IS Viikonloppu 26.-27.2.2022

Ajatuksia viikonlopun ristikoihin.

58

957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laitan toisille yhden vinkin, jotta ihan turhilta pohdinnoilta vältytään.
      Pääkuvassa sana ”metsä” hämäsi pahasti. Yritin löytää metsään liittyviä tuotteita. Kaikki siniharmaat ruudut eivät kuitenkaan liity metsään vaan ovat muita kaupasta hankittavia tuotteita. Itse asiassa vain yksi tuote liittyy metsään. Muut ovat vain äidin kaupasta ostamia tuotteita - korostan, että äidin.

      • Anonyymi

        Et ole nyt tajunnut ristikon jujua ollenkaan. Psljon jää tajuamatta. Miksi kirjoitat tänne tajuamatta ristikon jujua. Paljon jää tajuamatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole nyt tajunnut ristikon jujua ollenkaan. Psljon jää tajuamatta. Miksi kirjoitat tänne tajuamatta ristikon jujua. Paljon jää tajuamatta.

        Myönnettäköön, etten ole ole keksinyt pääkuvan linkittymistä siniharmaisiin.

        Kai sitä minäkin voi tänne kirjoittaa, jos en kaikkea hoksaa. Vinkkejä täältäkin kai saa kysyä. Itse kaipaisin pientä vinkkiä siitä, miten pääkuva linkittyy pääkuvan sanaa "metsä".

        Kaikki siniharmaat ovat tyypillisen äidin kauppalistan tuotteita. En nyt vain hoksaa, miten äiti muistaisi kaikki sanan "metsä" perusteella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole nyt tajunnut ristikon jujua ollenkaan. Psljon jää tajuamatta. Miksi kirjoitat tänne tajuamatta ristikon jujua. Paljon jää tajuamatta.

        Tajusin just äsken. Tötähän eräät ovat monta kertaa opettaneet. Asian on siis selvä. korjaan sivuillani olevaa tekstä. Harhauduin sanasta "metsä" väärille urille.


      • Keksi lukematta kommenttiasi. Ehdit laittaa mollauksesi ennen kuin ehdin 26.02.2022 21:25 kertomaan, että keksin idean itse.

        Miksi pitää heittäytyä ala-arvoiseen mollaamiseen, jos yhtä asiaa ei heti hoksaa. Olet ihan yhtä ala-arvoisesti kirjoittavat kuin eräät Sanarisin foorumin mollaajat. Tällaiseen mollaukseen en ole koskaan syyllustynyt - oletko Pike?

        Miksi et mollaa ketään muuta?


      • Tämä on hyvä esimerkki siitä, millaista Sanarisin foorumissa oli pahimmillaan. Jos en heti jotain hoksannut, piti alkaa v*maan..

        Tosin siellä ihmiset osasivat kirjoittaa ilman kirjoitusvirheitä.


      • Kun luin tätä säiettä vielä kerroin 26.02.2022 21:23, että hoksasin idea. Se on aiemmin kuin sinun selityksesi ja v*. Sinu v* ei kaivata.

        Et tainnut lukea 26.02.2022 21:23 kun piti aukoa päätä.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Keksi lukematta kommenttiasi. Ehdit laittaa mollauksesi ennen kuin ehdin 26.02.2022 21:25 kertomaan, että keksin idean itse.

        Miksi pitää heittäytyä ala-arvoiseen mollaamiseen, jos yhtä asiaa ei heti hoksaa. Olet ihan yhtä ala-arvoisesti kirjoittavat kuin eräät Sanarisin foorumin mollaajat. Tällaiseen mollaukseen en ole koskaan syyllustynyt - oletko Pike?

        Miksi et mollaa ketään muuta?

        ”Miksi et mollaa ketään muuta?”

        Kukaan muu ei ilmesty tänne leveilemään ratkoneensa ristikon ja kuinka helppoja vihjeitä siinä oli. Tulit leveilemään tajuamatta ristikon ideaa. Pitikö tulla leveilemään tajuamatta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Miksi et mollaa ketään muuta?”

        Kukaan muu ei ilmesty tänne leveilemään ratkoneensa ristikon ja kuinka helppoja vihjeitä siinä oli. Tulit leveilemään tajuamatta ristikon ideaa. Pitikö tulla leveilemään tajuamatta?

        Myönnän, että aluksi menin harhaan sanan "metsä" suhteen. Ajattelin sen toimivan Mirja Pihlajamäen ristikoiden tapaan. Kun se ei niin toiminut, mitä ihmettelin. Jäin kuitenkin vähän jumiin harhaan menneeseen oletukseen, joka hidasti ristikon ratkontaan.

        Kun joku kertoi, että en ollut sitä ymmärtänyt, aloin käydä sinisiä lävitse järjestyksessään. Sitten hoksasin, mikä on idea. Kieltämättä hyvä idea.

        Sana "metsä" oli toinen kohta, joka ristikon täytyttyä jäi ihmetyttämään.

        Toinen oli NOIN MAILIN MITTAINEN . Sen idean kuitenkin keksin, joskin tarkistin Googlella pari faktaa varmistaakseni asian. Muut selvisivät ratkonnan edistyessä.

        Ehkä ei olisi pitänyt kertoa sitä, mikä AHAA! HEUJO! vihje oli minulle helpohko. Se nyt johtui vain siitä, että sen tyypin vihje oli odotettavissa.

