Tarvitsisin mielipiteitä siihen, kannattaako mun hakeutua opiskelemaan kyseistä ammattia. Oon viimeksi opiskellut yli kymmenen vuotta sitten amiksessa ja valmistunut ihan täysin erilaiselle alalle (viestintä) ja ollut sen jälkeen alan töissä tähän päivään asti. Eli pohjakoulutus on peruskoulu-> amis-> työelämä.
Bioanalyytikon työ kiinnostaisi, mutta en ole varma riittääkö rahkeet opiskeluun. En ole opiskellut matikkaa/kemiaa/bilsaa tosiaan vuosiin, joten mietin kompastunko noiden taitojen puuttumiseen.
Metropoliaan on ilmeisesti aiemmin ollut alakohtaiset pääsykokeet Bioanalyytikkopuolella, mutta nyt käytetään yleistä AMK koetta, mikäli oikein ymmärsin? Tuohon ei käsittääkseni kemia ja bilsa edes kuulu, mutta matikka kyllä.
Kaipaisin siis vähän mielipiteitä sen suhteen, onko mulla mahdollisuuksia pärjätä edes koulussa, vai tyydynkö kohtalooni ja pysyn nykyisessä tietokonetyössäni hamaan loppuun.
Bioanalyytikko (Metropolia)
3
194
Vastaukset
- Anonyymi
Tausta on heikonlainen bioanalyytikoksi opiskelemaan. Mutta älä hätäänny! Voisit parantaa lähtökohtiasi aikuislukiossa hyvälle tasolle. Miltä kuulostaa?
- Anonyymi
Pärjäät opinnoissa varmasti ihan hyvin. Itselläni oli lukio-opinnoista vuosia ja silloinkin opiskelin luonnontieteistä minimimäärät, bioanalyytikko-opinnoissa pärjäsin silti hyvin.
Mielestäni ainakin Metropoliassa lähdetään perusasioista liikkeelle huomioiden sen, että kaikilla opiskelijoilla ei ole esim. sitä lukiota taustalla.
Tsemppiä hakemiseen! - Anonyymi
Bioanalyytikot ovat eritteiden ja pöpöjen kanssa tekemisissä työkseen ja palkkaa on keskinkertainen. Saattaa olla yötyötäkin. Ei niin, että ala olisi kovin vaativa, että siltä osin palkka lienee kohdillaan, sikäli hommaan löytyy oikea henkilö.
Yksi lisämahis jos laboranttina ei ole saanut töitä, jossa vaaditaan kaksi vuotta relevanttia työkokemusta ja koulutettuja on 2x liian paljon.
Farmaseutiksi pääsee varmasti, mutta vaatinee hyvää muistia (ja matikkaa?) ja työllisyystilanteesta en tiedä.
Luonnontieteiden osaaminen mahdollistaa useita eri koulutuksia, mutta jos haluaa saada vakityötä, sen on sitten mm. insinöörinä (Suomessa), lääkärinä, hammaslääkärinä, ja luultavasti opettajana (sivuaineineen). Insinöörin homma ei välttämättä ole vaativin, mutta kaikki nämä muut eivät ole kovin vaativia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391