velvollisuus varastoida joditabletteja?

Moni juttu ja kommentoija muistuttaa, että taloyhtiöillä on _velvollisuus_ hankkia ja säilyttää joditabletteja.

Onko havaintoa missä tuollainen velvollisuus on säädetty? Omatoimi-isännöitsijänä en ollut tuosta tietoinen, ja olen huolissani onko jossain iso liuta muita velvollisuuksia joita en tiedä.

Sen kyllä löysin, että STUK "kehottaa" taloyhtiöitä hankkimaan joditabletteja, mutta ei velvoita.

10

1306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taloyhtiön nurkissa pyörii sellainen vanerinen pelastuslaatikko. Siellä varmaan on myös joditablettejakin? Se on sinetöity joten kukaan ei tiedä varmuudella sen sisältöä. Se selviää sitten kun rähinä alkaa...

      • Anonyymi

        Laatikko pitää avata ja käydä läpi sen sisältö. Jos siellä on esim. vanhentuneita joditabletteja niin pitää hankkia uusia.


    • Anonyymi

      Parempi kun ei alkaisi kansalaiset tai isännöijät varastoimaan jodi tabletteja tai mitään muutakaan buranaa vahvempaa.

    • Anonyymi

      "Moni juttu ja kommentoija muistuttaa, että taloyhtiöillä on _velvollisuus_ hankkia ja säilyttää joditabletteja.

      Onko havaintoa missä tuollainen velvollisuus on säädetty? Omatoimi-isännöitsijänä en ollut tuosta tietoinen, ja olen huolissani onko jossain iso liuta muita velvollisuuksia joita en tiedä.

      Sen kyllä löysin, että STUK "kehottaa" taloyhtiöitä hankkimaan joditabletteja, mutta ei velvoita."

      Asiasta määrätään Sisäasiainministeriön asetksessa väestönsuojien teknisistä vaatimuksista ja väestönsuojien laitteiden kunnossapidosta.

      Eli mikäli yhtiöllä on oma väestönsuoja tulee sen olla asianmukaisesti varusteltu, joka tarkoittaa mm. kahta joditablettia per suojapaikka.

      Mikäli väestösuojaa ei ole, ei yhtiöllä ole mitään vevollisuutta varastoida joditabletteja.

      • Ok, kiitos.


      • Anonyymi

        Mikähän tuollaisen pelastuslaatikon tarkoitus on talossa jossa ei ole väestönsuojaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tuollaisen pelastuslaatikon tarkoitus on talossa jossa ei ole väestönsuojaa?

        Selviäiskö se tarkoitus tuosta laatikon nimestä...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selviäiskö se tarkoitus tuosta laatikon nimestä...?

        Ei, sitä kutsutaan yleensä "joku ihme laatikko".


    • Anonyymi

      Samalla lailla tiellä oleva nopeusrajoitusmerkki kehottaa noudattamaan sitä.

    • Anonyymi

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍

      🍒 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe