Kungas ky pers auki

Anonyymi

Monta monta vuotta veroja ja eläkevakuutukset maksujärjestelyssä.
Kannattaisiko jättää joku tanskan tuontilintta fh jättää ostamatta. Kysyin schenkeriltä tätä samaa eikö tilaajavastuu koske heitä.

75

11941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Just tsekkasin ni verot vielä lisäksi huonolla hoidolla… Ja sinne meni schenkerille viesti.
      Kysäisin samalla koskeeko akt tes palkkaus alihankintaa, kungas ky ajattaa kuulemma km palkalla

      • Anonyymi

        Kyl on paska puhetta taas näitä amispellejen juttuja.Firma jolla on piikki auki lähes jokaiseen paikkaan ei voi mennä huonosti.Ja ne puheet autoista kyl mäkin ajaisin/katselen mielummin kauniita autoja kun ruosteisia paskakasoja ja omiahan rakentavat ei muuta kun hyvät jatkot kungakselle ja jatkakaa samaan malliin.


      • Anonyymi

        Nii ajattaa. Ja lapset saa pisimmät ajot


    • Anonyymi

      Mikäli verot ja eläkevakuutusmaksut ovat maksujärjestelyssä, niin käytännössä yritys on hoitanut velvoitteensa oikein. Yritys maksaa niitä kokoajan suunnitelman mukaisesti. Tilaajavastuussa on merkintä silloin ok.

      • Anonyymi

        Pitkä on haitari kun 5 vuotta olleet… kertoo kyllä ettei ihan oo hallinnassa talouspuolen asiat…


    • Anonyymi

      Katos kun ne erikoismaalaukset, samettiverhot, kromiset karjaraudat, isot moottorit ja muut tingeltangelit ei ole ilmaisia.

      • Anonyymi

        Autoja ei saa pitää viikonloppuja kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoja ei saa pitää viikonloppuja kotona.

        Menestyvän kuljetusyrityksen perusta on se,että yrittäjän unelma ei ole saada ajaa kuorma-autoa mahdollisimman paljon ,Jos se on unelma niin kannattaa pysyä kuljettajana . Kuljetusyrityksen omistajan tehtävä on hallita matematiikka ja sitä myöten yrityksen talouden hoitaminen ja osata luotsata yritys kilpailutuksissa mahdollisimman hyvään tulokseen ,jolla taataan yrityksen työntekijöille asiallinen palkka ja pitkät työsuhteet.
        Pitkät työsuhteet ovat jokaiselle menestyvälle kuljetusyritykselle kullan arvoinen asia.
        Kun tarkastelee Suomessa hyvin menestyviä kuljetusyrityksiä suuria ja pieniä niin heillä
        kaikilla on pääasia : Työntekijä on jokaisen yrityksen tärkein voimavara.
        Kaikki tingeltangel,karjapuskurit ,pölykapselit ovat teinipoikien hörinää ja pois yrityksen
        tuloksen teosta eli siitä mitä viivan alle jää. nimimerkki Tilastonikkari


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menestyvän kuljetusyrityksen perusta on se,että yrittäjän unelma ei ole saada ajaa kuorma-autoa mahdollisimman paljon ,Jos se on unelma niin kannattaa pysyä kuljettajana . Kuljetusyrityksen omistajan tehtävä on hallita matematiikka ja sitä myöten yrityksen talouden hoitaminen ja osata luotsata yritys kilpailutuksissa mahdollisimman hyvään tulokseen ,jolla taataan yrityksen työntekijöille asiallinen palkka ja pitkät työsuhteet.
        Pitkät työsuhteet ovat jokaiselle menestyvälle kuljetusyritykselle kullan arvoinen asia.
        Kun tarkastelee Suomessa hyvin menestyviä kuljetusyrityksiä suuria ja pieniä niin heillä
        kaikilla on pääasia : Työntekijä on jokaisen yrityksen tärkein voimavara.
        Kaikki tingeltangel,karjapuskurit ,pölykapselit ovat teinipoikien hörinää ja pois yrityksen
        tuloksen teosta eli siitä mitä viivan alle jää. nimimerkki Tilastonikkari

        Sen verran hyvä kirjoitus edellä,että päätin googlata kyseisen yrityksen.Minulla ei mitään hajua kyseisestä yhtiöstä.
        Näin iso yritys ja yhtiömuoto on Ky (kommantiittiyhtiö) miksi ihmeessä kun jo yhden miehen firma voi nykyisin olla oy muotoinen. Suomeksi osakeyhtiö muotoisessa yhtiössä yhtiöön sijoitetut
        varat ja velat ovat yhtiön asioita ja konkurssin sattuessa yrittäjä ei menetä henkilökohtaista varallisuuttaan.Vastataan veloista ainoastaan yhtiöön sijoitetulla varallisuudella.
        Mitä autojen rakenteluun tulee ,niin kovin näyttävää menopeliä ei kannata rakentaa Suomessa ,koska tämä meidän talvi ei anna armoa autoille. Kaikki mikä on metrin korkeudella maanpinnasta saa osansa.Tietysti jos on joka vuosi valmis maalaamaan
        puskurin alapuolelta muovi osat niin mikä ettei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran hyvä kirjoitus edellä,että päätin googlata kyseisen yrityksen.Minulla ei mitään hajua kyseisestä yhtiöstä.
        Näin iso yritys ja yhtiömuoto on Ky (kommantiittiyhtiö) miksi ihmeessä kun jo yhden miehen firma voi nykyisin olla oy muotoinen. Suomeksi osakeyhtiö muotoisessa yhtiössä yhtiöön sijoitetut
        varat ja velat ovat yhtiön asioita ja konkurssin sattuessa yrittäjä ei menetä henkilökohtaista varallisuuttaan.Vastataan veloista ainoastaan yhtiöön sijoitetulla varallisuudella.
        Mitä autojen rakenteluun tulee ,niin kovin näyttävää menopeliä ei kannata rakentaa Suomessa ,koska tämä meidän talvi ei anna armoa autoille. Kaikki mikä on metrin korkeudella maanpinnasta saa osansa.Tietysti jos on joka vuosi valmis maalaamaan
        puskurin alapuolelta muovi osat niin mikä ettei.

        ja uusimaan ne muoviosat niin ihan yes meininki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menestyvän kuljetusyrityksen perusta on se,että yrittäjän unelma ei ole saada ajaa kuorma-autoa mahdollisimman paljon ,Jos se on unelma niin kannattaa pysyä kuljettajana . Kuljetusyrityksen omistajan tehtävä on hallita matematiikka ja sitä myöten yrityksen talouden hoitaminen ja osata luotsata yritys kilpailutuksissa mahdollisimman hyvään tulokseen ,jolla taataan yrityksen työntekijöille asiallinen palkka ja pitkät työsuhteet.
        Pitkät työsuhteet ovat jokaiselle menestyvälle kuljetusyritykselle kullan arvoinen asia.
        Kun tarkastelee Suomessa hyvin menestyviä kuljetusyrityksiä suuria ja pieniä niin heillä
        kaikilla on pääasia : Työntekijä on jokaisen yrityksen tärkein voimavara.
        Kaikki tingeltangel,karjapuskurit ,pölykapselit ovat teinipoikien hörinää ja pois yrityksen
        tuloksen teosta eli siitä mitä viivan alle jää. nimimerkki Tilastonikkari

        Mikä sinä olet ketään teipojiksi nimittelemään, itsehän olet jo vanha seniili papparainen. Kungas on vanha kuljetusliike ja vanhaisäntä on ikäisesi. Hän on touhunnut alalla kaikenlaista ja kokemusta on monenlaisesta suoritealasta, toisin kuin sinulla joka olet yli 40 vuotta ainoastaan repinyt lavoja ja rullakoita ja silti luulet tietäväsi kuljetusalasta jotain, vaikka tietosi rajoittuu pelkästään tuohon erittäin kapeaan sektoriin. Sinut on muuten helppo tunnistaa, ensin suollat pitkän litanian noita omia totuuksiasi ja tunnin sisään vastaat omaan viestiisi jossa kehut näitä horinoitasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinä olet ketään teipojiksi nimittelemään, itsehän olet jo vanha seniili papparainen. Kungas on vanha kuljetusliike ja vanhaisäntä on ikäisesi. Hän on touhunnut alalla kaikenlaista ja kokemusta on monenlaisesta suoritealasta, toisin kuin sinulla joka olet yli 40 vuotta ainoastaan repinyt lavoja ja rullakoita ja silti luulet tietäväsi kuljetusalasta jotain, vaikka tietosi rajoittuu pelkästään tuohon erittäin kapeaan sektoriin. Sinut on muuten helppo tunnistaa, ensin suollat pitkän litanian noita omia totuuksiasi ja tunnin sisään vastaat omaan viestiisi jossa kehut näitä horinoitasi.

        Mietityttää edellinen kirjoitus. Onko kyseisessä yrityksessä tapahtunut sukupolven vaihdos jossain vaiheessa. Vanha isäntä on ollut ilmeisesti särmä mies.
        Millainen on sitten tämä nuori isäntä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietityttää edellinen kirjoitus. Onko kyseisessä yrityksessä tapahtunut sukupolven vaihdos jossain vaiheessa. Vanha isäntä on ollut ilmeisesti särmä mies.
        Millainen on sitten tämä nuori isäntä ?

        Niin mitä v...ua se vanha isäntä tähän liittyy. Kyllä jokainen karpaasi ymmärtää ,että
        "se vanha isäntä oli todella hyvä yrittäjä" ja aina työntekijöiden puolella ja siitä iso kiitos hänelle,mutta mikä on nyt tilanne 2022. Jos talous on tiukilla niin , onko palkat, työeläkkeet se tärkein asia yhtiön toimissa vai se ,että yhtiön ajoneuvot ovat todella näyttävät ja näyttävät muille yrittäjille närhen munat. Hyvin menee vaikka ei mene kuitenkaan.
        Kyllä kyllä ... Team Auvinen on näyttelyissä pärjännyt säiliöautoillaan. Rahaa on palanut todella paljon,mutta on myös sponsorit jotka maksavat osan kuluista. Team Auvinen ei tee tappiota ,se on menestyvä yhtiö. Tärkeysjärjestys on kuljetusalalla se,että ensin kuskien palkat ja eläkemaksut kuntoon. Autojen rakentelu viimeisen päälle aloitetaan sitten vasta kun jos yrityksen tulos on voitollinen. Palkat ja työeläkkeiden maksu ovat kaikkien yrityksien tärkein maksuerä verojen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mitä v...ua se vanha isäntä tähän liittyy. Kyllä jokainen karpaasi ymmärtää ,että
        "se vanha isäntä oli todella hyvä yrittäjä" ja aina työntekijöiden puolella ja siitä iso kiitos hänelle,mutta mikä on nyt tilanne 2022. Jos talous on tiukilla niin , onko palkat, työeläkkeet se tärkein asia yhtiön toimissa vai se ,että yhtiön ajoneuvot ovat todella näyttävät ja näyttävät muille yrittäjille närhen munat. Hyvin menee vaikka ei mene kuitenkaan.
        Kyllä kyllä ... Team Auvinen on näyttelyissä pärjännyt säiliöautoillaan. Rahaa on palanut todella paljon,mutta on myös sponsorit jotka maksavat osan kuluista. Team Auvinen ei tee tappiota ,se on menestyvä yhtiö. Tärkeysjärjestys on kuljetusalalla se,että ensin kuskien palkat ja eläkemaksut kuntoon. Autojen rakentelu viimeisen päälle aloitetaan sitten vasta kun jos yrityksen tulos on voitollinen. Palkat ja työeläkkeiden maksu ovat kaikkien yrityksien tärkein maksuerä verojen jälkeen.

        Onko tässä käymässä niin ,että kyseisen yrityksen maine huuhdellaan alas wc pönttöön kerta heitolla. Kas kummaa lokapalvelut ovat ihan yrityksen ytimessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinä olet ketään teipojiksi nimittelemään, itsehän olet jo vanha seniili papparainen. Kungas on vanha kuljetusliike ja vanhaisäntä on ikäisesi. Hän on touhunnut alalla kaikenlaista ja kokemusta on monenlaisesta suoritealasta, toisin kuin sinulla joka olet yli 40 vuotta ainoastaan repinyt lavoja ja rullakoita ja silti luulet tietäväsi kuljetusalasta jotain, vaikka tietosi rajoittuu pelkästään tuohon erittäin kapeaan sektoriin. Sinut on muuten helppo tunnistaa, ensin suollat pitkän litanian noita omia totuuksiasi ja tunnin sisään vastaat omaan viestiisi jossa kehut näitä horinoitasi.

        No ny pomppas tämän kirjoittajan jutut aika pitkälle umpihankehen, no jos aletahan pitkänlinjan kuskin/yrittäjän arviot polkemahan suohon.Kirjoittajan arviot osuivat naulan kantahan ihan 100 % sesti. Jokaisen yrittäjän tährellisimmät maksut ovat verot, kuskien palakat, pankki rätningit. Jos tämän jälkehen jää ylimääräästä rahaa niin sitten voi varustaa
        autoja jollain hilavitkuttimilla. Auton rakentelu on yksi kummallisimmista harrastuksista.
        Ystäväni rakenteli jenkkiautoja täällä pohjanmaalla, kaikki rahat menivät , jopa niin pitkälle mentiin,että ainoa ruoka johon harrastukseen jälkeen jäänet rahat riittivät oli kaurapuuro ja mustikkasoppa. Silla tuo hemmo eli ja päristeli kunnes kuolla kumpasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ny pomppas tämän kirjoittajan jutut aika pitkälle umpihankehen, no jos aletahan pitkänlinjan kuskin/yrittäjän arviot polkemahan suohon.Kirjoittajan arviot osuivat naulan kantahan ihan 100 % sesti. Jokaisen yrittäjän tährellisimmät maksut ovat verot, kuskien palakat, pankki rätningit. Jos tämän jälkehen jää ylimääräästä rahaa niin sitten voi varustaa
        autoja jollain hilavitkuttimilla. Auton rakentelu on yksi kummallisimmista harrastuksista.
        Ystäväni rakenteli jenkkiautoja täällä pohjanmaalla, kaikki rahat menivät , jopa niin pitkälle mentiin,että ainoa ruoka johon harrastukseen jälkeen jäänet rahat riittivät oli kaurapuuro ja mustikkasoppa. Silla tuo hemmo eli ja päristeli kunnes kuolla kumpasti.

        Luulis ettei silloin olla tilaajavastuussa vuosia veroista ja eläkevakuutuksista jos ” Jokaisen yrittäjän tährellisimmät maksut ovat verot, kuskien palakat, pankki rätningit. Jos tämän jälkehen jää ylimääräästä rahaa niin sitten voi varustaa
        autoja jollain hilavitkuttimilla.”

        Vai onko tässäkin kuten monella ketkä unohtaa auton varustelun kiimassa hoitaa velvoitteet..
        Onhan näitä tuolla vuosien aikaan ollut ja tulee olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ny pomppas tämän kirjoittajan jutut aika pitkälle umpihankehen, no jos aletahan pitkänlinjan kuskin/yrittäjän arviot polkemahan suohon.Kirjoittajan arviot osuivat naulan kantahan ihan 100 % sesti. Jokaisen yrittäjän tährellisimmät maksut ovat verot, kuskien palakat, pankki rätningit. Jos tämän jälkehen jää ylimääräästä rahaa niin sitten voi varustaa
        autoja jollain hilavitkuttimilla. Auton rakentelu on yksi kummallisimmista harrastuksista.
        Ystäväni rakenteli jenkkiautoja täällä pohjanmaalla, kaikki rahat menivät , jopa niin pitkälle mentiin,että ainoa ruoka johon harrastukseen jälkeen jäänet rahat riittivät oli kaurapuuro ja mustikkasoppa. Silla tuo hemmo eli ja päristeli kunnes kuolla kumpasti.

        Kiitos nauruista, kahvit meinasi tulla näppäimistölle. Sitä kommentoidaan omia kirjoituksia vaihteeksi ihan pohojammaan murteella :D Lopettaisit jo ettet nolaa itseäsi enempää. Tai no, pellenhän sinä olet täällä jo itsestäsi tehnyt että ei sikäli väliä. Jatka samaan malliin vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos nauruista, kahvit meinasi tulla näppäimistölle. Sitä kommentoidaan omia kirjoituksia vaihteeksi ihan pohojammaan murteella :D Lopettaisit jo ettet nolaa itseäsi enempää. Tai no, pellenhän sinä olet täällä jo itsestäsi tehnyt että ei sikäli väliä. Jatka samaan malliin vaan.

        No todella iso kiitos sinulle kun sinulla oli hauskaa tietokoneesi ääressä, sellaisia ne nörtit tuppaa olemaan. Olen kirjoittanut asiasta. Voin vaikka kirjoittaa saamenkielellä, hyvä ystäväni pohjoisesta kyllä tekee tekstit,jos sitä haluat. Ystävä hyvä joka pahoitit mielesi. Vaikka kaikki hienosti rakennetut kuorma-autot on lähellä sinua kaikkein tärkeintä on sinulla lähellä olevan yrityksen työntekijöiden hyvinvointi vai oletko erimieltä.
        Haluat kaikille työntekijöille hyvää eli ,että heidän eläkepäivät on mukavia ja heidän eläkkeet ovat asiallisia. Jos yritys laiminlyö eläkemaksut niin se kostautuu kyseisen yrityksen työntekijöiden eläkkeissä. Tuskin sinäkään sitä haluat. Minulla ei ole mitään mielipahaa kyseistä yritystä kohtaan. Jotenkin tuntuu ,että siellä Vääksyn suunnalla talouselämä ei oikein pelaa. EL -kori omistaja vaihdon seurauksena on menettänyt vakio asiakkaita sellaisia todella isoja vakioasiakkaita ja Tallukka hotelli ei menesty vaikka oikein Kuppilat kuntoon riensi apuun, Rapala on jo aikaa sitten menetetty Itä-plokin maihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No todella iso kiitos sinulle kun sinulla oli hauskaa tietokoneesi ääressä, sellaisia ne nörtit tuppaa olemaan. Olen kirjoittanut asiasta. Voin vaikka kirjoittaa saamenkielellä, hyvä ystäväni pohjoisesta kyllä tekee tekstit,jos sitä haluat. Ystävä hyvä joka pahoitit mielesi. Vaikka kaikki hienosti rakennetut kuorma-autot on lähellä sinua kaikkein tärkeintä on sinulla lähellä olevan yrityksen työntekijöiden hyvinvointi vai oletko erimieltä.
        Haluat kaikille työntekijöille hyvää eli ,että heidän eläkepäivät on mukavia ja heidän eläkkeet ovat asiallisia. Jos yritys laiminlyö eläkemaksut niin se kostautuu kyseisen yrityksen työntekijöiden eläkkeissä. Tuskin sinäkään sitä haluat. Minulla ei ole mitään mielipahaa kyseistä yritystä kohtaan. Jotenkin tuntuu ,että siellä Vääksyn suunnalla talouselämä ei oikein pelaa. EL -kori omistaja vaihdon seurauksena on menettänyt vakio asiakkaita sellaisia todella isoja vakioasiakkaita ja Tallukka hotelli ei menesty vaikka oikein Kuppilat kuntoon riensi apuun, Rapala on jo aikaa sitten menetetty Itä-plokin maihin.

        Aika hyvä kommentti edellä..................... etten sanoisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinä olet ketään teipojiksi nimittelemään, itsehän olet jo vanha seniili papparainen. Kungas on vanha kuljetusliike ja vanhaisäntä on ikäisesi. Hän on touhunnut alalla kaikenlaista ja kokemusta on monenlaisesta suoritealasta, toisin kuin sinulla joka olet yli 40 vuotta ainoastaan repinyt lavoja ja rullakoita ja silti luulet tietäväsi kuljetusalasta jotain, vaikka tietosi rajoittuu pelkästään tuohon erittäin kapeaan sektoriin. Sinut on muuten helppo tunnistaa, ensin suollat pitkän litanian noita omia totuuksiasi ja tunnin sisään vastaat omaan viestiisi jossa kehut näitä horinoitasi.

        On sitä kierretty muutakin kuin piellistä eikä metri palkalla niin kuin Vääksyssä taitaa joutaa lehmän nahka kengät naulaan roikkuu muistoksi kusetuksesta tir trans DB


    • Anonyymi

      Noh tulee se selvitys tähänkin lähiaikoina miten asiat hoidossa.
      Vaaditaan tilaajavastuun mukainen toiminta, siellähän sanotaan akt tes palkkaus.
      Nämähän selviävät tulorekisterien ja muiden kautta nykyään helposti kuten myös vuosien maksujärjestelyt verojen ja eläkevakuutuksien osalta miksi niitä ei saada ajan tasalle.
      Ilmoitukset ja pyynnöt kyseistä yritystä kohtaan on tehty.

      • Anonyymi

        Tulorekisteriä pääsee tutkimaan vain ne viranomaistahot, joilla on oikeus siihen eli verottaja, kela, vakuutus, työttömyyskassa, jne...sekä palkansaaja itse. Kirjoituksesta saa kuvan, että se on julkinen paikka. En minä ainakaan anna lupaa omien palkkatietojeni julkistamiseen muille tahoille, kohtahan niitä sitten levitellään joka paikassa.
        Jos verottaja ja työeläkeyhtiö ovat suostuneet maksujärjestelyyn, niin asiat ovat hoidossa, vaikka menisikin pitempään. Oletan, että verovelkarekisterissä on silloin maininta, että ei rekisteriin merkittyä verovelkaa.
        Ja sinäkö nuo pyynnöt olet tehnyt? Ellet ole itse yrittäjä, joka tarvitsee tietää asian tilan, niin ok. Muuten yksityishenkilö voit vaan spekuloida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulorekisteriä pääsee tutkimaan vain ne viranomaistahot, joilla on oikeus siihen eli verottaja, kela, vakuutus, työttömyyskassa, jne...sekä palkansaaja itse. Kirjoituksesta saa kuvan, että se on julkinen paikka. En minä ainakaan anna lupaa omien palkkatietojeni julkistamiseen muille tahoille, kohtahan niitä sitten levitellään joka paikassa.
        Jos verottaja ja työeläkeyhtiö ovat suostuneet maksujärjestelyyn, niin asiat ovat hoidossa, vaikka menisikin pitempään. Oletan, että verovelkarekisterissä on silloin maininta, että ei rekisteriin merkittyä verovelkaa.
        Ja sinäkö nuo pyynnöt olet tehnyt? Ellet ole itse yrittäjä, joka tarvitsee tietää asian tilan, niin ok. Muuten yksityishenkilö voit vaan spekuloida.

        Niin jos on oy muotoinen yhtiö ,niin yrityksen taloustiedot ovat julkisia ja meidän kaikkien luettavissa täällä netissä. Tosin tuorein talousluku on maksullinen ,mutta edelliset vuodet ovat kaikkien saatavilla. Ja hyvä niin ,jokainen työnhakija pystyy niiden pohjalta arvioimaan kannattaako hakea yritykseen töihin. Mutta jos yritysmuoto on Ky niin silloin talousluvut eivät ole saatavilla tavalliselle tallaajalle. Olenko ymmärtänyt asian oikein ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jos on oy muotoinen yhtiö ,niin yrityksen taloustiedot ovat julkisia ja meidän kaikkien luettavissa täällä netissä. Tosin tuorein talousluku on maksullinen ,mutta edelliset vuodet ovat kaikkien saatavilla. Ja hyvä niin ,jokainen työnhakija pystyy niiden pohjalta arvioimaan kannattaako hakea yritykseen töihin. Mutta jos yritysmuoto on Ky niin silloin talousluvut eivät ole saatavilla tavalliselle tallaajalle. Olenko ymmärtänyt asian oikein ?

        Kungasilla läträtään kovasti wiinan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jos on oy muotoinen yhtiö ,niin yrityksen taloustiedot ovat julkisia ja meidän kaikkien luettavissa täällä netissä. Tosin tuorein talousluku on maksullinen ,mutta edelliset vuodet ovat kaikkien saatavilla. Ja hyvä niin ,jokainen työnhakija pystyy niiden pohjalta arvioimaan kannattaako hakea yritykseen töihin. Mutta jos yritysmuoto on Ky niin silloin talousluvut eivät ole saatavilla tavalliselle tallaajalle. Olenko ymmärtänyt asian oikein ?

        Jos Ky:llä jokin raja täyttyy, liikevaihto 12 000 000, taseen loppusumma 6 000000 tai henkilöstöä vähintään 50 (PRH), niin tilinpäätös täytyy julkaista. Oy on julkista tietoa, tilinpäätöksen saa ostettua pienellä summalla. Tulorekisteri ei ole julkinen ja tilaajavastuusta raportin saa luotettavaksi kumppaniksi rekisteröitynyt ja vuosimaksun maksanut. YTJ:stä voi katsoa verovelkarekisterin.
        Tuloksen tarkastelu on siitä veikeää esim. asiakastiedossa, että yrityksellä saattaapi olla kassassa rahaa, vaikka vuosi hurahtaakin tappiolle. Tietysti, jos tappiota on useana vuonna, niin ei hyvä. Jotkut yritykset jopa tekemällä tekevät tappiollisia vuosia, 2 hyvää 1 tappio, verojen takia. Jos on yritys, jolla tuloskäyrä sahaa näin, on luultavasti tämä käytäntö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulorekisteriä pääsee tutkimaan vain ne viranomaistahot, joilla on oikeus siihen eli verottaja, kela, vakuutus, työttömyyskassa, jne...sekä palkansaaja itse. Kirjoituksesta saa kuvan, että se on julkinen paikka. En minä ainakaan anna lupaa omien palkkatietojeni julkistamiseen muille tahoille, kohtahan niitä sitten levitellään joka paikassa.
        Jos verottaja ja työeläkeyhtiö ovat suostuneet maksujärjestelyyn, niin asiat ovat hoidossa, vaikka menisikin pitempään. Oletan, että verovelkarekisterissä on silloin maininta, että ei rekisteriin merkittyä verovelkaa.
        Ja sinäkö nuo pyynnöt olet tehnyt? Ellet ole itse yrittäjä, joka tarvitsee tietää asian tilan, niin ok. Muuten yksityishenkilö voit vaan spekuloida.

        No eiköhän ne tahot sinne pääse ketkä tutkivat ja hoitavat noita asioita. En mä sinne yks henkilönä pääse enkä mitään voi vaikka pääsisikin.
        Mutta monttuun ne firmat ketkä ei saa talouttaan pyörimään rehellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kungasilla läträtään kovasti wiinan kanssa.

        no se on heidän oma-asia.


    • Anonyymi

      Sapluunan vehkeilläkö ne ajaa 😂

    • Anonyymi

      Vituttaa yli kaiken ketkä ei hoida velvoitteitaan ja samaan aikaan pannaan tuhansia autojen varusteluun perkele 🤬🤬🤬

      • Anonyymi

        Tämä ja tulen ilmoittamaan kaikki. Onneksi pääsee tilaajavastuuseen ym palveluihin niin on helppo tsekkailla miten kelläkin menee.


      • Anonyymi

        Totta tuokin...itse olen seurannut tutun firmaa, jolla on maksamattomia veroja verorekisterissä kokoajan eli käytännössä jo vissiin ulosotossa ja silloin tällöin piipahtaa protestilistalla. Normitilanteessa verottaja vetää jo konkurssiin, mutta nämä sankarit vaan ajelee.
        Ovat vissiin niitä tapalieroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta tuokin...itse olen seurannut tutun firmaa, jolla on maksamattomia veroja verorekisterissä kokoajan eli käytännössä jo vissiin ulosotossa ja silloin tällöin piipahtaa protestilistalla. Normitilanteessa verottaja vetää jo konkurssiin, mutta nämä sankarit vaan ajelee.
        Ovat vissiin niitä tapalieroja.

        Tuttusi varmaan ylpeä sinusta


    • Anonyymi

      Arvoisat yrittäjäkolleegat ja kuljettajat.
      Otetaan pikku tsemppi ja tutkitaan työnantajat onko asiat hoidossa.
      Protesteja, maksujärjestelyjä jne.
      Moni mainitsee akt tes palkan mutta onko se oikeesti?
      Tapetaan tällä ne huijarit niin samalla saadaan taksat nousee

      • Anonyymi

        Yes,olen samaa mieltä, Olen todella isoa yritystä seurannut viimeiset 5 vuotta työpaikallani.
        Kulissit on kunnossa yli 100 autoa. Uuden karheita todella perusautoja. Luottokuskeja pieni joukko,sitten jatkuva sirkus kokeilijoiden kanssa, vaihtuvuus valtava toimiston ovi käy tiuhaan.
        Kaikki asiat hyvän ammattitaitoisen kuljettajan mielestä pielessä. Palkkauksessa on yrityksellä oma näkemys joka poikkeaa työehtosopimuksista ,mutta lopputulos "pitäisi olla sopimuksen mukainen". Uskoo ken uskoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yes,olen samaa mieltä, Olen todella isoa yritystä seurannut viimeiset 5 vuotta työpaikallani.
        Kulissit on kunnossa yli 100 autoa. Uuden karheita todella perusautoja. Luottokuskeja pieni joukko,sitten jatkuva sirkus kokeilijoiden kanssa, vaihtuvuus valtava toimiston ovi käy tiuhaan.
        Kaikki asiat hyvän ammattitaitoisen kuljettajan mielestä pielessä. Palkkauksessa on yrityksellä oma näkemys joka poikkeaa työehtosopimuksista ,mutta lopputulos "pitäisi olla sopimuksen mukainen". Uskoo ken uskoo.

        No eihän nyt sadalla autolla voi olla mitään sinnepäin.
        Jopa yhdellä työntekijällä alkaen just akt tes mukaan niin silloin ei tarvi vääntää.
        Itse tässä 10 autolla ja 20 kuskilla touhuan niin ei ole vaihtuvuutta mutta onpa asiatkin just kun pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän nyt sadalla autolla voi olla mitään sinnepäin.
        Jopa yhdellä työntekijällä alkaen just akt tes mukaan niin silloin ei tarvi vääntää.
        Itse tässä 10 autolla ja 20 kuskilla touhuan niin ei ole vaihtuvuutta mutta onpa asiatkin just kun pitää.

        Kiitos asiallisesta mielipiteestäsi minun edelliseen kirjoitukseen. Arvostan suuresti sitä ja ajatusta siitä miten asioiden pitäisi olla. Omalla työpaikallani asiat ovat juuri kuten sinun yrityksessäsi. Työntekijät pysyvät junioreista eläkkeelle,homma toimii tosi hyvin,ei ole työvoima pulaa. Haluan tuoda sivusta seuraajana esille sen tosi seikan ,että todella iso kuljetusyritys voi toimia täysin järjenvastaisesti ajatellen kuljettajien viihtyvyyttä. Tuhat rautaa tulessa kokoajan, kuljettajia kyykytetään, ei saa ajaa samalla autolla,vaikka kaikki yrityksen autot ovat ihan samanlaisia.Joka päivä eri auto ...no ihan periaatteesta.
        Tankit ovat tämän seurauksena tyhjänä, polttimot palaneet,kyljessä reikiä.Kaikki viat jätetään seuraavalle onnelliselle. Kyllä jokainen suomalainen toivoo,että se oma työpaikka olisi joka aamu sama, jotta tietää ,että kaikki on o.k ja työnteko sujuu.
        On surullista,että näitä kuljetusalan työpaikkoja on Suomessa todella paljon ,jossa
        kuljettajien arvostus on 0.


    • Anonyymi

      Protestia lykkää....

      • Anonyymi

        Autojen rakentelu kannattaa aina ,pääasia että on näyttävät menopelit,taloudesta viis,
        Jo 1980 luvulla veljeni joka oli jenkkiautoharrastaja tokaisi. Automies laittaa joka pennin autoon ja jos tiukkaa tekee syö pelkkää kaurapuuroa koko kuukauden.
        Pohjanmaalla pojilla on millä mällätä nimittäin autojen rakentelun suhteen järeissä menopeleissä.. Täällä muualla Suomessa pitäisi aina siis aina mennä se talousasiat edellä..............


    • Anonyymi

      Onnex ei oo palkkakuskia. Elämään katkera TESsipoliisi käräyttäs munki duunarit. Kumma ettei oma tontti riitä vaan aidan taakse pitää mennä laskeen naapurin lupiinit. Ymmärrettävää tietty kuitenkin jos sitä omaa tonttia ei enää ole.

      • Anonyymi

        Kyllä ihan kyttäämisen ilosta lasketaan naapurin tontin voikukatkin. Eiköhän se velvotteiden ja palkkojen tinkimisen perusta ole olematon laskutaito millä hintaa töitä tehdään = huis vidduun sellaiset alalta viimeistään nyt.


    • Anonyymi

      Kyllä lammin lahja scenkerillä suosii Vääksyn kungasta

      • Anonyymi

        Eli miten tämä pitäisi ymmärtää isona kiitoksena vai silkkana pottuiluna. "lammin lahja" mikä on lammin lahja. Ilmeisesti joku Asikkalan kunnan Vääksyn pitäjän jokin sortin inside huumoria on tarkoitus viljellä koko kansalle. Antakaa nimimerkki Keravan kollille jokin selventävä vastaus kun kyseessä on kuitenkin koko kansan keskustelufoorumi.


      • Anonyymi

        Joo mutta saattaa siihen joku puuttua…
        Velvoitteet hoitamatta ja sanotaan maksetaan tes mukaiset palkat.
        Vuoden alkuun on kai tarkastukset tulossa mitä tuossa sivukorvalla kuullut..
        Jotain harhautetaan ja joku ei saa sitä mitä kuuluu, se ei kuulemma sovi enää nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta saattaa siihen joku puuttua…
        Velvoitteet hoitamatta ja sanotaan maksetaan tes mukaiset palkat.
        Vuoden alkuun on kai tarkastukset tulossa mitä tuossa sivukorvalla kuullut..
        Jotain harhautetaan ja joku ei saa sitä mitä kuuluu, se ei kuulemma sovi enää nykyään.

        Siis tähän " lammin joululahjaan " häh... onko näin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli miten tämä pitäisi ymmärtää isona kiitoksena vai silkkana pottuiluna. "lammin lahja" mikä on lammin lahja. Ilmeisesti joku Asikkalan kunnan Vääksyn pitäjän jokin sortin inside huumoria on tarkoitus viljellä koko kansalle. Antakaa nimimerkki Keravan kollille jokin selventävä vastaus kun kyseessä on kuitenkin koko kansan keskustelufoorumi.

        Oisko toi lammin lahja papinkivi DB


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisko toi lammin lahja papinkivi DB

        Juu kyllä se on lammin lahja DB schenker papinkivi rahti maailmaan suosii vääksyn kungasta itse irtoperämiehenä olen joutuna huomaan keikkoja jaettaessa mutta mennään näeillä eväillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu kyllä se on lammin lahja DB schenker papinkivi rahti maailmaan suosii vääksyn kungasta itse irtoperämiehenä olen joutuna huomaan keikkoja jaettaessa mutta mennään näeillä eväillä

        Voisiko joku selko suomella kertoa mikä on DB Shenker papinkivi. Asikkala on yksi kunta ja Vääksy se kylä jossa on EL-kori, Rapala , Viipurin kotileipomo ja legendaarinen hotelli Tallukka , Ohi ajava rahtari ei muuta muista....... no ne jenkkiraudat jotka on haudattu pystyyn amerikan tyylin Gulf huoltamon pihassa ja se perkeleen kanava. Matkahuollon baarikin on lopetettu ainakin 30 vuotta sitten, se oli jotain aina kun pysähtyi kahville samat kaverit istuivat kaljalla oikein nauratti. Kertokaa nyt meille muille jotka asumme ympäri Suomenmaata mikä on tämä legendaarinen DB Shenker Papinkivi ja miksi se ei jaa keikkoja tasapuolisesti alihankkijoille. MIKSI ASIALLE EI OLE TEHTY MITÄÄN ALIHANKKIJOIDEN TOIMESTA. Niin viesti tässä ketjussa ei auta asiaa ammatinharjoittamisen kannalta mitenkään. Olkaa rohkeita "nostakaa kissa pöydälle"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko joku selko suomella kertoa mikä on DB Shenker papinkivi. Asikkala on yksi kunta ja Vääksy se kylä jossa on EL-kori, Rapala , Viipurin kotileipomo ja legendaarinen hotelli Tallukka , Ohi ajava rahtari ei muuta muista....... no ne jenkkiraudat jotka on haudattu pystyyn amerikan tyylin Gulf huoltamon pihassa ja se perkeleen kanava. Matkahuollon baarikin on lopetettu ainakin 30 vuotta sitten, se oli jotain aina kun pysähtyi kahville samat kaverit istuivat kaljalla oikein nauratti. Kertokaa nyt meille muille jotka asumme ympäri Suomenmaata mikä on tämä legendaarinen DB Shenker Papinkivi ja miksi se ei jaa keikkoja tasapuolisesti alihankkijoille. MIKSI ASIALLE EI OLE TEHTY MITÄÄN ALIHANKKIJOIDEN TOIMESTA. Niin viesti tässä ketjussa ei auta asiaa ammatinharjoittamisen kannalta mitenkään. Olkaa rohkeita "nostakaa kissa pöydälle"

        Hyvä kirjoitus ja täysin totta, Alihankkijan rooli kuljetusalalla on valitettavasti hyvin
        vaikea. 1 tai 2 auton yrittäjänä alihankinta hommissa on täysin sattuman kauppaa,onnistutko tekemään työnlaadulla ja toimitusvarmuudella vaikutuksen emoyhtiöön ja kuljetusyritys haluaa ostaa sinulta kuljetuspalveluja pysyvästi ja luoda pysyvän hyvän työsuhteen. Siksi moni mieltää alihankkijat orjiksi,kuljetusalan pohjasakaksi. Se on halventavaa kirjoittelua. Valitettavasti jotkut alihankkijat syyllistyvät ala-arvoisiin toimiin ja lahjovat yrityksen henkilöitä matkalahjoilla,kylpyläreissuilla jne... ja näin saavat parempia ajoja.(välttämättä yrityksen johto ei tiedä näistä lahjoista mitään)
        On se vaikeaa se rehellinen yrittäminen vai mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus ja täysin totta, Alihankkijan rooli kuljetusalalla on valitettavasti hyvin
        vaikea. 1 tai 2 auton yrittäjänä alihankinta hommissa on täysin sattuman kauppaa,onnistutko tekemään työnlaadulla ja toimitusvarmuudella vaikutuksen emoyhtiöön ja kuljetusyritys haluaa ostaa sinulta kuljetuspalveluja pysyvästi ja luoda pysyvän hyvän työsuhteen. Siksi moni mieltää alihankkijat orjiksi,kuljetusalan pohjasakaksi. Se on halventavaa kirjoittelua. Valitettavasti jotkut alihankkijat syyllistyvät ala-arvoisiin toimiin ja lahjovat yrityksen henkilöitä matkalahjoilla,kylpyläreissuilla jne... ja näin saavat parempia ajoja.(välttämättä yrityksen johto ei tiedä näistä lahjoista mitään)
        On se vaikeaa se rehellinen yrittäminen vai mitä?

        Ymmärrän yskän eli kepuli konsteilla saa keikat ohitse muiden jos on taidot leipoa ajojärjestelijät suosiollisiksi. Mitä ihmettä ?? tällainen kulttuuri piti olla vain Venäjällä vallitseva käytäntö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän yskän eli kepuli konsteilla saa keikat ohitse muiden jos on taidot leipoa ajojärjestelijät suosiollisiksi. Mitä ihmettä ?? tällainen kulttuuri piti olla vain Venäjällä vallitseva käytäntö.

        Suomi on maailman yksi vähiten korruptioituneista maista. Niin varmaan onkin jos puhutaan yritystasolla ylimmän johdon osalta. Laatuyritysten johto ei tällaista toimintaa harjoita eikä salli .Mutta alemmassa toimihenkilöverkostossa mahdollisuus "lahjusten" ottamiseen ulkopuolisilta toimijoilta tässä tapauksessa alihankkija kuljetusyrittäjältä on kutkuttavan mukava lisä palkan päälle josta on vaikea kieltäytyä jos ei ole suoraselkäinen ihminen .Laskettelureissu koko perheelle Levillä tai muussa talvikohteessa, Koko perheen viikonloppu loma Pärnussa Virossa. Houkuttelevaa, totta mooses. Kun nämä hommat toteutetaan ns . "yksityisesti" niin firman johto ei tiedä asiasta mitään ja yriritys on rehellinen ja suoraselkeinen lahjuksien suhteen. Näin se menee ja on mennyt aikojen alusta asti. Kas ajojärjestelijän palkka on se perus toimistoihmisen palkka ja pieni lisä on aina paikallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on maailman yksi vähiten korruptioituneista maista. Niin varmaan onkin jos puhutaan yritystasolla ylimmän johdon osalta. Laatuyritysten johto ei tällaista toimintaa harjoita eikä salli .Mutta alemmassa toimihenkilöverkostossa mahdollisuus "lahjusten" ottamiseen ulkopuolisilta toimijoilta tässä tapauksessa alihankkija kuljetusyrittäjältä on kutkuttavan mukava lisä palkan päälle josta on vaikea kieltäytyä jos ei ole suoraselkäinen ihminen .Laskettelureissu koko perheelle Levillä tai muussa talvikohteessa, Koko perheen viikonloppu loma Pärnussa Virossa. Houkuttelevaa, totta mooses. Kun nämä hommat toteutetaan ns . "yksityisesti" niin firman johto ei tiedä asiasta mitään ja yriritys on rehellinen ja suoraselkeinen lahjuksien suhteen. Näin se menee ja on mennyt aikojen alusta asti. Kas ajojärjestelijän palkka on se perus toimistoihmisen palkka ja pieni lisä on aina paikallaan.

        Onhan tällainen pieni mahdollisuus,että työntekijäyrityksessä joku alempi porras hyödyntää omaa työuraansa. Kuitenkin uskon,että alihankkijat tekevät työsopimukset yrityksen johdon kanssa. Silloin asiat lyödään lukkoon ja sovitut ajot hoidetaan särmästi ja myös alihankkija tekee hyvän tuloksen. Näin asioiden pitääkin mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on maailman yksi vähiten korruptioituneista maista. Niin varmaan onkin jos puhutaan yritystasolla ylimmän johdon osalta. Laatuyritysten johto ei tällaista toimintaa harjoita eikä salli .Mutta alemmassa toimihenkilöverkostossa mahdollisuus "lahjusten" ottamiseen ulkopuolisilta toimijoilta tässä tapauksessa alihankkija kuljetusyrittäjältä on kutkuttavan mukava lisä palkan päälle josta on vaikea kieltäytyä jos ei ole suoraselkäinen ihminen .Laskettelureissu koko perheelle Levillä tai muussa talvikohteessa, Koko perheen viikonloppu loma Pärnussa Virossa. Houkuttelevaa, totta mooses. Kun nämä hommat toteutetaan ns . "yksityisesti" niin firman johto ei tiedä asiasta mitään ja yriritys on rehellinen ja suoraselkeinen lahjuksien suhteen. Näin se menee ja on mennyt aikojen alusta asti. Kas ajojärjestelijän palkka on se perus toimistoihmisen palkka ja pieni lisä on aina paikallaan.

        Nyt pitää muistaa ,että rehellinen suomalainen on rehti rehtiä työnantajaansa kohtaan.
        Onhan sanottu ,että suomalaiset ovat yksi maailman rehellisimmistä kansoista.
        Joten tältä pohjalta oletan ja luotan ettei toimihenkilöt suostu ottamaan lahjusmatkoja vastaan alihankkijoilta parempien kuljetustehtävien muodossa. Se on epärehellistä toimintaa ja täyttää rikoksen merkit. Järkevä suomalainen ei tällaiseen ryhdy. Lisäksi kuljetusalan puskaradio paljastaa hetkessä tällaiset limanuljaskat kuljetusalan pohjasakan
        koko kuljetusyhteisölle. En suosittele ryhtymään.............


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tällainen pieni mahdollisuus,että työntekijäyrityksessä joku alempi porras hyödyntää omaa työuraansa. Kuitenkin uskon,että alihankkijat tekevät työsopimukset yrityksen johdon kanssa. Silloin asiat lyödään lukkoon ja sovitut ajot hoidetaan särmästi ja myös alihankkija tekee hyvän tuloksen. Näin asioiden pitääkin mennä.

        Hyvä ajatus , mutta ei se niin välttämättä mene. Tämä alempi arkea pyörittävä " juitsari" jakeluesimies voi tehdä ihmeitä eli järjestää hyviä keikkoja mieleisille alihankkijoille. Eli mitä se arki on. Rehti kaveri saa huonot keikat ja "se hyvä" kaveri saa parhaat keikat, oli muuten hyvä viikonloppu Virossa. Tässä tilanteessa kysytään sitä suomalaista rehellisyyttä, Onko sitä? Toivottavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko joku selko suomella kertoa mikä on DB Shenker papinkivi. Asikkala on yksi kunta ja Vääksy se kylä jossa on EL-kori, Rapala , Viipurin kotileipomo ja legendaarinen hotelli Tallukka , Ohi ajava rahtari ei muuta muista....... no ne jenkkiraudat jotka on haudattu pystyyn amerikan tyylin Gulf huoltamon pihassa ja se perkeleen kanava. Matkahuollon baarikin on lopetettu ainakin 30 vuotta sitten, se oli jotain aina kun pysähtyi kahville samat kaverit istuivat kaljalla oikein nauratti. Kertokaa nyt meille muille jotka asumme ympäri Suomenmaata mikä on tämä legendaarinen DB Shenker Papinkivi ja miksi se ei jaa keikkoja tasapuolisesti alihankkijoille. MIKSI ASIALLE EI OLE TEHTY MITÄÄN ALIHANKKIJOIDEN TOIMESTA. Niin viesti tässä ketjussa ei auta asiaa ammatinharjoittamisen kannalta mitenkään. Olkaa rohkeita "nostakaa kissa pöydälle"

        Eikös P Papinkivi Lammilta ole Schenkerin joku päällikkö


    • Anonyymi

      Idealisti haaveilee tasa-arvosta. Me omistaja/haltijaluokkalaiset ymmärrämme hyvin nokkimisjärjestyksen. Perustuu markkinatalouteen. Armeijassa jo opetettiin, että tasajako ei ole taktiikkaa!
      Kyynärpäät ovat käyttöä varten.
      Ette te palkkakuljettajatkaan jonota kiltisti reissujanne. Tiedän menneisyydestä.

      Terveisin ex juitsari
      Nykyinen yrittäjä

      • Anonyymi

        Tällaista on tahti tuppukylässä Vääksysssä. No siellä on yksi kulttuurikohde ranskalainen leipomo, jolla menee ilmeisesti aivan hyvin. Heillä on mahtava media julkisuus täällä netisssä.
        Onnittelut heille. Hieno homma. Vääksy , EL kori alunperin Eero lempiäinen perustaja ja tytär jatkoi toimintaa yhtiön nimellä EL kori , korien laatu täysin kelvotonta 2000 luvun alussa ja kun yhtiö siirtyi osaksi isoa toimijaa , niiin voi sanoa , että hallejuaa.


    • Anonyymi

      Palkkoja ei makseta ajallaan jos otat lopputilin suututaan ja saa ootella rahoja 2.5kk. Mikä vanhoja miehiä vaivaa. Muutenki lapsille annetaan parhaat ajot. Luvattiin 3000km viikolle ni sai pyöriä kehä 3 ympäri🤬 en suosittele töihin menemään

      • Anonyymi

        Ei se raha riitä kaikkeen kerralla, näkyy olevan maksujärjestelyssä eläkevakuutukset ja verot.
        Edelleen tälleen 6.7.2025 😂😂😂
        On se synkkää yrittämistä


    • Anonyymi

      En suosittele ajamaan Kungaksella. Suosittelisin Kungasta hoitamaan autojen rakentelun siten, että on varaa maksaa palkat ajallaan ja oikein, ettei tarvitse odotella asiakkaiden laskujen maksua jotta palkat kyetään maksamaan. Lopputilin kun otat niin herrat suuttuu siitä eivätkä haluaisi maksaa kaikkia kerralla. Kyllä kuljetusalalla kuuluu palkat olla työntekijän tilillä joka toinen perjantai, mutta ilmeisesti Kungaksen sakkia se ei koske vaan jokkiksen ajo ja autojen rakentelu on tärkeämpää.

      • Anonyymi

        On se ihmeellistä tuo ihmisen elo ja olo tuolla Salpausselän toissa puolla. Sitä ollaan niin paita ja perse yrittäjän kanssa vaikka kaikki asiat on aivan rempalansa palkka-asioissa ja sitten itketään täällä,että kun surkiaa kun palkka- asiat eivät hoidu ajallansa. Tämä on sitä samaa saamattomuutta kuin Tallukka hotellin myynti, mitään järkevää ei saada meillä Vääksyssä aikaiseksi, paitsi Viipurin kotileipomo, joka tykittää todella suuresti. Edes jotain hyvää on tarjolla. EL korikin on siinä kiikun kaakun josko pitäisi pistää pillit pussiin ja Rapala siirtää valmistuksen Viroon , hyvä me ,mutta onhan meillä niin ei yhtään mitään kesäkauden ulkopuolella, täysin kuollut kylä.Totuus on ettei Lahden ja Jyväskylän välillä ole mitään vain metsää. Jämsäkin on yksi surkea " kaupunki" jossa ei ole mitään. Kaipolan paperitehdas loppui ja mitään ei tullut tilalle, hyvä homma.Ei hyvin mene. Hyvä ,että Kungaksen porukoilla on hyvä harrastus kaiken kurjuuden keskellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se ihmeellistä tuo ihmisen elo ja olo tuolla Salpausselän toissa puolla. Sitä ollaan niin paita ja perse yrittäjän kanssa vaikka kaikki asiat on aivan rempalansa palkka-asioissa ja sitten itketään täällä,että kun surkiaa kun palkka- asiat eivät hoidu ajallansa. Tämä on sitä samaa saamattomuutta kuin Tallukka hotellin myynti, mitään järkevää ei saada meillä Vääksyssä aikaiseksi, paitsi Viipurin kotileipomo, joka tykittää todella suuresti. Edes jotain hyvää on tarjolla. EL korikin on siinä kiikun kaakun josko pitäisi pistää pillit pussiin ja Rapala siirtää valmistuksen Viroon , hyvä me ,mutta onhan meillä niin ei yhtään mitään kesäkauden ulkopuolella, täysin kuollut kylä.Totuus on ettei Lahden ja Jyväskylän välillä ole mitään vain metsää. Jämsäkin on yksi surkea " kaupunki" jossa ei ole mitään. Kaipolan paperitehdas loppui ja mitään ei tullut tilalle, hyvä homma.Ei hyvin mene. Hyvä ,että Kungaksen porukoilla on hyvä harrastus kaiken kurjuuden keskellä.

        Harrastaa voi mutta ei toisten kustannuksella. Muuhun Vääksyn kurjuuteen en ota kantaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harrastaa voi mutta ei toisten kustannuksella. Muuhun Vääksyn kurjuuteen en ota kantaa .

        Vaihtamalla paranee . Kuskeille työpaikan vaihtaminen on niin iso askel ettei sitä uskalleta ottaa vaan pysytään kaikesta huolimatta työpaikassa jossa ei viihdy. Joskus kyllä kannattaisi ottaa hyppy tuntemattomaan ja vaihtaa , voi yllättyä hyvinkin iloisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se ihmeellistä tuo ihmisen elo ja olo tuolla Salpausselän toissa puolla. Sitä ollaan niin paita ja perse yrittäjän kanssa vaikka kaikki asiat on aivan rempalansa palkka-asioissa ja sitten itketään täällä,että kun surkiaa kun palkka- asiat eivät hoidu ajallansa. Tämä on sitä samaa saamattomuutta kuin Tallukka hotellin myynti, mitään järkevää ei saada meillä Vääksyssä aikaiseksi, paitsi Viipurin kotileipomo, joka tykittää todella suuresti. Edes jotain hyvää on tarjolla. EL korikin on siinä kiikun kaakun josko pitäisi pistää pillit pussiin ja Rapala siirtää valmistuksen Viroon , hyvä me ,mutta onhan meillä niin ei yhtään mitään kesäkauden ulkopuolella, täysin kuollut kylä.Totuus on ettei Lahden ja Jyväskylän välillä ole mitään vain metsää. Jämsäkin on yksi surkea " kaupunki" jossa ei ole mitään. Kaipolan paperitehdas loppui ja mitään ei tullut tilalle, hyvä homma.Ei hyvin mene. Hyvä ,että Kungaksen porukoilla on hyvä harrastus kaiken kurjuuden keskellä.

        On se ihmeellistä kirjoittajalle. Asikkala ja Vääksy on tuttu pitäjä minullekin jo yli 60 vuotta. Matkahuollon baari lapsuudesta kun pidettiin perheen kanssa tauko matkalla
        Jyväskylään, samat veikot baarin perällä lipitteli keskikaljaa joka kerta. Vääksy on kesäpitäjä ja mahtava paikka ranskalainen leipomo joka on saanut isoa palstatilaa jopa sunnuntai Helsingin sanomissa. Kanava on nähtävyys. Hanko tuo ylistetty kesäkaupunki mahtavine kesätapahtumineen , niin molemmat ovat paikkoja jotka hiljenevät talveksi, se on väistämätöntä ja ei se ole välttämättä huonoasia, pitäähän ihmisen levätä jotta jaksaa
        seuraavana kesänä nauttia täysin rinnoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se ihmeellistä kirjoittajalle. Asikkala ja Vääksy on tuttu pitäjä minullekin jo yli 60 vuotta. Matkahuollon baari lapsuudesta kun pidettiin perheen kanssa tauko matkalla
        Jyväskylään, samat veikot baarin perällä lipitteli keskikaljaa joka kerta. Vääksy on kesäpitäjä ja mahtava paikka ranskalainen leipomo joka on saanut isoa palstatilaa jopa sunnuntai Helsingin sanomissa. Kanava on nähtävyys. Hanko tuo ylistetty kesäkaupunki mahtavine kesätapahtumineen , niin molemmat ovat paikkoja jotka hiljenevät talveksi, se on väistämätöntä ja ei se ole välttämättä huonoasia, pitäähän ihmisen levätä jotta jaksaa
        seuraavana kesänä nauttia täysin rinnoin.

        Muistakaa myös mainita maankuulu Viipurin kotileipomo, joka aidosti on Asikkalan kunnan yritysveturi. Yritys jonka leipälaatikoita löytyy pääkaupunkiseudun Prismoista. Todella upea, hieno menestystarina leipomoalalla. Jotta ei mene pelkäksi mukavaksi puheeksi niin on uskomatonta kuulla Asikkalassa tämä tarina Kungas yrityksestä ja heidän toimintatavoista. Kaikki yrittäjät (järkevät) korostavat aina sitä ,että yrityksen tärkein voimavara on työntekijät, ilman työntekijöitä ei ole yritystä. Näin oletan,että yrittäjän tärkein pointti yrityksessä on maksaa palkat ja niiden lisät ajallaan, maksaa kaikki verot ajallaan . Jos nämä asiat on hoidettu asiallisesti niin olettaisin ,että kuljettajat pitävät ajoneuvoistaan todella hyvää huolta perusasioissa kuten autopesu, tarkastukset. Jos näissä asioissa tällä foorumilla mennään perse edellä, eli rakennellaan autoja , mutta palkat unohtuu, mikä on aivan sairasta, niin negatiivinen kirjoittelu jatkuu, voin taata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistakaa myös mainita maankuulu Viipurin kotileipomo, joka aidosti on Asikkalan kunnan yritysveturi. Yritys jonka leipälaatikoita löytyy pääkaupunkiseudun Prismoista. Todella upea, hieno menestystarina leipomoalalla. Jotta ei mene pelkäksi mukavaksi puheeksi niin on uskomatonta kuulla Asikkalassa tämä tarina Kungas yrityksestä ja heidän toimintatavoista. Kaikki yrittäjät (järkevät) korostavat aina sitä ,että yrityksen tärkein voimavara on työntekijät, ilman työntekijöitä ei ole yritystä. Näin oletan,että yrittäjän tärkein pointti yrityksessä on maksaa palkat ja niiden lisät ajallaan, maksaa kaikki verot ajallaan . Jos nämä asiat on hoidettu asiallisesti niin olettaisin ,että kuljettajat pitävät ajoneuvoistaan todella hyvää huolta perusasioissa kuten autopesu, tarkastukset. Jos näissä asioissa tällä foorumilla mennään perse edellä, eli rakennellaan autoja , mutta palkat unohtuu, mikä on aivan sairasta, niin negatiivinen kirjoittelu jatkuu, voin taata.

        Minua viisaammat ovat kertoneet minulle perussäännön: Jos rakastat ajamista ja pidät autostasi niin pysy kuljettajana. Jos pidät kuljetusalaa bisnes mahdollisuutena ja sinulla on hyvät taustajoukot mentorit tukena niin mikä ettei voit onnistua unelmassa omasta yrityksestä. Kuljetusala on raaka laji ollut jo 30 vuotta. Suhteet, pitkä tuntemus alaa kohtaan vaatii todella paljon. Kuka haluaa kokeilla, no en minä ainakaan jos olen nyt hyvässä työpaikassa ja eläke jo kurkkii ovella Onnea vain nuorisolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua viisaammat ovat kertoneet minulle perussäännön: Jos rakastat ajamista ja pidät autostasi niin pysy kuljettajana. Jos pidät kuljetusalaa bisnes mahdollisuutena ja sinulla on hyvät taustajoukot mentorit tukena niin mikä ettei voit onnistua unelmassa omasta yrityksestä. Kuljetusala on raaka laji ollut jo 30 vuotta. Suhteet, pitkä tuntemus alaa kohtaan vaatii todella paljon. Kuka haluaa kokeilla, no en minä ainakaan jos olen nyt hyvässä työpaikassa ja eläke jo kurkkii ovella Onnea vain nuorisolle.

        Mistä tuon kolmekymmentävuotta nappasit. Kuulopuheiden mukaan ennen autojen lattiat oli puuta ja kuskit rautaa.
        Mitä yrittäjyyteen tulee niin nuoremmille sen verran valaisen, että jos ala kiinnostaa niin kiinni kuin "sika limppuun".
        Mutta!
        Vähällä velalla ja paljolla ajolla alkuun.

        Ei tämä liity aloitukseen muuten kuin että Levannon Teboililla maltettiin joskus poiketa kahville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuon kolmekymmentävuotta nappasit. Kuulopuheiden mukaan ennen autojen lattiat oli puuta ja kuskit rautaa.
        Mitä yrittäjyyteen tulee niin nuoremmille sen verran valaisen, että jos ala kiinnostaa niin kiinni kuin "sika limppuun".
        Mutta!
        Vähällä velalla ja paljolla ajolla alkuun.

        Ei tämä liity aloitukseen muuten kuin että Levannon Teboililla maltettiin joskus poiketa kahville.

        Kiitos kommentistasi, sinulla asiallinen kirjoitus , kysyit mistä keksin tuon 30 vuotta, kun kuljetusalasta tuli "raaka" kuljetusyrittäjiä kohtaan. Olen pitkän linjan soturi tällä alalla 43 v. alalla aina myös kiinnostunut taloudesta olen kuitenkin vain kuski. Kun tämä suuri koko Suomea ravistanut lama alkoi 1990 luvun alussa. Elämä meni tosi vaikeaksi.Tähän asti oli suuri nousukausi mm. rakennusalalla kuumensi markkinat, Kuljetusyritykset elivät kulta-aikaa. Kun lama iski todella pahasti päälle. Niin kaikkien yrityksien piti tarkkaan laskea kuluja. Silloin alkoi aika joka on jatkunut tähän päivään asti. Sen nimi on kuljetuskuluissa on säästettävä. Kun yrityksen kuluja käsitellään niin aina ensimmäisenä oli kuljetuskuluja on karsittava asialistalla. Siksi nuoren kannattaa harkita tarkkaan olisiko parempi olla vain kuljettaja hyvässä asiallisessa kuljetusyrityksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi, sinulla asiallinen kirjoitus , kysyit mistä keksin tuon 30 vuotta, kun kuljetusalasta tuli "raaka" kuljetusyrittäjiä kohtaan. Olen pitkän linjan soturi tällä alalla 43 v. alalla aina myös kiinnostunut taloudesta olen kuitenkin vain kuski. Kun tämä suuri koko Suomea ravistanut lama alkoi 1990 luvun alussa. Elämä meni tosi vaikeaksi.Tähän asti oli suuri nousukausi mm. rakennusalalla kuumensi markkinat, Kuljetusyritykset elivät kulta-aikaa. Kun lama iski todella pahasti päälle. Niin kaikkien yrityksien piti tarkkaan laskea kuluja. Silloin alkoi aika joka on jatkunut tähän päivään asti. Sen nimi on kuljetuskuluissa on säästettävä. Kun yrityksen kuluja käsitellään niin aina ensimmäisenä oli kuljetuskuluja on karsittava asialistalla. Siksi nuoren kannattaa harkita tarkkaan olisiko parempi olla vain kuljettaja hyvässä asiallisessa kuljetusyrityksessä.

        Osuva kirjoitus. 1990 alun lama opetti kuljetusten tilaajat eli asiakkaat laskemaan kustannukset ihan itse. Kuljetusliike teki tarjouksen, asiakas teki omansa mitä oli valmis maksamaan. Ota tai jätä vaikea paikka kuljetusyrittäjälle. Niin näillä eväillä mennään edelleen 2025.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuva kirjoitus. 1990 alun lama opetti kuljetusten tilaajat eli asiakkaat laskemaan kustannukset ihan itse. Kuljetusliike teki tarjouksen, asiakas teki omansa mitä oli valmis maksamaan. Ota tai jätä vaikea paikka kuljetusyrittäjälle. Niin näillä eväillä mennään edelleen 2025.

        Olen niin samaa mieltä kanssasi. On aivan taivaan tosi, että ennen 1990 alun lamaa yritykset jotka tarvitsivat kuljetuspalveluja eivät osanneet laskea todellisia kuluja ja silloin oli kuljetusliikkeiden markkinat kun yritys teki tarjouksen ja siitä ei tingitty niin pakko oli hyväksyä se. Ei tainnut olla tämä kuljetusyrityksien kilpailutuskaan helppoa asia asiakkaille , niin täysin vieras asia Kekkoslandian tasavallassa tuolloin säätelytalous oli voimissaan Neuvostoliiton tapaan. Niin ei hellittänyt vielä 1990 luvun alussa kun koko kansakunta oli tottunut tällaiseen menoon. Vasta järkyttävä lama herätti kansan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen niin samaa mieltä kanssasi. On aivan taivaan tosi, että ennen 1990 alun lamaa yritykset jotka tarvitsivat kuljetuspalveluja eivät osanneet laskea todellisia kuluja ja silloin oli kuljetusliikkeiden markkinat kun yritys teki tarjouksen ja siitä ei tingitty niin pakko oli hyväksyä se. Ei tainnut olla tämä kuljetusyrityksien kilpailutuskaan helppoa asia asiakkaille , niin täysin vieras asia Kekkoslandian tasavallassa tuolloin säätelytalous oli voimissaan Neuvostoliiton tapaan. Niin ei hellittänyt vielä 1990 luvun alussa kun koko kansakunta oli tottunut tällaiseen menoon. Vasta järkyttävä lama herätti kansan.

        Unohdit yritykset tompelo, vaikka kirjoituksesi oli tosi asiallinen. Niin tosiasiassa herätti asiakkaat itse laskemaan mitkä ne todelliset kuljetuskulut ovat todellisesti. Tätä laskenta toimintaa helpotti tietysti jos yrityksellä oli edes 1 oma-auto jonka kuluja seurattiin ja verrattiin kuljetusyrityksiin . Valitettavasti suomalainen yritysmaailma hairahtui tällaiseen utopiaan,että kuljetusyritys on aina halvempi kuin oma kuljetustoimi. Tästä johtuen innostuttiin tällaisesta jatkuvasta kilpailutuksesta yrittäjä laadusta välittämättä.
        Sitä saa mitä haluaa silkkaa sontaa kuljetuksien puolesta.


    • Anonyymi

      Liikennelupien vapauttamisella ei sitten ilmeisesti ollut osuutta tuossa tuoksinassa. Mitä?

      • Anonyymi

        Kyllä yrityksien omien autojen ja kuljettajien ulkoistaminen kuljetusyrittäjillä alkoi paljon ennen kun liikenneluvat vapautuivat Suomessa . Tämä asia ei liity mitenkään liikennelupien vapautumiseen . Otetaan nyt esim. tällaiset isot yritykset kuten KOFF, Hartwall, Valio ja Fazer niin he ulkoistivat kuljetustoimet paljon ennen liikennelupien vapautumista. Suomessa syntyi käsittämätön buumi 1980 luvun lopulla ,että yrittäjävetoinen kuljetustoimi on aina halvempi kuin yrityksen oma kalustostolla suoritettu. Niin todellisuudessa se ei ole jos yrityksen omaan kuljetustoimeen suhtaudutaan todella vakavasti ja vaaditaan samat kriteerit omilta kuljettajilta ja sitoutuminen työhön
        kuin yrittäjältä. Suomi on kummajainen euroopassa tässä asiassa, keski-euroopassa yrityksillä on perusjakelutoiminnassa ihan omat autot lähes aina ,koska se tulee hyvin johdettuna edulliseksi yritykselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä yrityksien omien autojen ja kuljettajien ulkoistaminen kuljetusyrittäjillä alkoi paljon ennen kun liikenneluvat vapautuivat Suomessa . Tämä asia ei liity mitenkään liikennelupien vapautumiseen . Otetaan nyt esim. tällaiset isot yritykset kuten KOFF, Hartwall, Valio ja Fazer niin he ulkoistivat kuljetustoimet paljon ennen liikennelupien vapautumista. Suomessa syntyi käsittämätön buumi 1980 luvun lopulla ,että yrittäjävetoinen kuljetustoimi on aina halvempi kuin yrityksen oma kalustostolla suoritettu. Niin todellisuudessa se ei ole jos yrityksen omaan kuljetustoimeen suhtaudutaan todella vakavasti ja vaaditaan samat kriteerit omilta kuljettajilta ja sitoutuminen työhön
        kuin yrittäjältä. Suomi on kummajainen euroopassa tässä asiassa, keski-euroopassa yrityksillä on perusjakelutoiminnassa ihan omat autot lähes aina ,koska se tulee hyvin johdettuna edulliseksi yritykselle.

        Keski-Euroopassa ajavat romanialaiset ja albanialaiset kuljettajat edullisesti.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

      Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      137
      10871
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      264
      4726
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      178
      4069
    4. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

      Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      53
      3624
    5. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

      No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      184
      3559
    6. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

      https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      96
      3413
    7. Ikävä sinua mies

      Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      32
      3240
    8. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

      tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      86
      3197
    9. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

      Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      69
      1874
    10. Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas

      Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt
      Sinkut
      205
      1804
    Aihe