Posti se polki kirjeen ulosottolaitokselta. Vireilletuloilmoitushan sieltä tuli. Hakija: intrum oy ja hakijan viitetiedot: massahaaste ja velan summa. Ei ole mainittu edes mistä velasta on kysymys. En ole moista ennen nähnyt vaikka useita vireilletuloilmoituksia olenkin elämässäni nähnyt. Mahtaako joku tietää mikä ihme on tuollainen hakijan viitetieto kuin MASSAHAASTE, oikein isolla on kirjoitettu kirjeeseen.
Massahaaste
36
8822
Vastaukset
- Anonyymi
Soita hyvä ihminen ulosottolaitokseen ja kysy! Kukaan ei varmaan tiedä täällä juuri sinun asioistasi
- Anonyymi
Vitun idiotti opettele lukemaan mitä kysytään ja vastaa siihen, tai jos et osaa vastata: pidä turpasi kiinni. Eihän tuo kaveri kysynyt omista asioistaan, vaan tietääkö kukaan mitä tarkoittaa "massahaaste". Et siis osannut lukea ja ymmärtää lukemaasi, niin ole vastaamatta, kun olet hyödytön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vitun idiotti opettele lukemaan mitä kysytään ja vastaa siihen, tai jos et osaa vastata: pidä turpasi kiinni. Eihän tuo kaveri kysynyt omista asioistaan, vaan tietääkö kukaan mitä tarkoittaa "massahaaste". Et siis osannut lukea ja ymmärtää lukemaasi, niin ole vastaamatta, kun olet hyödytön.
Sinä et ymmärtänyt luettua tekstiä hän nimenomaan kirjoitti että posti toi ulosottolaitokselta kirjeen
- Anonyymi
Kiinnostaa minuakin. Yhden lainan kohdalla no. tuolta velkojalta lukee uo:n sivuilla samoin: massahaaste.
- Anonyymi
Se tarkoittaa että kyseinen firma on laittanut samaan kasaan useita eri velkoja.
- Anonyymi
Tällä toimella ovat saaneet siis normaalin ulosoton, näin itse katselin. Kun ovat niputtaneet ostetut velat, pääsevät niskan päälle perinnässä näin. Jos on pienemmät summat kyseessä, normaalin tilalla on se suppea ulosotto.
Normaalin ulosoton puitteissa on mahdollista alkaa vaatia kodin realilointia. Suppeassa ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä toimella ovat saaneet siis normaalin ulosoton, näin itse katselin. Kun ovat niputtaneet ostetut velat, pääsevät niskan päälle perinnässä näin. Jos on pienemmät summat kyseessä, normaalin tilalla on se suppea ulosotto.
Normaalin ulosoton puitteissa on mahdollista alkaa vaatia kodin realilointia. Suppeassa ei.Sehän on ihan velkojan päätettävissä, kummalla menee. Suppea on halvempi, normaalissa on mahdollisuus passiiviperintään.
Voi olla, että tule heille halvemmaksi kun niputtaa kaikki samaan. - Anonyymi
Ei tarkoita. Jokaisesra velasta tulee eri haasta
- Anonyymi
Kiitoksia vastauksista. Ihmeellistä on kun ei eritellä, eikä kerrota mistä velasta tai veloista on kysymys. No, kai ne lait on näin tehty.
- Ap - Anonyymi
Kannattaa myös selvittää onko perintäyhtiö ostanut halvalla velan alkuperäiseltä perijältä, niistä kuluista saa yleensä helpommin alennusta kun asia on aika kiusallinen perintäyhtiölle itselleen.
- Anonyymi
Minulle tuli tänään myös massahaaste kirje ulosotosta. Minulla lukee suppea ulosotto jos sillä mitään merkitystä on. Ihme ettei näiden tarvitse edes kertoa mistä veloista on kyse. Ainoa maininta on "muut yksityisoikeudelliset saatavat". Luulisi, että edes ulosotto erittelisi mistä veloista on kysymys. Ilmeisesti ei ole pakko kertoa.
- Anonyymi
Minulle tuli 2021 massahaaste koroista, eikä kerrottu mistä veloista. Haaste tuli samana päivänä kuin viimeinen vastausaika Nyt se on ulosotossa.
