Uskomatonta kuinka nopeasti

Anonyymi

tekniikka kehittyy. Kun kännyköiden kamerat tuossa about 10 vuotta sitten vastasivat tämän päivän järkkäreitä ( mitä kuvan laatuun tulee) niin tämän päivän kännykkäkamerat ovat valovuoden järkkäreitä edellä. Aivan kuin vertaisi ladaa ja maserattia. Järkkärit ovat jämähtäneet kehityksessä paikalleen mutta kännykät kehittyvät jättiläisen askelin. Kohta 200 mpix kännykkäkamerat ovat jokaisessa merkissä mutta järkkäreissä ei ole vielä ylitetty edes 50 mpix haamurajaa. Mutta mikä tehdas nyt haluaisikaan investoida menneisyyden tekniikkaan?

18

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toi on siis niin totta. Itellä samat kokemukset. Ois kiva nähdä et miten selfie otetaan jollai kahvinkeittimen kokosella möykyllä.

      • Anonyymi

        Ja lisäksi kännykällä voi soittaa.


      • Anonyymi

        Selfieitä ottavat vain kaltaisesi keskenkasvuiset märkäkorvaiset kakarat.
        Mihinkään muuhun kuin selfie kuvaukseen lelukamerat eivät kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäksi kännykällä voi soittaa.

        Voiko soittaa?
        Tutkimuksen mukaan puhelin on kännykän tarpeettomin ominaisuus.


      • Anonyymi

        Niin kauan kuin kameroita on ollut olemassa niillä on otettu myös "selfieitä" eli omakuvia. Ihminen on mallintanut itseään monin eri tavoin kautta aikain, vaikka yleistyikin vasta renesanssiaikana, eikä se ole mikään uusi asia. Kannattaa lukea taidehistoriaa ja historiaa ylipäätään. Ennenkin on tehty monenlaisia asioita.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Omakuva


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäksi kännykällä voi soittaa.

        Ei kai niin hullua ihmistä ole olemassakaan, että hän haluaisi soittaa kameralla.

        Minä ainakin otan kameralla valokuvia sekä videota. Kännykällä soitan ja selaan nettiä ellei tabletti, läppäri tai pöytäkone ole saatavilla, lähetän tekstiviestejä ja ehkä sähköposteja sekä maksan laskuja. On minulla lisäksi vielä ammattitason erillinen videokamera jota myöskin käytän tarpeen tullen.

        Tabletilla tai läppärillä hoidan kaikki vaativammat hommat joihin kännykkä ei taivu. Vaativaan valokuvaukseenkaan siitä ei ole lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai niin hullua ihmistä ole olemassakaan, että hän haluaisi soittaa kameralla.

        Minä ainakin otan kameralla valokuvia sekä videota. Kännykällä soitan ja selaan nettiä ellei tabletti, läppäri tai pöytäkone ole saatavilla, lähetän tekstiviestejä ja ehkä sähköposteja sekä maksan laskuja. On minulla lisäksi vielä ammattitason erillinen videokamera jota myöskin käytän tarpeen tullen.

        Tabletilla tai läppärillä hoidan kaikki vaativammat hommat joihin kännykkä ei taivu. Vaativaan valokuvaukseenkaan siitä ei ole lainkaan.

        Jos on kännykkä niin ei tarvitse erillistä kameraa. Niin yksinkertaista se on.


    • Anonyymi

      Kautta historian joku on aina väittänyt jotain. Vaikka jotain asiaa hokisi kuinka paljon tahansa se ei muutu todeksi jos ei sitä ole. Hokemisesta seuraa vain se että alkaa itse uskoa yhä enemmän ja enemmän väitteeseen ja menetetään todellisuuden taju.

      Tässä vähemmän haitallinen väite:

      https://listafriikki.com/oudoimmat/maapallo-on-littea-top10-vaittamaa/

      Ajankohtaisia asioita seuraavat ja historiaa tuntevat tietävät että joidenkin asioiden väittämisellä on ollut hyvinkin vakavia seurauksia.

      • Anonyymi

        🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Sellasessa sadan euron halppiskännykässä on on parempi kamera kuin tuossa sonyssa.


    • Anonyymi

      No kuvaappa vaikka kuuta taivaalla, niin eipä ne kännykän kuvat kovikaan hyviä ole, vaikka olisi 10 000 mpix. Vaatii kuitenkin sen mekaanisen linssiputken, jotta kuva on tarkempi.
      Muutenhan nähtäisiin moisella laitteella hiirenpaska kuun pinnalta, jos mpix olisi se ratkaisu.
      Suttusia ovat kuvat myös näissä avaruusteleskoopeissa ja niissä nyt on niitää pikseleitä aivan tolkuton määrä, toki kohteetkin ovat kaukana.

      • Anonyymi

        Minun puhelinkamerassa on 100x zoom ja kuvasin sillä kuuta. Kaikki kraaterit ja vuoret näkyivät. Kuva kesti tietokoneen näytöllä suurentamista vaikka kuinka. Ei kihinöitä eikä kohinoita eikä alhaisen mpix tason aiheuttamaa palikoitumista. Puhelimeni on Samsung galaxy s21 ultra. Hinta oli noin 1500 € tai jotain sinne päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun puhelinkamerassa on 100x zoom ja kuvasin sillä kuuta. Kaikki kraaterit ja vuoret näkyivät. Kuva kesti tietokoneen näytöllä suurentamista vaikka kuinka. Ei kihinöitä eikä kohinoita eikä alhaisen mpix tason aiheuttamaa palikoitumista. Puhelimeni on Samsung galaxy s21 ultra. Hinta oli noin 1500 € tai jotain sinne päin.

        Sinä typerä älykääpiö et ymmärrä sitäkään, että lelukameran zoomi on digitaalinen ja se heikentää kuvanlaatua aina. Se on käytännössä vain kuvan keskialueen suurentamista.


    • Anonyymi

      Onhan nuo kännykkäkamerat mainioita tavalliselle tallaajalle. Vaan ei tosi harrastajalle eikä ammattilaiselle. Vähän paremmin valokuvausta tunteva sitten näkee eron kameroiden suorituskyvyssä teknisiä suoritusarvoja vilkaisemalla.

    • Anonyymi

      Tekniikka kylläkin menee eteenpäin mutta noiden äitiänsä rassaavien peräkamarinpoikien tajunta on pysähtynyt 6 vuotiaan tasolle. Surullista seurattavaa mutta sellaista se elämä on.

    • Anonyymi

      Selvänähän tuo on. Mikäpä autotehdas enää viitsii investoida bensa tai biesel autojen tuotekehitystyöhön? Ei yksikään. Kaikki investoivat tulevaisuuteen.

      • Anonyymi

        Joku lada varmaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1899
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1854
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1845
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe