Kotimaista energiaa

Anonyymi

Suomeen pitäisi rakentaa biokaasu-laitoksia ja tekoaltaita.

31

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomen pitäisi nyt miettiä,millä Venäjän sähkö,öljy ja kaasu korvataan.

      • Anonyymi

        Energiateollisuuden toimitusjohtaja Jukka Leskelän mukaan Suomen sähkö- ja lämpöhuolto
        ei ole välittömässä vaarassa,
        vaikka energiantuonti Venäjältä jostain syystä kokonaan katkeaisi.

        – Siitä ei tarvitse olla huolissaan, mutta ensi talven polttoainehankintaa pitäisi tehdä jo nyt.

        Leskelän mukaan keskeisessä roolissa on venäläisen puun ja energiahakkeen korvaaminen kaukolämmityksen varmistamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Energiateollisuuden toimitusjohtaja Jukka Leskelän mukaan Suomen sähkö- ja lämpöhuolto
        ei ole välittömässä vaarassa,
        vaikka energiantuonti Venäjältä jostain syystä kokonaan katkeaisi.

        – Siitä ei tarvitse olla huolissaan, mutta ensi talven polttoainehankintaa pitäisi tehdä jo nyt.

        Leskelän mukaan keskeisessä roolissa on venäläisen puun ja energiahakkeen korvaaminen kaukolämmityksen varmistamiseksi.

        Kumma kun YLE on ollut hiljaa niistä paperitehtaista joita Suomestakin veivät Venäjälle ?!

        Olisiko tuossa syy hiljaisuuteen ?!

        https://yle.fi/uutiset/3-12346989


    • Anonyymi

      Suomen olisi pitänyt rakentaa biokaasulaitoksia ja lisätä uusiutvaa energiaa,
      ja sitten vasta tehdä ilmastopäätöksiä, nyt on myöhäistä pyllistää kun turvetuotantokin on ajettu alas
      nj

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jokien vesi voima pitää uudelleen valjastaa tuottamaan sähköä
      kuten tehtiin viimme sodan jälkeenki,
      kaikkiin jokiin rakennettiin padot ja sähköä tuottavat turbiinit tuottamaan sähköä ympäri suomea,

      • Anonyymi

        Vesivoima on ollut rakennettuna vuosikymmeniä, sen sinä unohdit. Vesivoimaloita on myös kaiken aikaa uusittu eli päivitetty ja niiden sähkötehojakin samalla vähän saatu nostettua mutta siinä se alkaa olla nyt mitä Suomen vesistöistä on mahdollista saada.
        Vesivoimalat tuottavat sähköä tälläkin hetkellä, että se tiedoksesi!


    • Anonyymi

      Miksei tehdä heti vihreä vetyä ?! Sitä on maailmassa 90%

    • Teit kohtalaisen huonon kopion.
      Tässä sinulle se alku-peräinen: :)
      -
      "Luonto, Magneetti-kenttineen muuttaa ilmastoa silloin ja tällöin.
      Valmistautukaamme, älkäämme tuhlatko voimia ja rahoja turhuuksiin.
      Asioihin joille emme mitään voi.
      -
      Suomessa on kaksi omaa ja arvokasta.
      Ja niitä on riittävästi.
      Metsä ja maa.
      Kaivakaamme ja kaatakaamme siis.
      Tuki-pylväänä meillä on Turve.
      Polttakaamme siis sitä.
      Mutta ei ihan kaikkea.
      Helle-kesinä me tarvitsemme jokiimme Vettä.
      Turpeen imemää sade-vettä.
      Ja vielä.
      Öljy ei ole kaukana Norjasta.
      Jospa ei ole kaukana meistäkään.
      Poratkaamme jalkojemme alta.
      Keräten samalla talteen kaikki arvokkaat Alku-Aineet sekä mineraalitkin".

      H.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tarve on kotimainen , sitä käyttöön.

    • Anonyymi

      Nyt voidaan miettiä, onko sittenkin syytä miettiä turvevoimaloita varaenergianlähteinä.
      Ei kait niitä kaikkia ole suljettu (lahjomalla -> lue korvauksin).
      Beng

      • Anonyymi

        Lahjominen on eri asia kuin korvaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahjominen on eri asia kuin korvaus.

        Jos yrittäjä joutuu lopettamaan tuotantonsa/sulkemaan puljunsa
        (perustelluin syin kuten esim. kulkutauti korona tai ilmastotavoitteet)
        valtion on korvattava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahjominen on eri asia kuin korvaus.

        21:35
        Kappaskappas💭
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yrittäjä joutuu lopettamaan tuotantonsa/sulkemaan puljunsa
        (perustelluin syin kuten esim. kulkutauti korona tai ilmastotavoitteet)
        valtion on korvattava.

        Kun kulkutauti tekee ihmisen työkyvyttömäksi, miten se korvataan?
        Beng


    • Anonyymi

      Nyt kuulema ne tuottoisat tuulimyllyt ei oikein pyöri. Mites nyt,kun sähköpula nosti sähkönhinnan? Jos Venäjä loppuu Sähkö? Mistä halvalla? Miksei sitten jo nyt,ettei hinta olisi nousut?

    • Anonyymi

      Tuulimyllyillä rikastuu maanomistaja ja maisema kärsii ja ihmiset kärsii
      niistä vinkuvista häkkyröistä.

    • A-studiossa äsken Lintilä muumuassa suomi tulee energia omavaraiseksi, toiset asiantuntijat, omavaraisia vuosikymmenen loppuun mennessä.
      Suomi on aika hyvin riippumaton venäjästä, öljyä saadaan muualtakin, sähkö ja kaasu tuottavat ongelmia.

      • Anonyymi

        Lintilä hauska Pelle? Ostakon Neste öljyä muualta, kuin Venäjältä. Koko Eu ostamassa muualta? Mitä se maksaa?
        Kohta pyörtyy pensan ostossa, kun näke hinnan! Sehän kertautuu kaikkin hintoihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lintilä hauska Pelle? Ostakon Neste öljyä muualta, kuin Venäjältä. Koko Eu ostamassa muualta? Mitä se maksaa?
        Kohta pyörtyy pensan ostossa, kun näke hinnan! Sehän kertautuu kaikkin hintoihin

        Kuule pelle 21:57 Lintilä oli fiksu ! Ei suuria päätöksiä tehdä kuin pensamaukat.


    • Anonyymi

      Turvesuot tuottamaan hyvää kotimaista polttoainetta. Ilmastohömpötys tuumaustunnille .

    • Anonyymi

      Me saatais käypään hintaan Venäjältä kaikki.... Poikotoikaa amerikkaa samalla mitalla vai ettäkö muista mitä se on maailmalla tehnyt

      • Anonyymi

        Tunnut olevan näitä mutku-tyyppejä!


    • Anonyymi

      Turvetta käytetään kriisitilanteessa, ei muuten, siitä päätös ...piste.

      Venäjästä irti mahdllisimman nopeasti.

    • Anonyymi

      Kriisitilanteessa käytämme monia eri energia lähteitä, turvetta olisi hyvä olla varastossa hätätilaa varten, tuotantokoneita ei saisi hävittää.
      Turpeella on muita käyttömuotoja, lopullisena energian lähteenä turve huono.

    • Anonyymi

      Kyvytön hallitus keskittyy tuulivoimaan,jonka osuus nyt 3,8%.
      Venäjältä tuodaan edelleen 13%

      • Anonyymi

        Suomi on EU-maista yksi vähiten Venäjältä tuodusta energiasta riippuvainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on EU-maista yksi vähiten Venäjältä tuodusta energiasta riippuvainen.

        Voisiko tehdä hakeprikettejä, sellaisia hernekeittopurkin kokoisia?
        Beng


      • Anonyymi

        Puhut ainoastaan sähköenergiasta. Suomessa tapahtuvasta sähkön- ja kaukolämmöntuotannosta osa tapahtuu Venäjältä tuotavalla maakaasulla ja raakaöljykin tulee isolta osin Venäjältä, onhan siinä entinen Koivisto ja siellä nykyinen öljysatama reilun kivenheiton etäisyydellä esim. Porvoon jalostamolta.
        Suunnilleen sama määrä sähköä mikä tulee nyt Venäjältä, viedään samanaikaisesti maasta pois pääosin Viroon ja pienemmältä osin eteläiseen Ruotsiin, sähköä sinkoilee sinne tänne siten miten siitä paras hinta milloinkin välikäsille jää, kyse ei useinkaan ole siitä etteikö maa pärjäisi ilman Venäjäntuontia, se on hintapolitiikkaa ja isoa peliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko tehdä hakeprikettejä, sellaisia hernekeittopurkin kokoisia?
        Beng

        Tarkoittanet brikettejä? Kyllä voisi mutta miksi ja miten asia liittyy energiantuontiin Venäjältä vai juuri Venäläisestä puustako niitä tehtäisiin?
        Tiesithän että brikettien valmistaminen kysyy erittäin paljon energiaa? Entä missä niitä käytettäisiin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe