Mitä tarkoittaa joiden myytävänä olevien käytettyjen Sportstereiden kohdalla merkintä 883/1200 tai esim 883cm3, 1200 osilla? Ja miten nuo HD:n 883 cm3 ja 1200 cm3 koneet eroavat toisistaan muutoin kuin kuutiotilavuuden osalta?
Ja miten nuo Sportsterit ovat toimineet käytännössä? (plussat, miinukset) Perhanan tyylikkäitä ne on :)
Mitä tarkoittaa
16
6927
Vastaukset
- hdmies
883/1200 tarkoittaa konversiota jolla sylinteritilavuus on nostettu 1200cc:ksi. Tuon sitten voi tehdä eri tavoin. Jos kiinnostaa tietää lisää niin käy katsomassa hdcf:n sivuilta http://www.hdcf.fi/
Spora on erinomainen aloittelijalle, kevyt käsitellä ja pitää arvonsa. - ExJoHan
K.o pyörä on n,s konversio, eli muutettu 1200 malliksi poraamalla / tai vaihtamalla alkuperäiset sylinterit , ja asentamalla 1200 mallin männät, temppu on sinänsä aivan sama minkä tehdaskin tekee, paitsi että tehdasmallissa on isommat venttiilit ja erilainen sytytysboxi, Nämä on myös tehty joihinkin konversioihin, kysymällä tekijältä asian pitisi selvitä..Moottorin kestävyyteen sillä ei ole vaikutusta, edellyttäen että homma on tehty oikein.
- shovel
Pelkällä sylinterien ja mäntien vaihdolla ei 883 spora muutu 1200:eksi. Ei ne Harikankaan tehtaalla ole niin hölmöjä, että kuvittelisivat muutaman satasen sylinterivaihdolla saavan markkinoilta monta tonnia kovempaa hintaa!
Kuten tässä jo todettiin, venttiilit ja sytkä poikkeavat, mutta eroja löytyy myös muita: erilaiset polttoainejärjestelmä ja välitykset aiheuttavan mm. sen, että mikäli iskutilavuusmuutos halutaan virallisesti papereihin (otteeseen), niin kallis päästömittaus on tarpeen. Toisaalta kyseinen muutos pitäisi muutoskatsastaa (muista myös Kuitusen veroprosentit), toki teillä liikkuu paljon kotitarpeena muutettuja sporia siihen perisuomalaiseen hällä-väliä-tyyliin: "kun ei vielä vuosikatsastusta niin antaa palaa". - ExJohan
shovel kirjoitti:
Pelkällä sylinterien ja mäntien vaihdolla ei 883 spora muutu 1200:eksi. Ei ne Harikankaan tehtaalla ole niin hölmöjä, että kuvittelisivat muutaman satasen sylinterivaihdolla saavan markkinoilta monta tonnia kovempaa hintaa!
Kuten tässä jo todettiin, venttiilit ja sytkä poikkeavat, mutta eroja löytyy myös muita: erilaiset polttoainejärjestelmä ja välitykset aiheuttavan mm. sen, että mikäli iskutilavuusmuutos halutaan virallisesti papereihin (otteeseen), niin kallis päästömittaus on tarpeen. Toisaalta kyseinen muutos pitäisi muutoskatsastaa (muista myös Kuitusen veroprosentit), toki teillä liikkuu paljon kotitarpeena muutettuja sporia siihen perisuomalaiseen hällä-väliä-tyyliin: "kun ei vielä vuosikatsastusta niin antaa palaa".Se joka maksaa sen hinnaeron vai se joka hoksaa pyytää sitä ?
Oletko muuten itse sattumalta ostanut uuden 1200,sen hiljattain....?
Tuollainen 883/1200 ilman 1200 mallin isompia venttiileitä on oikeastaan parempi kuin orggis 1200, tehoa on 3-4 hp vähemmän, mutta alakierrosvääntö on parempi pienempien venttiilien ansiosta....Mutta se syttöboxi kannattaa vaihtaa, esim Screaming Eaglen virimalliin.
Usa,sta saa muuten Konversio kit, ejä ( Uudet 1200 sylinterit, Wiseco-männät James-tiivisteet) hintaan 480-550 $
(400 480€)...siihen tulee tietysti rahti, Tulli ja arvonlisävero päälle kun tuot ne Suomeen, mutta se on kuitenkin reilusti halvempi kuin suomesta ostettu vastaava paketti, ja voit vielä myydä vanhat sylinterisi.
Unohdin tosiaan sanoa että 1200 mallin toisiovedossa on edessä 29 hampainen hihnapyörä, 883 mallissa on 27. itse Hihna ja takarälli kuten myös vaihteisto ovat samat...Mutta siinäpä ne erot sitten olivatkin,
polttoainejärjestelmässä EI ole eroa.Kaasutin molemmissa on täysin sama Keihin, jota muuten käytetään myös Big Twineissä,
Kyllä niitä konversioita on muutoskatsastettu, eikä niissä mitään ongelmaa ole ollut, kyseessä on ilmoitusluontoinen asia , konttorilla merkitään otteeseen pyörän malliksi 883/1200, josta tietää että se on konversio,
Miten niin päästömittaus, ja vielä kallis ?
Olen elämäni aikana katsastanut arviolta 300 moottoripyörää, ja en tähän mennessä ole kuullut katsastusmiehen mainitsevan k,o sanaa MP,n yhteydessä..... - ExJoHan
shovel kirjoitti:
Pelkällä sylinterien ja mäntien vaihdolla ei 883 spora muutu 1200:eksi. Ei ne Harikankaan tehtaalla ole niin hölmöjä, että kuvittelisivat muutaman satasen sylinterivaihdolla saavan markkinoilta monta tonnia kovempaa hintaa!
Kuten tässä jo todettiin, venttiilit ja sytkä poikkeavat, mutta eroja löytyy myös muita: erilaiset polttoainejärjestelmä ja välitykset aiheuttavan mm. sen, että mikäli iskutilavuusmuutos halutaan virallisesti papereihin (otteeseen), niin kallis päästömittaus on tarpeen. Toisaalta kyseinen muutos pitäisi muutoskatsastaa (muista myös Kuitusen veroprosentit), toki teillä liikkuu paljon kotitarpeena muutettuja sporia siihen perisuomalaiseen hällä-väliä-tyyliin: "kun ei vielä vuosikatsastusta niin antaa palaa".Lainaus kirjoituksestasi:
(muista myös Kuitusen veroprosentit),
Kuinka se muutos 883/1200 mahtaa noihin ajoneuvoveroihin vaikuttaa, etenkin kun se on suomessa tehty, ja vielä maahantuonnin jälkeen....Olisi kiva lukea perustelusi asialle, mutta katso nyt kuitenkin ensin se moottoripyörän verotusta koskeva lakiteksti läpi... - shovel
ExJoHan kirjoitti:
Lainaus kirjoituksestasi:
(muista myös Kuitusen veroprosentit),
Kuinka se muutos 883/1200 mahtaa noihin ajoneuvoveroihin vaikuttaa, etenkin kun se on suomessa tehty, ja vielä maahantuonnin jälkeen....Olisi kiva lukea perustelusi asialle, mutta katso nyt kuitenkin ensin se moottoripyörän verotusta koskeva lakiteksti läpi...Niistä muutetun prätkän päästömittauksista ensin:
”Päästömittausten tiimoilta kuuluu kummia. Viranomaiset vaativat omavalmisteilta ja esimerkiksi ahdetuilta prätkiltä vastaavia päästömittauksia kuin uusilta sarjavalmisteilta. Tällaisia päästömittauksia on tähän asti voinut tehdä vain yhdessä paikassa, Jyväskyläläisessä yrityksessä. Nyt kyseinen yritys on ilmoittanut, että se ei enää ota moottoripyöriä mitattavaksi.
Tilanne on tällä hetkellä siis sellainen, että viranomaisten vaatimaa todistusta ei voi saada Suomesta. Asiassa edetään tällä hetkellä siten, että ensin selvitetään onko näiden mittausten vaatiminen rakennettujen prätkien osalta ylipäätään lakien, asetusten ja direktiivien mukaista. Tämän selvitystyön valmistuttua voimme päättää jatkotoimenpiteistä.”
(Lainauslähde MMAF, 22.04.2005)
Sitten muutetaan 883 Hugger vastaamaan 1200 Sporrea (eli koneen alakerta vaihteistoineen jää, ulkoisesti myös tankki, satula, stonga ja se takahihnapyörä):
Moottori lukunottamatta käynnistys- ja latauslaitteistoja: 24%
Polttoainesäiliö: 3%
Istuin: 3%
Ohjaustanko: 4%
Ketjut/remmi ketjusuoja: 1%
Eli yhteensä muutosprosentiksi 35%.
(Lainauslähde: Liite no: 1258 liikenne- ja viestintäministeriön asetukseen 17.2.2005/104)
Jos katsastusmies ei merkkaa muutosprossaa tai vaadi mootorin muutoksen päästömittausta niin vapautuuko omistaja muka vastuusta? No ei tietenkään! Niin maailma muuttuu Exsoseni. Toki toiset ajaa kännissäkin jäämättä kiinni, mutta ei se tee rattijuoppoutta lailliseksi. No risk, no fun.
Ja lopuksi kumminkin käy kuten aina: Artisti maksaa! - ExJoHan
shovel kirjoitti:
Niistä muutetun prätkän päästömittauksista ensin:
”Päästömittausten tiimoilta kuuluu kummia. Viranomaiset vaativat omavalmisteilta ja esimerkiksi ahdetuilta prätkiltä vastaavia päästömittauksia kuin uusilta sarjavalmisteilta. Tällaisia päästömittauksia on tähän asti voinut tehdä vain yhdessä paikassa, Jyväskyläläisessä yrityksessä. Nyt kyseinen yritys on ilmoittanut, että se ei enää ota moottoripyöriä mitattavaksi.
Tilanne on tällä hetkellä siis sellainen, että viranomaisten vaatimaa todistusta ei voi saada Suomesta. Asiassa edetään tällä hetkellä siten, että ensin selvitetään onko näiden mittausten vaatiminen rakennettujen prätkien osalta ylipäätään lakien, asetusten ja direktiivien mukaista. Tämän selvitystyön valmistuttua voimme päättää jatkotoimenpiteistä.”
(Lainauslähde MMAF, 22.04.2005)
Sitten muutetaan 883 Hugger vastaamaan 1200 Sporrea (eli koneen alakerta vaihteistoineen jää, ulkoisesti myös tankki, satula, stonga ja se takahihnapyörä):
Moottori lukunottamatta käynnistys- ja latauslaitteistoja: 24%
Polttoainesäiliö: 3%
Istuin: 3%
Ohjaustanko: 4%
Ketjut/remmi ketjusuoja: 1%
Eli yhteensä muutosprosentiksi 35%.
(Lainauslähde: Liite no: 1258 liikenne- ja viestintäministeriön asetukseen 17.2.2005/104)
Jos katsastusmies ei merkkaa muutosprossaa tai vaadi mootorin muutoksen päästömittausta niin vapautuuko omistaja muka vastuusta? No ei tietenkään! Niin maailma muuttuu Exsoseni. Toki toiset ajaa kännissäkin jäämättä kiinni, mutta ei se tee rattijuoppoutta lailliseksi. No risk, no fun.
Ja lopuksi kumminkin käy kuten aina: Artisti maksaa!Kas kun sitä moottoria ei tarvitse vaihtaa tuossa konversiossa!
pakko on vaihtaa vain männät, entiset sylinterit voi porata 3,5" kokoon, jolloin on vielä jäljellä 3 ylikokoa porausvaraa, niin se tehdaskin tekee.......sekä se etummainen hihnapyörä...
miten h,tissä niistä voi tulla 35 % ?
Ja entäpä jos muutetaankin 883 Custom..silloin ei tarvitse vaihtaa mitään ulospäin näkyvää....
Nuo muut mainitsemasi ovat pelkkää kosmetiikkaa, ja vaikka ne tekisikin niin ne eivät tee kuin muutaman prosentin , eikä niitä tarvitse siten merkitä yhtään mihinkään, muutokset on merkittävä jos ne ylittävät 35 %,, moottorin osien vaihto ei tee siitä toista moottoria, koska sen sarjanumero ei muutu!
Ei se kuule ole sen kummempi juttu se muutos, koeta nyt hyvä mies uskoa jo!
olet jo hävinnyt tämän väittelyn, ota asioista selvää jos leikit viisasta, sellainen se maailma on eskoseni ! - sporre
shovel kirjoitti:
Niistä muutetun prätkän päästömittauksista ensin:
”Päästömittausten tiimoilta kuuluu kummia. Viranomaiset vaativat omavalmisteilta ja esimerkiksi ahdetuilta prätkiltä vastaavia päästömittauksia kuin uusilta sarjavalmisteilta. Tällaisia päästömittauksia on tähän asti voinut tehdä vain yhdessä paikassa, Jyväskyläläisessä yrityksessä. Nyt kyseinen yritys on ilmoittanut, että se ei enää ota moottoripyöriä mitattavaksi.
Tilanne on tällä hetkellä siis sellainen, että viranomaisten vaatimaa todistusta ei voi saada Suomesta. Asiassa edetään tällä hetkellä siten, että ensin selvitetään onko näiden mittausten vaatiminen rakennettujen prätkien osalta ylipäätään lakien, asetusten ja direktiivien mukaista. Tämän selvitystyön valmistuttua voimme päättää jatkotoimenpiteistä.”
(Lainauslähde MMAF, 22.04.2005)
Sitten muutetaan 883 Hugger vastaamaan 1200 Sporrea (eli koneen alakerta vaihteistoineen jää, ulkoisesti myös tankki, satula, stonga ja se takahihnapyörä):
Moottori lukunottamatta käynnistys- ja latauslaitteistoja: 24%
Polttoainesäiliö: 3%
Istuin: 3%
Ohjaustanko: 4%
Ketjut/remmi ketjusuoja: 1%
Eli yhteensä muutosprosentiksi 35%.
(Lainauslähde: Liite no: 1258 liikenne- ja viestintäministeriön asetukseen 17.2.2005/104)
Jos katsastusmies ei merkkaa muutosprossaa tai vaadi mootorin muutoksen päästömittausta niin vapautuuko omistaja muka vastuusta? No ei tietenkään! Niin maailma muuttuu Exsoseni. Toki toiset ajaa kännissäkin jäämättä kiinni, mutta ei se tee rattijuoppoutta lailliseksi. No risk, no fun.
Ja lopuksi kumminkin käy kuten aina: Artisti maksaa!Tässä voimassaolevat jyvityssäännöt:
Moottori apulaitteineen yht. 24%
-Kampikammio ja -koneisto 10%
-Sylinterit ja männät 4%
-Sylinterikannet 4%
-Ensiöveto ja vaihteisto 6%
Eli pytyt ja männät vaihtamalla saadaan vasta 4%, joten ei todellakaan huolta prosenttien suhteen.
Päästömittauksista... Konversiospora ei taida vielä täyttää omavalmisteen rajaa. - shovel
ExJoHan kirjoitti:
Kas kun sitä moottoria ei tarvitse vaihtaa tuossa konversiossa!
pakko on vaihtaa vain männät, entiset sylinterit voi porata 3,5" kokoon, jolloin on vielä jäljellä 3 ylikokoa porausvaraa, niin se tehdaskin tekee.......sekä se etummainen hihnapyörä...
miten h,tissä niistä voi tulla 35 % ?
Ja entäpä jos muutetaankin 883 Custom..silloin ei tarvitse vaihtaa mitään ulospäin näkyvää....
Nuo muut mainitsemasi ovat pelkkää kosmetiikkaa, ja vaikka ne tekisikin niin ne eivät tee kuin muutaman prosentin , eikä niitä tarvitse siten merkitä yhtään mihinkään, muutokset on merkittävä jos ne ylittävät 35 %,, moottorin osien vaihto ei tee siitä toista moottoria, koska sen sarjanumero ei muutu!
Ei se kuule ole sen kummempi juttu se muutos, koeta nyt hyvä mies uskoa jo!
olet jo hävinnyt tämän väittelyn, ota asioista selvää jos leikit viisasta, sellainen se maailma on eskoseni !Mielellään minä "häviän väittelyn", sillä se tarkoittaa että artisti ei joudukkaan maksamaan ja saamme elää virkamiehistön kanssa rauhallista ja toisiaan rakastavaa rinnaikkaiseloa.
Valitettavasti Suomenniemellä näitä "tänään näin ja huomenna toisin" -tulkintoja on saatu elää liiankin usein. Koska sporankin elinkaari on pitkä, niin voinet kuvitella kuinka helppoa on vuonna 2017 todistella mitä muutoksia vuonna 2005 prätkään oli tehty.
Toisaalta, kun idea oli tukiskella 883 sporan muuttamista vastaamaan 1200'sta, niin en itse käsitä miksi kaikkia poikkeavia himppeitä tulisi ottaa mukaan. Siis myös ne kannet jotta se teho ei jäisi sen "3 - 4 hp'tä vähemmäksi". Myös sylintereiden vaihto oli aluksi kyseessä, nyt mennään jo vaiheessa jossa entiset porataan hypeylikokoon. Vain ollakseen oikeassa pienten prosettien suhteen.
Moisilla argumenteilla sodankäynti virkamieskuntaa vastaan on tuomittu epäonnistumaan. Varmaan on sitten kiva "olla oikeassa, saamatta oikeutta". Esimerkiksi se, että jos muutoksia, joiden yhteisvaikutus jää alle 35%'n ei tarvitse merkitä otteeseen ei muuta mitään siitä tosiasiasta että ne muutokset ovat tehty ja jyvitettävissä. Kummasta olet valmis maksamaan enemmän: Kon-883/1200 sporresta muutosprosentilla 16% vai orkkis 1200-sporresta muutosprosentin ollessa 0?
Mulle asia ois ihan selvä, mut ei liikuta kun oon omistanu ja ajanu 4 erilaista Harria viimeiset kymmenen vuotta ja ykskään niistä ei ole ollu sporre. - ExJohan
shovel kirjoitti:
Mielellään minä "häviän väittelyn", sillä se tarkoittaa että artisti ei joudukkaan maksamaan ja saamme elää virkamiehistön kanssa rauhallista ja toisiaan rakastavaa rinnaikkaiseloa.
Valitettavasti Suomenniemellä näitä "tänään näin ja huomenna toisin" -tulkintoja on saatu elää liiankin usein. Koska sporankin elinkaari on pitkä, niin voinet kuvitella kuinka helppoa on vuonna 2017 todistella mitä muutoksia vuonna 2005 prätkään oli tehty.
Toisaalta, kun idea oli tukiskella 883 sporan muuttamista vastaamaan 1200'sta, niin en itse käsitä miksi kaikkia poikkeavia himppeitä tulisi ottaa mukaan. Siis myös ne kannet jotta se teho ei jäisi sen "3 - 4 hp'tä vähemmäksi". Myös sylintereiden vaihto oli aluksi kyseessä, nyt mennään jo vaiheessa jossa entiset porataan hypeylikokoon. Vain ollakseen oikeassa pienten prosettien suhteen.
Moisilla argumenteilla sodankäynti virkamieskuntaa vastaan on tuomittu epäonnistumaan. Varmaan on sitten kiva "olla oikeassa, saamatta oikeutta". Esimerkiksi se, että jos muutoksia, joiden yhteisvaikutus jää alle 35%'n ei tarvitse merkitä otteeseen ei muuta mitään siitä tosiasiasta että ne muutokset ovat tehty ja jyvitettävissä. Kummasta olet valmis maksamaan enemmän: Kon-883/1200 sporresta muutosprosentilla 16% vai orkkis 1200-sporresta muutosprosentin ollessa 0?
Mulle asia ois ihan selvä, mut ei liikuta kun oon omistanu ja ajanu 4 erilaista Harria viimeiset kymmenen vuotta ja ykskään niistä ei ole ollu sporre.Ensinnäkään, pyörä ei muutu omavalmisteeksi "vahingossa" , vaan se kyllä vaatii aikamoisia ponnisteluja, myös rahallisia,joten sitä ei tarvitse pelätä.
Ja jos tosiaan pelkäät sitä mitä vuonna 2017 sanotaan rakennemuutoksista, niin olet väärän harrastuksen parissa, osta hitossa vaikkapa "homosohva" ( Gold Wing ta BMW 1200 LT) äläkä muuta piiruakaan niistä.
Mahdatko edes tietää mitä ne poikkeavat osat ovat ? Tankin mainitsit, no se nyt ei ole erilainen ...eikä oikeastaan
paljon muukaan, ohjaustankohan muutetaan omia mieltymyksiä vastaavaksi muutenkin,( niin minä ainakin teen)
Tuo mainisemasi Hugger-malli on 1" matalampi koska sinä on vakio etuhaarukassa lyhyemmät/jäykemmät jouset ja damper-rodit, ja takana lyhyemmät sporan vakioiskarit, siinä kaikki.
On aivan sama ( myös niitten prosenttien kannalta !)vaihdatko sylinterit vai poraatko ne alkuperäiset,vain rahanmenossa on eroa, ei muussa.
1200 malliin ei ole olemassa jotain erilaisia sylintereitä, niissä on vain isompi reikä, ei muuta, se alkuperäinen Sylinteriputki on niin paksua tavaraa että siitä samanlaisesta putkesta tehdään molemmat..ei se 3,5" ole mikään hyperylikoko, se on 1200 mallin standardikoko.
1200 mallin ja 883 sen Kansissahan ei ole muuta eroa kuin isommat venttiilit, ja leveämpi "squish band" kuin 883 mallissa, ja nuo molemmat muutokset pystyy tekemään jokainen tavallinen moottorikoneistamo,eikä se muutos ole edes kallis, joten ei niitä kansia tarvitse vaihtaa, jos ne sitten haluaa vaihtaa niin silloin kannattaa laittaa esim S&S ,n tai Edelbrockin viriosat.
Mutta mutta, lähdenpä tästä ajelemaan Harrikallani, sinullahan sellaista ei taida olla, väitteistäsi huolimatta. - shovel
ExJohan kirjoitti:
Ensinnäkään, pyörä ei muutu omavalmisteeksi "vahingossa" , vaan se kyllä vaatii aikamoisia ponnisteluja, myös rahallisia,joten sitä ei tarvitse pelätä.
Ja jos tosiaan pelkäät sitä mitä vuonna 2017 sanotaan rakennemuutoksista, niin olet väärän harrastuksen parissa, osta hitossa vaikkapa "homosohva" ( Gold Wing ta BMW 1200 LT) äläkä muuta piiruakaan niistä.
Mahdatko edes tietää mitä ne poikkeavat osat ovat ? Tankin mainitsit, no se nyt ei ole erilainen ...eikä oikeastaan
paljon muukaan, ohjaustankohan muutetaan omia mieltymyksiä vastaavaksi muutenkin,( niin minä ainakin teen)
Tuo mainisemasi Hugger-malli on 1" matalampi koska sinä on vakio etuhaarukassa lyhyemmät/jäykemmät jouset ja damper-rodit, ja takana lyhyemmät sporan vakioiskarit, siinä kaikki.
On aivan sama ( myös niitten prosenttien kannalta !)vaihdatko sylinterit vai poraatko ne alkuperäiset,vain rahanmenossa on eroa, ei muussa.
1200 malliin ei ole olemassa jotain erilaisia sylintereitä, niissä on vain isompi reikä, ei muuta, se alkuperäinen Sylinteriputki on niin paksua tavaraa että siitä samanlaisesta putkesta tehdään molemmat..ei se 3,5" ole mikään hyperylikoko, se on 1200 mallin standardikoko.
1200 mallin ja 883 sen Kansissahan ei ole muuta eroa kuin isommat venttiilit, ja leveämpi "squish band" kuin 883 mallissa, ja nuo molemmat muutokset pystyy tekemään jokainen tavallinen moottorikoneistamo,eikä se muutos ole edes kallis, joten ei niitä kansia tarvitse vaihtaa, jos ne sitten haluaa vaihtaa niin silloin kannattaa laittaa esim S&S ,n tai Edelbrockin viriosat.
Mutta mutta, lähdenpä tästä ajelemaan Harrikallani, sinullahan sellaista ei taida olla, väitteistäsi huolimatta.Lainaus ExJoHanilta: "Mutta mutta, lähdenpä tästä ajelemaan Harrikallani, sinullahan sellaista ei taida olla, väitteistäsi huolimatta."
Näinhän se on, kun eläinkin ahdistetaan nurkkaan, alkaa se murista. Pienet ihmiset ryhtyvät ahdistuneena nimittelemään "homosohvakuskiksi" tai sylkevät ylläolevan mukaista tekstiä.
Älä huoli nimim. ExJoHan, osaan jättää nuo omaan arvoonsa sillä en ole pelkästään ajanut harrikoillani kymmenen vuoden aikana kuusinumeroisia kilometrejä tai rakentanut niitä, vaan myös elänyt harrastuksen syvässä ytimessä ja nähnyt, kuullut ja kokenut yhtä ja toista. - ExJoHan
shovel kirjoitti:
Lainaus ExJoHanilta: "Mutta mutta, lähdenpä tästä ajelemaan Harrikallani, sinullahan sellaista ei taida olla, väitteistäsi huolimatta."
Näinhän se on, kun eläinkin ahdistetaan nurkkaan, alkaa se murista. Pienet ihmiset ryhtyvät ahdistuneena nimittelemään "homosohvakuskiksi" tai sylkevät ylläolevan mukaista tekstiä.
Älä huoli nimim. ExJoHan, osaan jättää nuo omaan arvoonsa sillä en ole pelkästään ajanut harrikoillani kymmenen vuoden aikana kuusinumeroisia kilometrejä tai rakentanut niitä, vaan myös elänyt harrastuksen syvässä ytimessä ja nähnyt, kuullut ja kokenut yhtä ja toista.Tuli mieleeni kun noin tulistuit tuosta "homosohva" -jutusta
Mutta muuten Sinulta taisi loppua eväät...
Unohdin kokonaan keskustella esim, tänä vuonna tulleista merkittävistä helpotuksista moottoripyörien rakentelua koskeviin säädöksiin, esim moottorin toiminnan kannalta tärkeät osat eivät kuulu noitten pelkäämiesi % määräysten piiriin...Joten oletettavasti tuo pelkäämäsi kulminaatiovuosi 2017 tuo lisää helpotuksia...
En minä sinua ole nimitellyt, olen vain kehottanut hankkimaan sellaisen homosohvan, niitä ei tarvitse ( eikä oikein voikaan) muutella, eikä pelätä pahoja rakentelulakeja.....
M - örvelö
ExJohan kirjoitti:
Se joka maksaa sen hinnaeron vai se joka hoksaa pyytää sitä ?
Oletko muuten itse sattumalta ostanut uuden 1200,sen hiljattain....?
Tuollainen 883/1200 ilman 1200 mallin isompia venttiileitä on oikeastaan parempi kuin orggis 1200, tehoa on 3-4 hp vähemmän, mutta alakierrosvääntö on parempi pienempien venttiilien ansiosta....Mutta se syttöboxi kannattaa vaihtaa, esim Screaming Eaglen virimalliin.
Usa,sta saa muuten Konversio kit, ejä ( Uudet 1200 sylinterit, Wiseco-männät James-tiivisteet) hintaan 480-550 $
(400 480€)...siihen tulee tietysti rahti, Tulli ja arvonlisävero päälle kun tuot ne Suomeen, mutta se on kuitenkin reilusti halvempi kuin suomesta ostettu vastaava paketti, ja voit vielä myydä vanhat sylinterisi.
Unohdin tosiaan sanoa että 1200 mallin toisiovedossa on edessä 29 hampainen hihnapyörä, 883 mallissa on 27. itse Hihna ja takarälli kuten myös vaihteisto ovat samat...Mutta siinäpä ne erot sitten olivatkin,
polttoainejärjestelmässä EI ole eroa.Kaasutin molemmissa on täysin sama Keihin, jota muuten käytetään myös Big Twineissä,
Kyllä niitä konversioita on muutoskatsastettu, eikä niissä mitään ongelmaa ole ollut, kyseessä on ilmoitusluontoinen asia , konttorilla merkitään otteeseen pyörän malliksi 883/1200, josta tietää että se on konversio,
Miten niin päästömittaus, ja vielä kallis ?
Olen elämäni aikana katsastanut arviolta 300 moottoripyörää, ja en tähän mennessä ole kuullut katsastusmiehen mainitsevan k,o sanaa MP,n yhteydessä.....tuota, kyllähän niitä päästömittauksia joutuu moottoripyöriin tekemään jos niistä minaa oikeesti saada suorituskykyä .
ja ne ECE mittaukset EIVÄT OLE perinteisiä katsastuskonttorin juttuja vaan ihan oikea kaupunkiajosimulaatio(uusimpiin vielä kylmäkäyntisessio) mikä suoritetaan dynorullilla.
esimerkiksi mani on mitattu ECE 40/01 normin mukaan missä ajetaan rullilla 2 x 21 minuuttia.
kaveripiirissäni pakokaasutestin läpässeitä katsastettuja pelejä on useampikin (6-8 kpl) joten ei se niin uniikkijuttu ole.
ps VTT veloittaa testistä noin 1500 euroa ja niille on ihan sama että läpäiseekö peli testin vai ei. - ExJoHan
örvelö kirjoitti:
tuota, kyllähän niitä päästömittauksia joutuu moottoripyöriin tekemään jos niistä minaa oikeesti saada suorituskykyä .
ja ne ECE mittaukset EIVÄT OLE perinteisiä katsastuskonttorin juttuja vaan ihan oikea kaupunkiajosimulaatio(uusimpiin vielä kylmäkäyntisessio) mikä suoritetaan dynorullilla.
esimerkiksi mani on mitattu ECE 40/01 normin mukaan missä ajetaan rullilla 2 x 21 minuuttia.
kaveripiirissäni pakokaasutestin läpässeitä katsastettuja pelejä on useampikin (6-8 kpl) joten ei se niin uniikkijuttu ole.
ps VTT veloittaa testistä noin 1500 euroa ja niille on ihan sama että läpäiseekö peli testin vai ei.Käytin tuossa viime viikolla katsastuksella talven aikana rakentamani -99 sportyn,
Kone porattu 883 > 1200 ccm,
kaasutin on Mikuni,
Ilmanpuhdistin S&S
Pakoputket Samson staggered duals,
runkoa reikattu 5 astetta,( kallistamalla emäputkea)
takahaarukkaa jatkettu 2,5 tuumaa,( pala pois ja pätkä väliin)
leveämpi vanne / rengas takana,
ketjuveto ( ennen oli hihna), ( ei olis mahtunut muuten pyörimään.
250 mm RST,n kolmiot 0 asten rakella, ja 4" over yläputket.
Kaikki lamput, & vilkut ja tankki, penkki ja takaloksu vaihdettu, ym pikku juttuja, pyörä läpäisi katsastuksen ilman puhettakaan mistään päästömittauksista...mites se nyt noin meni....Eikä keltään muultakaan ole mitään päästömittauksia kyselty...taida höpistä omiasi, tosin eri nimimerkillä kuin ennen.
- Maukka
Alapää ei kestä 883/1200 viritelmissä. Unohda tälläiset viritelmät.
- 1200
hoopo!!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291