Monta monta vuotta veroja ja eläkevakuutukset maksujärjestelyssä.
Kannattaisiko jättää joku tanskan tuontilintta fh jättää ostamatta. Kysyin schenkeriltä tätä samaa eikö tilaajavastuu koske heitä.
Kungas ky pers auki
54
9098
Vastaukset
- Anonyymi
Just tsekkasin ni verot vielä lisäksi huonolla hoidolla… Ja sinne meni schenkerille viesti.
Kysäisin samalla koskeeko akt tes palkkaus alihankintaa, kungas ky ajattaa kuulemma km palkalla - Anonyymi
Mikäli verot ja eläkevakuutusmaksut ovat maksujärjestelyssä, niin käytännössä yritys on hoitanut velvoitteensa oikein. Yritys maksaa niitä kokoajan suunnitelman mukaisesti. Tilaajavastuussa on merkintä silloin ok.
- Anonyymi
Pitkä on haitari kun 5 vuotta olleet… kertoo kyllä ettei ihan oo hallinnassa talouspuolen asiat…
- Anonyymi
Katos kun ne erikoismaalaukset, samettiverhot, kromiset karjaraudat, isot moottorit ja muut tingeltangelit ei ole ilmaisia.
- Anonyymi
Autoja ei saa pitää viikonloppuja kotona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoja ei saa pitää viikonloppuja kotona.
Menestyvän kuljetusyrityksen perusta on se,että yrittäjän unelma ei ole saada ajaa kuorma-autoa mahdollisimman paljon ,Jos se on unelma niin kannattaa pysyä kuljettajana . Kuljetusyrityksen omistajan tehtävä on hallita matematiikka ja sitä myöten yrityksen talouden hoitaminen ja osata luotsata yritys kilpailutuksissa mahdollisimman hyvään tulokseen ,jolla taataan yrityksen työntekijöille asiallinen palkka ja pitkät työsuhteet.
Pitkät työsuhteet ovat jokaiselle menestyvälle kuljetusyritykselle kullan arvoinen asia.
Kun tarkastelee Suomessa hyvin menestyviä kuljetusyrityksiä suuria ja pieniä niin heillä
kaikilla on pääasia : Työntekijä on jokaisen yrityksen tärkein voimavara.
Kaikki tingeltangel,karjapuskurit ,pölykapselit ovat teinipoikien hörinää ja pois yrityksen
tuloksen teosta eli siitä mitä viivan alle jää. nimimerkki Tilastonikkari - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menestyvän kuljetusyrityksen perusta on se,että yrittäjän unelma ei ole saada ajaa kuorma-autoa mahdollisimman paljon ,Jos se on unelma niin kannattaa pysyä kuljettajana . Kuljetusyrityksen omistajan tehtävä on hallita matematiikka ja sitä myöten yrityksen talouden hoitaminen ja osata luotsata yritys kilpailutuksissa mahdollisimman hyvään tulokseen ,jolla taataan yrityksen työntekijöille asiallinen palkka ja pitkät työsuhteet.
Pitkät työsuhteet ovat jokaiselle menestyvälle kuljetusyritykselle kullan arvoinen asia.
Kun tarkastelee Suomessa hyvin menestyviä kuljetusyrityksiä suuria ja pieniä niin heillä
kaikilla on pääasia : Työntekijä on jokaisen yrityksen tärkein voimavara.
Kaikki tingeltangel,karjapuskurit ,pölykapselit ovat teinipoikien hörinää ja pois yrityksen
tuloksen teosta eli siitä mitä viivan alle jää. nimimerkki TilastonikkariSen verran hyvä kirjoitus edellä,että päätin googlata kyseisen yrityksen.Minulla ei mitään hajua kyseisestä yhtiöstä.
Näin iso yritys ja yhtiömuoto on Ky (kommantiittiyhtiö) miksi ihmeessä kun jo yhden miehen firma voi nykyisin olla oy muotoinen. Suomeksi osakeyhtiö muotoisessa yhtiössä yhtiöön sijoitetut
varat ja velat ovat yhtiön asioita ja konkurssin sattuessa yrittäjä ei menetä henkilökohtaista varallisuuttaan.Vastataan veloista ainoastaan yhtiöön sijoitetulla varallisuudella.
Mitä autojen rakenteluun tulee ,niin kovin näyttävää menopeliä ei kannata rakentaa Suomessa ,koska tämä meidän talvi ei anna armoa autoille. Kaikki mikä on metrin korkeudella maanpinnasta saa osansa.Tietysti jos on joka vuosi valmis maalaamaan
puskurin alapuolelta muovi osat niin mikä ettei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran hyvä kirjoitus edellä,että päätin googlata kyseisen yrityksen.Minulla ei mitään hajua kyseisestä yhtiöstä.
Näin iso yritys ja yhtiömuoto on Ky (kommantiittiyhtiö) miksi ihmeessä kun jo yhden miehen firma voi nykyisin olla oy muotoinen. Suomeksi osakeyhtiö muotoisessa yhtiössä yhtiöön sijoitetut
varat ja velat ovat yhtiön asioita ja konkurssin sattuessa yrittäjä ei menetä henkilökohtaista varallisuuttaan.Vastataan veloista ainoastaan yhtiöön sijoitetulla varallisuudella.
Mitä autojen rakenteluun tulee ,niin kovin näyttävää menopeliä ei kannata rakentaa Suomessa ,koska tämä meidän talvi ei anna armoa autoille. Kaikki mikä on metrin korkeudella maanpinnasta saa osansa.Tietysti jos on joka vuosi valmis maalaamaan
puskurin alapuolelta muovi osat niin mikä ettei.ja uusimaan ne muoviosat niin ihan yes meininki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menestyvän kuljetusyrityksen perusta on se,että yrittäjän unelma ei ole saada ajaa kuorma-autoa mahdollisimman paljon ,Jos se on unelma niin kannattaa pysyä kuljettajana . Kuljetusyrityksen omistajan tehtävä on hallita matematiikka ja sitä myöten yrityksen talouden hoitaminen ja osata luotsata yritys kilpailutuksissa mahdollisimman hyvään tulokseen ,jolla taataan yrityksen työntekijöille asiallinen palkka ja pitkät työsuhteet.
Pitkät työsuhteet ovat jokaiselle menestyvälle kuljetusyritykselle kullan arvoinen asia.
Kun tarkastelee Suomessa hyvin menestyviä kuljetusyrityksiä suuria ja pieniä niin heillä
kaikilla on pääasia : Työntekijä on jokaisen yrityksen tärkein voimavara.
Kaikki tingeltangel,karjapuskurit ,pölykapselit ovat teinipoikien hörinää ja pois yrityksen
tuloksen teosta eli siitä mitä viivan alle jää. nimimerkki TilastonikkariMikä sinä olet ketään teipojiksi nimittelemään, itsehän olet jo vanha seniili papparainen. Kungas on vanha kuljetusliike ja vanhaisäntä on ikäisesi. Hän on touhunnut alalla kaikenlaista ja kokemusta on monenlaisesta suoritealasta, toisin kuin sinulla joka olet yli 40 vuotta ainoastaan repinyt lavoja ja rullakoita ja silti luulet tietäväsi kuljetusalasta jotain, vaikka tietosi rajoittuu pelkästään tuohon erittäin kapeaan sektoriin. Sinut on muuten helppo tunnistaa, ensin suollat pitkän litanian noita omia totuuksiasi ja tunnin sisään vastaat omaan viestiisi jossa kehut näitä horinoitasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sinä olet ketään teipojiksi nimittelemään, itsehän olet jo vanha seniili papparainen. Kungas on vanha kuljetusliike ja vanhaisäntä on ikäisesi. Hän on touhunnut alalla kaikenlaista ja kokemusta on monenlaisesta suoritealasta, toisin kuin sinulla joka olet yli 40 vuotta ainoastaan repinyt lavoja ja rullakoita ja silti luulet tietäväsi kuljetusalasta jotain, vaikka tietosi rajoittuu pelkästään tuohon erittäin kapeaan sektoriin. Sinut on muuten helppo tunnistaa, ensin suollat pitkän litanian noita omia totuuksiasi ja tunnin sisään vastaat omaan viestiisi jossa kehut näitä horinoitasi.
Mietityttää edellinen kirjoitus. Onko kyseisessä yrityksessä tapahtunut sukupolven vaihdos jossain vaiheessa. Vanha isäntä on ollut ilmeisesti särmä mies.
Millainen on sitten tämä nuori isäntä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietityttää edellinen kirjoitus. Onko kyseisessä yrityksessä tapahtunut sukupolven vaihdos jossain vaiheessa. Vanha isäntä on ollut ilmeisesti särmä mies.
Millainen on sitten tämä nuori isäntä ?Niin mitä v...ua se vanha isäntä tähän liittyy. Kyllä jokainen karpaasi ymmärtää ,että
"se vanha isäntä oli todella hyvä yrittäjä" ja aina työntekijöiden puolella ja siitä iso kiitos hänelle,mutta mikä on nyt tilanne 2022. Jos talous on tiukilla niin , onko palkat, työeläkkeet se tärkein asia yhtiön toimissa vai se ,että yhtiön ajoneuvot ovat todella näyttävät ja näyttävät muille yrittäjille närhen munat. Hyvin menee vaikka ei mene kuitenkaan.
Kyllä kyllä ... Team Auvinen on näyttelyissä pärjännyt säiliöautoillaan. Rahaa on palanut todella paljon,mutta on myös sponsorit jotka maksavat osan kuluista. Team Auvinen ei tee tappiota ,se on menestyvä yhtiö. Tärkeysjärjestys on kuljetusalalla se,että ensin kuskien palkat ja eläkemaksut kuntoon. Autojen rakentelu viimeisen päälle aloitetaan sitten vasta kun jos yrityksen tulos on voitollinen. Palkat ja työeläkkeiden maksu ovat kaikkien yrityksien tärkein maksuerä verojen jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mitä v...ua se vanha isäntä tähän liittyy. Kyllä jokainen karpaasi ymmärtää ,että
"se vanha isäntä oli todella hyvä yrittäjä" ja aina työntekijöiden puolella ja siitä iso kiitos hänelle,mutta mikä on nyt tilanne 2022. Jos talous on tiukilla niin , onko palkat, työeläkkeet se tärkein asia yhtiön toimissa vai se ,että yhtiön ajoneuvot ovat todella näyttävät ja näyttävät muille yrittäjille närhen munat. Hyvin menee vaikka ei mene kuitenkaan.
Kyllä kyllä ... Team Auvinen on näyttelyissä pärjännyt säiliöautoillaan. Rahaa on palanut todella paljon,mutta on myös sponsorit jotka maksavat osan kuluista. Team Auvinen ei tee tappiota ,se on menestyvä yhtiö. Tärkeysjärjestys on kuljetusalalla se,että ensin kuskien palkat ja eläkemaksut kuntoon. Autojen rakentelu viimeisen päälle aloitetaan sitten vasta kun jos yrityksen tulos on voitollinen. Palkat ja työeläkkeiden maksu ovat kaikkien yrityksien tärkein maksuerä verojen jälkeen.Onko tässä käymässä niin ,että kyseisen yrityksen maine huuhdellaan alas wc pönttöön kerta heitolla. Kas kummaa lokapalvelut ovat ihan yrityksen ytimessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sinä olet ketään teipojiksi nimittelemään, itsehän olet jo vanha seniili papparainen. Kungas on vanha kuljetusliike ja vanhaisäntä on ikäisesi. Hän on touhunnut alalla kaikenlaista ja kokemusta on monenlaisesta suoritealasta, toisin kuin sinulla joka olet yli 40 vuotta ainoastaan repinyt lavoja ja rullakoita ja silti luulet tietäväsi kuljetusalasta jotain, vaikka tietosi rajoittuu pelkästään tuohon erittäin kapeaan sektoriin. Sinut on muuten helppo tunnistaa, ensin suollat pitkän litanian noita omia totuuksiasi ja tunnin sisään vastaat omaan viestiisi jossa kehut näitä horinoitasi.
No ny pomppas tämän kirjoittajan jutut aika pitkälle umpihankehen, no jos aletahan pitkänlinjan kuskin/yrittäjän arviot polkemahan suohon.Kirjoittajan arviot osuivat naulan kantahan ihan 100 % sesti. Jokaisen yrittäjän tährellisimmät maksut ovat verot, kuskien palakat, pankki rätningit. Jos tämän jälkehen jää ylimääräästä rahaa niin sitten voi varustaa
autoja jollain hilavitkuttimilla. Auton rakentelu on yksi kummallisimmista harrastuksista.
Ystäväni rakenteli jenkkiautoja täällä pohjanmaalla, kaikki rahat menivät , jopa niin pitkälle mentiin,että ainoa ruoka johon harrastukseen jälkeen jäänet rahat riittivät oli kaurapuuro ja mustikkasoppa. Silla tuo hemmo eli ja päristeli kunnes kuolla kumpasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ny pomppas tämän kirjoittajan jutut aika pitkälle umpihankehen, no jos aletahan pitkänlinjan kuskin/yrittäjän arviot polkemahan suohon.Kirjoittajan arviot osuivat naulan kantahan ihan 100 % sesti. Jokaisen yrittäjän tährellisimmät maksut ovat verot, kuskien palakat, pankki rätningit. Jos tämän jälkehen jää ylimääräästä rahaa niin sitten voi varustaa
autoja jollain hilavitkuttimilla. Auton rakentelu on yksi kummallisimmista harrastuksista.
Ystäväni rakenteli jenkkiautoja täällä pohjanmaalla, kaikki rahat menivät , jopa niin pitkälle mentiin,että ainoa ruoka johon harrastukseen jälkeen jäänet rahat riittivät oli kaurapuuro ja mustikkasoppa. Silla tuo hemmo eli ja päristeli kunnes kuolla kumpasti.Luulis ettei silloin olla tilaajavastuussa vuosia veroista ja eläkevakuutuksista jos ” Jokaisen yrittäjän tährellisimmät maksut ovat verot, kuskien palakat, pankki rätningit. Jos tämän jälkehen jää ylimääräästä rahaa niin sitten voi varustaa
autoja jollain hilavitkuttimilla.”
Vai onko tässäkin kuten monella ketkä unohtaa auton varustelun kiimassa hoitaa velvoitteet..
Onhan näitä tuolla vuosien aikaan ollut ja tulee olemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ny pomppas tämän kirjoittajan jutut aika pitkälle umpihankehen, no jos aletahan pitkänlinjan kuskin/yrittäjän arviot polkemahan suohon.Kirjoittajan arviot osuivat naulan kantahan ihan 100 % sesti. Jokaisen yrittäjän tährellisimmät maksut ovat verot, kuskien palakat, pankki rätningit. Jos tämän jälkehen jää ylimääräästä rahaa niin sitten voi varustaa
autoja jollain hilavitkuttimilla. Auton rakentelu on yksi kummallisimmista harrastuksista.
Ystäväni rakenteli jenkkiautoja täällä pohjanmaalla, kaikki rahat menivät , jopa niin pitkälle mentiin,että ainoa ruoka johon harrastukseen jälkeen jäänet rahat riittivät oli kaurapuuro ja mustikkasoppa. Silla tuo hemmo eli ja päristeli kunnes kuolla kumpasti.Kiitos nauruista, kahvit meinasi tulla näppäimistölle. Sitä kommentoidaan omia kirjoituksia vaihteeksi ihan pohojammaan murteella :D Lopettaisit jo ettet nolaa itseäsi enempää. Tai no, pellenhän sinä olet täällä jo itsestäsi tehnyt että ei sikäli väliä. Jatka samaan malliin vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos nauruista, kahvit meinasi tulla näppäimistölle. Sitä kommentoidaan omia kirjoituksia vaihteeksi ihan pohojammaan murteella :D Lopettaisit jo ettet nolaa itseäsi enempää. Tai no, pellenhän sinä olet täällä jo itsestäsi tehnyt että ei sikäli väliä. Jatka samaan malliin vaan.
No todella iso kiitos sinulle kun sinulla oli hauskaa tietokoneesi ääressä, sellaisia ne nörtit tuppaa olemaan. Olen kirjoittanut asiasta. Voin vaikka kirjoittaa saamenkielellä, hyvä ystäväni pohjoisesta kyllä tekee tekstit,jos sitä haluat. Ystävä hyvä joka pahoitit mielesi. Vaikka kaikki hienosti rakennetut kuorma-autot on lähellä sinua kaikkein tärkeintä on sinulla lähellä olevan yrityksen työntekijöiden hyvinvointi vai oletko erimieltä.
Haluat kaikille työntekijöille hyvää eli ,että heidän eläkepäivät on mukavia ja heidän eläkkeet ovat asiallisia. Jos yritys laiminlyö eläkemaksut niin se kostautuu kyseisen yrityksen työntekijöiden eläkkeissä. Tuskin sinäkään sitä haluat. Minulla ei ole mitään mielipahaa kyseistä yritystä kohtaan. Jotenkin tuntuu ,että siellä Vääksyn suunnalla talouselämä ei oikein pelaa. EL -kori omistaja vaihdon seurauksena on menettänyt vakio asiakkaita sellaisia todella isoja vakioasiakkaita ja Tallukka hotelli ei menesty vaikka oikein Kuppilat kuntoon riensi apuun, Rapala on jo aikaa sitten menetetty Itä-plokin maihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No todella iso kiitos sinulle kun sinulla oli hauskaa tietokoneesi ääressä, sellaisia ne nörtit tuppaa olemaan. Olen kirjoittanut asiasta. Voin vaikka kirjoittaa saamenkielellä, hyvä ystäväni pohjoisesta kyllä tekee tekstit,jos sitä haluat. Ystävä hyvä joka pahoitit mielesi. Vaikka kaikki hienosti rakennetut kuorma-autot on lähellä sinua kaikkein tärkeintä on sinulla lähellä olevan yrityksen työntekijöiden hyvinvointi vai oletko erimieltä.
Haluat kaikille työntekijöille hyvää eli ,että heidän eläkepäivät on mukavia ja heidän eläkkeet ovat asiallisia. Jos yritys laiminlyö eläkemaksut niin se kostautuu kyseisen yrityksen työntekijöiden eläkkeissä. Tuskin sinäkään sitä haluat. Minulla ei ole mitään mielipahaa kyseistä yritystä kohtaan. Jotenkin tuntuu ,että siellä Vääksyn suunnalla talouselämä ei oikein pelaa. EL -kori omistaja vaihdon seurauksena on menettänyt vakio asiakkaita sellaisia todella isoja vakioasiakkaita ja Tallukka hotelli ei menesty vaikka oikein Kuppilat kuntoon riensi apuun, Rapala on jo aikaa sitten menetetty Itä-plokin maihin.Aika hyvä kommentti edellä..................... etten sanoisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sinä olet ketään teipojiksi nimittelemään, itsehän olet jo vanha seniili papparainen. Kungas on vanha kuljetusliike ja vanhaisäntä on ikäisesi. Hän on touhunnut alalla kaikenlaista ja kokemusta on monenlaisesta suoritealasta, toisin kuin sinulla joka olet yli 40 vuotta ainoastaan repinyt lavoja ja rullakoita ja silti luulet tietäväsi kuljetusalasta jotain, vaikka tietosi rajoittuu pelkästään tuohon erittäin kapeaan sektoriin. Sinut on muuten helppo tunnistaa, ensin suollat pitkän litanian noita omia totuuksiasi ja tunnin sisään vastaat omaan viestiisi jossa kehut näitä horinoitasi.
On sitä kierretty muutakin kuin piellistä eikä metri palkalla niin kuin Vääksyssä taitaa joutaa lehmän nahka kengät naulaan roikkuu muistoksi kusetuksesta tir trans DB
- Anonyymi
Noh tulee se selvitys tähänkin lähiaikoina miten asiat hoidossa.
Vaaditaan tilaajavastuun mukainen toiminta, siellähän sanotaan akt tes palkkaus.
Nämähän selviävät tulorekisterien ja muiden kautta nykyään helposti kuten myös vuosien maksujärjestelyt verojen ja eläkevakuutuksien osalta miksi niitä ei saada ajan tasalle.
Ilmoitukset ja pyynnöt kyseistä yritystä kohtaan on tehty.- Anonyymi
Tulorekisteriä pääsee tutkimaan vain ne viranomaistahot, joilla on oikeus siihen eli verottaja, kela, vakuutus, työttömyyskassa, jne...sekä palkansaaja itse. Kirjoituksesta saa kuvan, että se on julkinen paikka. En minä ainakaan anna lupaa omien palkkatietojeni julkistamiseen muille tahoille, kohtahan niitä sitten levitellään joka paikassa.
Jos verottaja ja työeläkeyhtiö ovat suostuneet maksujärjestelyyn, niin asiat ovat hoidossa, vaikka menisikin pitempään. Oletan, että verovelkarekisterissä on silloin maininta, että ei rekisteriin merkittyä verovelkaa.
Ja sinäkö nuo pyynnöt olet tehnyt? Ellet ole itse yrittäjä, joka tarvitsee tietää asian tilan, niin ok. Muuten yksityishenkilö voit vaan spekuloida. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulorekisteriä pääsee tutkimaan vain ne viranomaistahot, joilla on oikeus siihen eli verottaja, kela, vakuutus, työttömyyskassa, jne...sekä palkansaaja itse. Kirjoituksesta saa kuvan, että se on julkinen paikka. En minä ainakaan anna lupaa omien palkkatietojeni julkistamiseen muille tahoille, kohtahan niitä sitten levitellään joka paikassa.
Jos verottaja ja työeläkeyhtiö ovat suostuneet maksujärjestelyyn, niin asiat ovat hoidossa, vaikka menisikin pitempään. Oletan, että verovelkarekisterissä on silloin maininta, että ei rekisteriin merkittyä verovelkaa.
Ja sinäkö nuo pyynnöt olet tehnyt? Ellet ole itse yrittäjä, joka tarvitsee tietää asian tilan, niin ok. Muuten yksityishenkilö voit vaan spekuloida.Niin jos on oy muotoinen yhtiö ,niin yrityksen taloustiedot ovat julkisia ja meidän kaikkien luettavissa täällä netissä. Tosin tuorein talousluku on maksullinen ,mutta edelliset vuodet ovat kaikkien saatavilla. Ja hyvä niin ,jokainen työnhakija pystyy niiden pohjalta arvioimaan kannattaako hakea yritykseen töihin. Mutta jos yritysmuoto on Ky niin silloin talousluvut eivät ole saatavilla tavalliselle tallaajalle. Olenko ymmärtänyt asian oikein ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin jos on oy muotoinen yhtiö ,niin yrityksen taloustiedot ovat julkisia ja meidän kaikkien luettavissa täällä netissä. Tosin tuorein talousluku on maksullinen ,mutta edelliset vuodet ovat kaikkien saatavilla. Ja hyvä niin ,jokainen työnhakija pystyy niiden pohjalta arvioimaan kannattaako hakea yritykseen töihin. Mutta jos yritysmuoto on Ky niin silloin talousluvut eivät ole saatavilla tavalliselle tallaajalle. Olenko ymmärtänyt asian oikein ?
Kungasilla läträtään kovasti wiinan kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin jos on oy muotoinen yhtiö ,niin yrityksen taloustiedot ovat julkisia ja meidän kaikkien luettavissa täällä netissä. Tosin tuorein talousluku on maksullinen ,mutta edelliset vuodet ovat kaikkien saatavilla. Ja hyvä niin ,jokainen työnhakija pystyy niiden pohjalta arvioimaan kannattaako hakea yritykseen töihin. Mutta jos yritysmuoto on Ky niin silloin talousluvut eivät ole saatavilla tavalliselle tallaajalle. Olenko ymmärtänyt asian oikein ?
Jos Ky:llä jokin raja täyttyy, liikevaihto 12 000 000, taseen loppusumma 6 000000 tai henkilöstöä vähintään 50 (PRH), niin tilinpäätös täytyy julkaista. Oy on julkista tietoa, tilinpäätöksen saa ostettua pienellä summalla. Tulorekisteri ei ole julkinen ja tilaajavastuusta raportin saa luotettavaksi kumppaniksi rekisteröitynyt ja vuosimaksun maksanut. YTJ:stä voi katsoa verovelkarekisterin.
Tuloksen tarkastelu on siitä veikeää esim. asiakastiedossa, että yrityksellä saattaapi olla kassassa rahaa, vaikka vuosi hurahtaakin tappiolle. Tietysti, jos tappiota on useana vuonna, niin ei hyvä. Jotkut yritykset jopa tekemällä tekevät tappiollisia vuosia, 2 hyvää 1 tappio, verojen takia. Jos on yritys, jolla tuloskäyrä sahaa näin, on luultavasti tämä käytäntö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulorekisteriä pääsee tutkimaan vain ne viranomaistahot, joilla on oikeus siihen eli verottaja, kela, vakuutus, työttömyyskassa, jne...sekä palkansaaja itse. Kirjoituksesta saa kuvan, että se on julkinen paikka. En minä ainakaan anna lupaa omien palkkatietojeni julkistamiseen muille tahoille, kohtahan niitä sitten levitellään joka paikassa.
Jos verottaja ja työeläkeyhtiö ovat suostuneet maksujärjestelyyn, niin asiat ovat hoidossa, vaikka menisikin pitempään. Oletan, että verovelkarekisterissä on silloin maininta, että ei rekisteriin merkittyä verovelkaa.
Ja sinäkö nuo pyynnöt olet tehnyt? Ellet ole itse yrittäjä, joka tarvitsee tietää asian tilan, niin ok. Muuten yksityishenkilö voit vaan spekuloida.No eiköhän ne tahot sinne pääse ketkä tutkivat ja hoitavat noita asioita. En mä sinne yks henkilönä pääse enkä mitään voi vaikka pääsisikin.
Mutta monttuun ne firmat ketkä ei saa talouttaan pyörimään rehellisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kungasilla läträtään kovasti wiinan kanssa.
no se on heidän oma-asia.
- Anonyymi
Sapluunan vehkeilläkö ne ajaa 😂
- Anonyymi
Vituttaa yli kaiken ketkä ei hoida velvoitteitaan ja samaan aikaan pannaan tuhansia autojen varusteluun perkele 🤬🤬🤬
- Anonyymi
Tämä ja tulen ilmoittamaan kaikki. Onneksi pääsee tilaajavastuuseen ym palveluihin niin on helppo tsekkailla miten kelläkin menee.
- Anonyymi
Totta tuokin...itse olen seurannut tutun firmaa, jolla on maksamattomia veroja verorekisterissä kokoajan eli käytännössä jo vissiin ulosotossa ja silloin tällöin piipahtaa protestilistalla. Normitilanteessa verottaja vetää jo konkurssiin, mutta nämä sankarit vaan ajelee.
Ovat vissiin niitä tapalieroja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta tuokin...itse olen seurannut tutun firmaa, jolla on maksamattomia veroja verorekisterissä kokoajan eli käytännössä jo vissiin ulosotossa ja silloin tällöin piipahtaa protestilistalla. Normitilanteessa verottaja vetää jo konkurssiin, mutta nämä sankarit vaan ajelee.
Ovat vissiin niitä tapalieroja.Tuttusi varmaan ylpeä sinusta
- Anonyymi
Arvoisat yrittäjäkolleegat ja kuljettajat.
Otetaan pikku tsemppi ja tutkitaan työnantajat onko asiat hoidossa.
Protesteja, maksujärjestelyjä jne.
Moni mainitsee akt tes palkan mutta onko se oikeesti?
Tapetaan tällä ne huijarit niin samalla saadaan taksat nousee- Anonyymi
Yes,olen samaa mieltä, Olen todella isoa yritystä seurannut viimeiset 5 vuotta työpaikallani.
Kulissit on kunnossa yli 100 autoa. Uuden karheita todella perusautoja. Luottokuskeja pieni joukko,sitten jatkuva sirkus kokeilijoiden kanssa, vaihtuvuus valtava toimiston ovi käy tiuhaan.
Kaikki asiat hyvän ammattitaitoisen kuljettajan mielestä pielessä. Palkkauksessa on yrityksellä oma näkemys joka poikkeaa työehtosopimuksista ,mutta lopputulos "pitäisi olla sopimuksen mukainen". Uskoo ken uskoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yes,olen samaa mieltä, Olen todella isoa yritystä seurannut viimeiset 5 vuotta työpaikallani.
Kulissit on kunnossa yli 100 autoa. Uuden karheita todella perusautoja. Luottokuskeja pieni joukko,sitten jatkuva sirkus kokeilijoiden kanssa, vaihtuvuus valtava toimiston ovi käy tiuhaan.
Kaikki asiat hyvän ammattitaitoisen kuljettajan mielestä pielessä. Palkkauksessa on yrityksellä oma näkemys joka poikkeaa työehtosopimuksista ,mutta lopputulos "pitäisi olla sopimuksen mukainen". Uskoo ken uskoo.No eihän nyt sadalla autolla voi olla mitään sinnepäin.
Jopa yhdellä työntekijällä alkaen just akt tes mukaan niin silloin ei tarvi vääntää.
Itse tässä 10 autolla ja 20 kuskilla touhuan niin ei ole vaihtuvuutta mutta onpa asiatkin just kun pitää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eihän nyt sadalla autolla voi olla mitään sinnepäin.
Jopa yhdellä työntekijällä alkaen just akt tes mukaan niin silloin ei tarvi vääntää.
Itse tässä 10 autolla ja 20 kuskilla touhuan niin ei ole vaihtuvuutta mutta onpa asiatkin just kun pitää.Kiitos asiallisesta mielipiteestäsi minun edelliseen kirjoitukseen. Arvostan suuresti sitä ja ajatusta siitä miten asioiden pitäisi olla. Omalla työpaikallani asiat ovat juuri kuten sinun yrityksessäsi. Työntekijät pysyvät junioreista eläkkeelle,homma toimii tosi hyvin,ei ole työvoima pulaa. Haluan tuoda sivusta seuraajana esille sen tosi seikan ,että todella iso kuljetusyritys voi toimia täysin järjenvastaisesti ajatellen kuljettajien viihtyvyyttä. Tuhat rautaa tulessa kokoajan, kuljettajia kyykytetään, ei saa ajaa samalla autolla,vaikka kaikki yrityksen autot ovat ihan samanlaisia.Joka päivä eri auto ...no ihan periaatteesta.
Tankit ovat tämän seurauksena tyhjänä, polttimot palaneet,kyljessä reikiä.Kaikki viat jätetään seuraavalle onnelliselle. Kyllä jokainen suomalainen toivoo,että se oma työpaikka olisi joka aamu sama, jotta tietää ,että kaikki on o.k ja työnteko sujuu.
On surullista,että näitä kuljetusalan työpaikkoja on Suomessa todella paljon ,jossa
kuljettajien arvostus on 0.
- Anonyymi
Protestia lykkää....
- Anonyymi
Autojen rakentelu kannattaa aina ,pääasia että on näyttävät menopelit,taloudesta viis,
Jo 1980 luvulla veljeni joka oli jenkkiautoharrastaja tokaisi. Automies laittaa joka pennin autoon ja jos tiukkaa tekee syö pelkkää kaurapuuroa koko kuukauden.
Pohjanmaalla pojilla on millä mällätä nimittäin autojen rakentelun suhteen järeissä menopeleissä.. Täällä muualla Suomessa pitäisi aina siis aina mennä se talousasiat edellä..............
- Anonyymi
Onnex ei oo palkkakuskia. Elämään katkera TESsipoliisi käräyttäs munki duunarit. Kumma ettei oma tontti riitä vaan aidan taakse pitää mennä laskeen naapurin lupiinit. Ymmärrettävää tietty kuitenkin jos sitä omaa tonttia ei enää ole.
- Anonyymi
Kyllä ihan kyttäämisen ilosta lasketaan naapurin tontin voikukatkin. Eiköhän se velvotteiden ja palkkojen tinkimisen perusta ole olematon laskutaito millä hintaa töitä tehdään = huis vidduun sellaiset alalta viimeistään nyt.
- Anonyymi
Kyllä lammin lahja scenkerillä suosii Vääksyn kungasta
- Anonyymi
Eli miten tämä pitäisi ymmärtää isona kiitoksena vai silkkana pottuiluna. "lammin lahja" mikä on lammin lahja. Ilmeisesti joku Asikkalan kunnan Vääksyn pitäjän jokin sortin inside huumoria on tarkoitus viljellä koko kansalle. Antakaa nimimerkki Keravan kollille jokin selventävä vastaus kun kyseessä on kuitenkin koko kansan keskustelufoorumi.
- Anonyymi
Joo mutta saattaa siihen joku puuttua…
Velvoitteet hoitamatta ja sanotaan maksetaan tes mukaiset palkat.
Vuoden alkuun on kai tarkastukset tulossa mitä tuossa sivukorvalla kuullut..
Jotain harhautetaan ja joku ei saa sitä mitä kuuluu, se ei kuulemma sovi enää nykyään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo mutta saattaa siihen joku puuttua…
Velvoitteet hoitamatta ja sanotaan maksetaan tes mukaiset palkat.
Vuoden alkuun on kai tarkastukset tulossa mitä tuossa sivukorvalla kuullut..
Jotain harhautetaan ja joku ei saa sitä mitä kuuluu, se ei kuulemma sovi enää nykyään.Siis tähän " lammin joululahjaan " häh... onko näin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli miten tämä pitäisi ymmärtää isona kiitoksena vai silkkana pottuiluna. "lammin lahja" mikä on lammin lahja. Ilmeisesti joku Asikkalan kunnan Vääksyn pitäjän jokin sortin inside huumoria on tarkoitus viljellä koko kansalle. Antakaa nimimerkki Keravan kollille jokin selventävä vastaus kun kyseessä on kuitenkin koko kansan keskustelufoorumi.
