Kuinka monta suomalaisen kirjailijan kirjaa olen lukenut viimeisten vuosien aikana???

Anonyymi

Siitä on nyt vuosikymmeniä kun viimeksi olen lukenut jonkun suomalaisen kirjailijan kirjaa... en enää edes muista mikä se olisi ollut... Kun olin jotain max 12 vee niin luin Sinuhen ja tykkäsin... joitakin vuosia sitten luin sen uudestaan enkä tällä kertaa enää tykännyt ollenkaan. Uutisia tulee luettua ja onhan sekin jotakin mikä pitää ottaa huomioon lukemista laskettaessa.

En ole kirjailija, mutta aina kun tarjoutuu tilaisuus niin kirjoitan mielelläni ja esitän ajatuksiani. Olen sitä mieltä, että se että kehittyy hyväksi kirjoittajaksi ei edellytä, että lukee hirveästi muiden tekeleitä. Hyväksi kirjoittajaksi voi kehittyä kirjoittamalla ja lukemalla omia tekstejään niin kuin ne olisivat jonkun muun tekeleitä. Epäilen, että loppujen lopuksi kirjoittaminenkin on taito, jota ei ulkopuolinen voi toiselle ihan hirveästi opettaa. Sitten pitää olla ne hyvät aiheet joista kirjoittaa ja se onkin se oikea ongelma!

On se ikävää kun aloittaa jonkun kirjan ja sitten se onkin sellainen, että sitä ei todellakaan jaksa lukea ja on pakko jättää kesken. Olen kuullut, että moni lukee kirjoja siten että selaavat alusta, keskeltä ja lopusta jotakin. Minusta tuollainen lukutapa on järkyttävä. Joko luen kaikki sivut tai jätän koko kirjan väliin. Miten sinä luet?

2

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En kenenkään. Pitäisi ehkä tutustua ja valita vain oikeita kirjalijoita.

    • Anonyymi

      Isla J Braven muistelmat kyllä kiinnostaisi, mutta hänhän oli hevonen ja jo valitettavasti edesmennyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe