Nenäpolyypit

Maana

Tahtovat olla toistuva riesa. Tukkoistavat nenän ja vievät hajuaistin. Onko kokemusta siitä mikä voisi auttaa?

14

13363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyhtää

Mee korva-nenä-kurkkulääkärille. Se ottaa pihdit ja nyhtää polyypit pois!

• Maana

Odotan tk-lääkärin lähetteellä nenä-kurkkulääkärin tapaamista ja sumutteitakin on käytetty. Oisin vaan mieluusti kuullu, olisiko näiden, ihan hyvien hoitojen lisäksi jotain muuta tietoo, kun nämä polyypit on niin herkästi toistuva riesa, ja se harmittaa.

Niin et onks tiatoo?

• auttaa

Pyydä oikeelta lääkäriltä nenäsumutetta (kortisonisumute) , se auttaa hyvin!

• auttoi

Nasonex-nenäsumutetta kirjoitti tk-lääkäri, se on toiminut hyvin.

• Mummu
        auttoi kirjoitti:

Nasonex-nenäsumutetta kirjoitti tk-lääkäri, se on toiminut hyvin.

Käytin tuota Nasonexia varmaan kaksi vuotta. Siinä on säilöntäainetta, jolle olin allerginen. Nyt se on vaihdettu Flixonaseen. Haju - ja makuaisti ovat aivan totaalisti poissa, mutta ilma kulkee nenän kautta.
        Haju - ja makuaistia ei kukaan lupaa takaisin. Ikävää.

• Nadja

Mitä on polyypit?

• ???

Mikä on tk lääkäri?

• tietty
        ??? kirjoitti:

Mikä on tk lääkäri?

=tk-lääkäri

• "Kunnanlääkäri"
        ??? kirjoitti:

Mikä on tk lääkäri?

Olemme kaksi polypien vaivaamaa hajuaistitonta ihmistä, mies ja nainen. Mieheltäni on revitty polypit ainakin kolme kertaa ja niistä kaksi kertaa viimeisen vuoden aikana, ja jälleen on edessä leikkaus elleivät lääkärin määräämät lääkkeet sattuisi niitä kuihduttamaan, mitä suuresti epäilemme. - Minulta polypit leikattiin poskionteloista, mistä niitä oli vaikea ensinnäkin havaita.
        Suihkeita ja lääkkeitä on kokeiltu laidasta laitaan. Auttavat joksikin aikaa, mutteivät pysyvästi.Luin juuri neitstä suolahoidosta, jota aiomme nyt kokeilla ja josta meillä on alustavaa kokemusta. Olimme Virossa kylpylässä, missä otimme suolahoitoja noin viikon ajan. Niistä oli apua silloin molempien hengitystietulehduksiin ja tukkoisuuteen. Lukemassani artikkelissa selitettiin perusteellisesti muinka ja miksi suolahoito vaikuttaa myös polyypien hoidossa.
        Artikkelin löydät sivulta, kun syötät googleen: nenän polypit. Otsikon sana oli Halodithoidot tai jotain sinnepäin.
        Suolalla voi hoitaa kotonakin.Hengitettävän suolan sijasta voi ottaa suolavesisuihkeita.Niitä saa myös apteekista samantapaisessa pakkauksessa kuin nenäsuihkeet, kuten myös niin sanotun "sarvikuonon", jolla huuhdella nenän limakalvoja. Sarvikuonopakkauksessa on ohje mukana.
        Suola on kova sana tässä asiassa. Se auttaa myös allergiaoireisiin. Ystäväni hoitaa jatkuvasti sillä siitepölyallergiaansa. Kokeilla kannattaa.
        Me aiomme jälleen suolahoitoihin.
        Siitä hajuaistista vielä; valitettavasti tämä vaiva vie sen melko täydellisesti ja kaiketi lopullisesti. Pientä vaihtelua on havaittavissa tilanteesta riippuen. Etenkin kortisoni vaikuttaa olevan tuhoisaa hajuaistin kannalta. Surullista se on, kun ei enää haista kielon tuoksua, ei sireenin eikä edes tuomen tuoksua, joka on sentään hyvin voimakas. Mies osti lempihajuvettäni syntymäpäivälahjaksi, enkä minä haista kuin hädin tuskin alkoholin (toilette). Hyvästi Canel5 ja kaikki ihanat kukkien tuoksut!

• Mummu

Kuulisin mielelläni jonkun polyyppipotilaan kokemuksia tästä pienestä, mutta ikävästä vaivasta. Sairastin ensin ns kroonista poskiontelontulehdusta noin kaksi vuotta, jonka jälkeen poskionteloleikkauksessa todettiin polyyppitauti. Leikkauksen jälkeen olen käynyt jälkitarkastuksessa leikkauksen tehneen läärärin luona kerran kuukaudessa ja lisäksi akuuttikäynnit työterveyslääkärissä ja sairaalan poliklinikalla. Leikkauksesta on kohta kolme kuukautta ja polyypit ovat kasvaneet takaisin. Käytän säännöllisesti Nasonexia; 2 x 2 suihketta päivässä. Leikkauksen jälkeen olen jo syönyt kaksi antibiotti - ja kortisonikuuria. Eilen olin viimeksi poskiontelojen huuhtelussa paineen vuoksi. Allergiasairaalaa on seuraavana vuorossa. Hajuaisti käväisi leikkauksen jälkeen, mutta on taas tipotiessään.
      Kuulisin mielelläni kokemuksistanne ja ottaisin helpottavia hoitovinkkejä vastaan, jos tälläisiä on.

• junnojärvi

Olen 30 vuotta kärsinyt polyypeista ja muu ei auta kuin lääkärin toimet. Veristä hommaahan se on ja silmät vuotavat vettä koko ajan, mutta hengitys pelaa sen jälkeen paremmin lääkehoidolla avustettuna muutamia vuosia.

• Terveyskeskukseen

Mene terveyskeskukseen hoidattamaan ne.
      Kyllä lääkäri tietää.
      Älä tommosia kysele tällä palstalla.

• Anonyymi

ET tiedä polyypeista mitään, kun täällä määräilet. Pitää toivoa, että saat polyypit ja niin kovat, että tällaisia määräyksiä et enää latele.

• Kokemusta on

Virtsa eli ureaterapia auttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      83
      4243
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      161
      3523
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3129
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      192
      1912
    5. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      44
      1756
    6. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      27
      1747
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      23
      1744
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1694
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1597
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18