        No selvisi se AHAA! HEUJO! sitä aiemmin ihmetelleellekin. Ehkä hän puolestaan keksi pääkuvan idean minua helpommin.


      • Anonyymi

        "Muut ovat vain äidin kaupasta ostamia tuotteita - korostan, että äidin."
        Tämä on aika harhaanjohtava lause, jos tarkoituksesi oli auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönnän, että aluksi menin harhaan sanan "metsä" suhteen. Ajattelin sen toimivan Mirja Pihlajamäen ristikoiden tapaan. Kun se ei niin toiminut, mitä ihmettelin. Jäin kuitenkin vähän jumiin harhaan menneeseen oletukseen, joka hidasti ristikon ratkontaan.

        Kun joku kertoi, että en ollut sitä ymmärtänyt, aloin käydä sinisiä lävitse järjestyksessään. Sitten hoksasin, mikä on idea. Kieltämättä hyvä idea.

        Sana "metsä" oli toinen kohta, joka ristikon täytyttyä jäi ihmetyttämään.

        Toinen oli NOIN MAILIN MITTAINEN . Sen idean kuitenkin keksin, joskin tarkistin Googlella pari faktaa varmistaakseni asian. Muut selvisivät ratkonnan edistyessä.

        Ehkä ei olisi pitänyt kertoa sitä, mikä AHAA! HEUJO! vihje oli minulle helpohko. Se nyt johtui vain siitä, että sen tyypin vihje oli odotettavissa.

        No selvisi se AHAA! HEUJO! sitä aiemmin ihmetelleellekin. Ehkä hän puolestaan keksi pääkuvan idean minua helpommin.

        Ihan tiedoksi, että merkkaan aina ratkonnan kestäessä vihjeet, joiden logiikkaa en heti keksi. Jatkan eteenpäin ratkomista pysähtymättä miettimään ymmärtämättä jäänyttä/jääneitä kohtaa/kohtia. Jos ratkonnan edistyessä aiemmin ymmärtämättä jäänyt kohta selvenee, poistan merkinnän. Ristikon täytyttyä merkintöjä jäi vain yksi. Kun se selvisi, poistin siitäkin merkinnän.

        Digiratkonnassa etu on siinä, että voi tehdä punaisella väliaikaisia merkintöjä, jotka saa nopeasti kumitettua pois. Kovisissa varaan lähes aina ristikon oikealle puolelle muistiinpanotilaa, jonka lopuksi leikkaan pois. Usein laitan vaihtoehtoisia ratkaisusanoja muistiinotilaan

        Tapanani on laittaa ristikkoon heti mitä ekaksi mieleen tulee.. Jos se on väärin, kumitan. Käytän kumia ratkonnassa tosi paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muut ovat vain äidin kaupasta ostamia tuotteita - korostan, että äidin."
        Tämä on aika harhaanjohtava lause, jos tarkoituksesi oli auttaa.

        En joo tossa vaiheessa ollut ymmärtänyt ideaa ja kaitoin aiemman pohjalta.

        Minusta yhtä tuotetta lähinnä vain äiti ostaa kaupasta. Toki voihan äiti laittaa sen isänkin kauppalistaan. Oli kieltämättä tahattoman harhaanjohtava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En joo tossa vaiheessa ollut ymmärtänyt ideaa ja kaitoin aiemman pohjalta.

        Minusta yhtä tuotetta lähinnä vain äiti ostaa kaupasta. Toki voihan äiti laittaa sen isänkin kauppalistaan. Oli kieltämättä tahattoman harhaanjohtava.

        Ihanko totta? Veikkaukset siitä, että asut Turun seudulla taitavat olla aika optimistisiä. Antamasi "avun" ja jälkipuinnin perusteella, asut kivenkolossa 1800-luvulla.


    • Tähän voi laittaa minun puolestani spoilauksia. Sain ristikon ratkottua eikä siihen jäänyt epäselvyyksiä. Vinkkejä minulta saa kysyä.

      • Anonyymi

        Pieni epäilys jäi, että ristikon juju ei sinulle selvinnyt, vaikka sanat löytyivät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pieni epäilys jäi, että ristikon juju ei sinulle selvinnyt, vaikka sanat löytyivät.

        Saattaa olla, sillä sana "metsä" ihmetyttää, koska metsään suoranaisesti liittyy vain yksi siniharmaa. Sekin, mikä liittyy suoranaisesti metsään, on tavanomainen kauppalistaan laitettava tuote.

        En siis keksi, miten neljä muuta kauppalistan tuotetta liittyvät millään tavalla metsään.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Saattaa olla, sillä sana "metsä" ihmetyttää, koska metsään suoranaisesti liittyy vain yksi siniharmaa. Sekin, mikä liittyy suoranaisesti metsään, on tavanomainen kauppalistaan laitettava tuote.

        En siis keksi, miten neljä muuta kauppalistan tuotetta liittyvät millään tavalla metsään.

        Yksittäisistä vihjeistä mikään ei jäänyt ihmetyttämään.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yksittäisistä vihjeistä mikään ei jäänyt ihmetyttämään.

        Varmasti joku muukin sanoo, ettei ole keksinyt sitä jujua. Sitten tulee parempi olo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti joku muukin sanoo, ettei ole keksinyt sitä jujua. Sitten tulee parempi olo.

        No tuota sanaa "metsä" kukaan ei kerro ihmetelleensä.

        Kaksi ihmetteli vihjettä AHAA! HEUJO!. Se oli itselleni ristikon helpomman pään ratkaisusanoja. Syy suhteelliseen helppouteen oli se, että tietää, ketkä kuuluvat laatijakolmikkoon ja siten pystyy päättelemään heidän vihjeitystyyliään. Ristikossa on selvästi Skytälle ja Vuokilalle tyypillisiä vihjeitä. Sitä, mikä ristikossa on Joutsia, on aina arvoitus. En tunnista mitään vihjettä selvästi Joutsin laatimaksi.

        Koviksissa eri vihjeet ovat eri ratkojille eri vaikeuksia. Helppous tai vaikeus johtuu sekä omasta ajattelutavasta että kokemuksesta laatijoiden muista ristikoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti joku muukin sanoo, ettei ole keksinyt sitä jujua. Sitten tulee parempi olo.

        Saa nähdä miten muiden käy. Vei minultakin jonkin verran aikaa, että keksin jujun. No ei nyt jäänyt mitään epäselväksi.


      • Tapio-Huuhaa
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Saa nähdä miten muiden käy. Vei minultakin jonkin verran aikaa, että keksin jujun. No ei nyt jäänyt mitään epäselväksi.

        Kiitos siitä, että kukaan ei vinkannut muuta kuin sen, että olin hakoteilla. Siitä tosi iso kiitos.👍😏

        Pakotitte minun miettimään itse idean. Kiitos siitäkin.👍
        En todellakaan halua päästää itseäni liian helpolla.

        "Miksi kirjoitat tänne tajuamatta ristikon jujua. " oli täysin tarpeeton naljailu.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Kiitos siitä, että kukaan ei vinkannut muuta kuin sen, että olin hakoteilla. Siitä tosi iso kiitos.👍😏

        Pakotitte minun miettimään itse idean. Kiitos siitäkin.👍
        En todellakaan halua päästää itseäni liian helpolla.

        "Miksi kirjoitat tänne tajuamatta ristikon jujua. " oli täysin tarpeeton naljailu.

        Keksin siis idean ennen kuin joku ... kertoi idean.


    • Hieman ohi aiheen. IJL-tiimiltä on myös Suomen Kuvalehden ristikko 8. Siinä pääkuvasta johdetuissa sanoissa ei ole mitään erityistä jekkua. Idea on vain hauskat, loppusoinnulliset sanaketjut. Se tuli elen ratkottua ja voin vinkata siitä, jos jollekulle jäi vihjeitä ymmärtämättä - niitä kerrotaan jääneen.

    • Tässä oli ihan hyviäkin kommenttejä, mutta yhden ... piti tulla pilaamaan tämäkin säie. Onko aina pakko ärsyttää.

      "Millä kirjaimilla siniset alkavat? Etkö vieläkään tajua? Oletko tampio vai Turusta? Miksi et vieläkään tsjua?"

      Tuollainen kommentti lähtisi heti poistoon sivustollani. Tuolka tyylillä esitys tekee töstö sivustosta yhdeltä näkökulmalta ala-arvoisen. Se on tyyli, jolla Pike pilasi Sanarisin foirumia pidempään kuin minä ikinä.

      • Anonyymi

        Alla muutamia viestejä kun Keisari LUULI ettei kirjoittaja tajunnut ristikon ideaa. Tuntuu vähän oudolta, että Keisari valittaa mollaamisesta ja itse toimii täysin samalla tavalla. Melko outoa -eikö?

        ”Aika pahasti pieleen olet ratkaisulauseet laittanut. Ei ne noin mene. Paljon olennasta puuttuu.”

        ”Aika pahasti pieleen olet ratkaisulauseet laittanut. Ei ne noin mene. Paljon olennasta puuttuu.
        Totaalusen typerää oli noi virheellisetkin laittaa. Olet vain hyvän ratkonnan spoilaaja, mutta et spoilannut oikein. Voisitko lopettaa pelleilysi?”

        ”Aika pahasti pieleen olet ratkaisulauseet laittanut. Ei ne noin mene. Paljon olennasta puuttuu.
        Et ole ollenkasn ymmärtänyt sitä, mitä laatija tarkoitti kirjoittaessaan, että on jännä ristikko.”

        ”Näillä väärillä ratkaisusanoilla myös mmutamat vaakaanmenevät ratkaisusanat on väärin. Normaalilla tavalla ei keltaisiin ruutuihin eikä niiden eräisiin risteäviin sanoihin saa tolkullisia sisältöjä.

        Tolkullusen susällön voi esittää kahdellakin tavalla, ihan hauskastikin.👨‍💼”

        ”Eikä tule mitään outoja sanoja, jos keksii ristikon jujun.”

        Jä täällä koko säie:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17192880/is-kovis-13-11-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alla muutamia viestejä kun Keisari LUULI ettei kirjoittaja tajunnut ristikon ideaa. Tuntuu vähän oudolta, että Keisari valittaa mollaamisesta ja itse toimii täysin samalla tavalla. Melko outoa -eikö?

        ”Aika pahasti pieleen olet ratkaisulauseet laittanut. Ei ne noin mene. Paljon olennasta puuttuu.”

        ”Aika pahasti pieleen olet ratkaisulauseet laittanut. Ei ne noin mene. Paljon olennasta puuttuu.
        Totaalusen typerää oli noi virheellisetkin laittaa. Olet vain hyvän ratkonnan spoilaaja, mutta et spoilannut oikein. Voisitko lopettaa pelleilysi?”

        ”Aika pahasti pieleen olet ratkaisulauseet laittanut. Ei ne noin mene. Paljon olennasta puuttuu.
        Et ole ollenkasn ymmärtänyt sitä, mitä laatija tarkoitti kirjoittaessaan, että on jännä ristikko.”

        ”Näillä väärillä ratkaisusanoilla myös mmutamat vaakaanmenevät ratkaisusanat on väärin. Normaalilla tavalla ei keltaisiin ruutuihin eikä niiden eräisiin risteäviin sanoihin saa tolkullisia sisältöjä.

        Tolkullusen susällön voi esittää kahdellakin tavalla, ihan hauskastikin.👨‍💼”

        ”Eikä tule mitään outoja sanoja, jos keksii ristikon jujun.”

        Jä täällä koko säie:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17192880/is-kovis-13-11-

        Melkoisen tyhjentävä muistutus siitä miten Keisarilla on yhdet säännöt itselleen ja toiset muille.
        Tietysti myös kuun asento vaikuttaa siihen millä säännöillä mennään.
        Näitä kaikkien anonyymien tulisi sitten osata noudattaa, ettei Keisarin taaaas tarvitse tehdä ilmoitusta moderaattoreille. Ehdoton kirsikka kakussa :
        Tolkullusen susällön voi esittää kahdellakin tavalla, ihan hauskastikin.👨‍💼”
        Tuo oli hauskasti esitetty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alla muutamia viestejä kun Keisari LUULI ettei kirjoittaja tajunnut ristikon ideaa. Tuntuu vähän oudolta, että Keisari valittaa mollaamisesta ja itse toimii täysin samalla tavalla. Melko outoa -eikö?

        ”Aika pahasti pieleen olet ratkaisulauseet laittanut. Ei ne noin mene. Paljon olennasta puuttuu.”

        ”Aika pahasti pieleen olet ratkaisulauseet laittanut. Ei ne noin mene. Paljon olennasta puuttuu.
        Totaalusen typerää oli noi virheellisetkin laittaa. Olet vain hyvän ratkonnan spoilaaja, mutta et spoilannut oikein. Voisitko lopettaa pelleilysi?”

        ”Aika pahasti pieleen olet ratkaisulauseet laittanut. Ei ne noin mene. Paljon olennasta puuttuu.
        Et ole ollenkasn ymmärtänyt sitä, mitä laatija tarkoitti kirjoittaessaan, että on jännä ristikko.”

        ”Näillä väärillä ratkaisusanoilla myös mmutamat vaakaanmenevät ratkaisusanat on väärin. Normaalilla tavalla ei keltaisiin ruutuihin eikä niiden eräisiin risteäviin sanoihin saa tolkullisia sisältöjä.

        Tolkullusen susällön voi esittää kahdellakin tavalla, ihan hauskastikin.👨‍💼”

        ”Eikä tule mitään outoja sanoja, jos keksii ristikon jujun.”

        Jä täällä koko säie:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17192880/is-kovis-13-11-

        No joo minua suututtaa HP:n paljastelulitaniat. HP kehuu niillä omaa ratkontataitoaan. Syy on pohjimmiltaan sa kuin mitä joku aiemmin kirjoitti minusta:
        "Tulit leveilemään tajuamatta ristikon ideaa. Pitikö tulla leveilemään tajuamatta?"

        Oletin, että kun HP paljastaa, hän paljastaa juuri oikein, eikä puolittaisesti. Oketin, että HP ei monen muun tavoin ristikon ideaa hoksannut. HP:n paljastuksissa on virheitä. Viimeksi tosin virhe taisi olla vain kirjoitusvirhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo minua suututtaa HP:n paljastelulitaniat. HP kehuu niillä omaa ratkontataitoaan. Syy on pohjimmiltaan sa kuin mitä joku aiemmin kirjoitti minusta:
        "Tulit leveilemään tajuamatta ristikon ideaa. Pitikö tulla leveilemään tajuamatta?"

        Oletin, että kun HP paljastaa, hän paljastaa juuri oikein, eikä puolittaisesti. Oketin, että HP ei monen muun tavoin ristikon ideaa hoksannut. HP:n paljastuksissa on virheitä. Viimeksi tosin virhe taisi olla vain kirjoitusvirhe.

        Tässä on kuiten se, että jos tulkitsee jonkin väärin, sitä ei itse tajua. On mahdoton vaatia, että ei voi kirjoittaa, jos kaikkea ei heti hoksaa. Tällaisten sivustojen tarkoitus on auttaa toisia hoksaamaan vihjeet.

        Jos itse huomaan, että joku ei ole hoksannut vihjeen ideaa, pyrin antamaan vinkit toisia mollamatta. Pyrin antamaan vinkit niin, että ne juuri ja juuri auttavat eteenpäin.

        Toki myönnän, että HP:n suhteen tuli livettyä periatteistani.' juuri siksi, että koen HP:n toiminnan itsekorostuksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo minua suututtaa HP:n paljastelulitaniat. HP kehuu niillä omaa ratkontataitoaan. Syy on pohjimmiltaan sa kuin mitä joku aiemmin kirjoitti minusta:
        "Tulit leveilemään tajuamatta ristikon ideaa. Pitikö tulla leveilemään tajuamatta?"

        Oletin, että kun HP paljastaa, hän paljastaa juuri oikein, eikä puolittaisesti. Oketin, että HP ei monen muun tavoin ristikon ideaa hoksannut. HP:n paljastuksissa on virheitä. Viimeksi tosin virhe taisi olla vain kirjoitusvirhe.

        Kuittasit taas todella räikeän esimerkin kaksoisstandardeistasi toteamalla no joo ärsytti niin. Minkälainen ihminen sinä oikein olet? Oletko oikeasti Turusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuittasit taas todella räikeän esimerkin kaksoisstandardeistasi toteamalla no joo ärsytti niin. Minkälainen ihminen sinä oikein olet? Oletko oikeasti Turusta?

        Myönnettäköön, että käyttäydyin HP:n suhteen toisin kuin muiden kirjoittajien suhteen. Jos olisin jonkun muun kokenut ymmärtäneen viitatut ristikon keltaiset väärin, en olisi samalla tavalla kirjoittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönnettäköön, että käyttäydyin HP:n suhteen toisin kuin muiden kirjoittajien suhteen. Jos olisin jonkun muun kokenut ymmärtäneen viitatut ristikon keltaiset väärin, en olisi samalla tavalla kirjoittanut.

        Tähän vaikutti myls se, että HP on nostettu jalustalle. Hän on kuitenkin vain ratkoja muiden joukossa ja tekee hänkin ratkontavirheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän vaikutti myls se, että HP on nostettu jalustalle. Hän on kuitenkin vain ratkoja muiden joukossa ja tekee hänkin ratkontavirheitä.

        Karmeaa luettavaa tuo 13.11. Siinä haukutaan ensin HP ja lopulta Eki, vaikka kumpaankin liittyvät syyt ovat omissa huolimattomissa lukemisissa. Tänään varmaan koetaan taas uusia ulottuvuuksia, kun Huuhaata "alkaa örsyttää muiden köyttäytyminen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karmeaa luettavaa tuo 13.11. Siinä haukutaan ensin HP ja lopulta Eki, vaikka kumpaankin liittyvät syyt ovat omissa huolimattomissa lukemisissa. Tänään varmaan koetaan taas uusia ulottuvuuksia, kun Huuhaata "alkaa örsyttää muiden köyttäytyminen".

        Vikaa on sekä minussa että anonyymeissä. Tässä säikeessä anonyymit aloittivat minun arvostelemiseni, mikä johti niin minun kuin anonyymien ärsyyntymisern ja tarpeettomaan kirjoitteluun. Jos syy on ollut minussa.

        Ilman epäasiallista kommenttia mitään turhaa kirjoittamista aiheen vierestä ei olisi tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karmeaa luettavaa tuo 13.11. Siinä haukutaan ensin HP ja lopulta Eki, vaikka kumpaankin liittyvät syyt ovat omissa huolimattomissa lukemisissa. Tänään varmaan koetaan taas uusia ulottuvuuksia, kun Huuhaata "alkaa örsyttää muiden köyttäytyminen".

        Eki laittoi minusta liian hämäävästi. HP laittoi aluksi väärät ratkaisusanat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eki laittoi minusta liian hämäävästi. HP laittoi aluksi väärät ratkaisusanat.

        Juuri tällaisen jankkaamisen takia sinua ei siedetä. Lisäksi et ikinä syytä itseäsi tarpeeksi. Ärsyyntyminen on oikeutettua. Höh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eki laittoi minusta liian hämäävästi. HP laittoi aluksi väärät ratkaisusanat.

        Sitäpaitsi se, ettö kertoo, että ristikko on ratkottu väärin, ei sinällään ole ole mollausta.

        Minä ole kymmeniä kertoja kertonut, että jokin sana on ratkottu väärin. Ei niistä kukaan oke loukkaantunut.

        Kirjoitin kyllä HP:lle osittain epäasiallisella tavalla, mikä oli väärin.

        Tässä säikeessä kyllä taas mentiin kirjoittamaan turhan paljon asian vierestä.
        Tarkoitus oli käsitellä tietyn viikonvaihteen ristikoita asiallisessa ja rakentavassa hengessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäpaitsi se, ettö kertoo, että ristikko on ratkottu väärin, ei sinällään ole ole mollausta.

        Minä ole kymmeniä kertoja kertonut, että jokin sana on ratkottu väärin. Ei niistä kukaan oke loukkaantunut.

        Kirjoitin kyllä HP:lle osittain epäasiallisella tavalla, mikä oli väärin.

        Tässä säikeessä kyllä taas mentiin kirjoittamaan turhan paljon asian vierestä.
        Tarkoitus oli käsitellä tietyn viikonvaihteen ristikoita asiallisessa ja rakentavassa hengessä.

        Miksi et käsittele niitä omilla sivuillasi. Aina pitää tulla tänne elvistelemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et käsittele niitä omilla sivuillasi. Aina pitää tulla tänne elvistelemään.

        IS:n ristikoita ei kukaan käsittele sivuillani.

        Kyllä täälläkin olisin voinut käsitellä tätämän viikonvaihteen ristikoita ilman kiihtymistä, jos ei varta vasten olisi ärsytetty. Säikeen pilaamisen aloitti joku anonyymi.


    • Anonyymi

      AHAA! HEYJO! minusta ongelma on se, että ratkaisusana ei ole kunnon yhdyssana. Netissä kyllä joskus kirjoitetaan yhteen, mutta minusta pitäisi kirjoittaa erikseen, koska ei ole vakiintunut ilmaisu. Tosin tälkaiset ovat hankalasti määriteltäviä. Mikä kurjoitetaan yhteen ja erikseen ei aina ole selviö ja olen tässä erottelussa varsin keskinkertainen.

      • Anonyymi

        Eräälle entiselle ristikoiden ratkonnan Suomen mestarille vihje oli helppo, toiselle mestarille vaikea. Tämä nyt vaan todistaa, että eri vihjeet ovat helppoja/vaikeita eri laatijoikke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräälle entiselle ristikoiden ratkonnan Suomen mestarille vihje oli helppo, toiselle mestarille vaikea. Tämä nyt vaan todistaa, että eri vihjeet ovat helppoja/vaikeita eri laatijoikke.

        Itsestään selvyys, jos olisi ratkojille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsestään selvyys, jos olisi ratkojille.

        Tuli joo ajatusvirhe, piti kirjoittaa "ratkojille".


    • Anonyymi

      Tämä säie on esimerkki puhtaasta spoilaussäikeestä. Säikeen aloittaja ei ole ymmärtänyt käsittelemästään asiasta yhtään mitään. Kaikkein vähiten sitä omaa ymmärtämättömyyttään.

      • Spoilaus on tahallinen ja tarpeeton paljastelu. Tuli tahaton virhe alkuun. Se korjattiin. Ei etukäteen voi vaatia, että aina menee nappiin. Ei se mene täällä kellään joka kerta.


      • Ihan tarpeetonta v*lua.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Spoilaus on tahallinen ja tarpeeton paljastelu. Tuli tahaton virhe alkuun. Se korjattiin. Ei etukäteen voi vaatia, että aina menee nappiin. Ei se mene täällä kellään joka kerta.

        Jaa että kun sinä spoilaat, niin se ei olekaan spoilausta. Myös lisävinkkien antaminen, varsinkin kun kukaan ei ole niitä pyytänyt, on spoilausta. HP:n säikeet on helppo ohittaa jos ei o,le kiinnostunut paljastuksista, mutta sinä ikävä kyllä pyrit toistuvasti tällaisiin salakähmäisiin piilospoilauksiin. Sinun toimintasi on juuri sitä puhdasta itsekorostusta, josta sinä perusteettomasti syytät HP:tä.

        Sitä paitsi, sinun tapauksessasi tahallisella ja tahattomalla spoilauksella ei ole mitään eroa, koska sinun käytöksesi tällä palstalla vaikuttaa täysin syyntakeettomalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että kun sinä spoilaat, niin se ei olekaan spoilausta. Myös lisävinkkien antaminen, varsinkin kun kukaan ei ole niitä pyytänyt, on spoilausta. HP:n säikeet on helppo ohittaa jos ei o,le kiinnostunut paljastuksista, mutta sinä ikävä kyllä pyrit toistuvasti tällaisiin salakähmäisiin piilospoilauksiin. Sinun toimintasi on juuri sitä puhdasta itsekorostusta, josta sinä perusteettomasti syytät HP:tä.

        Sitä paitsi, sinun tapauksessasi tahallisella ja tahattomalla spoilauksella ei ole mitään eroa, koska sinun käytöksesi tällä palstalla vaikuttaa täysin syyntakeettomalta.

        Miksi kirjoitat tänne niin kuin asiat ovat. Moni someaddikti tuntee olonsa pieneksi pas***si tällaisten viestien jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että kun sinä spoilaat, niin se ei olekaan spoilausta. Myös lisävinkkien antaminen, varsinkin kun kukaan ei ole niitä pyytänyt, on spoilausta. HP:n säikeet on helppo ohittaa jos ei o,le kiinnostunut paljastuksista, mutta sinä ikävä kyllä pyrit toistuvasti tällaisiin salakähmäisiin piilospoilauksiin. Sinun toimintasi on juuri sitä puhdasta itsekorostusta, josta sinä perusteettomasti syytät HP:tä.

        Sitä paitsi, sinun tapauksessasi tahallisella ja tahattomalla spoilauksella ei ole mitään eroa, koska sinun käytöksesi tällä palstalla vaikuttaa täysin syyntakeettomalta.

        En ajatellut säikeen toista kommenttia spoilauksena. Vinkkinä kyllä tarpeeton.

        Eniten siitä oli hyötyä itselleni, koska tuli korjattua ajatusvirhe, joka olisi saattanut jäädä korjaamatta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ajatellut säikeen toista kommenttia spoilauksena. Vinkkinä kyllä tarpeeton.

        Eniten siitä oli hyötyä itselleni, koska tuli korjattua ajatusvirhe, joka olisi saattanut jäädä korjaamatta.

        Huomaan, että sana "metsä" on ollut joillekin kokeneillekin ratkojille hankala.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Huomaan, että sana "metsä" on ollut joillekin kokeneillekin ratkojille hankala.

        Hän on yleisellä tasolla ehkä minua selvästi parempi ratkoja, hyvä ratkoja joka tapauksessa. En tiedä onko minua kokeneempi vai ei. Minua kokeneemmillekin ratkojille tulee eteen joskus ymmärtämisvaikeuksia vihjeissä, jotka itselleni ovat päivän selviä.

        Tein virheen kehuessani ymmärtäneeni kaikki vihjeet. Pääkuvan oivalsin kyllä ihan itse, kun joku ensin kertoi, että olin sen ymmärtänyt väärin.

        Oli toki hyvä kritisoida kehumista. Mutta mollaamista en ole ansainnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on yleisellä tasolla ehkä minua selvästi parempi ratkoja, hyvä ratkoja joka tapauksessa. En tiedä onko minua kokeneempi vai ei. Minua kokeneemmillekin ratkojille tulee eteen joskus ymmärtämisvaikeuksia vihjeissä, jotka itselleni ovat päivän selviä.

        Tein virheen kehuessani ymmärtäneeni kaikki vihjeet. Pääkuvan oivalsin kyllä ihan itse, kun joku ensin kertoi, että olin sen ymmärtänyt väärin.

        Oli toki hyvä kritisoida kehumista. Mutta mollaamista en ole ansainnut.

        Älä nyt aliarvioi itseäsi. Olet ansainnut kaiken mollauksen, jota saat osaksesi. Sinulla saattaa olla jopa maailman erikoisin nettipresenssi. Kymmenen vuotta jankkausta, pätemistä, halveksintaa ja päsmäröintiä. Nauti nyt rakentamastasi brändistä, johon kuuluu erittäin suuri uhriutuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt aliarvioi itseäsi. Olet ansainnut kaiken mollauksen, jota saat osaksesi. Sinulla saattaa olla jopa maailman erikoisin nettipresenssi. Kymmenen vuotta jankkausta, pätemistä, halveksintaa ja päsmäröintiä. Nauti nyt rakentamastasi brändistä, johon kuuluu erittäin suuri uhriutuminen.

        Osaan kyllä kohtalaisesti suhteuttaa mollaukset. Jos en ymmärrä yksittäistä vihjettä, samoin voi käydä minua kokeneemmillekin ratkojalle. Mollaus on minua kohtaan aina ollut epäoikeutettuam sillä samoilla periaatteilla ei muita ole mollannut kukaan Pikeä lukuun ottamatta. Hän on ollut monia kohtaa ilkeä.

        Koska tunnustan omat virheeni enkä väitä ratkovani aina oikein, kohtuutonta pätemistä en ole esittänyt.

        Halveksintaa olen osoittanut vain HP:n toiminnan suhteen eikä hän ole toiminut vielä kovin pitkää aikaa. Piken tyylistä halveksintaa ja mollausta en ole harrastanut.

        Myönnän pyrkineeni siihen, että olisi mielekkäät auttamisperiaatteet. Niitä on kyllä vaatinut tämän sivuston moderaattorikin, mutta anonyymit eivät välitä mitään moderaattorista. Heille moderaattori on pelkkää ilmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaan kyllä kohtalaisesti suhteuttaa mollaukset. Jos en ymmärrä yksittäistä vihjettä, samoin voi käydä minua kokeneemmillekin ratkojalle. Mollaus on minua kohtaan aina ollut epäoikeutettuam sillä samoilla periaatteilla ei muita ole mollannut kukaan Pikeä lukuun ottamatta. Hän on ollut monia kohtaa ilkeä.

        Koska tunnustan omat virheeni enkä väitä ratkovani aina oikein, kohtuutonta pätemistä en ole esittänyt.

        Halveksintaa olen osoittanut vain HP:n toiminnan suhteen eikä hän ole toiminut vielä kovin pitkää aikaa. Piken tyylistä halveksintaa ja mollausta en ole harrastanut.

        Myönnän pyrkineeni siihen, että olisi mielekkäät auttamisperiaatteet. Niitä on kyllä vaatinut tämän sivuston moderaattorikin, mutta anonyymit eivät välitä mitään moderaattorista. Heille moderaattori on pelkkää ilmaa.

        Keisari: "Halveksintaa olen osoittanut vain HP:n toiminnan suhteen eikä hän ole toiminut vielä kovin pitkää aikaa. Piken tyylistä halveksintaa ja mollausta en ole harrastanut."

        Vääristelet taas totuutta. Olet toistuvasti yrittänyt syyllistää niitä jotka käyttävät hyväkseen HP:n paljastuksia julistamalla kuinka halveksit paitsi HP:n niin myös heidän toimintaansa.

        Keisari: "Koska tunnustan omat virheeni enkä väitä ratkovani aina oikein, kohtuutonta pätemistä en ole esittänyt."

        Vai tunnustat sinä omat virheesi. Miksi sitten edelleen väität, että suurin syy sinun poistamiseesi Sanaris-palstalta oli joidenkin muiden ilkeämielinen vastailu sinun asiallisiin viesteihisi?

        Keisari: "Heille moderaattori on pelkkää ilmaa."

        Sanaris-palstalla nimenomaan sinä olit se, jolle ei tullut mieleenkään totella moderaattoria. Ja jos täälläkin olisi aktiivisempi moderointi, niin sinä olisit ensimmäisenä sen kanssa napit vastakkain, usko pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keisari: "Halveksintaa olen osoittanut vain HP:n toiminnan suhteen eikä hän ole toiminut vielä kovin pitkää aikaa. Piken tyylistä halveksintaa ja mollausta en ole harrastanut."

        Vääristelet taas totuutta. Olet toistuvasti yrittänyt syyllistää niitä jotka käyttävät hyväkseen HP:n paljastuksia julistamalla kuinka halveksit paitsi HP:n niin myös heidän toimintaansa.

        Keisari: "Koska tunnustan omat virheeni enkä väitä ratkovani aina oikein, kohtuutonta pätemistä en ole esittänyt."

        Vai tunnustat sinä omat virheesi. Miksi sitten edelleen väität, että suurin syy sinun poistamiseesi Sanaris-palstalta oli joidenkin muiden ilkeämielinen vastailu sinun asiallisiin viesteihisi?

        Keisari: "Heille moderaattori on pelkkää ilmaa."

        Sanaris-palstalla nimenomaan sinä olit se, jolle ei tullut mieleenkään totella moderaattoria. Ja jos täälläkin olisi aktiivisempi moderointi, niin sinä olisit ensimmäisenä sen kanssa napit vastakkain, usko pois.

        Päivitys edelliseen. Keisari ei ehkä väitäkään, että suurin syy hänen poistamiseensa Sanaris-palstalta oli joidenkin muiden ilkeämielinen vastailu hänen asiallisiin viesteihinsä. Tämän väitteen saattoi esittää joku muu, joka tänään esiintyi Keisarina. Tämä sekaannus johtui siitä, että hyvien tapojen vastaisesti Keisari kirjoittelee sekä omalla nimimerkillään että anonyyminä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keisari: "Halveksintaa olen osoittanut vain HP:n toiminnan suhteen eikä hän ole toiminut vielä kovin pitkää aikaa. Piken tyylistä halveksintaa ja mollausta en ole harrastanut."

        Vääristelet taas totuutta. Olet toistuvasti yrittänyt syyllistää niitä jotka käyttävät hyväkseen HP:n paljastuksia julistamalla kuinka halveksit paitsi HP:n niin myös heidän toimintaansa.

        Keisari: "Koska tunnustan omat virheeni enkä väitä ratkovani aina oikein, kohtuutonta pätemistä en ole esittänyt."

        Vai tunnustat sinä omat virheesi. Miksi sitten edelleen väität, että suurin syy sinun poistamiseesi Sanaris-palstalta oli joidenkin muiden ilkeämielinen vastailu sinun asiallisiin viesteihisi?

        Keisari: "Heille moderaattori on pelkkää ilmaa."

        Sanaris-palstalla nimenomaan sinä olit se, jolle ei tullut mieleenkään totella moderaattoria. Ja jos täälläkin olisi aktiivisempi moderointi, niin sinä olisit ensimmäisenä sen kanssa napit vastakkain, usko pois.

        "HP:n toiminnan suhteen" koski myös hänen toimintaansa joitakin hyödyntäjiä, vaikka en tietyntyyppisiä hyödyntäjiä erikseen maininnutkaan.

        Jos joku hyödyntää paljastuksia ratkonnan jälkeiseen tarkistukseen, en sitä pidä ratkonnallisesti huonona. Mutta HP:n toiminta on silti huonona tyylinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "HP:n toiminnan suhteen" koski myös hänen toimintaansa joitakin hyödyntäjiä, vaikka en tietyntyyppisiä hyödyntäjiä erikseen maininnutkaan.

        Jos joku hyödyntää paljastuksia ratkonnan jälkeiseen tarkistukseen, en sitä pidä ratkonnallisesti huonona. Mutta HP:n toiminta on silti huonona tyylinä.

        Edelleen vääristelet. Jos kirjoitat "vain HP:n toiminnan suhteen", niin ei se tarkoita, että "vain HP:n ja hänen paljastustensa hyödyntäjien toiminnan suhteen". Jos kirjoitit toisin kuin ajattelet, niin se on oma vikasi. Sallitko itsellesi asiavirheet samaan tapaan kuin kirjoitusvirheet? Ei se auta, jos jälleen puolustaudut sillä, että virheesi ovat "tahattomia".

        On se jo nähty, että kirjoittelussasi määrä on tärkeämpää kuin laatu, joka onkin jäänyt lapsipuolen asemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen vääristelet. Jos kirjoitat "vain HP:n toiminnan suhteen", niin ei se tarkoita, että "vain HP:n ja hänen paljastustensa hyödyntäjien toiminnan suhteen". Jos kirjoitit toisin kuin ajattelet, niin se on oma vikasi. Sallitko itsellesi asiavirheet samaan tapaan kuin kirjoitusvirheet? Ei se auta, jos jälleen puolustaudut sillä, että virheesi ovat "tahattomia".

        On se jo nähty, että kirjoittelussasi määrä on tärkeämpää kuin laatu, joka onkin jäänyt lapsipuolen asemaan.

        Addiktio on niin paha ettei voi olla kirjoittamasta. Koko Keisarin minäkuva rakentuu somen kautta. Kaupan kassa raitaa olla ainut muu perheen ulkopuolinen kontakti.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe