Miten mitataan

Anonyymi

Anteeksi maalaisuuteni, mutta tietääkö joku, miten Kuhmoisissa mitataan ilman radioaktiivisen säteilyn pitoisuuksia? Onko kunnalla joku mittari jossain vai hankkiiko jokainen oman? Onko joku nettiosoite, josta voi seurata?

26

762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kaikki ulkoilmatapahtumat tästälähtien radioaktiivisuusvarauksella.

      Odotan innolla AVIn ohjeistusta aiheeseen

      • Anonyymi

        Veikkaanpa että kunnanatalo ja kirjasto suljetaan yleisöltä. Kukaan ei tosin ymmärrä miksi, mutta keväthanget kutsuu.


    • Anonyymi

      Viimeksi tuli Padasjoelle, joten varmaan turha olla huolissaan

    • Anonyymi

      Eikö tosiaankaan kukaan tiedä...?

    • Anonyymi

      Riittääkö maski ydinsaastetta vastaan?

    • Anonyymi

      Yltiöpäiseen hamstraamiseen ei jodin kanssa ole aihetta. Suihko muistuttaa, että kymmenen tabletin purkissa on tarpeeksi jodia kymmenelle aikuiselle.

      – Siitä riittää lähipiirille ja ystävillekin, hän toteaa.

      https://yle.fi/uutiset/3-12333649

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei ollu vielä ydinpommi, joten ei mitään hätää


    • Anonyymi

      kannattaa mennä sisälle ja pysyä siellä. Jos on mahdollista mennä maan alle esimerkiksi kellariin, mene. Muuten pysy talon keskellä.

      Jos lähellä on kunnollinen väestösuoja, mene sinne heti.

      Sisällä pitää pysyä ainakin 12-24 tuntia. Tänä aikana kaikkein pahin gammasäteily on vähentynyt merkittävästi.

    • Anonyymi

      Kannattaa kyllä suojautua ydinsäteilyltä nyt jos suinkin pystyy. Kaikki sotakuntoiset voimat olisivat tarpeen myös Suomessa myöhemmin keväällä.

      Heti altistuksen jälkeen ihminen ei havaitse mitään, koska säteilyä ei tunne aistein. Ensimmäinen oire on pahoinvointi, joka alkaa parin tunnin kuluessa. Vasta parin viikon jälkeen kehittyy varsinainen säteilysairaus. Oireena on luuytimen lamaantuminen. Kaikkien verisolujen määrä vähenee, mistä seuraa infektioita ja verenvuotoja. Myös suoliston limakalvo vaurioituu, mistä seuraa ripuli. Sairaus saattaa johtaa kuolemaan noin kuukaudessa.

      • Anonyymi

        Padasjoen mittauspisteessä huoltokatkos.


      • Anonyymi

        KIITOS tästä. On huojentunut olo kun edes joku on varautunut pahimman ( = Venäjän ydinhyökkäyksen) varalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Padasjoen mittauspisteessä huoltokatkos.

        Padasjoen huoltokatkos jatkuuuuuuuuu


    • Anonyymi

      Miksi huolestua ydinsäteilystä, kun puhelinverkot aiheuttavat jatkuvasti pahempaa vauriota ihmisille. https://t.me/JFK_TV/8227
      Miten meillä valvotaan näitä kenttävoimakkuuksia?

      • Anonyymi

        Onko joku sanonut olevansa huolestunut?

        Juuri niistä asioista en ainakaan minä ole huolestunut, jotka ymmärrän ja joihin olen ajoissa osannut varautua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku sanonut olevansa huolestunut?

        Juuri niistä asioista en ainakaan minä ole huolestunut, jotka ymmärrän ja joihin olen ajoissa osannut varautua.

        Pari väitettä: "Ydinaseet ovat ainoastaan peloite, niitä ei kukaan koskaan käytä" Tosi/epätosi? "Suomi on niin XXXYYY että meitä ei kukaan uhkaa" Tosi/epätosi


    • Anonyymi

      Euroopan suurin ydinvoimala tulessa Ukrainassa. SIeltä matkaa Kuhmoisiin 2100 km.

    • Anonyymi

      Harmi että STUKn Padasjoen mittausasema on päältä pois juuri nyt kun 10 kertaa Tsernobyliä isompi voimala on hajoamispisteessä.

      • Anonyymi

        Padasjoen mittausasema jälleen toiminnassa! 😊


      • Anonyymi

        Eikö Tsernobylikin taas päästä säteilyä?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joditapletit loppuneet Suomesta,onneksi on nuita hengityssuojia,auttaako ne asiaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      258
      2386
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2085
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      100
      1805
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1639
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      175
      1203
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      117
      1048
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      65
      1042
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1036
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1033
    Aihe