Tervehdys Savis ja muut, jotka muistaa minut vuosien takaa.

Savis, kirjauduin pitkästä aikaa tänne helluntailaisuuspalstalle. Aikoinaan noin 10 vuotta sitten keskusteltiin täällä ja jollakin tavoin pidin Sinusta ja Mohikaanista, vaikka en kaikesta kanssanne ollut samaa mieltä. Olen seurannut kirjoituksiasi vuosien varrella ja ollut monista asioista samaa mieltä ja tykännyt, että olet pitänyt esillä monia tärkeitä asioita. Kiitos siitä.

Nyt en voi vaieta ja vastaan. Olet Kristusta vastaan, kun puolustat Putinia ja Petri Paavolaa ja ilmeisesti koronarokotteita. Nyt on Putin hyökännyt syyttömästi Ukrainaan. Kansa kärsii. Ukrainassa asuu köyhiä ihmisiä. On sydäntä särkevää katsoa sitä tuhoa, mitä Putin aiheuttaa. Olen elänyt Eestissä jo noin 8 vuotta ja nähnyt mitä totalitarismi on saanut täällä aikaan. Näitä täällä selvitellään vielä vuosikymmeniä. Tätä yrittää nyt Putin Stalinin oppien mukaan takaisin tuomaan Ukrainaan.

Olen muuttunut vanhoista ajoista. Olen jaksanut antaa anteeksi ne asiat, joita jouduin kokemaan ja joista täälläkin olen aikoinaan kirjoittanut helluntailaisist .Pidän helluntailaisia Jumalan seurakuntaan kuuluvanan, samoin kaikkia yhteisöjä (mm. mormonit ja jehovantodistajat), joissa Raamattua pidetään tärkeimpänä ohjeena elämään. Täällä oli aikoinaan nimimerrki ''tähkäpää'', jolta tahtoisin pyytää anteeksi. Onko tietoa, kirjoittaako vielä.

Rukoillaan kaikki Ukrainan puolesta ja ukrainalaisten, sitä että saisivat elää vapaana rauhassa kauniissa maassaan. Slava Ukraina! Kunnia Ukrainalle! Jumala siunatkoon Ukrainaa! Annetaan kaikki apu Ukrainalle!

8

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä ei voi olla totta.....?!!

      Tämä on jotain niin ihmeellistä, että tuskin kukaan edes uskoo seuraavaa, mitä kerron.

      Lähdin aamupäivällä hakemaan netistä määrätyillä sanoilla erästä asiaa ja ihan vahingossa klikkasi näille sivuille listasta, joka eteeni avautui ja tilanne on minunkin kohdallani se, että kun täältä aikoinaan poistuin monia vuosia sitten, en ole käynyt edes lukemassa täällä, saatika että olisin käynyt kommentoimassa mitään ja meinasinkin saman tien klikata takaisin, mutta kun näin tutun nimimerkin, ajattelin lukaista, että mitähän Mazdelsille kuuluu ja kun luin viestisi, en kyennyt itkultani edes heti kirjoittamaan mitään, kunhan vain itkin ja ihmettelin, niin erikoiselta tämä tilanne tuntui.

      Ensiksi ajattelin, että jätän vastaamisen huomiseen jo rauhoittumisenkin vuoksi, mutta en kykene, joten tulin nyt uudelleen vielä koneelle ihan tätä varten.

      Rakas Mazdels, en tiedä Sinusta mitään, en edes sitä, oletko nainen vai mies, mutta sen tiedän ja voin sanoa täydestä sydämestäni, että kaikki on jo anteeksiannettu ja totta kai annan kaiken anteeksi ja haluan myöskin omalta osaltani anteeksi pyytää Sinulta kaikkea??!

      Kiitän Sinua tästä viestistäsi, sillä vaikka kukaan muu ei uskoisi tapahtunutta, minä tiedän, minkälainen ihme tämä oli, jopa niin iso, etten meinaa jaksaa itsekään uskoa tätä todeksi.

      KIITOS ihmeestä Mazdels
      sekä ihanaa kevättä Sinulle, sekä Taivaallisen Isän hellää huolenpitoa jokaiseen päivääsi ja toivotaan, että kerran perillä vielä tapaamme.

      Ystävyydellä: Tähkäpää

      https://www.youtube.com/watch?v=640ONh_prKo

      • Anonyymi

        En tunne mazdelsia enkä tähkäpäätä, mutta uskon, että on niin voinut sinulle käydä.

        Ehkä se on sinulle jonkin voiman osoitus ja mazdelzille, että asiat ei olisi sattumia...


      • Anonyymi

        En minäkään tiedä onko Mazdels nainen vai mies vaiko sodomiitti? Ei kuulu luterilaisuuteen hyväksyessään kaikki lahkot. Saattaa olla koronarokotteen uhri joka on vienyt sen vähänkin järjen päästä. Olisiko vähämielisen trollin avaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään tiedä onko Mazdels nainen vai mies vaiko sodomiitti? Ei kuulu luterilaisuuteen hyväksyessään kaikki lahkot. Saattaa olla koronarokotteen uhri joka on vienyt sen vähänkin järjen päästä. Olisiko vähämielisen trollin avaus?

        Niin uskoisin, että Jumala ei ole lahkolainen, mihinkään suuntaan. Sinun kirjoituksesi ei ole asiallinen, vaan ilkeän piikikäs.


      • Anonyymi

        Pyhä Henki johdattaa juuri niinkuin teille on käynyt. Minullekin sattuma on tuonut ihmeellisesti tapahtumia juuri oikeaan aikaan ja paikkaan vaikka tapahtumaketjun alku on ollut kymmenien vuosien päässä. Olen joutunut haukkomaan henkeäni ihmetyksestä, kun olen huomannut tälläistä. Siihen liittyy yliluonnollisen tuntu ja sen rauha ja ilo.


    • Anonyymi

      Muistan, aloittaja nickisi, mutten muutoin tarkkaan, mitä kirjoittelit.

      Jos tämä on "terveisiä Savikselle" ketju, niin huomasitko Savis, että telkkarissa sarja *Myrskyluodon Maija" alkoi taas? Olen ottanut tätä tallennuksiini.

      Joitain vuosia sitten kävin itsekin Ahvenanmaan retkellä ja nuo alueet ovat jollain tavoin "tutut".

      Vaikkei omia juuria ole aivan Affenanmaalla, niin periaatteessa melko lähellä, joten tavallaan seuraan erään saaristolaisen sukuhaarani "tarinaa". Kertomus alkaa vuodesta 1842.

    • Anonyymi

      Tämä mazdels on tietenkin Ahura Mazda, zarathustralaisuuden kannattaja. Ilmankos tykkää myös Jehovan todistajista että Mormooneista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4176
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2179
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1684
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1497
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1458
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1380
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1258
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1174
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1099
    10. 22
      1066
    Aihe