Olen miettinyt työpaikan vaihtoa, ja minua on ruvennut kiinnostamaan automaalaus, ainakin kuvausten mukaan se on aika lailla käsityötä mitä eniten haluaisinkin.
Minkälainen on palkkaus tällä alalla? Entä soveltuuko se naisillekkin?
Automaalari
12
15661
Vastaukset
- jade
Ihme kyllä kun alalla ei ole naisia liiemmin.Ovat tunnetusti tarkempia.siitä vaan yrittämään
- lueskelet
palkkaus on hyvällä automaalarilla kohtuullinen mutta on kovaa hommaa, helpommallakin voi fyffeä tienata. Automaalari tekee enimmäkseen muuta kuin sitä ruiskua pitelee, kai niissä kuvauksissa tuli selväksi sekin. Pohjia tehdään ja hinkataan ja hinkataan. Ja jos fuskaat pohjissa niin puskaradion lisäksi tiedät työn laatusi siitä kun asiakkaat valittaa ja samat autot tulee takaisin.
Käy ihmeessä katsomassa ja jututtamassa maalaamossa työskentelviä ja kysy heiltä rehellinen mielipide asiasta. - maalari
palkka toki vois olla parempikin, se kyllä vaihtelee paljon riippuen missä asustelet, eteläsuomessa palkkaluokka on 17€/h ylöspäin pätevälle maalarille. pohjoiseen mennessä se palkkapuoli ikävä kyllä tipahtaa... Nyt 6v autoja maalatessani sanoisin että työsuorituksesta noin 80% on pohjatöiden yms:n tekoa, loput 20% on sit auton suojaaminen ja pintamaalaus. Elikkä käsityötä se on, ja aina näkee kättensä jäljet. Autonmaalaus on juuri sitä jossa työ tekijäänsä kiittää, tai sit haukkuu ;)
- rypyläpinta
Kyllä.Naiset ovat vallanneet tätäkin alaa eikä se ole huono asia.Eihän tämä kyllä mitään siistiä sisätyötä ole mut käsillä saa tehdä töitä.Palkkaus pohjoisessa on jotain 2000-2500e ja hyville maalareille voi olla enenmänkin,joten onnea valitsemallesi uralle oli se mitätahansa.
- Salmari
Missäs kaikkialla täällä etelässä voisi opiskella alalle? Olen löytänyt TTS:n, jonka toimipitste on Rajamäellä, ja Heltechin Vallilassa. Olisiko mitään muita vaihtoehtoja Espoossa asuvalle?
- hdfasfd
Salmari kirjoitti:
Missäs kaikkialla täällä etelässä voisi opiskella alalle? Olen löytänyt TTS:n, jonka toimipitste on Rajamäellä, ja Heltechin Vallilassa. Olisiko mitään muita vaihtoehtoja Espoossa asuvalle?
olen itsekkin miettiny alanvaihtoa ja asun espoossa. Niin onko täällä koulutuspaikkoja?
- tyttömaalari985835
hdfasfd kirjoitti:
olen itsekkin miettiny alanvaihtoa ja asun espoossa. Niin onko täällä koulutuspaikkoja?
Kertokaapa joo lisää näistä automaalarin hommista :) itse kans hakenut kouluun :) saapi nähdä pääsenkö.
millaset on muuten automaalarin työajat? normi 8-16 vaiko miten? vkl on varmaan vapaat :)
- Diipadappa
itse olen kolmannen vuoden nais automaalari opiskelija ja aivan loistavaa työtä, vaikka se onkin suurimmaksi osaksi vain pohjatöitä. :) mutta ilo irtoaa, kun pääsee siihen itse maalaus vaiheeseen. Helsingin tekniikan alan oppilaitoksessa (itse opsikelen vaikka espoolainen) ja Espoon Omniassa on ainakin mahdollista opiskella tähän ammattiin. lisää naismaalareita vain! :)
- 5676576
Hienoa että naismaalareita jo jonkun verran on olemassa :) itseäni pelottaa nuo joidenkin pelottelut kuinka kuivattaa limakalvoja ja hiukset tippuu päästä mutta tuskin tämmösiä ongelmia tulee kun on kunnon suojavarusteet yms.
Lisää vaan kommentteja :) - viljamiiii
5676576 kirjoitti:
Hienoa että naismaalareita jo jonkun verran on olemassa :) itseäni pelottaa nuo joidenkin pelottelut kuinka kuivattaa limakalvoja ja hiukset tippuu päästä mutta tuskin tämmösiä ongelmia tulee kun on kunnon suojavarusteet yms.
Lisää vaan kommentteja :)http://www.ttl.fi/NR/rdonlyres/85DEDD57-E822-438E-AE9C-6F3737907ED5/0/Automaalaus.pdf
Toi kannattaa ainakin lukaista ennen alalle ryhtymistä. yksi tuttu on automaalari ja kyllä sen huomaa. Itse en kyllä siihen työhön ryhtyisi, mutta tarvitaan heitäkin. - Selivaara
Hei!
Nyt olisi Porissa ammattitaitoiselle ja ahkeralle automaalarille työpaikka hyvämaineisessa, tunnetussa ja kehittyvässä automaalaamossa.
Lähetä vapaamuotoinen työhakemus osoitteeseen [email protected]
Autamme asunnon etsinnässä yms. jos tarpeen. - keijorma
viljamiiii kirjoitti:
http://www.ttl.fi/NR/rdonlyres/85DEDD57-E822-438E-AE9C-6F3737907ED5/0/Automaalaus.pdf
Toi kannattaa ainakin lukaista ennen alalle ryhtymistä. yksi tuttu on automaalari ja kyllä sen huomaa. Itse en kyllä siihen työhön ryhtyisi, mutta tarvitaan heitäkin.No mistäs sen huomaa? Itse kun olen nähnyt, niin aika normi kavereilta näyttävät.
Mutta sen sanon, että haavekuvat kannattaa jättää pois alalle pyrkivien, pitemmän päälle saman toistoa ja fiilistelemään ei ehdi, kyllä se on ihan työtä. Kannattaa myös kiinnittää huomiota työnantajan työolosuhteisiin työpaikkaa etsiessä paikkoja löytyy liitereistä high end maalaamoihin.
On miellyttävämpi työskennellä paikassa missä ei koko ajan käryä tinnerit yms. paskat eikä ole pölyistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840