- Anonyymi
Ja edelliseen lisäys: velat vanhentuvat 2025-2027.. Haluavat todennäköisesti saada pidempään pienituloisen eläkkeestä rahaa.
- Anonyymi
Useampia ihmisiä samassa rötäkässä
- Anonyymi
Ulosottoon menee suuri määrä velallisia samanaikaisesti...googlatkaa niin tiedätte
- Anonyymi
Valtion ja lainsäätäjien siunauksella tämäkin rötöstely saa aina vaan jatkua. Siinä onkin hyvä bisnesidea meille velallisille perustaa vastaavaan toimintaa perustuva yritys. Lähetetään vain laskuja eri ihmisille randomina ja ei kerrota mitään mistään.
Jumantsukka, sanon.- Anonyymi
Pahempaa rötöstelyä on jättää laskut maksamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahempaa rötöstelyä on jättää laskut maksamatta.
Koronkiskonta on laissa kiellettyä. Köyhyys ei ole ollut sanktioitu pitkään aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koronkiskonta on laissa kiellettyä. Köyhyys ei ole ollut sanktioitu pitkään aikaan.
Ulosotossa on myös maksamattomia elatusapuja ja rikoskorvauksia puhumattakaan laskuista perheellisille yksityisyrittäjille.
Pikavippibisnes oli takavuosina vuosikaudet epätervettä, ja lasku lankesi maksukyvyttömiltä velallisilta veronmaksajille (koska moni lopetti työt alkaen elää veronmaksajien piikkiin).
Ei näitä velkoja anteeksikaan voi antaa ainakaan ulosoton ja lain voimalla.
Nyt kun vain harva ja valittu saa lainaa, tilanne on parempi. Siitäkin moni raivostuu ja katkeroituu, kun ei saa rahaa lainaksi vaikka on köyhä ja kipeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulosotossa on myös maksamattomia elatusapuja ja rikoskorvauksia puhumattakaan laskuista perheellisille yksityisyrittäjille.
Pikavippibisnes oli takavuosina vuosikaudet epätervettä, ja lasku lankesi maksukyvyttömiltä velallisilta veronmaksajille (koska moni lopetti työt alkaen elää veronmaksajien piikkiin).
Ei näitä velkoja anteeksikaan voi antaa ainakaan ulosoton ja lain voimalla.
Nyt kun vain harva ja valittu saa lainaa, tilanne on parempi. Siitäkin moni raivostuu ja katkeroituu, kun ei saa rahaa lainaksi vaikka on köyhä ja kipeä.Suosittelen katsomaan Ylen areenasta Raha-Suomen. Se on hyvin tehty ja totta kuten muistankin yrittäjänä nämä vuosikymmenet. 90-luvun lama oli kovaa aikaa ja henkiä menetettiin firmojen järjettömissä konkursseissa. Tämän muistan kun ystäviäkin kaatui velkaan. Siksi, kun nyt ulosotto ahdistelee, välillä täysin järjettömästi ja paisuttaa ongelmia kärpäsestä härkäsestä, toivoisin isoa kahvaa josta saisi talouselämän taas raiteilleen.
Ihmisen arvostus kunniaan ja varsinkin yritteliään. Kaikki puolivillaiset ahneet perinnät, joilla tavan kansan rahaa siirretään monikansallisiin yrityksiin ulkomaille, ne pitää sanktioida. Ei vippifirmojen uhreja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen katsomaan Ylen areenasta Raha-Suomen. Se on hyvin tehty ja totta kuten muistankin yrittäjänä nämä vuosikymmenet. 90-luvun lama oli kovaa aikaa ja henkiä menetettiin firmojen järjettömissä konkursseissa. Tämän muistan kun ystäviäkin kaatui velkaan. Siksi, kun nyt ulosotto ahdistelee, välillä täysin järjettömästi ja paisuttaa ongelmia kärpäsestä härkäsestä, toivoisin isoa kahvaa josta saisi talouselämän taas raiteilleen.
Ihmisen arvostus kunniaan ja varsinkin yritteliään. Kaikki puolivillaiset ahneet perinnät, joilla tavan kansan rahaa siirretään monikansallisiin yrityksiin ulkomaille, ne pitää sanktioida. Ei vippifirmojen uhreja.Kyllä ne ongelmat ovat ihan itse aiheutettuja, kun on jättänyt laskunsa maksamatta. Ulosotto yrittää vain korjata niitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ne ongelmat ovat ihan itse aiheutettuja, kun on jättänyt laskunsa maksamatta. Ulosotto yrittää vain korjata niitä.
