Kuolema

lintunen

Mietiskelin vain että kun wicca/muu pakana/kirkkoon kuulumaton kuolee, niin mitäs sitten tehdään? Onko olemassa jotain sellaisia hautauspaikkoja ja miten koko homma toimii.

Ja sitten lisäkysymyksenä, mitä haluatte itsellenne tehtävän kun kuolette?

12

1146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siv. rek.

      Vuoden 2007 alusta alkaen hautausmailta alkaa löytyä siunaamatonta tilaa myös meille pakanoillekin.

    • Siv. rek.

      Jäi muuten toteamatta, että onhan tähänkin asti ollut erilaisia paikkoja vapaa-ajattelijoiden kuoppaamiseksi. Samahan tuo mihin sitä joutuu...

      • Aurelianus

        Minut voi kuopata vaikka kaatopaikalle johonkin jätekasaan...


      • lintunen
        Aurelianus kirjoitti:

        Minut voi kuopata vaikka kaatopaikalle johonkin jätekasaan...

        En kyllä itse lähtisi tuolle kaatopaikka-linjalle. Hieman proosallista, sanoisin. Ei sillä minulle itselle väliä ole että mihin sitä kuopataan, mutta sukulaiset yleensä haluavat jonkinlaisen paikan jossa sitten käydä.


      • Aurelianus
        lintunen kirjoitti:

        En kyllä itse lähtisi tuolle kaatopaikka-linjalle. Hieman proosallista, sanoisin. Ei sillä minulle itselle väliä ole että mihin sitä kuopataan, mutta sukulaiset yleensä haluavat jonkinlaisen paikan jossa sitten käydä.

        Viimeistään siinä vaiheessa kun Aurinkomme on muuttunut punaiseksi jättiläiseksi hautapaikkani sijainti on yhdentekevä asia. :)


      • luminara
        Aurelianus kirjoitti:

        Minut voi kuopata vaikka kaatopaikalle johonkin jätekasaan...

        Tuossapa lyhyesti kommenttini tuohon viestiin... Tietysti on jokaisen oma asiansa minne haluaa tulla haudaatuksi ja ennenkaikkea miten...


    • taivaansielu

      Olen kuullut, että wiccalaiset saattavat ajatella kuoleman tavallaan iloisena asiana. Sielu siirtyy eteenpäin kesämaahan odottamaan uutta kiertoa. Ei haluta jäädä suremaan kuolemaa, vaan yritetään ajatella sitä positiivisena asiana ja nimenomaan osana elämän kiertoa. Kuolemahan on väistämätöntä.
      Tosi moni wiccalainen käsitykseni mukaan haluaa tuhkatuksi ja tuhkat ripotelluksi luontoon. Minäkin näin ajattelen ja toivon. Mukavaa lisäksi olisi, että tämä paikka olisi sellaisella paikalla, mihin sukulaiseni pääsisivät helposti muistelemaan minua.
      Usein minulta kysellään, kun kerta kirkkoon kuulumaton olen, että eikös hautapaikat maksa kauheasti "pakanoille". Nykyaikana käsittääkseni hautapaikkojen hinnat ovat kaikille hyvin tasavertaiset. Varmasti on kannattavampaa maksaa 30% enemmmän mahdollisesta hautapaikasta, kuin maksaa elämänsä kirkollisveroa.

    • luminara

      On olemassa sellaisiakin paikkoja/ osia hautausmaista jotka on tarkoitettu muille kuin kristityille joten sinne kai ne jälkeen jäävät sitten lopulta hautaa mut, vaikka toisaalta mä ajattelin toivoa polttohautausta ja tuhkat mahdollisesti jollekkin kauniille paikalle luontoon siis jos laki sen vain sallii...

    • Nimetön

      En ole wiccalaisena turhan paljon tutkiskellut kuoleman jälkeistä elämää, tärkeintä kun on elää tässä ja nyt (paljon toisteltu fraasi).

      Kesämaa on hauska ja romanttinen teoria, mutta minä en siihen usko. Ainakaan kirjaimellisesti. En myöskään kirjaimellisesti jälleensyntymiseen - siihen että juuri _minä_ syntyisin uudelleen jonakuin muuna. Sen sijaan _henkisyyteni_ tai ns. sieluni saattaa syntyä hyvinkin toiseen ruumiiseen kuolemani jälkeen. En yksinkertaisesti tiedä. _Toivon_ että kuolemani jälkeen tietoisuuteni jatkaa elämäänsä. Silti jaksan olla skeptinen kaikkia taivaskuvauksia kohtaan. Toivottavasti saitte jotain selkoa...

      Tässä maailmassa: Kun olen kuollut, haluan että minut poltetaan. Sukulaiseni saavat muistella minua kristityillä menoillaan, mutta _ilman pappia_. En halua tulla siunatuksi kristittyjen menoissa tms.

      Kirkkomaalle minut saa kuitenkin haudata, sillä samapa tuo. Kristityt sukulaiseni voivat siellä käydä minua muistelemassa. Ateistiset sekä pakanalliset ystäväni muistavat minua mielessään, ehkä rituaaleissaan. Oma valintansa tämäkin.

      Hautakivessäni en tule suvaitsemaan ristejä tai muita kristillisiä symboleita. Jos tälläisiä siihen ängetään, tietäköön kaikki saatananpalvojahevarit että hautakiveni saa kaataa ja viskata minne lystää.

      • mereldarin kommentti.

        Jostain syystä en osaa kirjoittaa nimimerkilläni :/

        -Mereldar


    • murmelinpapana

      että saakohan hautakiveen pentagrammi kaiverruksen? tai sitten joku jumalattaren tai jumalan merkki...

      • harmaavaris

        Samaa olen itsekin miettinyt. Toisaalta rahalla saa vaikka sun mitä.

        Mutta mitenköhän kauan ne pentagrammeista pitämättömät antaa tuollaisen hautakiven olla pystyssä, se on toinen asia. Ehkäpä joskus tulevaisuudessa ongelma siirtyy hautakivien potkimisesta ristien polttamiseen haudoilla. Mene ja tiedä...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe