/// Onko Jeesus sama kuin Jumala /// ?

Anonyymi

Apt. 7:55
Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella.

Miksi adventistit sanovat Jeesusta sapatin Herraksi / Mikaeliksi ja Jumalaa Jahveksi?

48

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tule adventtikirkkoon niin näet pastoriotuksen täynnä Pyhää Henkeä tosin se on amerikkalaista illuusiota.

      • Anonyymi

        Adventtikirkon pastorin koulutus on pitkä, koska pastori täytyy ensin aivopestä Englannissa tai USA:ssa lahkon omissa aivopesuloissa ennen, kuin hän pystyy aivopesemään muita.
        Pastorin pitää myös osallistua sännöllisesti täydennyskoulutukseen, että aivopesun tulos olisi paras mahdollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkon pastorin koulutus on pitkä, koska pastori täytyy ensin aivopestä Englannissa tai USA:ssa lahkon omissa aivopesuloissa ennen, kuin hän pystyy aivopesemään muita.
        Pastorin pitää myös osallistua sännöllisesti täydennyskoulutukseen, että aivopesun tulos olisi paras mahdollinen.

        Adventtikirkon pastori pakotetaan olemaan kulttinsa käytössä elämänsä loppuun saakka niinkauan kuin henki pihisee.
        Siinä on sielu täysin myyty organisaatiolle.
        BigDeal ;) hahhaaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventtikirkon pastori pakotetaan olemaan kulttinsa käytössä elämänsä loppuun saakka niinkauan kuin henki pihisee.
        Siinä on sielu täysin myyty organisaatiolle.
        BigDeal ;) hahhaaa.

        Hanki elämä ja tule amerikankultin pastoriksi adventistien kerhoon.
        Me koulutamme ja aivopesemme sinut amerikkalaisin metodein.


    • Anonyymi

      Valepaimenet eli past-Orit eivät tunne Raamattua joten he eivät pysty vastaamaan aloituksen kysymykseen.
      He vaan miettivät millainen ei ole helvetti ja mikä on peto.

    • Anonyymi

      Jokainen voi lukea Raamatusta, että Jeesus on yhtä Isän kanssa.

      Jeesus on ihmiseksi tullut Jumala, jonka tunnemme Vanhassa testamentissa useilla eri nimillä. Yksi niistä on jahve.

      Kai nyt jokainen edes vähän kristinuskoa tunteva tuon tietää?!

      • Anonyymi

        Minäkin olen yhtä Isän kanssa. Tekeekö se minusta Jumalan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen yhtä Isän kanssa. Tekeekö se minusta Jumalan?

        sivuta edellisestä- olet Jumalan kuva - edustatko HÄNTÄ - vai puhutko omiasi.

        Alussa oli Sana - Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala!
        Eli Jumalan Sanalla luotiin taivas ja maa-
        Sana on Voima -
        Kristukseen ja Kristuksessa on kaikki luotu - Eli Sanalla, ja sen voimasta kaikki pysyy koossa. eli SANA! Sanan voima! Kumartakaa Häntä, joka on Luonut - taivaan ja maan.
        Hän on Sapatin Herra!

        Pystyykö - ihmiskunta katsomaan langenneena katsomaan Jumalaa kasvoista kasvoihin - kuolematta? Kuinka Herra kohtaisi meidät - Kuvansa kautta- Siksi Sana tuli -lihaksi- ja joka näkee Pojan - näkee Isän.

        Eli Poika on Luoja - joka luo seurakuntansa kautta - Herran kansan kautta kerran Elämänkirjankautta - tulevan Valtakunnan, jolle - eli meille annetaan armolahjana iankaikkisen elämän armolahja. Eli ELÄMÄ- on armolahja- iankaikkinen elämä ja tämä on tässä SANASSA- jonka toivossa elämme.
        Nyt tämä taivaassa oleva Valtakuntaja valtaistuin kertoo ymmärrykseemme käsityksen, jossa avataan tieto - Jumala vakuttaa kaikessa - ja valtakunta on ikuinen.
        Ja näin meidän elämä näkyy tässä valtaistuimen oikealla puolella olevalla Pojan valtaistuimessa, eli näkisimme Vallan kokonaisuuden, vallan - kun Isä antaa elämän Pojalle, ja Poika - kelle tahtoo.
        Joka uskoo minuun, saa elää - siis usko meissä on myös tekoja - sydän ympärileikattuna maailmaan ja sen henkeen- erottautua pilkkaajistakin.
        Eli näkyvyys Sanassa on Valtaistuin - ja Pojan valtaistuin siihen asti- kun Kuninkuus istuu Pojalle - näin Pojan valtaistuin liudentuu yhdeksi - eli Jumalan on YKSI.

        Nyt meidän tähden tarvitaan SANA - joka ja jota katsellen voisimme nähdän ISÄN.
        Näemme siinä kokonaisuudessa Jumalan opin, ohjeen ja neuvon, jotta ikuisen elämän armolahja voi liduentua meihin, olemmehan Jumalan kuva - Kristuksessa.

        Kenessä ei ole Jumalan kuvaa - ja elämänkirja ei tunne nimeä, eikä sielua Jumala tunne, hänen elämänsä on vain iänkaikkinen elämässä- tämä on elämän aika - joka opettaa SANAA ja kehenkä ei SANA siemen saa kasvaa hyväksi - hänen sielunsa kuolee II- kuoleman. eli syntiä tekevä sielu ei saa iankaikkista elämää - Jumala ei anna, kuten paratiisin ovilla tuli kerubit miekkoineen, ettei syntiä tekevä sielu syö elämänpuusta ja näin elä iankaikkisesti. Vaan SANAN mukaan Herra Sebaot Malakiakirjan mukaan helvetin tuli saattaa olkiukot sannaksi - heikaksi iankakkisesti olevaksi - josta ei edes kiirastulioppi voi pelastaa elämäksi, eikä kaikki sielut, joidenkin kirkkkojen pappien mukaan sittenkin ikäänkuin pelastusi, pidä paikkaansa, vaan synnin palkka SANASSA on siinä kadotetussa olossa. jalkojen alla - kuka saa tämän armolahjan ja jonka Herra tuntee meissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sivuta edellisestä- olet Jumalan kuva - edustatko HÄNTÄ - vai puhutko omiasi.

        Alussa oli Sana - Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala!
        Eli Jumalan Sanalla luotiin taivas ja maa-
        Sana on Voima -
        Kristukseen ja Kristuksessa on kaikki luotu - Eli Sanalla, ja sen voimasta kaikki pysyy koossa. eli SANA! Sanan voima! Kumartakaa Häntä, joka on Luonut - taivaan ja maan.
        Hän on Sapatin Herra!

        Pystyykö - ihmiskunta katsomaan langenneena katsomaan Jumalaa kasvoista kasvoihin - kuolematta? Kuinka Herra kohtaisi meidät - Kuvansa kautta- Siksi Sana tuli -lihaksi- ja joka näkee Pojan - näkee Isän.

        Eli Poika on Luoja - joka luo seurakuntansa kautta - Herran kansan kautta kerran Elämänkirjankautta - tulevan Valtakunnan, jolle - eli meille annetaan armolahjana iankaikkisen elämän armolahja. Eli ELÄMÄ- on armolahja- iankaikkinen elämä ja tämä on tässä SANASSA- jonka toivossa elämme.
        Nyt tämä taivaassa oleva Valtakuntaja valtaistuin kertoo ymmärrykseemme käsityksen, jossa avataan tieto - Jumala vakuttaa kaikessa - ja valtakunta on ikuinen.
        Ja näin meidän elämä näkyy tässä valtaistuimen oikealla puolella olevalla Pojan valtaistuimessa, eli näkisimme Vallan kokonaisuuden, vallan - kun Isä antaa elämän Pojalle, ja Poika - kelle tahtoo.
        Joka uskoo minuun, saa elää - siis usko meissä on myös tekoja - sydän ympärileikattuna maailmaan ja sen henkeen- erottautua pilkkaajistakin.
        Eli näkyvyys Sanassa on Valtaistuin - ja Pojan valtaistuin siihen asti- kun Kuninkuus istuu Pojalle - näin Pojan valtaistuin liudentuu yhdeksi - eli Jumalan on YKSI.

        Nyt meidän tähden tarvitaan SANA - joka ja jota katsellen voisimme nähdän ISÄN.
        Näemme siinä kokonaisuudessa Jumalan opin, ohjeen ja neuvon, jotta ikuisen elämän armolahja voi liduentua meihin, olemmehan Jumalan kuva - Kristuksessa.

        Kenessä ei ole Jumalan kuvaa - ja elämänkirja ei tunne nimeä, eikä sielua Jumala tunne, hänen elämänsä on vain iänkaikkinen elämässä- tämä on elämän aika - joka opettaa SANAA ja kehenkä ei SANA siemen saa kasvaa hyväksi - hänen sielunsa kuolee II- kuoleman. eli syntiä tekevä sielu ei saa iankaikkista elämää - Jumala ei anna, kuten paratiisin ovilla tuli kerubit miekkoineen, ettei syntiä tekevä sielu syö elämänpuusta ja näin elä iankaikkisesti. Vaan SANAN mukaan Herra Sebaot Malakiakirjan mukaan helvetin tuli saattaa olkiukot sannaksi - heikaksi iankakkisesti olevaksi - josta ei edes kiirastulioppi voi pelastaa elämäksi, eikä kaikki sielut, joidenkin kirkkkojen pappien mukaan sittenkin ikäänkuin pelastusi, pidä paikkaansa, vaan synnin palkka SANASSA on siinä kadotetussa olossa. jalkojen alla - kuka saa tämän armolahjan ja jonka Herra tuntee meissä.

        Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. >>>Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"<<< Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä. (1Mo 3:22-24)

        Joh 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. (Joh 1:1-3)

        Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, (Joh 1:10-12)

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        (Joh 3:16-18)

        Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, (Joh 5:21-22)

        että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. (Joh 5:23-24)

        Joh 5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.

        Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. (Joh 5:28-29)

        Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.

        Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja

        tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (Mal 4:1-3)

        Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa. Ja ne muut saivat surmansa hevosen selässä istuvan miekasta, joka lähti hänen suustaan; ja kaikki linnut tulivat ravituiksi heidän lihastansa.
        (Ilm 19:20-21)

        Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
        (Ilm 20:13-15)

        Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        (Ilm 21:1-4)


        Toinen "voi!" on mennyt; katso, kolmas "voi!" tulee pian. Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti". (Ilm 11:14-15)

        Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".


      • Anonyymi

        Jokainen voi lukea Raamatusta, että Jeesus on yhtä Isän kanssa.

        Jeesus on ihmiseksi tullut Jumala, jonka tunnemme Vanhassa testamentissa useilla eri nimillä. Yksi niistä on jahve.

        Kai nyt jokainen edes vähän kristinuskoa tunteva tuon tietää?!

        Ainut että vanha testamentti on Juutalaisten.
        Me emme ole Juutalaisia.
        Kristus on Isän poika ja Jumala siten,mutta hän oli myös ihminen joka sitoo meidät siihen.
        Juutalaiset ei sitä ymmärrä,heillä ei ole elävää Jumalaa(Jumalan poikaa ).
        Katso,Kristus loi maailman suurimman uskonnon.. !
        Juutalaiset ei luonut..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. >>>Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"<<< Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä. (1Mo 3:22-24)

        Joh 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. (Joh 1:1-3)

        Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, (Joh 1:10-12)

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        (Joh 3:16-18)

        Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, (Joh 5:21-22)

        että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. (Joh 5:23-24)

        Joh 5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.

        Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. (Joh 5:28-29)

        Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.

        Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja

        tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (Mal 4:1-3)

        Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa. Ja ne muut saivat surmansa hevosen selässä istuvan miekasta, joka lähti hänen suustaan; ja kaikki linnut tulivat ravituiksi heidän lihastansa.
        (Ilm 19:20-21)

        Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
        (Ilm 20:13-15)

        Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        (Ilm 21:1-4)


        Toinen "voi!" on mennyt; katso, kolmas "voi!" tulee pian. Ja seitsemäs enkeli puhalsi pasunaan; niin kuului taivaassa suuria ääniä, jotka sanoivat: "Maailman kuninkuus on tullut meidän Herrallemme ja hänen Voidellullensa, ja hän on hallitseva aina ja iankaikkisesti". (Ilm 11:14-15)

        Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".

        Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen. (Joh 5:28-29)

        Kukaan ei ole haudoissa,sinut on luotu sinä elät varmasti.
        (pahan tekijöistä en tiedä).
        Sinä olet luotu ja olet energiaa,sinä et kuole !


    • Anonyymi

      No kuule kun Jeesus sanoi olevansa sapatin Herra.

      • Anonyymi

        Niimpä, adventistit yrittävät olla sapatin herroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä, adventistit yrittävät olla sapatin herroja.

        Niinpä kirjoitetaan ilman m-kirjainta.


      • Anonyymi

        Jeesushan puhui arameaa. Sana "ihmisen poika" tulee arameankielestä ja tarkoittaa sekä ihmistä että ihmislasta. Nämä ovat arameaksi sama asia. Se ei tarkoita Jumalaa. Arameassa ei ole sellaista sanaa kuin ihmisen poika, jolla olisi jokin muu merkitys kuin ihmislapsi eli ihminen. Tarkastellaanpa esimerkiksi kohtaa, jossa sanotaan, että...

        Matteus 12:7-8
        "7. Jos te ymmärtäisitte, mitä tarkoittaa: ’Laupeutta minä tahdon enkä uhria’, niin ette tuomitsisi syyttömiä. 8. Sillä ihmisen poika on sapatin herra.” "

        Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu aikakaudella, jolloin asiat ymmärrettiin niin kuin ne Vanhassa testamentissa ymmärrettiin. Juutalaiset ymmärsivät ihmisen pojan (arameaksi BREH DENASHA) ihan tavalliseksi ihmiseksi, joka nimen omaan ei ole jumalallinen vaan heikko ja hauras olento, ihminen.

        Katsotaanpa tämän lauseen asiayhteys. Tässä seuraavassa perustellaan se, että sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten sillä asialla, että ihmisen poika on myös sapatin herra. Tuossahan ei ole mitään järkeä. Niinpä-sana (englanniksi therefore) kertoo meille, että sen jälkeen tuleva teksti perustelee sitä edellä ollutta asiaa. Miten Jeesuksen sapatin herruus voidaan perustella sillä, että juuri ihminen ei ole sapattia varten vaan sapatti ihmistä?

        Markus 2:27-28
        "27. Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. 28. Niinpä Ihmisen Poika on myös sapatin herra.” "

        Miten sellainen asia tekisi Jeesuksesta sapatin herran, että sapatti on ihmistä varten? No ei mitenkään, koko lauseessa ei ole mitään järkeä. Sehän on sama kuin väittäisi vaikkapa jotakin sellaista kuin että: polkupyörä on pyöräilyä varten, koska eduskunta on myös lainsäätäjä. Eihän tuollaisessa lauseessa ole mitään järkeä! Tai että: keskiviikko on kauppapäivä, koska poliisi on myös lain valvoja. Kuten huomaamme lauserakenne ja syy-seuraussuhde ovat käsittämättömiä. Jeesuksen sanoma on kuitenkin käännetty aivan oikeaoppisesti kreikankielestä. Missä siis vika?

        Syy siihen, miksi lauseessa ei ole päätä eikä häntää löytyy siitä, ettei Jeesus sanonut tätä lausetta kreikaksi vaan arameaksi. Koko lauseessa ei ole mitään järkeä, ei suomeksi eikä kreikaksi. Sijoitetaanpa tuo arameankielen ihminen-sana tuohon raamatunlauseeseen:

        "Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on BREH DENASHA varten eikä BREH DENASHA sapattia varten, niinpä BREH DENASHA on myös sapatin herra.” "

        Tämä kääntyy suomeksi:

        "Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Niinpä on myös niin, että ihminen on sapatin herra.” "

        Vasta tässä on jotakin järkeä. Sapatti on ihmistä varten ja ihminen saa viettää sapattinsa parhaaksi katsomallaan tavalla Jumalan kunniaksi, koska on sapatin herra. Sapatin herra, ihminen, saa viettää sitä vaikkapa tekemällä hyvää sapattina. Jeesus haluaa sanoa, että sapatti on ainutlaatuinen vapaan ja levon päivä muuten niin kiireisessä kreikkalais-roomalaisessa ympäristössä, jossa tehtiin töitä seitsemänä päivänä viikossa. Sen tähden sapatti ei saa kahlita ihmistä eikä asettaa hänelle uusia paineita tai rajoitteita, joita yhteiskunta on jo muutenkin täynnä. Sapatin on tarkoitus olla vapautta viettää aikaa ystävien ja Jumalan kanssa.

        Katsotaanpa toinen esimerkki:

        Matteus 8:20
        "Jeesus sanoi hänelle: ”Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta ihmisen pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi.” "

        BREH DENASHA viittaa nöyryyteen, ei jumalallisuuteen. Jeesus siis sanoi: minä olen vain tavallinen ihminen, en mitään erikoista. Voidaan kääntää myös vain ihmisen lapsi. Parempi käännös olisikin: "...Linnuillakin on pesät mutta tällä ihmisellä ei ole omaa kotia." Jeesus tunsi itsensä hyljityksi ihmiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesushan puhui arameaa. Sana "ihmisen poika" tulee arameankielestä ja tarkoittaa sekä ihmistä että ihmislasta. Nämä ovat arameaksi sama asia. Se ei tarkoita Jumalaa. Arameassa ei ole sellaista sanaa kuin ihmisen poika, jolla olisi jokin muu merkitys kuin ihmislapsi eli ihminen. Tarkastellaanpa esimerkiksi kohtaa, jossa sanotaan, että...

        Matteus 12:7-8
        "7. Jos te ymmärtäisitte, mitä tarkoittaa: ’Laupeutta minä tahdon enkä uhria’, niin ette tuomitsisi syyttömiä. 8. Sillä ihmisen poika on sapatin herra.” "

        Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu aikakaudella, jolloin asiat ymmärrettiin niin kuin ne Vanhassa testamentissa ymmärrettiin. Juutalaiset ymmärsivät ihmisen pojan (arameaksi BREH DENASHA) ihan tavalliseksi ihmiseksi, joka nimen omaan ei ole jumalallinen vaan heikko ja hauras olento, ihminen.

        Katsotaanpa tämän lauseen asiayhteys. Tässä seuraavassa perustellaan se, että sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten sillä asialla, että ihmisen poika on myös sapatin herra. Tuossahan ei ole mitään järkeä. Niinpä-sana (englanniksi therefore) kertoo meille, että sen jälkeen tuleva teksti perustelee sitä edellä ollutta asiaa. Miten Jeesuksen sapatin herruus voidaan perustella sillä, että juuri ihminen ei ole sapattia varten vaan sapatti ihmistä?

        Markus 2:27-28
        "27. Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. 28. Niinpä Ihmisen Poika on myös sapatin herra.” "

        Miten sellainen asia tekisi Jeesuksesta sapatin herran, että sapatti on ihmistä varten? No ei mitenkään, koko lauseessa ei ole mitään järkeä. Sehän on sama kuin väittäisi vaikkapa jotakin sellaista kuin että: polkupyörä on pyöräilyä varten, koska eduskunta on myös lainsäätäjä. Eihän tuollaisessa lauseessa ole mitään järkeä! Tai että: keskiviikko on kauppapäivä, koska poliisi on myös lain valvoja. Kuten huomaamme lauserakenne ja syy-seuraussuhde ovat käsittämättömiä. Jeesuksen sanoma on kuitenkin käännetty aivan oikeaoppisesti kreikankielestä. Missä siis vika?

        Syy siihen, miksi lauseessa ei ole päätä eikä häntää löytyy siitä, ettei Jeesus sanonut tätä lausetta kreikaksi vaan arameaksi. Koko lauseessa ei ole mitään järkeä, ei suomeksi eikä kreikaksi. Sijoitetaanpa tuo arameankielen ihminen-sana tuohon raamatunlauseeseen:

        "Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on BREH DENASHA varten eikä BREH DENASHA sapattia varten, niinpä BREH DENASHA on myös sapatin herra.” "

        Tämä kääntyy suomeksi:

        "Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Niinpä on myös niin, että ihminen on sapatin herra.” "

        Vasta tässä on jotakin järkeä. Sapatti on ihmistä varten ja ihminen saa viettää sapattinsa parhaaksi katsomallaan tavalla Jumalan kunniaksi, koska on sapatin herra. Sapatin herra, ihminen, saa viettää sitä vaikkapa tekemällä hyvää sapattina. Jeesus haluaa sanoa, että sapatti on ainutlaatuinen vapaan ja levon päivä muuten niin kiireisessä kreikkalais-roomalaisessa ympäristössä, jossa tehtiin töitä seitsemänä päivänä viikossa. Sen tähden sapatti ei saa kahlita ihmistä eikä asettaa hänelle uusia paineita tai rajoitteita, joita yhteiskunta on jo muutenkin täynnä. Sapatin on tarkoitus olla vapautta viettää aikaa ystävien ja Jumalan kanssa.

        Katsotaanpa toinen esimerkki:

        Matteus 8:20
        "Jeesus sanoi hänelle: ”Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta ihmisen pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi.” "

        BREH DENASHA viittaa nöyryyteen, ei jumalallisuuteen. Jeesus siis sanoi: minä olen vain tavallinen ihminen, en mitään erikoista. Voidaan kääntää myös vain ihmisen lapsi. Parempi käännös olisikin: "...Linnuillakin on pesät mutta tällä ihmisellä ei ole omaa kotia." Jeesus tunsi itsensä hyljityksi ihmiseksi.

        Jännät paikat, mitä hyvää pastorimme tekee sapattina...
        Siirä kannattaa maksaa vähintäin viiskymppiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä kirjoitetaan ilman m-kirjainta.

        Hällä väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesushan puhui arameaa. Sana "ihmisen poika" tulee arameankielestä ja tarkoittaa sekä ihmistä että ihmislasta. Nämä ovat arameaksi sama asia. Se ei tarkoita Jumalaa. Arameassa ei ole sellaista sanaa kuin ihmisen poika, jolla olisi jokin muu merkitys kuin ihmislapsi eli ihminen. Tarkastellaanpa esimerkiksi kohtaa, jossa sanotaan, että...

        Matteus 12:7-8
        "7. Jos te ymmärtäisitte, mitä tarkoittaa: ’Laupeutta minä tahdon enkä uhria’, niin ette tuomitsisi syyttömiä. 8. Sillä ihmisen poika on sapatin herra.” "

        Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu aikakaudella, jolloin asiat ymmärrettiin niin kuin ne Vanhassa testamentissa ymmärrettiin. Juutalaiset ymmärsivät ihmisen pojan (arameaksi BREH DENASHA) ihan tavalliseksi ihmiseksi, joka nimen omaan ei ole jumalallinen vaan heikko ja hauras olento, ihminen.

        Katsotaanpa tämän lauseen asiayhteys. Tässä seuraavassa perustellaan se, että sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten sillä asialla, että ihmisen poika on myös sapatin herra. Tuossahan ei ole mitään järkeä. Niinpä-sana (englanniksi therefore) kertoo meille, että sen jälkeen tuleva teksti perustelee sitä edellä ollutta asiaa. Miten Jeesuksen sapatin herruus voidaan perustella sillä, että juuri ihminen ei ole sapattia varten vaan sapatti ihmistä?

        Markus 2:27-28
        "27. Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. 28. Niinpä Ihmisen Poika on myös sapatin herra.” "

        Miten sellainen asia tekisi Jeesuksesta sapatin herran, että sapatti on ihmistä varten? No ei mitenkään, koko lauseessa ei ole mitään järkeä. Sehän on sama kuin väittäisi vaikkapa jotakin sellaista kuin että: polkupyörä on pyöräilyä varten, koska eduskunta on myös lainsäätäjä. Eihän tuollaisessa lauseessa ole mitään järkeä! Tai että: keskiviikko on kauppapäivä, koska poliisi on myös lain valvoja. Kuten huomaamme lauserakenne ja syy-seuraussuhde ovat käsittämättömiä. Jeesuksen sanoma on kuitenkin käännetty aivan oikeaoppisesti kreikankielestä. Missä siis vika?

        Syy siihen, miksi lauseessa ei ole päätä eikä häntää löytyy siitä, ettei Jeesus sanonut tätä lausetta kreikaksi vaan arameaksi. Koko lauseessa ei ole mitään järkeä, ei suomeksi eikä kreikaksi. Sijoitetaanpa tuo arameankielen ihminen-sana tuohon raamatunlauseeseen:

        "Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on BREH DENASHA varten eikä BREH DENASHA sapattia varten, niinpä BREH DENASHA on myös sapatin herra.” "

        Tämä kääntyy suomeksi:

        "Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Niinpä on myös niin, että ihminen on sapatin herra.” "

        Vasta tässä on jotakin järkeä. Sapatti on ihmistä varten ja ihminen saa viettää sapattinsa parhaaksi katsomallaan tavalla Jumalan kunniaksi, koska on sapatin herra. Sapatin herra, ihminen, saa viettää sitä vaikkapa tekemällä hyvää sapattina. Jeesus haluaa sanoa, että sapatti on ainutlaatuinen vapaan ja levon päivä muuten niin kiireisessä kreikkalais-roomalaisessa ympäristössä, jossa tehtiin töitä seitsemänä päivänä viikossa. Sen tähden sapatti ei saa kahlita ihmistä eikä asettaa hänelle uusia paineita tai rajoitteita, joita yhteiskunta on jo muutenkin täynnä. Sapatin on tarkoitus olla vapautta viettää aikaa ystävien ja Jumalan kanssa.

        Katsotaanpa toinen esimerkki:

        Matteus 8:20
        "Jeesus sanoi hänelle: ”Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta ihmisen pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi.” "

        BREH DENASHA viittaa nöyryyteen, ei jumalallisuuteen. Jeesus siis sanoi: minä olen vain tavallinen ihminen, en mitään erikoista. Voidaan kääntää myös vain ihmisen lapsi. Parempi käännös olisikin: "...Linnuillakin on pesät mutta tällä ihmisellä ei ole omaa kotia." Jeesus tunsi itsensä hyljityksi ihmiseksi.

        Tuo on vain sinun valheesi. Vain Jeesus on Ihmisen Poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesushan puhui arameaa. Sana "ihmisen poika" tulee arameankielestä ja tarkoittaa sekä ihmistä että ihmislasta. Nämä ovat arameaksi sama asia. Se ei tarkoita Jumalaa. Arameassa ei ole sellaista sanaa kuin ihmisen poika, jolla olisi jokin muu merkitys kuin ihmislapsi eli ihminen. Tarkastellaanpa esimerkiksi kohtaa, jossa sanotaan, että...

        Matteus 12:7-8
        "7. Jos te ymmärtäisitte, mitä tarkoittaa: ’Laupeutta minä tahdon enkä uhria’, niin ette tuomitsisi syyttömiä. 8. Sillä ihmisen poika on sapatin herra.” "

        Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu aikakaudella, jolloin asiat ymmärrettiin niin kuin ne Vanhassa testamentissa ymmärrettiin. Juutalaiset ymmärsivät ihmisen pojan (arameaksi BREH DENASHA) ihan tavalliseksi ihmiseksi, joka nimen omaan ei ole jumalallinen vaan heikko ja hauras olento, ihminen.

        Katsotaanpa tämän lauseen asiayhteys. Tässä seuraavassa perustellaan se, että sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten sillä asialla, että ihmisen poika on myös sapatin herra. Tuossahan ei ole mitään järkeä. Niinpä-sana (englanniksi therefore) kertoo meille, että sen jälkeen tuleva teksti perustelee sitä edellä ollutta asiaa. Miten Jeesuksen sapatin herruus voidaan perustella sillä, että juuri ihminen ei ole sapattia varten vaan sapatti ihmistä?

        Markus 2:27-28
        "27. Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. 28. Niinpä Ihmisen Poika on myös sapatin herra.” "

        Miten sellainen asia tekisi Jeesuksesta sapatin herran, että sapatti on ihmistä varten? No ei mitenkään, koko lauseessa ei ole mitään järkeä. Sehän on sama kuin väittäisi vaikkapa jotakin sellaista kuin että: polkupyörä on pyöräilyä varten, koska eduskunta on myös lainsäätäjä. Eihän tuollaisessa lauseessa ole mitään järkeä! Tai että: keskiviikko on kauppapäivä, koska poliisi on myös lain valvoja. Kuten huomaamme lauserakenne ja syy-seuraussuhde ovat käsittämättömiä. Jeesuksen sanoma on kuitenkin käännetty aivan oikeaoppisesti kreikankielestä. Missä siis vika?

        Syy siihen, miksi lauseessa ei ole päätä eikä häntää löytyy siitä, ettei Jeesus sanonut tätä lausetta kreikaksi vaan arameaksi. Koko lauseessa ei ole mitään järkeä, ei suomeksi eikä kreikaksi. Sijoitetaanpa tuo arameankielen ihminen-sana tuohon raamatunlauseeseen:

        "Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on BREH DENASHA varten eikä BREH DENASHA sapattia varten, niinpä BREH DENASHA on myös sapatin herra.” "

        Tämä kääntyy suomeksi:

        "Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Niinpä on myös niin, että ihminen on sapatin herra.” "

        Vasta tässä on jotakin järkeä. Sapatti on ihmistä varten ja ihminen saa viettää sapattinsa parhaaksi katsomallaan tavalla Jumalan kunniaksi, koska on sapatin herra. Sapatin herra, ihminen, saa viettää sitä vaikkapa tekemällä hyvää sapattina. Jeesus haluaa sanoa, että sapatti on ainutlaatuinen vapaan ja levon päivä muuten niin kiireisessä kreikkalais-roomalaisessa ympäristössä, jossa tehtiin töitä seitsemänä päivänä viikossa. Sen tähden sapatti ei saa kahlita ihmistä eikä asettaa hänelle uusia paineita tai rajoitteita, joita yhteiskunta on jo muutenkin täynnä. Sapatin on tarkoitus olla vapautta viettää aikaa ystävien ja Jumalan kanssa.

        Katsotaanpa toinen esimerkki:

        Matteus 8:20
        "Jeesus sanoi hänelle: ”Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta ihmisen pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi.” "

        BREH DENASHA viittaa nöyryyteen, ei jumalallisuuteen. Jeesus siis sanoi: minä olen vain tavallinen ihminen, en mitään erikoista. Voidaan kääntää myös vain ihmisen lapsi. Parempi käännös olisikin: "...Linnuillakin on pesät mutta tällä ihmisellä ei ole omaa kotia." Jeesus tunsi itsensä hyljityksi ihmiseksi.

        Sinä raiskaat Raamattua ja selittelet omia valheitasi muka Raamatun opetuksena ottamalla tekstit pois lauseyhteydestään.

        EMME HYVÄKSY VÄITTEITÄSI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hällä väliä.

        Näköjään. Kertoo paljon koulutuksesi tasosta. No, sen voi kyllä nähdä näistä typeristä aloituksistakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä raiskaat Raamattua ja selittelet omia valheitasi muka Raamatun opetuksena ottamalla tekstit pois lauseyhteydestään.

        EMME HYVÄKSY VÄITTEITÄSI.

        Ketkä te?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on vain sinun valheesi. Vain Jeesus on Ihmisen Poika.

        Pastorisikin tietää hepreankielisen ihmisen pojan merkityksen. Sinulle ei opeteta sitä, ettet tietäisi koko totuutta. Jokaisen Raamatun lukijan kannattaisi opetella Raamatun alkukieliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesushan puhui arameaa. Sana "ihmisen poika" tulee arameankielestä ja tarkoittaa sekä ihmistä että ihmislasta. Nämä ovat arameaksi sama asia. Se ei tarkoita Jumalaa. Arameassa ei ole sellaista sanaa kuin ihmisen poika, jolla olisi jokin muu merkitys kuin ihmislapsi eli ihminen. Tarkastellaanpa esimerkiksi kohtaa, jossa sanotaan, että...

        Matteus 12:7-8
        "7. Jos te ymmärtäisitte, mitä tarkoittaa: ’Laupeutta minä tahdon enkä uhria’, niin ette tuomitsisi syyttömiä. 8. Sillä ihmisen poika on sapatin herra.” "

        Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu aikakaudella, jolloin asiat ymmärrettiin niin kuin ne Vanhassa testamentissa ymmärrettiin. Juutalaiset ymmärsivät ihmisen pojan (arameaksi BREH DENASHA) ihan tavalliseksi ihmiseksi, joka nimen omaan ei ole jumalallinen vaan heikko ja hauras olento, ihminen.

        Katsotaanpa tämän lauseen asiayhteys. Tässä seuraavassa perustellaan se, että sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten sillä asialla, että ihmisen poika on myös sapatin herra. Tuossahan ei ole mitään järkeä. Niinpä-sana (englanniksi therefore) kertoo meille, että sen jälkeen tuleva teksti perustelee sitä edellä ollutta asiaa. Miten Jeesuksen sapatin herruus voidaan perustella sillä, että juuri ihminen ei ole sapattia varten vaan sapatti ihmistä?

        Markus 2:27-28
        "27. Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. 28. Niinpä Ihmisen Poika on myös sapatin herra.” "

        Miten sellainen asia tekisi Jeesuksesta sapatin herran, että sapatti on ihmistä varten? No ei mitenkään, koko lauseessa ei ole mitään järkeä. Sehän on sama kuin väittäisi vaikkapa jotakin sellaista kuin että: polkupyörä on pyöräilyä varten, koska eduskunta on myös lainsäätäjä. Eihän tuollaisessa lauseessa ole mitään järkeä! Tai että: keskiviikko on kauppapäivä, koska poliisi on myös lain valvoja. Kuten huomaamme lauserakenne ja syy-seuraussuhde ovat käsittämättömiä. Jeesuksen sanoma on kuitenkin käännetty aivan oikeaoppisesti kreikankielestä. Missä siis vika?

        Syy siihen, miksi lauseessa ei ole päätä eikä häntää löytyy siitä, ettei Jeesus sanonut tätä lausetta kreikaksi vaan arameaksi. Koko lauseessa ei ole mitään järkeä, ei suomeksi eikä kreikaksi. Sijoitetaanpa tuo arameankielen ihminen-sana tuohon raamatunlauseeseen:

        "Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on BREH DENASHA varten eikä BREH DENASHA sapattia varten, niinpä BREH DENASHA on myös sapatin herra.” "

        Tämä kääntyy suomeksi:

        "Jeesus sanoi heille vielä: ”Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Niinpä on myös niin, että ihminen on sapatin herra.” "

        Vasta tässä on jotakin järkeä. Sapatti on ihmistä varten ja ihminen saa viettää sapattinsa parhaaksi katsomallaan tavalla Jumalan kunniaksi, koska on sapatin herra. Sapatin herra, ihminen, saa viettää sitä vaikkapa tekemällä hyvää sapattina. Jeesus haluaa sanoa, että sapatti on ainutlaatuinen vapaan ja levon päivä muuten niin kiireisessä kreikkalais-roomalaisessa ympäristössä, jossa tehtiin töitä seitsemänä päivänä viikossa. Sen tähden sapatti ei saa kahlita ihmistä eikä asettaa hänelle uusia paineita tai rajoitteita, joita yhteiskunta on jo muutenkin täynnä. Sapatin on tarkoitus olla vapautta viettää aikaa ystävien ja Jumalan kanssa.

        Katsotaanpa toinen esimerkki:

        Matteus 8:20
        "Jeesus sanoi hänelle: ”Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta ihmisen pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi.” "

        BREH DENASHA viittaa nöyryyteen, ei jumalallisuuteen. Jeesus siis sanoi: minä olen vain tavallinen ihminen, en mitään erikoista. Voidaan kääntää myös vain ihmisen lapsi. Parempi käännös olisikin: "...Linnuillakin on pesät mutta tällä ihmisellä ei ole omaa kotia." Jeesus tunsi itsensä hyljityksi ihmiseksi.

        Tietysti sen olisi voinut sanoa arameaksi miten tahansa. Voinhan väittää että asian olisi voinut sanoa latinaksi käyttämällä sanoja filius hominis. Se ei tarkoita että niin olisi sanottu, vaan että minä haluan että se olisi niin sanottu.

        Kyllä aramea kielessäkin on sana poika, joten miksi sitä ei sitten käytettäisi? Ihmisen Poika -sanonta on myös Johanneksen Evankeliumissa, jonka hän kirjoitti Kreikan Patmossaarella kreikaksi.


    • Anonyymi

      Joillekin on, toisille ei.

    • Anonyymi

      "Minäkin olen yhtä Isän kanssa. Tekeekö se minusta Jumalan?"

      Meidän tulee muistaa, että Jeesus oli pappi Eelin poika. Maria tuli 12-vuotiaana raiskatuksi temppelissä ja raiskaajan nimi oli Eeli.

      Jeesus luuli olevansa kirkonmies kuten hänen isänsäkin, mutta hän oli kuitenkin vain irtolainen ja kahdentoista karvaisen miehen leikkikalu, asunnoton kulkuri, joka majaili usein myös porttojen luona ja nautti viineistä sekä porttolan iloista.

      • Anonyymi

        Väitteesi on vain ja ainoastaan valhetta.


    • Anonyymi

      2. Moos. 3:15 "Jumala sanoi vielä Moosekselle: ¶ »Sinun tulee sanoa israelilaisille: »JAHVE, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.» Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen."

      Siksi.

      • Anonyymi

        Lainauksesi on ristiriidassa myöhemmin tapahtuneen kanssa:

        “Jumala puhui Moosekselle: ”Minä olen Herra (Yahweh). Minä olen ilmestynyt Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille kaikkivaltiaana Jumalana (šad·day), mutta nimelläni Herra (Yahweh) en ole tehnyt itseäni heille tunnetuksi.” (2Moos 6:2-3, FinRK)

        Nimi Jahve ei ollut käytössä vielä 2.Moos.3:15 aikoihin vaan vasta 2.Noos.6:2-3 aikoihin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Oikein hyvä kielikuva. Mutta se ei tarkoita, että Jeesus olisi Jumala.


    • Anonyymi

      Jumalaa et voi koskaan oppia täällä tuntemaan aivoillasi, vaikka kuinka miettisit. Hänet oppii tuntemaan vain ottamalla vastaan pelastuksen. Jumaluuden voit kokea sydämessäsi, sillä Jumala on rakkaus, ja jos opit tuntemaan tuon rakkauden , niin tunnet Jumalan.

      Muista yksi asia: Jumalan Poika on aina samaa kuin Isä, niinkuin sinä olet ihminen ja myös isäsi on /oli ihminen.

    • Anonyymi

      "Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella."
      - Jumala ja Jeesus hänen oikealla puolella.

      Adventistit eivät ymmärrä edes Raamattua.

    • Anonyymi

      Miksi adventistit sanovat Jeesusta sapatin Herraksi / Mikaeliksi ja Jumalaa Jahveksi?

      Amerikan lahko juutalaiset sanovat näin. ( 1800-lukulaiset)
      Mikchael on oikeasti Jumalan sotajoukkojen väkevä päällikkö joka hävitti lusiferin kapinan. Hän Michail on todella suurin enkeli.
      Juutalaiset sanoo Jumalaa Jahveksi,Arabit Allahiksi.Me Kristitityt Isäksi myös Jumalaksi.
      Sapatti on jutkujen aisiaa,koska lepopäivä heillä alkaa pe 12 ja päättyy la 24,sunnuntaina on täysi kauppa päällä.

      Jeesus on Isän poika ja on Jumalaksi ylennetty,koska hän on voittanut maailaman !
      Suurin on Isä Jumala ja sitten poika joka hänen Isän hengessään tekee Rakkautta!

      • Anonyymi

        Näkyy olevan pojalla tiedot hukassa - jo juutalaisten vrk. käynnistä. Ei sinusta ole mittamiestä - mutta kovasti panettelet luuloissasi, tulipa tuokin esiin.


    • Anonyymi

      Miksi adventistit eivät sano Jeesusta Jumalaksi ja Isäksi?

      • Anonyymi

        Koska niin eivät tee jehovan todistajatkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska niin eivät tee jehovan todistajatkaan.

        Näin olen ymmärtänyt kun olen keskustellut jehovantodistajien kanssa.Jehovantodistajien Jeesus on todellisuudessa heidän opissa arkkienkeli Miikael.
        He sanovat,että enkelit ovat Jumalan poikia ja Jeesus on korkein.Näin olen ymmärtänyt.Heillä ei ole Raamatun Jeesus ja siis heidän oppinsa ei ole Kristuksen Raamatullinen oppi ja on eräs harhaoppi joista Jeesus varoittaa,että monta tulee Hänen nimessään ja he eksyttävät monta .Nimittäin Raamatussa lukee ,että Jeesus on enkeleitä korkeampi.Enkelit ovat luotuja,mutta Jeesus Jumalan Poika on aina ollut. Samoin enkeleissäänkin Jumala näkee vajavaisuutta, mutta Jeesus Jumalan Poika on täydellinen ja vain Hän pystyi suorittämaan syntien sovituksen ja pelastamaan ihmiset.Ne, jotka uskovat Häneen.


      • Anonyymi

        Mitä sinä horiset? Adventistit nimen omaan sanovat Jeesuksen olevan Jumala, mutta ei sama persoona kuin Isä.


    • Anonyymi

      Ei Raamattu sano, että Isä ja Poika ovat yksi, vaan yhtä! Vanhemmat perheessä voivat olla yhtä, jolloin ei kannata mennä äidiltä kysymään lupaa, jos isä on kieltänyt.

      Samoin Jeesus on yhtä Isän kanssa. "Niinkuin Poika tekee eläväksi kenet Hän tahtoo-..."

      Ei vastaus ole erilainen, jos rukoilet apua Isältä tai Jeesukselta.

      Alkutekstissä käytetään sanaa EN joka tarkoittaa yhtä asiaa. Jos olisi haluttu sanoa YKSI henkilö. silloin olisi pitänyt käyttää sanaa EIS.

    • Anonyymi

      Tämän hetkinen ymmärrykseni on,että Jeesus on Jumala ja aina ollut olemassa.Hän on Jumalan Poika ja Isä on Häntä suurempi, mutta Jeesus on yhtä Isän kanssa ja tottelee kaikessa Isää.Jeesus Kristus syntyi lihaan siis tuli lihaksi.Hän sikisi kuitenkin Pyhästä Hengestä , ei niin kuten me ihmiset olemme saaneet alkumme.Me olemme siinneet maallisesta isästä ja äidistä,jotka ovat ihmisiä.Jeesus tuli Taivaasta tekemään Isän tahdon ja pelastamaan ihmiset.Ne pelastuvat, jotka uskovat Jeesukseen. Maria, neitsyt synnytti Jeesuksen. Jeesus meni takaisin Taivaaseen Isän oikealle puolelle.

      Mooseksen kirjassa on kohta,jossa Jumala sanoo,ettei kukaan joka Hänet näkee jää eloon.Olen ajatellut,että kyseessä on Isä, koskaJeesus sanoo,että kukaan ei ole nähnyt Isää vaan ainoastaan ainokainen Poika on nähnyt Isän, joka on Isän ilmoittanut ja tuonut Isän tahdon tiettäväksi ihmisille.Kun opetuslapset näkivät Jeesuksen he näkivät samalla Isän, koska Jeesus kaikessa toi esiin Isän tahdon ja puhui ne sanat mitä Isä oli käskenyt puhua.

      Pyhä Henki on Jumalan Henki. Kannattaa uskoa vain niin kuin Raamatussa lukee.
      Jumala on luonut kaiken ja hallitsee kaikkea.Emme me ihmiset voi kaikkea ymmärtää.Pitää vain uskoa mitä Jumala sanoo Raamatussa.

      • Anonyymi

        Pyhä Henki on kylläkin eri persoona kuin Isä tai Poika. Se on aivan selvää, kun lukee Jeesuksen omat sanat Joh. 14:26; 15:26; 16:7.

        Isä on Jeesusta suurempi vain siinä mielessä, että Poika oli tullut ihmiseksi ja siten vapaaehtoisesti alistunut Isän vallan alle uutena Aadamina. Room. 5:14.


    • Anonyymi

      1938 Raamatunkäännös
      1 Kor 15
      15:47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.

      Biblia 1776
      1 Kor 15
      15:47 Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta.

      Jumala oli Kristuksessa Raamatun mukaan.

      Jeesus itse sanoo,että Isä on häntä suurempi.Isä on antanut kaiken vallan Pojalle kunnes Poika jälleen luovuttaa sen Isälle.

      1.Kor.15:21-28

      21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
      22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
      23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
      24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
      25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
      26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
      27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
      28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

      Jeesus sanoo Pyhästä Hengestä.Hän on minut kirkastava,sillä Hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

    • Anonyymi

      Joh 14:9 "Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?"

    • Anonyymi

      Joh.14:10-11 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsetäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. Joh.14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minusta ja minä teissä. Joh.17:20-26

    • Anonyymi

      Tarkoitatko että adventistit ovat jumalia joita pitää uskoa ja totella?

      • Anonyymi

        Outoa että pitää Ellen Whiteen uskoa ja jumaloida häntä ja pitää Totuuden Valona.
        Se on ainoastaan adventtitotuus.


    • Anonyymi

      Jeesus ei missään nimessä ollut jumala. Oli vain eräs tyhmä juutalainen sekopää, joka onneksi tapettiin pois. Tyhjäntoimittaja, kansankiihottaja...ja luultavasti myös homo tai ainakin bi-mies.

      T: iloinen nauraja

    • Anonyymi

      Markus Pätsi oli kuulemma jäänyt kiinni, kun oli vuodatellut frendilleen mitä hyvältä pikkulapsi tuntuu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

      Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe