Aika ruveta kylvämään siemeniä

Anonyymi

Laitoin herneitä (olivat yön vedessä) kasvamaan, saa versoja leivän päälle.
En ole ehtinyt vielä muuta.Ensi viikolla sitten.

Tomaatin siemeniä voi laittaa vessapaperirullaankin kasvamaan.
En osta siemeniä, vaan laitan tomaatista suoraan.

Valkosipulin kynnet on hyviä, tulee versoja leivän päälle.

20

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos muistuttamisesta tässä on ollut niin sekaista
      tää elämä et on unohtanut.Päätin etten katso enää
      uutisia ja auttaa ne valkosipuli varretkin mielialaan
      Aurikoista kevään odottelua siullekkin

      • Anonyymi

        Kuulemma pelargoniat pitäis leikata nyt ja vaihtaa mullat kukille.


    • Anonyymi

      Hyvä aloitus. Kun otat niintä tomaatin siemeniä, laitatko purkkiin kasvamaan tomaatintaimeksi? Ehtivätko tomaateiksi ensi kesän aikana.
      Vai syödäänkö niitäkin versoina??
      Nuorempana idätin vehnän siemeniä oraaksi leivän päälle, saakohan siemeniä vielä luontaistuotekaupasta.
      Herneiden idättäminen on myös tuttua.

    • Anonyymi

      Hyvä vinkki.parvekellako ne kasvatat?Joskus yritin homaa parvekkella,ei onistunnut. Parvekeeni on sauna keväästä syksyn auringon paahde aamusta -iltaan ja lukemat lämpö plus 35.Hienosti ohjesi onistuu jos on omaa maata ja paremin viellä jos on edes pieni kasvihuone. Selän ja käsivamojen takia en pysty vuokraa Helsinki kaupunki pientä viljely palstaa.kasvatakseni satoa siellä.Ei maan käntäminen onistu.ei ole omaa autoa ja matka lähitontille on 2-3kilometriä.liikaa keho vamaiselle!

    • Anonyymi

      Pian alkaa olla myöhäistä jos ei toimi

      Venäjä aikoo eristäytyä pKorea- tyyppiseksi joka katkaisee diplomaattisuhteet ja tekee mitä lystää

      Bidenillä on vielä pieni hetki ammuttaa ydinisku johonkin pikkukaupunkiin Venäjällä malliksi

      Jos hän ei tee sitä on ensi-isku annettava Moskovaan

      Tässä ei ole aikaa nyt, ydiniskun on tultava pian

    • Anonyymi

      Aloittaja tarkoittaa KASVIEN idättämistä ei
      pommien painamista.Ymmärrys hoi elä jätä

      • Ehkä olette nähneet videon,
        jossa ukrainalainen mummo antaa venäläiselle sotilaalle kourallisen
        auringonkukan siemeniä ja kehottaa panemaan siemenet maahan,
        että tästä venäisestäkin jäisi jotain kaunista Ukrainaan,
        sitten kun hänet on tapettu.


      • Anonyymi
        maissiii kirjoitti:

        Ehkä olette nähneet videon,
        jossa ukrainalainen mummo antaa venäläiselle sotilaalle kourallisen
        auringonkukan siemeniä ja kehottaa panemaan siemenet maahan,
        että tästä venäisestäkin jäisi jotain kaunista Ukrainaan,
        sitten kun hänet on tapettu.

        Uskon että naiset on aseistettu ra iskaajaputinistien armeijaa vastaan Berliinin kokemusten jälkeen, rysä varastaa nsisen pyörän taistelussa Berliinistä https://media.gettyimages.com/photos/misunderstanding-ensues-after-a-russian-soldier-tries-to-buy-a-from-picture-id613492500?s=2048x2048


      • maissiii kirjoitti:

        Ehkä olette nähneet videon,
        jossa ukrainalainen mummo antaa venäläiselle sotilaalle kourallisen
        auringonkukan siemeniä ja kehottaa panemaan siemenet maahan,
        että tästä venäisestäkin jäisi jotain kaunista Ukrainaan,
        sitten kun hänet on tapettu.

        Eikös hän ollut käskenyt venäläisen sotilaan syömään ne siemenet, että hänestä kuoltuaan kasvaisi jotain kaunista.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eikös hän ollut käskenyt venäläisen sotilaan syömään ne siemenet, että hänestä kuoltuaan kasvaisi jotain kaunista.

        Luulin idean olevan tämmöinen:

        Venäläisen sotilaan käsketään laittamaan siemenet taskuunsa jotta kuoltuaan tämä maatuva sotilas toimii kasvavien auringonkukkien lannoitteena.

        Ukrainalaiset mummelitkaan eivät tykkää maahansa tunkeutuvista vieraista sotilaista ja siksi toivovat heille kuolemaaa.


    • Anonyymi

      Jos Usa ei ammu risteilyohjusiskua Ukrainaan

      ja tap pajaputinin uhkaillessa sano

      että jos olette vieraassa maassa niin älkää valittako kannatte itse vastuun tunkeutumisesta

      niin tästä voi tulla maapallon tuho nyt tällä kertaa kolmen nyrjähteen hysteerikon putinlavrovmedvedev johdolla

      Palstalaiset menettävät iästään enintääm noin 10 vuotta

      Ei se paljon ole näissä kekkereissä

      Uskon että rysänkolmikko kaatuu myös

    • Tänään on niin kaunis aamu, että innostuin kylvämään siemeniä.
      Ensimmäisenä talouspaperin päälle levittelin krassin siemeniä,
      ne on niin hauskoja kun melkein heti heräävät ja pullistuvat.

      Pelargonioista tykkään vaaleanpunaisesta mårbackasta,
      mutta kovin huonolla onnella olen sen saanut pysymään hengissä talven yli.
      Nyt pätkin muutaman piiskun vesilasiin ja jotain eloa jäi juurakkoon.
      Saa nähdä mitä se tuumaa mullanvaihdosta.

      Paprika on tosi herkkua juustovoileivän päällä,
      oli aamukahvillakin, siitä saa myös hyvin ja itäviä siemeniä.
      Niitäkin näin keväällä kasvattelen melkein huvin vuoksi,
      koska koskaan en ole kuitenkaan omia kasvattamiani paprikoita syönyt,
      vievät liikaa tilaa jne

      Otatteko huomioon kuun asennon kun siemeniä kylvätte.
      Lähtevätkö paremmin kasvuun tietyssä kuun asennossa.

    • Minä olen joissain asioissa liiankin hellä-mielinen.
      Suin-surminkaan en pystyisi katkaisemaan Kukka-Kaalilta kaulaa.
      Aikuiseltakaan Kaalilta,
      Ostan ne aina kuoliaaksi pakastettuina.
      -
      Ostan kuolleina myös Sian-Kyljykset, Mustan-Makkaran ja Naudan-Lihan.
      Leipänikin on aina esi-tapettua.
      Hellästi rouhituin, kiduttamattomin koko-jyvin.

      H.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Helsingin kaupungin saasteissa kasvanutta ei syö sikakaan.

    • Anonyymi

      Perunat istutin viime viikolla , Juhannuksena sitten uuvet jollei Putin lähetä sitä Satan-2

      Per-kel

    • Anonyymi

      Irätyskokkeet on vielä kesken.

    • Anonyymi

      Nyt kannatta panna siementä vakoon.
      Kyllä ilmat lämpenevät.

    • Anonyymi

      Valkosipuli kasvattaa herkullista vartta milloin vain,
      kun laittaa kynsiä pystyyn johonkin kippoon (vaikka juomalasiin) ja tilkkasen vettä pohjalle. Voi pari-kolme senttiä multaakin laittaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe