M44 karbiiniin kiikari

Anonyymi

Ajattelin laittaa Mosin Nagant m44 kivääriin kiikarin. En halua porata reikiä joten kisko tulisi kiinni takatähtäimen runkoon ja kiskoon joku long eye scope.
Mm. ebayssa noita pakettina.
Jääkö etutähtäimen tunneli näkökenttään? Kuka tietää?

33

1157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noin asennettuna kiikari tulee todella ylös ja ampuma-asento on hutera ja huono. En suosittele.
      Aino järkevä asennus on omalla mosiniin suunnitellulla jalalla. Silläkin asento on huono, mutta asennus on asemallin mukainen eikä laske arvoa.

    • Anonyymi

      Mutta on se parempi tuollainen asennustapa kuin se että ei näkökyky riitä näkemään avotähtäimiä kunnolla.
      Mikäs se on sitten Mosin Nagantia varten tehty kiikarijalka?
      Eikös siinä joudu taittamaan tai vaihtamaan lukon kammen?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.braverb.com/index.php?main_page=product_info&products_id=365756

        Vertailun vuoksi tuossa kuva takatähtäimeen asennettu jalka kiikari.

        Kummatkin asennustavat ovat kammotuksia ja aseen arvo nolla. Itse en ainakaan koskaan ostaisi noin raiskattua asetta. Jokainen toki tekee niinkin itse haluaa.

        Jos tuo per-kiikari olisi asennettu siihen kuuluvalla jalalla ja lukon kehykseen kiinnittyvällä jalalla, niin silloin pyydetty 900e olisi kohtuullista.

        Mosini on aika halko kivääriksi enkä oikein ymmärrä siihen tehtyjä uudempien kiikareitten asennuksia. Nykyaikaisia käytettyjä aseita saa samaan hintaa ja niiden ergonomia on aivan toiselta planeetalta. Vanhaa sotaratsua ei oikein ole mtään järkeä raiskata, sillä sen hintä putoaa tällöin nollaan.

        Itse harrasta perinneammuntaa ja olen asentanut yhteen kivääreistäni repro kiikarin ja jalan eli mallin mukaisesti m39sov. Muitakin tapoja löytyy ja kaikki nämäkin ovat ergonomialtaa onnettomia, mutta eivät laske aseen arvoa.

        https://military-history.fandom.com/wiki/Moisin_Nagant_M39?file=M39sniperseries.jpg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummatkin asennustavat ovat kammotuksia ja aseen arvo nolla. Itse en ainakaan koskaan ostaisi noin raiskattua asetta. Jokainen toki tekee niinkin itse haluaa.

        Jos tuo per-kiikari olisi asennettu siihen kuuluvalla jalalla ja lukon kehykseen kiinnittyvällä jalalla, niin silloin pyydetty 900e olisi kohtuullista.

        Mosini on aika halko kivääriksi enkä oikein ymmärrä siihen tehtyjä uudempien kiikareitten asennuksia. Nykyaikaisia käytettyjä aseita saa samaan hintaa ja niiden ergonomia on aivan toiselta planeetalta. Vanhaa sotaratsua ei oikein ole mtään järkeä raiskata, sillä sen hintä putoaa tällöin nollaan.

        Itse harrasta perinneammuntaa ja olen asentanut yhteen kivääreistäni repro kiikarin ja jalan eli mallin mukaisesti m39sov. Muitakin tapoja löytyy ja kaikki nämäkin ovat ergonomialtaa onnettomia, mutta eivät laske aseen arvoa.

        https://military-history.fandom.com/wiki/Moisin_Nagant_M39?file=M39sniperseries.jpg

        Kuinka niin aseen arvo laskee jos takatähtäimeen kiinnittää kiskon ja kiikarin? En kyllä ymmärrä.
        Saahan sen taas hinnan nousemaan sinne 250-300euroon kun poistaa kiikarin ja kiskon!


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Jos hinnaksi tulee 900e niin sillä saa jo valmiin kiikarikiväärin.
      Kuinka niin "raiskattu kivääri" jos kiikarijalan asentaa takatähtäimeen, silloin saa kiskon irti ja rautatähtäimen takaisin paikoilleen eikä jää mitään jälkiä.
      Ihan metsästystarkoitukseen tuota kiikaria suunnittelen.
      Jos haluan huipputarkan metsästysseuran niin silloin en edes omistaisi Mosin Nagantia enkä vaikkakin rihlakkoa. Mulle riittää vaatimattomat kun aseet. Otetaan metsästystaito avuksi jos on kehnot aseet

      • Anonyymi

        Mosini on niin kehno metsästysase, ettei voi suositella. Vanha kohlo puutukki ja kassillinen ruostuvia rautaosia. Nuo on suunniteltu ammuttaviksi juoksuhaudan reunalta. Liian painava ja isokokoinen mukana raahattavaksi.

