhän Hengen toiminnasta itse henkilökohtaisesti kokeneena.

        Todistan, että Jumalan Rakkaus on niin suuri, ettei sille löydy sanoja. Oma valintamme on haluammeko hyväksyä Jumalan Herramme Jeesuksen Vapahtajamme omaan sydämeemme ja elää Hänen yhteydessään.


      • Välva kirjoitti:

        Tosistan Jeesuksen armosta ja Pyhän Hengen toiminnasta itse henkilökohtaisesti kokeneena.

        Todistan, että Jumalan Rakkaus on niin suuri, ettei sille löydy sanoja. Oma valintamme on haluammeko hyväksyä Jumalan Herramme Jeesuksen Vapahtajamme omaan sydämeemme ja elää Hänen yhteydessään.

        Olisko todisteita jotenkin muuten? Voi postittaa dokumentit tai pistää pdf tiedoston sillä eihän noilla teidän rakkauden tuntemuksilla ole mitään väliä. Moni on nähny haamuja, keijuja, jeesuksia ja osa jopa kuvittelee itse olevansa Jeesus.


      • Rakettiheppu kirjoitti:

        Olisko todisteita jotenkin muuten? Voi postittaa dokumentit tai pistää pdf tiedoston sillä eihän noilla teidän rakkauden tuntemuksilla ole mitään väliä. Moni on nähny haamuja, keijuja, jeesuksia ja osa jopa kuvittelee itse olevansa Jeesus.

        On dokumenttejakin. Mutta en voi laittaa nitä julkisuuteen vaitiolevelvollisuuden vuoksi.

        Niilo ylivainio rukoili omaiseni s. 1924 puolesta v.1978, jolla oli synnynnäisiä sairauksia ja lsisäksi monta jälkeenpäin tullutta sairautta, joille ei enää ollut mitään tehtävissä. Kuolema oli hyvin lähellä. Rukouksessa tapahtui täydellinen muutos, jota lääkäri piti mahdottomana, mutta totesi hänen olevan täysin parantunut. Huom. ikä oli tapahtumahetkellä n.54 vuotta ja hän eli sen jälkeen täysin terveenä monta vuosikymmentä , kunnes loppuvuosina tuli vanhuuden vaivoja ja yli 94 vuotiaana kuoli vanhuuteen.
        Tämän tapahtuman jälkeen tapahtui lähipiirissä lukematon määrä uskoontuloja ja suuria Jumalan vaikuttamia ihmeitä.

        Olen Jumalan armosta saanut rukoilla erilaisien asioiden edessä ja nähnyt suuren määrän "yliluonnolisia" ihmeitä, joihin sisältyy monenlaisia fyysisiä- ja/tai hengellisisä tapahtumia. Ne minä todistan tapahtuneen Jumalan tekeminä, joskus ikäänkuin katson vieressä, kun Jumala tekee kaiken.

        1.Kor.11:
        4. Armolahjoja on erilaisia, mutta Henki on sama.
        5. Myös palvelutehtäviä on erilaisia, mutta Herra on sama.
        6. Voimavaikutuksia on erilaisia, mutta Jumala, joka kaiken kaikissa vaikuttaa, on sama.
        7. Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin yhteiseksi hyödyksi.
        8. Niinpä toinen saa Hengen kautta viisauden sanat, toinen saman Hengen vaikutuksesta tiedon sanat,
        9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas parantamisen armolahjat samassa Hengessä,
        10. toinen saa lahjan tehdä voimallisia tekoja, toinen profetoimisen lahjan, toinen henkien erottamisen lahjan, toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        11. Kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin erikseen niin kuin tahtoo.


      • Välva kirjoitti:

        On dokumenttejakin. Mutta en voi laittaa nitä julkisuuteen vaitiolevelvollisuuden vuoksi.

        Niilo ylivainio rukoili omaiseni s. 1924 puolesta v.1978, jolla oli synnynnäisiä sairauksia ja lsisäksi monta jälkeenpäin tullutta sairautta, joille ei enää ollut mitään tehtävissä. Kuolema oli hyvin lähellä. Rukouksessa tapahtui täydellinen muutos, jota lääkäri piti mahdottomana, mutta totesi hänen olevan täysin parantunut. Huom. ikä oli tapahtumahetkellä n.54 vuotta ja hän eli sen jälkeen täysin terveenä monta vuosikymmentä , kunnes loppuvuosina tuli vanhuuden vaivoja ja yli 94 vuotiaana kuoli vanhuuteen.
        Tämän tapahtuman jälkeen tapahtui lähipiirissä lukematon määrä uskoontuloja ja suuria Jumalan vaikuttamia ihmeitä.

        Olen Jumalan armosta saanut rukoilla erilaisien asioiden edessä ja nähnyt suuren määrän "yliluonnolisia" ihmeitä, joihin sisältyy monenlaisia fyysisiä- ja/tai hengellisisä tapahtumia. Ne minä todistan tapahtuneen Jumalan tekeminä, joskus ikäänkuin katson vieressä, kun Jumala tekee kaiken.

        1.Kor.11:
        4. Armolahjoja on erilaisia, mutta Henki on sama.
        5. Myös palvelutehtäviä on erilaisia, mutta Herra on sama.
        6. Voimavaikutuksia on erilaisia, mutta Jumala, joka kaiken kaikissa vaikuttaa, on sama.
        7. Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin yhteiseksi hyödyksi.
        8. Niinpä toinen saa Hengen kautta viisauden sanat, toinen saman Hengen vaikutuksesta tiedon sanat,
        9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas parantamisen armolahjat samassa Hengessä,
        10. toinen saa lahjan tehdä voimallisia tekoja, toinen profetoimisen lahjan, toinen henkien erottamisen lahjan, toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
        11. Kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin erikseen niin kuin tahtoo.

        Hyvä kun parantui mutta mistä tiedät että oli Jumala kyseessä? Ja noista lahjoista niin ei ne mitään lahjoja ole, itsekin olen oppinut englantia, ruotsia, espanjaa ja saksaa vain opiskelemalla en muuten.


      • Rakettiheppu kirjoitti:

        Hyvä kun parantui mutta mistä tiedät että oli Jumala kyseessä? Ja noista lahjoista niin ei ne mitään lahjoja ole, itsekin olen oppinut englantia, ruotsia, espanjaa ja saksaa vain opiskelemalla en muuten.

        Pyhän Hengen lahjoja ei voi saada opiskelulla. Mutta niitä voi tavoitella.

        Ne pyhän Hengen lahjat, joita olen itse saanut, en minä ole tavoitellut. Olen saanut ne itsellenikin yllätyksenä.
        En ole koskaan opiskellut Ranskaa , enkä Venäjää, mutta olen todistettavasti puhunut molempia kieliä, yllättäin tarvittaessa.

        Ne Armolahjat jotka olen saant, eivät ole minun ansioitani, vaan ne ovat täysin nimensämukaisesti Armolahjoja. Minulla itselläni eikä kenelläkään toisellakaan ei ole niistä mitään kehumista.


      • Välva kirjoitti:

        Pyhän Hengen lahjoja ei voi saada opiskelulla. Mutta niitä voi tavoitella.

        Ne pyhän Hengen lahjat, joita olen itse saanut, en minä ole tavoitellut. Olen saanut ne itsellenikin yllätyksenä.
        En ole koskaan opiskellut Ranskaa , enkä Venäjää, mutta olen todistettavasti puhunut molempia kieliä, yllättäin tarvittaessa.

        Ne Armolahjat jotka olen saant, eivät ole minun ansioitani, vaan ne ovat täysin nimensämukaisesti Armolahjoja. Minulla itselläni eikä kenelläkään toisellakaan ei ole niistä mitään kehumista.

        Kirjoita jotain venäjäksi


      • Rakettiheppu kirjoitti:

        Kirjoita jotain venäjäksi

        Minä en osaa venäjää, kuten oletin kirjoitukseni jo ilmaisevan.


      • Välva kirjoitti:

        Minä en osaa venäjää, kuten oletin kirjoitukseni jo ilmaisevan.

        Noh antaa olla kielillä puhumiset mutta todisteet Jumalasta on hataralla pohjalla jos todisteet on tuntemuksia tai hengellisiä juttuja.


      • Rakettiheppu kirjoitti:

        Noh antaa olla kielillä puhumiset mutta todisteet Jumalasta on hataralla pohjalla jos todisteet on tuntemuksia tai hengellisiä juttuja.

        Todisteet ovat sekä tuntemuksia, että myös konkreettisisa tapahtumia. Minä todistan osaltani nämä alla olevat tosiksi. Kun Jumalan Rakkaus kohtaa ihmisen sydämen, sen tuntee ja tietää .

        Pyhä Henki on iankaikkisesti Jeesuksen opetuslasten luona. Myös Pyhän Hengen lahjat ovat siellä missä Pyhä Henki on Jeesuksen opetuslasten luona.

        Ef. 1:
        13. Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,
        14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.

        Lupaus Pyhästä Hengestä
        Joh. 14:
        15. "Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni.
        16. Ja minä rukoilen Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17. Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on teissä.
        18. En minä jätä teitä orvoiksi vaan tulen luoksenne.
        19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää näe minua, mutta te saatte nähdä minut, sillä minä elän ja tekin saatte elää.
        20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä.
        21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."


      • Välva kirjoitti:

        Todisteet ovat sekä tuntemuksia, että myös konkreettisisa tapahtumia. Minä todistan osaltani nämä alla olevat tosiksi. Kun Jumalan Rakkaus kohtaa ihmisen sydämen, sen tuntee ja tietää .

        Pyhä Henki on iankaikkisesti Jeesuksen opetuslasten luona. Myös Pyhän Hengen lahjat ovat siellä missä Pyhä Henki on Jeesuksen opetuslasten luona.

        Ef. 1:
        13. Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,
        14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.

        Lupaus Pyhästä Hengestä
        Joh. 14:
        15. "Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni.
        16. Ja minä rukoilen Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17. Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on teissä.
        18. En minä jätä teitä orvoiksi vaan tulen luoksenne.
        19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää näe minua, mutta te saatte nähdä minut, sillä minä elän ja tekin saatte elää.
        20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä.
        21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."

        Mutta edelleenkään raamatun lainaukset ei todista mitään vaan raamattu on kirja jonka ihmiset on kirjoittaneet, niitä ei voi sanoa konkreettisiksi todisteiksi.

        Toinen ihmetyttävä juttu on että maailmassa on satoja tuhansia jumalia ovatko kaikki ne oikeita?, Antiikin kreikkassakin uskottiin jumaliin joita saattoi olla kymmeniä kuten Zeus olivatko/ovat nekin olemassa?


    • Anonyymi

      Miten päädyit tuohon päätelmään?

    • Niin, kenties apostolit keksivät mielestään hyvän läpän ja lähtivät maailmalle sitä levittämään. Läppä osoittautui niin hyväksi, että Johannesta lukuun ottamatta he kaikki kuolivat läpändeerauksensa vuoksi, mutta sekään ei läpän leviämistä pysäyttänyt.

      Moni olisi apostolien kengissä ja kyydissä saattanut keksiä itselleen vähemmän haitallisen läpän heitettäväksi.

    • Lue muutama tietokirja tai vaikka "Mitä varhaiset kristityt uskoivat", niin huomaat, että Jeesuksen historiallisuutta ei juuri kiistetä, mutta kullakin kirjoittajalla on oma käsityksensä siitä kuka hän oli.

      • Historiallisuutta ei kiistetä uskonnollisista syistä, mutta kuten olen jo sinullekin todennut, ei jeesuksen olemassaolosta ole minkäänlaista todistetta olemassa!


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Historiallisuutta ei kiistetä uskonnollisista syistä, mutta kuten olen jo sinullekin todennut, ei jeesuksen olemassaolosta ole minkäänlaista todistetta olemassa!

        Luepa joskus Vanhaa Testamenttia. Siinä on valtavasti ennusteita Jeesuksen ensimmäisestä ja toisesta tulemisesta. Hänen koko sukupuunsa annetaan Aatamista asti, niin hänen äitinsä kuin kasvatusisänsäkin puolelta.

        Ja tuo 'olemassaolematon' merkkihenkilö on kunnioituksen kohteena joka kerran, kun kirjoitat vuosiluvun. Nyt elämme vuotta 2022 jälkeen Jeesuksen syntymän (plus miinus muutaman vuoden epätarkkuus).

        Koska kaikki Jeesuksen syntymästä kertovat profetiat toteutuivat, yksikin ihan päivälleen, niin järkevä olettaa, että myös hänen paluunsa kuninkaana tulee tapahtumaan yhtä varmasti. Me uskovat tulemme silloin takaisin maan päälle hänen kanssaan, vietettyämme taivaassa häitä seitsemän vuoden ajan, jolloin teillä täällä maan päällä on ollut hirvittävä vihan aika ja suurin osa teistä on kuollut. Viisas tulee uskoon tänään. Ei ole enää paljon aikaa. Jumala ei haluaisi, että kukaan hukkuisi. Pelastus on avoinna myös sinulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luepa joskus Vanhaa Testamenttia. Siinä on valtavasti ennusteita Jeesuksen ensimmäisestä ja toisesta tulemisesta. Hänen koko sukupuunsa annetaan Aatamista asti, niin hänen äitinsä kuin kasvatusisänsäkin puolelta.

        Ja tuo 'olemassaolematon' merkkihenkilö on kunnioituksen kohteena joka kerran, kun kirjoitat vuosiluvun. Nyt elämme vuotta 2022 jälkeen Jeesuksen syntymän (plus miinus muutaman vuoden epätarkkuus).

        Koska kaikki Jeesuksen syntymästä kertovat profetiat toteutuivat, yksikin ihan päivälleen, niin järkevä olettaa, että myös hänen paluunsa kuninkaana tulee tapahtumaan yhtä varmasti. Me uskovat tulemme silloin takaisin maan päälle hänen kanssaan, vietettyämme taivaassa häitä seitsemän vuoden ajan, jolloin teillä täällä maan päällä on ollut hirvittävä vihan aika ja suurin osa teistä on kuollut. Viisas tulee uskoon tänään. Ei ole enää paljon aikaa. Jumala ei haluaisi, että kukaan hukkuisi. Pelastus on avoinna myös sinulle.

        Tottakai ennustukset toteutuvat jos tosiat unohdetaan ja sävelletään jälkikäteen sopiva hahmo jota kukaan ei elinaikanaan huomannut.

        Valitettavasti kaltaisesi idiootit eivät näe metsää koska puut peittävät näköalan.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Tottakai ennustukset toteutuvat jos tosiat unohdetaan ja sävelletään jälkikäteen sopiva hahmo jota kukaan ei elinaikanaan huomannut.

        Valitettavasti kaltaisesi idiootit eivät näe metsää koska puut peittävät näköalan.

        Eikö Raamatussa ole mainintoja jotta ennustukset kävisivät toteen? Ensin joku ennusti jotakin, sitten toimittiin niin että se näytti toteutuvan.


      • he-ma kirjoitti:

        Historiallisuutta ei kiistetä uskonnollisista syistä, mutta kuten olen jo sinullekin todennut, ei jeesuksen olemassaolosta ole minkäänlaista todistetta olemassa!

        Eivät tutkijat pelkää loukkaavansa kristittyjä totuudella.
        Olet nähtävästi lukenut hyvin vähän, koska sinulla on asenne "Minä tiedän kaiken".
        Fanaattinen ateisti ei eroa fundamentalistista juuri ollenkaan.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Eivät tutkijat pelkää loukkaavansa kristittyjä totuudella.
        Olet nähtävästi lukenut hyvin vähän, koska sinulla on asenne "Minä tiedän kaiken".
        Fanaattinen ateisti ei eroa fundamentalistista juuri ollenkaan.

        Älä jankuta, vaan esitä tähän ne käytettävissä olevat todisteet jeesuksesta!

        Ainiin, et pysty, koska niitä EI OLE!


      • he-ma kirjoitti:

        Älä jankuta, vaan esitä tähän ne käytettävissä olevat todisteet jeesuksesta!

        Ainiin, et pysty, koska niitä EI OLE!

        Kuten haluat.


      • Verum_an_falsum kirjoitti:

        Kuten haluat.

        Sovitaanko sitten ettet enää levitä vääriä tietoja, koska heikkolahjaisilla uskonharhaisilla ei ole välineitä korviensa välissä niiden ruotimiseen?


      • he-ma kirjoitti:

        Historiallisuutta ei kiistetä uskonnollisista syistä, mutta kuten olen jo sinullekin todennut, ei jeesuksen olemassaolosta ole minkäänlaista todistetta olemassa!

        Minulla on Jeesuksen todistus sydämessä ja koko elämässä.

        Tämän kohdan Joh. 14 Todistan kokeneeni todeksi

        Joh. 14:
        20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä. Joh. 17:21-23
        21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."
        Joh. 15:10; 1. Joh. 2:5
        22. Juudas - ei se Iskariot - sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmaista itsesi meille etkä maailmalle?"
        23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan. Sananl. 8:17; 1. Kor. 3:16; 2. Kor. 6:16
        24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."
        Matt. 10:19-20; 1. Joh. 2:20; 1. Joh. 2:27


      • Välva kirjoitti:

        Minulla on Jeesuksen todistus sydämessä ja koko elämässä.

        Tämän kohdan Joh. 14 Todistan kokeneeni todeksi

        Joh. 14:
        20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä. Joh. 17:21-23
        21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."
        Joh. 15:10; 1. Joh. 2:5
        22. Juudas - ei se Iskariot - sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmaista itsesi meille etkä maailmalle?"
        23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan. Sananl. 8:17; 1. Kor. 3:16; 2. Kor. 6:16
        24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."
        Matt. 10:19-20; 1. Joh. 2:20; 1. Joh. 2:27

        Moni jutteleekin jeesuksen kanssa ja saa ihan selviä vastauksia jos lääkitys ei ole kohdallaan.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Moni jutteleekin jeesuksen kanssa ja saa ihan selviä vastauksia jos lääkitys ei ole kohdallaan.

        Osa juttelee vielä lääkityksen kerakin. Välillä lääkkeet vaihdetaan Subutexiin ja muihin tajuntaan vaikuttaviin....


      • he-ma kirjoitti:

        Moni jutteleekin jeesuksen kanssa ja saa ihan selviä vastauksia jos lääkitys ei ole kohdallaan.

        Se juttelu jatkuu sitten vähän eristetymmässä huoneessa


      • he-ma kirjoitti:

        Moni jutteleekin jeesuksen kanssa ja saa ihan selviä vastauksia jos lääkitys ei ole kohdallaan.

        Tiedän paljon tapauksia, joissa Jumala on ilmoittanut asioita, jotka ovat yliluonnollisia ja ovat tapahtuneet tarkasti Jumalan antaman ilmoituksen mukaisesti ja tarkalleen silloin, kun niiden tulikin tapahtua.

        Minäkin henkilökohtaisesti itse olen saanut todistaa paljon näitä tapahtumia.
        Sellaisiakin olen saanut nähdä, jossa ilmoituksen saaja, yritti välttää sen toteutumista ja Jumala vahvisti yliluonnollisella tavalla ilmoituksen saajaa ja än toimi Jumalantahdon mukaisesti.


      • he-ma kirjoitti:

        Tottakai ennustukset toteutuvat jos tosiat unohdetaan ja sävelletään jälkikäteen sopiva hahmo jota kukaan ei elinaikanaan huomannut.

        Valitettavasti kaltaisesi idiootit eivät näe metsää koska puut peittävät näköalan.

        Ainahan on helppo ennustaa... Etenkin mennyttä


      • he-ma kirjoitti:

        Moni jutteleekin jeesuksen kanssa ja saa ihan selviä vastauksia jos lääkitys ei ole kohdallaan.

        Ja osa on itsekin Jeesus kun pillerit on päin helvettiä


      • he-ma kirjoitti:

        Historiallisuutta ei kiistetä uskonnollisista syistä, mutta kuten olen jo sinullekin todennut, ei jeesuksen olemassaolosta ole minkäänlaista todistetta olemassa!

        Kyllä Jeesuksen olemassaolosta on maailma täynnä todisteita.
        Jumalan ilmoitus toteutuu täydellisesti, niinkuin Hän on sen ilmoittanut.

        Jos viitsit lukea alla olevan Raamatunkohdan, niin ehkä, jos Jumala suo , niin ymmärryksesi aukenee jonkin verran.

        Joh. 14:
        15. "Jos te rakastatte minua (Jeesusta), te pidätte minun käskyni.
        16. Ja minä rukoilen Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17. Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on teissä.
        18. En minä jätä teitä orvoiksi vaan tulen luoksenne.
        19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää näe minua, mutta te saatte nähdä minut, sillä minä elän ja tekin saatte elää.
        20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä.
        21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."
        22. Juudas - ei se Iskariot - sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmaista itsesi meille etkä maailmalle?"
        23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
        24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Minulla on Jeesuksen todistus sydämessä ja koko elämässä.

        Tämän kohdan Joh. 14 Todistan kokeneeni todeksi

        Joh. 14:
        20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä. Joh. 17:21-23
        21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."
        Joh. 15:10; 1. Joh. 2:5
        22. Juudas - ei se Iskariot - sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmaista itsesi meille etkä maailmalle?"
        23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan. Sananl. 8:17; 1. Kor. 3:16; 2. Kor. 6:16
        24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."
        Matt. 10:19-20; 1. Joh. 2:20; 1. Joh. 2:27

        Valetta.


      • he-ma kirjoitti:

        Älä jankuta, vaan esitä tähän ne käytettävissä olevat todisteet jeesuksesta!

        Ainiin, et pysty, koska niitä EI OLE!

        Sinulle voidaan esittää todisteita, mutta sinä et niitä usko. Mutta jos sydämessäsi haluat löytää Jeesuksen, niin se on mahdollista. Jumala antaa simulle mahdollisuuden vapaaehtoisesti kieltä Hänet, tai hyväksyä Hänet.

        Joh. 10:
        23. Kun Jeesus käveli temppelialueella Salomon pylväskäytävässä,
        24. juutalaiset piirittivät hänet ja sanoivat: "Kuinka kauan sinä pidät meitä epätietoisina? Jos olet Kristus, sano se meille suoraan."
        25. Jeesus vastasi: "Minä olen sanonut sen teille, mutta te ette usko. Teot, joita minä teen Isäni nimessä, todistavat minusta.
        26. Mutta te ette usko, sillä te ette ole minun lampaitani.
        27. Minun lampaani kuulevat minun ääneni. Minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
        28. Minä annan heille iankaikkisen elämän. He eivät ikinä joudu hukkaan, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
        29. Isäni, joka on antanut heidät minulle, on kaikkia muita suurempi, eikä kukaan voi ryöstää heitä Isäni kädestä.
        30. Minä ja Isä olemme yhtä."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valetta.

        Ei sinulla "Anonyymi 02.07.2022 10:52" ole mitään todistetta syyttää minua valhessta, koska et tunne minua , etkä tiedä niistä asioista, mitä kerroin ja mitä Raamattu ilmoitaa..


      • Rakettiheppu kirjoitti:

        Ja osa on itsekin Jeesus kun pillerit on päin helvettiä

        Monenlaista maailmaan mahtuu.
        Siksi onkin välttämätöntä kaikki arvioida.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tällainen musiikki on tarkoitettu aivotoiminnan vajausta poteville ihmisille.


    • Anonyymi

      > Olen tulossa soutamisen ja huopaamisen jälkeen siihen tulokseen, että koko Jeesus-homma on maailmanhistorian suurin huijaus.

      Miksi?

      Itse olen tllut siihen tulokseen, että, vaikka Jeesus olisi huijaus, hänen opetus on hyvä. Lisäksi hän antaa ainoan toivon siitä, että hyvyys, totuus ja rakkaus voittavat lopulta. Siksi haluan pysyä hänelle uskollisena loppuun asti.

      • Anonyymi

        Jeesus oli Jumala, valehtelija tai harhainen. Hän sanoi olevansa Jumala. Jos hän oli, hän pystyi herättämään kuolleista, nousemaan itse kuolleista, muuttamaan vettä rypälemehuksi, avaamaan sokeiden silmät...

        Jos hän oli valehtelija, hän ei tehnyt mitään noista. Hänen apostolinsa kärsivät hirvittävät marttyyrikuolemat, samoin muut Jeesus-uskoon kääntyneet, ihan vaan huvikseen, valhetta tukiakseen. Ristiinnaulitsemiset, leijonilla raatelut. Uskotko niin?

        Jos hän oli aidosti väärässä, hänestä ei olisi ollut edes moraaliseksi opettajaksi, saati heräämään kuolleista. Jeesuksen kuolema ja ylösnouseminen kuitenkin ovat fakta. Joku, en muista nimeä, tutki aikoinaan juridisin keinoin sitä, oliko kaikki tuo tapahtunut, vai valehtelivatko opetuslapset. Hän päätyi tulokseen, että kaiken todennäköisyyden mukaan Raamattu kertoo tuostakin asiasta totuuden. Jos sinua kiinnostaa, löydät kyllä tuon dokumentin - Jumala johdattaa niitä, jotka rakastavat totuutta.


      • Anonyymi

        Juuri nyt usko toivo ja rakkaus eivät täällä Euroopassa toteudu ja siitä pitää huolen emävalehtelija ja suuri kieroilija Venäjän Putiini.
        Jeesuksen pitäisi tulla nyt ja mennä ensimäiseksi Putinia puhuttamaan. Onhan se sanoma Jeesukselta hyvä, mutta kun se ei toteudu lähimainkaan. Maailmahistoriassa on nähty niin paljon murhaa ja sotaa, ettei Jeesuksen takaisintulon viipymiselle ole enää pienintäkkän tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli Jumala, valehtelija tai harhainen. Hän sanoi olevansa Jumala. Jos hän oli, hän pystyi herättämään kuolleista, nousemaan itse kuolleista, muuttamaan vettä rypälemehuksi, avaamaan sokeiden silmät...

        Jos hän oli valehtelija, hän ei tehnyt mitään noista. Hänen apostolinsa kärsivät hirvittävät marttyyrikuolemat, samoin muut Jeesus-uskoon kääntyneet, ihan vaan huvikseen, valhetta tukiakseen. Ristiinnaulitsemiset, leijonilla raatelut. Uskotko niin?

        Jos hän oli aidosti väärässä, hänestä ei olisi ollut edes moraaliseksi opettajaksi, saati heräämään kuolleista. Jeesuksen kuolema ja ylösnouseminen kuitenkin ovat fakta. Joku, en muista nimeä, tutki aikoinaan juridisin keinoin sitä, oliko kaikki tuo tapahtunut, vai valehtelivatko opetuslapset. Hän päätyi tulokseen, että kaiken todennäköisyyden mukaan Raamattu kertoo tuostakin asiasta totuuden. Jos sinua kiinnostaa, löydät kyllä tuon dokumentin - Jumala johdattaa niitä, jotka rakastavat totuutta.

