Helen Perussähkö?

Onko Helen lopettanut kokonaan perussähkön myymisen, kun ei näy sivuilla. Vaihtoehtoina on 2 v kiinteä tai tunneittain tai kuukausittain vaihtuva markkinahintainen,

https://www.helen.fi/sahko/sahkosopimus

15

6049

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taitaa olla monen kohdalla niin kun kilpailuttaja sivuilta katsoo niin ei vaihtoehtoja toistaiseksi sopparille

      • Heleniltä saa 2 v. 10.65 c/kWh ja 3,84 €/kk. Kun hieman etsii, löytää Suomisähkön 3  € perusmaksulla. Kesällä otin marraskuusta alkaen vuodeksi 5,98 sentillä ilman perusmaksuja ja se tuntui kovalta. Olisi saanut 2 v 0,2 senttiä halvemmalla, mutta toisena vuonna 3 € perusmaksu. En mennyt ottamaan.

        Ymmärrän, jos hinta heittää paljon, niin markkinoihin sidottu on heille helpompi.


      • Anonyymi
        okaro kirjoitti:

        Heleniltä saa 2 v. 10.65 c/kWh ja 3,84 €/kk. Kun hieman etsii, löytää Suomisähkön 3  € perusmaksulla. Kesällä otin marraskuusta alkaen vuodeksi 5,98 sentillä ilman perusmaksuja ja se tuntui kovalta. Olisi saanut 2 v 0,2 senttiä halvemmalla, mutta toisena vuonna 3 € perusmaksu. En mennyt ottamaan.

        Ymmärrän, jos hinta heittää paljon, niin markkinoihin sidottu on heille helpompi.

        Nyt oli Suomisähkö jo 14,99 c/kWh 3 euron perusmaksulla kahdeksi vuodeksi. Kesästä hinta on 2,5 kertaistunut 140 kWh kuukausikulutuksella.


      • Anonyymi

        oittaal taitaa olla tollaselle sopparille s-pankki


    • Anonyymi

      Tarkoittaako tuo perussähkö toistaiseksi voimassaolevaa kiinteähintaista sopimusta?
      Eli hinta on sama kunnes myyjä jotain muuta ilmoittaa.
      Taitaa kuukausihintaan sidottu pörssisähkö olla käytännössä samanlainen, siinä vain hinta vaihtelee kuukausittain.
      Myyjä tuossa vaan varmistaa ettei koskaan joudu myymään sähköä tappiolla.

      • Perussähkö on sen normaali sopimus, jonka ihmiset ottivat yleensä. Se on toistaiseksi voimassa ja hinta muuttuu erillisten päätösten mukaan. Hinta on muuttunut noin kerran vuodessa. Tässä viimeisimpiä muutoksia, perusmaksu euroa ja kWh maksu senttiä.

        1.3.2012 2,50 6,77
        1.10.2012 2,50 6,36
        1.1.2013 2,80 6,81
        1.9.2013 2,80 6,44
        1.9.2014 2,80 6,19
        1.5.2016 3,84 5,79
        1.10.2018 3,84 6,55
        1.4.2019 3,84 7,97
        1.4.2020 3,84 6,99
        1.8.2021 3,84 7,97
        1.1.2022 3,84 10,79


      • Perussähkö on sen normaali sopimus, jonka ihmiset ottivat yleensä. Se on toistaiseksi voimassa ja hinta muuttuu erillisten päätösten mukaan. Hinta on muuttunut noin kerran vuodessa. Tässä viimeisimpiä muutoksia, perusmaksu euroa ja kWh maksu senttiä.

        1.3.2012 2,50 6,77
        1.10.2012 2,50 6,36
        1.1.2013 2,80 6,81
        1.9.2013 2,80 6,44
        1.9.2014 2,80 6,19
        1.5.2016 3,84 5,79
        1.10.2018 3,84 6,55
        1.4.2019 3,84 7,97
        1.4.2020 3,84 6,99
        1.8.2021 3,84 7,97
        1.1.2022 3,84 10,79


      • Perussähkö on sen normaali sopimus, jonka ihmiset ottivat yleensä. Se on toistaiseksi voimassa ja hinta muuttuu erillisten päätösten mukaan. Hinta on muuttunut noin kerran vuodessa. Tässä viimeisimpiä muutoksia, perusmaksu euroa ja kWh maksu senttiä.

        1.03.2012......2,50......6,77
        1.10.2012......2,50......6,36
        1.01.2013......2,80......6,81
        1.09.2013......2,80......6,44
        1.09.2014......2,80......6,19
        1.05.2016......3,84......5,79
        1.10.2018......3,84......6,55
        1.04.2019......3,84......7,97
        1.04.2020......3,84......6,99
        1.08.2021......3,84......7,97
        1.01.2022......3,84.....10,79


      • Anonyymi
        okaro kirjoitti:

        Perussähkö on sen normaali sopimus, jonka ihmiset ottivat yleensä. Se on toistaiseksi voimassa ja hinta muuttuu erillisten päätösten mukaan. Hinta on muuttunut noin kerran vuodessa. Tässä viimeisimpiä muutoksia, perusmaksu euroa ja kWh maksu senttiä.

        1.03.2012......2,50......6,77
        1.10.2012......2,50......6,36
        1.01.2013......2,80......6,81
        1.09.2013......2,80......6,44
        1.09.2014......2,80......6,19
        1.05.2016......3,84......5,79
        1.10.2018......3,84......6,55
        1.04.2019......3,84......7,97
        1.04.2020......3,84......6,99
        1.08.2021......3,84......7,97
        1.01.2022......3,84.....10,79

        Tuon historian perusteella melko kallista on Helenin sähkö ollut. Olen vuosikausia kilpailuttanut yleensä 24 kk: n sopimukset ja aina ovat olleet noiden hintojen alle. Ilman perusmaksua. Tuo lähes 4 €: perusmaksu vaikuttaa pienissä kulutuksissa jo merkittävästi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuon historian perusteella melko kallista on Helenin sähkö ollut. Olen vuosikausia kilpailuttanut yleensä 24 kk: n sopimukset ja aina ovat olleet noiden hintojen alle. Ilman perusmaksua. Tuo lähes 4 €: perusmaksu vaikuttaa pienissä kulutuksissa jo merkittävästi.

        Toki määräaikaiset ovat halvempia, myös Helenillä. Minulla oli 4.38 senttiä kWh ilman perusmaksua. Kesällä otin jatkoa vuodeksi marraskuussa loppuvaan 5,98 c/kWh. Minulla on ollut määräaikaisia Helenillä vuodesta 2010 ja olen säästänyt yhteensä 415 euroa viime vuoden loppuun asti. Maksimi vuosisäästö tuli viime vuonna 82,55 € (140,91 => 58,36, ilman siirtoa).

        Nyt tosin on tosi heikot tarjoukset. Jos nyt ottaisin määräaikaisen maksaisin kympin enemmän kuussa. Se on parin kympin laskussa aika paljon.


    • Anonyymi

      Eiks perus ooo yleissähkö

      • Yleissähkö tarkoittaa sitä, että on vain yksi laskutus, ei erillistä yölaskutusta. Outoa. että maininnat tuosta perussähköstä on kokonaan poistettu. Edes hinnastoa ei ole, vaikka se on suurimmalla osalla käytössä - ihan kuin sitä ei koskaan olisi ollut.


      • Anonyymi
        okaro kirjoitti:

        Yleissähkö tarkoittaa sitä, että on vain yksi laskutus, ei erillistä yölaskutusta. Outoa. että maininnat tuosta perussähköstä on kokonaan poistettu. Edes hinnastoa ei ole, vaikka se on suurimmalla osalla käytössä - ihan kuin sitä ei koskaan olisi ollut.

        Kyllä yleissähköstä on samaan laihin hints kuin yö/ päiväsähöstäkin , mutta vain määräaikaisena ja toistaiseksi olevaa ei löydy muuta kuin ihan pienelle kulutukselle kiinteä kk hinta


    • Nyt poistui myös kuukausittain vaihtuva markkinahintasähkö. Vaihtoehtoina on vain 2 v kiinteä ja tunneittain vaihtuva pöessosähkö. Suossa kiinteässä pitää osata googlata Suomisähköä, mjotta saa parempaan hintaan.

    • Anonyymi

      kattilaa poris pinkka kiinteet heti ku lopetin seleenin sniffailun ja siirryin heroiniin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1767
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1308
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      67
      1207
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      228
      986
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      46
      930
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      849
    7. 69
      798
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      39
      754
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      660
    Aihe