Ongelmat markkinataloudessa ja valtion vetovoimassa ovat kyllä yhteisiä. Jos valtion johto pelaa väärin ja väärillä toimillaan aiheuttaa suurtyöttömyyden ja/tai konkurssiaallon, siinä ei pienen ihmisen teot paljon vaikuta suuntaan jos toiseenkaan. Tai työeläkeyhtiöiden mielivaltainen tapa nostaa tai pudottaa sairas yhteiskunnasta. On monia käytänteitä maassamme, jotka on hiljaa hyväksytty oikeina "väärinä" ja joiden toimeenpanoa viranomaiset suorittaa.
Itse olen vahvan moraalin kautta katsova asioita ja kyykkyyn en suostu väärintekijälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ongelmat markkinataloudessa ja valtion vetovoimassa ovat kyllä yhteisiä. Jos valtion johto pelaa väärin ja väärillä toimillaan aiheuttaa suurtyöttömyyden ja/tai konkurssiaallon, siinä ei pienen ihmisen teot paljon vaikuta suuntaan jos toiseenkaan. Tai työeläkeyhtiöiden mielivaltainen tapa nostaa tai pudottaa sairas yhteiskunnasta. On monia käytänteitä maassamme, jotka on hiljaa hyväksytty oikeina "väärinä" ja joiden toimeenpanoa viranomaiset suorittaa.
Itse olen vahvan moraalin kautta katsova asioita ja kyykkyyn en suostu väärintekijälle.Eli kukaan ei pysty vaikuttamaan mitenkään omiin asioihinsa. Valtio pakottaa tilaamaan Woltilla ruokaa laskuun ja valtio estää laskua maksamasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kukaan ei pysty vaikuttamaan mitenkään omiin asioihinsa. Valtio pakottaa tilaamaan Woltilla ruokaa laskuun ja valtio estää laskua maksamasta.
Älä nyt ole noin lapsellinen vaikket aikuinen olekaan. Luepas märkäkorva historiaa, ihan oman maan talouden läpileikkaus viime vuosikymmeniltä auttaa.
Olen itse ollut 90-luvun laman jälkien siivoaja ja se homma ei ollut tavan taviksellekaan nättiä. Armotonta on meno kun niin päättävät. Ei meinaa lähimettän tukevat oksat riittää kun sopivaa etitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt ole noin lapsellinen vaikket aikuinen olekaan. Luepas märkäkorva historiaa, ihan oman maan talouden läpileikkaus viime vuosikymmeniltä auttaa.
Olen itse ollut 90-luvun laman jälkien siivoaja ja se homma ei ollut tavan taviksellekaan nättiä. Armotonta on meno kun niin päättävät. Ei meinaa lähimettän tukevat oksat riittää kun sopivaa etitään.Sinä olet erikoistapaus, koska et aikoinaan saanut toimeentulotukea etkä tulottomana ihmisenä myöskään normaalihintaista lainaa ja jouduit ottamaan ylihintaisia pikavippejä rahoittaaksesi elämäsi. Et tietenkään pystynyt maksamaan näitä takaisin. Et ole kertonut syytä, mikset saanut aikoinaan toimeentulotukea. Ehkä hakemuksen laskelmassa otettiin taannehtivasti huomioon rahoja, jotka olit jo käyttänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet erikoistapaus, koska et aikoinaan saanut toimeentulotukea etkä tulottomana ihmisenä myöskään normaalihintaista lainaa ja jouduit ottamaan ylihintaisia pikavippejä rahoittaaksesi elämäsi. Et tietenkään pystynyt maksamaan näitä takaisin. Et ole kertonut syytä, mikset saanut aikoinaan toimeentulotukea. Ehkä hakemuksen laskelmassa otettiin taannehtivasti huomioon rahoja, jotka olit jo käyttänyt.
Kommunikoit nyt 70-vuotiaalle yrittäjälle. Omassa talossa asuvalle ihmiselle, joka on maksettu ja ostettu käteisellä. Aikaisemman rannikkokaupungin kiinteistöni toki säästin ja pankkilainalla tuli hankittua. 18-prosentin korolla. Tein isoa voittoa (yli 200 000t vain voitto, ei myyntikokonaisuus) myynnissä eteenpäin, joten korkoa en moiti.
Koetapas kloppi tulla perässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommunikoit nyt 70-vuotiaalle yrittäjälle. Omassa talossa asuvalle ihmiselle, joka on maksettu ja ostettu käteisellä. Aikaisemman rannikkokaupungin kiinteistöni toki säästin ja pankkilainalla tuli hankittua. 18-prosentin korolla. Tein isoa voittoa (yli 200 000t vain voitto, ei myyntikokonaisuus) myynnissä eteenpäin, joten korkoa en moiti.
Koetapas kloppi tulla perässä.Miksi sitten olet ulostossa? Ei 200 000 euron voitosta ole iloa jos maksamatonta velkaa on 500 000.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koetapas kloppi tulla perässä.Olet jättänyt kertomatta jotain oleellista, ja täällä on ilmeisesti kuultu vain sinun kaunistelemasi versio totuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet jättänyt kertomatta jotain oleellista, ja täällä on ilmeisesti kuultu vain sinun kaunistelemasi versio totuudesta.
Miksi luulet että täällä kirjoittavat ovat ulosotossa? Voivat olla velkojia tai lakimiehiä, perinnän tai vaikka politiikan ammattilaisia. Tai velkaneuvonnasta tai ulosotosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi luulet että täällä kirjoittavat ovat ulosotossa? Voivat olla velkojia tai lakimiehiä, perinnän tai vaikka politiikan ammattilaisia. Tai velkaneuvonnasta tai ulosotosta.
Olet kuitenkin yhteiskuntaa vastaan ja vaadit samalla että saisit yhteiskunnalta varattoman ihmisen statuksen ilman velan takaisinmaksuvelvollisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet kuitenkin yhteiskuntaa vastaan ja vaadit samalla että saisit yhteiskunnalta varattoman ihmisen statuksen ilman velan takaisinmaksuvelvollisuutta.
Ja kenelle sinä nyt vastaat, ei tätä ketjua ymmärrä ollenkaan.
Itse kommentoin massahaastetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kenelle sinä nyt vastaat, ei tätä ketjua ymmärrä ollenkaan.
Itse kommentoin massahaastetta.En ymmärräkään tästä ketjusta mitään, mutta se jolle viestini oli tarkoitettu, otti kyllä kopin viestistäni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärräkään tästä ketjusta mitään, mutta se jolle viestini oli tarkoitettu, otti kyllä kopin viestistäni.
Ole nyt vaan hiljaa koska olet Kaikesta pihalla kuin lumiukko.
- Anonyymi
Minäkin sain massahaasteen kun ostin velaksi tiikerimassaa jolla suojasin 1983 vm Corollani pohjan ruosteelta.
Massa jäi rahanpuutteessa kuitenkin maksamatta niin siitä tuo haaste seurauksena.
Onneksi minut todettiin varattomaksi ja ehdin Corollan siirtää hyvissä ajoin kummitätini nimiin ettei sitä vaan viedä.
Nyt on asia jo vanhentunut mutta niin on kummitätikin, se on jo yli 90 -vuotias.- Anonyymi
Sinun täytyy olla hyvin erikoinen ihminen, kun vaivaudut piilottelemaan vuoden 1983 Corollaa. Lehdissä lukee aina silloin tällöin juttua riistakameran kuvaan jääneistä erikoisista naapureista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun täytyy olla hyvin erikoinen ihminen, kun vaivaudut piilottelemaan vuoden 1983 Corollaa. Lehdissä lukee aina silloin tällöin juttua riistakameran kuvaan jääneistä erikoisista naapureista.
1983 vuoden TAKAVETOINEN corolla on erittäin haluttu ja arvokas auto nykyään.
Mene vaikka nettiautosta katsomaan jos et muuten usko. Asiaan perehtymätön ajattelee helposti että sellainen on joku parin satasen raato mutta erehtyy siinä. Jos on hyvin pidetty ja huolella massattu TAKAVETO corolla niin 5000 euron hinta ei ole lainkaan utopiaa.
Etuvetoiset on sitten asia erikseen, hyvätkään yksilöt eivät nouse yhtä korkealle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1366238
- 574406
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282918- 592871
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161885- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271476Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹371457- 311271
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431171