        Miksi hemmetissä mitkään muut teokset eivät kerro Jeesuksen ylösnousemuksesta, kuin vaan yksinomaan tuo Raamattu. Historian kerrontaa myös vääristellään, jopa suoranaisesti valehdellaan, kuten tapahtuu Venäjän historioitsijoilta.
        Ei Raamattua voi eikä saa pitää maailmassa ainoana totuuden torvena, vaan pitää tutkia myös muita lähteitä. Eihän raamatun kertomuksia voi ottaa todesta, koska nehän ovat vain pelkkää vertauskuvallista kerrontaa. Lestadiolaisissa saarnoissa kaikki tekstit typistyy seurapuheen lopussa vaan siihen yhteen ja samaan, usko evanKELJUMI ja tee parannus. Esim. taivaasta laskeutuva kultakaupunki tarkoittaa pelastuksen sanomaa ja parannuksen armoa. Kielillä puhuminen tarkoittaa vain jumalan siunaamaa armoevanKELJUMIA:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli Jumala, valehtelija tai harhainen. Hän sanoi olevansa Jumala. Jos hän oli, hän pystyi herättämään kuolleista, nousemaan itse kuolleista, muuttamaan vettä rypälemehuksi, avaamaan sokeiden silmät...

        Jos hän oli valehtelija, hän ei tehnyt mitään noista. Hänen apostolinsa kärsivät hirvittävät marttyyrikuolemat, samoin muut Jeesus-uskoon kääntyneet, ihan vaan huvikseen, valhetta tukiakseen. Ristiinnaulitsemiset, leijonilla raatelut. Uskotko niin?

        Jos hän oli aidosti väärässä, hänestä ei olisi ollut edes moraaliseksi opettajaksi, saati heräämään kuolleista. Jeesuksen kuolema ja ylösnouseminen kuitenkin ovat fakta. Joku, en muista nimeä, tutki aikoinaan juridisin keinoin sitä, oliko kaikki tuo tapahtunut, vai valehtelivatko opetuslapset. Hän päätyi tulokseen, että kaiken todennäköisyyden mukaan Raamattu kertoo tuostakin asiasta totuuden. Jos sinua kiinnostaa, löydät kyllä tuon dokumentin - Jumala johdattaa niitä, jotka rakastavat totuutta.

        > Hän sanoi olevansa Jumala.

        Missä kohdassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi hemmetissä mitkään muut teokset eivät kerro Jeesuksen ylösnousemuksesta, kuin vaan yksinomaan tuo Raamattu. Historian kerrontaa myös vääristellään, jopa suoranaisesti valehdellaan, kuten tapahtuu Venäjän historioitsijoilta.
        Ei Raamattua voi eikä saa pitää maailmassa ainoana totuuden torvena, vaan pitää tutkia myös muita lähteitä. Eihän raamatun kertomuksia voi ottaa todesta, koska nehän ovat vain pelkkää vertauskuvallista kerrontaa. Lestadiolaisissa saarnoissa kaikki tekstit typistyy seurapuheen lopussa vaan siihen yhteen ja samaan, usko evanKELJUMI ja tee parannus. Esim. taivaasta laskeutuva kultakaupunki tarkoittaa pelastuksen sanomaa ja parannuksen armoa. Kielillä puhuminen tarkoittaa vain jumalan siunaamaa armoevanKELJUMIA:

        On paljon teoksia, jotka kertovat Jeesuksen ylösnousemuksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri nyt usko toivo ja rakkaus eivät täällä Euroopassa toteudu ja siitä pitää huolen emävalehtelija ja suuri kieroilija Venäjän Putiini.
        Jeesuksen pitäisi tulla nyt ja mennä ensimäiseksi Putinia puhuttamaan. Onhan se sanoma Jeesukselta hyvä, mutta kun se ei toteudu lähimainkaan. Maailmahistoriassa on nähty niin paljon murhaa ja sotaa, ettei Jeesuksen takaisintulon viipymiselle ole enää pienintäkkän tarvetta.

        Taitaa putte hakata jopa Jeesuksen kun tarpeeksi suutahtaa


      • Joh. 14:
        23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
        24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."


    • Anonyymi

      Jeesus ei oo huijausta, mutta Jeesus itse oli huijari. Valehteli olevansa Jumalan poika. Myös hänen kertomansa ihmeet ovat huijausta parhaimmillaan. Jeesuksella oli Kaanaan häissäkin viiniputeli povarissaan. Valehteli pystyvänsä muuttaa veden viiniksi todistellakseen jumalallisista voimista. Jeesus oli myös aikansa kapinallinen ja radikaali. Jeesus itseasiassa oli rastafari. Ei mikään Jumalan poika.

    • Anonyymi

      Jeesus tulee toisen kerran maanpäälle.

      • Anonyymi

        Ihan kohta ?


      • Lupasi tarinan mukaan tulla jo silloisten seuraajiensa elinaikana, mutta kuten usein käy, uskovainen vain huijaa tyhmiä taikauskoisia.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Lupasi tarinan mukaan tulla jo silloisten seuraajiensa elinaikana, mutta kuten usein käy, uskovainen vain huijaa tyhmiä taikauskoisia.

        Ei. Hän sanoi, että sama sukupolvi, joka näkee viikunapuun puhkeavan lehtiin, eli Israelin valtion uudelleen syntymisen, näkee myös hänen paluunsa kuninkaana. Elämme viimeisiä hetkiä ylöstempaukselle, jos sukupolvi tosiaan on 70-80 vuotta, kuten psalmissa 90 sanotaan. Sen jälkeen tulee seitsemän vuoden vihan aika. Sinä aikana on hyvin vaikea tulla uskoon. Ennen kuin uskovien vainot alkavat, Jumala lähettää vahvan eksytyksen. Luulen, että antikristus, maailmanhallitsija, esittää suunnitelman, joka tuntuu uskomattoman houkuttelevalta. Jotkut arvelevat, että hän jakaisi ökyrikkaiden omaisuuden kaikille, antaisi kaikille kansalaispalkan, velat anteeksi jne. Ehtoja olisi. Olisi otettava se siru ja tehtävä mitä käsketään. Suurin osa menee valheen mukana. Ja sen merkin ottaminen merkitsee ikuisuutta kadotuksessa, ikuisessa kärsimyksessä.


      • Anonyymi

        Jeesus tulee nessuun...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Hän sanoi, että sama sukupolvi, joka näkee viikunapuun puhkeavan lehtiin, eli Israelin valtion uudelleen syntymisen, näkee myös hänen paluunsa kuninkaana. Elämme viimeisiä hetkiä ylöstempaukselle, jos sukupolvi tosiaan on 70-80 vuotta, kuten psalmissa 90 sanotaan. Sen jälkeen tulee seitsemän vuoden vihan aika. Sinä aikana on hyvin vaikea tulla uskoon. Ennen kuin uskovien vainot alkavat, Jumala lähettää vahvan eksytyksen. Luulen, että antikristus, maailmanhallitsija, esittää suunnitelman, joka tuntuu uskomattoman houkuttelevalta. Jotkut arvelevat, että hän jakaisi ökyrikkaiden omaisuuden kaikille, antaisi kaikille kansalaispalkan, velat anteeksi jne. Ehtoja olisi. Olisi otettava se siru ja tehtävä mitä käsketään. Suurin osa menee valheen mukana. Ja sen merkin ottaminen merkitsee ikuisuutta kadotuksessa, ikuisessa kärsimyksessä.

        > Jumala lähettää vahvan eksytyksen. <
        Kaikkea sitä kuulee, että Jumala lähettää eksytyksen. Mikä se sellainen Jumala on, joka huijaa ja koittaa johtaa ihmisiä harhaan. Minusta suurin eksyttäjä ja huijari on tällä hetkellä Venäjän Putin, oikea kieroilujen maailmanmestari. Ei edes Saatana pysty tuollaiseen kieroon peliin, mitä Putin nyt euroopassa pelaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kohta ?

        Ottakaa vaarin ajan merkeistä.


      • he-ma kirjoitti:

        Lupasi tarinan mukaan tulla jo silloisten seuraajiensa elinaikana, mutta kuten usein käy, uskovainen vain huijaa tyhmiä taikauskoisia.

        Ei sanonut, että silloisen sukupolven aikana, vaan sen sukupolven aikana, kun nämä Hänen kertomansa asiat tapahtuvat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei. Hän sanoi, että sama sukupolvi, joka näkee viikunapuun puhkeavan lehtiin, eli Israelin valtion uudelleen syntymisen, näkee myös hänen paluunsa kuninkaana. Elämme viimeisiä hetkiä ylöstempaukselle, jos sukupolvi tosiaan on 70-80 vuotta, kuten psalmissa 90 sanotaan. Sen jälkeen tulee seitsemän vuoden vihan aika. Sinä aikana on hyvin vaikea tulla uskoon. Ennen kuin uskovien vainot alkavat, Jumala lähettää vahvan eksytyksen. Luulen, että antikristus, maailmanhallitsija, esittää suunnitelman, joka tuntuu uskomattoman houkuttelevalta. Jotkut arvelevat, että hän jakaisi ökyrikkaiden omaisuuden kaikille, antaisi kaikille kansalaispalkan, velat anteeksi jne. Ehtoja olisi. Olisi otettava se siru ja tehtävä mitä käsketään. Suurin osa menee valheen mukana. Ja sen merkin ottaminen merkitsee ikuisuutta kadotuksessa, ikuisessa kärsimyksessä.

        Juuri niin kuin kirjoitit.
        Sirun kohdalla ajattelen, että se voisi olla digitaalinen merkki ihmisen kehossa, jota ei voisi leikata pois, kuten sirulle voisi tehdä.


    • Anonyymi

      ei Jeesus ole huijausta, mutta eksyttävät lahkot on.

      "monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta"

    • Anonyymi

      Eiköhän tuon pitäisi olla jo kaikille selvää. Elinikäistä väärässä olemistaan on monen vain vaikea myöntää.

    • Anonyymi

      Villegalle-hengessä kaatuu jokainen valtakunta.

      • Anonyymi

        Sori jos saan kysyä, mitä villegalle tarkottaa? Entä villegalle-henki. Onko se viluinenjanoinen henki, nuiva henki, kososlainen henki vai joku ihan uusi henki?


    • Anonyymi

      Komppaan aloittajaa, koska jeesus oli oman aikakautensa Spede.

      • Anonyymi

        Sori jos saan kysyä. Mikä on Spede. Pitikö kirjoittaa Speed, eli nopea. Jeesus totisesti oli monessa asiassa nopea. Rispektit siitä 👍


    • Anonyymi

      Jumala on yksi suuri iso vitsi ja Raamattu satukirja

      • Anonyymi

        Joka Raamatun halventaa, on joutuva paikkaan, kussa pilkkaajat istuvat hampaita kiristellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka Raamatun halventaa, on joutuva paikkaan, kussa pilkkaajat istuvat hampaita kiristellen.

        En usko, että Raamattu on totta.
        Joosuan kirjassa puhalletaan pässin sarvilla kaupungin muurit nurin.
        Gibeonissa pysäytetään aurinko puoleksi päiväksi.
        Nämä ovat mahdottomia tapahtumia.
        Raamattu on täynnä kuviteltuja juttuja. Nämä pitäisi uskoa vakavalla naamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka Raamatun halventaa, on joutuva paikkaan, kussa pilkkaajat istuvat hampaita kiristellen.

        jos ei Raamattuun usko niin ihan sama, ei voi joutua helvettiin, tai siis mikä helvetti?

        meitä odotellaan six feet under

        https://youtu.be/HuEIedYhj54


    • Anonyymi

      Uskonto on ooppiumia kansalle, vai miten se menikään.
      Ihmisten alistamiseksi ja hallitsemiseksi nuo erilaiset lahkot ja uskonnot on kehitetty.

      • Anonyymi

        lahkot nimenomaan !!


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista kun monet sanovat Jeesuksen ja/tai Jumalan olevan kanssamme tänäkin päivänä, kuitenkaan ei löydy uudempaa faktaa, kuin noin 2000v. Itsekin olen joskus asiaa paremmin koittanut perehtyä, mutta tullut siihen tulokseen, että uskominen on lähinnä tunnelmointia.

      • Anonyymi

        Joo, kyllä vaan, "tunnelmointi" on osuva sanonta uskonnon harjoittamisesta. Rukoileminen se vasta on sitä tunnelmointia. Miten voi ihminen kuvitella jonkun kuuntelevan, jos maailmassa vaikkapa sata miljoonaa ihmistä yhtä aikaa rukoilee. Sellaista tietokonetta ei voi olla, joka pystyisi rekisteröimään eri paikoista tulevat synkät yksinpuhelut.
        On kuitenkin erittäin vaikeaa uskoa siihenkään, että elämän synty maapallolle sen äärettömine monimuotoisuuksineen olisi sulan sattuman tulosta. Ajatellaanpa vaikka ihmistä. Ei semmoista sattumaa voi olla, että yhtä aikaa syntyisi itsestänsä mies ja nainen, jotka voisi jatkaa sukua. Kaikki eläin ja hyönteis lajitkin olisi syntyneet yhtä aikaa, siis naaraat ja koiraat.
        Muna ja kana vertaus on kaikista parhain, eli kumpi tuli ensin. Munaa kun ei voi tulla ilman kanaa ja kanaa ei voi tulla ilman munaa. Sama ihmisellä, että ensin ei voi tulla äitiä, ellei ole ensin ollut lapsi ja lasta ei voi tulla ensin, ellei ensin ole ollut äitiä isästä puhumattakaan.
        Siinäpä teille pähkäilemistä loputtomiin...


      • Anonyymi

        jeesus on kanssamme. Just eilen jeesus tai ainakin jeesuksen näköinen mies istui paikallisessa baarissa olutlasin äärellä. Oli sillä hyvät jutut. Kertoili, kuinka on just pannut uuden erän kotiviiniä käymään. Kertoi myös hiihtäneensä jeesukset- merkkisillä vesisuksilla.


    • Anonyymi

      Jumala on olemassa. Maapallo on litteä ja 6000v vanha. Nooan arkkiin tungettiin kaikkia eläimiä kappaletta. Sitten lähettiin seilaa ! 🤣

      https://youtu.be/z-L9kQFwtLU

      • Anonyymi

        2 kpl


      • Anonyymi

        Maa on litteä! Ite tulin vakuuttuneeksi siitä, kun aloin ottaa asioista selvää. Ja maa on kuin onkin 6000 vuotta vanha. Jos maa olisi pallo, vedenpaisumus ei olis ollut mahdollinen. Tästä huomaamme sen, ettei maa siis voi olla pallo!


      • Anonyymi

        Kyllä näin o. Noalla oli kyllä melkonen homma koota kaikkia elikoita laivaan ja ottaa evästä niille. Laiva oli puuta ja paikallinen seppä oli takonut hyvät ja ruostumattomat naulat. No perheineen Noa nikkaroi laivan ihan ite. Ihan ite sahas laudat. Sepän tekemällä sahalla. Ei kulunut montaa sataa vuotta siihen. Eikä montaa sahaa. Eikä montaa seppää. Mutta hyvin laiva seilas vuositolkulla. Ruoat pysyivät tuoreina kylmiössä. Niin ja bakteereitahan ei mukaan otettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maa on litteä! Ite tulin vakuuttuneeksi siitä, kun aloin ottaa asioista selvää. Ja maa on kuin onkin 6000 vuotta vanha. Jos maa olisi pallo, vedenpaisumus ei olis ollut mahdollinen. Tästä huomaamme sen, ettei maa siis voi olla pallo!

        " Jos maa olisi pallo, vedenpaisumus ei olis ollut mahdollinen. Tästä huomaamme sen, ettei maa siis voi olla pallo!

        Toinen asia mistä sen huomaa on se että me oltas välillä pää-alaspäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Jos maa olisi pallo, vedenpaisumus ei olis ollut mahdollinen. Tästä huomaamme sen, ettei maa siis voi olla pallo!

        Toinen asia mistä sen huomaa on se että me oltas välillä pää-alaspäin.

        Käytiin kerran maailman reunalla. Näytti aika hurjalta. Siinä oli aita, ettei kukaan putoaisi. Tontteja oli halvalla myynnissä siellä. Kukaan ei halua asua siellä, koska tuulee aina niin kovaa.

        Kaikkea tällaista höpöjuttua voi aina suoltaa. Höperöt ihmiset uskovat helposti melkein mitä vain. Kanadan Convoy-tapahtumakin oli huijareiden mobilisoima. Ja yksinkertaiset ihmiset menevät kirkkaasti retkuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maa on litteä! Ite tulin vakuuttuneeksi siitä, kun aloin ottaa asioista selvää. Ja maa on kuin onkin 6000 vuotta vanha. Jos maa olisi pallo, vedenpaisumus ei olis ollut mahdollinen. Tästä huomaamme sen, ettei maa siis voi olla pallo!

        Mistä tiedät että veden paisumus tapahtui?
        Teoriasi perustuu siihen että oletetaan tyhjästä temmatun lähtökohdan olevan totta


    • Anonyymi

      Kuka oli kuulemassa ja korjaamassa sen, kun Jumala hikaisi tulkoon valkeus?
      Ei kukaan.
      Jos oli, häntä ei Raamatussa mainita.

      • Anonyymi

        No niinpä. Ei ollut kukaan kuulemassa, mitä hän puhui ja millä kielellä. Kahdesta suuresta valostakaan eivät Raamatunkirjoittajat tienneet, että yövalo (kuu) ei ole valo lainkaan, vaan heijastus.


      • Anonyymi

        Ei näitä asioita kyllä voi ei sitten millään järjellä selittää, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää vain uskoa näihin tarinoihin. Uskovainen pääsee helpolla, kun uskoo näin, mutta ateisti ei ikinä pääse omien selvityksiensä avulla lopputulokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näitä asioita kyllä voi ei sitten millään järjellä selittää, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää vain uskoa näihin tarinoihin. Uskovainen pääsee helpolla, kun uskoo näin, mutta ateisti ei ikinä pääse omien selvityksiensä avulla lopputulokseen.

        Ateistin ei tarvii päästä mihinkään lopputulokseen kuin olla uskomatta taruolentoihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näitä asioita kyllä voi ei sitten millään järjellä selittää, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää vain uskoa näihin tarinoihin. Uskovainen pääsee helpolla, kun uskoo näin, mutta ateisti ei ikinä pääse omien selvityksiensä avulla lopputulokseen.

        On teillä uskovaisilla vastaus kaikkeen. Ei niin kovinkaan vakuuttavia vastauksia, mutta vastauksia nyt kuitenkin. Saatte paloautonkin näyttämään vihreältä.


    • Anonyymi

      Ei Jeesus ole huijausra. SRK on.

      • Anonyymi

        Ei Jeesus ole huijausta, mutta vaparit huijaa Jeesuksella.


    • Anonyymi

      Jeesus-homma on tieteellisesti todistettu huijaukseksi. Esim rukoustutkimuksissa on todettu että rukoilemisesta ei ole mitään hyötyä.

      • Anonyymi

        Uskominen on pelkkää aivopesua


      • Näyttää siltä näillä palstoilla, että mitä vähemmän tiedetään, sitä enemmään sanotaan "tieteellisesti todistettu" ja pahimmillaan silloin, kun ei edes tiedä mistä on kyse sanotaan "tieteellisesti todistettu fakta".


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Näyttää siltä näillä palstoilla, että mitä vähemmän tiedetään, sitä enemmään sanotaan "tieteellisesti todistettu" ja pahimmillaan silloin, kun ei edes tiedä mistä on kyse sanotaan "tieteellisesti todistettu fakta".

        Mutta se todella on tieteellisesti todistettu, että rukous ei auta. Googleta vaikka Harvard prayer study. Uskossa ja Jeesuksen nimessä rukoilu ei auta parantumiseen, tämä on tieteellisesti tutkittu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se todella on tieteellisesti todistettu, että rukous ei auta. Googleta vaikka Harvard prayer study. Uskossa ja Jeesuksen nimessä rukoilu ei auta parantumiseen, tämä on tieteellisesti tutkittu.

        Tuollaista ei ole voitu todistaa. "Anonyymi 01.07.2022 13:55"


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        juurikin näin. erittäin osuva kommentti !!


    • Välva

      Johannes kastaja
      Joh.3:
      27. Johannes vastasi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei sitä anneta hänelle taivaasta.
      28. Te voitte itse todistaa, että minä sanoin: 'En minä ole Kristus, vaan minut on lähetetty hänen edellään.'
      29. Sulhanen on se, jolla on morsian. Mutta sulhasen ystävä, joka on läsnä ja kuuntelee sulhasta, iloitsee suuresti hänen äänestään. Nyt tämä minun iloni on täydellinen.
      30. Hänen tulee kasvaa mutta minun vähetä.
      31. Hän, joka tulee ylhäältä, on kaikkien yläpuolella. Joka on maasta, on maata ja maallisista hän puhuu. Hän, joka tulee taivaasta, on kaikkien yläpuolella.
      32. Hän todistaa siitä, mitä hän on nähnyt ja kuullut, mutta hänen todistustaan ei kukaan ota vastaan.
      33. Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, vahvistaa sinetillä, että Jumala on totuudellinen.
      34. Hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja, sillä Jumala ei anna Henkeä mitalla.
      35. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaiken hänen käteensä.
      36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä. Mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, ei ole näkevä elämää, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällään."

    • Anonyymi

      Jeesuksella ja Kristuksella on selvä ero. Jeesus oli ihminen ja Kristus on jotain kosmillista ja mystillistä. Aatami ja Kristus ovat ihmisen arkkityyppejä.

    • Puhut asiaa ystäväiseni

    • Anonyymi

      Siltä näyttää kun suurinosa ihmisistä on jäänyt pelastuksen ulkopuolelle.

    • Anonyymi

      Maailmanhistorian voi siis oppia noin tunnissa.

    • Matt. 7:
      13. "Menkää sisään ahtaasta portista, sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monet menevät siitä portista sisään. Luuk. 13:24
      14. Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja harvat löytävät sen!"

      Matt. 22:
      14. Sillä monet ovat kutsutut mutta harvat valitut."

    • Anonyymi

      Kyllä jeesus- homma on totta.
      Siitä todistuksena se, että kun vellu pyytää syntilöitään anteeksi, niin sielun paino kevenee huomattavasti, jopa niin paljon, ettei punnittavaa ole.

    • Anonyymi

      Aloittaja ei ymmärrä hyvänpäälle mitään. Mitä tarkoitta hyvä hyvyys ja pyyteetön elämäntapa?
      Jeesus antaa hengen hedelmiä:
      5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
      5:23 Sellaista vastaan ei ole laki.

      Puhdista jo neuroverkkosi saastassa ja tee parannus!

    • Anonyymi

      Raamattu on maailman tunnetuin satukirja

    • Anonyymi

      Raamattu on Jumalan Sanaa, mutta kirkko on kauttaaltaan huijausta.

    • Anonyymi

      jessus sentään: miten kukkaan kehtaa eppäillä jessuksen olemassaoloa.
      jessus eli ja kuoli ja haihtui hajuna taivaaseen

    • Anonyymi

      Kuoleman- ja luopumisen pelostahan se johtuu, että ihminen toivoo pelastusta ja ikuista elämää. Kaikki eivät vain kestä ajatusta, että kuolema korjaa ja kaikki päättyy siihen. Pelko on ihmisellä perimässä vahvana ja siksi uskominen johonkin yliluonnolliseen on aina kulkenut ihmisen mukana tuhansissa eri muodoissa koko ihmishistorian ajan. Ja tuo muotojen kirjo juuri todistaa tämän. Kaikkien muotojen edustajat ovat yhtä varmoja asiansa oikeellisuudesta, vaikka eroavaisuuksia opeissa on hurjasti. Johonkin halutaan takertua kuin hukkuva pelastusrenkaaseen. Kummallista on kinastelu siitä, että kenen pelastusrengas kannattelee rantaan saakka. Toiset sitten vain huomaavat, että riidelkööt muut pelastusrenkaasta, kun jalat ulottuvatkin pohjaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jeesus on maailman suurin huijaus ja Raamattu maailman tunnetuin satukirja

    • Anonyymi

      Yli 2000v kestänyt huijaus

    • Anonyymi

      Miksi jeesus ei ollut Pride- marssilla?
      jeesus oli kuitenkin miehinen mies, miehimys.

    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä. Kun kuuntelee näitä suviseurasaarnoja niin melko pian huomaa, miten samat kliseet otistuvat joka puheessa niin, että kuunteleminen alkaa tosissaan ärsyttää ja pitää siksi lopettaa.
      Koko ajan hoetaan vaan sitä evanKELJUMIA, Jumalan valtakuntaa, Jumalan lapsi, taivasta ja kuoleman jäkeistä elämää. Millainen on sielunelämä, kun siitä koko ajan höpötetään.
      Onhan nuo raamatun kertomusket kuultu jo lukemattomia kertoja, niin miksi niitä pitää aina toistaa . Jeesuksen tulosta kans höpötetään, mutta Jeesus vaan loistaa poissa olollaan. Puhujariepu sanoo aina, että jos se jumala antaisi puhetta tai se oli jumalan tahto, että näin kävi. Sekö oli muka jumalan tahto, että Putin aloitti raakalaismaisen sodan ja tappamisen ? Jumalako muka sallii kaiken tai ei salli ? Kyllä se on ihmisistä itsesdtänsä kiinni kaikki mitä tapahtuu, ei titanic uponnut jumalan tahdosta eikä sallimuksesta.
      Mutta opetelkaa saarnamiehet ensiksi lausumaan sana evankeliumi oikein, kun aina vaan sanotte evanKELJUMI, vaikka se ei mikään kelju saa olla.

      • Anonyymi

        Saarnapuheet on niin köykäsiä, ettei niiden sanoma pysyisi ihmisten päässä ilman jatkuvaa, jatkuvaa toistoa.


    • Anonyymi

      jeesus tulee, oletko valmis...
      jeesuksen tuleminen on kyllä edennyt aika verkkaiseen tahtiin. ois ollu 2000 vuotta jo aikaa sen tulemisen toteutumiseen, mutta eipä sitä pitkätukkaista, partaista kaveria vain näy eikä kuulu.

    • Anonyymi

      Jeesus on olemassa, mutta lupaukset ja anteeksiannot hölynpölyä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      158
      6527
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3908
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1809
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1390
    Aihe