Keskustelutyylistä

Olen vähän "rasittunut" sellaisesta keskustelutyylistä, että heitetään ilmaan joku väite perustelematta. Kun sitten joku kyselee väitteen taustoja ja faktaa asiasta, ei vastata. Mielestäni sellainen on ikävää tyyliä, heitetään varjo jonkin asian päälle eikä olla valmiita vastaamaan kysymyksiin.
Otan esimerkiksi ketjun, joka käsitteli Lappeenrannan asioita.

4

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskova_

      Suu puhuu sydämen kyllyydestä.

      Mutta asia on myöskin toisin päin.

      Ihminen joka rakastaa jotakin, tai joitakin syntejä, niin hän useimmiten suostuu uskomaan vain itseään näissä syntikysymyksissä. Milläs hänelle synnin perustelet? Ei millään, koska hän ei usko Jumalan sanaan, vaan itseensä. Hän rakastaa helmasyntejään ja viis veisaa siitä vaikka Jumala vihaa niitä.

      Tuon edellä kuvaamani kaltainen ihminen usein perää Raamattua todistusaineistoksi, mutta ei hän kuitenkaan usko, mitä Raamattu sanoo.

      Hänet on pakko jättää, hyvästä tahdosta huolimatta, muhimaan omaan liemeensä, itse itsensä kanssa, mätänemään omaan synninrakkauteensa. Ikävä tilanne!

    • >>
      Mielestäni sellainen on ikävää tyyliä, heitetään varjo jonkin asian päälle eikä olla valmiita vastaamaan kysymyksiin.
      >>

      Näin on. Keskustelu ei pysy asiassa, vaan aletaan nahistelemaan toisia pilkaten ja ivaten:( Kaikille käy kyllä selväksi ettei sellaisilla kirjoittelijoilla ole rauha omassa sisimmässään.

      Aikoinaan, kun tämä ja vl-palsta olivat yksi ja sama, niin esikoislestadiolaiset antoivat todella hyvän ja sympaattisen kuvan itsestään. Nykyisin muutava nahisteleva el pilaa palstaa ja purkaa täällä lähinnä omaa ahdistuneisuuttaan vikomalla toisia:(

      Jokainen voi miettiä kommentoimistaan ja sitä missä hengessä kommentoi. Asioista pitäisi pystyä olemaan eri mieltä ilman että alkaa arvostelemaan vaikkapa toisen uskoa. Siihen kun meistä vajavaisesti ymmärtävistä ihmisistä ei ole.

      Ajateltavaa Raamatusta:

      Room. 14:10
      Kuinka sinä voit tuomita veljesi? Tai sinä toinen, kuinka voit halveksia veljeäsi? Kaikki me joudumme Jumalan tuomioistuimen eteen.

    • kalikka

      Niitä lähimmäisiä on vaikeaa kunnioittaa, jotka kyseenalaistavat jonkin minun perusolettamukseni. Perusolettamus on niin syvällä minussa, että se on osa identiteettiäni. Sitä en välttämättä tunnista, että kyse on perusolettamuksestani (eikä totuudesta), koska minut on kasvatettu siten. Tällöin identiteettini kyseenalaistetaan ja joudun sitä puolustaakseni puolustamaan perusolettamustani, ettei identiteettini hajoaisi. Silloin ei onnistu aito dialogi, vaan tulee perusteluina mm. seuraavanlaista:
      -raamatussa sanotaan /Luther sanoi /Laestadius sanoi...
      -et ymmärrä synnin perusolemusta
      -johan maalaisjärkikin sanoo
      -olet synnintekijä (ikään kuin emme kaikki olisi)

      Perusolettamuksia sinänsä ei tarvitse puolustaa. Jos ne ovat oikeita, ne kestävät keskustelun ja kyseenalaistamisen. Jos ne ovat vääriä, miksen vaihtaisi...

    • vl-pullomies

      Minusta taas valheellisten syytösten ja väitteiden esittäminen niitä perustelematta on ilman muuta hyvä asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      348
      4584
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      27
      2856
    3. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      93
      1945
    4. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      134
      1885
    5. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1815
    6. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      39
      1703
    7. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      31
      1613
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      110
      1424
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1319
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      177
      1292
    Aihe