Virallinen Doomsday Clock esittää aikamääräksi 100 sekuntia vaille keskiyön. Kellonajassa ei ole huomioitu kahden viime vuoden tapahtumia.
Oma arvioni. 80 sekuntia keskiyöhön ja täystuhoon.
Tuomiopäivän kello (päivittyvä seuranta)
23
720
Vastaukset
- Anonyymi
Auts. Puolinokkela sutkautus. Ei parasta A-laatua, mutta olihan siinä piikki ja punchline. Respektit siitä.
- Anonyymi
Muunna sekunttisi kiitos vuosiksi, että tiedetään, koska mennään perunakellariin piiloon
- Anonyymi
Putin määrännyt ydinasejoukot hälytystilaan. Eli ydinaseiden käyttö aiempaa todennäköisempää. Valitettavasti.
Tuomiopäivän kelloni siirretty aikaan 70 sekuntia alle keskiyön. Ainakin tätä arviota päivitetään kunnolla, toisin kuin virallista clockia.
Varautukaa. Eli selvittäkää, missä on lähimmät väestösuojat ja tulensammutusvarusteet. Kannattaa hankkia myös kaasumaskeja, suojaviittoja, riittävästi hyvin säilyvää ruokaa ja puhdasta vettä, työkaluja, taskulamppuja ja pattereita, ensiaputarvikkeita, joditabletteja ja paristoilla toimiva radio.- Anonyymi
Ei ole mitään noista. Tai on työkaluja jokunen ruuvari löytyy ehkä jostain eteisen kaapista.
- Anonyymi
Virallisen tuomiopäivän kellon kellonajasta päättävä tiedemiesyhteisö kokoontuu tällä viikolla. Voi olla siis, että heidän virallinen kellonsa (-100 s.) ja minun epävirallinen varjokelloni (-70 s.) ovat piakkoin melko lähellä toisiaan.
- Anonyymi
Sinä et taida olla tiedemies?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et taida olla tiedemies?
Aiheeseen syvällisesti perehtynyt riippumaton toimija. Useita alan teoksia on luettu.
- Anonyymi
No paljonko se kello nyt on vuosissa?
- Anonyymi
Tuomiopäivän kellossa on yksi ainoa ajanmääre. Eli kellotaulu, mikä esittää arvion ydinsodan / muun ihmiskunnalle tuhoisan tulevaisuusnäkymän läheisyydestä. Kylmän sodan vuosina kelloa on siirrelty eteen ja taaksepäin, tällä hetkellä virallinen aika on 100 sekuntia vaille keskiyön. Vuosia ei kello mittaa.
Lisätietoa täältä:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tuomiopäivän_kello
- Anonyymi
Ja tuostako on täytynyt lukea useita teoksia? Varsin yksinkertainen asia ymmärtää.
- Anonyymi
Ne luetut kirjat ovat käsitelleet ydinaseteknologiaa, säteilytutkimusta, ydinasepolitiikkaa, valtio-oppia jne.
Kellovertaus on tarkoituksella tehtykin yksinkertaiseksi, että jokainen sisäistäisi tilanteen herkkyyden.
Kellonaikaa tullaan varmasti korjaamaan lähiaikoina. Valitettavasti tilanne on tämä.
Tietysti jos täysi ydinsota olisi päällä, niin tuskin enää siinä vaiheessa olisi ketään kelloja siirtelemässä. Eli onhan se vähän lapsellista symboliikkaa. Mutta aihe on vakava ja tärkeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne luetut kirjat ovat käsitelleet ydinaseteknologiaa, säteilytutkimusta, ydinasepolitiikkaa, valtio-oppia jne.
Kellovertaus on tarkoituksella tehtykin yksinkertaiseksi, että jokainen sisäistäisi tilanteen herkkyyden.
Kellonaikaa tullaan varmasti korjaamaan lähiaikoina. Valitettavasti tilanne on tämä.
Tietysti jos täysi ydinsota olisi päällä, niin tuskin enää siinä vaiheessa olisi ketään kelloja siirtelemässä. Eli onhan se vähän lapsellista symboliikkaa. Mutta aihe on vakava ja tärkeä.Naurettavaa suorastaan. Järjetöntä pelottelua. Etsä voi ydinfyysikko tietää tota noin tarkkaan
- Anonyymi
Very intresting,
Oma arvioni perustuen vuosikymmenien empiirisen tutkimukseen, ”kello on viittä vaille vxtunkarva”- Anonyymi
No v-itunkarvasta, tuosta olen aika lailla samaa mieltä.
Se tuomiopäivän kello kuitenkin on olemassa, ei se ole minun juttuni, enkä minä siitä päätä.
Eikä se että olen lukenut aiheesta tee minusta ydinfyysikkoa. Rauhanaktivisti olen. Ja kellon kehittäjien ideana on ollut vedota maailman johtajiin, eikä säikytellä ketään kansalaisia.
- Anonyymi
Tuomiopäivän kelloa ei maailmalla päivitetä juuri lainkaan, ylläpitäjien FB-sivuilla ainoastaan hehkutetaan jotakin uutta Doomsday-nimistä tv-sarjaa, missä on jotain nättejä naisia. Eli homma menikin Handmaid Tale -tyyliseksi dystopia-ihkutukseksi. Ei siinä tuomiopäivässä ole mitään kiehtovaa. Minun puolestani kellon ylläpitäjät saavat pyyhkiä kellolla oman P*rseensä.
- Anonyymi
Eh, nyt meni väärin. Doomsdayclock -sivustolla puhutaan maailmantilanteesta, Doomsday-sivustolla puhutaan tietty sarjasta. Aika selviö tämä. Ei siis käytetä kelloa saniteettihygieniaan.
- Anonyymi
Hyväuskoista vedettiin taas nenästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyväuskoista vedettiin taas nenästä.
Se on hyvä se. Pinokkioita tässä maailmassa tarvitaankin.
- Anonyymi
Tuomiopäivä - Tuomiopäivä - on Keinosen nimipäivä!
- Anonyymi
PÄIVITYS!!!!!!!!
Tänään, 24.1.2023 kellon sekuntiviisaria siirrettiin 10 sekuntia eteenpäin. Eli totaalituho ja täydellinen hävitys on 90 sekunnin päässä. Nyt alkaa olla hikiset paikat.
Tietoa saa levittää.
----------------------------------- - Anonyymi
Tuomiopäivän kello on Venäjän psykologinen kiristyskeino ydinsodalle. Se ei ole relevantti mittari missään nimessä.
- Anonyymi
Persulle mikään tiede ei ole sitä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Persulle mikään tiede ei ole sitä.
Paitsi litteä maa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2264795Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233530Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2682047Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,91929Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381257Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611219Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1061002- 31803
- 61767
- 176750