Kawasaki KX 125

Pena

Terve!

Hankin noin viikko sitten kawasakin niin ois muutama kysymys. Minkälaisella seoksella olette ajaneet? Ja mista sais tohon vehkeeseen suomenkielisiä huoltokirjoja? Mistä voi tarkistaa pyörän vuosimallin? Ja muutenkin voisitte antaa huolto-ohjeita.:)

19

7593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kake

      Onneks olkoon uudesta pyörästä. Joku on joskus tutkinut ja sanonut että 0.8% seos pitäisi periaatteessa riittää jos on muuten hyvät säädöt ja olosuhteet, mutta itse en tuohon kyllä luottaisi. Joku 2-2.5% ni kyllä varmasti pelaa. 2.5% seoksella oon itse ajanut ja voisi vähentää ihan hyvin. Ja kannattaa ostaa hyvää öljyä, eli täyssynteettistä.
      Huoltokirjoja saat varmaan Sumekolta, tai sitten et mistään. :D
      Ootko ostanu pyörän, vaikka et tiedä vuosimallia vai miksi kysyt? :D Vuosimallin saat tietää kun soitat maahantuojalle (Sumeko) ja kerrot niille rungon numeron.

      • Pena

        Olen tähän ajanut nyt 3% seoksella,mutta vähäsen rupsuttelee. Pitää laittaa seuraavaan tankilliseen 2,5% seosta. Joo,kyllä tiedän vuosimallin mutta pitäs saada mustaa valkoiselle. Nyt tällä hetkellä vaihteistossa on 10/40.


    • Tumppi-82

      Itse käytän 250cc Kotarissa 2.5%seosta ja vaihteiston öljyt vaihdan 10 ajotunnin välein.
      Tehdas suosittelee vaihtamaan tiheämmin.
      Jos ajat pölyisillä paikoilla niin ilmanputsarin pesu on tehtävä joka ajokerran jälkeen, ensin pestään vaikka bensalla jonka jälkeen kuivaan filtteriin laitetaan ilmanputsari öljyä.
      Ilman oikeaa putsariöljyä pöly pääsee koneeseen.

      Männänvaihto noin ~30tunnin välein, riippuu ajotavasta aika paljon..
      Rasvaa ketjut usein.
      Ja käytä vain hyviä tarkoitukseen tehtyjä öljyjä, eli hyvää(kallista) 2T-öljyä, äläkä ikinä pistä vaihteistoon mitään auton moottoriöljyä.
      Itse käytän vaiheistossa Mobil 1 Racing 4-t 15w-50:stä.

      Eräs tärkeä asia on puhtaus. Pese pyörä ajon jälkeen. Jos kuraa pääsee kuivumaan iskarien liukupinnoille niin kovettunut savi tuhoaa stefat.

      • jak

        itse ajelin aikoinaan aika paljonki ja
        ihmettelin tota männän vaihto aikaa 30t.

        itse vaihoin joka n.6tunti renkaat ja siit n.6tuntia ni renkaat ja männän.(männän renkaat)

        ja vaikka ois vakio kone niin ne on aika lailla "viritetty" jo tehtaalla ,että koville joutuu kun räppää menolle.mun pyörä oli 125 kx -83. ja siihen aikaan mentiin tolleen.

        toivottavasti se 30t on kuiteski oikein nykypyörille niin halvemmaksi tulee.

        eikä laakereita kantsi päästä loppuun. vaiha hyvissä ajoin.


      • Tumppi-82
        jak kirjoitti:

        itse ajelin aikoinaan aika paljonki ja
        ihmettelin tota männän vaihto aikaa 30t.

        itse vaihoin joka n.6tunti renkaat ja siit n.6tuntia ni renkaat ja männän.(männän renkaat)

        ja vaikka ois vakio kone niin ne on aika lailla "viritetty" jo tehtaalla ,että koville joutuu kun räppää menolle.mun pyörä oli 125 kx -83. ja siihen aikaan mentiin tolleen.

        toivottavasti se 30t on kuiteski oikein nykypyörille niin halvemmaksi tulee.

        eikä laakereita kantsi päästä loppuun. vaiha hyvissä ajoin.

        Todella usein jouduit vaihtamaan.
        Toin kertomani 30tuntiakin on lähinnä harrasteajossa. Jos ajaa kaasupohjassa hampaat irvessä niin vaihtoväliä täytyy tihentää huomattavasti. Ohjekirjasta kannattaa katsoa tehtaan suositus. Tai kysyä jälleenmyyjältä.


      • Ja sit mettääb

        Mä vaihdan puolikkaaseen kottaraiseen männän noin 60h välein. Nyt joku näkee punasta, ja alkaa saarnaamaan, että esim 40h on ehdoton maksimi. Onko kellään hajonnu samanlaisessa pyörässä mäntä alle 60h!? Suomi-mantsassa ku ei tartte paljon kierrättää. Meneppä kysymään mopo-kaupiaaltasi millon kannattaa vaihtaa mäntä. No, vastaus on että tosi usein, ja täydellinen koneremontti kannattaa kans tehdä 80 tunnin välein. Pyh! Sanon minä! Rahastusta! Jos mäntä ei pakoaukosta katottuna näytä kuluneelta, ei tartte vaihtaa. Jos laakereissa ei ole väljää, ei tartte vaihtaa. Sisäänajo kannattaa hoitaa kunnolla.

        No Toil on hyvä putsari öljy. Ei tartte käyttää välttämättä keinosiementäjän hanskoja tämän tökötin kans.


      • jak
        Ja sit mettääb kirjoitti:

        Mä vaihdan puolikkaaseen kottaraiseen männän noin 60h välein. Nyt joku näkee punasta, ja alkaa saarnaamaan, että esim 40h on ehdoton maksimi. Onko kellään hajonnu samanlaisessa pyörässä mäntä alle 60h!? Suomi-mantsassa ku ei tartte paljon kierrättää. Meneppä kysymään mopo-kaupiaaltasi millon kannattaa vaihtaa mäntä. No, vastaus on että tosi usein, ja täydellinen koneremontti kannattaa kans tehdä 80 tunnin välein. Pyh! Sanon minä! Rahastusta! Jos mäntä ei pakoaukosta katottuna näytä kuluneelta, ei tartte vaihtaa. Jos laakereissa ei ole väljää, ei tartte vaihtaa. Sisäänajo kannattaa hoitaa kunnolla.

        No Toil on hyvä putsari öljy. Ei tartte käyttää välttämättä keinosiementäjän hanskoja tämän tökötin kans.

        lähetäänkö sil tappaan purkamaan ,että:
        "suomi mantsassa ei tarvii kierättää"
        sul on alla ihan väärä peli ,sopivampi ois mopo se taitais kiertää sulle ihan riittämiin jossei ihan liikaakin.

        ja jos et ole huomannu eroa 40-60 tunti ajetulla männällä ja uudella ni edelleenki tarjoan sulle vieläpä väljää mopoa.

        ja jos mun männäs näkyy kulumisen jäljet jo pakoaukosta toljottaen niiiiiiin lasken jo sen kiinnileikatuksi ja eikun mäntä renkaineen vaihtoon.(mitä mulle tosin ei oo tapahtunu,mut oonpa nähny)

        ja vaikka kuinka ois harraste ajoa niin kyl noi teitin tunti määrät on valtavia .

        en todellakaan usko että jos noita aikoja vetelee vaihtamatta mitään ni ei se vahtokaan enää auta kun sylinterikin on saannu siipeensä,eli sekin sit vaihtoon ja sit se jo kirpaseekin .

        mut oha hylsy pyörästä jäljel ja sen sit voi vaihtaa siihen mopoon ja se taitaa olla sun sit kierätystä!!!


    • Pena

      Onko tarpeen vaihtaa mäntää jos on ihan hyvässä kunnossa, vaihtais vaan männän renkaat? Vai onko pihistelystä mtn hyötyä:) Mistä sais edullisimmat renkaat?

    • suzuki rm 125 -94

      Minä en tajua miten te ajatte tommosilla 2% seoksilla! Joillakin mopoilla ajetaan noin pienillä seoksilla. Itellä oli em. pyörä ja sen ohjekirjassa suositeltiin 4-5% seosta.

      • Tumppi-82

        vm-97 KTM SX250:sen ohjekirjassa kehotetaan 2.5-3%seokseen


      • Kake
        Tumppi-82 kirjoitti:

        vm-97 KTM SX250:sen ohjekirjassa kehotetaan 2.5-3%seokseen

        Joo, muistaakseni -02 125 SX:n ohjekirjassa suositellaan 1.7%-2.5%.


      • '05
        Kake kirjoitti:

        Joo, muistaakseni -02 125 SX:n ohjekirjassa suositellaan 1.7%-2.5%.

        on kans 1.67 - 2.5%


    • Pena

      Onko normaalia että öljyt menevät kerman väriseksi,vai vuotaako öljyn sekaan jäähdytysnestettä?

    • Kawasaki kx

      Hei! OLen ostamassa kawasaki kx 85cc. Kysyisin olisiko varma kuntoinen? Kiitos vastauksista :)

    • kawasaki kx 250

      Ostin tollasen kawasaki kx 250 pytty irtanaisena

      ja tilasin siihen käytetyn 92 vm sylinterin ja ei sopinut.

      niin tietääkö ketään mistä saan mun oikeen vm pyörään selville.

    • Prkl

      Onko missä kunnossa tuo sun pytty? Jos ei kerran sopinut niin voisin olla halukas sen ostamaan?

      Pyörän vuosimalli kannattaa soittaa sumekolta, Annat siine vaan runkonumeron ni ne kertoo vuosmallin.

    • uusi omistaja

      sellasta tuli mieleen että sopiiko kawasaki kdx 125cc:hen ja kawasaki sr:ään sopiva tulppa mitenkään kawasaki kx 125cc:hen? tuli vaan mieleen ku tuli ostettuu uus tulppa mut tsekkasin sen jälkeen et kyseinen tulppa menee ainaskiin kdx:ään ja sr:ään mut mietityttää et pitäisköhän vaa heittää kyseinen tulppa johonkiin nurkkaan seisomaan ja lähtä ettii uutta tulppaa :O

    • errem 125 08

      nykyajan 125cc crosseilla ajaa 100-150h männällä renkaalla, kunhan muistaa ettei tee moottorijarrutuksia ja lämmittää pyörää hetken paikallaan. Putsarin liuotus pesu kuivaus öljyäminen joka 10:nes ajokerta, tosin jos erittäin pölyinen rata täynnä ajajia, voi pesu olla paikallaan 5h ajon jälkeen?

    • samuraimies

      miten tarkistetaan Kx 125 1997 öljymäärä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe