Miten "toimii" nuoren kanssa?

Hannele

mielenkiinnosta kyselen, että miten bernhardinkoira yleensä kuuntelee lapsia/nuoria?
Pystyykö nuori kouluttamaan sen vai tarvitseeko niin iso koira aikuisen kouluttajan? (Yleensähän kuitenkin sanotaan että kyseinen rotu tulee hyvin toimeen lasten kanssa, mutta miten on koulutuksen laita?)
En ole tälläisistä tapauksista kuullut joissa nuori olisi itse ison koiran kouluttanut, mutta ei se varmaan mahdotonta ole..?

P.S. kyselen siis vain mielenkiinnosta, enkä ole mitään berhistä lapselle laittamassa joten toivoisin vain asiallisia vastauksia!!
Hyvää kevättä kaikille!

3

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blackmagictiger

uskoisin että aika hyvin.

• kouluttajalta...

vaaditaan myös voimaa, varsinkin yhteistapaamisissa, missä rivissä ollen yritetään tehdä ohjaajan mukaisia harjoituksia. Pentu on niin vilkas ja utelias, sekä niin iso jo, että pieneltä ihmiseltä alkaa voimat loppua äkkiä. Kokemusta on. Ja koiruus on kyllä todella tuumaan taipuva kunhan sen on (joskus kovillakin otteilla) saanut tajuamaan olevansa perheen arvojärjestyksessä viimeinen eli kaikkia pitää totella. Sikäli kuin se bernhardin kyseessäollen on ylipäänsä mahdollista.

• jonttu

uskaltaisinpa väittää kokemuksesta että näitten ihanien bernhardilaisten kanssa lasten on mukava touhuta myös koulutuksen saralla!=)Omani sain ollessani 15w ja yhteistyö sujui ihanasti alusta alkaen.Itselläni oli kaikki vastuu koirasta,ja parhaita ystäviä oltiin ja peruskoulutuksen itse annoin.Meillä oli sellainen ystävyys ja yhteistyö että monesti sitä ihmeteltiinkin.Minä olin (ja olen edelleen!;))152cm ja näyttihän se varmaan hassulta kun tällanen pätkä kulki ison hurtan kanssa ja ei edes ongelman jyvästäkään hallinnassa!=)Valitettavasti tämä rakas ystävä nyt taivaassa sairastumisen vuoksi,casta 3 vuotiaana...=(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      38
      2191
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      66
      2047
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1940
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      389
      1675
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1641
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1474
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1092
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      967
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      75
      925
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      899
    Aihe