Oisko toi lammin lahja papinkivi DB
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oisko toi lammin lahja papinkivi DB
Juu kyllä se on lammin lahja DB schenker papinkivi rahti maailmaan suosii vääksyn kungasta itse irtoperämiehenä olen joutuna huomaan keikkoja jaettaessa mutta mennään näeillä eväillä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu kyllä se on lammin lahja DB schenker papinkivi rahti maailmaan suosii vääksyn kungasta itse irtoperämiehenä olen joutuna huomaan keikkoja jaettaessa mutta mennään näeillä eväillä
Voisiko joku selko suomella kertoa mikä on DB Shenker papinkivi. Asikkala on yksi kunta ja Vääksy se kylä jossa on EL-kori, Rapala , Viipurin kotileipomo ja legendaarinen hotelli Tallukka , Ohi ajava rahtari ei muuta muista....... no ne jenkkiraudat jotka on haudattu pystyyn amerikan tyylin Gulf huoltamon pihassa ja se perkeleen kanava. Matkahuollon baarikin on lopetettu ainakin 30 vuotta sitten, se oli jotain aina kun pysähtyi kahville samat kaverit istuivat kaljalla oikein nauratti. Kertokaa nyt meille muille jotka asumme ympäri Suomenmaata mikä on tämä legendaarinen DB Shenker Papinkivi ja miksi se ei jaa keikkoja tasapuolisesti alihankkijoille. MIKSI ASIALLE EI OLE TEHTY MITÄÄN ALIHANKKIJOIDEN TOIMESTA. Niin viesti tässä ketjussa ei auta asiaa ammatinharjoittamisen kannalta mitenkään. Olkaa rohkeita "nostakaa kissa pöydälle"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisiko joku selko suomella kertoa mikä on DB Shenker papinkivi. Asikkala on yksi kunta ja Vääksy se kylä jossa on EL-kori, Rapala , Viipurin kotileipomo ja legendaarinen hotelli Tallukka , Ohi ajava rahtari ei muuta muista....... no ne jenkkiraudat jotka on haudattu pystyyn amerikan tyylin Gulf huoltamon pihassa ja se perkeleen kanava. Matkahuollon baarikin on lopetettu ainakin 30 vuotta sitten, se oli jotain aina kun pysähtyi kahville samat kaverit istuivat kaljalla oikein nauratti. Kertokaa nyt meille muille jotka asumme ympäri Suomenmaata mikä on tämä legendaarinen DB Shenker Papinkivi ja miksi se ei jaa keikkoja tasapuolisesti alihankkijoille. MIKSI ASIALLE EI OLE TEHTY MITÄÄN ALIHANKKIJOIDEN TOIMESTA. Niin viesti tässä ketjussa ei auta asiaa ammatinharjoittamisen kannalta mitenkään. Olkaa rohkeita "nostakaa kissa pöydälle"
Hyvä kirjoitus ja täysin totta, Alihankkijan rooli kuljetusalalla on valitettavasti hyvin
vaikea. 1 tai 2 auton yrittäjänä alihankinta hommissa on täysin sattuman kauppaa,onnistutko tekemään työnlaadulla ja toimitusvarmuudella vaikutuksen emoyhtiöön ja kuljetusyritys haluaa ostaa sinulta kuljetuspalveluja pysyvästi ja luoda pysyvän hyvän työsuhteen. Siksi moni mieltää alihankkijat orjiksi,kuljetusalan pohjasakaksi. Se on halventavaa kirjoittelua. Valitettavasti jotkut alihankkijat syyllistyvät ala-arvoisiin toimiin ja lahjovat yrityksen henkilöitä matkalahjoilla,kylpyläreissuilla jne... ja näin saavat parempia ajoja.(välttämättä yrityksen johto ei tiedä näistä lahjoista mitään)
On se vaikeaa se rehellinen yrittäminen vai mitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kirjoitus ja täysin totta, Alihankkijan rooli kuljetusalalla on valitettavasti hyvin
vaikea. 1 tai 2 auton yrittäjänä alihankinta hommissa on täysin sattuman kauppaa,onnistutko tekemään työnlaadulla ja toimitusvarmuudella vaikutuksen emoyhtiöön ja kuljetusyritys haluaa ostaa sinulta kuljetuspalveluja pysyvästi ja luoda pysyvän hyvän työsuhteen. Siksi moni mieltää alihankkijat orjiksi,kuljetusalan pohjasakaksi. Se on halventavaa kirjoittelua. Valitettavasti jotkut alihankkijat syyllistyvät ala-arvoisiin toimiin ja lahjovat yrityksen henkilöitä matkalahjoilla,kylpyläreissuilla jne... ja näin saavat parempia ajoja.(välttämättä yrityksen johto ei tiedä näistä lahjoista mitään)
On se vaikeaa se rehellinen yrittäminen vai mitä?Ymmärrän yskän eli kepuli konsteilla saa keikat ohitse muiden jos on taidot leipoa ajojärjestelijät suosiollisiksi. Mitä ihmettä ?? tällainen kulttuuri piti olla vain Venäjällä vallitseva käytäntö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän yskän eli kepuli konsteilla saa keikat ohitse muiden jos on taidot leipoa ajojärjestelijät suosiollisiksi. Mitä ihmettä ?? tällainen kulttuuri piti olla vain Venäjällä vallitseva käytäntö.
Suomi on maailman yksi vähiten korruptioituneista maista. Niin varmaan onkin jos puhutaan yritystasolla ylimmän johdon osalta. Laatuyritysten johto ei tällaista toimintaa harjoita eikä salli .Mutta alemmassa toimihenkilöverkostossa mahdollisuus "lahjusten" ottamiseen ulkopuolisilta toimijoilta tässä tapauksessa alihankkija kuljetusyrittäjältä on kutkuttavan mukava lisä palkan päälle josta on vaikea kieltäytyä jos ei ole suoraselkäinen ihminen .Laskettelureissu koko perheelle Levillä tai muussa talvikohteessa, Koko perheen viikonloppu loma Pärnussa Virossa. Houkuttelevaa, totta mooses. Kun nämä hommat toteutetaan ns . "yksityisesti" niin firman johto ei tiedä asiasta mitään ja yriritys on rehellinen ja suoraselkeinen lahjuksien suhteen. Näin se menee ja on mennyt aikojen alusta asti. Kas ajojärjestelijän palkka on se perus toimistoihmisen palkka ja pieni lisä on aina paikallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on maailman yksi vähiten korruptioituneista maista. Niin varmaan onkin jos puhutaan yritystasolla ylimmän johdon osalta. Laatuyritysten johto ei tällaista toimintaa harjoita eikä salli .Mutta alemmassa toimihenkilöverkostossa mahdollisuus "lahjusten" ottamiseen ulkopuolisilta toimijoilta tässä tapauksessa alihankkija kuljetusyrittäjältä on kutkuttavan mukava lisä palkan päälle josta on vaikea kieltäytyä jos ei ole suoraselkäinen ihminen .Laskettelureissu koko perheelle Levillä tai muussa talvikohteessa, Koko perheen viikonloppu loma Pärnussa Virossa. Houkuttelevaa, totta mooses. Kun nämä hommat toteutetaan ns . "yksityisesti" niin firman johto ei tiedä asiasta mitään ja yriritys on rehellinen ja suoraselkeinen lahjuksien suhteen. Näin se menee ja on mennyt aikojen alusta asti. Kas ajojärjestelijän palkka on se perus toimistoihmisen palkka ja pieni lisä on aina paikallaan.
Onhan tällainen pieni mahdollisuus,että työntekijäyrityksessä joku alempi porras hyödyntää omaa työuraansa. Kuitenkin uskon,että alihankkijat tekevät työsopimukset yrityksen johdon kanssa. Silloin asiat lyödään lukkoon ja sovitut ajot hoidetaan särmästi ja myös alihankkija tekee hyvän tuloksen. Näin asioiden pitääkin mennä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on maailman yksi vähiten korruptioituneista maista. Niin varmaan onkin jos puhutaan yritystasolla ylimmän johdon osalta. Laatuyritysten johto ei tällaista toimintaa harjoita eikä salli .Mutta alemmassa toimihenkilöverkostossa mahdollisuus "lahjusten" ottamiseen ulkopuolisilta toimijoilta tässä tapauksessa alihankkija kuljetusyrittäjältä on kutkuttavan mukava lisä palkan päälle josta on vaikea kieltäytyä jos ei ole suoraselkäinen ihminen .Laskettelureissu koko perheelle Levillä tai muussa talvikohteessa, Koko perheen viikonloppu loma Pärnussa Virossa. Houkuttelevaa, totta mooses. Kun nämä hommat toteutetaan ns . "yksityisesti" niin firman johto ei tiedä asiasta mitään ja yriritys on rehellinen ja suoraselkeinen lahjuksien suhteen. Näin se menee ja on mennyt aikojen alusta asti. Kas ajojärjestelijän palkka on se perus toimistoihmisen palkka ja pieni lisä on aina paikallaan.
Nyt pitää muistaa ,että rehellinen suomalainen on rehti rehtiä työnantajaansa kohtaan.
Onhan sanottu ,että suomalaiset ovat yksi maailman rehellisimmistä kansoista.
Joten tältä pohjalta oletan ja luotan ettei toimihenkilöt suostu ottamaan lahjusmatkoja vastaan alihankkijoilta parempien kuljetustehtävien muodossa. Se on epärehellistä toimintaa ja täyttää rikoksen merkit. Järkevä suomalainen ei tällaiseen ryhdy. Lisäksi kuljetusalan puskaradio paljastaa hetkessä tällaiset limanuljaskat kuljetusalan pohjasakan
koko kuljetusyhteisölle. En suosittele ryhtymään............. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan tällainen pieni mahdollisuus,että työntekijäyrityksessä joku alempi porras hyödyntää omaa työuraansa. Kuitenkin uskon,että alihankkijat tekevät työsopimukset yrityksen johdon kanssa. Silloin asiat lyödään lukkoon ja sovitut ajot hoidetaan särmästi ja myös alihankkija tekee hyvän tuloksen. Näin asioiden pitääkin mennä.
Hyvä ajatus , mutta ei se niin välttämättä mene. Tämä alempi arkea pyörittävä " juitsari" jakeluesimies voi tehdä ihmeitä eli järjestää hyviä keikkoja mieleisille alihankkijoille. Eli mitä se arki on. Rehti kaveri saa huonot keikat ja "se hyvä" kaveri saa parhaat keikat, oli muuten hyvä viikonloppu Virossa. Tässä tilanteessa kysytään sitä suomalaista rehellisyyttä, Onko sitä? Toivottavasti.
- Anonyymi
Idealisti haaveilee tasa-arvosta. Me omistaja/haltijaluokkalaiset ymmärrämme hyvin nokkimisjärjestyksen. Perustuu markkinatalouteen. Armeijassa jo opetettiin, että tasajako ei ole taktiikkaa!
Kyynärpäät ovat käyttöä varten.
Ette te palkkakuljettajatkaan jonota kiltisti reissujanne. Tiedän menneisyydestä.
Terveisin ex juitsari
Nykyinen yrittäjä
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .754406Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503095Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333075Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3962152Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171269Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 741186
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291055- 631045
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973