Voimakivet

Zinkki

Olen lueskellut otteita kivikirjoista joissa neuvotaan kuinka eri kivilajeilla on parantavia, tai henkisiä kykyjä lisääviä ominaisuksia. Vuorikristallia korostetaan erityiseti. Haluaisin nyt saada vastauksia niiltä, jotka todella ovat kivien voiman tunteneet. Onko niissä kirjojen väitteissä mitään perää, ja jos on niin mitä? Kertokaa kokemuksistanne.

11

4505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Qadesha

      Joskus kauan kauan sitten minulla oli eräs sairaus, jota päätin yrittää parannella siten että otin pyöröhioton vuorikristallikiven (eli kvartsin) kumpaankin käteeni. Sairauteni ei parantunut, mutta tunsin miten tietoisuuteni tuli tilaan jossa tiedostin autuaallisesti miten "mitään ongelmia ei ole, ja kaikki on hyvin". Se oli sellainen sisäisen kultaisen valon tunne, varmaankin sellaisen voi kokea meditoidessaan. Kun tuo oivallus/tunne meni ohi, tunsin miten ikäänkuin valuin alaspäin, ikäänkuin minun tietoisuuteni olisi ollut hetken ajan jossakin pääni yläpuolelle ja olisi sitten laskeutunut takaisin päähäni.

      Sen jälkeen olen toisinaan keskittyessäni tuntenut käsissäni lievää lämpöä ja joskus pistelyäkin kun pitelen kvartsikiviä. (Vuorikristallin lisäksi käyvät ametisti, ruusukvartsi yms.)

      Minulla on sellainen fiilis tai kutina että kristalli voi toimia jonkinlaisena energian "suurennuslasina", joten jos ihminen siihen oman energiakenttänsä energiaa lataa, niin sen energian saa keskitettynä ja siten voimistuneena takaisin.

      Mutta kauheasti ei ole tullut vuosien mittaan tämän asian kanssa askarreltua, joten en ole kehittänyt tästä mitään sen kummempaa.

      • Suoritin aivan hiljattain kohtuullisen mittavan vertailun usean eri "luonnonjalokivien energiat" -tyyppisen listan välillä. Mielestäni mainostetut ominaisuudet ja vaikutukset on vedetty suoraan puppugeneraattorista, minkä vuoksi yhdenmukaisia ominaisuuksia eri kivimyyjien listoista löytyy samalle kivilajille tuskin koskaan. Jokaisella on oma selityksenä tietylle kivilajille. Räikeimmissä havaitsemissani tapauksissa ne olivat jopa täysin päinvastaisia. Joissakin tapauksissa mainostetaan taas henkisten tai kehon vaikutusten sijaan esimerkiksi tyyliin 'poistaa tietokonesäteilyä' tms. Muutoin kivimyyjien ominaisuuskuvaukset edustavat verbaalin sanatehtailun aatelia monimuotoisuudessaan ja kaikessa merkityksettömyydessään.

        Niinpä onkin mielestäni ihan sama, minkä kiven valitsee vaivaansa; stemu kuin stemu. Joka tapauksessa kiven käyttötarkoitusta voi ymmärtääkseni itse muuttaa. Uudenlaista käyttöä varten kivi täytyy vain ensin "puhdistaa", mikä on lähinnä henkinen operaatio ja jonka tarkoituksena on palauttaa kiven energiat korkeimmalle tasolle. Kiveä ladataan ja puhdistetaan puhdistuksessa esim. auringon valolla, tulella, vedellä tai äänellä. Toisinsanoen ota mikä tahansa kivi sekä viritä/ohjelmoi se uutta, halutunlaista käyttötarkoitusta varten.

        Käytännössä luonnonjalokivien "teho" perustuu mielestäni niiden ulkonäköön, kauneuteen. Energiakivien myyjät usein ohjeistavatkin kiven "hoidosta" siten, että yhtä hyvin sitä voisi luulla lemmikkieläimeksi. Kiveä kohtaan pitää osoittaa sellaista huolta, rakkautta ja kunnioitusta, että siitä tulee tavallaan "elävä". Kivestä tulee ns. virtuaalilemmikki, kivigotchi.

        Kivestä huokuva "sisäinen energia" on itse asiassa sen ulkonäön, sekä omistajansa kunnioituksen ja huolenpidon aiheuttamaa. Jokin muukin arvostettu esine voi aiheuttaa omistajalleen samanlaisia "mystisiä" tuntemuksia; tällöin esine on suorastaan myyttinen ja ylimaallinen. Omalla kohdalla tälläinen esine on omaamani numeroitu Anakin Skywalkerin lasermiekan replica, joka on kunnioitettavan näyttävä. Huolellisesti samettiliinalla pyyhittynä se kiiltää ja kimaltaa kauniisti telineessään lasikuvun alla. Tuntuu kuin siitä huokuisi mieletön sisäinen energia ja miekan voisi ottaa milloin vain, painaa nappia ja laserterä singahtaa esiin. Se päihittää hyvin kvartsit, pyriitit ja topaasit "energiassa".

        Itse kerään Swarovskin kristalliesineitä. Niitä katsoessa ja valon kauniisti heijastuessa rentoutuu ja kirkastuu mieli, nousee mielen tietoisuus, valaistuu ja selkeytyy mielenrauha, lähtee masennus ja stressi, saan optimismia ja voimaa tunnetasolla, lohduttaudun ja parannun niin henkisesti kuin fyysiesti, mahdollistuu henkinen kasvu, torjun itsekeskeisyyden, ajatteluni edistyy ja loogisuuteni kehittyy, älyni ja tunteeni vakautuvat, viisauteni lisääntyy, kohtaan onnea ja suojelusenkeleitä, löydän itseni ja omat rajani, saan henkilökohtaista voimaa, neutralisoin negatiivista energiaa, herätän ja vahvistan sisäistä rakkauden tunnettani, edistän oikeudenmukaisuuttani ja lisään itseluottamustani, kohotan vastaanottokykyä ja syvennän virittäytymistäni, ne auttavat puhumaan totuuksia, kasvattamaan myötätuntoa ja hyväksyntää, aloittavat muutoksen, tuovat näkemyksen kirkkaudessa ja ymmärtämisessä, vahvistavat jalkojani, auttavat ammatin vaihdossa, puhdistavat mieltä sekä tuovat asiat uudelleen arvioitaviksi.


      • Qadesha
        mrkala kirjoitti:

        Suoritin aivan hiljattain kohtuullisen mittavan vertailun usean eri "luonnonjalokivien energiat" -tyyppisen listan välillä. Mielestäni mainostetut ominaisuudet ja vaikutukset on vedetty suoraan puppugeneraattorista, minkä vuoksi yhdenmukaisia ominaisuuksia eri kivimyyjien listoista löytyy samalle kivilajille tuskin koskaan. Jokaisella on oma selityksenä tietylle kivilajille. Räikeimmissä havaitsemissani tapauksissa ne olivat jopa täysin päinvastaisia. Joissakin tapauksissa mainostetaan taas henkisten tai kehon vaikutusten sijaan esimerkiksi tyyliin 'poistaa tietokonesäteilyä' tms. Muutoin kivimyyjien ominaisuuskuvaukset edustavat verbaalin sanatehtailun aatelia monimuotoisuudessaan ja kaikessa merkityksettömyydessään.

        Niinpä onkin mielestäni ihan sama, minkä kiven valitsee vaivaansa; stemu kuin stemu. Joka tapauksessa kiven käyttötarkoitusta voi ymmärtääkseni itse muuttaa. Uudenlaista käyttöä varten kivi täytyy vain ensin "puhdistaa", mikä on lähinnä henkinen operaatio ja jonka tarkoituksena on palauttaa kiven energiat korkeimmalle tasolle. Kiveä ladataan ja puhdistetaan puhdistuksessa esim. auringon valolla, tulella, vedellä tai äänellä. Toisinsanoen ota mikä tahansa kivi sekä viritä/ohjelmoi se uutta, halutunlaista käyttötarkoitusta varten.

        Käytännössä luonnonjalokivien "teho" perustuu mielestäni niiden ulkonäköön, kauneuteen. Energiakivien myyjät usein ohjeistavatkin kiven "hoidosta" siten, että yhtä hyvin sitä voisi luulla lemmikkieläimeksi. Kiveä kohtaan pitää osoittaa sellaista huolta, rakkautta ja kunnioitusta, että siitä tulee tavallaan "elävä". Kivestä tulee ns. virtuaalilemmikki, kivigotchi.

        Kivestä huokuva "sisäinen energia" on itse asiassa sen ulkonäön, sekä omistajansa kunnioituksen ja huolenpidon aiheuttamaa. Jokin muukin arvostettu esine voi aiheuttaa omistajalleen samanlaisia "mystisiä" tuntemuksia; tällöin esine on suorastaan myyttinen ja ylimaallinen. Omalla kohdalla tälläinen esine on omaamani numeroitu Anakin Skywalkerin lasermiekan replica, joka on kunnioitettavan näyttävä. Huolellisesti samettiliinalla pyyhittynä se kiiltää ja kimaltaa kauniisti telineessään lasikuvun alla. Tuntuu kuin siitä huokuisi mieletön sisäinen energia ja miekan voisi ottaa milloin vain, painaa nappia ja laserterä singahtaa esiin. Se päihittää hyvin kvartsit, pyriitit ja topaasit "energiassa".

        Itse kerään Swarovskin kristalliesineitä. Niitä katsoessa ja valon kauniisti heijastuessa rentoutuu ja kirkastuu mieli, nousee mielen tietoisuus, valaistuu ja selkeytyy mielenrauha, lähtee masennus ja stressi, saan optimismia ja voimaa tunnetasolla, lohduttaudun ja parannun niin henkisesti kuin fyysiesti, mahdollistuu henkinen kasvu, torjun itsekeskeisyyden, ajatteluni edistyy ja loogisuuteni kehittyy, älyni ja tunteeni vakautuvat, viisauteni lisääntyy, kohtaan onnea ja suojelusenkeleitä, löydän itseni ja omat rajani, saan henkilökohtaista voimaa, neutralisoin negatiivista energiaa, herätän ja vahvistan sisäistä rakkauden tunnettani, edistän oikeudenmukaisuuttani ja lisään itseluottamustani, kohotan vastaanottokykyä ja syvennän virittäytymistäni, ne auttavat puhumaan totuuksia, kasvattamaan myötätuntoa ja hyväksyntää, aloittavat muutoksen, tuovat näkemyksen kirkkaudessa ja ymmärtämisessä, vahvistavat jalkojani, auttavat ammatin vaihdossa, puhdistavat mieltä sekä tuovat asiat uudelleen arvioitaviksi.

        Jos nyt tempaisen tähän ehkä ärsyttävänkin sanan "magia", niin mielestäni on aina väistämättä alemman tason magiaa etsimällä etsiä kaikenlaisia esineitä tykötarpeikseen henkiseen työskentelyyn. Korkeammassa magiassa eli sanoisinko henkisessä itsekehityksessä ihminen tarvitsee vain oman itsensä, ja jos hän haluaa jotain apuvälineitä, niin periaatteessa mikä tahansa käy joka vain sillä hetkellä sattuu soveltumaan tarkoitukseensa. Ihanteellisinta ehkä olisi ettei jemmaa roinaa ylenmäärin nurkkiinsa, eikä takerru mihinkään varsinkaan enää sen jälkeen kun siitä kaikki hyöty on jo saatu.

        *punastelee kirjahyllynsä vierellä* (köh köh)

        Minullekin on tullut sellaista fiilistä että ovathan ne kivijutut aina mielenkiintoisia, mutta en minä ainakaan ole niistä oikein mitään irti saanut sen mukaan kuin ne kirjat pöpisevät. Itse valitsen mieluiten kvartsin - periaatteessa oikeastaan minkä hyvänsä värisen - sillä perusteella että sitä kiveä käytetään kelloissakin, joten jos sillä on jotain erikoista käyttöarvoa fyysisellä tasolla, niin ehkäpä sillä on sitä henkiselläkin. Sitäpaitsi se usein on läpikuultava ja kaunis kivi. On vaikea uskoa että läpinäkymätön kivi "värähtelisi" mitenkään erityisen käyttökelpoisella tavalla jos ajattelee vaikkapa meditointia, tai ihan mitä tahansa tietoisuuden kohotustilaa.

        Minulla on Intiasta tuttavan tuoma kangas jossa on Buddhan kuva. Kumppanini on kerran yöllä nähnyt miten tästä kuvasta lennähtää häntä kohti kauniin sinisiä kukkasia. Itse olen kokenut tämän kankaan läheisyydessä meditoidessani hienon sisäisen näyn joka meni jotakuinkin niin että katsoin pimeydessä "syvyyteen" ja näin loistavan sinisen jalokiven. (Arvelin sitä silloin kurkkutsakrakseni...)

        Luulen että tuo kangas on periaatteessa pelkkä mikä hyvänsä rätti, mutta koska kumppanini on lievästi buddhalaisuuteen kallellaan päin, hän varmasti saa siitä hyviä viboja, ja tottakai ne tarttuvat minuunkin läheisyytemme vuoksi.


      • kokija
        mrkala kirjoitti:

        Suoritin aivan hiljattain kohtuullisen mittavan vertailun usean eri "luonnonjalokivien energiat" -tyyppisen listan välillä. Mielestäni mainostetut ominaisuudet ja vaikutukset on vedetty suoraan puppugeneraattorista, minkä vuoksi yhdenmukaisia ominaisuuksia eri kivimyyjien listoista löytyy samalle kivilajille tuskin koskaan. Jokaisella on oma selityksenä tietylle kivilajille. Räikeimmissä havaitsemissani tapauksissa ne olivat jopa täysin päinvastaisia. Joissakin tapauksissa mainostetaan taas henkisten tai kehon vaikutusten sijaan esimerkiksi tyyliin 'poistaa tietokonesäteilyä' tms. Muutoin kivimyyjien ominaisuuskuvaukset edustavat verbaalin sanatehtailun aatelia monimuotoisuudessaan ja kaikessa merkityksettömyydessään.

        Niinpä onkin mielestäni ihan sama, minkä kiven valitsee vaivaansa; stemu kuin stemu. Joka tapauksessa kiven käyttötarkoitusta voi ymmärtääkseni itse muuttaa. Uudenlaista käyttöä varten kivi täytyy vain ensin "puhdistaa", mikä on lähinnä henkinen operaatio ja jonka tarkoituksena on palauttaa kiven energiat korkeimmalle tasolle. Kiveä ladataan ja puhdistetaan puhdistuksessa esim. auringon valolla, tulella, vedellä tai äänellä. Toisinsanoen ota mikä tahansa kivi sekä viritä/ohjelmoi se uutta, halutunlaista käyttötarkoitusta varten.

        Käytännössä luonnonjalokivien "teho" perustuu mielestäni niiden ulkonäköön, kauneuteen. Energiakivien myyjät usein ohjeistavatkin kiven "hoidosta" siten, että yhtä hyvin sitä voisi luulla lemmikkieläimeksi. Kiveä kohtaan pitää osoittaa sellaista huolta, rakkautta ja kunnioitusta, että siitä tulee tavallaan "elävä". Kivestä tulee ns. virtuaalilemmikki, kivigotchi.

        Kivestä huokuva "sisäinen energia" on itse asiassa sen ulkonäön, sekä omistajansa kunnioituksen ja huolenpidon aiheuttamaa. Jokin muukin arvostettu esine voi aiheuttaa omistajalleen samanlaisia "mystisiä" tuntemuksia; tällöin esine on suorastaan myyttinen ja ylimaallinen. Omalla kohdalla tälläinen esine on omaamani numeroitu Anakin Skywalkerin lasermiekan replica, joka on kunnioitettavan näyttävä. Huolellisesti samettiliinalla pyyhittynä se kiiltää ja kimaltaa kauniisti telineessään lasikuvun alla. Tuntuu kuin siitä huokuisi mieletön sisäinen energia ja miekan voisi ottaa milloin vain, painaa nappia ja laserterä singahtaa esiin. Se päihittää hyvin kvartsit, pyriitit ja topaasit "energiassa".

        Itse kerään Swarovskin kristalliesineitä. Niitä katsoessa ja valon kauniisti heijastuessa rentoutuu ja kirkastuu mieli, nousee mielen tietoisuus, valaistuu ja selkeytyy mielenrauha, lähtee masennus ja stressi, saan optimismia ja voimaa tunnetasolla, lohduttaudun ja parannun niin henkisesti kuin fyysiesti, mahdollistuu henkinen kasvu, torjun itsekeskeisyyden, ajatteluni edistyy ja loogisuuteni kehittyy, älyni ja tunteeni vakautuvat, viisauteni lisääntyy, kohtaan onnea ja suojelusenkeleitä, löydän itseni ja omat rajani, saan henkilökohtaista voimaa, neutralisoin negatiivista energiaa, herätän ja vahvistan sisäistä rakkauden tunnettani, edistän oikeudenmukaisuuttani ja lisään itseluottamustani, kohotan vastaanottokykyä ja syvennän virittäytymistäni, ne auttavat puhumaan totuuksia, kasvattamaan myötätuntoa ja hyväksyntää, aloittavat muutoksen, tuovat näkemyksen kirkkaudessa ja ymmärtämisessä, vahvistavat jalkojani, auttavat ammatin vaihdossa, puhdistavat mieltä sekä tuovat asiat uudelleen arvioitaviksi.

        Tuossa on itua se, että kiviä voi ohjelmoida ja ajatuksilla kiveen voi ladata sellaista tehoa mitä on ajatellut.

        Jos on ajatellut kiven olevan parantava, niin sellaiseksi se alkaa muuttua. Esimerkkinä Jeesuksen, Buddhan, Neitsyt Marian patsaat ja ns. ihmeitätekevät ikonit ortodoksisissa kirkoissa. Myös Lourdesin parantava lähde. Ajatuksilla voi muuntaa myös paikan vaikutusta tahtomaansa suuntaan. Kivillä on kokemukseni mukaan kuitenkin ominaisvaikutus ( viittaa ominaisvärähtelyyn ), joka on sille luonteenomaisinta.


      • kokija
        Qadesha kirjoitti:

        Jos nyt tempaisen tähän ehkä ärsyttävänkin sanan "magia", niin mielestäni on aina väistämättä alemman tason magiaa etsimällä etsiä kaikenlaisia esineitä tykötarpeikseen henkiseen työskentelyyn. Korkeammassa magiassa eli sanoisinko henkisessä itsekehityksessä ihminen tarvitsee vain oman itsensä, ja jos hän haluaa jotain apuvälineitä, niin periaatteessa mikä tahansa käy joka vain sillä hetkellä sattuu soveltumaan tarkoitukseensa. Ihanteellisinta ehkä olisi ettei jemmaa roinaa ylenmäärin nurkkiinsa, eikä takerru mihinkään varsinkaan enää sen jälkeen kun siitä kaikki hyöty on jo saatu.

        *punastelee kirjahyllynsä vierellä* (köh köh)

        Minullekin on tullut sellaista fiilistä että ovathan ne kivijutut aina mielenkiintoisia, mutta en minä ainakaan ole niistä oikein mitään irti saanut sen mukaan kuin ne kirjat pöpisevät. Itse valitsen mieluiten kvartsin - periaatteessa oikeastaan minkä hyvänsä värisen - sillä perusteella että sitä kiveä käytetään kelloissakin, joten jos sillä on jotain erikoista käyttöarvoa fyysisellä tasolla, niin ehkäpä sillä on sitä henkiselläkin. Sitäpaitsi se usein on läpikuultava ja kaunis kivi. On vaikea uskoa että läpinäkymätön kivi "värähtelisi" mitenkään erityisen käyttökelpoisella tavalla jos ajattelee vaikkapa meditointia, tai ihan mitä tahansa tietoisuuden kohotustilaa.

        Minulla on Intiasta tuttavan tuoma kangas jossa on Buddhan kuva. Kumppanini on kerran yöllä nähnyt miten tästä kuvasta lennähtää häntä kohti kauniin sinisiä kukkasia. Itse olen kokenut tämän kankaan läheisyydessä meditoidessani hienon sisäisen näyn joka meni jotakuinkin niin että katsoin pimeydessä "syvyyteen" ja näin loistavan sinisen jalokiven. (Arvelin sitä silloin kurkkutsakrakseni...)

        Luulen että tuo kangas on periaatteessa pelkkä mikä hyvänsä rätti, mutta koska kumppanini on lievästi buddhalaisuuteen kallellaan päin, hän varmasti saa siitä hyviä viboja, ja tottakai ne tarttuvat minuunkin läheisyytemme vuoksi.

        Aikoinaan hämmästyin miten tehokasta on kun pitää mielessä jonkun viisaan kuvaa. Huomasin että ihminen alkaa transformoitua siksi mitä ajattelee. Metamorfoosi. Ajatus viisasten kivestä kenties lienee lähellä tätä.


    • Sanovat Tellukseksi

      Nykyään tiedämme, että sen ydin on sulaa ainesta.

      Telluksen nopea pyörimisliike aiheuttaa Maan mangneettisuuden.

      Olemme kasvi-ja eläinkuntana eriasteisesti herkkiä tälle ilmiölle.

      Maan mangneettisuuden ilmiötä selitetään kuka mitenkin.

      mies

    • Vuorikide

      Itse kävin noin vuosi sitten kivikaupassa kyselemässä millainen kivi sopisi minulle. Hänen mukaansa kannattaa aina aloittaa vuorikristallista. Siinä sitten aikamme jutustelimme ja näin ikkunassa kauniin vuorikristallipallon. Pyysin saada sen käteen ja kauppias ojensi sen minulle. Tuntui ihanalle pidellä sitä, enkä halunnut päästää siitä millään irti. Nyt se on elänyt kanssani kohta vuoden, enkä kadu ostostani päivääkään. Olen antanut kiven muutaman hyvän ystäväni käsittelyyn ja hekin ovat sitä mieltä, että kivi antaa heille hyvää energiaa. Myöhemmin huomasin, että kun painan kiveä paikkaan johon minua sattuu se helpottaa kipua. Uskon, että jokaisella kivellä on oma energiansa, oma sielunsa. Kun vain osaamme kuunnella kiviämme, ne sisältävät paljon viisautta.

    • mayahii

      Mä en oo lukenu mitään, mutta tiäkkö kun käy jossain huuhaakaupoissa niin niissä on aina aika erikoiset fiilikset. Hyvällä tavalla. Latautuu kun käy siellä sisällä. ja niissähän on noita kiviä. Onkohan tällä asialla yhteys?

      • stonecarrier

        Olin tässä äsken kiviliikkessä ja ostin pienen palan hyvin kallisarvoista kiveä. Samalla hän kertoi,että jokaisessa kivessä on voima ja ihmisille annettu se kyky tunnistaa ne voimat mutta kyky on jäädyt ns. unholaan. Sen saa takaisin harjoittelemalla. Nyt olen saanut pienen hyvän tunteen käsiini kun pitelen kiveä. En muista mitä lajia kivi on mutta se on kirkas.


    • kokija

      Olen nyt testannut joitakin kiviä kun olen kuullut joidenkin mainostavan puolijalokiviä. Vuorikristalli heijastaa takaisin siihen kohdistetut ajatukset ja tunteet. Jos sitä pitää auransa sisällä niin se voimistaa aurassa olevia positiivisia että negatiivisia ominaisuuksia. Timantilla lienee vielä voimakkaampi teho, myönteinen että kielteinen heijastaja, mutta en ole sitä testannut. En voi suositella vuorikristallia kaiken heijastavuutensa vuoksi aloittelijalle. Aloittelijan kivi on esim. ruusukvartsi joka vahvistaa kokemuksen mukaan vain myönteisesti.

    • Anonyymi

      vitun kivet :D nukkumaan kivihirviöt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe