Kuka on perheeni

Anonyymi

Sain tilaamaltani lehdeltä viestin: Tiesithän, että tilaukseesi kuuluu myös omat lukuoikeudet kolmelle perheenjäsenellesi.

Wiki sanoo: perheeseen kuuluva henkilö, Isä, äiti ja lapset ovat perheenjäseniä.

Voinko siis antaa lukuoikeuden lapselleni, joka asuu omillaan.
Vai tarkoittaako perheenjäsen vain samassa taloudessa asuvaa.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvänen aika sentään. Suomalaiset on tunnetusti kovia noudattamaan sääntöjä. Niinkuin nyt mikään lehti alkaisi syynäämään lukuoikeuksien takia missä jonkun lapsi asuu?!!
      Mun broidi tilasi aikoinaan lehden lukuoikeuksilla. Antoi mulle salasanansa ja lueskelin sitä lehteä omalla koneellani sadan kilometrin päässä broidin talosta. Ei ainakaan se lehti perään huudellut.

    • Anonyymi

      Mnaah.

      Perhe nyt on perhe, se voi tarkoittaa monenlaisia asioita, perheitä on niin monenlaisia. Suomalaiset nyt on joskus kovin ylirehellisiä joutavissa asioissa. Miten kuvittelet lehden valvovan lukuoikeuksiaan? Se vois olla aika iso homma ja hankalakin, kun on noita yksityisyys lakeja ja tietosuoja-asioita. Lähinnä voivat tarkkailla, kuinka paljon joillain tunnisteilla lukuoikeuksia käytetään. Kun ip-osoitteet voi olla mitä tahansa ja muuttua miten vaan. Sitäpaitsi miten valvoa, kuinka monet ihmiset käyttävät vaikkapa samaa konetta ja samoja tunnuksia samasta paikasta. Lisäks perhesuhteet voi olla hankalia selvitettäviä, hö uusioperheitä, joilla puolenkymmentä eri sukunimeä ja jotka asuvat ympäri maapalloa.....

      Anna tunnukses vaikka naapurin kissalle, meinaatko että joku tulee soitteleen ovikelloa ja tulee tarkastamaan, asuuko mirri todellakin sun luona ja miten niin se on muka sun perheenjäsen :D

      =DW=

    • Anonyymi

      Tekstissä sanottiin että tilaukseesi kuuluu myös omat lukuoikeudet kolmelle perheenjäsenellesi, siis omat.
      On eri asia antaa omat lukutunnuksensa toiselle, mikä on väärinkin, mutta varmasti niin tehdään.
      Eli vielä on epäselvää, ehkä kirjoitin huonosti. Siis
      voiko ehti antaa OMAT lukuoikeudet eri osoitteessa omassa taloudessaan asuvalle lapselleni.

      • Anonyymi

        Sitäpä on sitten kysyttävä ja tarkennettava sieltä lehden toimituksesta, siellä ne parhaiten asian tietävät !


      • Anonyymi

        Musta tuntuu, että teet kärpäsestä härkäsen. Mikset voisi antaa eri osoitteessa asuvalle lapsellesi omia lukuoikeuksia??? Kun antaa ne lukuoikeudet niin tietääkseni lehti ei kysy lapsen osoitetta, enintään sähköpostiosoitteen....Muutenkaan en ymmärrä, mitä järkeä olisi sitoa lukuoikeudut asumiseen samassa osoitteessa kun kännyt nyt vaan sattuu olemaan milloin missäkin....


    • Anonyymi

      Totta helkutissa voi, vaikka naapurin Liisalle.

    • Anonyymi

      Luku oikeus siis netissä anna koodit parhalle ystävälesi tai kai sulla sukulaisia? miksi tilaat lehtiä? valinan vapaus on ostaa eri lehtiä tarjous kaupasta tai ihan ilmasiksi lukea kirjastot.mielin määrin valita luettavaa.joitain nistä voi lainata.ei tule pohdintaa ,mitä nyt pohdit lehtitilauksesi johdosta. kerävät rahaa sulta vain,pian soitavat tarjovat taas utta lehteä ja jos sulla kire ,ajatus ei juokse otat lehden ja pien huomaat sitä tätä tulee postilukustasi ja maksaa.

      • Anonyymi

        Mistähän ne tietää soitella, jos on täysin tuulesta temmattu s-postiosoite. Puhelinnumerokin voi olla ihan keksitty. Näillä olen mennyt jo vuosikymmeniä.


    • Anonyymi

      Sinähän voi asua samassa taloudessa vaikka kenen kanssa, esim vuokralaisen tms joka ei ole perheenjäsen, mutta asutte kimppakämpässä.

    • Anonyymi

      Ei selvinnyt onko erillään asuava lapseni perhettäni. Se tässä jutussa kiinnosti eniten. Miten voi näin vanhana olla osaamatta tätä. Jään siis pohtimaan.
      Kiitos vastauksista.

      • Anonyymi

        Lapsesi kuuluu aina perheeseesi asuu sitten vaikka Timbuktussa, samoin kuin miehesi, vanhempasi ja sisaruksesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsesi kuuluu aina perheeseesi asuu sitten vaikka Timbuktussa, samoin kuin miehesi, vanhempasi ja sisaruksesi!

        Ei tietenkään kuulu virallisesti, mutta onhan se muutoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään kuulu virallisesti, mutta onhan se muutoin.

        Tässä lauseessa se vastaus varmaan onkin. Saadakseen minun kolmesta ilmaisesta perhelukuoikeudesta yhden lapseni on kirjauduttava Hesariin. Tässä tulee osoite esille ja se on eri kuin omani. Eli oikeus on tarkoitettu varmaankin "virallisesti" samassa osoitteessa asuvalle.
        Eli päättelisin että lukuoikeus ei hänelle kuulu ja näin minun kohdallani jää kolme ilmaista lukuoikeutta käyttämättä. Joka tapauksessa Hesarin iloinen Info minulle olisi voinut olla selkeämmin sanottu. Jatkan siis lukemista yhden ikioman ja kolmen lahja-oikeuden turvin - yksin. Aloittaja


    • Anonyymi

      Voi Luoja.....taas!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe