mielenkiinnosta kyselen, että miten bernhardinkoira yleensä kuuntelee lapsia/nuoria?
Pystyykö nuori kouluttamaan sen vai tarvitseeko niin iso koira aikuisen kouluttajan? (Yleensähän kuitenkin sanotaan että kyseinen rotu tulee hyvin toimeen lasten kanssa, mutta miten on koulutuksen laita?)
En ole tälläisistä tapauksista kuullut joissa nuori olisi itse ison koiran kouluttanut, mutta ei se varmaan mahdotonta ole..?
P.S. kyselen siis vain mielenkiinnosta, enkä ole mitään berhistä lapselle laittamassa joten toivoisin vain asiallisia vastauksia!!
Hyvää kevättä kaikille!
Miten "toimii" nuoren kanssa?
3
433
Vastaukset
- blackmagictiger
uskoisin että aika hyvin.
- kouluttajalta...
vaaditaan myös voimaa, varsinkin yhteistapaamisissa, missä rivissä ollen yritetään tehdä ohjaajan mukaisia harjoituksia. Pentu on niin vilkas ja utelias, sekä niin iso jo, että pieneltä ihmiseltä alkaa voimat loppua äkkiä. Kokemusta on. Ja koiruus on kyllä todella tuumaan taipuva kunhan sen on (joskus kovillakin otteilla) saanut tajuamaan olevansa perheen arvojärjestyksessä viimeinen eli kaikkia pitää totella. Sikäli kuin se bernhardin kyseessäollen on ylipäänsä mahdollista.
- jonttu
uskaltaisinpa väittää kokemuksesta että näitten ihanien bernhardilaisten kanssa lasten on mukava touhuta myös koulutuksen saralla!=)Omani sain ollessani 15w ja yhteistyö sujui ihanasti alusta alkaen.Itselläni oli kaikki vastuu koirasta,ja parhaita ystäviä oltiin ja peruskoulutuksen itse annoin.Meillä oli sellainen ystävyys ja yhteistyö että monesti sitä ihmeteltiinkin.Minä olin (ja olen edelleen!;))152cm ja näyttihän se varmaan hassulta kun tällanen pätkä kulki ison hurtan kanssa ja ei edes ongelman jyvästäkään hallinnassa!=)Valitettavasti tämä rakas ystävä nyt taivaassa sairastumisen vuoksi,casta 3 vuotiaana...=(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005308378Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4358224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61975Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1561091Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17746Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57702Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28653Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?58633En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36607Yllätyspaljastuksia uudesta Maajussille morsian -kaudesta! Vappu Pimiä sometti, myös MTV3:lta infoa
No nyt on uusiakin tuulia Maajussille morsian -ohjelmassa. Kuka mahtaa olla tämä tuttu kasvo, joka jo toistamiseen lähte5579