        Aseiden ei tarvitse olla viimeisen päälle, mutta jotain ominaisuuksiltakin voi vaatia. Samaan hintaa saa vanhan sakon tai tikan oikean metsästyskiväärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mosini on niin kehno metsästysase, ettei voi suositella. Vanha kohlo puutukki ja kassillinen ruostuvia rautaosia. Nuo on suunniteltu ammuttaviksi juoksuhaudan reunalta. Liian painava ja isokokoinen mukana raahattavaksi.

        Aseiden ei tarvitse olla viimeisen päälle, mutta jotain ominaisuuksiltakin voi vaatia. Samaan hintaa saa vanhan sakon tai tikan oikean metsästyskiväärin.

        Höpö höpö, jos ei jaksa M44 karbiinia kantaa niin silloin pitää siirtyä pitsinnypläyksen.
        Ruostuuhan ne aseiden raudat muissakin aseissa kun vain mosinissa. Onhan ne kestäneet useita vuosia sotaakin pakkasessa ja vesisateessa.
        Mulla nyt sattuu olemaan kyseinen M44 enkä hanki mitään muuta asetta enää. Tuolla olen hirvijahdissa pärjännyt jo 30vuotta ja nyt alkaa näkö olemaan sellainen etten enää kunnolla kykene rautatähtäimillä riittävän nopeasti ampumaan.
        Aseen tukkiin kädet tottuu. Neidit voi ostaa sienille kätösilleen sopivan siron aseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mosini on niin kehno metsästysase, ettei voi suositella. Vanha kohlo puutukki ja kassillinen ruostuvia rautaosia. Nuo on suunniteltu ammuttaviksi juoksuhaudan reunalta. Liian painava ja isokokoinen mukana raahattavaksi.

        Aseiden ei tarvitse olla viimeisen päälle, mutta jotain ominaisuuksiltakin voi vaatia. Samaan hintaa saa vanhan sakon tai tikan oikean metsästyskiväärin.

        Isokokoinen? M44 on pituudeltaan vain himpun verran metrin mittainen, noin 103cm!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isokokoinen? M44 on pituudeltaan vain himpun verran metrin mittainen, noin 103cm!

        Moni ei edes tiedä että noita Mosin Naganteja on lyhyttä versiota. Todella näppärän kokoinen sotilaskivääri.


    • Anonyymi

      Mitä/ ketä ajattelit ampua?
      Älä kuitenkaan jalkaasi.

      • Anonyymi

        Hirviä olen ampunut jo 30 vuotta tuolla Mosin Nagant kiväärillä. Kaverit ostaneet uusia pyssyjä ja ihan samalla tavalla on kaatunut hirvi vanhallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirviä olen ampunut jo 30 vuotta tuolla Mosin Nagant kiväärillä. Kaverit ostaneet uusia pyssyjä ja ihan samalla tavalla on kaatunut hirvi vanhallakin.

        Ratkaisu. Hankit luvan,poliisin kirpputorilta Riihimäeltä löytyy uusi käytetyt kivääri 300-400€ sijoituksella.44nostalgia ammuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratkaisu. Hankit luvan,poliisin kirpputorilta Riihimäeltä löytyy uusi käytetyt kivääri 300-400€ sijoituksella.44nostalgia ammuntaan.

        Minulla on jo m44 kivääri, en tarvitse toista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on jo m44 kivääri, en tarvitse toista.

        No hankipa r61l Sako,niin helpottaa😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hankipa r61l Sako,niin helpottaa😁

        En tarvitse moista asetta. Edelleen sanon että pärjään tuolla m44 kiväärillä hirvijahdissa niin pitkään kuin kykenen enää jahtiin passiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarvitse moista asetta. Edelleen sanon että pärjään tuolla m44 kiväärillä hirvijahdissa niin pitkään kuin kykenen enää jahtiin passiin.

        No ostaa pari pulloa viinaa, juot ne niin unohtuu tällainen murhe.


    • Anonyymi

      Joskus olen aseliikkeessä tuollaista M44:ta pidellyt käsissäni ja sääli on, jos ei paremmasta tiedä. Kai tuokin sopii ampumaradalle testailuun, mutta en sitä
      metsään veisi. Lyhyempänä ja kevyempänä tuo on vielä melkoisen kovarekyylinen, perälevynä käyttäjäystävällinen metallilevy.

      • Anonyymi

        Meillä päin hirvijahdissa täytyy liikkua vähintäänkin 50000€ maasturilla,ei siinä enää rahat riitä aseesen tai harjoitteluun.


      • Anonyymi

        Mitä tuo rekyyli nyt tekee, pieni tökkäys ja teräksinen perälevy ei haittaa yhtään mitään.
        Olen omistanut kymmeniä erilaisia kivääreitä ja tuo m44 on olit mulla kaikkein kauimmiten ja siitä en enää luovu, kaikki mut kiväärit olen myynyt pois..no .222 Sako on on lisäksi vielä kaapissa.


      • Anonyymi

        Miksi pitäisi olla parempi jos pärjää tuollaisella vanhalla kiväärillä, karmea valitus jos joku tykkää vanhasta lyhyestä sot.kivääristä ja se on hänelle ihan riittävä.
        Jos kyseinen ase tuntuu jonkun mielestä käsissä kolholle niin sellaisen käsiin se sopii joka asettaan kantanut vuosi kymmeniä mukanaan metsästysreissuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä päin hirvijahdissa täytyy liikkua vähintäänkin 50000€ maasturilla,ei siinä enää rahat riitä aseesen tai harjoitteluun.

        Samaa mieltä... Juu itselläni on hintanen 150 e vanha pystykorva siinä 50 e venäläinen womz kiikarina... Asuste kokonaisuus mallia tokmanni. Armeijan sarkatakkia ja housua. Saapasta Jne olisko hintaa noin korkeintaa 100 e muut varusteet ja vehkeet noin 200e auto on vanha nissani king kong ehkä noin korkeintaan 1000... Kyllä noilla muilla äijillä on kalliit pelit ja vehkeet kattovat aina pitkään että mikäs hanttapuli se siinä metällä kulkee.. Mutta kun suurin sonni miesmuistiin oli mulla passis nuris.... Oli metka veistellä... että saanti miehet on eri miehiä kuin pyyntö miehet..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä... Juu itselläni on hintanen 150 e vanha pystykorva siinä 50 e venäläinen womz kiikarina... Asuste kokonaisuus mallia tokmanni. Armeijan sarkatakkia ja housua. Saapasta Jne olisko hintaa noin korkeintaa 100 e muut varusteet ja vehkeet noin 200e auto on vanha nissani king kong ehkä noin korkeintaan 1000... Kyllä noilla muilla äijillä on kalliit pelit ja vehkeet kattovat aina pitkään että mikäs hanttapuli se siinä metällä kulkee.. Mutta kun suurin sonni miesmuistiin oli mulla passis nuris.... Oli metka veistellä... että saanti miehet on eri miehiä kuin pyyntö miehet..

        Älä satuile. Hirvipassissa seisoskelu on tuurista kiinni, jos hirvi sattuu kohdalta kulkemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä satuile. Hirvipassissa seisoskelu on tuurista kiinni, jos hirvi sattuu kohdalta kulkemaan.

        En menis sanoo ihan noinkaan. Kyllä siellä ainakin hiljaa pitää osata olla.. Sitten ei oo kovin hyvä jos oikein kovasti tuoksuu ns parfyymiltä hirvet ei oikee tykkää semmosesta.. Että haisematta pitää osata olla...sitten pitää osata oikeeseen paikkaa ja kattoo oikeeseen suuntaan


    • Anonyymi

      Niin onko tuo scout tyyppinen pistooli kiikarin asennus. Takatähimeen runkoon edes kovin huono.. Tiettyä tottumusta vaativa.. Mut miksikös ei

    • Anonyymi

      Parasta on kun hitsaat kiikarin suoraan piippuun kiinni. K-Raudasta saa ihan kohtuuhintaisia kiinalaisia hitsauskoneita.

      • Anonyymi

        Vaikea on alumiinirunkoista kiikaria hitsata teräkseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea on alumiinirunkoista kiikaria hitsata teräkseen.

        Teräsrunkoinen kiikaritähtäin.Kiinitys sujuu myös Jeesus teipillä.🤔🤔🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea on alumiinirunkoista kiikaria hitsata teräkseen.

        Vanhemmissa kiikareissa voi olla myös teräs runko. Että sopivalla virralla ja oikeella puikolla kun ensiksi heppailee. Ettei sitten sauma ala vetelee kärsii tarkkuus


    • Anonyymi

      Joidenkin mielestä M44 on kolho ja painava ase,
      heille pitää on siro ja elegantisti muotoiltu kivääri joka ei paljoa paina ettei sirot ja hennot kädet väsy. Pelkäävät myös M44 karbiinin teräksisen perälevyn kolhua kun ase julmasti potkaisee..se sattuu hentoon olkapäähän kipeästi eikä kukaan ole puhaltamassa pipiin.
      Hirviporukoihin pitää nykyään vaihtaa naiset miesten tilalle ja miehet pesemään pyykkiä ja imuroimaan kotiin. Naiset eivät valita pienestä kiväärin tuuppauksesta.

    • Anonyymi

      Olen itsekin joskus halvoilla aseilla harrastanut, mutta en kehuisi niitä kovin mukaviksi. Eläimestä saa toki hengen niilläkin ja helpommin kuin kirveellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe