Onko järkeä ostaa Canon EOS 1100d

Anonyymi

Moi. Olen nuori aloitteleva kuvaaja ja olen löytänyt torista Canon EOS 1100d kameran joka on juuri sopivasti budjetissa eli 80e ja se on lähellä eli voisi käydä helposti katsomassa. Minulle videokuvaus mahdollisuus on tärke joten toi olisi hyvä kamera. Kannattaako ostaa tätä kameraa.

10

1096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllähän sillä kuvia saa. Video ei valitettavasti ole edes fullHD, mutta kyllä sillä harjoitella voi.
      FullHD on 1920'1080 pixeliä, eli 2 MP, mutta tuossa on 1280*720 pixeliä , mikä on vain noin 1 MP. Kyllä se youtubeeb riittää.
      Tarkista kuitenkin, että kaikki toimii, eikä ole kolhuja.

• Anonyymi

Ostin tämän mallisen kameran vuonna 2013. Käytän sitä edelleen ensisijaisena kamerana, olen ottanut noin 12000 kuvaa. Videokuvausta en ole käyttänyt, siinä miinuksena on automaattisen tarkennuksen puuttuminen videota kuvattaessa. Lisäksi näytön tarkkuus on hieman alhainen, joten otettuja kuvia pystyy katselemaan kunnolla vasta tietokoneella. Mutta kyllä tällä kameralla saa huomattavasti parempia kuvia ja hieman huonommassa valossa kuin normaaleilla pokkareilla.

• Anonyymi

Kannattaa panostaa kerralla nykyaikaisempaan kameraan.

• Anonyymi

Huono neuvo kokemattomalle nuorella.

• Anonyymi

Kerroppa mistä saa ostettua nykyaikaisen kameran alle 100 €:lla, olisin myös kiinnostunut sellaisesta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerroppa mistä saa ostettua nykyaikaisen kameran alle 100 €:lla, olisin myös kiinnostunut sellaisesta!

Varkaalta saa tavaraa halvalla. Jos varastaa itse niin ei tarvitse rahaa ollenkaan.

• Anonyymi

> Minulle videokuvaus mahdollisuus on tärke joten toi olisi hyvä kamera

Sitten tuon voi oikopäätä unohtaa. Valokuvaukseen käypänen, mutta millä tahansa kännykällä saat paljon laadukkaampia videoita.

Tällaisessa peilijärkkärissä optinen etsin ja automaattitarkennus ovat pois pelistä videokuvauksen aikana. Pelkältä takanäytöltä (mitä ei kirkkaassa valossa erota) ja käsitarkennuksella meinasit pärjätä? Lisäksi reoluutio ei yllä edes nykyäivän minimivaatimustasolle, joka on HD.

Videokuvaukseen kannattaa katsella ensisijaisesti peilittömiä. Niissä etsin ja AF toimivat varmasti myös videokuvauksen aikana ja uudemmat kuvaavat 4K tarkkuudella., Tosin hintaankin on sitten enemmän.

• Anonyymi

Tuohon hintaan ihan hyvä kamera aloittelijalle. Megapikseleitä ei ole paljoa, mutta toisaalta ei sillä kittiobjektiivilla kamalasti useammasta hyödy. Tuolla voi hyvin opetella perusasiat ja sitten miettiä tarvittaessa jatkoa.

Tosin jos video on tärkeä, niin ehkä kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      19
      6588
    2. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      5
      1034
    3. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      907
    4. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      858
    5. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      47
      841
    6. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      266
      822
    7. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      20
      781
    8. Vietätkö uuden

Vuoden miten tai kenen kanssa?
      Ikävä
      63
      762
    9. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      25
      721
    10. Ikävän väkivaltaiseksi mennyt Kannuksessa,.

Meno Monossa, , kesken rauhallisen illan , entinen portsari tulee vetään tuntematonta asiakasta turpaan. Räyhää ja haa
      Kannus
      35
      720
    Aihe